Minä Olen Herra, sinun Jumalasi

Anonyymi

Tämän aloituksen tarkoitus ei ole johtaa ketään nk. Vanhanliiton "lain'alaisuuteen", sillä Kristuksessa meissä, uudestisyntyneissä kristityissä, on täytettynä kaikki Laki ja profeetat.

Jeesuksen lahjoittaman uskon- ja lahjavanhurskauden kautta me jo syvältä, hengestämme alkaen, "täytämme Lain", sillä Laki, Kristuksen Hengen kautta elää uudestisyntyneessä kristityssä, eli Hän, Herra Jeesus Itse täyttää Lain / Lakia meissä.

Me emme siis "omina tekoinamme" tätä tee, mutta SALLIMME Jeesuksen tehdä tämän puolestamme, meissä, emmekä vastusta tätä Henkeä (= Sidottu ratkaisuvalta). Liha tosin vastustaa, monin eri keinoin. Jumala ei halua, että tekisimme itse tässä asiassa muuta, kuin, että sallisimme Hänen Itsensä, omina tekoinaan, pelastaa meidät.

Mutta ennenkuin päästään koko langenneen maailmankaikkeuden sekä ihmisen kaikkiin, omiin vippaskonsteihin, myyräntöihin ja syntiluetteloihin, kuten varkauksiin, murhiin ja huorintekoihin, ym ja joista Jumalan, Taivasten Valtakunnan Laki meidät tuomitsee...

✨🔥✨ Itse Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Elohim, Adonai Eloheinu, Herra Sebaot...✨

Hänellä on meille asiaa.

2. Mooseksenkirja 20: 1-6 📖
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Sph

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otsikkosi puhutteli mua. Eilen tyttäreni kanssa luettiin 10 käskyä, ja minulle tuli yllätyksenä,että eka käsky oli tuo, eikä"rakasta Herraa koko sielustasi jne."miten olen saattanutkin näin erehtyä?!
      Mutta lain käsittääkseni edelleen täyttää kun rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään, ja Jumalaa kaikin voimin.
      Siinä täyttyy laki ja profeetat, on Jeesus sanonut. Lain päämäärä on rakkaus.

• Anonyymi

Minä sain tuon "ajatuksen" tuohon aloitukseen, kun jokin televisio-ohjelma toi mieleeni epäjumalat, eli että mitä kaikkea epäjumalat ovat.

Lähin väärä-, eli epä-jumalahan on "minä itse". "Minä ja minun tekoni", "minä ja minun hurskauteni"... "Minun kuvani... selfieni... enkö olekin kaunis?!"

Ja mikä kaikki muu ovat sellaisia "epäjumalankuvia", joita ihminen herkästi kumartaa, eli niihin luottaa? Raha, omaisuus, yletön "hyvinvointi"...Televisio ja internet hallitsevat päivää sekä mielipiteitä..., näistä otetaan vaikutteita.

• Anonyymi

Mutta 1. käskyn sanoma on vasta toissijaisesti "epäjumalat".

Ensisijaisesti: Jumala Itse. ✨🔥✨ Minä Olen.

• Anonyymi

Niin, no....
        Paavali rukoili, raamatun mukaan eroa herrastaa eroa kolme kertaa saatanan enkeleiden seurassa, eroa koskaan raamattunne mukaan saamatta ja ne herrat ovat edelleen kristittyjen kuten opit ja historia edelleen todistavat mm laittomuuksineen...
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        /raamatun mukaan eroa saamatta.../ joten 2.Korinttolaiskirje: 11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamat uudenliiton Lait ja selvät opit ovat maailman sivistyneiden valtioiden Perustuslain ydin niin kyllä ne pitäs kelvata kristityillekkin. Ja oppien mukaan UT:n evakeliumeissa on selvät tiedot joiden mukaan voi elää ilman, että alistuu tukemaan jotain sen vastaisuutta. Paavalikaan ei raamatun mukaan kristittyjen Herrasta saanut vaikka rukoili raamatun mukaan kolme kertaa Saatanan enkeleiden seurassa niin se riittää varoitukseksi kun kristillisten Kaikkivaltiaskin opetti selvän ohjeensa omilleen;

Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Joten helpoin apu valintaan on helppo, sillä uskotojen oma itse hankkima laittomuuden historiat eivät valehtele! Ja kun laittomuuden tehdään kristillisten Kaikkivaltiaiden sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen, niin epäilystä ei silloin jää kun kristittyjen Paavalikin on kristillisten Kaikkivaltiaan kanssa varoituksensa antanut.

2.Korinttolaiskirje: 11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus EI LÄHETTÄNYT kristittyjä kehitysmaihin HEIDÄN JA HEIDÄN PYHÄN HENGEN Nimiin tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        "Älä tapa" ja Lait ovat voimassa https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka vaikka syyttömiä tapetaan KAIKKIVALTIADEN JA HEIDÄN PYHÄN HENGEN NIMEEN.

Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

• Anonyymi

Job.14:4 Syntyisikö saataisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään. Jer.2:22 Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sano Herra, Herra. Ps.14:3 Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyyni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Ps.53:4 Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Room.3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.

• Anonyymi

>>3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa... äläkä mitään kuvaa,... älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5 ... Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä.<<

Jae 4 kieltää uskovaa tekemästä itselleen jumalankuva, ilmeisesti: vaikkakin kuva "kuvaisi" Itse todellista Jumalaamme, jottei kuvasta, Hengen sijaan, tulisi meille jumalaa.

Nyt alkoi netti temppuilla... Kirjaimet menee miten sattuu.
      "
      ÄläÄ

• Anonyymi

Jae 4 sanoo myös: "... äläkä mitään kuvaa". Eli, ettemme kuvaisi mitään saastaisia asioita. Hengenmaailmat ja synti, ne ovat eläviä asioita.

Maailmassahan on monenlaista jumalaa ja jumalankuvaa. Joskaan esim. Buddha ei liene varsinainen jumaluus, tämän kuvan edessä paljon kumarrellaan. Onko siis esim. Buddhan kuvan valokuvaaminenkin, esim. turistimatkalla, tällainen "äläkä tee mitään kuvaa"-Jumalan käskyn rikkomista ja oman elämänsä onnen vaarantamista? Uskovainen tietää, että myös nk. epäjumalissa saattaa olla jokin niissä vaikuttava henki.

Itselläni on tällaisista peräti henk.koht. kokemuksia, lähinnä niistä lähtevien nk. kummitusilmiöiden kautta. Eli: "viattomia" ne eivät ole. Jumalaton maailma omine epäjumalineen on kaikkea muuta kuin viaton!

• Anonyymi

Kävin suihkussa.

ST

• Anonyymi

Olen lähiaikoina menossa koronan kakkospiikille... Ihan vaan tiedoksi, jos minusta ei enää yht'äkkiä mitään kuulu...

En minä pelkää, mutta otan asian huomioon.

Sph

• Anonyymi

Eikö ketjun aihe herätä uskovissa enempiä ajatuksia...?

• Päivän kysymys: jos Jumala vihaa pahuutta, miksi hän ei vihaa pahuuden lähdettä?

• Anonyymi

Kuinka niin "ei vihaa pahuuden lähdettä"?

Koko meidän pelastustyömme perustuu tuohon vihaan, sekä toisaalta rakkauteen meitä, tämän uhreja kohtaan. Nimittäin Sen Ittensä, jonka Kristus voitti Ristillä ja joka on jo tuomittu Kadotukseen.

• Anonyymi

Senkus oot. Jumalalle annetaan sille kuuluva arvo: Kysytään että lähteekö siitä karvaa jos sillä pyyhkii sen ahtaan exit only portin?

• Anonyymi

Kun minä olen lapsena kastettu, niin kasteessa olen uudestisyntynyt ja pelastunut.
      Kaste pelastaa sakramenttina. Ei siinä jeesuksia tarvita.
      Ja sunnuntaina käyn syömässä syntini anteeksi ja se riittää.
      Avioliittokin on sopimustila, ja epäsopivuus suo eron ja rakkaus on ikuista, vaihetaan vain kohde. Siinähän ne tärkeimmät alussa, eli syntymä - kaste - ehtoollinen ja sitten se kuolema. Kyllä se pappi käy manaamassa haudalla sopivat sanat, pistää hiekkaa arkulle, kehuu, että kasteen liitto pitää.
      Mitäpä tässä muuta peräänkuuluttaa. Kansankirkko on aina ollut oikeassa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4473
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      61
      3345
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2551
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      126
      2442
    5. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      104
      2429
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2075
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2017
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1763
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1667
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1628
    Aihe