Painonpudotus alkaa

Anonyymi

Mitat 167/80.Tavoitepaino 60 kg. Menetelmänä syödä terveellisesti.Olin tuossa aikasemmin jo kokeillut mutta tänään sitten alkaa kunnolla.Tarkoitus ei ole paastota tai olla nälkäkuurilla vaan syödä terveellisesti.

98

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kesä on hyvä aika alkaa liikuntaa ja vähentää kcal. Aika ylipainoa ilman tarpeetomia kcal.
      Nyt saa kaikenlaisia vihanneksia ja hedelmiä, joilla vaihdella aterioita.
      Itselleni kertyy siitä syystä hiilihydraatteja, joten en voi mitään ketodiettejä.
      Haluan nauttia väreistä ja mausta vaikka en syö perunaa ja juureksia kuin joskus.
      Mitään vehnäjauhoa sisältävää en syö.
      En myöskään hormoneilla ja antibioteilla kasvatettua elävää.
      Siksi en usko että meistä on kannustajiksi toisillemme.
      Toivon sinulle päättäväisyyttä ja tuloksia pyrkimyksissäsi.

      • Anonyymi

        Tarkoitin, että ylipainoa ei onnistu hankkimaan ilman tarpeettomia kcal.
        Tässä ei näe edes, mitä tänne solkottaa.


      • Anonyymi

        Oonko pyytänyt ketään laihdutuskaveriksi?Missä lauseessa tätä kysyin?Voisitko kertoa mulle. Mä tein tämän aloituksen ihan itseäni varten.


      • Anonyymi

        Kirjoititko nyt oikeaan ketjuun? Mistä tiedät mitä olen tänään syönyt? Totta kai kaupasta saa vihanneksia ja hedelmiä.Pidätkö mua ihan tyhmänä että neuvot syömään vihanneksia. En ole mikään teini,joten kyllä tiedän miten syödään terveellisesti.

        Tein tämän aloituksen koska se motivoi mua.

        Vaikka painan tänään 80 kg niin se ei tarkoita sitä,ettenkö tietäis miten syödään,että paino tippuu.En tarvitse neuvoja syömiseen.

        Jos haluat neuvoa niin etsi nuoria jotka ei ole vielä elämää nähneet ja eivätkä tiedä ravinnosta.


    • Anonyymi

      Mitä on > > ". Menetelmänä syödä terveellisesti"?

      Mikä taho sen määrittelee?

      • Anonyymi

        Ravitsemustutkijat ovat varsin yksimielisiä terveellisestä ravitsemuksesta, koska tutkimustietoa on paljon.

        Sitten on tietenkin nämä ikuiset vastarannankiisken, jotka ovat jokaisesta yksityiskohdasta erimielisiä. He eivät ole ravitsemustutkijoita, vaan koulutus on aivan muualla. He käyttävät muka omaa järkeään ja intuitiotaan.

        Tässä Ilkka Alarodun hyvä tiivistelmä tiedemiesten ruokavaliosuositusten ja vähähiilaridieetin eroavaisuuksista:

        https://twitter.com/IlkkaAlarotu/status/855364239581745152/photo/1


    • Anonyymi

      Et ole ylipainoinen , unohda koko juttu ja nauti elämästä , paino tulee kumminkin takaisin ajan kanssa jos et meinaa kituuttaa hamaan tulevaisuuteen.

      • Anonyymi

        Elä puhu paskaa,läskillä on taipumus lisääntyä koko ajan.Ihminen voi painaa lopultakin vaikka 400 kiloa jos ei HETI pysäytä lihomistaan.


    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista. Saatte jatkaa keskenänne.

      • Anonyymi

        Mikä suuri menetys, jos aloittaja lopettaa ystävälliset huomautuksensa meille,
        jotka yritimme keskustella ja jakaa mielipiteitämme tilanteestamme!

        Minulla, tyhmällä, kun oli käsitys, että hän haluaa puida painon laskuaan muiden kanssa,
        jotka ovat kokeneet tuskaa omat lisäkilot huomatessaan.
        Mutta ei, aloittajan tarkoitus oli pitää yleistä palstaa salaisena äiväkirjanaan!

        Hänhän voi aloittaa uuden palstan, mutta olisiko parasta varoittaa heti alkuunsa,
        että hän ei kaipaa seuraa tai muiden mielipiteitä, vaan nauttii omasta seurastaan.

        Toivon aloittajalle laihduttavaa kesää, sillä tuon painomäärän kantamiseen tarvitaan rautaista naista tai miestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä suuri menetys, jos aloittaja lopettaa ystävälliset huomautuksensa meille,
        jotka yritimme keskustella ja jakaa mielipiteitämme tilanteestamme!

        Minulla, tyhmällä, kun oli käsitys, että hän haluaa puida painon laskuaan muiden kanssa,
        jotka ovat kokeneet tuskaa omat lisäkilot huomatessaan.
        Mutta ei, aloittajan tarkoitus oli pitää yleistä palstaa salaisena äiväkirjanaan!

        Hänhän voi aloittaa uuden palstan, mutta olisiko parasta varoittaa heti alkuunsa,
        että hän ei kaipaa seuraa tai muiden mielipiteitä, vaan nauttii omasta seurastaan.

        Toivon aloittajalle laihduttavaa kesää, sillä tuon painomäärän kantamiseen tarvitaan rautaista naista tai miestä!

        Kiukkuinen akkahan tuo AP on, ja sekava. paljon rautaisemmin kuin keväällä.


    • Anonyymi

      Mitä tuossa avauksessa yritettiin sanoa? Ei siinä ainakaan kysytty mitään, eikä oikeastaan sanottukaan mitään. Kyseessä lienee menetelmä.

      • Anonyymi

        Aloittaja kirjoittaa LAIHDUTTAJIEN TUKIRYHMÄÄN.
        Mutta hän ei siedä kenenkään kommentteja täällä laihduttajien tukiryhmässä.
        Hän kirjoittaa IHAN ITSELLEEN.

        Olisiko parempi päivittää niitä inspiroivia ajatuksiaan yksityisesti?
        Tapoja on likuisia eri mobiileissa ja tableteissa moniin tarkoituksiin.


    • Anonyymi

      Mulla oli tarkoitus päivittää tänne joka päivä tilannetta mutta kun täällä on niin negatiivinen sävy. Muut näköjään tietää mitä syön vaikka en ole sanallakaan mainittu mitä syön. Mutta hyvää jatkoa kaikille.Ei mun tartte kirjoittaa tänne kun te tiedätte jo musta kaiken.

      • Anonyymi

        ...kun pelkästään syö linssikeittoa ja folaattia ja juo möhnäsmoothieta niin tuossa tulos.


    • Anonyymi

      Terve painonpudotus on n. 1/2kg viikossa.
      Tämä henkilö tulee tarvitsemaan koko vuoden päästäkseen 60kg.
      Ei tuollaisella epäsosiaalisella tiuskijalla ole itsekuria ja toisten tukea hän ei siedä.
      Tämä henkilö tulee repsahtamaan ylensyöntiin kiukussaan, surussaan, yksinäisyydessään, pettymyksisään. Tunteita ei hoideta jääkaapin avulla.

    • Anonyymi

      Hän joka kertoi mobiileista ja tableteista niin valitettavasti minulla ei ole älypuhelinta.Ja hänelle joka sanoi että syön keittoja ja smootieita,niin en syö kumpaakaan.Miksi olettaa että kaikilla laihduttajilla on blenderi.Hän joka sanoi että syön perunoita yms. niin en syö perunoitakaan tai riisiä/makaronia.Jonkun mielestä en ole edes ylipainoinen. En ole ikinä painanut 100 kiloa niin en tiedä mitä on painaa 400 kg.Missä sanoin että yritän laihduttaa nopeasti ja kyllä olen varautunut siihen että mulla menee vuosi 20 kilon pudottamiseen jos sinä niin sanot.

      • Anonyymi

        Kirjoituksesi tulee esiin sekä Laihdutuksessa, että Laihduttejien tukiryhmässä.
        Miksi tulit tänne kiukuttelemaan, kun kenenkään kommentit eivät sovi?

        Minä käytän kynää ja lehtiöitä päivittäisiin kcal:n ja liikunnan merkitsemisiin.
        Lisäksi sitä on lukuisia valmiita treenings päiväkirjoja monilta PT:tä.
        Paikka merkitä mitä syönyt, miten liikkunut, miten voinut mistä tyytyväinen, mitä haluaa parantaa jne loputtomasti.
        Itse olen ostanut helmikuun alesta näitä inspiraatiokirjoja tai tehnyt oman.
        Miksi et tekisi omaa hyvää vuottasi leikekirjana leikaten kuvia ja muuta, mistä pidät vaikka joka sivulle? Tekisit terveysvuodestasi sellaisen, josta näet, mikä sinulle sopii ja toimii.

        Mitä laitetta käytät tänne kirjoittaessasi? Siinä on lukuisia mahdollisuuksia päiväkirjoihin.
        Miksi tulet yleisille keskustelusivuille, jos haluat pitää terveysmatkasi yksityisinä?

        Nyt tämä aloittaja sai aihetta räjähdellä, joten pitäkää kiinni hatustanne!
        Nyt tulee linnanrataa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi tulee esiin sekä Laihdutuksessa, että Laihduttejien tukiryhmässä.
        Miksi tulit tänne kiukuttelemaan, kun kenenkään kommentit eivät sovi?

        Minä käytän kynää ja lehtiöitä päivittäisiin kcal:n ja liikunnan merkitsemisiin.
        Lisäksi sitä on lukuisia valmiita treenings päiväkirjoja monilta PT:tä.
        Paikka merkitä mitä syönyt, miten liikkunut, miten voinut mistä tyytyväinen, mitä haluaa parantaa jne loputtomasti.
        Itse olen ostanut helmikuun alesta näitä inspiraatiokirjoja tai tehnyt oman.
        Miksi et tekisi omaa hyvää vuottasi leikekirjana leikaten kuvia ja muuta, mistä pidät vaikka joka sivulle? Tekisit terveysvuodestasi sellaisen, josta näet, mikä sinulle sopii ja toimii.

        Mitä laitetta käytät tänne kirjoittaessasi? Siinä on lukuisia mahdollisuuksia päiväkirjoihin.
        Miksi tulet yleisille keskustelusivuille, jos haluat pitää terveysmatkasi yksityisinä?

        Nyt tämä aloittaja sai aihetta räjähdellä, joten pitäkää kiinni hatustanne!
        Nyt tulee linnanrataa!

        Minä pidän ruokapäiväkirjaa ihan ruutuvihkoon ja pidän myös joka päivää painosta kirjaa.Se miksi tein aloituksen johtuu siitä että motivaatio pysyy ja olis noloa jos epäonnistuisin.Sen takia julkinen ilmoitus laihdutusurakasta. Mä saan kyllä tsemppiä ja tukea ystäviltä.Eli emmä yksin ole tämän asian kanssa.


    • Anonyymi

      Kun sanoin sanan menetelmä tarkoitan sitä sillä etten ala vesipaastoomaan,paastoamaan,ketoosidietille,vähähiilihydraattiselle dietille,atkinsin dietille jne. Okei menetelmä sana oli väärä mutta yritin sanoa etten ala edellä mainituille dieteille ja jos joku dietti unohtui mainita niin pyydän anteeksi etten muista ulkoa kaikki diettejä mitä on olemassa.

      Ja kyllä tiedän jos syö liikaa niin lihoo.Joten kiitos hänelle joka kertoi tuon minulle.

      Ja en aio alkaa harrastaa liikuntaa ,jos joku ehdottaa sitäkin minulle.

      • Anonyymi

        Isoäitini oli aikoinaan hyvin kiukkuinen. Myöhemmin syyksi paljastui, että hänellä oli struuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoäitini oli aikoinaan hyvin kiukkuinen. Myöhemmin syyksi paljastui, että hänellä oli struuma.

        Valitettavasti minulla ei ole kilpirauhasessa häikkää. Jos vaikutan kiukkuselta jotuu ihan puhtaasti tästä laihdutus urakasta. Mulla on syömishäiriötaustaa eli BED,vaikka en ole sairaaloisen ylipainoinen. Ja ennen kuin joku ehdottaa siihen hoitoa niin kerron että olin kaksi vuotta sitten päiväpolilla hoidossa neljä viikkoa. Olisivat halunneet jatkaa pidempää mutta 200 e kuukaudelta kävin kukkaron päälle. Ja olen käynyt ravitsemusterapeuteillakin.

        Jos joku haluaa sanoa että ota itseesi niskasta kiinni ja lopeta ylensyöminen niin voin sanoa että sitä varten mä tässä olen aloittamassa urakkaa ja tämä ei ole ensimmäinen yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti minulla ei ole kilpirauhasessa häikkää. Jos vaikutan kiukkuselta jotuu ihan puhtaasti tästä laihdutus urakasta. Mulla on syömishäiriötaustaa eli BED,vaikka en ole sairaaloisen ylipainoinen. Ja ennen kuin joku ehdottaa siihen hoitoa niin kerron että olin kaksi vuotta sitten päiväpolilla hoidossa neljä viikkoa. Olisivat halunneet jatkaa pidempää mutta 200 e kuukaudelta kävin kukkaron päälle. Ja olen käynyt ravitsemusterapeuteillakin.

        Jos joku haluaa sanoa että ota itseesi niskasta kiinni ja lopeta ylensyöminen niin voin sanoa että sitä varten mä tässä olen aloittamassa urakkaa ja tämä ei ole ensimmäinen yritys.

        Olet huomattavan kiukkuinen, ennen kuin olet ehtinyt edes aloittaa laihduttelun. Siihen on olemassa jokin syy/aiheuttaja. Edes itkevä helppoheikki ei ole tiuskinut noin paljoa yhden vuorokauden aikana.

        Mitä laihtua syömällä terveeellisesti tarkoittaa, konkreettisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet huomattavan kiukkuinen, ennen kuin olet ehtinyt edes aloittaa laihduttelun. Siihen on olemassa jokin syy/aiheuttaja. Edes itkevä helppoheikki ei ole tiuskinut noin paljoa yhden vuorokauden aikana.

        Mitä laihtua syömällä terveeellisesti tarkoittaa, konkreettisesti?

        Luitko edellisen kirjoitukseni. Tätä mä just tarkoitin .Jos ei ole kokemusta BED:stä niin sitä ei voi ymmärtää. Voitko kuvitella tilanteen että sä syöt tavallista ruokaa enemmän kuin pitäisi,vaikka sulla ei olisi nälkä.Tai oletko koskaan tuntenut nälkää ja et ole päässyt syömään. Jos et tiedä mitä BED tarkoittaa niin käy googlettamassa.Mä en ala nyt pitää sulle siitä saarnaa,koska et ymmärtäisi kuitenkaan.

        Eli nämä syömiset on aikasemminkin kokeiltu eli ei ole eka kerta.

        Herään yleensä noin klo 11

        klo12 "salaatti" herneitä ja maissia yht. 200g ja vähärasvaista salaattijuustoa 75g

        klo 15 sama

        klo 18 neljänviljan puuro mehukeittoon ja yksi pilkottu omena (hiutaleita 50g ja mehukeittoa 2 dl.)

        Kaloreita tulee yhteensä noin 900.

        Ja ennen kuin joku sanoo ettei kaloreita laskemalla laihdu niin tämä on mun tapa.Ja ennen kuin joku kertoo että saan liian vähän kaloreita niin tiedän kyllä.

        Kerrotaan nyt vielä etteä eilisestä nesteitä lähti puoli kiloa.

        Ja kerrotaan nyt että tiedän että ensin lähtee nesteet.


      • Anonyymi

        Ensiksi, sinä olet käsittääkseni kaikilla melko tuntematon.
        Ne, jotka täällä kommentoivat tekevät sen omasta kokemuksestaan laihdutuksista ja näkemyksestään sinusta, miten reagoit ärsyyntyen kaikille.

        Ei täällä ole montakaan selvänäkijää ja ajatuksien lukijaa.
        Jokaisella täällä kommentoijalla on jotain, mistä he ovat tyytymättömiä haluten muuttaa.
        En ole huomioinut montakaan itseensä täysin tyytyväistä, joka tulee kertomaan täydellisyydestään
        Tosin on energiaa pursuvia ja myönteisiä ilopillereitä, jotka kertovat eri kokeiluistaan päästä eroon niistä pienistä rasvamakkaroista, jotka heitä häiritsevät.
        Mutta on myös syömishäiriöistä karsiviä, joita ei kyetä aina tunnustamaan itselleen ja vielä vähemmän kyetään puimaan niitä näin yleisellä keskustelupalstalla.
        Heidän on turha odottaa mitään tukea toisilta.

        Mutta syömishäriöistä kertyneet kg:t on hoidettava tunneperäiset syyt korjaten.
        En halua tässä vetää listaa niistä monista haasteista, jotka aiheuttavat ahdistusta,
        pelkoa, pettymystä,tyytymättömyyttä, surua, väsymystä...
        Tässä oli joitakin, jotka saavat käyttämään ruokaa rauhoittavana lääkkeenä.

        Nyt en kirjoita tätä aloittajalle, vaan näille muille, joilla saattaa olla kokemusta näistä ongelmista. Kun jokin perheenjäsen kärsii, niin se vaikuttaa muihinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko edellisen kirjoitukseni. Tätä mä just tarkoitin .Jos ei ole kokemusta BED:stä niin sitä ei voi ymmärtää. Voitko kuvitella tilanteen että sä syöt tavallista ruokaa enemmän kuin pitäisi,vaikka sulla ei olisi nälkä.Tai oletko koskaan tuntenut nälkää ja et ole päässyt syömään. Jos et tiedä mitä BED tarkoittaa niin käy googlettamassa.Mä en ala nyt pitää sulle siitä saarnaa,koska et ymmärtäisi kuitenkaan.

        Eli nämä syömiset on aikasemminkin kokeiltu eli ei ole eka kerta.

        Herään yleensä noin klo 11

        klo12 "salaatti" herneitä ja maissia yht. 200g ja vähärasvaista salaattijuustoa 75g

        klo 15 sama

        klo 18 neljänviljan puuro mehukeittoon ja yksi pilkottu omena (hiutaleita 50g ja mehukeittoa 2 dl.)

        Kaloreita tulee yhteensä noin 900.

        Ja ennen kuin joku sanoo ettei kaloreita laskemalla laihdu niin tämä on mun tapa.Ja ennen kuin joku kertoo että saan liian vähän kaloreita niin tiedän kyllä.

        Kerrotaan nyt vielä etteä eilisestä nesteitä lähti puoli kiloa.

        Ja kerrotaan nyt että tiedän että ensin lähtee nesteet.

        Vasta nyt sitten kuvailet omaa tilannettasi. Mutta kuvailet sitä tietysti VAIN ITSELLESI!
        Et muiden puitavaksi.
        Miten voit olla täällä kommentoijille niin aggressiivisen hyökkäävä, kun itse myönnät, että se, joka ei ole itse kokenut BED-häiriötä, ei voi sitä ymmärtää!
        Jos koulutetut terapeutit eivät ole kyenneet sinua auttamaan tasapainoon, niin miten täällä olevat ajankulukseen pakinoivat voivat sinua auttaa?
        Lisäksi sanoit jättäväsi tämän ketjun.
        Tuletko tänne vain vetämään toisia ympäri korvia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta nyt sitten kuvailet omaa tilannettasi. Mutta kuvailet sitä tietysti VAIN ITSELLESI!
        Et muiden puitavaksi.
        Miten voit olla täällä kommentoijille niin aggressiivisen hyökkäävä, kun itse myönnät, että se, joka ei ole itse kokenut BED-häiriötä, ei voi sitä ymmärtää!
        Jos koulutetut terapeutit eivät ole kyenneet sinua auttamaan tasapainoon, niin miten täällä olevat ajankulukseen pakinoivat voivat sinua auttaa?
        Lisäksi sanoit jättäväsi tämän ketjun.
        Tuletko tänne vain vetämään toisia ympäri korvia?

        Tiedätkö kuinka usein olen saanut kuulla, että syö 5 kertaa päivässä.Ja ohjeet jotka sain ravitsemusterapeutilta olivat tarkoitettu diabeetikoille.Miten normaali laihduttajaa voi verrata diabeetikkoon.

        Luuletko että on helppoa syödä kun toinen vahtii vieressä kun syöt.Onko sinun syömisiä vahdittu aikuisiällä.ja sun syömisestä tehdään raportti.Koita syödä niin ettet sä mieti mitä hoitaja kirjoittaa sun syömishetkestä.Olisko susta kiva jos sun ruokailusta kirjotetaan raporti esim. mitä olet syönyt,kuinka paljon ja miten paljon aikaa kulutit syömiseen.


      • Anonyymi

        Ja en aio alkaa harrastaa liikuntaa ,jos joku ehdottaa sitäkin minulle.
        EI ONNISTU ILMAN LIIKUNTAA .liikuntaa pitää olla vähintään 4 tuntia päivässä JOS haluaa laihtua.(olen itse laihduttanut ennenkin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö kuinka usein olen saanut kuulla, että syö 5 kertaa päivässä.Ja ohjeet jotka sain ravitsemusterapeutilta olivat tarkoitettu diabeetikoille.Miten normaali laihduttajaa voi verrata diabeetikkoon.

        Luuletko että on helppoa syödä kun toinen vahtii vieressä kun syöt.Onko sinun syömisiä vahdittu aikuisiällä.ja sun syömisestä tehdään raportti.Koita syödä niin ettet sä mieti mitä hoitaja kirjoittaa sun syömishetkestä.Olisko susta kiva jos sun ruokailusta kirjotetaan raporti esim. mitä olet syönyt,kuinka paljon ja miten paljon aikaa kulutit syömiseen.

        Hyvänen aika! Diabeetikot syövät pieniä annoksia sopivin välein.
        Silloin keho saa ravintoa, eikä tule koskaan tarvetta ahmia.
        Eikö sinulla ole mitään kykyä ajatella muita vaihtoehtoja kuin oma "älysi"?
        Diabeetikoille suositellaan myös kohtuullista liikuntaa!


    • Anonyymi

      Mulla sama juttu. Mitat 166/79 ja tavoite olisi ainakin 65 kg. Joskus sain tätä kautta kavereiden kanssa pudotettua 10 kg, mutta ne tulivat takaisin korkojen kanssa.

      • Anonyymi

        Kilokeijuko ne kilot takaisin toi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilokeijuko ne kilot takaisin toi?

        Kyllä ne tuli ihan itse aiheuttamalla:) vaikka päätin silloin, että enää en päästä itseäni repsahtamaan, niin toisin kävi. Nyt täytyy yrittää vain pienillä pysyvillä muutoksilla ruokavaliossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne tuli ihan itse aiheuttamalla:) vaikka päätin silloin, että enää en päästä itseäni repsahtamaan, niin toisin kävi. Nyt täytyy yrittää vain pienillä pysyvillä muutoksilla ruokavaliossa.

        Penillä pysyvillä muutoksilla saa aikaan vain pieniä tuloksia. Täällä on yksi helppoheikki joka taannoin kertoili laihtuvansa 2 kg/vuosi, siitä tulee 5.4794520547945205479452054794521 grammaa/vrk. Silla tavalla sinulla menisi 10 vuotta 20 kg:n karistamiseen, kestääkö pinna niin pitkään. Minä laihduttelin 18 kk ajalla noin 42 kg, se mielestäni oli tuskallisen hidasta.


      • Anonyymi

        Vastaukseni sinulle 166/79, on hävinnyt eetteriin. Uusi yritys sitten.

        Halusin sanoa vain, että on helpottavaa, kun aloittaja löysi jonkun, joka uskaltaa paljastaa omat haasteensa ja ymmärtää tilannetta varsinkin tunneperäisesti.
        Toivon todella, että voitte olla tukena toisillenne.
        Ymmärtämys ja myötätunto on hyvä pohja ponnistaa haluamaansa päämäärään.
        Uskon itse, että omanarvon tunteen ja itsekunnioituksen kohentaminen auttaisi mielen ja tunnetilan tasapainoon, niin ettei niitä tuohtumuksen tunteita tarvitse tunkea ruoan avulla kurkusta alas. Kun on saanut vaativaa ja kritisoivaa kohtelua päivällä, niin on oltava itsensä paras ystävä ja löydettävä muuta kuin ruokaa lohdutukseksi kotiin tullessaan.

        Toivon hyvää laihdutusvuotta - tehkää tästä vuodesta parasta mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaukseni sinulle 166/79, on hävinnyt eetteriin. Uusi yritys sitten.

        Halusin sanoa vain, että on helpottavaa, kun aloittaja löysi jonkun, joka uskaltaa paljastaa omat haasteensa ja ymmärtää tilannetta varsinkin tunneperäisesti.
        Toivon todella, että voitte olla tukena toisillenne.
        Ymmärtämys ja myötätunto on hyvä pohja ponnistaa haluamaansa päämäärään.
        Uskon itse, että omanarvon tunteen ja itsekunnioituksen kohentaminen auttaisi mielen ja tunnetilan tasapainoon, niin ettei niitä tuohtumuksen tunteita tarvitse tunkea ruoan avulla kurkusta alas. Kun on saanut vaativaa ja kritisoivaa kohtelua päivällä, niin on oltava itsensä paras ystävä ja löydettävä muuta kuin ruokaa lohdutukseksi kotiin tullessaan.

        Toivon hyvää laihdutusvuotta - tehkää tästä vuodesta parasta mahdollista.

        On varmasti paljon ylipainoisia jotka kuuluvat ns. kehopositiivisiin. Minä en kuulu heihin. Ystäväni ja perheeni hyväksyy minut tämän kokoisena. Mutta itselläni ei ole hyvä tämän kokoisena. Minun ei tarvitse laihduttaa terveyssyistä. Jos olisi terveydellisiä ongelmia niin varmasti olisi helpompaa aloittaa. Tavallaan laihdutan jotta voisin henkisesti paremmin. Ja toiseksi haluan kokea sen tunteen mitä on olla normaalipainoinen. Minulla ei ole kokemusta siitä jos ei syntymää lasketa eli olen ollut koko ikäni ylipainoinen. En kerro tässä miksi olen lapsesta asti turvautunut ruokaan. Mutta tällä hetkellä ja jonkun aikaa on ollut elämäntilanne sellainen että pystyn tähän projektiin ilman että esim ympäristölliset seikat vaikuttaisivat painon pudotuksen aloittamiseen.

        AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Penillä pysyvillä muutoksilla saa aikaan vain pieniä tuloksia. Täällä on yksi helppoheikki joka taannoin kertoili laihtuvansa 2 kg/vuosi, siitä tulee 5.4794520547945205479452054794521 grammaa/vrk. Silla tavalla sinulla menisi 10 vuotta 20 kg:n karistamiseen, kestääkö pinna niin pitkään. Minä laihduttelin 18 kk ajalla noin 42 kg, se mielestäni oli tuskallisen hidasta.

        Kaniksella paha laskuvirhe.


      • Anonyymi

        Mihin hävisit sinä joka olet samassa tilassa?
        Aloittajassa on sinulle seuraa. Eikö huvitakkaan?


    • Anonyymi

      "Olisko susta kiva jos sun ruokailusta kirjotetaan raporti esim. mitä olet syönyt,kuinka paljon ja miten paljon aikaa kulutit syömiseen."

      Mikä tässä olisi ongelma? Tai kiva? Olet elämääsi tyytymätön, mutta et ota apua vastaan, koska tiedät kaiken paremmin, niinkö? Jos ongelma on riittävän paha, otat vastaan kaiken mahdollisen avun, eikö niin, kivaa tai ei.

      Ellet itse kyekene tuollaista luotettavaa raporttia laatimaan, sehän on hienoa, että joku muu sellaisen tekisi. Eräs laihduttajien parhaita toimenpiteitä on pitää kirjaa syönneistään eli mitä ja kuinka paljon, miten ihmeessä muutoin voisi tietää omaa energiansaantiaan. Varsinkin alussa, ellei edes tiedä perunan, salaatin, juuston tai makkaran sisältämiä energiamääriä ja muita eroja, kysymykset "mitä" ja "kuinka paljon" ovat parhaat mahdolliset kysymykset. Tuosta muodostuu ja noista raporteista muodostuu vaikkapa ns. ruokapäiväkirja, joka ei rehellisyydessään valehtele.

      Pidän kummallisena sitä, että ko. raportti tai ruokapäiväkirja koetaan alentavaksi. Koetaanko se itsenäisyyden, omatoimisuuden ja itsemääräämisoikeuden vastakohdaksi tai muutoin vain vaikeaksi ja vastenmieliseksi? Se olisi todella kummallinen näkökulma, jos kyseessä on kuitenkin oma paras.

      Onnea matkaan.

      • Anonyymi

        Tiedätkö miltä vähätuloisena maksaa päivässä 10 euroa jugurtista ja lounaasta ja sitten sun pitäis syödä vielä kotona. Mulle 200 e 20 päivältä oli iso raha.Luuletko ettei se vaikuttanut mun mielialaan.

        Mä pidän kotona ruokapäiväkirjaa ja lasken kaloreita.Tein tätä jo ennen kuin mulla oli toi hoitojakso.

        Tuolla päiväpolilla oli aamupala klo 9 ja lounas klo 11.Näistä mä maksoin 200 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö miltä vähätuloisena maksaa päivässä 10 euroa jugurtista ja lounaasta ja sitten sun pitäis syödä vielä kotona. Mulle 200 e 20 päivältä oli iso raha.Luuletko ettei se vaikuttanut mun mielialaan.

        Mä pidän kotona ruokapäiväkirjaa ja lasken kaloreita.Tein tätä jo ennen kuin mulla oli toi hoitojakso.

        Tuolla päiväpolilla oli aamupala klo 9 ja lounas klo 11.Näistä mä maksoin 200 e.

        Jos kirjoitat kotona ruokapäiväkirjaa ja lasket kcal, niin miksi tulet niitä tänne yleisesti tuulettamaan ja raivoamaan, että kirjoitat niitä täällä IHAN ITSELLESI!
        Olet itse väärässä paikassa, silöä TÄMÄ ON KESKUSTELUFOORUMI!
        Mutta ethän voi oman keittiösi pöydän vieressä syyttää toisia omasta kyvyttömyydestäsi!


    • Anonyymi

      > Menetelmänä syödä terveellisesti.

      Hyvä! Määrittele terveellisesti.

      Yleisellä tasolla pois kovat rasvat, kovat piilorasvat ja piilorasvat yleensä, sokeri sekä valkoinen höttöjauhohiilari. Kasviksia, hedelmiä, marjoja, juureksia, vähärasvaista proteiinia, kalaa ja kokojyväviljaa tilalle. Vai mitä ajattelit itse?

      • Anonyymi

        Jos sä luet ketjua niin mä oon vastannut tuohon kysymykseen. Joten lue ketjusta vastaus.

        Paino tänään 79 kg.


      • Anonyymi

        Älä hyvä ihminen tule jakamaan aloittajalle viisauksiasi terveellisestä ravinnosta!
        HÄN TIETÄÄ sen kaiken sinua paremmin. Hän on oikea oppinen!
        Hän ei vain noudata niitä! Miksi ei? Koska hän on tyytymätön elinolosuhteisiinsa!
        Lapsuuden traumat hoitamatta ja masennuksesta aiheutunut kyvyttömyys hankkia työtä jossa viihtyy ja jolla elättää itseään keskiverroin tyydyttävästi.
        Tekniikka ja ja kaikki muu, mitä tarvitaan nyky-yhteiskunnassa maksaa!
        Kuinka sellainen henkilö kykenisi väsyneenä ja tyytymättömänä ladata energiaa vapaa-aikanaan uusiin ponnisteluihin ja tuottoisaan huomiseen?
        Sitten hän purkaa kiukkuaan tuntemattomiin repimällä heidän pelihousunsa revittyään ne omansa ensin, mikäli hänelläniitä oli nimeksikään.
        Mahtaa olla miellyttävää seurustella hänen kanssaan kotiväen ja tuttavien keskuudessa.
        Toisaalta, kotiväki on vaikuttanut hänen nykyiseen tilaansa.
        On varmasti samaa tasoa ja tyytyväinen nähdessään aloittajan masentuneena tynnyrinä pyörivän keskuudessaan. Kaikki yhtä onnettomia.
        Minun sisareni ja nämä pakolliset tuttavani eivät siedä, että minä olisin parhaimmillani.
        Olisin energinen, hyvinvoiva, iloinen, hoikka, ulkonäöstäni huolehtiva.
        Se pudottaa heidät pinnaa alemmas hierarkialla ja vähentää heidän paremmuudentuntoaan!
        Aloittaja tuntuu olevan tyytyväinen, kun hänen ylipainonsa hyväksytään.
        Vaikka, jos hän olisi tyytyväinen,niin eihän hän siitä eroon yrittäisi päästä!
        Nyt hän on täällä syyttämässä ventovieraita ihmisiä omasta kykenemättömyydestään!
        Saa yhteiskunnan kustantamaa kallista hoitoa ja valittaa aterioiden hintavuudesta.
        Niinkuin siihen hänen maksamaansa roposeen kuuluisi koko henkilökunta, sairaalakustannukset, siivojien palkat ja kaikki työ mitä hänen hyväkseen tehdään vuosien tutkimuksien tuloksena! Kiittäisi veronmaksajia saamastaan lähes ilmaisesta hoidosta!

        Huvittaa lukea täällä olevan aivan samaa väkeä kuin aloittajalla ympärillään.
        Heidän mottonsa tuntuu olevan: Koska minä voin huonosti,sinäkään et saa voida hyvin!
        Tosiaan! Tämä on joku tukiryhmä huonovointisuuteen, että kaikki istuisivat yhtä masentuneina samassa veneessä. Älkää keinuttako sitä, sillä kellään ei ole kykyä tai halua päästä ylös masennuksestaan! Mukavaa syytellä jopa ylös vetäjiä omasta avuttomuudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen tule jakamaan aloittajalle viisauksiasi terveellisestä ravinnosta!
        HÄN TIETÄÄ sen kaiken sinua paremmin. Hän on oikea oppinen!
        Hän ei vain noudata niitä! Miksi ei? Koska hän on tyytymätön elinolosuhteisiinsa!
        Lapsuuden traumat hoitamatta ja masennuksesta aiheutunut kyvyttömyys hankkia työtä jossa viihtyy ja jolla elättää itseään keskiverroin tyydyttävästi.
        Tekniikka ja ja kaikki muu, mitä tarvitaan nyky-yhteiskunnassa maksaa!
        Kuinka sellainen henkilö kykenisi väsyneenä ja tyytymättömänä ladata energiaa vapaa-aikanaan uusiin ponnisteluihin ja tuottoisaan huomiseen?
        Sitten hän purkaa kiukkuaan tuntemattomiin repimällä heidän pelihousunsa revittyään ne omansa ensin, mikäli hänelläniitä oli nimeksikään.
        Mahtaa olla miellyttävää seurustella hänen kanssaan kotiväen ja tuttavien keskuudessa.
        Toisaalta, kotiväki on vaikuttanut hänen nykyiseen tilaansa.
        On varmasti samaa tasoa ja tyytyväinen nähdessään aloittajan masentuneena tynnyrinä pyörivän keskuudessaan. Kaikki yhtä onnettomia.
        Minun sisareni ja nämä pakolliset tuttavani eivät siedä, että minä olisin parhaimmillani.
        Olisin energinen, hyvinvoiva, iloinen, hoikka, ulkonäöstäni huolehtiva.
        Se pudottaa heidät pinnaa alemmas hierarkialla ja vähentää heidän paremmuudentuntoaan!
        Aloittaja tuntuu olevan tyytyväinen, kun hänen ylipainonsa hyväksytään.
        Vaikka, jos hän olisi tyytyväinen,niin eihän hän siitä eroon yrittäisi päästä!
        Nyt hän on täällä syyttämässä ventovieraita ihmisiä omasta kykenemättömyydestään!
        Saa yhteiskunnan kustantamaa kallista hoitoa ja valittaa aterioiden hintavuudesta.
        Niinkuin siihen hänen maksamaansa roposeen kuuluisi koko henkilökunta, sairaalakustannukset, siivojien palkat ja kaikki työ mitä hänen hyväkseen tehdään vuosien tutkimuksien tuloksena! Kiittäisi veronmaksajia saamastaan lähes ilmaisesta hoidosta!

        Huvittaa lukea täällä olevan aivan samaa väkeä kuin aloittajalla ympärillään.
        Heidän mottonsa tuntuu olevan: Koska minä voin huonosti,sinäkään et saa voida hyvin!
        Tosiaan! Tämä on joku tukiryhmä huonovointisuuteen, että kaikki istuisivat yhtä masentuneina samassa veneessä. Älkää keinuttako sitä, sillä kellään ei ole kykyä tai halua päästä ylös masennuksestaan! Mukavaa syytellä jopa ylös vetäjiä omasta avuttomuudestaan.

        Tämä ei ollut aloittajalle, vaan edelliselle, joka toi esiin hyvinvointia edistäviä ravintoaineita!
        Täällä jää taas aloitukset pois ja kommentit menevät vastauksiksi väärille henkilöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen tule jakamaan aloittajalle viisauksiasi terveellisestä ravinnosta!
        HÄN TIETÄÄ sen kaiken sinua paremmin. Hän on oikea oppinen!
        Hän ei vain noudata niitä! Miksi ei? Koska hän on tyytymätön elinolosuhteisiinsa!
        Lapsuuden traumat hoitamatta ja masennuksesta aiheutunut kyvyttömyys hankkia työtä jossa viihtyy ja jolla elättää itseään keskiverroin tyydyttävästi.
        Tekniikka ja ja kaikki muu, mitä tarvitaan nyky-yhteiskunnassa maksaa!
        Kuinka sellainen henkilö kykenisi väsyneenä ja tyytymättömänä ladata energiaa vapaa-aikanaan uusiin ponnisteluihin ja tuottoisaan huomiseen?
        Sitten hän purkaa kiukkuaan tuntemattomiin repimällä heidän pelihousunsa revittyään ne omansa ensin, mikäli hänelläniitä oli nimeksikään.
        Mahtaa olla miellyttävää seurustella hänen kanssaan kotiväen ja tuttavien keskuudessa.
        Toisaalta, kotiväki on vaikuttanut hänen nykyiseen tilaansa.
        On varmasti samaa tasoa ja tyytyväinen nähdessään aloittajan masentuneena tynnyrinä pyörivän keskuudessaan. Kaikki yhtä onnettomia.
        Minun sisareni ja nämä pakolliset tuttavani eivät siedä, että minä olisin parhaimmillani.
        Olisin energinen, hyvinvoiva, iloinen, hoikka, ulkonäöstäni huolehtiva.
        Se pudottaa heidät pinnaa alemmas hierarkialla ja vähentää heidän paremmuudentuntoaan!
        Aloittaja tuntuu olevan tyytyväinen, kun hänen ylipainonsa hyväksytään.
        Vaikka, jos hän olisi tyytyväinen,niin eihän hän siitä eroon yrittäisi päästä!
        Nyt hän on täällä syyttämässä ventovieraita ihmisiä omasta kykenemättömyydestään!
        Saa yhteiskunnan kustantamaa kallista hoitoa ja valittaa aterioiden hintavuudesta.
        Niinkuin siihen hänen maksamaansa roposeen kuuluisi koko henkilökunta, sairaalakustannukset, siivojien palkat ja kaikki työ mitä hänen hyväkseen tehdään vuosien tutkimuksien tuloksena! Kiittäisi veronmaksajia saamastaan lähes ilmaisesta hoidosta!

        Huvittaa lukea täällä olevan aivan samaa väkeä kuin aloittajalla ympärillään.
        Heidän mottonsa tuntuu olevan: Koska minä voin huonosti,sinäkään et saa voida hyvin!
        Tosiaan! Tämä on joku tukiryhmä huonovointisuuteen, että kaikki istuisivat yhtä masentuneina samassa veneessä. Älkää keinuttako sitä, sillä kellään ei ole kykyä tai halua päästä ylös masennuksestaan! Mukavaa syytellä jopa ylös vetäjiä omasta avuttomuudestaan.

        Anteeksi vaan mutta olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 10 vuotta. Tiedätkö itse miltä tuntuu kun on ollut koulukiusattu 13 vuotta putkeen pois lukien kesälomat.Luuletko että on helppoa ollut kun koulussa ei ole huolittu mukaan ja saanut tehdä kaikki pari-ja ryhmätyöt yksin.Luuletko etteikö tällänen jättäisi traumoja.Mä kävin Valopilkussa kerran mutta mua ei otettu sinne asiakkaaksi koska mulla oli tämä BED. Jos mulla ei olis ollut syömishäiriötä niin mä olisin päässyt asiakkaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 10 vuotta. Tiedätkö itse miltä tuntuu kun on ollut koulukiusattu 13 vuotta putkeen pois lukien kesälomat.Luuletko että on helppoa ollut kun koulussa ei ole huolittu mukaan ja saanut tehdä kaikki pari-ja ryhmätyöt yksin.Luuletko etteikö tällänen jättäisi traumoja.Mä kävin Valopilkussa kerran mutta mua ei otettu sinne asiakkaaksi koska mulla oli tämä BED. Jos mulla ei olis ollut syömishäiriötä niin mä olisin päässyt asiakkaaksi.

        Aloita se hyvinvointisi kohotus olemalla rehellinen!
        Jo ensi sanallasi valehtelet sekä itsellesi, että muille!
        Sanot "anteeksi", ja käytät katumusta osoittavaa sanaa syyttääksesi lukijoita epäoikeudenmukaisesta kohtelusta!

        Alapa aikasi tehokkaasti hyödyntäen puimaan omaa sisintääsi ja tunteitasi.
        IHAN ITSEKSESI, kuten haluat ja voit olla ihan rehellinen, sillä kukaan ei näe.

        Tässä sinulle pieni askartelu, vaikka SINÄ TIEDÄT TÄMÄN JO!
        Ota iiiiiso paperi ja ala tuhrustaa sille piiiitkää piinahistoriaasi.
        Ihaan sieltä ensi traumasta, mistä et kykene puhumaan sinne koulukiusaajiin ja työpaikkojen eri historioihin. Katsele sitä elämäsi karttaa, niin saat perspektiiviä.
        Huomaat, että kykenet tuntemaan myötätuntoa itseäskohtaan.
        Vähitellen, nukuttuasi pari yötä alat keksiä, miten oikaista näitä vaikeita tapahtumia.
        Miten haluaisit nyt toimia vastaavassa tilanteessa. Korvaa se vanha uudella menettelyllä.
        Kun kiukkusi ja pettymyksesi itseäsi kohtaan vähenee, sinulla ei ole tarvetta ruoskia toisia nokkosilla!

        Lähimmäiset, jotka ovat "hyväksyneet" toisen epäterveelliset tavat ja ylipainot, tulevat raivostumaan huomatessaan toisen edistyvän ja tuntevat menettäneensä itsetyytyväisyyttään. Siinä tarvitaan rautaista tahtoa jatkaa terveenpään elämäntapaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sä luet ketjua niin mä oon vastannut tuohon kysymykseen. Joten lue ketjusta vastaus.

        Paino tänään 79 kg.

        Luulet varmaan itsesäälisi ja syytöksesi kiinnostavan toisia!LOL


    • Anonyymi

      Mä jätän tämän palstan koska te näköjään tiedätte mun elämästä kaiken ja sitten mun tarttee korjata nämä teidä oletukset mun elämästä.

      • Anonyymi

        Sinä olet valitettavasti väärässä paikassa. Tavallinen ihminen ei vain yksinkertaisesti kykene auttamaan sinua, vaan tarvitset ammattimaista apua, ehkä psykoterapiaa.


      • Anonyymi

        Näköjään tiesinkin todellisen syyn liikalihavuuteesi naulan kantaan!
        Tunneperäiset syyt, joita et itse kykene käsittelemään ja
        kieltäytymisesi kaikenlaisesta avusta sekä koulutetuilta, että kuoluttamattomilta!
        Sieltähän ne kakaisit kääntäen syytökset vastaajille ja auttajille!
        Jää nyt hemmottelemaan märkiviä haavojasi kiettiön pöydän ääreen
        IHAN ITSEKSESI!
        Minä en ole kiinnostunut sinunlaisistasi, mutta opin tunnistamaan ensioireet ja kykenen kääntymään toiseen suuntaan, sillä te ette halua apua, vaan haastatte riitaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet valitettavasti väärässä paikassa. Tavallinen ihminen ei vain yksinkertaisesti kykene auttamaan sinua, vaan tarvitset ammattimaista apua, ehkä psykoterapiaa.

        Taasko mun pitää kertoa kaikki.Minä olen käynyt psykoterapiassa.Luulin että tämä on laihdutuspalsta eikä miun elämänhistoria palsta.Terapeutti sanoi minulle esim. etten ole paha ihminen vaikka minulla on paha olla.En siis ole mikään rikollinen.Myös itkeminen on väärin koska se on lapsellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään tiesinkin todellisen syyn liikalihavuuteesi naulan kantaan!
        Tunneperäiset syyt, joita et itse kykene käsittelemään ja
        kieltäytymisesi kaikenlaisesta avusta sekä koulutetuilta, että kuoluttamattomilta!
        Sieltähän ne kakaisit kääntäen syytökset vastaajille ja auttajille!
        Jää nyt hemmottelemaan märkiviä haavojasi kiettiön pöydän ääreen
        IHAN ITSEKSESI!
        Minä en ole kiinnostunut sinunlaisistasi, mutta opin tunnistamaan ensioireet ja kykenen kääntymään toiseen suuntaan, sillä te ette halua apua, vaan haastatte riitaa!

        Etkö osannut lukea.Hain apua koulukiusaamistraumoihin Valopilkusta,mutta eivät ottaneet minua asiakkaaksi koska minulla on syömishäiriö.Opettele lukemaan ettei mun tarvi kahdesti kertoa mun historiaani.Eli Valopilkussa käytiin ekalla kerralla läpi esim. millasta kiusaaminen on ollut jne.Ja minulle sanottiin lopussa ettei he voi ottaa mua asiakkaaksi koska mulla on syömishäiriö.Mä olen 35 vuotta käynyt näitä traumoja läpi ja sitten kun on mahdollisuus puhua asiaa perehtyneille niin sanotaan etten ole valmis puhumaan.Eli kun 35 vuotta pohtinut kiusaamista niin en ole muiden mielestä tarpeeksi pohtinut asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko mun pitää kertoa kaikki.Minä olen käynyt psykoterapiassa.Luulin että tämä on laihdutuspalsta eikä miun elämänhistoria palsta.Terapeutti sanoi minulle esim. etten ole paha ihminen vaikka minulla on paha olla.En siis ole mikään rikollinen.Myös itkeminen on väärin koska se on lapsellista.

        Sanoiko machoterapeuttisi todella, että itkeminen on väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoiko machoterapeuttisi todella, että itkeminen on väärin?

        Sanoi että on lapsellista ja pitää lopettaa itkeminen ( vastaanotolla).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoi että on lapsellista ja pitää lopettaa itkeminen ( vastaanotolla).

        Nyt itkettää ja naurattaa yhtä aikaa. Kumpiko on asiassa oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt itkettää ja naurattaa yhtä aikaa. Kumpiko on asiassa oikein?

        Mä sairastin 20 vuotta sitten masennuksen ja oli virhe itkeä julkisesti koska aikuinen ihminen ei saa itkeä. Jos oisin tiennyt ettei vastaanotolla saa itkeä niin olisin pidätellyt itkua.Myös koulukiusaamisesta ei ollut kiinostunut keskustelee koska pitää elää tässä hetkessä ja asiat jotka on tapahtuneet elämässä eivät saa vaikuttaa nykyisin olotilaan. Eli ei puhuta asioista koska asiat tapahtuneet elämässäni ja ne pitää unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä sairastin 20 vuotta sitten masennuksen ja oli virhe itkeä julkisesti koska aikuinen ihminen ei saa itkeä. Jos oisin tiennyt ettei vastaanotolla saa itkeä niin olisin pidätellyt itkua.Myös koulukiusaamisesta ei ollut kiinostunut keskustelee koska pitää elää tässä hetkessä ja asiat jotka on tapahtuneet elämässä eivät saa vaikuttaa nykyisin olotilaan. Eli ei puhuta asioista koska asiat tapahtuneet elämässäni ja ne pitää unohtaa.

        Montako kertaa olet itse sanonut lähteväsi tältä palstalta?
        Mut4a jatkat vain toisten kritisoimista syyttävästi!
        Se on helpotusta tietysti lähimmäisillesi, koska muuten syyttelisit ja marisisit siellä!
        Tiedätkö, että muutkin ovat käyneet vaikeita asioita läpi.
        Eivät vain syyttele toisia itsesäälissä, vaan ottavat apua vastaan ja kiittävät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko mun pitää kertoa kaikki.Minä olen käynyt psykoterapiassa.Luulin että tämä on laihdutuspalsta eikä miun elämänhistoria palsta.Terapeutti sanoi minulle esim. etten ole paha ihminen vaikka minulla on paha olla.En siis ole mikään rikollinen.Myös itkeminen on väärin koska se on lapsellista.

        Minähän sanoin, että syy lihavuuteesi sijaitsee yläpäässäsi!
        Mutta rakastat kääntää toisten toteamukset vääriksi!
        Väännät ne sitten omilla sanoillasi samaksi, mitä toinen toteaa!
        Mikä tyyppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako kertaa olet itse sanonut lähteväsi tältä palstalta?
        Mut4a jatkat vain toisten kritisoimista syyttävästi!
        Se on helpotusta tietysti lähimmäisillesi, koska muuten syyttelisit ja marisisit siellä!
        Tiedätkö, että muutkin ovat käyneet vaikeita asioita läpi.
        Eivät vain syyttele toisia itsesäälissä, vaan ottavat apua vastaan ja kiittävät!

        En syyttele mutta joku sanoi että painan kohta 400 kg jos jatkan syömistä.Vastasin tähän etten ole painanut edes 100 kiloa.Joku sanoi etten ole ylipainoinen.En syö linssikeittoa ja folaattia ja juo möhnäsmoothieta.Mulla ei ole blenderiä.En ole missään vaiheessa sanonut että olisi kiire pudottaa 20 kiloa ja mun tavoitteena onkin pudottaa vuodessa 20 kiloa.Vastasin myös että minä pidä ruokapäiväkirjaa ja kirjanpitoa painosta.Olen monta kertaa kertonut millasta palvelua sain terapiassa ja Valopilkussa.

        Mä vastasin kaikkiin nyt taas kerralla kun ette jaksa lukea koko ketjua.

        Missä vaiheessa olen sanonut että syy syömiseen ei olisi psyykkinen.Kyllä minä tiedän että jos syö enemmän kuin kuluttaa lihoo.

        Mutta kiitos kaikille.Tämä sai riittää mun elämästä.Teille ei riittänyt se että olen aloittanut urakan ja syönyt vähemmän vaan te kaivatte esiin vaan sen miten vihainen olen. Kertokaa te täydelliset normaalipainoset miten ihanaa ja ruusuilla tanssimista teidän elämä on.

        Eli kerran vielä minä olen hakenut apua ja sanoin että olen vähävartainen ja mulle 200 e 20 päivältä on iso raha.Sitä rahaa menee elämiseen myös hoitopaikan ulkopuolella. Te näytätte olevan hyvätuloisia kun teillä on varaa sanoa mihin mulla on varaa.

        Mä en tartte teitä.Mä en tajua miksi mun ärtyneisyys ottaa teitä noin paljon päähän.


    • Anonyymi

      Saa sitä yrittää.

      • Anonyymi

        Yrität siis nolata toisia kieltämällä heidän ajatuksensa ja sanomalla saman itse toisin sanoin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität siis nolata toisia kieltämällä heidän ajatuksensa ja sanomalla saman itse toisin sanoin!

        Mitä mä olen kieltänyt.Voitko kertoa. Minä tiedän että kun syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoo.Okei.

        Kenet mä olen nolannut.Lähinnä mä oon nolannut itseni koska olen puhunut elämästä laihdutuksen ulkopuolella.Mä en ole tilivelvollinebn siitä miten vaikeaa mun elämä on ollut.Kenet mä olen nolannut ?Vittu mä kerroin vaan ettei mulla ole blenderiä jolla smootieita tehdään ja enkä osta sen takia että joku tykkää smootieita tehdä.Sitäkö tarkoitat?Eli kun joku sanoo hyppää kaivoon niin mä hyppään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mä olen kieltänyt.Voitko kertoa. Minä tiedän että kun syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoo.Okei.

        Kenet mä olen nolannut.Lähinnä mä oon nolannut itseni koska olen puhunut elämästä laihdutuksen ulkopuolella.Mä en ole tilivelvollinebn siitä miten vaikeaa mun elämä on ollut.Kenet mä olen nolannut ?Vittu mä kerroin vaan ettei mulla ole blenderiä jolla smootieita tehdään ja enkä osta sen takia että joku tykkää smootieita tehdä.Sitäkö tarkoitat?Eli kun joku sanoo hyppää kaivoon niin mä hyppään.

        Mä en tietääkseni ekassa viestissä sanonut että neuvoja otetaan vastaan tai tartten vertaistukea.Minä olen sanonut monta kertaa että tein aloituksen koska se motivoi mua ja ja olisi noloa tunnustaa etten onnistunutkaan.Miksi hitossa mun pitää miljoona kertaa sanoa nämä asiat.


    • Anonyymi

      Kukaan ei kommentoinut mun syömisiä tai ruokailuaikoja.Ei kukaan.Eikö teitä kiinostanutkaan miten syön nyt. Vaan teitä kiinostaa miksi olen niin ärsyyntynyt.Mutta joo tunteet on kielettyjä.

      Mä en halua niin täydellistä elämää kuin teillä muilla on. Ja kyllä. aion tuntea tunteita. Myös ärtymystä.

      • Anonyymi

        Menetelmänä on syödä terveellisesti. Se on hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menetelmänä on syödä terveellisesti. Se on hyvä asia.

        Tiiätkö kun näitä menetelmiä eli keino,konsti,metodi,tapa,tekniikka,suunnitelmallinen menettelytapa joita jotkut käyttää esim vesipaasto (todella terveellinen/vähäkalorinen),paasto,pussikuurit,vähähiilihydraattinen,atkins,ketoosidietti ei ole siis minun menetelmä=tapa,keino, konsti pudottaa painoa.Googlettakaa synonyymit sanoille pudottaa painoa.Mä en tiennyt että mä valitsin sanalle keino väärän synonyymin. Hitsi vesipaasto ois varmaan ollut parempi ja tervellisempi laihdutustapa. Säästyis rahaa kun jois vaan hanavettä pitkin päivää. Tämä vesipaasto olis ollut parempi tapa,keino,konsti,metodi,tekniikka,suunntelmallinen menettelytapa.Onko teillä vielä sanalle menetelmä synonyymejä.Mä en löytänyt googlesta enää sille synonyymejä=samaa tarkoittava sana.Eli anteeksi että mä käytin suomen kielessä olevaa synonyymiä. En tiennyt ettei synonyymejä saa käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiätkö kun näitä menetelmiä eli keino,konsti,metodi,tapa,tekniikka,suunnitelmallinen menettelytapa joita jotkut käyttää esim vesipaasto (todella terveellinen/vähäkalorinen),paasto,pussikuurit,vähähiilihydraattinen,atkins,ketoosidietti ei ole siis minun menetelmä=tapa,keino, konsti pudottaa painoa.Googlettakaa synonyymit sanoille pudottaa painoa.Mä en tiennyt että mä valitsin sanalle keino väärän synonyymin. Hitsi vesipaasto ois varmaan ollut parempi ja tervellisempi laihdutustapa. Säästyis rahaa kun jois vaan hanavettä pitkin päivää. Tämä vesipaasto olis ollut parempi tapa,keino,konsti,metodi,tekniikka,suunntelmallinen menettelytapa.Onko teillä vielä sanalle menetelmä synonyymejä.Mä en löytänyt googlesta enää sille synonyymejä=samaa tarkoittava sana.Eli anteeksi että mä käytin suomen kielessä olevaa synonyymiä. En tiennyt ettei synonyymejä saa käyttää.

        Mikä sua vaivaa, en lue koko pitkää sepustusta, jossa on kymmeniä viestejä? Sinulla on ainakin herne nokassa! Sanot avauksessa, että menetelmänä on syödä terveellisesti, ja sinulle vastataan, että se on hyvä asia. Mikä siis on ongelmasi.

        Toistan, että on hyvä, että menetelmäsi, tapasi, keinosi, konstisi, metodisi, tekniikkasi ja suunnitelmallinen menettelytapasi on terveellinen! Et taidakaan pyytää anteeksi käyttämääsi suomen kielen sanaa tai synonyymiä, vaan olemassaoloasi.

        Annan ohjeeksi, että otat itseäsi niskasta kiinni ja teet niin kuin sinulle on opetettu oikeaksi.


    • Anonyymi

      Olisi ollut kiva vaihdella kuulumisia aloittajan kanssa, koska ollaan suurinpiirtein samoissa mitoissa. Mutta harmi, kun tämä sivusto on muuttunut tuollaiseksi ikäväksi toisten ihmisten moittimiseksi. Tämänhän sivun pitäisi olla toisia kannustava eikä sellainen, että kaivetaan negatiivisia asioita vaikka väkisin.

      Näyttää siltä, että kun ollaan anonyymisti, niin saa purkaa omaa pahaa oloaan toisiin ja näin saada kaikille kurja olo.

      Sivun ylläpitäjälle terveisiä, että kannattaisi poistaa ikävät kommentit ja jättää vain ne, jotka palvelevat tämän sivun tarkoitusta. Mutta siinäpä se, eipä tänne jäisi enää kuin muutama vastaus.

      Aloittajalle tsemppiä laihduttamiseen. Itse jatkan näillä loppuelämän pienillä valinnoilla, sillä kokemuksesta viistastuneena "laihdutusprojektit" ainakin omalla kohdalla tuo kilot takaisin, mutta jos esim. vaihdan maitotuotteet rasvattomiin, leivän päälle omenaa/tomaattia/kurkkua/salaattia/avokadoa tms ja ehdottomasti lautasmalli ja säännölliset ruokailuajat, niin tämä tyyli sopii omaan elämäntilanteeseeni parhaiten.

      Ja mulla ei ole kiire. Jokainen 100 g pudotuskin on plussaa, kunhan suunta on vain alaspäin:)

      • Anonyymi

        Paraskin puhuja, sillä syyllistät juuri kaikkia muita, jonka lisäksi kirjoitat itse anonyyminä.


      • Anonyymi

        Mä olen monesti kertonut että olen tehnyt aloituksen,jotta se motivoi mua ja jotta ei tarvitsisi ilmoittaa etten onnistunut.Mutta mua syytetään siitä etten ota neuvoja vastaan,vaikka en niitä ole edes pyytänyt.

        Minua on kehoitettu hakemaaan apua,mutta olen monsti sanonut ettei minua hyväksytty asiakkaaksi.

        Kukaan ei sanonut mun syömisistä mitään vaan melkein syyttivät minua siitä että olen syypää koulukiusaamiseen.

        AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen monesti kertonut että olen tehnyt aloituksen,jotta se motivoi mua ja jotta ei tarvitsisi ilmoittaa etten onnistunut.Mutta mua syytetään siitä etten ota neuvoja vastaan,vaikka en niitä ole edes pyytänyt.

        Minua on kehoitettu hakemaaan apua,mutta olen monsti sanonut ettei minua hyväksytty asiakkaaksi.

        Kukaan ei sanonut mun syömisistä mitään vaan melkein syyttivät minua siitä että olen syypää koulukiusaamiseen.

        AP

        "Kukaan ei sanonut mun syömisistä mitään vaan melkein syyttivät minua siitä että olen syypää koulukiusaamiseen."

        Kerro lisää tuosta. Missä sinua on syytetty tai syyllistetty? Miksi sinua koulukiusattiin, sairautesiko vuoksi vai ulkonäön? Ei saa kiusata toista ihmistä.


      • Anonyymi

        Olet varmaan 166/79 = 65kg. Aloittaja ei näköjään tarttunut sinun ystävällisesti ojennettuun toveruuden käteen.
        Saanko ehdottaa, että teet oman avauksen?
        Monille on tullut muutama lisä-kg näin pandemin rajoittaessa monin tavoin jo toista vuotta.
        Se on vaikuttanut myös mielialaan ja aikaansaanut ahdistusta varsinkin niille, joilla on perhevastuita tai ovat sairaita. Kenenkään ei tule kuolla covid-19:sta, mutta syöpäpotilaat on jätetty heitteille.
        Mutta nyt on jokaisen osoitettava arvostavansa omaa kehoaan ja otettava oma vastuu terveydestään. Vaikutat järkevältä ja hyväntahtoiselta ja olin pettynyt, kun aloittaja ei ryhtynyt kanssasi juttusille, vaan tarttui kommentteihin, jotka häntä ärsyttivät.

        Sinulla on selvä näkemys päämäärästäsi ja haluat nauttia olostasi.
        Taidat tietää, ettei se tavoitteen saavuttaminen ole kaikki kaikessa, vaan matka siihen voi olla hyvin opettavaa ja antoisaa!
        Toivon sinulle hyvää loppukesää kohti raiasta syksyä! 🌿🍎🌾🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan 166/79 = 65kg. Aloittaja ei näköjään tarttunut sinun ystävällisesti ojennettuun toveruuden käteen.
        Saanko ehdottaa, että teet oman avauksen?
        Monille on tullut muutama lisä-kg näin pandemin rajoittaessa monin tavoin jo toista vuotta.
        Se on vaikuttanut myös mielialaan ja aikaansaanut ahdistusta varsinkin niille, joilla on perhevastuita tai ovat sairaita. Kenenkään ei tule kuolla covid-19:sta, mutta syöpäpotilaat on jätetty heitteille.
        Mutta nyt on jokaisen osoitettava arvostavansa omaa kehoaan ja otettava oma vastuu terveydestään. Vaikutat järkevältä ja hyväntahtoiselta ja olin pettynyt, kun aloittaja ei ryhtynyt kanssasi juttusille, vaan tarttui kommentteihin, jotka häntä ärsyttivät.

        Sinulla on selvä näkemys päämäärästäsi ja haluat nauttia olostasi.
        Taidat tietää, ettei se tavoitteen saavuttaminen ole kaikki kaikessa, vaan matka siihen voi olla hyvin opettavaa ja antoisaa!
        Toivon sinulle hyvää loppukesää kohti raiasta syksyä! 🌿🍎🌾🤗

        Taas vastaus tuntuu menevän väärään jatkoon ilman aloitusta.
        166cm tuleva 166/65kg tämä lähetys.
        Ei aloittajan riepoteltavaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kukaan ei sanonut mun syömisistä mitään vaan melkein syyttivät minua siitä että olen syypää koulukiusaamiseen."

        Kerro lisää tuosta. Missä sinua on syytetty tai syyllistetty? Miksi sinua koulukiusattiin, sairautesiko vuoksi vai ulkonäön? Ei saa kiusata toista ihmistä.

        Syytetään siitä että olen tehnyt aloituksen väärälle laihdutus palstalle.Myös sana menetelmä oli väärin.En ymmärtänyt että sanan keino,tapa,konsti synonyymiä ei saa käyttää.

        kun pelkästään syö linssikeittoa ja folaattia ja juo möhnäsmoothieta niin tuossa tulos.En ole ikinä syönyt linssikeittoa ja folaattia ja en omista blenderiä jolla tehdään smootieita.Minä olin siis ilkeä kun sanoin etten osta blenderiä.

        Minua on syytetty siitä etten ota apua vastaan.Kerroin monta kertaa ettei minua otettu Valopilkussa asiakkaaksi koska mulla on BED. Ja ihmiset syyttää mua nyt siitä etten hae apua vaikka ei ole musta kiinni kenet Valopilkussa otetaan asiakkaaksi.Valopilkku on siis paikka kiusaamista kokeneille.

        AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan 166/79 = 65kg. Aloittaja ei näköjään tarttunut sinun ystävällisesti ojennettuun toveruuden käteen.
        Saanko ehdottaa, että teet oman avauksen?
        Monille on tullut muutama lisä-kg näin pandemin rajoittaessa monin tavoin jo toista vuotta.
        Se on vaikuttanut myös mielialaan ja aikaansaanut ahdistusta varsinkin niille, joilla on perhevastuita tai ovat sairaita. Kenenkään ei tule kuolla covid-19:sta, mutta syöpäpotilaat on jätetty heitteille.
        Mutta nyt on jokaisen osoitettava arvostavansa omaa kehoaan ja otettava oma vastuu terveydestään. Vaikutat järkevältä ja hyväntahtoiselta ja olin pettynyt, kun aloittaja ei ryhtynyt kanssasi juttusille, vaan tarttui kommentteihin, jotka häntä ärsyttivät.

        Sinulla on selvä näkemys päämäärästäsi ja haluat nauttia olostasi.
        Taidat tietää, ettei se tavoitteen saavuttaminen ole kaikki kaikessa, vaan matka siihen voi olla hyvin opettavaa ja antoisaa!
        Toivon sinulle hyvää loppukesää kohti raiasta syksyä! 🌿🍎🌾🤗

        Kiitos ystävällisistä sanoistasi❤️ mukavaa loppukesää myös sinulle🤗


    • Anonyymi

      Kiitos kun ilmoitit asiastasi.

    • Anonyymi

      Paino tänään 78,5 kg

      AP

    • Anonyymi

      Kyllä minä huomasin tämän toisen painon pudottajan.Pitääkö mua joka ikisestä asiasta syyttää.Mä oon helvetin väsynyt kun useat asiat pitää kertoa aina uudelleen koska ei jakseta lukea koko ketjua.Mutta jaksetaan kiinittää huomiota sellaisiin asioihin tai sanaan kuin menetelmä.Ja mä joudun perustelee että suomen kielessä on synonyymejä sanoille.

      • Anonyymi

        Puhutko itseksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko itseksesi?

        Kyllä. Onko se sulle ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Onko se sulle ongelma?

        Voit puuhastella täällä ihan mitä haluat, kuten me muutkin, mutta varmasti myönnät itsekin, että et ole tyypillisimmästä päästä ihmisrotua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit puuhastella täällä ihan mitä haluat, kuten me muutkin, mutta varmasti myönnät itsekin, että et ole tyypillisimmästä päästä ihmisrotua.

        Olenko muuta väittänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko itseksesi?

        Etkö nyt tajua 😉 ETTÄ ALOITTAJA HALUAA PITÄÄ INSPIROIVAA PÄIVÄKIRJAANSA IHAN ITSEEN! EI MITÄÄN NEUVOJA, MUTTA KAIPAA KEHUJA: HYVÄ, HYVÄ, HIENOJA ATERIOITA, HIENOA, ETTÄ OLET PUDOTTANUT NESTETTÄ RUHOSTASI......

        Hänen ystävänsä ja omaisensa eivät anna ego-boost tarpeensi.
        Pysy nyt hyvä ihminen näiden inspiroivien ateroiden ja nesteen pudotuksen kehumisissa! 😁😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö nyt tajua 😉 ETTÄ ALOITTAJA HALUAA PITÄÄ INSPIROIVAA PÄIVÄKIRJAANSA IHAN ITSEEN! EI MITÄÄN NEUVOJA, MUTTA KAIPAA KEHUJA: HYVÄ, HYVÄ, HIENOJA ATERIOITA, HIENOA, ETTÄ OLET PUDOTTANUT NESTETTÄ RUHOSTASI......

        Hänen ystävänsä ja omaisensa eivät anna ego-boost tarpeensi.
        Pysy nyt hyvä ihminen näiden inspiroivien ateroiden ja nesteen pudotuksen kehumisissa! 😁😉

        Ok. Tosi kummallinen paikka pitää päiväkirjaansa. Pitäisi vaikka blogia, jossa kommentointi on suljettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Tosi kummallinen paikka pitää päiväkirjaansa. Pitäisi vaikka blogia, jossa kommentointi on suljettu.

        Saa kommentoida. Mutta miksi en saa käyttää sanaa menetelmä. Ja miksi mun pitäis syödä linssikeittoa,folaattia ja möhnäsmootieita? Mä en muutenkaan syö keittoja niin en ala tekemään linssikeittoa. Pitääkö mun ostaa nyt blenderi smootieita varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Tosi kummallinen paikka pitää päiväkirjaansa. Pitäisi vaikka blogia, jossa kommentointi on suljettu.

        Aloittajalla on ruudullinen vihko, mihin kirjoittaa päiväkirjaansa, mutta, mutta...
        Ruutuvihossa on yksi puute. Toiset eivät voi kommentoida sinne!
        Miksi hän tarvitsee kommentoijia, kun pitää merkintöjään ihan itselleen?

        No, aloittaja voi huonosti aina lapsuudestaan asti ja kommentoijia tarvitaan, kun hän voi erikoisen huonosti ja tahtoo ruoskia toisia kukattomalla ruusukimpulla huonosta tukemisesta, pyytämättömien neuvojen antamisista, tyhmyydestä, omien kokemustensa kertomisista....

        Jos lääkärit ja terapeutit eivät ole kyenneet miellyttämään häntä, niin ei pidä luulla, että täällä olevat pulliaiset häntä kiinnostavat.
        Mutta huomiota ja kehuja hän kaipaa. Ruutuvihko ei anna niitä. 😰😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa kommentoida. Mutta miksi en saa käyttää sanaa menetelmä. Ja miksi mun pitäis syödä linssikeittoa,folaattia ja möhnäsmootieita? Mä en muutenkaan syö keittoja niin en ala tekemään linssikeittoa. Pitääkö mun ostaa nyt blenderi smootieita varten?

        Folaattia suositellaan erityisesti raskaana oleville ja raskautta suunnitteleville.

        Hitsi mä unohdin sanoa etten ole raskaana ja en suunnittele raskautta. Kaikki laihduttavat naiset ei ole raskaana vaikka mahaa on.Kyllä se vatsan pyöreys on rasvaa eikä sikiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Folaattia suositellaan erityisesti raskaana oleville ja raskautta suunnitteleville.

        Hitsi mä unohdin sanoa etten ole raskaana ja en suunnittele raskautta. Kaikki laihduttavat naiset ei ole raskaana vaikka mahaa on.Kyllä se vatsan pyöreys on rasvaa eikä sikiö.

        Mitääääh! Minulla kun on sellainen kardashian-pepa, tosin vatsan seuduilla.
        Enkö olekaan raskaana? 🤰🙄😬
        Onko se sellaista rasvamöhöä, joka sulaa ensi kevääseen mennessä? 😳😱😰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitääääh! Minulla kun on sellainen kardashian-pepa, tosin vatsan seuduilla.
        Enkö olekaan raskaana? 🤰🙄😬
        Onko se sellaista rasvamöhöä, joka sulaa ensi kevääseen mennessä? 😳😱😰

        Jos mä oisin raskaana niin mä olisin ollut raskaana jo kymmeniä vuosia ja vieläkään se lapsi ei ole syntynyt koska maha ei ole hävinnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla on ruudullinen vihko, mihin kirjoittaa päiväkirjaansa, mutta, mutta...
        Ruutuvihossa on yksi puute. Toiset eivät voi kommentoida sinne!
        Miksi hän tarvitsee kommentoijia, kun pitää merkintöjään ihan itselleen?

        No, aloittaja voi huonosti aina lapsuudestaan asti ja kommentoijia tarvitaan, kun hän voi erikoisen huonosti ja tahtoo ruoskia toisia kukattomalla ruusukimpulla huonosta tukemisesta, pyytämättömien neuvojen antamisista, tyhmyydestä, omien kokemustensa kertomisista....

        Jos lääkärit ja terapeutit eivät ole kyenneet miellyttämään häntä, niin ei pidä luulla, että täällä olevat pulliaiset häntä kiinnostavat.
        Mutta huomiota ja kehuja hän kaipaa. Ruutuvihko ei anna niitä. 😰😭

        Mä en tartte kehuja mutta pitääkö mun alkaa syömään linssikeittoa,folaattia ja smootieita.Miksi en saa syödä tavalla jonka olen hyväksy havainnut.Etkö sä tajua että se 200 e jugurtista ja lounaasta on mulle iso hinta kun sitä rahaa menee elämiseen sen kahden aterian lisäksi.Jos sulla on paljon rahaa niin se ei tarkoita että mulla ois laittaa toiset 200 e 20 päivän aterioihin. Vaan sen takia että päiväpolilla opetettiin syömään kahen tunnin välein.Mulla on myös laskuja kuten muillakin ihmisillä.Mä elän kansaneläkkeellä ja asumistuella.Ja siitä mä maksoin sen ylimääräsen 200 e 20 päivältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä oisin raskaana niin mä olisin ollut raskaana jo kymmeniä vuosia ja vieläkään se lapsi ei ole syntynyt koska maha ei ole hävinnyt.

        Otan osaa! 😳 On raskasta olla hedelmättömästi raskaana! 😰


    • Anonyymi

      Mitä, mitä, mitä.....?

      Kummallisimpia ketjuja oikeastaan koskaan. Opettaa paljon erilaisista ihmisistä ja heidän kokemuksistaan, sairauksistaan, luonteestaan ja mm. varallisuudesta. Ehkä kaikki on totta, mutta internetissä kuka tahansa voi olla mitä tahansa.

      • Anonyymi

        Ja sä syytät mua nyt valehtelusta.Kiva.Mua on syytetty siitä etten jatkanut päiväpolilla hoitosuhdetta koska muille 200 e on pieni raha. He eivät ymmärrä että elämässä on asumismenoja ja laskuja.Mutta mukava aettä nyt mua syytetään valehtelusta.Eikö mikään kelpaa.

        AP


      • Anonyymi

        Sinä siinä, joka olet oppinut noin paljon, mitä pidät ajatuksesta, että laitetaan hattu kiertämään ja kerätään aloittajalle ne 200E niistä 20:tä päivästä, joita hän parkuu toistamiseen.
        Katsotaan ne niinkuin omiksi oppirahoiksemme. Mitä mieltä ehdotuksesta?

        Minä puolestani ihmettelen, kuinka aikuinen ihminen voi olla noin kiittämätön, että saa nauttia parasta mahdollista apua toisten verorahojen kustantamana!
        Ajattele, mikä kallis systeemi meillä on täällä pohjoismaissa kaikkien paperittomienkin käytettävänä! Toista se on Amerikoissa ja muissa maissa!
        On maita, joissa viedään turisteilta munuaisetkin maksaville henkilöille, ellet varmista niitä siveysvöillä. Ei mitään rentouttavaa lomailua, ei!

        Minä puolestani, kun laittelen aamulla kahvia, ajattelen kiitollisena, miten monta ihmistä on hikoillut puolestani aina Brasiliassa asti, ennenkuin saan sen kuppusen nautittavakseni. Niin, enkä tehnyt itse sitä kuppiakaan! Niin, ja ajatelkaa nyt minun Muumimukiani, kuin vuosien takaa siihen on panostanut pikku taiteilija saaristossa, ja sitten valmistajat ja rekkakuskit ja kaupan tädit ja.....
        Näin se on joka puurokupin ja jugurtin ja ihan kaiken kanssa, mistä saamme hyötyä!

        Saanko ehdottaa täällä roikkuville, EI ALOITTAJALLE,!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Että huomenna aamulla, kun juomme sen te 🍵🥐 tai kahvikupposen☕🍪 niin,
        KIITETTÄISIIN MIELESSÄMME SITÄ VALTAISAA IHMISTEN ARMEIJAA, JOKA ON PALVELLUT MEITÄ, ETTÄ SAAMME NAUTTIA MONISTA ASIOISTA PÄIVÄN AIKANA! ME OLEMME RIKKAITA KROISOKSIA!
        Jooko! Ollaanhan kiitollisia kaupantädeille, jotka tulevat työpaikalleen ja saamme murua rinnan alle.
        Ja talonpojille, jotka kasvattavat viljaa ja karjaa, että saamme leipää ja jugurttia.
        Ja ihan kaikille, jotka jaksavat turista täälläkin, kun joskus on vähän yksinäistä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sä syytät mua nyt valehtelusta.Kiva.Mua on syytetty siitä etten jatkanut päiväpolilla hoitosuhdetta koska muille 200 e on pieni raha. He eivät ymmärrä että elämässä on asumismenoja ja laskuja.Mutta mukava aettä nyt mua syytetään valehtelusta.Eikö mikään kelpaa.

        AP

        "Eikö mikään kelpaa."

        Kysypä tuota asiaa aluksi itseltäsi ja vasta sen jälkeen muilta.

        Jos on ahmintahäiriö, vika on mentaalipuolella. On sääli, että yhteiskunta ei kykene parantamaan tuollaisia sairauksia aspiriinilla tai kuin taikaiskusta. Koulukiusaamisella on pitkät varjot, ja siihen pitää puuttua heti. Opettajaa tai vanhempia asia ei kuitenkaan ehkä kiinnosta, koska se on niin vaikeaa. Nykyisin kiusaaminen tapahtuu välituntien lisäksi netin ihmeellisessä maailmassa.


    • Anonyymi

      Ihana hoikka poju. Pyllistä kunnolla ja ota vastaan siemenet. Ahhhh ahhh nyt tulee!

      • Anonyymi

        Tuo ei siis ollut minun kirjoittamani, ei todellakaan. Jokin raja. Terv. jälkeenjäänyt ja paha, jolla kuulemma monta kirjoitustyyliä.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3149
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2608
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1687
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1406
    Aihe