Suomi on jakaantunut kahti koronan takia

Suomi on jakaantunut kahtia koronan takia. Se on hyvin surullista. Ei mikään muu ole koskaan saanut ihmisiä näin käyttäytymään.

Me ihmiset olemme jokainen itsestään vastuussa ja jokainen elää niinkuin oikeaksi näkee asioiden olevan. Me päätämme itse mitä pidämme tärkeänä ja mikä ei ole tärkeää.

Elämä olisi liian tylsää, jos kaikki olisivat samanlaisia. Toisaalta ei ketään voi edes muuttaa.

Korona rokotteen vastustajat vastustaa ehkä siksi Korona rokotusta, koska se kehitettiin niin nopeasti ja miksei köyhät maat saaneet korona rokotusta? Koronaa kieltävät eivät ymmärrä miten eläimestä voi lähteä tälläinen virus? Myös lääkefirmat rikastuu Korona rokotuksen avulla. Korona kieltävät pelkäävät tuntematonta asiaa ja helpoin tyyli on vähätellä asiaa.

Korona rokotteen puolustajat ajattelee, että Korona rokote on jokin ihme aine, joka pelastaa yhteiskunnan. Koronaa pelkäävät ajattelevat ajattelee myös muita, koska vaikkei itselleen olisi vakava niin muille se voi olla. Miksi monet maat kielsivät turismin, kun menettivät sen takia rahaa - no koronan takia.


Sitten on myös ihmisiä jotka ovat täysin kyllästyneitä koko korona asiaan eivätkä jaksa enää koko ajan sitä miettiä. Elävät sen elämän minkä saavat elää. Ajattelevat sillei, että mitä elämä sellainen on, jos kaikki on kiellettyä ja tulee tunne kuin olisit häkkilintu. Tälläinen ihminen saattaa pelätä koronaa, mutta häkkilintuna oleminen on vielä pelottavampaa. Tai sitten ihminen ei vaan välitä.

Se, että ihmiset liikkuu ja käy missä käyvät ei ole kiellettyä.

Ihmiset valittavat toisilleen, vaikkei Suomen hallitus osannu hoitaa Korona sotkua oikein. Suomen hallitus ei osannu päättää mitä mieltä he ovat koronan suhteen eivätkä osanneet tehdä rajoituksia, kun niitä olis tarvittu. Suomen hallituksessa on kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka ymmärtävät asioista enemmän kuin tavallinen kansallinen.

Miten tavallinen kansalainen voisi enää tietää mistään mitään kun eivät edes isot päättäjät ole yhtä mieltä asioista. Miten voisi tietää mitä saa tehdä tällaisena aikana, kun ohjeet ovat sekamelska.

Ei ihme että kansalaiset kiukuttelee toisilleen kun ei nuo politiikot kerro ehkä kaikkea?

Loppu sanoiksi sanon että ei ihme, että kanssa jakaantuu kun ei ole vahva edustus meillä.

En itse tiedä mitä mieltä olen koronasta. En tiedä mistä se on lähtöisin. En tiedä voiko sitä saada pois. En tiedä siitä tarpeeksi, että voisin toisia neuvoa. En tiedä, joten odotan jotta saan lisää tietoa...

Vaikka en tiedä mitään. Ni silti voin tehdä niin että ajattelen myös muita.




Tällä todella pitkällä kirjoituksella halusin kertoa että miksi en ota Korona asiaan kantaa.

T. Hiirulainen

26

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitukseni oli ihan sekamelska. Lyhyesti sanottuna ymmärrän kumpaakin puolta.

      Itse olen siinä välissä

    • Anonyymi

      Hienosti otat muut huomioon, varmasti on raskasta elää vain itselle

    • Anonyymi

      Ei rokotekielteisiä nyt sentään puolia ole.

    • Anonyymi

      Pieni joukko vain vastustaa, on nähty mielenosoituksissa, sama juttu kuin elokapinan kanssa, marginaalinen ryhmä mutta mitkä vaatimukset.
      Pienessä joukossa tyhmyys tiivistyy, isossa ei niinkään.

    • Anonyymi

      Olen saanut molemmat rokotukset. En minä ainakaan kuvittele, että se olisi joku ihmeaine. Tiedän, että voin kantaa ja tartuttaa virusta. Siksipä tietenkin pidän edelleen naamaria, vaikka yllättävän moni (ajattelematon) on siitä luopunut.

    • Anonyymi

      Suomessa asuvilla venäläisillä taitaa olla yleinen rokotevastainen asenne.

    • No. Hyvä kysymys on miksi juuri korona saa tälläistä aikaan, mutta esimerkiksi lintu influenssa ei saanu tai hullun lehmän tauti?

      Mikä koronassa on sellainen että se jakaa mielipiteitä?

      • Anonyymi

        Lintu-influenssa tai hullun lehmän tauti eivät olleet maapallon laajuisia epidemioita. Hullun lehmän taudin saattoi saada vain jos söi sairastuneen naudan lihaa. Lisäksi tauti kehittyy vasta vuosien (arviolta keskimäärin 15 vuoden) kuluttua tartuttavan naudanlihan syönnistä.

        Jotkut lintuinfluenssavirukset (H5, H7 ja H9) ovat ajoittain tartuttaneet myös ihmisiä. Yleisesti kaikki lintujen influenssavirukset tarttuvat huonosti ihmiseen.

        Joten nämä taudit eivät ole millään tavalla verrattavissa covidiin. Lisäksi väität, että hallituksemme olisi osannut hoitaa covidia. Aika jännää, kun kuitenkin ympäri maapalloa päinvastoin kehutaan Suomen koronanhoitoa. Ohjeetkaan eivät ole mikään sekamelska vaan hyvin yksinkertaisia, jotta teidänlaisetkin ymmärtäisivät ne. Mutta sinähän nyt et voi sitä hyväksyä, koska on "väärä" hallituspohja?

        Voisin jatkaa loputtomiin ja tunkea aloituksesi täysin nollaksi, mutta en taida jaksaa. Päinvastoin ymmärrän sinua lempeästi, ikäänkuin vanhempi ymmärtää uhmaikäisen lapsensa kiukkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lintu-influenssa tai hullun lehmän tauti eivät olleet maapallon laajuisia epidemioita. Hullun lehmän taudin saattoi saada vain jos söi sairastuneen naudan lihaa. Lisäksi tauti kehittyy vasta vuosien (arviolta keskimäärin 15 vuoden) kuluttua tartuttavan naudanlihan syönnistä.

        Jotkut lintuinfluenssavirukset (H5, H7 ja H9) ovat ajoittain tartuttaneet myös ihmisiä. Yleisesti kaikki lintujen influenssavirukset tarttuvat huonosti ihmiseen.

        Joten nämä taudit eivät ole millään tavalla verrattavissa covidiin. Lisäksi väität, että hallituksemme olisi osannut hoitaa covidia. Aika jännää, kun kuitenkin ympäri maapalloa päinvastoin kehutaan Suomen koronanhoitoa. Ohjeetkaan eivät ole mikään sekamelska vaan hyvin yksinkertaisia, jotta teidänlaisetkin ymmärtäisivät ne. Mutta sinähän nyt et voi sitä hyväksyä, koska on "väärä" hallituspohja?

        Voisin jatkaa loputtomiin ja tunkea aloituksesi täysin nollaksi, mutta en taida jaksaa. Päinvastoin ymmärrän sinua lempeästi, ikäänkuin vanhempi ymmärtää uhmaikäisen lapsensa kiukkua.

        Että = ettei


    • Anonyymi

      Minusta korona on vielä pieni vedenjakaja, minullakin on kavereita jotka rokotetta ota, itse taas olen rokotusten kannattaja eikä kuitenkaan riitelyksi mene, ennemminkin naurattaa salaliittoteoriat.

      Suurempia jakaja on ja tulee olemaan väkisinmokutus ja lgbtq-agendointi, jotka saattaa saada vielä sisällissodan aikaan. Täällä palstallakin on paljon vajakkeja jotka ei ymmärrä noiden pakkoagendojen vaaralla, ei ole kauan kun yksi lgbtq-kannattaja sinisilmäisesti väitti viranomaisten puuttuvan pedofiilien toimintaan, ei raukka tajua että viranomaiset ovat osa ongelmaa. En minäkään tätä väitettä uskonut kun kuvajulkaisun näin "the german experiment that placed foster children with pedophiles", google sitten todensi että on ihan tapahtunutta sivistysmaa saksassa, v..u virkamiehet ja naiset työnsi lapset pedofiileille:

      https://www.dw.com/en/berlin-authorities-placed-children-with-pedophiles-for-30-years/a-53814208

      Käännöstä:
      "Länsi-Berliinin "Kentler-projekti" sijoittaa kodittomat lapset rutiininomaisesti pedofiilisten miesten luo olettaen, että heistä tulisi ihanteellisia sijaisvanhempia. Tutkimuksen mukaan käytäntöä on jatkettu vuosikymmenien ajan."

      -harmiseikirj-

      • Maahanmuutto asiaan en ole mitään mieltä kosba eiköhän fiksut tiedä paremmin


    • Hyvä kirjoitus.

      Itse olen ottanut jo yhden koronarokotteen, vaikka alussa olin hieman epäileväinen ja pelkäsin. Toinen rokote on syyskuussa. En ajattele sitä, että rokotteesta kuolee (mulle ei tullu kun käsivarsi ihan vähän kipeeksi, mikä voi tulla ihan normirokotteestakin tai kausi-influenssarokotteesta), mutta en myöskään ole aatellu, että rokote ratkasee kaikki ongelmat. Käytän edelleen maskia, kun menen esim. kauppaan ja linja-autoon ja pesen käsiä ja käytän käsidesiä ja aion jatkaa näin toisen rokotteen ottamisen jälkeenkin.

      En myöskään missään vaiheessa ole ruvennut ylidramaattiseksi tämän asian suhteen (mitä nyt alussa olin hieman epäileväinen koronarokotteen suhteen ja silloin myös meinasin, etten ota sitä, mutta myöhemmin tulin toisiin aatoksiin). En ole esim. hamstrannut wc-paperia ja säilyke-ja kuivaruokaa (mun tapoihin ei kuulu muutenkaan kauheasti hamstrata elintarvikkeita ja muita päivittäistavaroita).

      Itse liikun normaalisti ulkona silloin kun liikun (helteitten aikaan en ole kauheasti liikkunut enkä silloin, kun oli koronarajoituksia) ja käyn kirjastossa, kahvilassa, kaupoissa ja liikun kauppakeskusten käytävillä.

      Kyllähän se vähän alkoi ottaa henkisesti, kun viime vuoden keväällä kaikki paikat paitsi ruokakaupat oli kiinni ja sisällä tuli oltua niin paljon, vaikka olen tottunut olemaan melko paljon kotona. Mutta välillä on hyvä päästä johonkin, edes luontoon kävelemään ja minäkin, vaikka paljon kotona viihdyn ja olen tottunut olemaan yksin jopa päiväkausia haluan edes joskus ihmisten pariin.

      Jos on vaikeaa ja mieli matala, niin esim. musiikki ja elokuvat voivat auttaa ja se, että vaikka kirjoittaa asioita ylös. Myös vaikka metsään meneminen voi helpottaa tai jopa ihan se, että keittää teetä ja tekee hyvän voileivän. Ja yrittää mennä päivä kerrallaan.

    • Anonyymi

      "Koronaa pelkäävät ajattelevat muita"??? No, eivät tosiaankaan ajattele! Haluavat yrittäjät kuseen, yksittäiset ihmiset kuseen ja koko Suomen kuseen. Ovat ehtineet haukkua täällä kaikki ihmiset ja ihmisryhmät 1,5 vuoden aikana. Odottavat ja toivovat kaikenaikaa lisää sairautta ja kuolemia, jotta pääsevät haukkumaan lisää.

      Olenkin jo pidemmän aikaa ollut sitä mieltä, että nämä "hysteerikot" ovat yksinäisiä ja katkeroituneita ihmisiä tai trolleja, jotka haluavat muidenkin voivan pahoin, koska itse voivat pahoin. Haluavat eristää muut, kun itsekin ovat. Pieni supisuomalainen kateuskin heissä paistaa etenkin hauskaa pitäviä ihmisiä kohtaan.

      Koronanuha on vain tekosyy purkaa paha olonsa muihin.
      Toki joukossa on oikeastikin koronan asilla olevia, asiallisia kirjoittajia.

      • Sitä voi pitää ystävien kanssa hauskaa vaikka katsomalla jonkun kotona leffa. Tai pitää etä bileet kuten jotkut ovat tehneet. Nykyään teknologia mahdollistaa siihen, että bilettää voi vaikka olisi eri puolella maailmaa.


    • Keskustelu on pysynyt hyvin.

      Koronapelkoiset ajattelee muita (pelkäävät että joku heidän tärkeä ihminen sairastuu, jos näkevät heitä) mutta pelossa on se on huono puoli, että samalla he jättävät kyseisen ihmisen ilman heitä. Pitkällä ajalla se vaikuttaa väleihin.

      Se onkin jo toinen juttu miten välejä voi koronan jälkeen korjata?

      Toisaalta ihminen on sopeutuvainen ja kyllä ihmiset keksivät jotain tilalle. Jotkut kapakat ovat ihan räkälöitä ja niiden pitäis vähän panostaa paikan viihtyvyyteen. En tarkoita välttämättä että rahaa tarvii paljon laittaa vaan katsoa minkälaista porukkaa siellä on ja puuttua epäkohtiin.

      Joillakin paikoilla meni jo ennen Koronaa huonosti ja se taas johtuu paikan viihtyvyydestä, jos paikka on viihtyisä ja sellainen kiva paikka ni ne selviää kun keksivät jotain uutta. Jotkut paikat osaa kehittää itseään.

      Kuntoilla pystyy kesällä hyvin myös ulkona. Kesällä pystyy ihmisiä näkee ulkona.

      Ystävien kanssa voi kesällä mennä vaikka jonnekin piknikille ja pitää hauskaa ja siellä kuunnella musiikkia.

      Kesällä pystyy oikeastaan tekemään aika paljon...

      Eri asia on sitten kun tulee talvi ja ihmiset ovat koko ajan töissä. Talvella on aika kurjaa kun paikat on kiinni ja ulkona on liian kylmä ettei huvita olla.

      Syksyllä taas usein sataa vettä ja se on kurjaa.

    • Ihmiset ovat luovia ja kyllä ihmiset keksivät keinon pitää hauskaa. Onhan tuolla ihmisiä jotka nauttii juomia ulkona eikä heitä harmita. He viihtyy ulkona ja pitävät siellä hauskaa.

    • Joillekin ihmisille on ollut hyvä se että pelikoneet oli kiinni kun saivat aikaa miettiä mitä haluavat tehdä.

      Ihmiset saa pelata, kunhan se ei ole ongelma vaan tuottaa hyvää mieltä.

      Alkoholia saa juoda kunhan se on niin, että itse olet isäntä ja alkoholi on renki. Eikä toisinpäin. Vanha sananlasku. Joilleki tauko teki hyvää ja he vähensivät ni, että nykyään se ei ole heille enää ongelma eikä tarvitse aina mennä bilettää. Heille aika antoi mahdollisuuden miettiä.

      Harmi on vain se, että joissakin paikoissa on liikaa kapakoita jotta kaikki voisivat Pärjätä. On ollut jo ennen koronaa liikaa kapakoita joissakin paikoissa. Harmi kun monestakaan paikasta ei saa hyvää ruokaa, jolloin niillä olisi kilpailu etu, että ne ovat viihtyisä ja mihin voisi mennä syömään hyvää ruokaa ja ottamaan lasin viiniä ruoan kanssa.

      Kunnon ruokaravintoloita ei ole paljon.

      Joissakin paikoissa on usein järjestys ongelmia eikä sinne ihmiset viitsi mennä.

      Onhan esimerkiksi koti pitsa ketju kehittynyt vuosien aikana...

    • Listaa voisi jatkaa loputtomasti, mutta tarkoitan sitä, että sen sijaan että yrittäjät valittaa he voisivat miettiä miten ratkaista ongelman. Eihän sitä tiedä, vaikka Suomeen tulisi uusi suuntaus että baariin voisi mennä jo alku illasta tai päivällä jos on vapaata.

      Tai koska teknologia on kehittynyt niin netin välityksellä laulaja esittäisi keikan ravintolassa.

      Ei kapakat ole ainoat joilla menee huonosti vaan myös laulajilla jne. Menee, kun keikat on heidän työ. On monia muitakin aloja kuten matkailu ala.

      Mutta asioita voidaan kehittää. Koska esimerkiksi puhelin on kehittynyt siitä mitä se alunperin oli.

      Luovuutta tämä tilanne vaatii

    • Anonyymi

      Sano kapitalistille että rikkaus on varkautta ja raha ei pelasta maailmaa.

    • Raha ei anna rakkautta. Rahan perässä on onnen onki öitä jotka on suhteessa vain tulevan perinnön takia. Laitan alle esimerkki tapauksen jossa ihminen meni rahan takia avioon. Alla oleva on suoralainaus lehdestä.

      -------Iltalehti 20.03.2010 klo 1:19----
      [_**"Anna Nicole Smith meni naimisiin vuonna 1995 häntä 63 vuotta vanhemman Howard Marshallin kanssa. Mies kuoli kuitenkin pian avioitumisen jälkeen 90-vuotiaana.

      Kohumalli ehti käydä vuosia taistelua tuomioistuimissa oikeudesta Marshallin perintöön. Smithin mukaan Marshall oli luvannut povipommille lahjaksi 300 miljoonaa dollaria. Kitkerä oikeuskiista perinnönjaosta jäi kuitenkin kesken Smithin kuollessa lääkkeiden yliannostukseen vuonna 2007."**_] Iltalehti 20.03.2010 klo 1:19


      Ei saanu annan omaiset myöskään perintöä...

    • Ihmiset ei edes mieti miksi vääntävät jostain.

      Kysyin yhdessä sloituksessa, että miksi jotkut eivät saisi olla ottamatta rokotetta. Suurin ongelma rokotteen ottavien näkökulmasta on rokotteen ottajien oma terveys, ei rokotteen ottajien.

      Ja taas rokotetta ottamattomien viha rokotteen ottajia kohtaan on se, että ei tarpeeksi tiedetä mitä se rokoite aiheuttaa, ei siis vaikuta rokotetta ottamattomiin.

      Kumpikin taas syyttää toisiaan, ettei rajoituksia noudateta...

      Itse en näe kuin rakastumista vastakkainasetteluun ja vihan lietsomista turhaan. Maailma menee kuitenkin kuin joku kala-tai lintuparvi...ilman johtajaa ja yhdessä. Sattumsnvaraisesti kuten kotonskin tuli maailmaan.

      Kaikelle on oikea syy ja kaiken pitäävoida toimia.... niin se menee...

    • Kuten oon jo aikaisemmin sanonu, etten tiedä koronasta tarpeeksi ja siksi pysyn mahdollimman välissä siinä eli ymmärrän kumpaakin puolta.

      Mieluiten en edes mieti asiaa..

      Otan kuitenki toiset huomioon, ja vaikka itselleni ei mitään ehkä kävis ni en voi tietää miten toinen suhtautuu ja eikä se ole minulta pois jos laitan uuden ihmisen lähellä maskin, koska en voi tietää mitä hän ajattelee.

      En halua, että uusi ihminen pelkää minua, joten otan huomioon mahdollisuuden, että hän ei ole puolueeton koronan suhteen.

      Jos tiedän että joku pelkää koronaa ni ei se ole minulta pois että käytän maskin hänen lähellä.

      Jos taas tiedän ettei pelkää ni en myöskään pyydä käyttää maskia.

      Jotkut ihmiset pelkäävät ja ei se minulta ole pois, jos en hypi maailmalla.

      Itseasiassa saa olla kotona rauhassa, ja se onkin oikeastaan piristävää kun ei tarvi koko ajan selittää miksei liiku... Voi sanoa, että ku on Korona. Ei tarvi sanoa näin , ku haluan olla nyt ihan rauhassa ja olla vaan...

      En tarkoita, että muitten tarvii olla vaan kotona, mutta en vaan ymmärrä miksei normaali elämässä saa olla välillä vain kotona, jos ihminen viihtyy kotona - ei se ole muilta pois.

      Tarvitsen välillä oma rauhaa ja enkä jaksa koko ajan olla ihmisten lähellä.

    • Ihmiset jotka pelkää koronaa. He pelkää että joku ihminen kuolee heidän takiaan.. Sellaisia ihmisiä on olemassa, jotka syyttävät itseään, jos joku kuolee...

      Ei korona pelkäävät eivät pelkää koronaa eivätkä luule olevansa syyllisiä, jos joku kuolee...

      Syyllisyyden tunne voi pilata ihmisen elämän... Koska miettii, että mitä teki väärin?

      • Anonyymi

        Tuosta tuli mieleen, että koronaa olisi vähän syytäkin pelätä... Mieluummin on liian varovainen kuin pikkuriikkisen varomaton, etenkin jos lähipiirissä riskiryhmäläisiä. Ystävän perheessä kävi huonosti - lyhyiltä kakkukahveilta kaikki osallistuneet sairastuivat (tartuttaja oireeton). Toinen isovanhemmista kuoli, toinen oli sairaalassa kaksi kuukautta. Yhdellä on pitkäkestokorona yhä, sillä tartuttajalla. Hänellä on paljon syyllisyyttä. Tässä vaiheessa ei kannata miettiä "ei olisi pitänyt kutsua isovanhempia kahville".

        - Sheena


    • Anonyymi

      Noo, ihan noin vahvasti "jakaantunut kahtia" en sanoisi. Ensimmäisen rokotuksen on saanut jo n 66% ja täysin rokotettuja on 33%.

      Suureksi osaksi ihmiset ajattelevat järjellään ja ottavat rokotteen sisäistäen (kuten minäkin) ettei se yksin pelasta yhteiskuntaa.

      Jotkut harvat vastustavat rokotetta silkasta vastustamisen ilosta. Kiva kun saa pistää tärkeässä asiassa hanttiin, kuten lapsi joka kieltäytyy syömästä aamupuurosta: "MÄ EN SYÖÖÖÖ, MÄ EN HALUUU." Vallan tunne on niin ihana että. Hauskinta on, että moni, joka sanoo ettei ota rokotusta, vastustaa sitä, ottaa sen salaa. Tähän vaikuttaa lähiympäristön vastustus. Ei uskalleta sanoa omaa näkemystä. No, joskushan se varmasti onkin kuin hakkaisi päätä seinään, eli turhaa.

      Olen koronasta sitä mieltä, että maailman viheliäin virus tähän mennessä elinaikanani. Kovin mielelläni ajatukseni hortoilevat salaliittoteorioihin koronan synnystä syvistä, aivan turhaa. Nyt on opittava elämään mokoman viruksen kanssa. Onneksi nyt on jo tovin saanut ostaa kaupasta kuin kaupasta suomalaisia kirurgisia maskeja 😷.

      - Sheena

    • Anonyymi

      "Miten tavallinen kansalainen voisi enää tietää mistään mitään kun eivät edes isot päättäjät ole yhtä mieltä asioista. Miten voisi tietää mitä saa tehdä tällaisena aikana, kun ohjeet ovat sekamelska."

      Tässähän on menty kaikki sokkona, ei kukaan voi tietää ennalta mitään uudesta viruksesta. Ei voi kuin jälkiviisas olla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      647
      18481
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      68
      15753
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9469
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      72
      6391
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4854
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      203
      3773
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      124
      2116
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1455
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      106
      1403
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1267
    Aihe