Kumppanilla pelko, että hylkään hänet

Anonyymi

Olen tapaillut erästä naista jonkin aikaa. Hän vaikuttaa pelkäävän, että en ole tosissani, vaikka tähän ei ole tosiasiallista syytä. Tänäänkin hän tulkitsi erään viestini väärin. Tällaisissa tilanteissa hän hyvin nopeasti estää minua laittamasta mitään viestejä hänelle. Tämä vaikeuttaa asioiden selvittämistä silloin, kun kyseessä on jonkinlainen väärinkäsitys. Kuten tänäänkin. En tiedä, miten saisin hänet uskomaan, että pysyn hänen elämässään. Ajan kanssa varmaankin luottamus tähän lisääntyy. Näin ainakin toivon, sillä tämä ihminen on juuri sitä, mitä olen etsinyt.

12

723

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuule, näitä täysin epästabiileja naisia on parhaimmissakin!!!

• Anonyymi

Ei tässä nyt ole kyse epästabiiliudesta, vaan täysin sinänsä ymmärrettävistä asioista. Toki toivoisin, että tämä ilmenisi tavalla, joka paremmin mahdollistaisi asioiden käsittelyn.

• Anonyymi

Jos jatkuvasti laitat viestiä, estää varmaan jo senkin vuoksi.

• Anonyymi

Ei tässä tuosta ole kyse. Hän itse ja minä tiedämme tarkalleen, mistä tuossa on kyse, mutta en sitä avaa tähän.

• Anonyymi

No, estyneeseen persoonallisuuteen ainakin kuuluu arvostelun ja hylkäämisen pelko. Siihen usein liittyy myös sosiaalista ahdistusta. Kumpikin voi olla ihan häiriötasoistakin, rajoittaa sosiaalisia kontakteja ja läheisiä ihmissuhteita tai pistää välttelemään niitä kokonaan. Siihen liittyy myös riittämättömyyden tunteita, herkkyyttä kritiikille, tunteiden piilottelua, haasteista kieltäytymistä, vaikeutta luottaa, aloitteellisuuden puuttumista, yliherkkyyttä negatiivisiin tulkintoihin, loukkaantumista, olemuksen jännittyneisyyttä. usko sosiaaliseen epäkelpoisuuteensa, epäviehättävyyteen, fyysisen turvallisuuden tarpeesta johtuva elämän rajoittaminen, paljon ihmissuhteita sisältävien sosiaalisten tilanteiden ja ammattien välttely,
      Taustalla ehkä lapsuusvuosina vaurioitunut itsetunto, tai synnynnäinen temperamentti, joka estynyt ja joustamaton
      Psykoterapia, esim. kognitiivinen tai psykodynaaminen, integratiivinen skeematerapia
      mielialalääkkeet ahdistuksen ja jännityksen poistamiseen
      lähde tietoa mielestä/evermind/estynyt persoonallisuus

• Anonyymi

Pysyn minäkin, jos et oo väkivaltainen

Täytyy käyttäytyä, eikä viljellä rumia sanoja

Luen just kamalaa suhdekirjaa, joka on totta

Onko hiki ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pysyn minäkin, jos et oo väkivaltainen

Täytyy käyttäytyä, eikä viljellä rumia sanoja

Luen just kamalaa suhdekirjaa, joka on totta

Onko hiki ?

Haluat varmaankin provota täällä asialliseen asiaan. Tai sitten olet itse vain siinä uskossa, että kaikissa miehissä on vakavasti jokin vialla ja että me vain aina olemme ketunhäntä kainalossa ja tahdomme pahaa ympärillemme. Breaking news: olet väärässä.

• Anonyymi

No ainakin tuon yliherkkyyden negatiivisiin tulkintoihin tässä tilanteessa tunnistan. Kuitenkin näkisin, että kyse on enemmänkin vahvistusharhan tyyppisestä asiasta, eli kun on jollain tasolla vahvasti varuillaan, tulkitsee tilanteita omien tiedossa olevin pelkojensa mukaisesti näitä pelkoja vahvistaen.

• Anonyymi

Minun täytynee odottaa, että tuo nainen ymmärtää, että hän ylireagoi jälleen ja haluaa puhua kanssani asiasta. Toivon toki, että asia selviää piakkoin ja voimme käydä jälleen pitkiä keskusteluja.

• Anonyymi

Toivottavasti asia selviää!

• Anonyymi

Tuossa tilanteessa voit vain olla kumppanisi tukena ja tehdä hänen tiedettäväkseen, ettet ole katoamassa. Sinun täytynee nyt vain odottaa, että hän rauhoittuu ja suostuu keskustelemaan kanssasi.

• Anonyymi

Kurjaa tässä erityisesti on se, että itse halusin puhua tälle naiselle asioista, jotka aiheuttavat nyt huolta elämässäni. Nämä asiat eivät liity häneen, vaan olisin kaivannut hänen tukeaan. Nyt mahdollisesti joudun vain odottamaan, että hän uskaltaisi antaa mahdollisuuden minulle puhua hänen kanssaan. Toivottavasti siinä ei mene kovin kauan ja toivottavasti tuo tilaisuus ylipäätään tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      80
      6932
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6513
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6303
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4112
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2492
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2409
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      58
      2179
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      143
      1509
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1492
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1230
    Aihe