Hyundai laajentaa vetyautomallistoaan ja vetyautojen tuotantoa.
Vetysähköautojen myynti alkaa kasvaa huikeasti lähiaikoina.
https://www.electrive.com/2021/07/23/hyundai-wants-to-build-more-fuel-cell-vehicles/
Hyundai laajentaa vetyautomallistoaan
27
<50
Vastaukset
- Anonyymi
reilu vuosi niin saa vetyä käteen
- Anonyymi
Hyundai testaa parhaillaan vetyrekkaa jonka toimintamatka täydellä kuormalla on 800 km.
https://www.greencarreports.com/news/1133014_hyundai-will-test-500-mile-hydrogen-fuel-cell-semis-in-california - Anonyymi
Hyundai panostaa nyt todella voimakkaasti vetyautoihin.
https://www.hyundai.fi/vety/- Anonyymi
Hyundai ja JCB alkavat tekemään vetykaivinkoneita.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vetya-pyttyyn-jcblta-mullistavia-kayttokohteita-alkuaineista-yleisimmalle/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundai ja JCB alkavat tekemään vetykaivinkoneita.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vetya-pyttyyn-jcblta-mullistavia-kayttokohteita-alkuaineista-yleisimmalle/Edelleen, mistä saada vihreää vetyä?
- Anonyymi
Suomeen myydään varmaan tuhansia vetyautoja. Ai niin, mutta eihän täällä ole tankkausasemiakaan.
- Anonyymi
Oli kesä oli vety, oli kesä vety , vety, vety, vety vaaleanpunainen. Mato Valtonen lauleli tällaista.
- Anonyymi
Kah! Vetyhän on niiiin ihana aines, että ja koska se on niin yleinen alkuaine meissäkin, joissa on 65 prossaa happea, 18 hiiltä, 10 vetyä, 3 typpeä ja loput 4 prosenttia muita alkuaineita, niin sitähän saatavissa meistä jokaisesta! Nyt kaikki vetyä tekemään keittiöliedellä, koska liesihän käyttää sähköä ja puhtaan vedyn tekemiseen tarvitaan sähköä. Mikä tässä on niin vaikeaa?
- Anonyymi
Artikkelissa sanottiin MYÖS näin:
"In the battery electric vehicle sector, Hyundai is aiming to triple its sales by 2025. “This year, we plan to sell 160,000 EVs spanning eight different models, including the Genesis EV. We aim to expand the line-up to 12 models and sell 560,000 EVs by 2025,” said Kim Tae-yeon, vice president and head of EV business strategy at Hyundai Motor. Hyundai is also working with partners on optimised lithium-ion batteries for its e-cars. With a view to future solid-state batteries, Hyundai is initially aiming for a production test run in 2025 to work towards series production in 2030."
Toisinsanoen hämäävätkö vain kilpailijoita vetybisneksellä mutta todellisuudessa sähköautoilla tehdään se todellinen myynti? - Anonyymi
Huikeaa
- Anonyymi
Ihan parasta
- Anonyymi
Minustakin on ihan parasta ja huikeaa että SÄHKÖAUTOILLA tehdään se myynti eikä vetyautoilla. :D
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Saadaan sinultakin ne vähätkin rahasi kupattua kunnon kusetuksella!! 😂😅
- Anonyymi
Vetyauto on järkevin ratkaisu uudistaa autokantaa.
Akkusähköauton huollot ja korjaukset ovat aivan liian kalliita.
https://www.is.fi/autot/art-2000008175662.html- Anonyymi
Vetypommiauton todellinen kulutus on 1-1,5 kg/km ja tankkiin mahtuu 5 kg. Käytönnön toimintamatka 400 km maantieajossa - eihän tankkian kannata tyhjäksi ajaa, jos ei halua hinausautokyytiin päätyä. Tienposkessa tankkaus ei onnistu eikä näitä tankata myöskään kotipihassa tai kesämökin pihassa, kuten sähköautoja.
0,8 kg/100 km kulutuksiin pääsee, kun tyytyy moottoritielläkin peesaamaan rekkoja ja antaa mäkisessä maastossa nopeuden hiipua ylämäissä (ja muut autoilijat kiittää). Tällä perseilyllä sitten niitä 600 km toimintamatkoja.
Autot maksavat 70-80 tonnia (Saksan hintoja) eli samalla rahalla saa melkein 2 täyssähköautoa tai 3 kaasuautoa.
Tankkausasemia Suomessa 0 ja se tankkaus ei todellakaan ole mikään 3 min juttu, kuten vetypellet valehtelevat. Kokemuksia huihain vetypommiauton syntysijoilta
"Hydrogen stand operator Sung said while refueling itself takes about 5-7 minutes, the next driver must wait another 20 minutes before sufficient pressure builds in the storage tank to supply the hydrogen or the car’s tank will not be full.
That means he can only service about 100 fuel cell cars a day, compared to up to 1,000 at his gasoline stand. Many drivers can also not be bothered to wait 20 minutes and leave without a full tank."
https://www.reuters.com/article/us-autos-hydrogen-southkorea-insight-idUSKBN1W936A
Ja sitten ne vetypommiaseman rakentamiskustannukset
"The government paid the 3 billion won ($2.5 million) cost - six times more than fast charging equipment for battery electric cars - and the two pumps, located next to Sung’s gasoline stand, see a steady flow of Hyundai Nexo SUVs daily.
Even so, Sung hasn’t been able to turn a profit, hamstrung as the equipment can only refuel a limited number of cars each day and by the government’s decision to set retail hydrogen prices low to bring consumers on board.
“All hydrogen stations will have no choice but to shut down unless the government subsidizes operating costs,” Sung, 32, told Reuters. “Otherwise, this place will just become a 3 billion won chunk of steel.”"
Eli vetypommiasema rakennettiin kokonaan valtion rahalla ja lahjoitettiin operaattorille (Sung).... joka tekee tästä huolimatta tappiota. Vedyn myynnistä saatavat tulot eivät riitä kattamaan aseman käyttökuluja.
Joten...
Vetyautot ovat tolkuttoman kalliita, 20 k€ täyssähköautoja kalliimpia, joten niiden hankintaa pitäisi tukea.
Valtion pitäisi kustantaa tankkausasemien (2 000 000 €/kpl) rakentaminen.
Valtion pitäisi subventoida polttoaineen hintaa (Saksassa 9,50 €/kg), koska vety ei ole kilpailukykyistä esim. biokaasuun verrattuna.
Valtion pitäisi tukea jakeluasemien käyttökuluja, koska polttoaineen myynnillä ne eivät pysy pystyssä.
Vetyauton energiankulutus ja CO2 päästöt 3-4 kertaiset täyssähköautoon verrattuna.
Vetypommiautot ovat ihan yhtä painavia kuin täyssähköautot ja niihinkin tarvitaan platinaa yms eksoottisia metalleja, joten ei säästöjä tässäkään kohtaa.
Vetypommiautot ovat suuri huijaus ja loputon rahareikä. Tämä on parempien vaihtoehtojen puutteesta 20-30 vuotta sitten syntynyt idea. Nyt meillä on jo parempia vaihtoehtoja. Halvempia vaihtoehtoja. Ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja.
- Anonyymi
No varmaan kaivat sitten linkin paljonko vetyauton huoltokustannukset ovat niin voidaan verrata?
- Anonyymi
Hmm... vetypommiautossa on 700 bar hiilikuituvahvisteiset tankit. Näillä ilmeisesti on rajallinen käyttöikä eli ne pitää uusia säännöllisesti. Ei ehkä oleellinen juttu muualla maailmassa, jossa tavisauto katsotaan täysin palvelleeksi jo 150 tkm/7 v ikäisenä.
Vetypommiautossa on polttokenno, jolla myös on rajallinen käyttöikä. Ei ehkä niin oleellinen juttu muualla.... mutta meillä saattaa joku yrittää tahkota mittariin yli 200 tkm!
Vetypommiautossakin on akku. Polttokennosta ei riitä teho kiihdytyksiin ilman akun apua eikä polttokenno voi toimia pakkasessa - se pitää esilämmittää kylmäskäynnistyksessä akusta otettavalla energialla.
Sähköauton tekniikka kaasuauton vermeet vielä polttokenno päälle. Eiköhän näistä löydy useampikin hinnakas huoltokohde.
Myös arvon säilyminen on ollut surkeaa. Kaliforniassa Mirait ovat menettäneet 3/4 osaa arvostaan 3 vuodessa.
- Anonyymi
Hyundai on vedyn edelläkävijä Toyotan ohella. BMW tuo vetyauton markkinoille vuonna 2022.
- Anonyymi
Vaan mistä puhdasta vetyä, kas siinä pulma.
- Anonyymi
Vetyuskovien valheissa vety on aina puhdasta.
- Anonyymi
Ni nyt on hyviä uutisia
- Anonyymi
Hentai saa ihan vapaasti kehitellä vaikka ikiliikkujaa.
- Anonyymi
Mainio juttu kertakaikkiaan
- Anonyymi
Useat autonvalmistajat ovat tuomassa polttokennoauton markkinoille
- Anonyymi
Ihan mieletön juttu
- Anonyymi
Aika mieletön vetybuumi menossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794147
- 293124
- 2013092
- 512907
- 242844
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl422573Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3172550Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2302219Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252076- 452027