Aloitan maanantaina 19.7.2021

Anonyymi

On kuumat ilmat ja helle.
Ei tee muutenkaan mieli mitään, ja on saatava ihtensä kuntoon edes loppukesäksi.

Painoa on yli 80, en oo viittinyt ees katsoa, paljonko on tällä hetkellä.
Mutta maanantaina aloitan.

Oon pitänyt vaikka miten monta kuuria, ja onnistuu.
Sitten repsahdan, mutta aloitan uudelleen, yhtä innokkaana.
Oli tää korona ja kaiken maailman remppaa. Aika ottaa aikaa itselleen.
Olen aina tykännyt paastosta, mielikin puhdistuu, ja saan kauheasti aikaseksi.

Nyt lähden terveyskauppaan hankkimaan jotain pientä. Entistä yrttiteetä on jäljellä.

Tulen tänne maanantai-aamuna kertomaan.

100

1824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo paastot ja laihdutuskuurit alkaa aina maanantaina. Ja yleensä loppuu tiistaina. Maanantai siksi kun pitää saada viikonloppuna vetää tuplaherkut mitä normaalisti syö ja miksi ne kilot on tulleet. Jos ei tee mieli tänään mitään niin huomenna on aina vähän eri mieli ja keli.

      Paastolla lähtee ylimääräinen neste ja turvotus muttei rasvaa. Niin kauan kukaan ei jaksa olla paastolla että paino putoaisi. Syömishäiriöiset korkeintaan.

      Suosittelisin nestepaaston sijaan kokeilemaan pätkäpaastoa tai jos haluat pudottaa painoa nopeammin ja enemmän niin syö pelkkiä vihanneksia ja proteiinia ja vähän rasvaa eikä ollenkaan leipää, jne sokeristuvaa tärkkelystä jne hiilihydraattia niin jaksat kauemmin kuuria ja kroppa saa ravintoa eikä vaadi sinua lopettamaan paastoa heti tiistaina.

      Täälä laihdutus palstalla oli laitettu vähän aikaa siten dr Nowzaradanin 1200 kcal dieetti mutten muista missä se oli. Googlella löydät.

      • Anonyymi

        Huomenna alkaa.

        Vedän yleensä 2-3 viikkoa yhtä soittoa.
        Se on tavallaan kuin lähtölaukaus.

        Tuo sinun ehdottama pätkäpaasto on hyvä idea, jatkan sillä sitten. Googlasin jo ja löysinkin, kiitti vihjeestä!

        Minulle paastossa on parasta se, että ei tuu tiskiä (ei oo tiskikonetta) ja saan huushollin kuntoon (oon mahdoton epäjärjestystyyppi). Ja kun oon vetänyt niin monta kertaa, niin tiedän (esim että kolmas päivä on hankalin).

        Olen sellainen "kun aloitan niin pidän".

        Esim joka vuosi olen pitänyt Tipattoman tammikuun.
        Tänä vuonna pidin Tipattoman 100 päivää, mitä aion jatkaa jatkossa.

        Samalla systeemillä sain aikoinani tupakin polton lopetettua.

        Sitten on sellainen tapa, että teen listan mitä tehdä. Ja sekin toimii.

        Kyllä tiedän, että repsahdan jonkin ajan kuluttua.
        Mutta se aika mitä olen paastolla, on kuin olisin kesälomalla. Jalkojen kolotukset loppuu, leijailen kuin perhonen, kaikki paikat saan kuntoon ja luonnekin kehittyy.

        Tällä hetkellä oon ihan rapakunnossa, aiheellista saada ihtensä kuntoon.
        Kun on helle, niin ei tee mieli syödä.

        Lisää huomenna!


    • Anonyymi

      Vastasit itse aloitukseesi jo runsaan tunnin päästä.

      • Anonyymi

        No, oli vasta 1 vrk ja 10 tunnin perästä, kun olin niin innokas alkamaan.
        Se suotakoon minulle.

        Nyt siis aloitan.
        Eka päivänä hedelmiä ja juomaa.


    • Anonyymi

      Sama täällä eli tänään alkoi laihdutuskuuri, mutta ei paastoamalla vaan katsomalla tarkkaan mitä syön ja juon. Liikuntaa on lisättävä eli suoraan sanottuna alettava liikkumaan, vaikka se ei innostakaan.

      • Anonyymi

        Ehtinyt jo iltapäivään.

        Tää ekapäivä on aina vähän hankala.
        Kaksi ensimmäistä päivää on minulla sellaista, että jotain pientä syön, sitten joskus kolmantena juon vaan mehuja, itsepuristettua tai vaahterapalmusiirappijuomaa.

        Ei minuakaan innosta liikunta, mutta sain kuitenkin vietyä kärrillä vehkeitä kierrätyspaikalle, mikä on aika lähellä.
        Oon hyvin motivoitunut, pakko saada ihtensä jonkinlaiseen kuntoon.
        Ei uskalla itseään peilistä sivuittain katsoa.
        Onneksi on lämmintä, samalla siivoilen liiteriä ja käyn läpi talvi- ja kesäkenkiä, että mitä heittää ja mitä jättää.
        Sitten välillä täällä netillä.

        Näin tämä päivä.
        Miten sinulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtinyt jo iltapäivään.

        Tää ekapäivä on aina vähän hankala.
        Kaksi ensimmäistä päivää on minulla sellaista, että jotain pientä syön, sitten joskus kolmantena juon vaan mehuja, itsepuristettua tai vaahterapalmusiirappijuomaa.

        Ei minuakaan innosta liikunta, mutta sain kuitenkin vietyä kärrillä vehkeitä kierrätyspaikalle, mikä on aika lähellä.
        Oon hyvin motivoitunut, pakko saada ihtensä jonkinlaiseen kuntoon.
        Ei uskalla itseään peilistä sivuittain katsoa.
        Onneksi on lämmintä, samalla siivoilen liiteriä ja käyn läpi talvi- ja kesäkenkiä, että mitä heittää ja mitä jättää.
        Sitten välillä täällä netillä.

        Näin tämä päivä.
        Miten sinulla?

        Kerron huomenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtinyt jo iltapäivään.

        Tää ekapäivä on aina vähän hankala.
        Kaksi ensimmäistä päivää on minulla sellaista, että jotain pientä syön, sitten joskus kolmantena juon vaan mehuja, itsepuristettua tai vaahterapalmusiirappijuomaa.

        Ei minuakaan innosta liikunta, mutta sain kuitenkin vietyä kärrillä vehkeitä kierrätyspaikalle, mikä on aika lähellä.
        Oon hyvin motivoitunut, pakko saada ihtensä jonkinlaiseen kuntoon.
        Ei uskalla itseään peilistä sivuittain katsoa.
        Onneksi on lämmintä, samalla siivoilen liiteriä ja käyn läpi talvi- ja kesäkenkiä, että mitä heittää ja mitä jättää.
        Sitten välillä täällä netillä.

        Näin tämä päivä.
        Miten sinulla?

        Eilinen ei mennyt ihan kuin Strömsössä. Alku oli lupaava eli aamupalaksi 4 viljan puuroa veteen tehtynä ja lounaaksi keitettyä kalaa kasvislisukkeilla, mutta sitten karahti kiville kun menin iäkkään äitini luona käymään ja hän niin innoissaan laittoi minulle hawaii pakastepizzan uuniin.
        Jos kuka tahansa muu olisi minulle pizzaa antanut olisin sanonut kiitos mutta ei kiitos, mutta äidilleni en hennonnut niin tehdä. Söin siis kokonaisen pakastepizzan, mutta en lisännyt siihen tarjolla ollutta lisäjuustoa enkä kinkkusuikaleita. Ehkä tuo pizza ei niin suuri synti sitten ollut kun päivän kokonaiskalorimääräni tuskin kovin suuri oli, vaikken niitä laskekaan.
        Pizzan syönti sai ajoiksi kuitenkin sen, että kävelin puolitoista tuntia jotta sain moraalisen krapulani helpottumaan.
        Muutoin päivän ilta- ja välipalat olivatkin vain kurkkua, tomaattia ja mansikoita.

        Tänään samanlainen aamupala kuin eilen, lounaaksi kasviswokkia ja muu ruoka on vielä harkinnan alla. Välipalat samoja kuin eilen. Liikunnan harrastaminen jää tänään väliin.

        Ideana mulla on vähentää höttöhiilarit mahdollisimman vähiin, karsia rasvan käyttöä, pienentää annoskokoja ja yleensä suosia enemmänkin kasvis- kuin liharuokaa. Sokerin käyttö on mulla muutoinkin varsin vähäistä, enkä yleensä suklaata tai makeisia itselleni osta. Pähkinät ja erilaiset siemenet jätän toistaiseksi syömättä, vaikka terveellistä rasvaahan niistä saisi. Kesäpaheeni oluen vaihdan alkoholittomaan, enkä viiniinkään koske ainakaan kuukauteen.
        Suunnitelmissa on ostaa rasvatonta rahkaa tai -jogurttia, raejuustoa sekä kananmunia jotta saan tarvittavaa proteiinia kun varsin kasvispainotteisesti aion nyt ainakin muutaman viikon olla.

        Liikunnan lisääminen olisi ehdoton pakko, mutta miksi se on niin pakkopullaa? Ihan mukava oli eilenkin kävellä, mutta tänään mukamas ei ole ehtinyt ja nyt en ehdikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilinen ei mennyt ihan kuin Strömsössä. Alku oli lupaava eli aamupalaksi 4 viljan puuroa veteen tehtynä ja lounaaksi keitettyä kalaa kasvislisukkeilla, mutta sitten karahti kiville kun menin iäkkään äitini luona käymään ja hän niin innoissaan laittoi minulle hawaii pakastepizzan uuniin.
        Jos kuka tahansa muu olisi minulle pizzaa antanut olisin sanonut kiitos mutta ei kiitos, mutta äidilleni en hennonnut niin tehdä. Söin siis kokonaisen pakastepizzan, mutta en lisännyt siihen tarjolla ollutta lisäjuustoa enkä kinkkusuikaleita. Ehkä tuo pizza ei niin suuri synti sitten ollut kun päivän kokonaiskalorimääräni tuskin kovin suuri oli, vaikken niitä laskekaan.
        Pizzan syönti sai ajoiksi kuitenkin sen, että kävelin puolitoista tuntia jotta sain moraalisen krapulani helpottumaan.
        Muutoin päivän ilta- ja välipalat olivatkin vain kurkkua, tomaattia ja mansikoita.

        Tänään samanlainen aamupala kuin eilen, lounaaksi kasviswokkia ja muu ruoka on vielä harkinnan alla. Välipalat samoja kuin eilen. Liikunnan harrastaminen jää tänään väliin.

        Ideana mulla on vähentää höttöhiilarit mahdollisimman vähiin, karsia rasvan käyttöä, pienentää annoskokoja ja yleensä suosia enemmänkin kasvis- kuin liharuokaa. Sokerin käyttö on mulla muutoinkin varsin vähäistä, enkä yleensä suklaata tai makeisia itselleni osta. Pähkinät ja erilaiset siemenet jätän toistaiseksi syömättä, vaikka terveellistä rasvaahan niistä saisi. Kesäpaheeni oluen vaihdan alkoholittomaan, enkä viiniinkään koske ainakaan kuukauteen.
        Suunnitelmissa on ostaa rasvatonta rahkaa tai -jogurttia, raejuustoa sekä kananmunia jotta saan tarvittavaa proteiinia kun varsin kasvispainotteisesti aion nyt ainakin muutaman viikon olla.

        Liikunnan lisääminen olisi ehdoton pakko, mutta miksi se on niin pakkopullaa? Ihan mukava oli eilenkin kävellä, mutta tänään mukamas ei ole ehtinyt ja nyt en ehdikään.

        ”Liikunnan lisääminen olisi ehdoton pakko, mutta miksi se on niin pakkopullaa? Ihan mukava oli eilenkin kävellä, mutta tänään mukamas ei ole ehtinyt ja nyt en ehdikään.”

        Laita kohtuullisempi tavoite. Esim. kaksi lyhyttä lenkkiä joka päivä. Myöhemmin ruokahalu kasvaa syödessä (eli siis liikuntahalu kasvaa liikkuessa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Liikunnan lisääminen olisi ehdoton pakko, mutta miksi se on niin pakkopullaa? Ihan mukava oli eilenkin kävellä, mutta tänään mukamas ei ole ehtinyt ja nyt en ehdikään.”

        Laita kohtuullisempi tavoite. Esim. kaksi lyhyttä lenkkiä joka päivä. Myöhemmin ruokahalu kasvaa syödessä (eli siis liikuntahalu kasvaa liikkuessa).

        Tuo on totta, mutta taidan olla on-off -tyyppi eli joko menen hullun kiilto silmissä tai en ollenkaan. Täytyisi oppia kohtuullinen keskitie. Minä yritän.

        Nälkä ei ole hyvästä, sen opin tänään. Söin viiden jälkeen vain lämmin kuppi -keiton joka vähäkalorinen, mutta keittoa on vain 2dl. Se kostautui ja puolen tunnin jälkeen oli pakko tehdä kaksi kinkkuvoileipää, ruisleipää onneksi. Toki ruisleipä on terveellistä, mutta ne päälliset!

        Tiedän ettei minun viestini kuuluisi aiheen paasto -alle, mutta sattui silmään että aloittaja oli päättänyt alkaa toimimaan samana päivänä kuin minäkin eli eilen. Jos jotakuta häiritsee niin tehköön ilmon ylläpidolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, mutta taidan olla on-off -tyyppi eli joko menen hullun kiilto silmissä tai en ollenkaan. Täytyisi oppia kohtuullinen keskitie. Minä yritän.

        Nälkä ei ole hyvästä, sen opin tänään. Söin viiden jälkeen vain lämmin kuppi -keiton joka vähäkalorinen, mutta keittoa on vain 2dl. Se kostautui ja puolen tunnin jälkeen oli pakko tehdä kaksi kinkkuvoileipää, ruisleipää onneksi. Toki ruisleipä on terveellistä, mutta ne päälliset!

        Tiedän ettei minun viestini kuuluisi aiheen paasto -alle, mutta sattui silmään että aloittaja oli päättänyt alkaa toimimaan samana päivänä kuin minäkin eli eilen. Jos jotakuta häiritsee niin tehköön ilmon ylläpidolle.

        Luulis että äidille vois sanoa olevansa dietillä.Taitaa olla aika tiukka äiti jos ei hyväksy terveellistä ruokavaliota ja toisen laihdutuskuuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, mutta taidan olla on-off -tyyppi eli joko menen hullun kiilto silmissä tai en ollenkaan. Täytyisi oppia kohtuullinen keskitie. Minä yritän.

        Nälkä ei ole hyvästä, sen opin tänään. Söin viiden jälkeen vain lämmin kuppi -keiton joka vähäkalorinen, mutta keittoa on vain 2dl. Se kostautui ja puolen tunnin jälkeen oli pakko tehdä kaksi kinkkuvoileipää, ruisleipää onneksi. Toki ruisleipä on terveellistä, mutta ne päälliset!

        Tiedän ettei minun viestini kuuluisi aiheen paasto -alle, mutta sattui silmään että aloittaja oli päättänyt alkaa toimimaan samana päivänä kuin minäkin eli eilen. Jos jotakuta häiritsee niin tehköön ilmon ylläpidolle.

        ” Jos jotakuta häiritsee niin tehköön ilmon ylläpidolle.”

        Kanannahkamies ei taida olla nyt paikalla. Hän kyllä kärkkäästi näpäyttää, jos viesti on väärän otsikon alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulis että äidille vois sanoa olevansa dietillä.Taitaa olla aika tiukka äiti jos ei hyväksy terveellistä ruokavaliota ja toisen laihdutuskuuria.

        Ap on poikkeustyyppi! Äitinsä on levännyt jo siunatussa maassa vuosikymmenet, mutta keskusteluhan heillä äidin kaa jatkuu "rajan yli" ap.n elinajan ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap on poikkeustyyppi! Äitinsä on levännyt jo siunatussa maassa vuosikymmenet, mutta keskusteluhan heillä äidin kaa jatkuu "rajan yli" ap.n elinajan ainakin.

        Niin tosiaan aloittajalla saattaa olla lievä dissosiatiivinen identiteettihäiriö https://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiatiivinen_identiteettihäiriö , jossa hänellä on kaksi eri persoonaa. Toinen on rajua laihduttamista yrittävä yliminä ja toinen pitsaa tyrkyttävä jo aikoja sitten kuollut äiti. Yleensä dissosiatiivisessa identiteettihäiriössä identiteettejä on vähintään neljä, mutta ehkä aloittaja ei kertonut meille vielä kaikkea.

        Wikipediasta:

        ”Persoonan rakenteellisen dissosiaatioteorian mukaan persoonan rakenteellinen dissosiaatio on DID-potilaalla niin sanotussa tertiäärivaiheessa: emotionaalisen persoonallisuuden osan (EP) hajoamisen lisäksi myös näennäisen normaali persoonallisuuden osa (ANP) on jakautunut. Käytännössä tämä tarkoittaa, että DID-potilaalla eri identiteettejä (”sivupersoonia”) on oltava vähintään neljä: kaksi EP:tä ja kaksi ANP:tä (näennäinen ”pääpersoona” luettu mukaan). Yleensä lukumäärä on noin 8–12, mutta se voi olla paljon suurempikin. Yleinen uskomus, jossa ”sivupersoonatapaus” nähdään normaalin ja ilkeän persoonan dramaattisena yhteiselona, ei tämän näkemyksen (eikä kliinisen kokemuksen) mukaan siis pidä paikkansa.[1] ”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tosiaan aloittajalla saattaa olla lievä dissosiatiivinen identiteettihäiriö https://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiatiivinen_identiteettihäiriö , jossa hänellä on kaksi eri persoonaa. Toinen on rajua laihduttamista yrittävä yliminä ja toinen pitsaa tyrkyttävä jo aikoja sitten kuollut äiti. Yleensä dissosiatiivisessa identiteettihäiriössä identiteettejä on vähintään neljä, mutta ehkä aloittaja ei kertonut meille vielä kaikkea.

        Wikipediasta:

        ”Persoonan rakenteellisen dissosiaatioteorian mukaan persoonan rakenteellinen dissosiaatio on DID-potilaalla niin sanotussa tertiäärivaiheessa: emotionaalisen persoonallisuuden osan (EP) hajoamisen lisäksi myös näennäisen normaali persoonallisuuden osa (ANP) on jakautunut. Käytännössä tämä tarkoittaa, että DID-potilaalla eri identiteettejä (”sivupersoonia”) on oltava vähintään neljä: kaksi EP:tä ja kaksi ANP:tä (näennäinen ”pääpersoona” luettu mukaan). Yleensä lukumäärä on noin 8–12, mutta se voi olla paljon suurempikin. Yleinen uskomus, jossa ”sivupersoonatapaus” nähdään normaalin ja ilkeän persoonan dramaattisena yhteiselona, ei tämän näkemyksen (eikä kliinisen kokemuksen) mukaan siis pidä paikkansa.[1] ”

        Minulla meni hyvin, suunnitelmien mukaan.

        Aamulla kuivaharjaus, hiusten ja naaman hoito, vettä, yrttiteetä, ananasta, omena, kolme fincrispiä, vettä, kuppi kahvia ja pala suklaata.
        Tämä päivä ei ollutkaan vielä varsinainen paastopäivä.

        Siivosin vaatekomeroita, ja sain järjestykseen ja lajiteltua. Vien kiertoon kaikki turavaatteet.
        Olen niin vakuuttunut että saan ihteni kuntoon. Kokemusta on.
        Yöllä näin mukavaa unta: olin maalannut hienoja tauluja, itekkin ihmettelin.

        Illalla silittelin. Katson aina samalla filmiä kun silitän.
        Lähtöpaino oli 81,7 = kauheeta. Eli on tosiaan tarpeellista saada muutos.
        Kunhan saan enimmät pois, niin jatkan sitten kuten tuolla aikaisemmin neuvottiin.
        Minulle tää kuuri on ihan kuin kesälomaa, ja tykkään olosta.

        Nyt sitten pehkuihin.

        Huomenna jatkuu.
        Öitä!

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla meni hyvin, suunnitelmien mukaan.

        Aamulla kuivaharjaus, hiusten ja naaman hoito, vettä, yrttiteetä, ananasta, omena, kolme fincrispiä, vettä, kuppi kahvia ja pala suklaata.
        Tämä päivä ei ollutkaan vielä varsinainen paastopäivä.

        Siivosin vaatekomeroita, ja sain järjestykseen ja lajiteltua. Vien kiertoon kaikki turavaatteet.
        Olen niin vakuuttunut että saan ihteni kuntoon. Kokemusta on.
        Yöllä näin mukavaa unta: olin maalannut hienoja tauluja, itekkin ihmettelin.

        Illalla silittelin. Katson aina samalla filmiä kun silitän.
        Lähtöpaino oli 81,7 = kauheeta. Eli on tosiaan tarpeellista saada muutos.
        Kunhan saan enimmät pois, niin jatkan sitten kuten tuolla aikaisemmin neuvottiin.
        Minulle tää kuuri on ihan kuin kesälomaa, ja tykkään olosta.

        Nyt sitten pehkuihin.

        Huomenna jatkuu.
        Öitä!

        Aloittaja

        Hei sinä :-)

        Oletko se "My" joka laihdutuksestaan kertoi keväällä ja kävimme keskustelua moneen otteeseen?

        Noista fincrispeistä jne tuotteista ja kertomistasi päättelin että taidat olla sama.

        Mitä on tapahtunut kun kerrot nyt että painat 80 kiloa ja keväällä kerroit että menet jo alipainon rajalla kun tavoittelet jotain 50 kiloa. Muistan että sinulla ikää yli 70. En muista kaikkea mitä juteltiin mutta olin itse kyllä huolissani kaikesta mitä kerroit.

        Miten menee? :-)
        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinä :-)

        Oletko se "My" joka laihdutuksestaan kertoi keväällä ja kävimme keskustelua moneen otteeseen?

        Noista fincrispeistä jne tuotteista ja kertomistasi päättelin että taidat olla sama.

        Mitä on tapahtunut kun kerrot nyt että painat 80 kiloa ja keväällä kerroit että menet jo alipainon rajalla kun tavoittelet jotain 50 kiloa. Muistan että sinulla ikää yli 70. En muista kaikkea mitä juteltiin mutta olin itse kyllä huolissani kaikesta mitä kerroit.

        Miten menee? :-)
        T kn

        Hän on liikaa istunut puutarhassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinä :-)

        Oletko se "My" joka laihdutuksestaan kertoi keväällä ja kävimme keskustelua moneen otteeseen?

        Noista fincrispeistä jne tuotteista ja kertomistasi päättelin että taidat olla sama.

        Mitä on tapahtunut kun kerrot nyt että painat 80 kiloa ja keväällä kerroit että menet jo alipainon rajalla kun tavoittelet jotain 50 kiloa. Muistan että sinulla ikää yli 70. En muista kaikkea mitä juteltiin mutta olin itse kyllä huolissani kaikesta mitä kerroit.

        Miten menee? :-)
        T kn

        Sen siitä saa kun syö vaan kefiiriä ja kahvia eikä kunnon ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulis että äidille vois sanoa olevansa dietillä.Taitaa olla aika tiukka äiti jos ei hyväksy terveellistä ruokavaliota ja toisen laihdutuskuuria.

        Asiahan ei sinulle kuulu ja selkeästi haluat vain provosoida, mutta ei se ole minulta pois jos sulle kerron, että iäkäs äitini oli vast´ikään tekonivelleikkauksessa, ja eilen ensimmäistä kertaa operaation jälkeen kävellyt lähikauppaan kivuistaan huolimatta ja hammasta purren kun oli päättänyt, että vaikka miten pahalta tuntuu niin haen tytölle pizzan. En hennonut kieltäytyä syömästä, yksi pizza sinne tai tänne, ei se dieettiäni kaada. Olisitko sinä kieltäytynyt?
        Nyt lähden katsomaan mitä tänään on tarjolla luonaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinä :-)

        Oletko se "My" joka laihdutuksestaan kertoi keväällä ja kävimme keskustelua moneen otteeseen?

        Noista fincrispeistä jne tuotteista ja kertomistasi päättelin että taidat olla sama.

        Mitä on tapahtunut kun kerrot nyt että painat 80 kiloa ja keväällä kerroit että menet jo alipainon rajalla kun tavoittelet jotain 50 kiloa. Muistan että sinulla ikää yli 70. En muista kaikkea mitä juteltiin mutta olin itse kyllä huolissani kaikesta mitä kerroit.

        Miten menee? :-)
        T kn

        Onko kyse samasta Mystä, jolle suosittelin viime keväänä alastomana voimistelua puutarhassa?

        Hei My! Esittelepäs hieman sulojasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kyse samasta Mystä, jolle suosittelin viime keväänä alastomana voimistelua puutarhassa?

        Hei My! Esittelepäs hieman sulojasi!

        Pyydän anteeksi edellistä viestiäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiahan ei sinulle kuulu ja selkeästi haluat vain provosoida, mutta ei se ole minulta pois jos sulle kerron, että iäkäs äitini oli vast´ikään tekonivelleikkauksessa, ja eilen ensimmäistä kertaa operaation jälkeen kävellyt lähikauppaan kivuistaan huolimatta ja hammasta purren kun oli päättänyt, että vaikka miten pahalta tuntuu niin haen tytölle pizzan. En hennonut kieltäytyä syömästä, yksi pizza sinne tai tänne, ei se dieettiäni kaada. Olisitko sinä kieltäytynyt?
        Nyt lähden katsomaan mitä tänään on tarjolla luonaaksi.

        Hei T kn,

        En ole sama.

        Olen kyllä aikaisemminkin ollut näillä palstoilla.
        Nyt aloitin uuden, uusin konstein.

        Tämä päivä lähti hyvin käyntiin, täynnä tarmoa ja vakaa päätös keikkua tällä kuurilla 1-2 viikkoa.
        Siinä ajassa olen yleensä päässyt kuntoon aikaisempina kertoina.
        Yleensä hurahtaa 5-7 kiloa ja saan kämpän kuntoon.

        Miten monta meitä on täällä tällä kertaa?
        Kiva jutella toisten kanssa!

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiahan ei sinulle kuulu ja selkeästi haluat vain provosoida, mutta ei se ole minulta pois jos sulle kerron, että iäkäs äitini oli vast´ikään tekonivelleikkauksessa, ja eilen ensimmäistä kertaa operaation jälkeen kävellyt lähikauppaan kivuistaan huolimatta ja hammasta purren kun oli päättänyt, että vaikka miten pahalta tuntuu niin haen tytölle pizzan. En hennonut kieltäytyä syömästä, yksi pizza sinne tai tänne, ei se dieettiäni kaada. Olisitko sinä kieltäytynyt?
        Nyt lähden katsomaan mitä tänään on tarjolla luonaaksi.

        Äitini on myös iäkäs 78 vuotias.Ja hänelle voi sanoa että on dietillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei T kn,

        En ole sama.

        Olen kyllä aikaisemminkin ollut näillä palstoilla.
        Nyt aloitin uuden, uusin konstein.

        Tämä päivä lähti hyvin käyntiin, täynnä tarmoa ja vakaa päätös keikkua tällä kuurilla 1-2 viikkoa.
        Siinä ajassa olen yleensä päässyt kuntoon aikaisempina kertoina.
        Yleensä hurahtaa 5-7 kiloa ja saan kämpän kuntoon.

        Miten monta meitä on täällä tällä kertaa?
        Kiva jutella toisten kanssa!

        Aloittaja

        Moi,

        kyllä sinä vaikutat olevan My-nimellä vastaillut henkilö, mutta sinulla on tietenkin omat syyt, miksi esiinnyt eri henkilönä. Anonyymi saa olla anonyymi, tämä on vapaa maa. Ihmisellä saa olla vaikka miljoona nettipersoonallisuutta. En minä sitä, olin vaan iloinen kun huomasin että tuli tuttuja eikä ole itsellä oikein mitään kerrottavaa tai päivitettävää, laihdutettavaa vaan samaa vanhaa rataa menee, kesä onneksi on ja saa ulkoilla ja olla uimassa, mitä olen harrastanutkin urakalla. Kohta kasvaa räpylät kun olen meressä päivittäin. Liika kuuma on ollut minun makuun vaan, mutta näillä mennään taas uutta helleaaltoa kohti.

        "Aamulla kuivaharjaus, hiusten ja naaman hoito, vettä, yrttiteetä, ananasta, omena, kolme fincrispiä, vettä, kuppi kahvia ja pala suklaata."

        Tämähän on suoraan niistä vanhoista "päiväkirja"merkinnöistäsi.

        Kerron vain että tunnistin sinut ensin siitä, että käytät hapankorpuista nimitystä finncrisp, kuten teit ennenkin. Sitä nimitystä hapankorpuista käytetään ulkomailla, en tiedä ketään kuka nimittäisi Suomessa niitä finncrispeiksi. Toisekseen samat teemat ja muutamat asiat, kuten vähä tuo mainitsemasi äärilaitoihin meneminen ADHD-tyyliin toistuvat kaikissa kirjoituksissasi, ja samat lauserakenteet niin kyllä minä vain olin vakuuttunut että olet sama kuin My.

        Mutta en siitä sen enempää ala jankuttaa, oli asia miten oli. Mukavaa kesää! :-)

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini on myös iäkäs 78 vuotias.Ja hänelle voi sanoa että on dietillä.

        Olipa ikä mikä tahansa on upea saavutus kun polvi- tai lonkkaleikkauksen jälkeen ensimmäisen kerran lähtee kotipihaa edemmäksi kävelemään.
        Kivut on kovat mutta pakko kävellä jos ei halua lopun elämäänsä pyörätuoliin tai rollaattoriin turvautua.
        Tyttärelle ostettava pizza on yksi motivaattori, minulla se oli lemmikkieläin joka oli ulkoiluettava, jollekin toiselle se voi olla mikä tahansa joka motivoi liikkumaan kivuista huolimatta.
        En löytänyt mistään sellaista lausetta ettei äidille ole uskallettu dieetistä kertoa. Pizzasta ei hennottu kieltäytyä mutta se on eri asia.
        Ikä on tietysti vain numeroita mutta minusta 78v ei ole iäkäs.
        Tämä on hyvä keskusteluketju. Älkäämme pilatko tätä trollauksella. Olemmehan aikuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa ikä mikä tahansa on upea saavutus kun polvi- tai lonkkaleikkauksen jälkeen ensimmäisen kerran lähtee kotipihaa edemmäksi kävelemään.
        Kivut on kovat mutta pakko kävellä jos ei halua lopun elämäänsä pyörätuoliin tai rollaattoriin turvautua.
        Tyttärelle ostettava pizza on yksi motivaattori, minulla se oli lemmikkieläin joka oli ulkoiluettava, jollekin toiselle se voi olla mikä tahansa joka motivoi liikkumaan kivuista huolimatta.
        En löytänyt mistään sellaista lausetta ettei äidille ole uskallettu dieetistä kertoa. Pizzasta ei hennottu kieltäytyä mutta se on eri asia.
        Ikä on tietysti vain numeroita mutta minusta 78v ei ole iäkäs.
        Tämä on hyvä keskusteluketju. Älkäämme pilatko tätä trollauksella. Olemmehan aikuisia.

        Ai susta 78 vuotias ei ole iäkäs.Minkä ikänen on iäkäs jos henkilö lähestyy 80 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi,

        kyllä sinä vaikutat olevan My-nimellä vastaillut henkilö, mutta sinulla on tietenkin omat syyt, miksi esiinnyt eri henkilönä. Anonyymi saa olla anonyymi, tämä on vapaa maa. Ihmisellä saa olla vaikka miljoona nettipersoonallisuutta. En minä sitä, olin vaan iloinen kun huomasin että tuli tuttuja eikä ole itsellä oikein mitään kerrottavaa tai päivitettävää, laihdutettavaa vaan samaa vanhaa rataa menee, kesä onneksi on ja saa ulkoilla ja olla uimassa, mitä olen harrastanutkin urakalla. Kohta kasvaa räpylät kun olen meressä päivittäin. Liika kuuma on ollut minun makuun vaan, mutta näillä mennään taas uutta helleaaltoa kohti.

        "Aamulla kuivaharjaus, hiusten ja naaman hoito, vettä, yrttiteetä, ananasta, omena, kolme fincrispiä, vettä, kuppi kahvia ja pala suklaata."

        Tämähän on suoraan niistä vanhoista "päiväkirja"merkinnöistäsi.

        Kerron vain että tunnistin sinut ensin siitä, että käytät hapankorpuista nimitystä finncrisp, kuten teit ennenkin. Sitä nimitystä hapankorpuista käytetään ulkomailla, en tiedä ketään kuka nimittäisi Suomessa niitä finncrispeiksi. Toisekseen samat teemat ja muutamat asiat, kuten vähä tuo mainitsemasi äärilaitoihin meneminen ADHD-tyyliin toistuvat kaikissa kirjoituksissasi, ja samat lauserakenteet niin kyllä minä vain olin vakuuttunut että olet sama kuin My.

        Mutta en siitä sen enempää ala jankuttaa, oli asia miten oli. Mukavaa kesää! :-)

        T kn

        Kyllä hän on my,koska kukaan muu ei kirjoita samalla tavalla.Hän ei kehtaa myöntää että on nauttinut muutakin kuin kahvi ja kefiiriä.Koska kirjoitustyyli on tismalleen sam a kuin myllä.Kukaan ei varmasti kopioi toisen kirjoitustapaa kertoa asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai susta 78 vuotias ei ole iäkäs.Minkä ikänen on iäkäs jos henkilö lähestyy 80 vuotta.

        Olen itse 87v ja mieheni 93 joten 78v on mielestäni vielä nuori ja itsekin olen vielä nainen parhaassa iässä krempoistani huolimatta. Hyvää kesän jatkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi,

        kyllä sinä vaikutat olevan My-nimellä vastaillut henkilö, mutta sinulla on tietenkin omat syyt, miksi esiinnyt eri henkilönä. Anonyymi saa olla anonyymi, tämä on vapaa maa. Ihmisellä saa olla vaikka miljoona nettipersoonallisuutta. En minä sitä, olin vaan iloinen kun huomasin että tuli tuttuja eikä ole itsellä oikein mitään kerrottavaa tai päivitettävää, laihdutettavaa vaan samaa vanhaa rataa menee, kesä onneksi on ja saa ulkoilla ja olla uimassa, mitä olen harrastanutkin urakalla. Kohta kasvaa räpylät kun olen meressä päivittäin. Liika kuuma on ollut minun makuun vaan, mutta näillä mennään taas uutta helleaaltoa kohti.

        "Aamulla kuivaharjaus, hiusten ja naaman hoito, vettä, yrttiteetä, ananasta, omena, kolme fincrispiä, vettä, kuppi kahvia ja pala suklaata."

        Tämähän on suoraan niistä vanhoista "päiväkirja"merkinnöistäsi.

        Kerron vain että tunnistin sinut ensin siitä, että käytät hapankorpuista nimitystä finncrisp, kuten teit ennenkin. Sitä nimitystä hapankorpuista käytetään ulkomailla, en tiedä ketään kuka nimittäisi Suomessa niitä finncrispeiksi. Toisekseen samat teemat ja muutamat asiat, kuten vähä tuo mainitsemasi äärilaitoihin meneminen ADHD-tyyliin toistuvat kaikissa kirjoituksissasi, ja samat lauserakenteet niin kyllä minä vain olin vakuuttunut että olet sama kuin My.

        Mutta en siitä sen enempää ala jankuttaa, oli asia miten oli. Mukavaa kesää! :-)

        T kn

        My käytti runsaasti hymiöitä. Lisäksi hänen tapansa jakaa tekstiä kappaleisiin oli erilainen kuin tämän ketjun aloittajalla.

        Aloittajalla on selkeä kirjoitustyyli, kun taas Myllä boheemimpi. Aloittajalla on luultavasti akateeminen koulutus, kun taas My-rouvalla käytännönläheisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse 87v ja mieheni 93 joten 78v on mielestäni vielä nuori ja itsekin olen vielä nainen parhaassa iässä krempoistani huolimatta. Hyvää kesän jatkoa.

        Tämä hyvä! Oma mummoni on 90 ja ei kuulemma ole vanha eikä vanhus!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        My käytti runsaasti hymiöitä. Lisäksi hänen tapansa jakaa tekstiä kappaleisiin oli erilainen kuin tämän ketjun aloittajalla.

        Aloittajalla on selkeä kirjoitustyyli, kun taas Myllä boheemimpi. Aloittajalla on luultavasti akateeminen koulutus, kun taas My-rouvalla käytännönläheisempi.

        "My käytti runsaasti hymiöitä. Lisäksi hänen tapansa jakaa tekstiä kappaleisiin oli erilainen kuin tämän ketjun aloittajalla."

        Hymiöitä voi laittaa tai olla laittamatta. Tekstiä voi jakaa miten jakaa. Em on ihan fiiliksistä kiinni. Mutta syntaksi, samat kirjoitusvirheet, ilmaisut ja ihan ne kerrotut asiat itsestä on asioita millä voi tunnistaa kirjoittajia.

        T salainen agentti kn :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse 87v ja mieheni 93 joten 78v on mielestäni vielä nuori ja itsekin olen vielä nainen parhaassa iässä krempoistani huolimatta. Hyvää kesän jatkoa.

        Okei isäni kuoli nuorena 78 vuotiaana alzheimerintautiin.Jos hän olisi vielä elossa ja makaisi sairaalassa kuten teki ennen kuolemaansa.Harmi että nukkuin pois niin nuorena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "My käytti runsaasti hymiöitä. Lisäksi hänen tapansa jakaa tekstiä kappaleisiin oli erilainen kuin tämän ketjun aloittajalla."

        Hymiöitä voi laittaa tai olla laittamatta. Tekstiä voi jakaa miten jakaa. Em on ihan fiiliksistä kiinni. Mutta syntaksi, samat kirjoitusvirheet, ilmaisut ja ihan ne kerrotut asiat itsestä on asioita millä voi tunnistaa kirjoittajia.

        T salainen agentti kn :-)

        Ehkä tämä henkilö fanittaa mytä ja haluaa jatkaa hänen perintöään samanlaisella päivärytmillä ja elämäntavoillaan. Mutta tälle henkilölle niin älä jooko ala juomaa kefiriiä ja kahvia erilaisilla mausteilla kun ne mausteet ei näköjään ole laihduttanut jos paino on yli 80 kiloa.Tavallisella terveellisellä ruualla laihtuu ilman että tarttee juoda pelkkää kefiiriä joka aterialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi,

        kyllä sinä vaikutat olevan My-nimellä vastaillut henkilö, mutta sinulla on tietenkin omat syyt, miksi esiinnyt eri henkilönä. Anonyymi saa olla anonyymi, tämä on vapaa maa. Ihmisellä saa olla vaikka miljoona nettipersoonallisuutta. En minä sitä, olin vaan iloinen kun huomasin että tuli tuttuja eikä ole itsellä oikein mitään kerrottavaa tai päivitettävää, laihdutettavaa vaan samaa vanhaa rataa menee, kesä onneksi on ja saa ulkoilla ja olla uimassa, mitä olen harrastanutkin urakalla. Kohta kasvaa räpylät kun olen meressä päivittäin. Liika kuuma on ollut minun makuun vaan, mutta näillä mennään taas uutta helleaaltoa kohti.

        "Aamulla kuivaharjaus, hiusten ja naaman hoito, vettä, yrttiteetä, ananasta, omena, kolme fincrispiä, vettä, kuppi kahvia ja pala suklaata."

        Tämähän on suoraan niistä vanhoista "päiväkirja"merkinnöistäsi.

        Kerron vain että tunnistin sinut ensin siitä, että käytät hapankorpuista nimitystä finncrisp, kuten teit ennenkin. Sitä nimitystä hapankorpuista käytetään ulkomailla, en tiedä ketään kuka nimittäisi Suomessa niitä finncrispeiksi. Toisekseen samat teemat ja muutamat asiat, kuten vähä tuo mainitsemasi äärilaitoihin meneminen ADHD-tyyliin toistuvat kaikissa kirjoituksissasi, ja samat lauserakenteet niin kyllä minä vain olin vakuuttunut että olet sama kuin My.

        Mutta en siitä sen enempää ala jankuttaa, oli asia miten oli. Mukavaa kesää! :-)

        T kn

        T kn! Tulin tänään pitkästä aikaa katsomaan tätä palstaa.
        Sain liikaa siivilleni viimeksi, enkä käsitä, että muistatte vielä Myn!
        Minä olen se ADHD-MY! Älä hauku aloittajaa minun toilauksistani!

        Kesä on saanut minut sulkeutumaan enimmäkseen sisäneliöihin.
        Naputellut tällä aikaa nielevällä ihmeikkunalla.
        Viheliäiset 64kg aamulla, joten sulatettavaa on.
        Mutta syksyn tuoksu on jo ilmassa ja sateiden viileys helpottaa.
        Liikkeelle vain nämä laiskistuneet räpylät.
        Olen juuri harjoitellut Turkiskh Get-up ilman kettel painoja.
        Teki tosi nannaa koko keholle, vaikka kovin oli kankeaa esitystä. 🤣

        ADHD-MY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinä :-)

        Oletko se "My" joka laihdutuksestaan kertoi keväällä ja kävimme keskustelua moneen otteeseen?

        Noista fincrispeistä jne tuotteista ja kertomistasi päättelin että taidat olla sama.

        Mitä on tapahtunut kun kerrot nyt että painat 80 kiloa ja keväällä kerroit että menet jo alipainon rajalla kun tavoittelet jotain 50 kiloa. Muistan että sinulla ikää yli 70. En muista kaikkea mitä juteltiin mutta olin itse kyllä huolissani kaikesta mitä kerroit.

        Miten menee? :-)
        T kn

        Hei, T kn, vastasit varmaan trollille, joka on kopioinut minulta huvittavia ajatuksia
        Tietää niiden saavan täällä raivovyöryn ja pilkan aikaan, jota hän tarvitsee.

        ADHD-MY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, T kn, vastasit varmaan trollille, joka on kopioinut minulta huvittavia ajatuksia
        Tietää niiden saavan täällä raivovyöryn ja pilkan aikaan, jota hän tarvitsee.

        ADHD-MY

        Myllä ja ketjun aloittajalla on kn:n mukaan samat kirjoitusvirheet, ilmaisut ja itsestä kerrotut asiat.


    • Anonyymi

      Ensin sanotaan että paino 80 kiloa on kauheeta ja lopussa sanoo että nauttii olosta.Eli kumpi se on kamalaa vai että hyväksyy ylipainonsa.Minusta on ristiriitaista kauhistella ylipainoa ja sitten samaan aikaan nauttii ylipainostaan.Miksi laihdutta jos kerta nauttii olostaan eli ylipainostaan.

      • Minä laihdutan puhtaasti terveyssyistä. Olossa ei ole mitään vikaa ja ulkomuotokin tyydyttää. Tiedän että laihduttamalla tulee elinvuosia lisää eikä loppu ole niin ikävä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä laihdutan puhtaasti terveyssyistä. Olossa ei ole mitään vikaa ja ulkomuotokin tyydyttää. Tiedän että laihduttamalla tulee elinvuosia lisää eikä loppu ole niin ikävä.

        Aika jännä juttu!

        Minä aloittaja en ole My, en ole ikinä, en milloinkaan yhtä ainutta kertaa (minusta hymiöt ovat typeriä) käyttänyt hymiöitä, ihmettelin kauheasti myös tuota
        "äärilaitoihin meneminen ADHD-" juttua ja aattelin, että mitä kummaa se oli.
        Painoni ei ole ollut moneen kymmeneen vuoteen enää alle 73 kiloa (se oli ennätys kerran).

        Olen 72-vuotias, asun ulkomailla kyllä, olen ammatiltani muusikko.

        Ehkä olemme jonkinlaisia "kaksoissieluja"?.
        No ei se mitään.

        Kerronpa nyt miten tämä päivä meni.
        Aamulla puolelle päivin ihan hyvin.
        Sitten lähdin tyttäreni ja lastenlasten luo, vauva 1 kk, auttelin siellä ja söin 3 vuotiaan kanssa ruisleipäpalan ja melonia. (Rankkaa on hänellä kolmen alle 7-vuotiaiden kanssa).
        Tulomatkalla sorruin ja kävin kaupasta 3 olutta.

        Ei se mitään sekään, koska minulla on aina 2 tälläistä "Hui-hai"-yrityspäivää ennen kuin aloitan varsinaisesti. Elikkä pysyn aikataulussa. Kai se on minulle tärkeää, ja siten luon itselleni raamit.

        Eli siis huomenna aloitan "virallisesti", oli 2 harjoituspäivää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika jännä juttu!

        Minä aloittaja en ole My, en ole ikinä, en milloinkaan yhtä ainutta kertaa (minusta hymiöt ovat typeriä) käyttänyt hymiöitä, ihmettelin kauheasti myös tuota
        "äärilaitoihin meneminen ADHD-" juttua ja aattelin, että mitä kummaa se oli.
        Painoni ei ole ollut moneen kymmeneen vuoteen enää alle 73 kiloa (se oli ennätys kerran).

        Olen 72-vuotias, asun ulkomailla kyllä, olen ammatiltani muusikko.

        Ehkä olemme jonkinlaisia "kaksoissieluja"?.
        No ei se mitään.

        Kerronpa nyt miten tämä päivä meni.
        Aamulla puolelle päivin ihan hyvin.
        Sitten lähdin tyttäreni ja lastenlasten luo, vauva 1 kk, auttelin siellä ja söin 3 vuotiaan kanssa ruisleipäpalan ja melonia. (Rankkaa on hänellä kolmen alle 7-vuotiaiden kanssa).
        Tulomatkalla sorruin ja kävin kaupasta 3 olutta.

        Ei se mitään sekään, koska minulla on aina 2 tälläistä "Hui-hai"-yrityspäivää ennen kuin aloitan varsinaisesti. Elikkä pysyn aikataulussa. Kai se on minulle tärkeää, ja siten luon itselleni raamit.

        Eli siis huomenna aloitan "virallisesti", oli 2 harjoituspäivää.

        Tuskin olemme sielukaksosia ja taidan olla aika kaukana taiteilijasta eli aivan toisella laidalla työkenttää mutta aika moni suhtautuu laihduttamiseen terveyskysymyksenä. Olen ajatellut asiaa niin, että nuorena kiinnostaa enemmän ulkonäkö ja vanhempana terveys.

        Nettikirjoittelusta on aika hankala päätellä henkilöllisyyttä. Amnattikirjoittajankaan henkilöllisyyttä on aika vaikea päätellä tekstin perusteella. Satunnaisena triviana, Unabomber saatiin kiinni hänen kirjoituksiensa perusteella. Vei vaan aika pitkään ja epäilyn toi julki hänen veljensä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuskin olemme sielukaksosia ja taidan olla aika kaukana taiteilijasta eli aivan toisella laidalla työkenttää mutta aika moni suhtautuu laihduttamiseen terveyskysymyksenä. Olen ajatellut asiaa niin, että nuorena kiinnostaa enemmän ulkonäkö ja vanhempana terveys.

        Nettikirjoittelusta on aika hankala päätellä henkilöllisyyttä. Amnattikirjoittajankaan henkilöllisyyttä on aika vaikea päätellä tekstin perusteella. Satunnaisena triviana, Unabomber saatiin kiinni hänen kirjoituksiensa perusteella. Vei vaan aika pitkään ja epäilyn toi julki hänen veljensä.

        Nyt sitten alkaa kunnolla.

        "Oikeaoppisesti", olen ottanut esille teen, vaahterapalmusiirappikanisterin, sitruunan ym, suolenpuhdistus, ja eikun vaan aloitan. Ehkä vaihdan välillä omatekoisiin juisseihin.
        Ei tule muuta tiskiä yhteen-kahteen viikkoon!

        Samalla siivoon liiterin ja sisäpihan. Oon vetänyt kaikki ulos aurinkoiselle sisäpihalle.
        Otan samalla aurinkoa, aurinkovoiteet päällä, saa rusketustakin. Pitäis maalata kesän aikana talokin. Se liikuntakin pitäis aloittaa kunnolla.

        Olen siis muusikko, iäkäs, mutta monta keikkaa on tiedossa syksyksi, ja on oltava kunnossa. Se siinä onkin hankaluus muusikolla, kun lavalle astuu, niin tarttee miettiä vähän ulkonäköäänkin. Hauska juttu, kun joskus luulevat että olen siinä viiskymppinen...

        Toivotan kaikille muillekin, (vai onko täällä vain yksi toinen mukana?) nyt on hyvä aika, lämmintä ja mukavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jännä juttu!

        Minä aloittaja en ole My, en ole ikinä, en milloinkaan yhtä ainutta kertaa (minusta hymiöt ovat typeriä) käyttänyt hymiöitä, ihmettelin kauheasti myös tuota
        "äärilaitoihin meneminen ADHD-" juttua ja aattelin, että mitä kummaa se oli.
        Painoni ei ole ollut moneen kymmeneen vuoteen enää alle 73 kiloa (se oli ennätys kerran).

        Olen 72-vuotias, asun ulkomailla kyllä, olen ammatiltani muusikko.

        Ehkä olemme jonkinlaisia "kaksoissieluja"?.
        No ei se mitään.

        Kerronpa nyt miten tämä päivä meni.
        Aamulla puolelle päivin ihan hyvin.
        Sitten lähdin tyttäreni ja lastenlasten luo, vauva 1 kk, auttelin siellä ja söin 3 vuotiaan kanssa ruisleipäpalan ja melonia. (Rankkaa on hänellä kolmen alle 7-vuotiaiden kanssa).
        Tulomatkalla sorruin ja kävin kaupasta 3 olutta.

        Ei se mitään sekään, koska minulla on aina 2 tälläistä "Hui-hai"-yrityspäivää ennen kuin aloitan varsinaisesti. Elikkä pysyn aikataulussa. Kai se on minulle tärkeää, ja siten luon itselleni raamit.

        Eli siis huomenna aloitan "virallisesti", oli 2 harjoituspäivää.

        Joo kyllä teillä on aivan erilainen kirjoitustyyli ja kerrotut faktat https://keskustelu.suomi24.fi/t/16872295/myn-kevatkohennus .

        Jotenkin aloin heti sympatiseerata sinua, kun taas Myn kirjoituksista meinasin saada aina hermoromahduksen.

        Siksi hämmästyin suuresti ketonoviisin (nykyään siis nimimerkki kn) väitettä, että olisitte yksi ja sama henkilö. Aloin jo miettiä syntyjä syviä mielen projektioista ym. ym. ym.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuskin olemme sielukaksosia ja taidan olla aika kaukana taiteilijasta eli aivan toisella laidalla työkenttää mutta aika moni suhtautuu laihduttamiseen terveyskysymyksenä. Olen ajatellut asiaa niin, että nuorena kiinnostaa enemmän ulkonäkö ja vanhempana terveys.

        Nettikirjoittelusta on aika hankala päätellä henkilöllisyyttä. Amnattikirjoittajankaan henkilöllisyyttä on aika vaikea päätellä tekstin perusteella. Satunnaisena triviana, Unabomber saatiin kiinni hänen kirjoituksiensa perusteella. Vei vaan aika pitkään ja epäilyn toi julki hänen veljensä.

        ”Tuskin olemme sielukaksosia ja taidan olla aika kaukana taiteilijasta eli aivan toisella laidalla työkenttää mutta aika moni suhtautuu laihduttamiseen terveyskysymyksenä."

        Hän lienee tarkoittanut My-rouvaa, ei sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten alkaa kunnolla.

        "Oikeaoppisesti", olen ottanut esille teen, vaahterapalmusiirappikanisterin, sitruunan ym, suolenpuhdistus, ja eikun vaan aloitan. Ehkä vaihdan välillä omatekoisiin juisseihin.
        Ei tule muuta tiskiä yhteen-kahteen viikkoon!

        Samalla siivoon liiterin ja sisäpihan. Oon vetänyt kaikki ulos aurinkoiselle sisäpihalle.
        Otan samalla aurinkoa, aurinkovoiteet päällä, saa rusketustakin. Pitäis maalata kesän aikana talokin. Se liikuntakin pitäis aloittaa kunnolla.

        Olen siis muusikko, iäkäs, mutta monta keikkaa on tiedossa syksyksi, ja on oltava kunnossa. Se siinä onkin hankaluus muusikolla, kun lavalle astuu, niin tarttee miettiä vähän ulkonäköäänkin. Hauska juttu, kun joskus luulevat että olen siinä viiskymppinen...

        Toivotan kaikille muillekin, (vai onko täällä vain yksi toinen mukana?) nyt on hyvä aika, lämmintä ja mukavaa!

        "Oikeaoppisesti", olen ottanut esille teen, vaahterapalmusiirappikanisterin,"

        Mistä olet hankkinut tuota siirappia? Olin itse vuosia sitten 2 vk samalla paastolla mutta en onnistunut löytämään palmusiirappia vaan käytin vaahterasiirappia.

        En kauheasti laihtunut mutta pääsin parista vaivasta ja monet ihmetteli mitä olen tehnyt itselle kun näytän niin hyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä teillä on aivan erilainen kirjoitustyyli ja kerrotut faktat https://keskustelu.suomi24.fi/t/16872295/myn-kevatkohennus .

        Jotenkin aloin heti sympatiseerata sinua, kun taas Myn kirjoituksista meinasin saada aina hermoromahduksen.

        Siksi hämmästyin suuresti ketonoviisin (nykyään siis nimimerkki kn) väitettä, että olisitte yksi ja sama henkilö. Aloin jo miettiä syntyjä syviä mielen projektioista ym. ym. ym.

        "Aloin jo miettiä syntyjä syviä mielen projektioista ym. ym. ym."

        Mieti mielummin oman mielesi toimintaa. Jos nimittäin on niinkin hauras mieli tai hermot katkeamispisteessä että jonkun kirjoituksista on saamassa hermoromahduksen. Olisin huolissani miksi omat hermot on siinä kunnossa. Minua ei Myn kirjoitukset ja muiden ruokavaliot saa tolaltaan. Jokainen syököön mitä syö ja olkoon kuka on.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Oikeaoppisesti", olen ottanut esille teen, vaahterapalmusiirappikanisterin,"

        Mistä olet hankkinut tuota siirappia? Olin itse vuosia sitten 2 vk samalla paastolla mutta en onnistunut löytämään palmusiirappia vaan käytin vaahterasiirappia.

        En kauheasti laihtunut mutta pääsin parista vaivasta ja monet ihmetteli mitä olen tehnyt itselle kun näytän niin hyvältä.

        Saa Lifen myymälöistä. Pitäisin tuota itse humpuukina. Lähinnä sokeria ja jonkin verran hivenaineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oikeaoppisesti", olen ottanut esille teen, vaahterapalmusiirappikanisterin,"

        Mistä olet hankkinut tuota siirappia? Olin itse vuosia sitten 2 vk samalla paastolla mutta en onnistunut löytämään palmusiirappia vaan käytin vaahterasiirappia.

        En kauheasti laihtunut mutta pääsin parista vaivasta ja monet ihmetteli mitä olen tehnyt itselle kun näytän niin hyvältä.

        Terveyskaupasta sitä saa. Kulkee Natural Tree Syrup - nimellä
        Minulle oli taas uutta tuo että vaahterasiirapillakin onnistuu.

        Minusta tää on kätevää.
        Olen vetänyt myös muilla tavoilla, tää on helpoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aloin jo miettiä syntyjä syviä mielen projektioista ym. ym. ym."

        Mieti mielummin oman mielesi toimintaa. Jos nimittäin on niinkin hauras mieli tai hermot katkeamispisteessä että jonkun kirjoituksista on saamassa hermoromahduksen. Olisin huolissani miksi omat hermot on siinä kunnossa. Minua ei Myn kirjoitukset ja muiden ruokavaliot saa tolaltaan. Jokainen syököön mitä syö ja olkoon kuka on.

        T kn

        ”Mieti mielummin oman mielesi toimintaa. Jos nimittäin on niinkin hauras mieli tai hermot katkeamispisteessä että jonkun kirjoituksista on saamassa hermoromahduksen. Olisin huolissani miksi omat hermot on siinä kunnossa.”

        En ajatellut ollenkaan sinua, vaan nimenomaan oman mieleni toimintaa, mutta ilmeisesti koit joutuneesi puolustuskannalle, koska aloit sivallella ”takaisin”.

        ”Minua ei Myn kirjoitukset ja muiden ruokavaliot saa tolaltaan. Jokainen syököön mitä syö ja olkoon kuka on.”

        Minua ei Myssä ottanut pannuun hänen ruokavalionsa, vaan hänen kirjoitustyylinsä runsaine hymiöineen, jotka eivät ole tyypillisiä täysipäiselle aikuiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jännä juttu!

        Minä aloittaja en ole My, en ole ikinä, en milloinkaan yhtä ainutta kertaa (minusta hymiöt ovat typeriä) käyttänyt hymiöitä, ihmettelin kauheasti myös tuota
        "äärilaitoihin meneminen ADHD-" juttua ja aattelin, että mitä kummaa se oli.
        Painoni ei ole ollut moneen kymmeneen vuoteen enää alle 73 kiloa (se oli ennätys kerran).

        Olen 72-vuotias, asun ulkomailla kyllä, olen ammatiltani muusikko.

        Ehkä olemme jonkinlaisia "kaksoissieluja"?.
        No ei se mitään.

        Kerronpa nyt miten tämä päivä meni.
        Aamulla puolelle päivin ihan hyvin.
        Sitten lähdin tyttäreni ja lastenlasten luo, vauva 1 kk, auttelin siellä ja söin 3 vuotiaan kanssa ruisleipäpalan ja melonia. (Rankkaa on hänellä kolmen alle 7-vuotiaiden kanssa).
        Tulomatkalla sorruin ja kävin kaupasta 3 olutta.

        Ei se mitään sekään, koska minulla on aina 2 tälläistä "Hui-hai"-yrityspäivää ennen kuin aloitan varsinaisesti. Elikkä pysyn aikataulussa. Kai se on minulle tärkeää, ja siten luon itselleni raamit.

        Eli siis huomenna aloitan "virallisesti", oli 2 harjoituspäivää.

        Hei, Muusikko-Aloittaja!
        Olen todella pahoillani, että sait syytökset ADHD-MYN kommenteista.
        Minä, My, olen tänään täällä pitkästä aikaa, sillä en käsitä, että herätin pahennusta!

        Jos olisin käyttänyt huumeita, niin en olisi saanut näin paljon pilkkaa kuin
        kahvista ja kefiiristä! 🥛☕🍎🍌🍍
        Tosiaan, mustaa, vahvaa kahvia cayannepipprilla vahvistettuna tuli lipitettyä.
        Toisinaan teelusikallinen kookosöljyä ja tehosekoittimella kermaisaksi. ☕
        Kefiiriin lisätty rahkaa proteiiniksi ja finncrispiä Hätälän lohella on menyssä.
        Vankilaan minut pitäisi siitä pistää!

        Saisinko ottaa sinne huiluni mikaan ja lirauttaa Finlandiaa?
        "My-Rassu, katso sinun päiväs koittaa, pian pilkkanteko karkoitettu on jo pois..."

        ADHD-MY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Muusikko-Aloittaja!
        Olen todella pahoillani, että sait syytökset ADHD-MYN kommenteista.
        Minä, My, olen tänään täällä pitkästä aikaa, sillä en käsitä, että herätin pahennusta!

        Jos olisin käyttänyt huumeita, niin en olisi saanut näin paljon pilkkaa kuin
        kahvista ja kefiiristä! 🥛☕🍎🍌🍍
        Tosiaan, mustaa, vahvaa kahvia cayannepipprilla vahvistettuna tuli lipitettyä.
        Toisinaan teelusikallinen kookosöljyä ja tehosekoittimella kermaisaksi. ☕
        Kefiiriin lisätty rahkaa proteiiniksi ja finncrispiä Hätälän lohella on menyssä.
        Vankilaan minut pitäisi siitä pistää!

        Saisinko ottaa sinne huiluni mikaan ja lirauttaa Finlandiaa?
        "My-Rassu, katso sinun päiväs koittaa, pian pilkkanteko karkoitettu on jo pois..."

        ADHD-MY

        Niin, 8lenhan vaihtanut soijajauheen HAMPPAROUHEEKSI JA - PROTEIININSI!
        Eikö se hamppakin ole jotain huumetta? Vai oliko se Marijuania, vai mitä?
        Terveyskaupasta tilasin ja Matsmartista Muumimukien kanssa.
        Kaikki maistuu niin satumaiselta muumeista!
        ADHD-MY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, 8lenhan vaihtanut soijajauheen HAMPPAROUHEEKSI JA - PROTEIININSI!
        Eikö se hamppakin ole jotain huumetta? Vai oliko se Marijuania, vai mitä?
        Terveyskaupasta tilasin ja Matsmartista Muumimukien kanssa.
        Kaikki maistuu niin satumaiselta muumeista!
        ADHD-MY

        Mitä tarkoittaa 8lenhan? Ja proteiininsi? Veikö aine sun oikeinkirjoitus taidon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa 8lenhan? Ja proteiininsi? Veikö aine sun oikeinkirjoitus taidon?

        Tuota, teen tosiaan kovasti virhelyöntejä.
        Tämä tabletti jättää minulle vain yhderivin nähtäväksi.
        En jaksa muistaa,mitä kirjoitin virkkeen alussa ja kun ajatus muuttuu,
        päätteet tulevat hujan hajan, mitä sattuu.

        Katson vain oinealla silmällä, vasen on lepotilassa.
        Rajaapa omalla kädelläsi näkökenttääsi kapeaksi kakkusiivuksi!
        Se vajavuus on rajoittanut työelämääni rutosti.

        Sitten tulee sormien luiskahtelua vääriin riveihin

        Eikö teillä ole mitään huomaavaisuutta ja myötätuntoa pian 71 vuotta
        täyttävää vanhusta kohtaan, joka yrittää huoltaa itseään
        olematta kenellekkään rasitukseksi? Kiusaajia olette kaikki tyynni!
        Hyi, hävetkää!

        ADHD-MY


    • Anonyymi

      Montako meitä on? Lasketaanko mukaan muutkin kuin laihduttajat?

      Joka tapauksessa minua on ainakin yksi eli juurikin minä kuka aloitti laihdutuskuurin 19.7 vaikken paastoakaan, mutta jos se ketä häiritsee niin sovitaan, että paastoan hieman epätyypillisesti.

      Pääruuat ovat olleet varsin kevyitä ja olen onnistunut ateriakokojakin pienentämään, mutta huomasin välipalojen olevan sudenkuoppa, sillä turhan monta kertaa turvauduin voileipään. Onneksi kyseessä ruisleipä, mutta kun päälle lataa levitettä ja kinkkua niin ei se ihan kevyt välipala sitten ole, varsinkin jos syö kaksi.

      Kokeilen kikka kakkosta eli ostin eilen vauvojen sosepurkkeja, riisikakkuja ja paria lajia yrttiteetä, sekä keksin ripotella "kurkkuveneiden" päälle hieman suolaa ja kas, heti tuntui ruokasammalta. Olisiko teillä mitään hyviä välipalavinkkejä? Tunnustan, että ruokailujen välillä tuntemani nälkä on aivoissa eikä vatsassa, joten jollain tavalla pääkoppaa pitäisi saada huijattua.

      Eilen tuli käytyä terassilla, mutta tällä kertaa itsekuri puri ja join vain pari alkoholitonta olutta. Maku on hirveä, mutta eiköhän siihen totu. Mitä muuta alkoholitonta ja vähäkalorista juomaa voisitte suositella? En aio tämän laihdutuskuurini (ja paino sanalla kuuri) aikana totaalikieltäytyjä olla, mutta koska alkoholissa kuitenkin on paljon kaloreita, aion vältellä sitä parhaan kykyni mukaan.

      Taas on aika lähteä katsomaan mitä tänään syötäisiin. Mukavaa viikonloppua kaikille. Pitäkää peukkua etten lankea kun edessä mökkiviikonloppu ja sen houkutukset.

      • Voileipien kanssa on syytä olla tarkkana koska sellaisessa on helposti paljon energiaa. Rasva minimiin ja päällysteet sitten myöskin kevyemmästä päästä. Minä suosin kurkkua ja tomaattia. Rasvana vähän kevytmajoneesia.

        Juomapuolella vissyä tai kuplavettä mieluummin kuin alkoholitonta olutta.

        Välipalana hedelmää, rahkaa tai raejuustoa. Rahka tölkkihedelmillä keinomakeutettuna on aika hyvä.

        Minulla edessä kaupunkiviikonloppu joten repsahdus on melko varma.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Voileipien kanssa on syytä olla tarkkana koska sellaisessa on helposti paljon energiaa. Rasva minimiin ja päällysteet sitten myöskin kevyemmästä päästä. Minä suosin kurkkua ja tomaattia. Rasvana vähän kevytmajoneesia.

        Juomapuolella vissyä tai kuplavettä mieluummin kuin alkoholitonta olutta.

        Välipalana hedelmää, rahkaa tai raejuustoa. Rahka tölkkihedelmillä keinomakeutettuna on aika hyvä.

        Minulla edessä kaupunkiviikonloppu joten repsahdus on melko varma.

        Laitoin äsken voimakaurasmoothieta, jossa 40 grammaa camelinaöljyä, 25 g ruishiutaleita, 25 g soijarouhetta, 50 g voimakauraa, puoli kiloa kasviksia (puolikas paprika, varhaiskaalia, kesäkurpitsaa,1 tomaatti) sekä auringonkukansiemeniä. Rasvatonta maitoa 5 dl. Tällä kertaa ilman härkäpapuja. Tulee kaksi annosta. Toisen syön klo 15 ja toisen klo 18.

        Mielenkiintoista muuten, että saan tänään n-3-rasvahappoja enemmän kuin n-6-rasvahappoja.

        Aamiaiseksi söin 40 g kuivapaino täysjyväspagettia, 300 g broilerinsuikaleita ja 420 grammaa Rainbow-pastakastiketta.

        Päivän suolat < 4 g. Pastakastikkeesta tuli yhteensä 2,73 g suolaa ja rasvattomasta maidosta 0,5 g.


      • Anonyymi

        "Mitä muuta alkoholitonta ja vähäkalorista juomaa voisitte suositella? En aio tämän laihdutuskuurini (ja paino sanalla kuuri) aikana totaalikieltäytyjä olla, mutta koska alkoholissa kuitenkin on paljon kaloreita, aion vältellä sitä parhaan kykyni mukaan."

        Makukivennäisvedet on yksi ratkaisu, samoin mehukuplajuomat. Itse olen juonut nyt helteellä sokeritonta jääteetä. Laitan siihen vähän vissyä joukkoon. Paras janojuoma on ollut pakastettu vesi, jääköntti pullossa jonka otan aina aamulla mukaan, joskus parikin. Jää sulaa päivän mittaan ja on huurteista koko päivän. Yleensä vielä illalla on jääpallo pullon pohjalla.

        Muuten sokeriton tai alkoholiton lonkero (hartwallilla semmoinen on) ja sokeriton tonic-vesi. En ole itse maistanut juomaa nimeltä Naku, jota on mainostettu ja sitä oli kaupassa. On kaloriton ja siinä on alkoholia. Oli aika hintava.

        Oluista en osaa itse sanoa mitään kun en pidä niiden mausta ollenkaan enkä niitä ikinä juo.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin äsken voimakaurasmoothieta, jossa 40 grammaa camelinaöljyä, 25 g ruishiutaleita, 25 g soijarouhetta, 50 g voimakauraa, puoli kiloa kasviksia (puolikas paprika, varhaiskaalia, kesäkurpitsaa,1 tomaatti) sekä auringonkukansiemeniä. Rasvatonta maitoa 5 dl. Tällä kertaa ilman härkäpapuja. Tulee kaksi annosta. Toisen syön klo 15 ja toisen klo 18.

        Mielenkiintoista muuten, että saan tänään n-3-rasvahappoja enemmän kuin n-6-rasvahappoja.

        Aamiaiseksi söin 40 g kuivapaino täysjyväspagettia, 300 g broilerinsuikaleita ja 420 grammaa Rainbow-pastakastiketta.

        Päivän suolat < 4 g. Pastakastikkeesta tuli yhteensä 2,73 g suolaa ja rasvattomasta maidosta 0,5 g.

        Ei paastolla syödä voileipiä.
        Juodaan vain hedelmä- ja vihannesmehuja, teetä ja vettä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paastolla syödä voileipiä.
        Juodaan vain hedelmä- ja vihannesmehuja, teetä ja vettä-

        Hei Sinä, joka aloitit myös 19.7. (22.07.2021 11:22),

        Ole mukana vaan. Meillähän on sama tavoite, eri metodi vaan.

        Tämä ensimmäinen ihan "oikea" päivä on kallistumassa iltaan.
        Olen touhunnut koko päivän liiterin romujen kanssa, nyt lähden kärräämään ne kaatopaikalle/kunnan jätekeskukseen. On auki iltaseitsemään.
        Saan samalla kävelylenkin.

        Muuten on ihan mukava, omaa tahtiaan toimittaa, välillä olen juonut teetä ja sitten vaahterapalmusiirappisekoitusta. Kahvia pitäisi välttää, mutta tässä kahvikupin kanssa istun, ja hyvälle maistuu. Ei olusia eikä pullia!

        Parasta tällä kuurilla on se että saan niin paljon aikaiseksi.

        Yritetään vaan, viikon perästä näkyy jo tulokset!

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paastolla syödä voileipiä.
        Juodaan vain hedelmä- ja vihannesmehuja, teetä ja vettä-

        Totta anteeksi että poikkesin aiheesta. Kimmokkeena oli hvp:n voileipäkommentti.


    • Anonyymi

      On-off -tyyppinä kävelin eilen puolitoista tuntia eli "tiukan" äitini luota omaan kotiini. Jos vain oppisi tekemään päivittäin niitä lyhyempiä kävelylenkkejä niin olisi kropallekin armollisempaa.

      Mietin edelleen mitä terassilla tilaisin kun tosiaan se 0% olut on aika kamalaa ja toisaalta vissy ei uppoa millään. Jotain raikasta, mutta ei missään nimessä makeaa?
      Tänään on vain puoli päivää töitä, joten käytyäni lounaalla jatkankin kotiin odottamaan kyytiä viikonlopun viettoon. Tunnustan jo nyt, aion käydä ostamassa kuivaa valkoviiniä, mutta oluet, prosentilla ja ilman, jätän hankkimatta. Alkoholiton lonkero tulee kokeiluun jos siinä ei ole kamalasti kaloreita.

      Viikonlopun syömiset ovat minulle vielä arvoitus, mutta sen toiveen olen esittänyt ettei makkaraa, eikä rasvaista lihaa ostettaisi. Viisainta olisi kai ottaa omat eväät mukaan, mutta yritän väistellä houkutuksia parhaani mukaan.

      4 viljan puuro aamupalana alkaa tökkiä, eikä se näemmä pidä nälkää (tai nälän tunnetta) kovin pitkään. Mikähän muu nopeatekoinen aamiainen olisi hyvä? Pelkona näet, että lankean paheeseeni eli voileipiin.

      Nyt syömään ja olen päättänyt pärjätä runsaalla salaattiannoksella.

      ET, ei se avaruusolento vaan epätyypillinen paastoaja.

      • Puurossa on se onneton vika että siinä on onnettoman vähän energiaa. Kaurapuurossa 57 kcal/100 g. Syö siis sitä reilusti. 500 g kaurapuuroa ja 1.5 dl sokeroimatonta omenasosetta niin pärjää pitkään.


      • Anonyymi

        ”Mietin edelleen mitä terassilla tilaisin kun tosiaan se 0% olut on aika kamalaa ja toisaalta vissy ei uppoa millään.”

        Tietääkö äitisi että halajat koko ajan terassille? Itse olen istunut terassilla viimeksi 90-luvun alussa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Puurossa on se onneton vika että siinä on onnettoman vähän energiaa. Kaurapuurossa 57 kcal/100 g. Syö siis sitä reilusti. 500 g kaurapuuroa ja 1.5 dl sokeroimatonta omenasosetta niin pärjää pitkään.

        Juuri niin. Kaurapuuropussin kyljessä on ohje, että yksi annos on desilitra tai vajaa desilitra eli 35 - 40 grammaa! Tuo on pienen linnun annos.

        Itse keitän puuron 2-3 -kertaisena, jolloin nälkä pysyy poissa helposti 4 - 6 tuntia. Voin suositella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Kaurapuuropussin kyljessä on ohje, että yksi annos on desilitra tai vajaa desilitra eli 35 - 40 grammaa! Tuo on pienen linnun annos.

        Itse keitän puuron 2-3 -kertaisena, jolloin nälkä pysyy poissa helposti 4 - 6 tuntia. Voin suositella.

        Hyvä hvp27,

        Paasto on sellaista, että ei syödä kaurapuuroa!
        Ehkä sinun olisi parempi antaa neuvoja toisella linkillä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä hvp27,

        Paasto on sellaista, että ei syödä kaurapuuroa!
        Ehkä sinun olisi parempi antaa neuvoja toisella linkillä?

        Ap nimittää dieetti ään paastoksi mutta syö sillä puuroa.

        Minusta paastoaminen on laihdutusmielessä aika typerää koska lihasta lähtee paljon.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ap nimittää dieetti ään paastoksi mutta syö sillä puuroa.

        Minusta paastoaminen on laihdutusmielessä aika typerää koska lihasta lähtee paljon.

        Ei aloittaja, eli minä väitä dieettiä puuroksi.
        Minä tosiaan paastoa, on kolmas päivä meneillään.

        Miksi sinä oikeastaan olet täällä "härnäämässä".

        Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun mielipiteet mitä mieltä olet, hyvä hvp27, voithan aloittaa ihan ikioman linkin ja siellä vaahdota omista mielipiteistäsi ja neuvoa ja kertoa reseptejäsi, ole hyvä!

        Koska nimenomaan paastoan, niin EN HALUA tietää puuro, enkä muista neuvoistasikaan.
        Koska tiedän että sinun mielestä paastoaminen on typerää, niin tiedetään se nyt, joten turha sinun enää tuhlata aikaasi sen analyysiin.

        Toinen, joka aloitti samana päivänä, on eri juttu.
        Koska hän yrittää oikeasti ja on kiva olla juttusille jonkun kanssa, joka on aloittanut samana päivänä, ja vaikuttaa mukavalta.

        Mutta pliis Hyvä hvp27, ole ystävällinen ja aloita oma linkkisi. siellä voit esittää minkä verran vain mielipiteitäsi, en ihan varmaan tule sinne.
        Pysyn tällä paastopalstalla.

        Toinen vaihtoehto on että en tule tänne enää, mikä on harmi minulle ja toiselle, joka aloitti samana päivänä.

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloittaja, eli minä väitä dieettiä puuroksi.
        Minä tosiaan paastoa, on kolmas päivä meneillään.

        Miksi sinä oikeastaan olet täällä "härnäämässä".

        Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun mielipiteet mitä mieltä olet, hyvä hvp27, voithan aloittaa ihan ikioman linkin ja siellä vaahdota omista mielipiteistäsi ja neuvoa ja kertoa reseptejäsi, ole hyvä!

        Koska nimenomaan paastoan, niin EN HALUA tietää puuro, enkä muista neuvoistasikaan.
        Koska tiedän että sinun mielestä paastoaminen on typerää, niin tiedetään se nyt, joten turha sinun enää tuhlata aikaasi sen analyysiin.

        Toinen, joka aloitti samana päivänä, on eri juttu.
        Koska hän yrittää oikeasti ja on kiva olla juttusille jonkun kanssa, joka on aloittanut samana päivänä, ja vaikuttaa mukavalta.

        Mutta pliis Hyvä hvp27, ole ystävällinen ja aloita oma linkkisi. siellä voit esittää minkä verran vain mielipiteitäsi, en ihan varmaan tule sinne.
        Pysyn tällä paastopalstalla.

        Toinen vaihtoehto on että en tule tänne enää, mikä on harmi minulle ja toiselle, joka aloitti samana päivänä.

        Aloittaja

        hvp27 on kommentoinut jo 6 kertaa, kiitos, riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Mietin edelleen mitä terassilla tilaisin kun tosiaan se 0% olut on aika kamalaa ja toisaalta vissy ei uppoa millään.”

        Tietääkö äitisi että halajat koko ajan terassille? Itse olen istunut terassilla viimeksi 90-luvun alussa.

        "Tietääkö äitisi että halajat koko ajan terassille? Itse olen istunut terassilla viimeksi 90-luvun alussa."

        Mitö sinun terassihistoriasi liittyy tähän? Tai mitä sinulle kuuluu missä kukakin aikaansa viettää? Saat sinäkin terassille mennä jos mielesi tekee.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tietääkö äitisi että halajat koko ajan terassille? Itse olen istunut terassilla viimeksi 90-luvun alussa."

        Mitö sinun terassihistoriasi liittyy tähän? Tai mitä sinulle kuuluu missä kukakin aikaansa viettää? Saat sinäkin terassille mennä jos mielesi tekee.
        .

        Sinun ei pitäisi istua terassilla niin usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloittaja, eli minä väitä dieettiä puuroksi.
        Minä tosiaan paastoa, on kolmas päivä meneillään.

        Miksi sinä oikeastaan olet täällä "härnäämässä".

        Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun mielipiteet mitä mieltä olet, hyvä hvp27, voithan aloittaa ihan ikioman linkin ja siellä vaahdota omista mielipiteistäsi ja neuvoa ja kertoa reseptejäsi, ole hyvä!

        Koska nimenomaan paastoan, niin EN HALUA tietää puuro, enkä muista neuvoistasikaan.
        Koska tiedän että sinun mielestä paastoaminen on typerää, niin tiedetään se nyt, joten turha sinun enää tuhlata aikaasi sen analyysiin.

        Toinen, joka aloitti samana päivänä, on eri juttu.
        Koska hän yrittää oikeasti ja on kiva olla juttusille jonkun kanssa, joka on aloittanut samana päivänä, ja vaikuttaa mukavalta.

        Mutta pliis Hyvä hvp27, ole ystävällinen ja aloita oma linkkisi. siellä voit esittää minkä verran vain mielipiteitäsi, en ihan varmaan tule sinne.
        Pysyn tällä paastopalstalla.

        Toinen vaihtoehto on että en tule tänne enää, mikä on harmi minulle ja toiselle, joka aloitti samana päivänä.

        Aloittaja

        Aloittaja, muusikko, paastoaja, tiedätkö, että hvp27,vai mikä onkaan,
        on laihduttanut itseään nutrileteillä ja viinaksilla vuosikausia.
        Suuressa viisaudessaan hänen on saatava pädetä jossain.
        Sinä saat nyt kunnian olla hänen kontrolloitavanaan, sillä
        oman kehonsa painoa hän ei kykene kontromloimaan.

        Älä luovuta vielä, vaan savusta härnäävä professori pois!

        ADHA-MY


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja, muusikko, paastoaja, tiedätkö, että hvp27,vai mikä onkaan,
        on laihduttanut itseään nutrileteillä ja viinaksilla vuosikausia.
        Suuressa viisaudessaan hänen on saatava pädetä jossain.
        Sinä saat nyt kunnian olla hänen kontrolloitavanaan, sillä
        oman kehonsa painoa hän ei kykene kontromloimaan.

        Älä luovuta vielä, vaan savusta härnäävä professori pois!

        ADHA-MY

        En nyt pitäisi noin 60 kg painon laskua ihan mitättömänä. Reilussa puolessatoista vuodessa on lähtenyt yli 20 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja, muusikko, paastoaja, tiedätkö, että hvp27,vai mikä onkaan,
        on laihduttanut itseään nutrileteillä ja viinaksilla vuosikausia.
        Suuressa viisaudessaan hänen on saatava pädetä jossain.
        Sinä saat nyt kunnian olla hänen kontrolloitavanaan, sillä
        oman kehonsa painoa hän ei kykene kontromloimaan.

        Älä luovuta vielä, vaan savusta härnäävä professori pois!

        ADHA-MY

        Eipä täältä vapaalta keskustelualustalta kukaan voi ketään pois savustaa. Sana on vapaa niin kauan kuin yp ei viestejä poista tai kirjoittajia bannaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En nyt pitäisi noin 60 kg painon laskua ihan mitättömänä. Reilussa puolessatoista vuodessa on lähtenyt yli 20 kg.

        60kg, mutta sinähän olet käynyt läpi lukuisia nutrilettkuureja ja opettanut ihmisiä täällä vuosikausia!
        Minä tosin aion vetäytyä jälleen nauttimaan omasta elämästäni!
        Minut savustettiin toistamiseen ulos.

        ADHD-MY


    • Anonyymi

      Miten mökkiviikonloppu meni? Vaihdetaanpa puheenaihetta!

      Olen vielä täällä maaseudulla parisen päivää vain pari karvaisempaa kaveria seuranani, joten nyt tulee katsottua tarkemmin mitä suuhunsa pistää kun itse ruokansa laittaa ja kaupassa käy.
      Mukavaa viikkoa ap:ole ja muille.

      P.S. tässä mökissä on terassi, mutta huoli pois, täällä ei ole olutta.

      • Anonyymi

        Hvp joi viime kesänä joka päivä olutta ja ketonoviisi juo sanojensa mukaan joka päivä viiniä niin että päätä huimaa.

        Itse olen juonut olutta tällä vuosituhannella vain yhden kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hvp joi viime kesänä joka päivä olutta ja ketonoviisi juo sanojensa mukaan joka päivä viiniä niin että päätä huimaa.

        Itse olen juonut olutta tällä vuosituhannella vain yhden kerran.

        Mihin tämä avautuminen liittyi? Absolutisti vastaan kohtuukäyttäjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tämä avautuminen liittyi? Absolutisti vastaan kohtuukäyttäjä?

        Ei vaan yksi kohtuukäyttäjä vastaan monta juoppoa. 😀

        Pääammatiltani olen kuitenkin suolapoliisi enkä raittiuskasvattaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hvp joi viime kesänä joka päivä olutta ja ketonoviisi juo sanojensa mukaan joka päivä viiniä niin että päätä huimaa.

        Itse olen juonut olutta tällä vuosituhannella vain yhden kerran.

        "Itse olen juonut olutta tällä vuosituhannella vain yhden kerran."

        Ehkä sinun pitäisi juoda enemmän että olisit vähän mukavampi etkä niin hermostunut ja kireä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse olen juonut olutta tällä vuosituhannella vain yhden kerran."

        Ehkä sinun pitäisi juoda enemmän että olisit vähän mukavampi etkä niin hermostunut ja kireä.

        Tämä on PAASTO-palsta.

        Kun kerran kukaan muu kuin minä ei paastoa, niin miksi roikutte täällä.

        Minulla menee vaikka miten hyvin, alkoi toinen viikko, kiloja tippunut jo 3, olo pirteä ja energinen. Jatkan vielä pari viikkoa, kun näin hyvään alkuun olen päässyt.

        Mutta en tule tänne jakamaan kokemuksiani.

        Älkää te muut viitsikö pilata paasto-palstaa!

        On vaikka minkä verran muita laihdutus, ja keskustelupalstola, tervemenoa!

        Hei sitten!
        Ei ollut kiva tavata teitä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hvp joi viime kesänä joka päivä olutta ja ketonoviisi juo sanojensa mukaan joka päivä viiniä niin että päätä huimaa.

        Itse olen juonut olutta tällä vuosituhannella vain yhden kerran.

        Ei suinkaan. Käyn yleensä töiden jälkeen kahdella oluella. Esimerkiksi kesälomalla ei sitten mene juurikaan olutta. Samaten viikonloput saattavat mennä ilman olutta ja ilman olutta mennään myös jos tarjolla ei ole hyvää olutta. Tänään vain yksi olut (kriek, 16 €) koska olen poikkeuksellisesti tämän viikon kaupungissa.

        Vuosilomalla Malagassa (2 kk) menee todennäköisesti suhteellisen paljon olutta mutta seuraavan työpaikan aikana oluen juonti romahtaa koska työpisteen lähellä ei ole siedettävää ravintolaa. Ei myöskään syömiseen eli lounaaksi sitten salaattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on PAASTO-palsta.

        Kun kerran kukaan muu kuin minä ei paastoa, niin miksi roikutte täällä.

        Minulla menee vaikka miten hyvin, alkoi toinen viikko, kiloja tippunut jo 3, olo pirteä ja energinen. Jatkan vielä pari viikkoa, kun näin hyvään alkuun olen päässyt.

        Mutta en tule tänne jakamaan kokemuksiani.

        Älkää te muut viitsikö pilata paasto-palstaa!

        On vaikka minkä verran muita laihdutus, ja keskustelupalstola, tervemenoa!

        Hei sitten!
        Ei ollut kiva tavata teitä!

        Joo aivan totta. Tämä on paastoketju eikä mikään ryyppäämisketju. Kännääminen paaston aikana on sitä paitsi normaalia vaarallisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse olen juonut olutta tällä vuosituhannella vain yhden kerran."

        Ehkä sinun pitäisi juoda enemmän että olisit vähän mukavampi etkä niin hermostunut ja kireä.

        Sinä, ketonoviisi ja hvp olette sitten varmasti todella leppoisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on PAASTO-palsta.

        Kun kerran kukaan muu kuin minä ei paastoa, niin miksi roikutte täällä.

        Minulla menee vaikka miten hyvin, alkoi toinen viikko, kiloja tippunut jo 3, olo pirteä ja energinen. Jatkan vielä pari viikkoa, kun näin hyvään alkuun olen päässyt.

        Mutta en tule tänne jakamaan kokemuksiani.

        Älkää te muut viitsikö pilata paasto-palstaa!

        On vaikka minkä verran muita laihdutus, ja keskustelupalstola, tervemenoa!

        Hei sitten!
        Ei ollut kiva tavata teitä!

        Hei vaan. Tunne oli molemminpuolinen. Ei tavata enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on PAASTO-palsta.

        Kun kerran kukaan muu kuin minä ei paastoa, niin miksi roikutte täällä.

        Minulla menee vaikka miten hyvin, alkoi toinen viikko, kiloja tippunut jo 3, olo pirteä ja energinen. Jatkan vielä pari viikkoa, kun näin hyvään alkuun olen päässyt.

        Mutta en tule tänne jakamaan kokemuksiani.

        Älkää te muut viitsikö pilata paasto-palstaa!

        On vaikka minkä verran muita laihdutus, ja keskustelupalstola, tervemenoa!

        Hei sitten!
        Ei ollut kiva tavata teitä!

        Minä seuraan ”Painonhallinta”-osiota, ja siinä näkyvät aina automaattisesti myös kaikki sen alipalstat, mukaan lukien ”Paasto”. En yleensä koskaan tule katsoneeksi otsikon yläpuolella olevaa palstaosion nimeä.

        Sinä varmasti toivoisit, että Suomi24 lopettaisi nämä hierarkkiset palstajaot ja tekisi jokaisesta palstasta täysin erillisen.


    • Anonyymi

      Vaihdetaanpa puheenaihetta eli tällä tarkoitin sitä, että viikonloppu meni hieman reisille kun joukossa tyhmyys tiivistyy ja kalorit helposti unohtuvat. Joka tapauksessa oli mukavaa tavata perheenjäseniä ja sukua, ja nyt on äärimmäisen rentouttavaa olla yksin täällä maaseudulla kahden karvaturrin hoitotätinä.

      Tänään löysin mökin nurkasta vanhan mekaanisen vaa´an jonka mukaan olisin kuluneen viikon aikana saanut 400gr painoa pois, mutta totuus paljastuu vasta myöhemmin digivaa´an kanssa.

      Eilen kävelimme tunnin, uimme ja olimme myös laiskan pulskeita. Pääruokana oli wokkivihanneksia yhdellä kananmunalla jatkettuna, välipaloina vauvojen soseita ja valitettavasti myös voileipiä tosin onneksi vain salaatilla ja kurkulla päällystettynä. Illalla sain naapurimökkiläiseltä muutamia ahvenia ja ne paistoin paistinpannulla kun grilliin en uskaltanut tulta kuivuuden takia laittaa.

      Ja sitten syntiin lankeemus eli iltamyöhään terassilla pari lasillista punaviiniä. Mitäs sisko pullon kaappiin jätti, eihän sitä voi pilaantumaankaan heittää. Pullo oli kylläkin korkkaamaton.

      Off topic -kirjoittelu ei itseäni haittaa kunhan ilkeilyt ja trollaukset jätetään väliin. Tosin minähän itse olen nimenomaan aiheen vierestä kirjoittava kun en aloittanut paastoa vaan laihdutuskuurin. Ikävä jos aiheen ohi kirjoittajien viestit aloittajaa harmittavat, sillä ketjuhan näemmä on hyvin suosittu. Toki voin poistua takavasemmalle ja tehdä oman aloituksen tai lopettaa kirjoittamisen kokonaan.

      ET, ei se lehti vaan epätyypillinen paastoaja.

    • Anonyymi

      Kaikki kyllästyneet?

      Minä myös. Paino tippunut kaikkiaan vain 700gr joten ei voi kuin itseään syyttää. Sain ihmisseuraa mökille ja mökkisafkaksi se meni. Tänään taas töissä ja uusi yritys laihtua ja liikkua. Teippaanko suuni ja lukitsen itseni kuntopyörään?

      • Anonyymi

        Olen saanut pois jo 4 kiloa, kuuri jatkuu vielä tämän viikon.
        Olo on loistava.

        Olen aloittanut myös säännöllisen liikunnan.

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saanut pois jo 4 kiloa, kuuri jatkuu vielä tämän viikon.
        Olo on loistava.

        Olen aloittanut myös säännöllisen liikunnan.

        Aloittaja

        Hienoa Aloittaja!

        Mulla vähän repsahti kun pari sukulaista tuli seurakseni maalle ja kun toiset söivät ilman kaloreiden ja terveellisyyden miettimistä, en viitsinyt "kaninruualla" minäkään elää. Onneksi paino kuitenkin on putoamaan päin, mutta paremminkin voisi toki olla. Itselläni ei ole tarvetta kuin maksimissaan 5kg pudottamiseen, kolmekin riittäisi, mutta näillä kilometreillä ja kuitenkin edelleen normaalipainoisena se on hankalaa varsinkin kun motivaatio on hieman kadoksissa. "Ehtiihän sitä kesäpöhöt talvellakin pudottaa".

        Sain kuntopyörän romun lainaan ja sillä jaksoin toissapäivänä noin 50 minsaa polkea. Eilen liikunta jäi väliin kun mukamas oli pakko tehdä rästitöitä, mutta tänään joko poljen tai lähden kävelemään, edes hiukkasen.

        Ongelmani numero yksi ovat voileivät päällyksineen. Jos asuisin yksin jättäisin leivät, kinkut ja juustot ostamatta, mutta niitä vain jääkaappiin ilmestyy vastustuksestani huolimatta. Yritän ryhdistäytyä!

        Maalta otin mukaani muutaman ylisuuren kesäkurpitsan ja nyt ihmettelen mitä niistä valmistaisin. Aiemmin olen niitä vain lakkaroina uunissa kypsentänyt. Jotain ruokaisampaa pitäisi keksiä.

        ET


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa Aloittaja!

        Mulla vähän repsahti kun pari sukulaista tuli seurakseni maalle ja kun toiset söivät ilman kaloreiden ja terveellisyyden miettimistä, en viitsinyt "kaninruualla" minäkään elää. Onneksi paino kuitenkin on putoamaan päin, mutta paremminkin voisi toki olla. Itselläni ei ole tarvetta kuin maksimissaan 5kg pudottamiseen, kolmekin riittäisi, mutta näillä kilometreillä ja kuitenkin edelleen normaalipainoisena se on hankalaa varsinkin kun motivaatio on hieman kadoksissa. "Ehtiihän sitä kesäpöhöt talvellakin pudottaa".

        Sain kuntopyörän romun lainaan ja sillä jaksoin toissapäivänä noin 50 minsaa polkea. Eilen liikunta jäi väliin kun mukamas oli pakko tehdä rästitöitä, mutta tänään joko poljen tai lähden kävelemään, edes hiukkasen.

        Ongelmani numero yksi ovat voileivät päällyksineen. Jos asuisin yksin jättäisin leivät, kinkut ja juustot ostamatta, mutta niitä vain jääkaappiin ilmestyy vastustuksestani huolimatta. Yritän ryhdistäytyä!

        Maalta otin mukaani muutaman ylisuuren kesäkurpitsan ja nyt ihmettelen mitä niistä valmistaisin. Aiemmin olen niitä vain lakkaroina uunissa kypsentänyt. Jotain ruokaisampaa pitäisi keksiä.

        ET

        Kiitti!

        Oli hyvä kuuri, sain paljon aikaseksi, liiteri on nyt siisti ja olo kevyt.
        Aika palata "arkeen".

        Olen tänään syönyt jugurttia. Pitää aloittaa varovasti.
        Jatkan nyt tavallisella ohjelmalla. Vielä on viitisen kiloa pudotettavana.
        Yleensä tasautumisaikana menen vielä muutaman kilon alaspäin.
        Mahdun jo jotenkuten entisiin vaatteisiin.
        Oli hyvä alkuspurtti, pääsi vauhtiin!

        Miten mukava kun on kesä ja lämmintä!

        Olen aloittanut nyt ikkunakarmien maalaamisen.
        On mukavasti aitaa ja pehkoja joka puolella, joten ihan nakuna maalailen ja saan samalla aurinkoa.
        Seuraava projekti on puutarhapöydän maalaaminen. Jne.
        Sitten pihalautojen, talon seinien, aidan ym ym.

        En osta enää lihottavia aineita.
        On tärkeää, että tarkastaa kaupassa, että tuotteessa ei ole glykoolisiirappia ja ei maissitärkkelystä!
        Täällä on melonit halpoja, ne sopii hyvin!

        Yritä vaan uudelleen!

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti!

        Oli hyvä kuuri, sain paljon aikaseksi, liiteri on nyt siisti ja olo kevyt.
        Aika palata "arkeen".

        Olen tänään syönyt jugurttia. Pitää aloittaa varovasti.
        Jatkan nyt tavallisella ohjelmalla. Vielä on viitisen kiloa pudotettavana.
        Yleensä tasautumisaikana menen vielä muutaman kilon alaspäin.
        Mahdun jo jotenkuten entisiin vaatteisiin.
        Oli hyvä alkuspurtti, pääsi vauhtiin!

        Miten mukava kun on kesä ja lämmintä!

        Olen aloittanut nyt ikkunakarmien maalaamisen.
        On mukavasti aitaa ja pehkoja joka puolella, joten ihan nakuna maalailen ja saan samalla aurinkoa.
        Seuraava projekti on puutarhapöydän maalaaminen. Jne.
        Sitten pihalautojen, talon seinien, aidan ym ym.

        En osta enää lihottavia aineita.
        On tärkeää, että tarkastaa kaupassa, että tuotteessa ei ole glykoolisiirappia ja ei maissitärkkelystä!
        Täällä on melonit halpoja, ne sopii hyvin!

        Yritä vaan uudelleen!

        Aloittaja

        Tuota, saisko ehdottaa naku-maalarille voitelua vaikka oliiviöljyllä koko keho- kalleudet mukaan lukien. Öljyisestä ihosta on helpompi saada se maali pois. 😉
        Rapatessa roiskuu, mutta niin roiskuu maalatessakin!
        Kokemusta on! 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti!

        Oli hyvä kuuri, sain paljon aikaseksi, liiteri on nyt siisti ja olo kevyt.
        Aika palata "arkeen".

        Olen tänään syönyt jugurttia. Pitää aloittaa varovasti.
        Jatkan nyt tavallisella ohjelmalla. Vielä on viitisen kiloa pudotettavana.
        Yleensä tasautumisaikana menen vielä muutaman kilon alaspäin.
        Mahdun jo jotenkuten entisiin vaatteisiin.
        Oli hyvä alkuspurtti, pääsi vauhtiin!

        Miten mukava kun on kesä ja lämmintä!

        Olen aloittanut nyt ikkunakarmien maalaamisen.
        On mukavasti aitaa ja pehkoja joka puolella, joten ihan nakuna maalailen ja saan samalla aurinkoa.
        Seuraava projekti on puutarhapöydän maalaaminen. Jne.
        Sitten pihalautojen, talon seinien, aidan ym ym.

        En osta enää lihottavia aineita.
        On tärkeää, että tarkastaa kaupassa, että tuotteessa ei ole glykoolisiirappia ja ei maissitärkkelystä!
        Täällä on melonit halpoja, ne sopii hyvin!

        Yritä vaan uudelleen!

        Aloittaja

        Tuskin kasviksissa on siirappia ja maissitärkkelystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kasviksissa on siirappia ja maissitärkkelystä?

        Ei ole.
        Ei ole oikeassa kermassakaan ym.

        Mutta kevyttuotteissa on.
        Lukekaa tuoteselostus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, saisko ehdottaa naku-maalarille voitelua vaikka oliiviöljyllä koko keho- kalleudet mukaan lukien. Öljyisestä ihosta on helpompi saada se maali pois. 😉
        Rapatessa roiskuu, mutta niin roiskuu maalatessakin!
        Kokemusta on! 😏

        Mitäköhän varten kaikkein kalleimmalla ja makuisammalla ruokaöljyllä suojata ihoa? Tulee maalarille tuntipalkkaa reippaasti. Eikö kesällä voisi jättää voipaketin ulos sulamaan? Sillä sitten olisi suloisaa itsensä rasvailla?


    • Anonyymi

      Eilen 50min kävelyä, tänään en ehdi, en oikeasti kun heti töiden jälkeen on lähettävä keräämään marjoja "tiukan" äitini puutarhasta. Ei ehkä ihan hyötyliikuntaa, mutta samalla saan vitamineja talteen meille molemmille. Voisin toki äitini luota omaan kotiini kävellä, mutta marjasankkojen kanssa se olisi ehkä jo liikaa joten autolla kiitos.

      Kokeilen kikka kakkosta eli oivariinin sijaan käytänkin levitteenä vähempikalorista tuorejuustoa, tosin se on niin hyvää että käytän sitä enemmän kuin oivariinia eli hyöty on nolla ellei jopa miinuksella. Parasta olisi hylätä koko leipä.

      Tietääkö kukaan onko niissä Nutrilett keittopusseissa jotain aineosaa joka tekisi vatsaan täyden tunnun? Muutenhan ne ovat sellaista laihaa luirua jolla ei luulisi vatsaa täytettävän. Luulisi, että saman hyödyn saisi kun söisi lämmin kuppi -keittoja ja popsisi vitamineja. Miten on? En aio nutraamaan ryhtyä, mutta jos ne pitäisivät nälkää hieman loitolla, voisi niitä käyttää silloin tällöin. Toki tunnustan, että suurin näläntunteeni on päässä eikä vatsassa.

      Nyt syömään. Tämän päiväisen ruoan jo tiedänkin eli tarjolla on perunoita ja paistettua kalaa. Fiksu korvaisi perunat jollain muulla tai ainakin jättäisi voinokareen pois, mutta siitä on niin kauan aikaa kun olen perunoita syönyt, joten anti mennä vaan.

      Edessä kaupunkiviikonloppu, yksin, joten yritän tsempata!

      • Anonyymi

        Eihän tää liity yhtään paasto-palstalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tää liity yhtään paasto-palstalle!

        Olen pitänyt 5:2 paastoa, eli kahtena päivänä viikossa paastoan, kaloreita saa olla mitä se nyt oli, pitää tarkistaa.

        Jatkan sillä.
        Paino tippui 5 kiloa, hyvä sekin, ja pääsin alkuun.
        Ei viitsi enää kivuta alkulukemiin.

        Sataa, mutta ei se haittaa.
        Siirrään maalattavan puutarhapöydän katoksen alle, ja maalaan siellä.
        Tosin ei auringonottoa samalla. Kyllä se aurinko pilkistää vielä ennen syysmyrskyjä.
        Kyllä on tekemistä!

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tää liity yhtään paasto-palstalle!

        Ihanko totta? 🤔


      • Syö muutama näkkileipä päivässä niin saat herkutella, kuitua ja vatsaan täytettä. Kaloreita tuosta ei juuri tulee mitään.


    • Anonyymi

      Otin ja sairastuin. Oli ihan kova flunssa, veto totaalisesti poissa ja kulunut viikko kului lähinnä pitkällään.
      Liikuntaa tietenkin puhdas nolla ja sitä söin mitä sain alas.
      Huomenna yritän tehdä töitä edes osan päivää, sillä oloni on jo kohentnut vaikkei täydellisen hyvä vieläkään.
      Kyllä, se oli tavallinen flunssa eikä korona.

      t. ET, punanenäinen

      • Anonyymi

        Laihduin sitten yhteensä 8 kiloa, mikä on ihan hyvä.
        Olen muuttanut täysin ruokailutottumukseni ja ruvennut liikkumaan ja voimistelemaan.
        Hommia sain tehtyä vaikka minkä verran. Kaikki mukavasti.
        Syksyn keikat odottavat.

        Terveisiä!

        Aloittaja


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2332
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2075
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1619
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1026
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1023
    Aihe