Noi teslan, id omistajat maksaa vain muutaman satasen vähemmän ajoneuvoveroa.
Ero on pieni dieseleihin joissa 5xx eur
Pienikoneisen bensan vero voi olla paljon pienempi.
Yllättävän pieniero ajoneuvoverossa diesel vs akkuauto tesla / vw
17
145
Vastaukset
- Anonyymi
Omassa 2.0L bensavaparissa vuosivero 212€/vuosi.
- Anonyymi
Paljonko on 5xx euroa ?
- Anonyymi
Ehkä jotain YLI 500 euroa....
- Anonyymi
Tesla model 3 Takaveto. Made in China. VM-2020. Vuosivero 173,70€/v
https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/12270158
Subaru XV Neliveto VM -2020 Bensiini. Made in Japan. Vuosivero 200€/v
https://www.nettiauto.com/subaru/xv/12175509
Arvatkaapas, kummalla ajan vielä, ja kauan.... - Anonyymi
Vuosi on pitkä aika ja miellään maksan pari sataa enemmän vs akkuauto vaikka se okin perusteetonta dieseleille.
Ei koskaan tarvitse miettiä latauksia tai km tai mahtuuko auto hälyiselle parkkipaikalle tai asua huoltoasemilla.- Anonyymi
Kuoleentuu nopeaan ero pieneksi jo 10tkm ajoilla kun dieseli on litralle selvästi edullisempi ja se tärkeä kulutus sataselle on aina 1-3L pienempi samassa autossa.
- Anonyymi
Jos menette nettiautoon ja laitatte samanlaisia autoja ja ikäisiä vertaatte bensa ja diesel hintaa niin eroa voi olla puolet eli diesel puolet halvempi. Ajattele 10 000eur bensa ja uudempi, samat km ajettu diesel 5000eur
Tai 17 000eur bensa f31 ja samanlainen dieselillä 9000eur toteutunut kauppahinta.
Golf 6 tai 7
Passat 2011-
Bmw 3 sarja, 5 sarja esim f30/31, f11
Audi
Ei mitään järkeä ostaa bensa autoa noissa hl kun tulee paljon kalliimmaksi pito ja käyttö.- Anonyymi
Dieselissä kuitenkin AINA se käyttövoimavero ylimääräisenä riesana, joka on harvoin alle 500€/V.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselissä kuitenkin AINA se käyttövoimavero ylimääräisenä riesana, joka on harvoin alle 500€/V.....
Niin, ja piti sitten myös lisätä, että ajoit sitten paljon, tai vähän, niin aina maksat vähintään tuon veron dielelkäyttöisestä vehkeestä vuodessa valtiolle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselissä kuitenkin AINA se käyttövoimavero ylimääräisenä riesana, joka on harvoin alle 500€/V.....
Mun diisel henkilöautossa käyttövoimavero on 360 €. Keskikulutus vuodessa 4,5l/100km.
- Anonyymi
Dieselissä saa mukana vielä monissa varman kulumattoman jakohihnalla pyörivän jakopään. Halpa uusia hihna.,
Ketjupäässä on kaikissa ongelmia kestävyyden takia kun ketju on kapea, rattaat on myös ohuet. Kuluvat kun metallia, rallatus ja riski venyneestä ketjusta ja kuluneista rattaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselissä kuitenkin AINA se käyttövoimavero ylimääräisenä riesana, joka on harvoin alle 500€/V.....
Käyttövoimaveron osuus on dieseleissä 300-400eur kaikissa yleisissä malleissa henkilöautoissa. Eli 5xx eur jää maksettavaksi ajoneuvoveroa, jossa on kaikki.
Vanhoja dieseleitä isoilla koneilla ennen 2007, maasturit on korkeammilla, siellä voi olla 800-1000eur ajoneuvovero
Mutta missään muussa euroopan maassa ei ole koskaan dieseleihin lisäilty veroja oli autossa dieselkone.
Kertoo vaan siitä miten hölmöä toimintaa täällä suomessa on ollut. Poliitikot on sortaneet monessa asiassa omaa kansaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselissä kuitenkin AINA se käyttövoimavero ylimääräisenä riesana, joka on harvoin alle 500€/V.....
Diesel-farkun voi helposti muutoskatsastaa pakettiautoksi poistamalla takapenkin ja pari pulttia / mutteria penkin kiinnityskohtiin hitsaamalla siten, ettei penkkiä saa ihan heittämällä takaisin.
Käyttövoimavero putoaa murto-osaan henkilöautoversion vastaavaan maksuun verrattuna.
Tosin henkilökuljetuskapasiteetti putoaa kahteen, mutta eipä monellakaan takapenkillä ole istunut ikinä kukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun diisel henkilöautossa käyttövoimavero on 360 €. Keskikulutus vuodessa 4,5l/100km.
Minäkin uskon maailmanrauhaan, ja joulupukkiin.....
- Anonyymi
Tilavassa vw passat dieselissä 528eur kaikki verot yhteensä. Se on pudonnut lähiaikoina.
sisältään ison keksityn extra käyttövoimaveron
monen akkuauton vero yli 200eur
Jos laskettaisiin maksettavat co2 mukaan joka on se ainoa oikea ainoa tapa niin diesel passatin verot olisi 1xx e koska tuottaa pieniä bensa-autojakin vähemmän kun palaa vähemmän.- Anonyymi
Mutta kun ne Nox päästöt dieselissä......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ne Nox päästöt dieselissä......
Nox päästöjä ei lasketa verotukseen.
Eikä niillä ole merkitystä elämään. Ovat niin vähäisiä.
On hölmöä pitää suomessa keksittyä käyttövoimaveroa jolla nostetaan rutkasti co2 koska moni ostanut aina bensan joilla palaa, litroja enemmän, ajoi, vuodessa 5000km tai, enemmän niin diesel tuottaa vähemmän co2 kun verrataan samanlaisia koneita teholtaan ja kooltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2972696Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001409- 1081261
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831251Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991235Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581195- 451073
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi75976Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa23911- 33807