Saman painon ylläpito on helppoa,mutta laihdutus on vaikeaa.Kalorien arviointi,lihomisen ennaltaehkä

Anonyymi

Näin on asia,painon saa helposti pysymään samassa,mutta jo yhden kilonkin laihtumiseen pitää tehdä erittäin paljon työtä.

Kilon oikeaa läskiä laihtuu vain kun jättää syömättä erittäin paljon ruokaa ja myös liikuntaa pitää harrastaa.
Kun taas saman painon ylläpitoon riittää sekin että syö kohtuudella ja harrastaa kohtuudella liikuntaa.

Kaloreita ei välttämättä tarvitse laskea tarkasti,riittää että suurinpiirtein osaa arvioida energiasisällön.Näin pystyy tekemään jos on jonkin aikaa laskenut tarkasti kalorit.Arviointi on erittäin helppo tehdä.Sen muistaa mitä on syönyt päivän aikana esim pitsa 900 kal tai karkki 200g 800 kal Lisää ne vain perusruokakaloreihin saa melko tarkasti oikean päivän aikana syödyn kalorimäärän.

Syödyt kalorimäärät KANNATTAA kuitenkin AINA merkata ylös,niin lihominen EI tule yllätyksenä.

Lihomista pysyy ennaltaehkäisemään liikunnalla.Rasvakilo on 7000 kaloria ELI kilo läskiä.Esim pyöräily 20 km tunnissa kuluttaa n 300 kaloria
Jo yksi tunti pyöräilyä päivässä ennaltaehkäisee lihomista 1,2 kiloa kuukaudessa
koska 300 kal x30 päivää on 9000 kaloria ELI 1,2 kiloa kuukaudessa.

Minä pyöräilen itse joka päivä itse vähintään 3 tuntia hyötyliikunta ,eli ENNALTAEHKÄISEN lihomista noin 4 kiloa kuukaudessa 4kg x 12kuukautta = 48 kiloa vuodessa

18

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on niin paljon sanottavaa sinulle.
      Mutta joka kerta kun katsot minuun,
      olen sanaton.

    • Anonyymi

      100 % täysin turha avaus.

      Ilmeisesti sairas ja vanha mies purkaa vain yksinäisyyttään tekemällä tikusta asiaa. Sen vuoksi saat kaiken turhuutesi anteeksi.

      • Anonyymi

        Älä kuitenkaan loukkaa ihmistä tarpeettomasti, vaan pidä mölyt mahassasi, urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuitenkaan loukkaa ihmistä tarpeettomasti, vaan pidä mölyt mahassasi, urpo!

        Ilmeisesti siinä toinen sairas ja vanha mies mölisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti siinä toinen sairas ja vanha mies mölisee.

        Joo totta, olen paljon vanhempi kuin sinä.


      • Anonyymi

        Luulen että on tuon lisäksi ...hermonsa menettänyt helppoheikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että on tuon lisäksi ...hermonsa menettänyt helppoheikki.

        Kuulemma tälle palstalle eivät 16-vuotiaat kirjoita. Joistakin kirjoittajista paistaa kyllä epäkypsyys. Ihmettelen jos he ovat jo 25-vuotiaita.


    • Anonyymi

      Nyt reeninä pyöräily 2 tuntia porrasnousu 30 min pyöräily 30 min.Porrasnousu kuntoiluportaissa on vain pieni lisäreeni,ensin ajattelin tehdä sillä koko reenin,mutta se ei toimi.Pyöräily on huomattavasti parempi ja toimivampi pitempiaikaiseen liikkumiseen kuin kävely portaissa.

      En suosittele ollenkaan pienikalorisia kitudiettejä,parempi on kuluttaa liikunnalla kaloreita ja syödä paremmin.Itse syön suuremman osan ruuasta iltapäivällä ja yöllä.Päivän käytän liikunnan harrastamiseen ja kaikkeen muuhun
      Aamupalaa en ole koskaan syönyt,koska ruoka ei maistu aamulla.Aamulla riittää vain kahvit kakulla ja kekseillä.Klo 16.00 vain lautasellinen keittoa karkkia ja suklaata.Minulla KUULUU 2700 kalorin diettiin aina karkkia ja suklaata joka päivä.Pitsoja ja voileipiä en syö ollenkaan,mutta karkista en tingi yhtään.

      • Anonyymi

        Sitä SAA syödä hyvin kun harrastaa paljon liikuntaa.Olen mennyt nukkumaan joka ilta aivan täydellä mahalla,enkä ole lihonut yhtään.Syön siis monta kertaa illan aikana,ja vähän yölläkin.

        Kävely ON liian kevyttä liikuntaa,se pitää olla ehdottomasti raskasta että se kuluttaa kaloreita.
        Jos liikunta on vain kävelyä se ei estä lihomista.Olen huomannut aikaisemmin että jos vain kävelee pihtimittuslukema alkaa kasvamaan jos syö 2800-3000 kaloria päivässä

        Painonhallinnassa sinun pitää tietää tarkasti se kalorimäärä minkä saat syödä milläkin liikunnalla.MUUTEN lihot varmasti
        .


    • Anonyymi

      Laihtuminen ei vaadi niinkään työtä vaan nälkää, enemmän tai vähemmän. Muutoksia omiin rutiineihin, mikä on jo työlästä henkisesti. Jos oppii normaalipainoa ylläpitävät rutiinit jo varhain, niin niitä ei tarvitse muuttaa. Siksi normaalipainoisena pysyminen on helpompaa kuin laihtuminen, kyse on siitä että toimii autopilotilla oikein ilman ylimääräisä työtä. Nykyinen kulttuuri ja elinympäristö kannustaa rutiineihin, jotka lihottavat ja kun ne omaksuu, niin etenkin vanhemmiten on niistä vaikea oppia pois. En itse ole lihava mutta ymmärrän kyllä, miksi lihavuusepidemia on niin vaikeasti hoidettava ongelma, koska se kytkeytyy niin syvälle juurtuneisiin elintapoihin ja ajatustottumuksiin, jotka pyörittävät käytännössä koko yhteiskuntaa.

    • Anonyymi

      Pitää hakea apua, oletko sinä hakenut?

      • Anonyymi

        Mihin seikkaan aloittaja sitten tarvitsee apua? Hän vaikuttaa varsin omatoimiselta ja tarmokkaalta.


      • Anonyymi

        En tarvitse mitään apua mihinkään .Tämä painonhallinta on erittäin vaikea asia jos ei ole tietoinen asioista,sekin jo sen todistaa että
        1 melkein kaikki laihduttajat lihoo takaisin entiseen painoonsa
        2 ja 9 kpl 10:nestä laihdutuskuureista epäonnistuu
        3 yli 70 % suomalaisista ON ylipainoisia

        Olen tehnyt tarkkaa seurantaa jo 2 vuotta ja alan olla melko hyvin perillä tästä asiasta.Kävelykin on vain itsensä pettämistä,se toimii VAIN pienillä kaloreilla.
        Nämä asiat selviää VAIN tarkoilla rasvaprosentin kalorin ja liikuntasuoritusten mittauksilla.
        Miten paljon saa syödä milläkin liikunnalla ja liikuntamäärällä

        Minullekkin on ennen käynyt monesti niin että olen oikein ihmetellyt miksi olen lihonut takaisin,mutta nyt minulla on tarkka käyrämuodossa oleva seurantataulukko painosta,syödystä kalorimäärästä,pihtimittauslukemasta,vyötärönympäryslukemasta
        ja niiden alapuolella liikuntasuoritukset.Kevyet keltaisella ja raskaat punaisella pystypalkilla.Ne merkkaan 10 päivän välein ja teen tarvittaessa muutoksia ohjelmaan.
        Jos haluan laihtua kiristän ruuvia kummastakin päästä vähän eli enemmän raskasta liikuntaa ja vähän pienemmät kalorit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse mitään apua mihinkään .Tämä painonhallinta on erittäin vaikea asia jos ei ole tietoinen asioista,sekin jo sen todistaa että
        1 melkein kaikki laihduttajat lihoo takaisin entiseen painoonsa
        2 ja 9 kpl 10:nestä laihdutuskuureista epäonnistuu
        3 yli 70 % suomalaisista ON ylipainoisia

        Olen tehnyt tarkkaa seurantaa jo 2 vuotta ja alan olla melko hyvin perillä tästä asiasta.Kävelykin on vain itsensä pettämistä,se toimii VAIN pienillä kaloreilla.
        Nämä asiat selviää VAIN tarkoilla rasvaprosentin kalorin ja liikuntasuoritusten mittauksilla.
        Miten paljon saa syödä milläkin liikunnalla ja liikuntamäärällä

        Minullekkin on ennen käynyt monesti niin että olen oikein ihmetellyt miksi olen lihonut takaisin,mutta nyt minulla on tarkka käyrämuodossa oleva seurantataulukko painosta,syödystä kalorimäärästä,pihtimittauslukemasta,vyötärönympäryslukemasta
        ja niiden alapuolella liikuntasuoritukset.Kevyet keltaisella ja raskaat punaisella pystypalkilla.Ne merkkaan 10 päivän välein ja teen tarvittaessa muutoksia ohjelmaan.
        Jos haluan laihtua kiristän ruuvia kummastakin päästä vähän eli enemmän raskasta liikuntaa ja vähän pienemmät kalorit.

        Painonhallinta ja laihdutus on kaksi eri asiaa.Ehkä seuraava kuurini on 2 den viikon keittokuuri.


    • Anonyymi

      Voisitko pitää jatkossa turhat mölyt mahassasi. Jos sinulla on noin paljon turhaa ja ihan älyvapaata energiaa, mene auttamaan ikätovereitasi vanhainkotiin tai leikkipuistoon päiväkotitädiksi.

      • Anonyymi

        Miksei hän tänne saa kirjoittaa? Oletko joku moderaattori?


      • Anonyymi

        Älä säädä muita, täällä on kaikille tilaa. Vai kiristääkö päätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä säädä muita, täällä on kaikille tilaa. Vai kiristääkö päätä?

        Jätä muut rauhaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe