Kumppanilla pelko, että hylkään hänet

Anonyymi

Olen tapaillut erästä naista jonkin aikaa. Hän vaikuttaa pelkäävän, että en ole tosissani, vaikka tähän ei ole tosiasiallista syytä. Tänäänkin hän tulkitsi erään viestini väärin. Tällaisissa tilanteissa hän hyvin nopeasti estää minua laittamasta mitään viestejä hänelle. Tämä vaikeuttaa asioiden selvittämistä silloin, kun kyseessä on jonkinlainen väärinkäsitys. Kuten tänäänkin. En tiedä, miten saisin hänet uskomaan, että pysyn hänen elämässään. Ajan kanssa varmaankin luottamus tähän lisääntyy. Näin ainakin toivon, sillä tämä ihminen on juuri sitä, mitä olen etsinyt.

12

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuule, näitä täysin epästabiileja naisia on parhaimmissakin!!!

      • Anonyymi

        Ei tässä nyt ole kyse epästabiiliudesta, vaan täysin sinänsä ymmärrettävistä asioista. Toki toivoisin, että tämä ilmenisi tavalla, joka paremmin mahdollistaisi asioiden käsittelyn.


    • Anonyymi

      Jos jatkuvasti laitat viestiä, estää varmaan jo senkin vuoksi.

      • Anonyymi

        Ei tässä tuosta ole kyse. Hän itse ja minä tiedämme tarkalleen, mistä tuossa on kyse, mutta en sitä avaa tähän.


    • Anonyymi

      No, estyneeseen persoonallisuuteen ainakin kuuluu arvostelun ja hylkäämisen pelko. Siihen usein liittyy myös sosiaalista ahdistusta. Kumpikin voi olla ihan häiriötasoistakin, rajoittaa sosiaalisia kontakteja ja läheisiä ihmissuhteita tai pistää välttelemään niitä kokonaan. Siihen liittyy myös riittämättömyyden tunteita, herkkyyttä kritiikille, tunteiden piilottelua, haasteista kieltäytymistä, vaikeutta luottaa, aloitteellisuuden puuttumista, yliherkkyyttä negatiivisiin tulkintoihin, loukkaantumista, olemuksen jännittyneisyyttä. usko sosiaaliseen epäkelpoisuuteensa, epäviehättävyyteen, fyysisen turvallisuuden tarpeesta johtuva elämän rajoittaminen, paljon ihmissuhteita sisältävien sosiaalisten tilanteiden ja ammattien välttely,
      Taustalla ehkä lapsuusvuosina vaurioitunut itsetunto, tai synnynnäinen temperamentti, joka estynyt ja joustamaton
      Psykoterapia, esim. kognitiivinen tai psykodynaaminen, integratiivinen skeematerapia
      mielialalääkkeet ahdistuksen ja jännityksen poistamiseen
      lähde tietoa mielestä/evermind/estynyt persoonallisuus

      • Anonyymi

        Pysyn minäkin, jos et oo väkivaltainen

        Täytyy käyttäytyä, eikä viljellä rumia sanoja

        Luen just kamalaa suhdekirjaa, joka on totta

        Onko hiki ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyn minäkin, jos et oo väkivaltainen

        Täytyy käyttäytyä, eikä viljellä rumia sanoja

        Luen just kamalaa suhdekirjaa, joka on totta

        Onko hiki ?

        Haluat varmaankin provota täällä asialliseen asiaan. Tai sitten olet itse vain siinä uskossa, että kaikissa miehissä on vakavasti jokin vialla ja että me vain aina olemme ketunhäntä kainalossa ja tahdomme pahaa ympärillemme. Breaking news: olet väärässä.


      • Anonyymi

        No ainakin tuon yliherkkyyden negatiivisiin tulkintoihin tässä tilanteessa tunnistan. Kuitenkin näkisin, että kyse on enemmänkin vahvistusharhan tyyppisestä asiasta, eli kun on jollain tasolla vahvasti varuillaan, tulkitsee tilanteita omien tiedossa olevin pelkojensa mukaisesti näitä pelkoja vahvistaen.


    • Anonyymi

      Minun täytynee odottaa, että tuo nainen ymmärtää, että hän ylireagoi jälleen ja haluaa puhua kanssani asiasta. Toivon toki, että asia selviää piakkoin ja voimme käydä jälleen pitkiä keskusteluja.

      • Anonyymi

        Toivottavasti asia selviää!


    • Anonyymi

      Tuossa tilanteessa voit vain olla kumppanisi tukena ja tehdä hänen tiedettäväkseen, ettet ole katoamassa. Sinun täytynee nyt vain odottaa, että hän rauhoittuu ja suostuu keskustelemaan kanssasi.

    • Anonyymi

      Kurjaa tässä erityisesti on se, että itse halusin puhua tälle naiselle asioista, jotka aiheuttavat nyt huolta elämässäni. Nämä asiat eivät liity häneen, vaan olisin kaivannut hänen tukeaan. Nyt mahdollisesti joudun vain odottamaan, että hän uskaltaisi antaa mahdollisuuden minulle puhua hänen kanssaan. Toivottavasti siinä ei mene kovin kauan ja toivottavasti tuo tilaisuus ylipäätään tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe