Lapsuuden leikit

Muistaako kukaan lempi leikkejään lapsuudesta?

112

1842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuntelin tuota Leo Rojasta tässä samalla, niin muistui mieleen yksi suosikki leikeistäni. Länkkäriä ja inkkaria leikittiin kerrostalon lasten kanssa. Mun lemppari oli aina olla intiaani, muistan äidin ostaneen mulle intiaaniperuukinkin ja tein itse jousipyssyn itselleni.

Pikkuisena aina eläydyin intaaniksi, jolla on susi lemmikkinä. Meidän koira sai leikkiä sutta. :)

• Villitys tietysti sai alkunsa länneelokuvista, jossa näki intiaaneja. Olin ihan myyty heidän tiipii-teltoistaan ja mustista kiiltävistä pitkistä hiuksista ja vaatteet oli kiehtovia, kauniita. Halusin olla samanlainen ja leikessä eläytyminen oli helppoa. :D

• Anonyymi

Laitapa ittestäs kuva ilman mitään lisättyä tai muunneltua.

• Anonyymi kirjoitti:

Laitapa ittestäs kuva ilman mitään lisättyä tai muunneltua.

Miksi? On musta ollutkin monta kertaa, aikoinaan oli miehen logiikassakin. Mutta opin hyvin pian, ettei se ole viisasta. Kun netissä liikkuu kaikenlaisia kusipäitä, jotka tekee niillä kuvilla hallaa.

Joten en laita.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Miksi? On musta ollutkin monta kertaa, aikoinaan oli miehen logiikassakin. Mutta opin hyvin pian, ettei se ole viisasta. Kun netissä liikkuu kaikenlaisia kusipäitä, jotka tekee niillä kuvilla hallaa.

Joten en laita.

Jos et värisokeana erota naamaa kuvasta, niin sille ei sitten mahda mitään. :)

• Anonyymi

Meillä oli hurjia leikkejä, sotaleikkejä, viriteltyjä starttipistooleja ja kaikkea ;)

• Auts. Mulla oli nallipyssy ja kaupasta ostettiin nallinauhaa. :D

Mettissä juostiin niin maan pirusti pam pam toistemme perässä. Välillä hakattiin kivillä nallinauhaa tai sitä rengasta ja oli nastaa aina kun pamahti. :D

• MCMLXXVI kirjoitti:

Auts. Mulla oli nallipyssy ja kaupasta ostettiin nallinauhaa. :D

Mettissä juostiin niin maan pirusti pam pam toistemme perässä. Välillä hakattiin kivillä nallinauhaa tai sitä rengasta ja oli nastaa aina kun pamahti. :D

Tunnustan, että jos vieläkin on naamiaisia mihin täytyy puketua naamiaisasuun, niin pukeudun aina intiaaniksi. Mulla on inkkarivaatteet korut ja peruukit kaikki. ;D

Jopa mokkasiini kuten inkkareilla. Lievästi sanottuna inkkarifani. ;)

• MCMLXXVI kirjoitti:

Tunnustan, että jos vieläkin on naamiaisia mihin täytyy puketua naamiaisasuun, niin pukeudun aina intiaaniksi. Mulla on inkkarivaatteet korut ja peruukit kaikki. ;D

Oli joskus ruskeat piilaritkin, kun vaaleansinisillä silmillä ei oikein inkkarista mene.

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Et oo sit kulttuurillisesta omimisesta kuullut.

• Anonyymi

Leikitkö Heppamattilan valloitusta Topin kanssa?

• Topin kanssa en ole koskaan leikkinyt mitään. Hän on mua niin paljon nuorempikin. Olen hänet kyllä nähnyt jo hänen ollessa pikkupoika. Itse olin aikuinen jo silloin. :)

• MCMLXXVI kirjoitti:

Topin kanssa en ole koskaan leikkinyt mitään. Hän on mua niin paljon nuorempikin. Olen hänet kyllä nähnyt jo hänen ollessa pikkupoika. Itse olin aikuinen jo silloin. :)

Ja nuo lapsuusleikit sijoittuu aikaan, kun asuin Lahdessa. Olin jo teini kun muutettiin maalle, en silloin enää leikkinyt. Potkin palloa ja kävin kalassa, ajelin mopolla. :)

• Anonyymi

Tuliaseet käytössä jo pikkupoikina, tuunasimme starttipistooleja, Vanguard oli hyvä merkki ja vahva: poistamalla piipusta se tulisuoja jotta niistä sai oikeita aseita mitkä ampuvat oikeita juttuja piipuistaan.

• Mistä saitte ne aseet käsiinne?

• Anonyymi

Ja polkupyörillä kuin lännenmiehet sitten ampuessaan pienoiskiväärin hylsyjä vauhdista tuunatuilla pistooleillaan.

• Oliko teillä räpättiä polkupyörän pinnoissa? :D

Se oli aika hauska.

• Anonyymi

Meidän pihan kakaroiden suosikkileikki oli
      jo 5 vuotiaana pimppien ja pippeleiden näyttö toisillemme vanhemmilta piilossa.
      12 vuotiaana niitä soviteltiin jo toisiinsa.
      Ymmärtääköhän nykytenavat mitään entisajan pihaleikeistä vai pelaako ne vaan pleikkaria?

• Jaaha, muistan minäkin jotain vilautteluleikkejä mille naurettiin. Okei, minä en 12 v ollut kiinnostunut vielä semmoisista jutuista. Enkä oikeestaan edes vielä silloinkaan, kun aloitin seksielämän.

Hellyyttä kyllä kaipasin ja läheisyyttä, muttei seksi ollut sellainen tapa jolla sitä olisin halunnut. Lähinnä muiden tapa ja liitännäinen, johon sitten vaan suostui.

• Anonyymi

Sairasta, toivottavasti saat psyk apua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairasta, toivottavasti saat psyk apua

Herran rauhaa ja Jumalan siunaista.

Nämä lääkärileikit ovat jokaisen terveen lapsen leikkejä. Miten sitä muuten voisi oppia tietämään mitä eroa on tytöillä ja pojilla ? Jos ei lapsena ole leikkinyt lääkärileikkejä niin silloin ihmisen sielullinen elämä on jäänyt lapsen tasolle ja hän näkee vain sairasta homoseksiä jokapaikassa. Esimerkkinä tästä olkoon vaikkapa Päivi Räsänen.

• Anonyymi

Parhaiten muistaa ne leikit/pelit, jotka oli itse keksittyjä. Mm. kattopallo.

-keinovaginamies-

• Miten sitä leikittiin, kattopalloa? :)

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Miten sitä leikittiin, kattopalloa? :)

Tarvittiin jyrkkäharjainen ja pitkä rakennus sekä jalkapallo. Osallistujien määrä vapaa, voi pelata jopa yksin. Pallo piti aina saada takaisin katolle ja vain yksi pomppu maassa. Palauttamisessa epäonnistumisia laskettiin ja kun oli tarpeeksi muninut, niin tippui pelistä. Periaatteessa jonkinlaista jalkapallotennistä, mutta verkkona toimi katto.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Tarvittiin jyrkkäharjainen ja pitkä rakennus sekä jalkapallo. Osallistujien määrä vapaa, voi pelata jopa yksin. Pallo piti aina saada takaisin katolle ja vain yksi pomppu maassa. Palauttamisessa epäonnistumisia laskettiin ja kun oli tarpeeksi muninut, niin tippui pelistä. Periaatteessa jonkinlaista jalkapallotennistä, mutta verkkona toimi katto.

-keinovaginamies-

Wau, aika hieno leikki. Vaativa, siinä on pitänyt vähän jo keskittyäkin. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-keinovaginamies-

Joo, oli joku sellainen reikäpallo, kevyt, jota tennismailoilla lyötiin sinne katolle.

• Anonyymi

Kuin Hurja Joukko ja revolverit käsissään polkupyörillään ratastaa ja ampuu.

• Jousipyssyillä saattoi tulla oikeakin naarmu joskus. :(

• Yhden muistan. Periaatteessa 12 tikkua laudalla, mutta ilman lautaa ja tikkuja. Niiden sijasta oli maahan merkitty pilkku ja jalkapallo tai ehkä lentopallo, joka potkaistiin niin pitkälle kuin lapikkaasta lähti. Edistyneemmissä säännöissä oli jotenkin rajattu se alue mihin sai piiloutua. Ilman sitä saattoi käydä niin, että ilta saapui ennen kuin ketään oli löydetty ja ennen illan saapumista saattoi myös etsijältä loppua motivaatio.

• Heh, kuulostaa pitkäjänteisten leikiltä. :)

• Anonyymi

• Anonyymi

Hienoa, kun kerrankin mielenkiintoinen aihe. Usein olemme aikoinaan leikkineet koululeikkejä, ja oli sellaiset roolit, että siskoni oli oikein äkäinen opettaja, ja minä olin oikein pölhö oppilas.
      Terveisin: Puolireuho

• Heh, saitko jälki-istuntoa ja laiskanläksyjä? :P

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Heh, saitko jälki-istuntoa ja laiskanläksyjä? :P

Kyllä, melko usein. Ja muutaman kerran jäin luokalleni niissä koululeikeissä.
        Terveisin: Puolireuho

• MInä muistan lumileikit talvelta. Kaivelin lapiolla lumikasaa. Kesällä kovin juttu tai leikki oli jalkapallo. Ja ympäri vuoden suuri juttu oli sivukirjastossa Aku Ankka kirjojen lukeminen. En osannut vielä lukea, mutta alle kouluikäisenä katsoin kuvia Minä Aku Ankka, Minä Roope-setä ja Tupu, Hupu, Lupu -kirjoista.

• Teitkö lumilinnoja? Mä muistan, että olin kova rakentelemaan lumilinnoja, harvemmin yksin. Meitä oli useampi lapsi tekemässä yhteistä linnaa ja sitten sovittiin säännöt, miten linnaa sai käyttää.

Tehtiin havunoksista kattokin yhteen linnaan. Se oli aika pähee. :)

Linnan "muureilla" saattoi olla vielä lumipalloista tehtyjä lyhtyjä, joihin vanhempien luvalla saatiin laittaa kynttilöitä illalla. Oli ihan komeitakin linnoja meillä.

Kesällä sitten kaikki irtopuu mitä löytyi päätyi majojen seiniksi ja rakenteiksi. Rakenteluleikit oli mukavia. Muistan, että poikien kanssa joiden kanssa olin hyvin paljon ja vietin aikaani melkeinpä joka päivä oli joku rakennusleikki menossa. Hiekkalinnat tms. neppiautoilun oheen tehtiin "rakennuksia" ja teitä joita pitkin sitten nepattiin autoja eteenpäin.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Teitkö lumilinnoja? Mä muistan, että olin kova rakentelemaan lumilinnoja, harvemmin yksin. Meitä oli useampi lapsi tekemässä yhteistä linnaa ja sitten sovittiin säännöt, miten linnaa sai käyttää.

Tehtiin havunoksista kattokin yhteen linnaan. Se oli aika pähee. :)

Linnan "muureilla" saattoi olla vielä lumipalloista tehtyjä lyhtyjä, joihin vanhempien luvalla saatiin laittaa kynttilöitä illalla. Oli ihan komeitakin linnoja meillä.

Kesällä sitten kaikki irtopuu mitä löytyi päätyi majojen seiniksi ja rakenteiksi. Rakenteluleikit oli mukavia. Muistan, että poikien kanssa joiden kanssa olin hyvin paljon ja vietin aikaani melkeinpä joka päivä oli joku rakennusleikki menossa. Hiekkalinnat tms. neppiautoilun oheen tehtiin "rakennuksia" ja teitä joita pitkin sitten nepattiin autoja eteenpäin.

MCMLXXVI: "Teitkö lumilinnoja? Mä muistan, että olin kova rakentelemaan lumilinnoja, harvemmin yksin. Meitä oli useampi lapsi tekemässä yhteistä linnaa ja sitten sovittiin säännöt, miten linnaa sai käyttää."

Tehtiin lumilinnoja, mutta minulla se taisi olla lumilinnojen kaivelua pääasiassa. Asuin kaupungin keskustassa opettajakerrostalossa, jonka vieressä samassa korttelissa oli koulu. Koulun pihalta lume aurattiin kasoihin. Niissä kaivelin lapiolla. Tein myös lumilinnoja. Ekaluokkalaiset tulivat juttelemaan minulle, kun tein toisaalla lumilinnoja.

Kesällä korttelin lapset leikimme hiekkaleikkejä autoilla. Minulla oli katebillari, katujyrä ja pikku-autoja. Lisäksi kiikuimme paljon.

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

MCMLXXVI: "Teitkö lumilinnoja? Mä muistan, että olin kova rakentelemaan lumilinnoja, harvemmin yksin. Meitä oli useampi lapsi tekemässä yhteistä linnaa ja sitten sovittiin säännöt, miten linnaa sai käyttää."

Tehtiin lumilinnoja, mutta minulla se taisi olla lumilinnojen kaivelua pääasiassa. Asuin kaupungin keskustassa opettajakerrostalossa, jonka vieressä samassa korttelissa oli koulu. Koulun pihalta lume aurattiin kasoihin. Niissä kaivelin lapiolla. Tein myös lumilinnoja. Ekaluokkalaiset tulivat juttelemaan minulle, kun tein toisaalla lumilinnoja.

Kesällä korttelin lapset leikimme hiekkaleikkejä autoilla. Minulla oli katebillari, katujyrä ja pikku-autoja. Lisäksi kiikuimme paljon.

Semmoisia tunneleita ilmeisesti kaivelit? :)

Juu, lapsena tuli melkein asuttua pihalla. Ei päivää eikä keliä, etteikö olisi ulkona oltu ja tuntikausia. Ei mitään hetken piipahduksia. Kovasti juostiin kanssa. Hippaleikit ja piiloleikit, rosvoa ja poliisia oli ylihyvä. :)

Mä olin kova juoksemaan ja sain helposti kiinni tyypit. Joskus niitä suututti ja ne valitti, että juokse hiljempaa että pääsee karkuun. :D

• MCMLXXVI kirjoitti:

Juu, lapsena tuli melkein asuttua pihalla. Ei päivää eikä keliä, etteikö olisi ulkona oltu ja tuntikausia. Ei mitään hetken piipahduksia. Kovasti juostiin kanssa. Hippaleikit ja piiloleikit, rosvoa ja poliisia oli ylihyvä. :)

Mä olin kova juoksemaan ja sain helposti kiinni tyypit. Joskus niitä suututti ja ne valitti, että juokse hiljempaa että pääsee karkuun. :D

Muistan, että rosvossa ja poliisissa, hippaleikeissä ylipäänsä oli yksi mua pari vuotta vanhempi pitkäjalkainen hoikka poika, joka pistettiin sitten juoksemaan aina mut kiinni. Ainoa joka joka varmasti sai mut kiinni. Kun muut kyllästyi väistelyyn ja karkuun pääsemiseeni. :)

Minusta se oli tietysti kivaa, kun mua ei saatu helpolla kiinni ja mä sain muut helpolla kiinni. Sitten oli yksi vaan joka lopulta sai mut aina kiinni, kun oli kovempi pinkomaan. :D

• MCMLXXVI kirjoitti:

Muistan, että rosvossa ja poliisissa, hippaleikeissä ylipäänsä oli yksi mua pari vuotta vanhempi pitkäjalkainen hoikka poika, joka pistettiin sitten juoksemaan aina mut kiinni. Ainoa joka joka varmasti sai mut kiinni. Kun muut kyllästyi väistelyyn ja karkuun pääsemiseeni. :)

Minusta se oli tietysti kivaa, kun mua ei saatu helpolla kiinni ja mä sain muut helpolla kiinni. Sitten oli yksi vaan joka lopulta sai mut aina kiinni, kun oli kovempi pinkomaan. :D

Lapsena suututtiin tuollaisista jutuista tai jos joku oli huono häviämään, alkoi valitus ja vaikerrus. Mä en enää halua leikkiä tätä...Yöääää. :)

• MCMLXXVI kirjoitti:

En tunneleita kaivellut, sillä vanhemmat olivat varoittaneet niistä, että ne voivat romahtaa. Ei ollut lupaa tehdä sellaista.

Kiitos mielenkiintoisista jutuista, mutta itse joudun nyt ryhtymään puuhaamaan muuta, joten tunneiksi häviän netistä. Joten älä ihmettele, jos vastausta ei heti tule. Törmätään! :)

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

En tunneleita kaivellut, sillä vanhemmat olivat varoittaneet niistä, että ne voivat romahtaa. Ei ollut lupaa tehdä sellaista.

Kiitos mielenkiintoisista jutuista, mutta itse joudun nyt ryhtymään puuhaamaan muuta, joten tunneiksi häviän netistä. Joten älä ihmettele, jos vastausta ei heti tule. Törmätään! :)

Joo, meitäkin varoitettiin tukehtumisvaarasta. Mutta silti tehtiin joskus salaa tunneleita. Joku sitten vahti että jos sortuu, niin alkaa kaivamaan auki tai hakee apua.

Ole hyvä. :)

Palataan.

• Anonyymi

Kaivele tunneleita, lumeen joo sekin hauskaa mutta pitää varoa että se suuri tunneli ei romahda päälle ja itse tukehdu sen alle kun et pääse pois.

• Näinpä. Välillä on lehdistä luettu ikäviäkin uutisia, kun on lapsi hukassa ja löytyy tukehtuneena lumikasasta. :(

Olen omiakin lapsiani varoitellut ettei saa mennä, eikä myöskään lumikasoihin tienvieriin, aura ajaa auran kanssa äkkiä päin, kun uutta lunta luo. Siinä käy kalpaten.

• Anonyymi

Kymmenen tikkua laudalla. Kiipesin katolle eikä kukaan älynnyt hakea sieltä hahah. On 14 vuotiaana tuli kuvioihin pullon pyöritys luokka retkellä ja joku anto tehtäväksi pussata luokan kauneinta tyttöä ja pussasin yhtä tiinaa. Sen tiinan kanssa sitten seurustelin 17 vuotta.

• Heh, se oli sitten onnistunut pusu. :)

Pullonpyöritystä mekin joskus leikittiin. Aikuisenakin on tullut joskus sitä oltua.

• Anonyymi

Joskus oli jännä olla lumiauran alla, kun näkee että tulee: heittää lunta päälle tieltä.

• Mää pelkäsin lapsena aura-autoja.

• Anonyymi

Hauskin leikki oli aarteen piilotusta. Oli hauska keksiä vihjelappuja ja piilotella niitä eri paikkoihin. Oli jotain geokätköilyn varhaista muotoa.

• Tuttu leikki! :)

• Muistanpa hyvinkin. Leikin my little poneilla ja barbeilla, veljen kanssa leikin esim. Batmania ja Robinia, Idiana Jonesia ja Ihmemies McGyveria sekä leikkidinosauruksilla ja saman kadun ja muiden lähitienoon lasten kanssa hypittiin hyppynarua, oltiin kymmentä tikkua laudalla, polttopalloa, maata, nimet kirjoissa ja kirjan kannet kiinni yms. leikkejä.

• Anonyymi

Saitteko te ikinä niitä kuusenkäpyjä räjähtämään?

-keinovaginamies-

• Mekin parin kaverin kanssa leikittiin barbeilla. My Little poni mullakin oli yksi, mutten kyllä leikkinyt sillä koskaan, Applejack.

Taisin sen saada lahjaksi joltain, en muista.

Mikä oli lemppari leikki? :)

• MCMLXXVI kirjoitti:

Mekin parin kaverin kanssa leikittiin barbeilla. My Little poni mullakin oli yksi, mutten kyllä leikkinyt sillä koskaan, Applejack.

My little poneilla leikkiminen varmaan ja sitten Super Marion pelailu Nintendolla.

• Anonyymi kirjoitti:

-keinovaginamies-

En leikkinyt sellaista, kuusenkäpyjen räjäytystä. Mutta yks leikki oli leppäkerttusirkus. Tein leppäkertuille erilaisia esteratoja kertakäyttömukeista ja legoista ja kepeistä, kaikenlaisista mitä nyt keksin. Ja sitten pyydystin haavilla perhosia.

• Anonyymi kirjoitti:

-keinovaginamies-

Ja sitten yks ajanviete oli sellainen, jossa sohittiin kepillä muurahaispesää ja katottiin, kun muurahaiset kiipeili keppiä pitkin. Monesti ne myös sitten kävivät pistämässä ja se oli inhottavaa.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Mekin parin kaverin kanssa leikittiin barbeilla. My Little poni mullakin oli yksi, mutten kyllä leikkinyt sillä koskaan, Applejack.

Mulla oli useita my littele poneja, isoja ja pieniä, siivellisiä ja ilman siipiä. Ne oli mulle kuin arteita.

• Norppa83 kirjoitti:

Mulla oli useita my littele poneja, isoja ja pieniä, siivellisiä ja ilman siipiä. Ne oli mulle kuin arteita.

Mitä niillä leikit? Mulle tuli tenkkapoo sen yhdenkin ponin kanssa, kun en osannut leikkiä sillä. Figuureista barbit ainoat mitkä luontevasti meni.

Mut muut kun ihmishahmot en osannut leikkiä. Pikkuautot sitten toiset millä leikin.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

En leikkinyt sellaista, kuusenkäpyjen räjäytystä. Mutta yks leikki oli leppäkerttusirkus. Tein leppäkertuille erilaisia esteratoja kertakäyttömukeista ja legoista ja kepeistä, kaikenlaisista mitä nyt keksin. Ja sitten pyydystin haavilla perhosia.

Ihmemies räjäytti joskus itsensä vapaaksi jostain kuusenkävyillä ja pihkalla. Naapurin kersat väitti että onnistuu ja minä että ei. Sitähän me sitten yritettiin, eikä siinä kyllä tullut kun savua.

Joskus pyydystin eläviä hiiriä ja laitoin niitä omiin kaarnapurjeveneisiinsä. Minnehän lie purjehtivat?

-keinovaginamies-

• MCMLXXVI kirjoitti:

Mitä niillä leikit? Mulle tuli tenkkapoo sen yhdenkin ponin kanssa, kun en osannut leikkiä sillä. Figuureista barbit ainoat mitkä luontevasti meni.

Mut muut kun ihmishahmot en osannut leikkiä. Pikkuautot sitten toiset millä leikin.

Kaikenlaista tuli leikittyä poneilla. Esim yks poni, sininen, jolla siivet ja punainen häntä ja harja oli monesti leikeissä prinsessa. Saman tyyppisiä oli ponileikit melkeen mulla, ku barbeillakin leikityt. Ponit joutu kaikenlaisiin seikkailuihin ja kommelluksiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmemies räjäytti joskus itsensä vapaaksi jostain kuusenkävyillä ja pihkalla. Naapurin kersat väitti että onnistuu ja minä että ei. Sitähän me sitten yritettiin, eikä siinä kyllä tullut kun savua.

Joskus pyydystin eläviä hiiriä ja laitoin niitä omiin kaarnapurjeveneisiinsä. Minnehän lie purjehtivat?

-keinovaginamies-

Ihmemies McGyveria kyllä leikin, mutta mun osa oli aina olla rosvo. Oli monissa leikeissä yleensä rosvo. Barmanissa ja Robinissakin oli Robinin ohella esim. Jokeri.

• Norppa83 kirjoitti:

Ihmemies McGyveria kyllä leikin, mutta mun osa oli aina olla rosvo. Oli monissa leikeissä yleensä rosvo. Barmanissa ja Robinissakin oli Robinin ohella esim. Jokeri.

Batmanissa ja Robinissa

• Norppa83 kirjoitti:

Kaikenlaista tuli leikittyä poneilla. Esim yks poni, sininen, jolla siivet ja punainen häntä ja harja oli monesti leikeissä prinsessa. Saman tyyppisiä oli ponileikit melkeen mulla, ku barbeillakin leikityt. Ponit joutu kaikenlaisiin seikkailuihin ja kommelluksiin.

Heh, mä en älynnyt. :)

Ihmettelin et mitä tällä leikkis.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Batmanissa ja Robinissa

Koetitko koskaan sohia muurahaispesää kuoritulla koivurisulla? Sitä me tehtiin. Muurahaiset kuseksi risuun ja sitä sitten nuoltiin. Aivan piristävä maku.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Koetitko koskaan sohia muurahaispesää kuoritulla koivurisulla? Sitä me tehtiin. Muurahaiset kuseksi risuun ja sitä sitten nuoltiin. Aivan piristävä maku.

-keinovaginamies-

Jep, risuilla myös tökittiin ja sit katottiin kuka uskaltaa nuolla muurahaisten virtsaa. Kaikenlaista sitä lapsena tuli keksittyä =D

• Ja talvella laskettiin mäkeä pulkalla, kelkalla, liukurilla tai roskapussilla ja oltiin lumisotaa.

• Mäen lasku oli kivaa. :D

Laskin viime talvena lasten kanssa mäkeä, isäntä oli kasannut pihaan talon korkuisen lumikasan ja muokannut pihaan kourun mitä pitkin pulkka, liukuri tai kelkka kulkee. Mulla kun on elopainoa niin kyllä kulki raja-aitaan asti. Kivaa oli. Pois alta, äiti tulloo! :D

• MCMLXXVI kirjoitti:

Mäen lasku oli kivaa. :D

Laskin viime talvena lasten kanssa mäkeä, isäntä oli kasannut pihaan talon korkuisen lumikasan ja muokannut pihaan kourun mitä pitkin pulkka, liukuri tai kelkka kulkee. Mulla kun on elopainoa niin kyllä kulki raja-aitaan asti. Kivaa oli. Pois alta, äiti tulloo! :D

Mäenlasku... Näpy näpy.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Mäen lasku oli kivaa. :D

Aidan takana olis ollut sitten jyhkeitä kuusia, että jos aitaan ei tyssää, kuusenrunkoon tyssää. :P

• Ja Nintendolla pelasin muun muassa Super Mariota.

• Nämä puuttu mukta kokonaan, kaikki nk. pelikoneet.

• Kirkkis ja persis.

• No persepalloa. Istutaan keinuissa ja yksi koittaa osua pallolla.

• Wwuwuw kirjoitti:

No persepalloa. Istutaan keinuissa ja yksi koittaa osua pallolla.

Niiiiii se. Tiiän. Oli vaan outo lyhis. :D

• MCMLXXVI kirjoitti:

Niiiiii se. Tiiän. Oli vaan outo lyhis. :D

Mites telläpäin, miksi sitä sanottiin?

• Wwuwuw kirjoitti:

Mites telläpäin, miksi sitä sanottiin?

Pyllypallo. :)

• MCMLXXVI kirjoitti:

Pyllypallo. :)

Eihä.. pyllis..

• Wwuwuw kirjoitti:

Eihä.. pyllis..

Jeph. Phyllis. :)

• Anonyymi

Kirkonrotta tai kymmenen tikkua laudalla, leijonaa mä metsästän siinä yks oli selin ja muut lähesty ja kun käänty kattoon, piti jähmettyä paikalleen, kiikussa kovat vauhdit melkein siihen yläpuun tasolle ja hyppäys sinne eteen, lasivilloissa hyppiminen kun asuntoalue oli vasta rakenteilla, junaradalla seikkailu, lumilinna veitsellä paloista, kerrostalopihalla porukkaleikit olivat suosittuja. Leluleikkejä ei oikeastaan koskaan kyllä ollu.

• Hauskoja leikkejä. Junarata kääks. :S

• "Leijonaa mä metsästän" Leikki oli tuttu, mutta toi nimi ihan outo.

• Anonyymi

Tuttuja leikkejä. Lisäksi pelattiin neljää maalia, joka oli pesäpallon kevytversio. Nuotioita tietenkin sytyteltiin joka paikkaan. Silloin sai lapsetkin ostaa tulitikkuja. Tupakassakin oli ikäraja 16 vuotta, mutta sen ikäiset oli jo pelottavan isoja sekä ikäloppuja.

• Nuotioita. Oy nly. Paloko koskaan mitään muuta, kun lato? :)

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Nuotioita. Oy nly. Paloko koskaan mitään muuta, kun lato? :)

Mitäpä luulisit? 😁😎

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä luulisit? 😁😎

Tota joooooooo-oo? :P

• Anonyymi

Mulla oli käytössä jättimäinen kasa hiekkaa ja ranta.
      Väsäsin monta tuntia päivässä hiekkakaupunkia, johon johdin vettä kanavien kautta.

Nykyään mä pelaan Cities: Skylines -peliä. Ei tuu enää hiekkaa housuihin.

• Asuit rannalla? Uitko paljon myös?

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Asuit rannalla? Uitko paljon myös?

Uin ja sukeltelin hylkeenä muiden lasten kanssa. Muut halusivat leikkiä lautanvalloitusta,
        muttä mä en tykännyt siitä tönimisestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Uin ja sukeltelin hylkeenä muiden lasten kanssa. Muut halusivat leikkiä lautanvalloitusta,
        muttä mä en tykännyt siitä tönimisestä.

Oink oink. :)

Onhan se töniminen vähän kökköä leikkiä.

• Anonyymi

Olikos se leikki "kuka pelkää mustaa miestä" ja harmis leikkii sitä vieläkin.

AsianVierestä

• Juu. Olihan sellainenkin.

• Anonyymi

Silloin oltiin leikkimökissä ja leikittiin kotia, laitettiin lihakeittoa, jossa oli lahosta kannosta revittyä lahoa puuta, joka muistutti pulled pork uunipossua.
      Kun kattaus oli valmis, niin kutsuttiin naapurin tyttö sitten syömään leikkimökkiin.

• Wauuu. No tuliko syömään! :)

• Anonyymi

Kyllä lapsuuden leikeissä kiinnostuttiin kurkkaamaan tytön hameen alle, silloin olitiin jo niinnostuneita, mitä hame kätkee sisäänsä.

• Onneks en pitänyt hameita.

• Anonyymi

Pokee ja rokee ja siitä seurasi piilosilla oloa. Oli myös starttiaseet, ne snubireukut joihin laitettiin ne nallirullat. Niistäkään ei kaikki paukkunut ja loput kiven päälle ja toisella kivellä iskua. Ja nallinauhat toki. Kiikkulaudalla vaijeria ja sitten hyppy ilmaan. Ja tipahdus tonttiin. Astetta pidemmälle meni papattikiinarit ja tykärit. No joskus meni joku laatikko, posti sellainen.. talvella traktori oli kasannut kääpiöeverestejä ja sinnehän piti kaivaa ja tonkia käytäviä kuin myyrät, eikä niitä romahtamisia silloin miettinyt, niinkuin mitään muutakaan ja virtaa riitti. Kersana olikin ulkona kokoajan. Ja fillarilla piti kokeilla keulimista, toki. Skooparia myös. Olin kaupoi. Muistan, kun sain sellaisen setin, siinä oli paketissa ministetsoni, "nahka"liivit ja pikavetoholsteri ja" niklattu"reukku. Varsinainen laki luuk :) - cu-*olutta*

• Tjaa, sä olit se lännenmies ja mä se inkkari. Oli oikee rekvisiittaakin leikeissä. :D

Tuttuja leikkejä. Papaatit tuli ny vaan mieleen, niitä pistin 3 kerroksen partsin rakosesta tiputtaen 2 kerroksen partsille paukkumaan. Ja kyllä alkovat mekastaa, kun pitkä matto paukku yöllä parvekkeella herättäen. :)

• Anonyymi

Kymmenen tikkua laudalla, kirkonrotta ja näiden kahden kaikki "eri versiot", esim. sellaiset missä tikkujen sijasta pallo tai tyhjä juomapullo.

Kirjautumaton palstalutka

• Anonyymi

Palstalutka on ollut nimimerkkini täällä jo pitkään. Olen sen rekisteröinytkin, mutta nyt uudella selaimella ei ole tallennettuna tunnusta ja salasanaa, enkä laiskuuttani ole vielä viitsinyt avata sitä selainta jonka kautta aiemmin täällä kirjoittelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalutka on ollut nimimerkkini täällä jo pitkään. Olen sen rekisteröinytkin, mutta nyt uudella selaimella ei ole tallennettuna tunnusta ja salasanaa, enkä laiskuuttani ole vielä viitsinyt avata sitä selainta jonka kautta aiemmin täällä kirjoittelin.

Hyvä että muillakin on huumoria nimimerkissään. Tiesithän sen jutun että hyvässä vitsissä on aina totuudenjyvä.

-keinovaginamies-

• Kymmenen tikkua laudalla, kirkonrottaa ja ihan perinteistä hippaa. Paljon myös hypeltiin eli oli narua, twist-kuminauhaa ja liidulla piirretyt ruudut.

Paljon leikittiin myös noilla airfix:n muovisotilailla. Tietysti myös majoja piti rakentaa.

Talvella lumisotaa ja pulkilla kiilajaisia.

• Löytyyköhän mistään enää twist-kuminauhaa? Joskus katselin kaupassa leluhyllyillä, mutten löytänyt. Olisin opettanut muksuille twist numerot.

• MCMLXXVI kirjoitti:

Löytyyköhän mistään enää twist-kuminauhaa? Joskus katselin kaupassa leluhyllyillä, mutten löytänyt. Olisin opettanut muksuille twist numerot.

Prisman verkkokaupasta ainakin

• M184 kirjoitti:

Prisman verkkokaupasta ainakin

Kiitti, mäpä kurkkaan. :)

• Anonyymi

Tähän aikaan vuodesta puhallusputkisota naapurin penskojen kanssa. Pihlajanmarjat oli siisti ratkaisu, mutta jos käytettiin mustikoita, niin jälki oli rumaa.

Yt.
      T.

• Muistan tuon! Tehtiin henkarien ontoista housuille tarkoitetuista putkista puhallusputkia. 😄

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Muistan tuon! Tehtiin henkarien ontoista housuille tarkoitetuista putkista puhallusputkia. 😄

Meillä oli katkenneista suksisauvoista. Piti vaan hyvin hioa päät ettei tullut lasikuitutikkuja.

Yt.
        T.

• Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli katkenneista suksisauvoista. Piti vaan hyvin hioa päät ettei tullut lasikuitutikkuja.

Yt.
        T.

Kyllä sekin toimii. On varmaan vähän parempikin "väljempi" pilli marjoille.

• Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

Kyllä sekin toimii. On varmaan vähän parempikin "väljempi" pilli marjoille.

Pitkällä putkella saa kuule lähtönopeutta ja kantamaa :)

Yt.
        T.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitkällä putkella saa kuule lähtönopeutta ja kantamaa :)

Yt.
        T.

Ja keuhkot tyhjiks. :D

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe