Eräs "ystävä" on alkanut nakkelemaan minulle niskojaan!

Anonyymi

Eli olen tuntenut hänet noin 10 vuotta ja sinä aikana on istuttu hänen kanssa iltaa terassilla useita kertoja ja muutaman kerran käyty kalassakin. Tuossa alkukeväästä kun taas näin häntä kysyin että lähdettäiskö kesällä käymään taas kalassa. Hän ei suoraan kyllä luvannut mitään mutta ei kieltäytynytkään. Joten olen tässä kesän aikana kysynyt häntä puhelimella useampaankin kertaan niin hänellä on aina ollut joku este ja kun viimeksi kysyin niin pyysin häntä itseään ottamaan yhteyttä sitten kun hänelle sopii. Mutta ei siinä vielä mitään. Nimittäin olen sen jälkeen nähnyt häntä 2 kertaa livenä ja kun olen yrittänyt mennä hänen juttusille hän ei edes pysähdy vaan nakkelee niskojaan ja kävelee pois päin eikä edes kerro miksi ei jouda juttelemaan. Vaikka en ole tehnyt hänelle mitään pahaa. En mitään muuta toivo kun sitä että kaikki hänen ystävänsä alkaisivat kohtelemaan häntä yhtä ilkeästi ja töykeästi kuin hän minua. Ja menettäisi ne lopullisesti että hän saisi kerrankin maistaa omaa lääkettään!

39

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sun kannattaa antaa olla ja unohtaa koko ihminen, jos kerran noin on ruvennut käyttäytymään. Itsellä käynyt kans niin, ett yks tuttu rupes koppavaksi mua kohtaan, kun hänellä rupesi menemään paremmin ja oli tullut uusia tuttavia elämään, en jäänyt roikkumaan, lopetin tekemisissä olemisen. Sattui vuosia myöhemmin tulemaan vastaan kaupungilla, jopa oli mun seuraa vailla, oli kuulema ne tuttavat hylänneet hänet, kun olivat niin kateellisia hänelle, en ruvennut enää uudestaan olemaan uudestaan tekemisissä, itse oli mut heittänyt pois, en halunnut toistamiseen joutua pois heitetyksi, kun ei olis enää tarvetta mulle.

    • Anonyymi

      Yleensä ymmärrys puuttuu tai halu sille, jos tilanne muuttuu muuksi? Joku tai jotkut asiat ovat voineet synnyttää erimielisyyttä? Halu ratkoa niitä puuttuu? Mielipiteillä on merkitystä, ajatteletteko asioista niin eritavalla, et muuttaa välinne etäisemmiksi? Ei kannata roikkua toisen seurassa, jos se tuntuu epämieluisalle. Syitä voi olla monia ja aina syyt eivät myöskään johdu sinusta vaan toisesta, et haluaa olla omissa oloissa?

    • Anonyymi

      anna olla, moikkaa jos vastakkain kadulla satutte, mutta älä jää juttelemaan, äläkä ota yhteyttä muutoinkaan.
      Ottakoon sinuun yhteyttä itse, jos haluaa olla kanssasi tekemisissä.

    • Anonyymi

      Kuten aloituksessa sanoinkin niin ilmoitinkin hänelle että ottaa itse yhteyttä sitten kun herralle sopii joten en aio enää varta vasten ottaa häneen yhteyttä. Mutta mitä tulee noihin sattuman varaisiin kohtaamisiin niin se unohtaminen voi olla helpommin sanottu kuin tehty. Koska asumme samalla paikkakunnalla ja aina välillä joudutaan jossain kohtaamaan halusinpa sitä tai en. Ja kun itselläni ei juurikaan puhelin ja ovikello soi niin ainoa mahdollisuus tavata ihmisiä on kaikki kaupat sun muut julkiset paikat. Ja aina kun näen julkisilla paikoilla tuttuja niin haluan sanoa muutakin kuin moikka, varsinkin nuoremmille vanhemmista en niinkään välitä. Se olis tietenkin eri juttu jos meillä olis vaikka useampi satanen väliä niin silloinhan minun ei tarttis nähdä häntä kuin tarkoituksella sovituissa tapaamisissa. Ja sellaisia tapaamisiahan ei ole pakko järjestää ja mitempä niitä paljon järjestät jos ne ei koskaan toiselle sovi.

      • Anonyymi

        Hän on suuttunut jostain tai vaan päättänyt ettet ole mielenkiintoinen henkilö. Voi olla myös hektinen aika elämässä ettei vaan ehdi ottaa yhteyttä. Kohtele häntä ns. Hyvän päivän tuttuna, tervehdi ja jos oikeen haluat niin kysyt kuulumiset ja sitten jatkat matkaa. Itse olen uuvuttanut itseni vastaavanlaisissa kaverisuhteissa ja en oikeen vieläkään saa vastavuoroisuutta missään ihmissuhteessa mutta se vaan on niin, ei väkisin.

        Ihmisiä tulee ja menee elämässä ja osa jää, elämää vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on suuttunut jostain tai vaan päättänyt ettet ole mielenkiintoinen henkilö. Voi olla myös hektinen aika elämässä ettei vaan ehdi ottaa yhteyttä. Kohtele häntä ns. Hyvän päivän tuttuna, tervehdi ja jos oikeen haluat niin kysyt kuulumiset ja sitten jatkat matkaa. Itse olen uuvuttanut itseni vastaavanlaisissa kaverisuhteissa ja en oikeen vieläkään saa vastavuoroisuutta missään ihmissuhteessa mutta se vaan on niin, ei väkisin.

        Ihmisiä tulee ja menee elämässä ja osa jää, elämää vain.

        Oot sä muuten kattonu mun niskaa viime aikoina ?

        Vink


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sä muuten kattonu mun niskaa viime aikoina ?

        Vink

        Onhan tarinassa aina kaksi puolta, se on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sä muuten kattonu mun niskaa viime aikoina ?

        Vink

        Tarkoittaa Suomeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sä muuten kattonu mun niskaa viime aikoina ?

        Vink

        Auringon polttama punaniska? En ole.


    • Anonyymi

      Mitenkä niin ei onnistu pelkkä moikkaaminen jos esim. kaupan pihassa kohdataan?
      En minä ainakaan jää suustani kiinni jokaisen tutun kanssa joka vastaan tulee.
      Aika monelle sanon vaan hei ja jatkan vaan matkaa.
      Jos toinen yrittää jutella enemmän, siinä vaiheessa voin pysähtyä ja muutaman sanan vaihtaa hänen kanssaan, eli kuunnella mitä hänelle kuuluu.
      Mutta en minä ole ensimmäisenä yhdenkään vastaantulijan, en edes kavereitteni kimppuun käymässä ja höpöttämässä heille omia enkä muidenkaan ihmisten asioita.

      Opettele sinäkin pitämään suusi enemmän supussa ja mölyt mahassasi. Näet voipihan se olla niinkin, että sinä olet huomaamattasi loukannut kyseistä tyyppiä puheillasi, ja hän sen takia karttaa nyt sun seuraa.

      • Anonyymi

        Kuten sanoin että kun puhelin ja ovikello eivät soi niin kyllä sitä mielellään ihmisiä jututtaa edes julkisilla paikoilla. Sitä kutsutaan sosiaalisuudeksi. Enkä minäkään kaikkia tuttuja pysähdy jututtamaan vaan ainoastaan nuorempia. Ja jokaisella on oikeus kertoa myös omista asioistaan muiden asiat ovat asia erikseen. Ja jos joskus kysyy jotain toisen asioistakin niin eikö se ole parempi että kysyy häneltä itseltään eikä esimerkiksi hänen naapuriltaan?

        Ja jos minun jutut eivät herraa kiinnosta niin valitkoon itse puheenaiheen. Itse ainakin pystyn keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta. Koska olennaista ei ole se mistä puhutaan vaan se että puhutaan, eikä käyttäydytä kuin joku uhmaikäinen kakara! Ja tapanani ei ole ketää puheillani loukata ei tarkoituksella eikä tarkoituksetta. Nimittäin olen käyttänyt sellaista jopa yhtenä mottona että älä sano mitä ajattelet vaan ajattele mitä sanot. Joten jos tuo pitää paikkansa mitä tuossa lopussa väität niin vika ei ole minussa vaan hänen omassa mielikuvituksessaan!


    • Anonyymi

      Kaveruus on aina molemminpuolista. Minä olen ollut aina se joka on ottanut yhteyttä ja kysellyt kuulumisia. Ollut tukena ja olkapäänä. Mutta sitten riitti... Rupesin käyttäytymään samalla tavalla heitä kohtaan kun he käyttäytyivät minua kohtaan. Joskus on vaan parempi jatkaa matkaa ja unohtaa "olevinaan kaverit"

    • Anonyymi

      Tuo "ystävä" on tainnut vinksahtaa.
      Olisiko todellakin parasta jättää hänet kokonaan rauhaan? Vain anna olla. Se tietäv aivan tarkkaan kuinka ottaa sinuun yhteyttä jos haluaa. Sinun ei tarvitse koko ajan olla se aloittava puoli!
      Katsele porukoita joiden seuraan voisit liittyä, kalastamisen, patikoinnin yms asioiden jotka sinua kiinnostaa, merkeissä.

      Ei tarvitse ottaa yhtä vinksahtanutta noin vakavasti.

    • Anonyymi

      Okei. Ystäväsi on "herra", eli miespuolinen.
      Kyllähän siinä alkaa vähän epäilyttämään jos joku vähemmän tuttu nainen alkaa soittelemaan ja pyytelemään kalaan.

      Sama tietysti miespuolisen kanssa. Juttusi on mennyt "liian henkilökohtaisiksi, olet mennyt kaverisi iholle", näin nätisti sanoen, ja sen takia ottaa etäisyyttä.

    • Anonyymi

      Vinksahtanut todellakin.

      Enkä ole nainen vaan mies kuin se kyseinen tyyppikin. Ja mitä pahaa siinä on jos pyytää seuraksi kalaan? Vai yksinkö sitä pitäisi aina olla? Ja mitä olen nähnyt muitakin veneitä kalareissuilla niin kyllä siellä yleensä on aina useampi henki veneessä. Joten onko nekin menneet sitten toistensa iholle kun eivät yksin kulje?

    • Anonyymi

      Joskus ne nk. ystävät on vain parempi unohtaa hiljakseen, kun ei viitsi sanoa suoraan, ettei halua olla missään tekemisissä. Monesti käy niin, kun mielipiteet eri asioista ovat täysin vastakkaisia.

      • Anonyymi

        No sekin on varmasti ihan totta. Mutta maailmasta ei löydy edes kahta ihmistä jotka olisivat joka asiasta samaa mieltä, mutta tuskin kahta sellaistakaan jotka olisivat kaikesta taas eri mieltä. Joten niistä asioistahan ei ole pakko puhua mistä ollaan eri mieltä vaan jokaisen kanssa löytyy varmasti aihe mistä ollaan samaakin mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sekin on varmasti ihan totta. Mutta maailmasta ei löydy edes kahta ihmistä jotka olisivat joka asiasta samaa mieltä, mutta tuskin kahta sellaistakaan jotka olisivat kaikesta taas eri mieltä. Joten niistä asioistahan ei ole pakko puhua mistä ollaan eri mieltä vaan jokaisen kanssa löytyy varmasti aihe mistä ollaan samaakin mieltä.

        Voi pyhä Sylvi, miksi ystävän kanssa pitäisi olla kaikista asioista samaa mieltä? Sitäpaitsi elämä olisi tylsää, näköalatonta ja suppeaa, jos ystävinä on vain samoin ajattelevia. Tärkeää on tietysti suvaitsevaisuus ja hyväksyvyys toisen erilaisille näkemyksille, itellä ainakin on matkan varrella jäänyt pois lähinnä sellaiset eritavoin ajattelevat, jotka arvostaa vain omaa tapaansa elää ja omia asioitaan.


      • Anonyymi

        Joo, näin se on. Turha niitä asioita on vatvoa, jos ei mielipiteet tai kemiat käy yksiin. Ei se paska pöyhimällä parane. Helpompaa kaikille, kun vaan lipuu pois tai katkaisee välit yksipuolisella päätöksellä. Mä oon tehnyt näin monta kertaa eikä tuosta näy kukaan kärsineen vaan entistenkin kaverien elämät on vaan parantuneet. Nyt on kohta taas sama tilanne edessä. Mä oon osani tehnyt heidän elämässään ja on aika jatkaa eteenpäin.


    • Anonyymi

      Eipä tunnu menevän sulle jakeluun se yksinkertainen asia, että maan päältä löytyy jokunen sellainenkin ihminen joka ei halua olla sun kaveri.

      Sussa on ilmiselvästi olemassa sellaisia piirteitä jotka eivät ole hyväksi kyseiselle ihmiselle enää.

      • Anonyymi

        Sellaisia piirteitä, jotka ei ole hyväksi ystävälle enää. Mitähän tällä tarkoitetaan? Kaiketi ystävätkin voi muuttua elämänsä aikana, ei se varmaan sitä sisintä muuta. En ymmärrä aiempaa kommenttia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia piirteitä, jotka ei ole hyväksi ystävälle enää. Mitähän tällä tarkoitetaan? Kaiketi ystävätkin voi muuttua elämänsä aikana, ei se varmaan sitä sisintä muuta. En ymmärrä aiempaa kommenttia

        et ymmärrä et.
        Tässä sulle ratakiskon pätkä, väännä tästä vaikka torttu.
        Tarkoitin sillä sitä, että kun ystäväsi karttelee sua, niin löytyyhän siihen syy. Se olet sinä. Ilmiselvästi kyseinen "herra" ei halua olla enää sun kanssa tekemisissä. Ystäväsi on monta kertaa ollut kiireinen sun nähdessään, ei halua jäädä sun kanssa edes kuulumisia vaihtamana. Eikä soittele sullepäin vaikka niin olet useasti pyytänyt.

        Sanot teidän aiemmin istuneen terassilla iltaa useinkin.
        Ehkä "herra" on vähentänyt juomista, ehkä juo entistä enemmän, ei voi tietää, mutta fakta kuitenkin on ettei hän enää halua sun kanssa aikaansa viettää edes siellä terassilla.

        Olette käyneet myös ainakin kerran kalassa. Ehkä kyseinen kalareissu ei ollut ystäväsi mielestä yhtä kiva häppeningi mitä sun mielestä oli. Niin tai näin, ei häntä yhteiset kalareissutkaan sun kanssa kiinnosta.

        Henkilö on yrittänyt monella eri tapaa sanoa, että haluaa pitää etäisyyttä sinuun. Miksi näin, se on vain sun kannalta voi voi.
        Kattele joitain toisia "nuorempia" miehiä "kalakaveriksesi", tai voisi olla parempi jos kokeilisit jotain itseäsi vanhempaa "herraa" välillä.


    • Anonyymi

      Ensinnäkään en ole väittänytkään että kaikesta pitäisi olla samaa mieltä. Vaan pointtini on se että välttää erimielisyyttä aiheuttavia puheenaiheita. Esimerkiksi jos sinulla olisi ystävänäsi vaikka joku lestadiolainen niin alkaisitko sinä ensimmäisenä haukkumaan sille lestadiolaisuutta? Nimittäin turhalla väittelyllä ei yleensä kummankaan mielipide muutu vaan päin vastoin kun tunkiota aletaan tonkimaan niin se alkaa entistä pahemmalle vaan haisemaan. Kyllä maailmassa riittää puhumista sellaisistakin asioista mistä ollaan samaa mieltä.

      24.07.2021 20:33 lähetetty kommentti ei ollut minun joten en ole ainoa joka täällä puhuu asiaa. Mutta itse asiaan. Terassilla voi istua muutenkin kuin vetämässä viinaa tai kaljaa. Mutta ehkä hän on lisännyt juomistaan ja häpeää itseään kun tietää että minä en juo ollenkaan. Ja ehkä on muutenkin jostain kateellinen minulle, nimittäin ei tässä oikeen muitakaan vaihtoehtoja enää jää koska en ole sanonut hänestä pahaa sanaa en edessä enkä takanakaan päin.

      Enkä todellakaan halua mitään kyttääviä isäpuolia vaan ihan oikeita ystäviä!

    • Anonyymi

      Aha, kommentistasi selvisi syy miksi etsit ystäviä itseäsi nuoremmista miehistä.

    • Anonyymi

      Sun mielestä siis lestadiolaisuudesta ei voi keskustella muuten kuin mollaamalla ja vähättelemällä siihen uskovia?

    • Anonyymi

      Joo en pidä ihmisistä jotka kyttäävät määräilevät eivätkä yhtään kuuntele mitä toinen haluaa vaan sen sijaan yrittävät väkisin tuputtaa jotain sellaista mitä toinen ei halua.

      No ensinnäkään kyseinen tyyppi ei ole lestadiolainen vaan heitin tämän vain yhtenä esimerkkinä siitä mikä voi joidenkin kanssa aiheuttaa riitaa. Eikä kysymys tarvitse olla edes mollaamisesta tai vähättelystä. Vaan uskonto yleensä on sen verran intiimi ja muutenkin tulen arka aihe että jos siitä olet vähäkään eri mieltä niin sitä et voi ilmaista niin hienovaraisesti ettetkö loukkaisi toista. Vähän sama pätee esimerkiksi homoseksuaalisuudessa. Eli jos olet jonkun homon kanssa erimieltä homoseksuaalisuudesta niin sekin on parempi pitää omana tietonaan välttääkseen riita ja pahimmassa tapauksessa ikuinen välirikko.

    • Anonyymi

      No nyt kaikki selviskin😡. Siitä on tullut nimittäin huorapukki, sillä näkyi olevan joku akan lutka🤮. Että se siitä sitten!

    • Anonyymi

      Ai tää niskojaan nakkeleva mies olikin sun oma ukkos.
      Pisteet ukollesi. Hyvä kun löysi sinua paremman.

    • Anonyymi

      Ei, vaan pidin häntä ihmisenä koska luulin että hän on sellainen joka ei vehtaa akkojen kanssa kun mitkään merkit eivät aikasemmin viitanneet siihen. Joten siksi arvostinkin häntä niin paljon. Mutta nyt kun totuus paljastui niin siitä ei jäänyt enää mitään jäljelle vaan minulle se on nyt pelkkää jätettä koko jätkä🤮

    • Anonyymi

      Enpä sitten yhtään ihmettele miksi alkoi pitää etäisyyttä sinuun. Olet outo ja estoinen.
      Vaikka sinä olet elämästäsi rajannut naiset pois, niin on kohtuutonta vaatia samaa ystäviltä.

    • Anonyymi

      No olis se voinut ainakin kertoa jo paljon aikasemmin mikä on miehiään eikä roikuttaa minua vuosikausia löysässä hirressä ja odottaa kunnes jää rysänpäältä kiinni, niin olisin voinut jo aikasemmin viheltää pelin poikki. Mutta sen sijaan se liero salas minulta kaiken. Vaikka yritin monta kertaa kautta rantain asiaa kysyäkkin ja yhden kerran kysyin jopa suoraankin ja silloinkin valehteli minulle päin naamaa.

    • Anonyymi

      Suomen aatelisto koettaa saada diplomaattisia koskemattomuutta itselleen. Tässä auttaa Venäjän aatelisto eli Oligarkit. Kun aatelisto on diplomaatti asemansa saanut he alkavat keppihevostalli kansalaisten päällä. Tämä johtaa levottomuuksien joiden kautta Vasemmisto koettaa nousta valtaan. He pyytävät Venäjän avuksi sotilaallisesti ja tästä seuraa selkkaus jossa Yhdysvallat NATO avusteisesti hyökkää Suomeen. Tästä seuraa vain verinen sota, joka tuhoaa Suomen infrastruktuurin ja sadoin tuhansin ihmisiä kuolee Seuratkaa silmä kovana missä on Venäjän kollaboraattoreita. Yksi paikka ovat hyväntekeväisyysjärjestöt.

      Toisaalta juonessa on mukana myös uskonnollisia liikkeitä yhden sellaisen pyhäkkö löytyy Helsingin Hietalahdessa,he haluavat kostaa Suomelle historian vääryyksiä.

      • Anonyymi

        Ja mitenhän tämä liittyy aiheeseen?


    • Anonyymi

      Se on selvä narsissi.

      • Anonyymi

        Narsisti todellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti todellakin.

        Joo ei se mikään muu voi olla kuin narsisti joka salaa vuosi kausia asioita ja valehtelee ja antaa uskoa aivan jotain muuta itsestään mitä todellisuudessa on!


    • Anonyymi

      Ei siis kiinnostele lainkaan reflektoida, että miksei toinen ikinä jouda jutulle vaan mielenhyvitykseen on varsin eriskummallinen suppiloaivovisio?

      • Anonyymi

        En ookkaa enää arka

        Lääkkeet myrkyttivät elimistöni

        Kiva

        Ihanaa taas uskaltaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ookkaa enää arka

        Lääkkeet myrkyttivät elimistöni

        Kiva

        Ihanaa taas uskaltaa

        Herkkutatteja

        Maailmankaikkeus patisteli

        Ny se alkaa

        Ennen matoja


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3270
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2023
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1622
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1457
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1329
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1071
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      888
    Aihe