Oletteko kuulleet termin? Sanotaan että joskus jonnet mootttoripyöräilijät varovat niin tarkkaan puuta/jakajaa/vastaantulijaa niin, että kohdistavat katseensa siihen - ja ajavat kohti. Olen joskus miettinyt että tekevätkö veneet samaa. Ainakin joskus kun ollut hitaammalla pelillä liikkeellä niin skootterit kiertävät ympäri, tai nopeat veneet saattavat ajaa vierestä. Ihan turhaan, mutta tuskin säikytelläkseen tms. Ehkä me katsovat ainoaa objektia heidän ja taivaanrannan välissä ja ohjaavat epähuomiossa kohti?
Kohdefiksaatio?
34
106
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä osa yrittää säikyttää varsinkin purkkareita tai melojia, tai tehdä peräaaltoja, joita plaanarista tai skootterista kuitenkaan lähde.
Mainittakoon toki että 99/100 ajavat ihan kunnollisesti eivätkä aiheuta ylläreitä- Anonyymi
Mistä tiedät, mitä toiset ihmiset ajattelevat?
Hämmentävän usein täällä väitetään jonkun toiset tekevän yleensä ikäviä asioita siksi, että he tarkoituksella haluavat tehdä niin. Oma kokemukseni on, että ihmisten perimmäisiä motiiveja on hyvin vaikea tietää ja jos heidän kansaan keskustelee, niin syyt toiminnalle ovat hyvinkin rationaalisia ilman sen kummempia taka-ajatuksia.
Täällä suurin osa valituksista perustuu oman reviirin loukkaukseen ja silloin lähtökohtana on se, että toinen tekee sen ehdottomasti tahallaan ja jakaa saman reviirinäkemyksen. Päätelmä sisältää aivan liian monta epävarmuustekijää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät, mitä toiset ihmiset ajattelevat?
Hämmentävän usein täällä väitetään jonkun toiset tekevän yleensä ikäviä asioita siksi, että he tarkoituksella haluavat tehdä niin. Oma kokemukseni on, että ihmisten perimmäisiä motiiveja on hyvin vaikea tietää ja jos heidän kansaan keskustelee, niin syyt toiminnalle ovat hyvinkin rationaalisia ilman sen kummempia taka-ajatuksia.
Täällä suurin osa valituksista perustuu oman reviirin loukkaukseen ja silloin lähtökohtana on se, että toinen tekee sen ehdottomasti tahallaan ja jakaa saman reviirinäkemyksen. Päätelmä sisältää aivan liian monta epävarmuustekijää.Onhan se nyt päivänselvää mitä esiteinit/teinit ajattelevat kun alkavat pikkuveneellä ajamaan paskarinkiä melojan ympärillä, varsinkin kun siinä moottorin pärinässä huutelevat toisilleen tajuamatta, että muutkin kuulee. No, soitto vanhemmille ja ajokieltoa loppukesän, niin siinäpähän sitten menevät fillarilla kylille rollaattorimummoja kiusaamaan, vieläkään tajuamatta, että kaikki tuntee apinan vaikkei apina tunne ketään.
Tuosta fiksaatiosta, niin vaikuttaa tosiaankin siltä, että moottoriveneet ottavat usein aiotussa ajosuunnassa näkyvän purkkarin kiintopisteekseen, tajuamatta että se purkkari mahdollisesti liikkuu 5-7 solmua poikittaiseen suuntaan, ja tajuavat sen vasta lähietäisyydellä. Lopputuloksena on, että ovat hissukseen kaartaneet aiotulta reitiltään ja purkkarin lähellä kaartavat takaisin alkuperäiselle aiotulle reitille. Samaa harrastavat, kun luulevat, että kohtaamiset on aina tehtävä vasemmanpuoleiset kyljet vastakkain vaikka ei olla oltu lähelläkään törmäyskurssia keulat vastakkain ja vettä veneiden välissä riittää. Taas tehdään kaarroksia, mutta ei "turhaan" poiketa liian kauas omalta reitiltä, eli lähietäisyydeltä taas kaarretaan purjeveneen ohi. Ei kiusallaan, vaan tiedostamatta ja tietämättömyyttään.
- Anonyymi
Aika usein tulee suunnaattua keula oikeassa suunnassa näkyvää venettä kohden ja käyttää sitä kummelina.
Se, kuninka lähelt lopulta menee, riippuu siitä kuinka keskellä väylää toinen menee. Jos menee keskellä, niin se tarkoittaa sitä, että ei piittaa aalloista.
Olen nimittäin ajatellut sen niin, että jos toinen menee väyläviivan päällä, hän sallii sen muillekin.- Anonyymi
Se on ajateltu niin, että oikeassa laidassa kulkeminen on turvatonta, koska tarvittaessa ei väistömahdollisuutta oikealle ole. Vastaavasti vasemmassa laidassa. Keskellä on siis turvallisinta. Keulat vastakkain tilanteessa molemmat väistää oikealle, mutta ottaahan se luonnon päälle jos itse väistää pois plotteriviivalta ja toinen jatkaakin väistämättä ja autopilotin nappia painamatta. Eli odotellaan kumpi osoittaa heikkouden merkkejä ensin ja väistää keskiviivalta. Perinteinen chicken race, mutta tietysti toisen törppöilyä jos kohtaaminen tapahtuu epämukavan läheltä, tai joutuu tekemään hätäväistön kun ei se toinen jäärä väistänytkään.
- Anonyymi
Ison moottoriveneen omistajana usein ihmetyttää että mikä enemmistölle on niin vaikeaa mennä väylän oikeaa reunaa? Mahtuisi sekä vastaantulija, että ohittaja sivuuttamaan turvalliselta etäisyydeltä. Kahjoimmat melovat vilkkaan väylän keskellä. Luoviva purjevene on tietysti oma tapauksensa ja kanssaveneilijöiden syytä antaa tilaa jne.
Jotenkin näitä lukiessa tulee mieleen, että vesille on siirtynyt aivan liikaa ns. rattiraivoporukkaa.
Toisaalta lähes poikkeuksetta purjeveneistä tervehditään iloisesti kun annat tilaa ja tarvittaessa pysäytät isoaaltoisen paattisi odottamaan että pääsevät turvallisesti alta pois.
Otetaan nyt rennosti ja annetaan tilaa kaikille... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ison moottoriveneen omistajana usein ihmetyttää että mikä enemmistölle on niin vaikeaa mennä väylän oikeaa reunaa? Mahtuisi sekä vastaantulija, että ohittaja sivuuttamaan turvalliselta etäisyydeltä. Kahjoimmat melovat vilkkaan väylän keskellä. Luoviva purjevene on tietysti oma tapauksensa ja kanssaveneilijöiden syytä antaa tilaa jne.
Jotenkin näitä lukiessa tulee mieleen, että vesille on siirtynyt aivan liikaa ns. rattiraivoporukkaa.
Toisaalta lähes poikkeuksetta purjeveneistä tervehditään iloisesti kun annat tilaa ja tarvittaessa pysäytät isoaaltoisen paattisi odottamaan että pääsevät turvallisesti alta pois.
Otetaan nyt rennosti ja annetaan tilaa kaikille...Minua asia ei haittaa koska en aja keskellä. Kokeile joskus, niin ei tule rattiraivoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ison moottoriveneen omistajana usein ihmetyttää että mikä enemmistölle on niin vaikeaa mennä väylän oikeaa reunaa? Mahtuisi sekä vastaantulija, että ohittaja sivuuttamaan turvalliselta etäisyydeltä. Kahjoimmat melovat vilkkaan väylän keskellä. Luoviva purjevene on tietysti oma tapauksensa ja kanssaveneilijöiden syytä antaa tilaa jne.
Jotenkin näitä lukiessa tulee mieleen, että vesille on siirtynyt aivan liikaa ns. rattiraivoporukkaa.
Toisaalta lähes poikkeuksetta purjeveneistä tervehditään iloisesti kun annat tilaa ja tarvittaessa pysäytät isoaaltoisen paattisi odottamaan että pääsevät turvallisesti alta pois.
Otetaan nyt rennosti ja annetaan tilaa kaikille...Saa olla aika erikoinen tilanne, että odotan väylän vieressä kunnes ei näy purjeveneitä. Siihen voi mennä päiviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa olla aika erikoinen tilanne, että odotan väylän vieressä kunnes ei näy purjeveneitä. Siihen voi mennä päiviä.
Varmaan Helsingissä on paikkoja, joissa odotukseen menee päiviä. Minun matkaani se lisäisi vain muutamalla tunnilla.
On ihan perusteltua varata tunnin matkaan neljä tuntia siltä varalta, että kohtaa jonkun veneilijän, jolle aallot ovat vaaraksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ison moottoriveneen omistajana usein ihmetyttää että mikä enemmistölle on niin vaikeaa mennä väylän oikeaa reunaa? Mahtuisi sekä vastaantulija, että ohittaja sivuuttamaan turvalliselta etäisyydeltä. Kahjoimmat melovat vilkkaan väylän keskellä. Luoviva purjevene on tietysti oma tapauksensa ja kanssaveneilijöiden syytä antaa tilaa jne.
Jotenkin näitä lukiessa tulee mieleen, että vesille on siirtynyt aivan liikaa ns. rattiraivoporukkaa.
Toisaalta lähes poikkeuksetta purjeveneistä tervehditään iloisesti kun annat tilaa ja tarvittaessa pysäytät isoaaltoisen paattisi odottamaan että pääsevät turvallisesti alta pois.
Otetaan nyt rennosti ja annetaan tilaa kaikille...Minäkin olen täällä joskus kirjoittanut tästä oikealla puolella ajamisesta. Viimeksi keväällä kirjoitin kuinka SPV : n oppikirjassa opetettiin, että turvavesiviitat voisivat olla kulkusuuntien jakajina.
Tästä esityksestä tuli kurat silmille välittömästi. En sitten tiedä minkä tasoisia ihmisiä siellä suuressa veneilyn kattojärjestössä mahtaa olla kun tuollaisia ehdotuksia oppikirjaansa painavat.
Minusta tuollainen ehdotus on aivan järkevä ja looginen.
Kun olin aikaisemmin purjeveneilijä, niin kuljin aina koneajossa väylän äärimmäistä oikeaa laitaa - siis jopa väyläalueen ulkopuolella.
Silti siellä oli joskus joku tulossa vastaan, vaikka olin jo lähellä rantakivikoita.
Siinä oli hetken aikaa ihmettelemistä, että mihin tästä voi väistää kun oikealla ei enää ollut tilaa.
Noilla pahamaineisilla SPV:n kursseilla myös opetettiin, ettei waypointtia pidä tehdä väylän keskiviivalle, vaan aina viivan oikealle puolelle. Ilmeisesti tämäkään ei näille vastarannan kiiskeille sovi D.
Mielestäni olisi järkevää, että isot ja nopeat kulkisivat väylän keskialueella ja pienemmät niiden oikealla puolella. Silloin jäisi monet tarpeettomat kaartelut pois kun nopeat veneet eivät tarvitsisi pujotella hitaampien ympäri.
Tuosta purjeveneen viittana käytöstä tulee yksi tapaus erityisen hyvin mieleen.
Olimme lähdössä Kotkasta kohti Helsinkiä 10 m väylää pitkin suuntaan 251˚ .
Tuuli lounaasta n. 8m/s. Meidän vene vauhti n. 5,4 kn.
Olimme lähestymässä oikealla olevaa Kohokarin matalikkoa. Kauempaa ulkoa oli tulossa keskikokoinen flybridge risteilijä samaa väylää.
Kuljimme aivan väylän oikeaa reunaa kohti matalikon reunassa olevaa eteläviittaa.
Jo siitä lähtien kun satama-alueen jätön jälkeen olimme saaneet tuon suunnan 251˚ , niin tuo risteilijä näytti ottavan suunnan kohti meitä.
Aluksi ajattelin, että hän tähtää suoraan kaupunkia kohti.
Käänsin koko ajan lisää oikealle, mutta tuo risteilijä käänsi myös yhä kohti meitä.
Lopulta ajoin ulos väyläalueelta etelä viitan taakse. Sanoin gastille, että jos tuo naapuri vielä jatkaa kohti ajoa, niin iso jääpoiju suojaa kyllä meitä.
Lopulta sitten sivuutimme alle sadan metrin välimatatkalla, siten että me olimme väyläalueen ulkopuolella ja naapuri aivan väylän vasemmassa laidassa.
Tummennettujen ikkunoiden ja tiukasti kiinnitettyjen peitteiden takaa ei näkynyt ristinsielua.
Onneksi tuollainen menettely on melko harvinaista, mutta liian läheltä sivuuttaminen ja ohittaminen näyttää olevan yleistä.
Sen takia näistä asioista on hyvä keskustella, jotta kaikki voisivat tykönään miettiä omia väistöliikkeitään.
Yst. terv. SPV: n entinen oppilas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan Helsingissä on paikkoja, joissa odotukseen menee päiviä. Minun matkaani se lisäisi vain muutamalla tunnilla.
On ihan perusteltua varata tunnin matkaan neljä tuntia siltä varalta, että kohtaa jonkun veneilijän, jolle aallot ovat vaaraksi.Kyllä joo, mutta jos jokaisen väyläylityksen kohdalla joutuisi sen tunnin odottamaan niin siinähän se päivä kuluisi ihan lähivesillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen täällä joskus kirjoittanut tästä oikealla puolella ajamisesta. Viimeksi keväällä kirjoitin kuinka SPV : n oppikirjassa opetettiin, että turvavesiviitat voisivat olla kulkusuuntien jakajina.
Tästä esityksestä tuli kurat silmille välittömästi. En sitten tiedä minkä tasoisia ihmisiä siellä suuressa veneilyn kattojärjestössä mahtaa olla kun tuollaisia ehdotuksia oppikirjaansa painavat.
Minusta tuollainen ehdotus on aivan järkevä ja looginen.
Kun olin aikaisemmin purjeveneilijä, niin kuljin aina koneajossa väylän äärimmäistä oikeaa laitaa - siis jopa väyläalueen ulkopuolella.
Silti siellä oli joskus joku tulossa vastaan, vaikka olin jo lähellä rantakivikoita.
Siinä oli hetken aikaa ihmettelemistä, että mihin tästä voi väistää kun oikealla ei enää ollut tilaa.
Noilla pahamaineisilla SPV:n kursseilla myös opetettiin, ettei waypointtia pidä tehdä väylän keskiviivalle, vaan aina viivan oikealle puolelle. Ilmeisesti tämäkään ei näille vastarannan kiiskeille sovi D.
Mielestäni olisi järkevää, että isot ja nopeat kulkisivat väylän keskialueella ja pienemmät niiden oikealla puolella. Silloin jäisi monet tarpeettomat kaartelut pois kun nopeat veneet eivät tarvitsisi pujotella hitaampien ympäri.
Tuosta purjeveneen viittana käytöstä tulee yksi tapaus erityisen hyvin mieleen.
Olimme lähdössä Kotkasta kohti Helsinkiä 10 m väylää pitkin suuntaan 251˚ .
Tuuli lounaasta n. 8m/s. Meidän vene vauhti n. 5,4 kn.
Olimme lähestymässä oikealla olevaa Kohokarin matalikkoa. Kauempaa ulkoa oli tulossa keskikokoinen flybridge risteilijä samaa väylää.
Kuljimme aivan väylän oikeaa reunaa kohti matalikon reunassa olevaa eteläviittaa.
Jo siitä lähtien kun satama-alueen jätön jälkeen olimme saaneet tuon suunnan 251˚ , niin tuo risteilijä näytti ottavan suunnan kohti meitä.
Aluksi ajattelin, että hän tähtää suoraan kaupunkia kohti.
Käänsin koko ajan lisää oikealle, mutta tuo risteilijä käänsi myös yhä kohti meitä.
Lopulta ajoin ulos väyläalueelta etelä viitan taakse. Sanoin gastille, että jos tuo naapuri vielä jatkaa kohti ajoa, niin iso jääpoiju suojaa kyllä meitä.
Lopulta sitten sivuutimme alle sadan metrin välimatatkalla, siten että me olimme väyläalueen ulkopuolella ja naapuri aivan väylän vasemmassa laidassa.
Tummennettujen ikkunoiden ja tiukasti kiinnitettyjen peitteiden takaa ei näkynyt ristinsielua.
Onneksi tuollainen menettely on melko harvinaista, mutta liian läheltä sivuuttaminen ja ohittaminen näyttää olevan yleistä.
Sen takia näistä asioista on hyvä keskustella, jotta kaikki voisivat tykönään miettiä omia väistöliikkeitään.
Yst. terv. SPV: n entinen oppilasTurvavesiviitat voisivat olla kulkusuuntien jakajina, mutta kun ne eivät sitä ole. Ihan hyvä ohjeellinen neuvo, mutta noudattamista ei voi vaatia. Menee samaan epämääräisten sammakoiden kastiin kuin aikoinaan Merenkulkulaitoksen (tai olikohan Merenkulkuhallituksen ajoilta) väistämissäännöistä opastava julkaisu, joka virheellisesti väitti, että huviveneen on väistettävä ammattiliikennettä.
Tehdään sääntöjen puitteissa kuten parhaaksi nähdään, mutta ei urputeta siitä, ettei muiden sääntöjä noudattavien omat käytännöt täysin vastaa omia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen täällä joskus kirjoittanut tästä oikealla puolella ajamisesta. Viimeksi keväällä kirjoitin kuinka SPV : n oppikirjassa opetettiin, että turvavesiviitat voisivat olla kulkusuuntien jakajina.
Tästä esityksestä tuli kurat silmille välittömästi. En sitten tiedä minkä tasoisia ihmisiä siellä suuressa veneilyn kattojärjestössä mahtaa olla kun tuollaisia ehdotuksia oppikirjaansa painavat.
Minusta tuollainen ehdotus on aivan järkevä ja looginen.
Kun olin aikaisemmin purjeveneilijä, niin kuljin aina koneajossa väylän äärimmäistä oikeaa laitaa - siis jopa väyläalueen ulkopuolella.
Silti siellä oli joskus joku tulossa vastaan, vaikka olin jo lähellä rantakivikoita.
Siinä oli hetken aikaa ihmettelemistä, että mihin tästä voi väistää kun oikealla ei enää ollut tilaa.
Noilla pahamaineisilla SPV:n kursseilla myös opetettiin, ettei waypointtia pidä tehdä väylän keskiviivalle, vaan aina viivan oikealle puolelle. Ilmeisesti tämäkään ei näille vastarannan kiiskeille sovi D.
Mielestäni olisi järkevää, että isot ja nopeat kulkisivat väylän keskialueella ja pienemmät niiden oikealla puolella. Silloin jäisi monet tarpeettomat kaartelut pois kun nopeat veneet eivät tarvitsisi pujotella hitaampien ympäri.
Tuosta purjeveneen viittana käytöstä tulee yksi tapaus erityisen hyvin mieleen.
Olimme lähdössä Kotkasta kohti Helsinkiä 10 m väylää pitkin suuntaan 251˚ .
Tuuli lounaasta n. 8m/s. Meidän vene vauhti n. 5,4 kn.
Olimme lähestymässä oikealla olevaa Kohokarin matalikkoa. Kauempaa ulkoa oli tulossa keskikokoinen flybridge risteilijä samaa väylää.
Kuljimme aivan väylän oikeaa reunaa kohti matalikon reunassa olevaa eteläviittaa.
Jo siitä lähtien kun satama-alueen jätön jälkeen olimme saaneet tuon suunnan 251˚ , niin tuo risteilijä näytti ottavan suunnan kohti meitä.
Aluksi ajattelin, että hän tähtää suoraan kaupunkia kohti.
Käänsin koko ajan lisää oikealle, mutta tuo risteilijä käänsi myös yhä kohti meitä.
Lopulta ajoin ulos väyläalueelta etelä viitan taakse. Sanoin gastille, että jos tuo naapuri vielä jatkaa kohti ajoa, niin iso jääpoiju suojaa kyllä meitä.
Lopulta sitten sivuutimme alle sadan metrin välimatatkalla, siten että me olimme väyläalueen ulkopuolella ja naapuri aivan väylän vasemmassa laidassa.
Tummennettujen ikkunoiden ja tiukasti kiinnitettyjen peitteiden takaa ei näkynyt ristinsielua.
Onneksi tuollainen menettely on melko harvinaista, mutta liian läheltä sivuuttaminen ja ohittaminen näyttää olevan yleistä.
Sen takia näistä asioista on hyvä keskustella, jotta kaikki voisivat tykönään miettiä omia väistöliikkeitään.
Yst. terv. SPV: n entinen oppilasEikö olisi järkevämpää, että nopeat kulkisivat laidoilla ja hitaat keskiviivan tuntumassa? Näin menetellen ei nopeiden kesken tulisi keulat vastakkain tilanteita läheskään niin usein ja kaikilla olisi nopeuserot mahdollisimman alhaiset kaikkiin muihin lähellä liikkuviin, myös vastaan tuleviin, ja madollisessa lähikontaktissa vauriot jäisivät minimiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi järkevämpää, että nopeat kulkisivat laidoilla ja hitaat keskiviivan tuntumassa? Näin menetellen ei nopeiden kesken tulisi keulat vastakkain tilanteita läheskään niin usein ja kaikilla olisi nopeuserot mahdollisimman alhaiset kaikkiin muihin lähellä liikkuviin, myös vastaan tuleviin, ja madollisessa lähikontaktissa vauriot jäisivät minimiin.
Suurinta osaa aallot eivät haittaa.
On helpompaa, että ne, joilla on isompi reviiri, kulkevat kauempana toisista kuin etteä muut yrittävät arvata kuinka kaukana pitää kustakin veneestä olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurinta osaa aallot eivät haittaa.
On helpompaa, että ne, joilla on isompi reviiri, kulkevat kauempana toisista kuin etteä muut yrittävät arvata kuinka kaukana pitää kustakin veneestä olla.Eihän ne isot nopeat moottoriveneet kovinkaan kauas kotisatamasta lähde nykyisillä polttoainehinnoilla. Pörräävät sisäsaaristossa lähinnä, kun purjehtijat ja melojat suuntaavat ulommas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne isot nopeat moottoriveneet kovinkaan kauas kotisatamasta lähde nykyisillä polttoainehinnoilla. Pörräävät sisäsaaristossa lähinnä, kun purjehtijat ja melojat suuntaavat ulommas.
Sitä paremmalla syyllä ongelma vaikutta keksityltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paremmalla syyllä ongelma vaikutta keksityltä.
Niinhän se onkin, hyvinhän se liikenne väylillä sujuu, mitä nyt harhaoppiset ottavat ongelmaa kun ei kaikki tungeksi väylän oikeassa reunassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se onkin, hyvinhän se liikenne väylillä sujuu, mitä nyt harhaoppiset ottavat ongelmaa kun ei kaikki tungeksi väylän oikeassa reunassa.
Sulla on uskonto!
Olenkin välillä miettinyt miksi täällä paras argumentti harvoin voittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on uskonto!
Olenkin välillä miettinyt miksi täällä paras argumentti harvoin voittaa.Enpä usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä usko.
Sitten ei ole harhaoppisiakaan. Uskovaiset ja vääräoppiset ovat riippuvaisia toisistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ei ole harhaoppisiakaan. Uskovaiset ja vääräoppiset ovat riippuvaisia toisistaan.
Harhaoppiset tarvitsevat faktoja ja opastusta eikä uskomuksia tai uskontoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppiset tarvitsevat faktoja ja opastusta eikä uskomuksia tai uskontoa.
Harhaoppia ei ole ilman oppia.
mot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppia ei ole ilman oppia.
motOppi ei ole uskonnon synonyymi. MOT
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppi ei ole uskonnon synonyymi. MOT
Harhaoppi on uskonnon kääntöpuoli.
Harhaoppia ei käytetä muun kuin uskonnon opin vastapuolena. Se ei ole opin vastakohta.
mot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppi on uskonnon kääntöpuoli.
Harhaoppia ei käytetä muun kuin uskonnon opin vastapuolena. Se ei ole opin vastakohta.
motOlet vääräuskoinen. Nykykielessä harhaoppia käytetään muissakin asiayhteyksissä lainausmerkeillä tai ilman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joo, mutta jos jokaisen väyläylityksen kohdalla joutuisi sen tunnin odottamaan niin siinähän se päivä kuluisi ihan lähivesillä.
No mikä ongelma se on? Jos vesille haluaa, niin ollaan vesillä koko rahan edestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikä ongelma se on? Jos vesille haluaa, niin ollaan vesillä koko rahan edestä.
Vettä saa hanastakin. Maisemien vaihdos on se juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan Helsingissä on paikkoja, joissa odotukseen menee päiviä. Minun matkaani se lisäisi vain muutamalla tunnilla.
On ihan perusteltua varata tunnin matkaan neljä tuntia siltä varalta, että kohtaa jonkun veneilijän, jolle aallot ovat vaaraksi.Jos lähtee sellaisille vesille että ennustettavat aallot (muut veneilijät, rahtilaivat ym jotka kulkevat väylällä) ovat vaaraksi niin sitten on ihan väärillä vesillä sen oman veneensä kanssa.
- Anonyymi
Suurin halukkuus tuntuu olevan aina toisen tekemiseen vaikuttaminen. Se on kuitenkin kaikkein tehottominta.
Koska jokainen voi käytännössä vaikuttaa vain omaan kulkemiseensa, niin järkevintä on itse valita sellainen reitti ja ajankohta, joka vastaa mahdollisiman hyvin omia mieltymyksiä. Silloinkaan ei voi olla täysin varma, ettei muita ole liikkeellä, mutta kohtaamisten määrä vähenee radikaalisti.
Väylien ulkopuolella oan paljon mielenkiintoisia paikkoja, ja joskus ne oikaisevat huomattavasti.
On kaikkien kannalta paras, että suurin osa veneistä kulkee merkityillä väylillä koska silloin ulkopuoliset alueet jäävät niille, joille seura on vaikea sulattaa. Kaikki voittavat. - Anonyymi
Ketju kääntyi kohdefiksaatiosta ainaiseksi väyläväännöksi, mutta tunnen ilmiön : lähdepä kajakilla tai varsinkaan suppilaudalla niin joku päämäärättömästi ajeleva vesiskootteri ottaa kohta suuntiman janpyöräyttää ympäri. Niiden ongelma on se, että nìillä on kiva ajaa mutta ei oikein tiedä minne. Useimmat pyörii vuokraamon tuntumissa tai sisävesillä.
- Anonyymi
Lisäksi ne jettikuskit luulee että niiden toiminta on jotenkin hienoa ja ihailtavaa jota pitää esitellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi ne jettikuskit luulee että niiden toiminta on jotenkin hienoa ja ihailtavaa jota pitää esitellä.
Tunnen jettejä kohtaan kateutta ja ärtymystä: ääni ärsyttää, meno näyttää kivalta mutta jos se on tollaista satamapörräämistä niin tykkään enemmän päiväretkistä. Ehkä kokeilen joskus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen jettejä kohtaan kateutta ja ärtymystä: ääni ärsyttää, meno näyttää kivalta mutta jos se on tollaista satamapörräämistä niin tykkään enemmän päiväretkistä. Ehkä kokeilen joskus
Kohdefiksaatio sekin. Muuta ei enää huomaakaan kun jetti näkyy tai kuuluu.
- Anonyymi
Jeteillä ei ole tuollaista ongelmaa. Niiden tarkoituskaan ei ole olla mikään matka- tai yhteysvene. Ne ovat hauskanpitoon, päämäärättömään ajeluun ja kurvailuun. Ne ovat erittäin tehokkaita kokoonsa nähden, kääntyvät vaikka reimarin ympärille ja kiihtyvät tolkuttoman nopeasti.
Niillä leikkiminen on todella hauskaa, mutta sitä ei pidä tehdä muille häiriötä aiheuttavasti, eli jonkun mökkivesillä tai satamassa. Mä itse otan ainakin pari kolme kilsaa lähimpään rantaan ennen kuin alan leikkimään. Kivempaakin siten ei tarvitse olla jatkuvasti katsomassa että jääkö joku alle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162158Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842088- 1011387
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101246Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461178Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811173Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173864- 63844
- 65838