Miksi monet Helluntailaiset eivät kyseenalaista uskontoaan?

Anonyymi

Mitä sitten jos tulee luopioksi katsotuksi? Ainakin on mieleltään sitten vapaa ja varmaan rahaa ja aikaa säästyy.

Mitä jos sitä alkaa miettimään huomaakin että siinä on vaikka loogisia aukkoja? Tai jotain Raamatunpaikkoja joista ei saa mitään tolkkua oman uskontonsa valossa?

35

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

on sieltä jokunen, saarnaajia lähtenyt, - luterilaisuuteen / jotkut ortodoksisuuuteen, niitä ne muuten ei nimitä luopioiksi, vaan jos rivijäsen lähtee, niin se sitten syyllistetään . . .

• Anonyymi

Olet itse täynnä epäuskoa. Älä edes levitä sitä täällä. Kristinusko ei horju vaikka kuinka rällästät. Varo sillä tiellä.

• Anonyymi

Puhut epäuskosta niinkuin se olisi jonkinlainen paha asia.

Epäusko = GOOD

• Anonyymi

Ne vois itseltään kysyä että jos helvetintulta ei voi Raamatulla perustella niin mitä sitten täytyy edes pelätä? Ei ainakaan mitään sellaista ikuista rangaistusta.

• Anonyymi

Room.3:25 Jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vahhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit. 2Kor.5:18-19 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kol.1:18-19 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovitti itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

• Anonyymi

Mitäpä jos ymmärtäisit ettei helluntailaisuus ole uskonto kuten ei kristinuskokaan.

Uskontoon kuuluu uskonnollisuus kuten epäjumalanpalvontaan saastainen epäjumalanpalvonta ja valhe-epäjumalat, joita palvotaan aitoina jumalina.

Commandohauis

• Anonyymi

Ps.32:1-2 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty. Room.4:7-8 Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!

• Anonyymi

Kristinusko on tarkoin määritelty uskonto.

Samoin helluntailaisuus on oma, löyhästi määritelty eli epävakaa, antikristinuskoinen, eräänlainen uskonto.

Helluntailaiset eivät hyväksy kristittyjä, mutta toiset antikristityt, juutalaiset, he hyväksyvät ehdoitta. Nykyään kuulemma myös islamin.

Mutteivät kristinuskoa. Noilla kolmella on yhteinen vihollinen: kristityt.

• Anonyymi

Valhetta. Jumala ei mainitse uskoa Jeesukseen uskonnoksi vaan uskoksi.

Ei ole tiedossa kenen toimesta ja miksi kristinuskoa alettiin sanoa uskonnoksi. Oma arvioni syyksi on sekoittaa ainoa totuus, kristinusko epäjumalanpalvontoihin, joita kutsutaan uskonnoiksi.

Kukapa haluaa alkaa epäjumalaa palvomaan, mutta kun sen pukee uskonnon vaatteisiin niin monia pystytään saada uskoteltua pitämään epäjumalaa jumalanaan.

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valhetta. Jumala ei mainitse uskoa Jeesukseen uskonnoksi vaan uskoksi.

Ei ole tiedossa kenen toimesta ja miksi kristinuskoa alettiin sanoa uskonnoksi. Oma arvioni syyksi on sekoittaa ainoa totuus, kristinusko epäjumalanpalvontoihin, joita kutsutaan uskonnoiksi.

Kukapa haluaa alkaa epäjumalaa palvomaan, mutta kun sen pukee uskonnon vaatteisiin niin monia pystytään saada uskoteltua pitämään epäjumalaa jumalanaan.

Commandohauis

Sinä valehtelet.

On hyvin tiedossa (vaikkakin omilta huijattaviltanne salaatte ja nytkin suoraan kiellät!), että kristinusko ja sen opit määriteltiin ensimmäisissä kirkolliskokouksissa, tämä on aivan selvää faktaa ja kirkkohistoriaa.

Kristinuskon opinkappaleet määriteltiin tarkkaan, mikä on oikea oppi ja mitkä harhaoppeja. Harhaopit tuomittiin ankarasti. Kristillisen kirkon nimeksi tuli Katolinen kirkko. Tämä yksin oli kristinuskoa n. 1000 vuoden ajan. Vasta viime vuosituhannella alkoi ilmetä enemmän toisinajattelevia näkemyksiä. Itseasiassa, vaikka Katolinen kirkko käyttää tuota nimeä, Ortodoksinen kirkko edustaa alkuperäisintä, oikeauskoisinta kristinuskoa. Rooman piispa toi hajaannuttavia oppeja ja tuolloin kristilllinen kirkko jakaantui kahtia.

Roomalaiskatolilaisuus joskin nimeltään, ei siis muutoin edusta alkuperäisintä, Vanhaa kirkkoa.

Venäjän Kaksoiskotka kuvaa jakaantunutta Kirkkoa: yksi kotkanpoika katsoo kohti itää, Bysanttia eli Ort. / Kreikk.kat.kirkkoa, toinen lintu katsoo kohti lnttä, Roomaa.

Luther vastusti Rooman "paavin" oppeja ja toimia ja kuinka ollakaan! Silloin TE, anabaptistit, ilmaannuitte kuin tyhjästä, vastustamaan Lutheria! "Hiukan korjailemaan" hänen opetuksiaan, paavin ja paholaisen kätyrit! Oppinne ja toimintanne ovatkin paljolti samankaltaiset, Room.kat. kirkon kanssa. Lutherista tuli sekä paavin että nyt teidän aktiivinen vihollisenne. Lutherin opit pohjautuivat tarkasti Jeesuksen ja apostoleista nimenomaan Paavalin opetuksiin.

Aktiivisimpia tässä vihassa olette olleet te. Jopa paavi jätti Lutherin vainoamiset, mutta te jatkoitte ja jatkatte edelleen.

Kun Ku klux klan 1800-luvulla loi helluntailaisen antikristuksen uskonnon, tähän uususkontoon liitettiin kaikki kristillisen kirkon aikoinaan tuomitsemat harhaopit, ovelasti pätkityillä raamatunjakeilla perustellen.

Sekoitat tietoisesti käsitteitä "uskoa Jeesukseen" sekä uskonnon nimen "kristinusko".

Adventistit, hellarit, mormoonit, jt:t, te kaikki antikristityt, jopa Saatana itse "uskoo Jeesukseen", omilla tavoillanne, mutta ei se teistä kristinuskoisia tee!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä valehtelet.

On hyvin tiedossa (vaikkakin omilta huijattaviltanne salaatte ja nytkin suoraan kiellät!), että kristinusko ja sen opit määriteltiin ensimmäisissä kirkolliskokouksissa, tämä on aivan selvää faktaa ja kirkkohistoriaa.

Kristinuskon opinkappaleet määriteltiin tarkkaan, mikä on oikea oppi ja mitkä harhaoppeja. Harhaopit tuomittiin ankarasti. Kristillisen kirkon nimeksi tuli Katolinen kirkko. Tämä yksin oli kristinuskoa n. 1000 vuoden ajan. Vasta viime vuosituhannella alkoi ilmetä enemmän toisinajattelevia näkemyksiä. Itseasiassa, vaikka Katolinen kirkko käyttää tuota nimeä, Ortodoksinen kirkko edustaa alkuperäisintä, oikeauskoisinta kristinuskoa. Rooman piispa toi hajaannuttavia oppeja ja tuolloin kristilllinen kirkko jakaantui kahtia.

Roomalaiskatolilaisuus joskin nimeltään, ei siis muutoin edusta alkuperäisintä, Vanhaa kirkkoa.

Venäjän Kaksoiskotka kuvaa jakaantunutta Kirkkoa: yksi kotkanpoika katsoo kohti itää, Bysanttia eli Ort. / Kreikk.kat.kirkkoa, toinen lintu katsoo kohti lnttä, Roomaa.

Luther vastusti Rooman "paavin" oppeja ja toimia ja kuinka ollakaan! Silloin TE, anabaptistit, ilmaannuitte kuin tyhjästä, vastustamaan Lutheria! "Hiukan korjailemaan" hänen opetuksiaan, paavin ja paholaisen kätyrit! Oppinne ja toimintanne ovatkin paljolti samankaltaiset, Room.kat. kirkon kanssa. Lutherista tuli sekä paavin että nyt teidän aktiivinen vihollisenne. Lutherin opit pohjautuivat tarkasti Jeesuksen ja apostoleista nimenomaan Paavalin opetuksiin.

Aktiivisimpia tässä vihassa olette olleet te. Jopa paavi jätti Lutherin vainoamiset, mutta te jatkoitte ja jatkatte edelleen.

Kun Ku klux klan 1800-luvulla loi helluntailaisen antikristuksen uskonnon, tähän uususkontoon liitettiin kaikki kristillisen kirkon aikoinaan tuomitsemat harhaopit, ovelasti pätkityillä raamatunjakeilla perustellen.

Sekoitat tietoisesti käsitteitä "uskoa Jeesukseen" sekä uskonnon nimen "kristinusko".

Adventistit, hellarit, mormoonit, jt:t, te kaikki antikristityt, jopa Saatana itse "uskoo Jeesukseen", omilla tavoillanne, mutta ei se teistä kristinuskoisia tee!

Valehtelet runsaasti esittäen runsaasti kaikenlaista kopioimaasi johon en ottanut kommentissani kantaa, mutta sanot minun niitä valehdellen kommentoineeni ja yhdistät minut " niihin" ja "teihin" täysin valheellisesti ja irvokkaasti.

Minä en hyväksy kristinuskoa uskonnoksi, epäjumalanpalvonnaksi.

Tee parannus valehtelusta.

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet runsaasti esittäen runsaasti kaikenlaista kopioimaasi johon en ottanut kommentissani kantaa, mutta sanot minun niitä valehdellen kommentoineeni ja yhdistät minut " niihin" ja "teihin" täysin valheellisesti ja irvokkaasti.

Minä en hyväksy kristinuskoa uskonnoksi, epäjumalanpalvonnaksi.

Tee parannus valehtelusta.

Commandohauis

No siinä se tulikin: "Minä en hyväksy kristinuskoa uskonnoksi, epäjumalanpalvonnaksi".

Kiellät selvän kirkkohistorian, totuuden. Tuo on myös ollut aina Helluntaiherätyksen "uskontunnustus". Te olette aina kieltäneet kristillisen uskon.

Vahvistat kaikki sanani teistä.

Ymmärrän että olet umpisivistymätön ja ällistyttävän typerä pullistelija, et ole koskaan halunnutkaan tietää tosiasioita, nimität faktan kertomiseni valheeksi. Edelleen yrität bluffata sanoilla, mutta jokainen joka tuntee kristinuskon historian tietää nyt sinun palvelevan valhetta. Et vakuuta "uskovaisuudellasi" ketään aitoa kristittyä.

No, kaikki sanasi ovat myös faktaa: ne ovat faktaa sinusta ja helluntaiuskonnosta. Te ette tunnusta kristinuskoa raamatulliseksi uskoksi. Näin te olette aina julistaneet, jo n. 110 vuotta Suomessa. Olen kasvanut helluntailaisuudessa ja tunnen oppinne ja kaikki kristinuskon vadtaiset huutelunne. Jo Eino Ilmari Manninen pilkkasi kirkkoa, samon Kai Antturi. Kuulin ne pilkat omin korvin. Samoin monien muiden pilkkanaurut.

Teillä helluntaiuskonnossahan oppi vaihdetaan n. 10-20 vuoden välein. Sinun paskapuheesi eivät opillisesti ole alkuperäistä helluntailaisuutta, paitsi mitä tulee antikristillisyyteesi, nuo lauseet teillä on aina samat. Raamatullisuutta teissä ei ole pätkääkään. Näköjään ne ei enää ollenkaan edellytä mmäriteltyä "uudestisyntymää" lahkon jäsenyyden saamiseksi.

Mitkä tahansa käännynnäiset kommandopellet kelpaavat. Oletko kenties helluntaipastori? Onko Mersun takakontin viinanmyynnillä hankitut kultaketjut kaulassa ja ranteissa? Varastettu kultakello liivin taskussa? Roikkuuko hummerin jäänteet likaisten hampaittesi välistä? Mitä hajuvettä käytät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siinä se tulikin: "Minä en hyväksy kristinuskoa uskonnoksi, epäjumalanpalvonnaksi".

Kiellät selvän kirkkohistorian, totuuden. Tuo on myös ollut aina Helluntaiherätyksen "uskontunnustus". Te olette aina kieltäneet kristillisen uskon.

Ymmärrän että olet umpisivistymätön ja ällistyttävän typerä pullistelija, et ole koskaan halunnutkaan tietää tosiasioita, nimität faktan kertomiseni valheeksi. Edelleen yrität bluffata sanoilla, mutta jokainen joka tuntee kristinuskon historian tietää nyt sinun palvelevan valhetta. Et vakuuta "uskovaisuudellasi" ketään aitoa kristittyä.

No, kaikki sanasi ovat myös faktaa: ne ovat faktaa sinusta ja helluntaiuskonnosta. Te ette tunnusta kristinuskoa raamatulliseksi uskoksi. Näin te olette aina julistaneet, jo n. 110 vuotta Suomessa. Olen kasvanut helluntailaisuudessa ja tunnen oppinne ja kaikki kristinuskon vadtaiset huutelunne. Jo Eino Ilmari Manninen pilkkasi kirkkoa, samon Kai Antturi. Kuulin ne pilkat omin korvin. Samoin monien muiden pilkkanaurut.

Teillä helluntaiuskonnossahan oppi vaihdetaan n. 10-20 vuoden välein. Sinun paskapuheesi eivät opillisesti ole alkuperäistä helluntailaisuutta, paitsi mitä tulee antikristillisyyteesi, nuo lauseet teillä on aina samat. Raamatullisuutta teissä ei ole pätkääkään. Näköjään ne ei enää ollenkaan edellytä mmäriteltyä "uudestisyntymää" lahkon jäsenyyden saamiseksi.

Mitkä tahansa käännynnäiset kommandopellet kelpaavat. Oletko kenties helluntaipastori? Onko Mersun takakontin viinanmyynnillä hankitut kultaketjut kaulassa ja ranteissa? Varastettu kultakello liivin taskussa? Roikkuuko hummerin jäänteet likaisten hampaittesi välistä? Mitä hajuvettä käytät?

Olen pahoillani, että kirjoitin rumasti.
        Pyydän anteeksi Commandolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani, että kirjoitin rumasti.
        Pyydän anteeksi Commandolta.

"rumasti"

kuitenkin todenperäisesti !

• Minä olen helluntailainen. Minä hyväksyn kaikki Jeesukseen uskovat, kuuluvat he mihin seurakuntaan tahansa. He ovat minun veljiäni ja sisariani. Minä uskon, että raamattu on Jumalan sanaa ja se on ohjenuorani elämässäni. Jos joku puhuu vastoin raamatun sanaa, en usko häntä, oli hän helluntailainen tai joku muu -lainen.

Juutalaisilla on minun sydämessäni oma paikkansa. Jeesus oli juutalainen, apostolit olivat juutalaisia, Paavali oli juutalainen, joka toi evankeliumin meille pakanoille. Minä toivon, että juutalaisetkin ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä.

Sinä kyllä nyt valehtelet, kun sanot, että helluntailaiset eivät hyväksy kristittyjä. Kerro, mistä noin päättelet. Tunnetko kaikki helluntailaiset, että voit sanoa, että me vihaamme kristittyjä. En osaa kuvitella, mistä olet tuon saanut päähäsi.

Islam uskoa en hyväksy, koska se on väärä uskonto, en hyväksy myöskään Aasian eri uskontoja. Mutta ihmiset minä hyväksyn. Näen heidät sen kautta, että Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten vuoksi. Hän kantoi meidän kaikkien ihmisten synnit ja Jumala tuomitsi ne siellä ristillä. Jos Jeesus rakasti ihmisiä niin paljon, että kuoli heidän puolestaan ristillä, mikä minä olen vihaamaan heitä. Se olisi minun mielestäni väärin. Yksi asia, mitä vihaan, on synti.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä valehtelet.

Me emme saa korottaa ketään ihmistä. Me kaikki ihmiset olemme syntisiä, myös Luther. Se oli hyvä, että Luther toi esille armon. Me emme voi omilla teoillamme tulla Jumalan edessä paremmiksi, Vaikka kuinka hakkaisimme selkänahkaamme. Me ihmiset olemme kaikki erehtyväisiä, jos me luulemme olevamme toisia parempia, siellä väijyy ylpeys.

Minä en pidä siitä, että ihmistä korotetaan. Ihminen on syntinen kuolemaansa asti, mutta osa ihmisistä ovat armahdettuja syntisiä. Kestään meistä ei tule täällä maan päällä enkeleitä tai täydellisiä ihmisiä.

Jos ihminen ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, minun mielestäni hänestä tulee kristitty. Onhan paljon ihmisiä, jotka uskovat, että Jeesus on elänyt, mutta he eivät tahdo ottaa häntä elämäänsä. He eivät tahdo elää raamatun sanan mukaan.

Mikä se on se "omilla tavoillanne" usko. Kerro minulle, että sen tietäisin. Itselläni on raamatus sana ohjenuora, jonka mukaan yritän elää. Monesti epäonnistun. Ajatuksin, sanoi ja teoin monesti huomaan tekeväni syntiä. Mutta haluan olla Jeesuksen oma ja Jumalan lapsi. Uskon siihen, että Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ole muuta tietä.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Minä olen helluntailainen. Minä hyväksyn kaikki Jeesukseen uskovat, kuuluvat he mihin seurakuntaan tahansa. He ovat minun veljiäni ja sisariani. Minä uskon, että raamattu on Jumalan sanaa ja se on ohjenuorani elämässäni. Jos joku puhuu vastoin raamatun sanaa, en usko häntä, oli hän helluntailainen tai joku muu -lainen.

Juutalaisilla on minun sydämessäni oma paikkansa. Jeesus oli juutalainen, apostolit olivat juutalaisia, Paavali oli juutalainen, joka toi evankeliumin meille pakanoille. Minä toivon, että juutalaisetkin ottaisivat Jeesuksen vastaan elämäänsä.

Sinä kyllä nyt valehtelet, kun sanot, että helluntailaiset eivät hyväksy kristittyjä. Kerro, mistä noin päättelet. Tunnetko kaikki helluntailaiset, että voit sanoa, että me vihaamme kristittyjä. En osaa kuvitella, mistä olet tuon saanut päähäsi.

Islam uskoa en hyväksy, koska se on väärä uskonto, en hyväksy myöskään Aasian eri uskontoja. Mutta ihmiset minä hyväksyn. Näen heidät sen kautta, että Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten vuoksi. Hän kantoi meidän kaikkien ihmisten synnit ja Jumala tuomitsi ne siellä ristillä. Jos Jeesus rakasti ihmisiä niin paljon, että kuoli heidän puolestaan ristillä, mikä minä olen vihaamaan heitä. Se olisi minun mielestäni väärin. Yksi asia, mitä vihaan, on synti.

>>Sinä kyllä nyt valehtelet, kun sanot, että helluntailaiset eivät hyväksy kristittyjä. Kerro, mistä noin päättelet. Tunnetko kaikki helluntailaiset, että voit sanoa, että me vihaamme kristittyjä. En osaa kuvitella, mistä olet tuon saanut päähäsi.<<

Taas yksi hellari joka nimittelee lahkonsa kristittyä uskonnonuhria "valehtelijaksi".

En päättele teidän oppejanne mistään, vaan tunnen ne, toistan suoraan mitä te itse asiasta sanotte. Koko tämä foorumi on puolillaan teidän valhealoituksianne kristinuskoisia vastaan.

Olette siitä uskomattomia, että olette täysin sokeita omille puheillenne ja kirjoituksillenne! Tässä ketjussa Commando suoraan sanoo, ettei hyväksy kristinuskoa. Tuota samaa te olette hokeneet jo 500 vuotta! Teidän nk. "jumalanpalveluksissanne" te avoimesti pilkaten hyökkäätte kristinuskon oppeja vastaan. Mm. kaste. Te ette tunnusta kristyillistä kastetta, vaan yksin oman ansiokasteenne, joka edellyttää enbsin uskonansiot, sitten vasta teikäläinen upotuskastettiin, ainakin aiemmin, siinä "Suomen Helluntaiherätyksessä" jonka rikosuhriksi minä jouduin jo pikkulapsena.

Ehtoollinen on teillä toinen kuin kristityillä, te ette tunnusta kristinuskon ehtoollisoppia, vaan selitätte sen ainoastaan "muistoateriaksi" (tässä ilmenee yksi noista, Kirkon ammoin tuomitsemiista harhaopeista: "nestoriolaisuus", epäusko = Kristuksen sanan vastaisuus). Netmissiossa te pilkkasitte minuakin "jumalansyöjäksi".

Jeesuksen ristiä te pilkkaatte. Nauratte ja solvaatte meitä, jotka kannamme Kristuksen ristiä kaulallamme, uskomme tunnustamiseksi: "Jos Jeesus olis tapettu giljotiinilla, piäisitsä sitte kiljotiinia kaulakoruna?! (Ja koko helluntailainen Netmissio nauroi ja irvaili ristiä kantaville kristityille.)

>>En osaa kuvitella, mistä olet tuon saanut päähäsi.<<

Osaatko jo edes hiukan "kuvitella"? Et. Hellari ei koskaan tunnusta omiensa rikoksia, vaan aina puolustaa niitä, myös nopeasti "lakaisten ne maton alle". Kyllähän teidän pitäisi osata omat puheenne ja kirjoituksenne muistaa.

Ja todellisuudessa te olette antisemitistejä. Tuo uslospäin esitetty "Israelin siunaamisenne" johtuu vain oman hyödyn tavoittelustanne. Mutta totuus on toinen. Netmissionin Hollituvassa, joka näkyi vain kirjautuneille, te avoimesti hyökkäsitte tuon foorumin osajuutalaisia kristittyjä vastaan. Meitä oli siellä muist. ainakin 6 enemmän tai vähemmän judea. Kun olitte kahdessa 500-sivuisessa (ei 500 viestiä, vaan 500 sivua) oikein herjanneet juutalaisia, nimitelleet meitä, mode sitten "heitti ne bittiavaruuteen".

Juutalaisella foorumilla, vuosia sitten, te laitoitte öisin seksi-ilmoituksia tuolloisella nickilläni. Hyökkäsitte muutoinkin herjaten, koska olimme kristittyjä (kuka juuriltaan enemmän tai vähemmän) "juutalaisia", kiinnostuneita juutalaisuudesta, esivanhempiemme uskosta, emme helluntailaisuudestanne. Niitä sitten S24-mode poisteli aamuisin.

Te nimittelitte sekä juutalaisia että kristittyjä Valheenisän lapsiksi. Häiriköitte keskustelua juutalaisuudesta, väittäen omaa uskontoanne aidoksi juutalaisuudeksi. Itse juutalaiset kirjoittajat te näin hääditte pois foorumilta. Näin on edelleenkin: se on täynnä teidän valhemessiaanisia höpinöitänne, juutalaiset te vaiennatte.

Hei, mulla on monia, niitä viestejä melkolailla tallessakin!

"Poissa silmistä..." Ja taas voi valehdella. Esittää "Iisraelin ystävää!"

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi olet noin vihaa täynnä ? Kirjoituksesi kuvastaa vihaista ihmistä, joka nyrkit ojossa heiluu kaikkia niitä kohtaan, jotka ovat eri mieltä kanssasi. Kuka on satuttanut sinua noin paljon ? On surullista, kun viha valtaa ihmisen, niin kuin sinut. Minäkin oli täynnä vihaa muita kohtaan, ennen kuin Jeesus pelasti minut. Minäkin olin nyrkit pystyssä, varsinkin luterilaisia kohtaan, vaikka kuuluinkin kirkkoon. Mutta, kun Jeesus pelasti minut, hän täytti minun sydämeni rakkaudellaan. Nyt näen kaikki uskovaiset, kuuluivatpa he mihin seurakuntaan tahansa, rakkaina ystävinä.

Kun tulin uskoon ja liityin Lahden Helluntaiseurakuntaan, oli meillä saarnaajana Mauri Vikstén. Hän puhui aina armosta, minäkin, joka olen lakihenkinen, sain kuulla armon evankeliumia.

Me ihmiset olemme niin erilaisia. Minä ja minun tätini olemme todella erilaisia. Minä olen rauhallinen ja tätini on erittäin vilkas. Välillä en meinaa ymmärtää tätiäni ollenkaan. Mutta, koska olen Jeesuksen oma, haluan rakastaa häntä.

Älä vihaa noin paljon meitä, jotka kuulumme toisiin seurakuntaan kuin sinä. Meidän pitäisi rakastaa toisiamme. Ei Jeesus käskenyt meitä vihaamaan toisiamme, vaan rakastamaan. Jos me kuulumme Jeesukselle, me kuulumme kaikki Jeesuksen verellä ostettuun seurakuntaan ja nyt odotamme sitä, että Jeesus saapuu hakemaan morsiusseurakuntansa pois täältä maan päältä.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen tullut uskoon 1981. En ole huomannut, että meidän oppimme olisi vaihdettu tänä aikana. Edelleen uskon, että Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Edelleen uskon, että Jeesus meni ristille meidän syntiemme tähden ja kun otamme hänet vastaan elämäämme me pelastumme. Edelleen raamattu on se ohjenuora, minkä varaan ohjaan elämääni.

Luen paljon hengellisiä kirjoja. Jos kirjaan on kirjoitettu jotain, joka sotii raamattua vastaan, jätän sen lukematta.

En ymmärrä, miksi kirjoitat noin rumasti. Haluatko loukata ? En ole helluntaipastori. Kaulassani on kultaketju, missä on risti. Ketjun olen huutanut huutiksesta, joka oli Romanian koirien hyväksi. Ristin sain pojiltani lahjaksi. En syö hummeria. Hajuvettä en käytä. Mitä muuta haluat tietää ?

• Anonyymi kirjoitti:

>>Sinä kyllä nyt valehtelet, kun sanot, että helluntailaiset eivät hyväksy kristittyjä. Kerro, mistä noin päättelet. Tunnetko kaikki helluntailaiset, että voit sanoa, että me vihaamme kristittyjä. En osaa kuvitella, mistä olet tuon saanut päähäsi.<<

Taas yksi hellari joka nimittelee lahkonsa kristittyä uskonnonuhria "valehtelijaksi".

En päättele teidän oppejanne mistään, vaan tunnen ne, toistan suoraan mitä te itse asiasta sanotte. Koko tämä foorumi on puolillaan teidän valhealoituksianne kristinuskoisia vastaan.

Olette siitä uskomattomia, että olette täysin sokeita omille puheillenne ja kirjoituksillenne! Tässä ketjussa Commando suoraan sanoo, ettei hyväksy kristinuskoa. Tuota samaa te olette hokeneet jo 500 vuotta! Teidän nk. "jumalanpalveluksissanne" te avoimesti pilkaten hyökkäätte kristinuskon oppeja vastaan. Mm. kaste. Te ette tunnusta kristyillistä kastetta, vaan yksin oman ansiokasteenne, joka edellyttää enbsin uskonansiot, sitten vasta teikäläinen upotuskastettiin, ainakin aiemmin, siinä "Suomen Helluntaiherätyksessä" jonka rikosuhriksi minä jouduin jo pikkulapsena.

Ehtoollinen on teillä toinen kuin kristityillä, te ette tunnusta kristinuskon ehtoollisoppia, vaan selitätte sen ainoastaan "muistoateriaksi" (tässä ilmenee yksi noista, Kirkon ammoin tuomitsemiista harhaopeista: "nestoriolaisuus", epäusko = Kristuksen sanan vastaisuus). Netmissiossa te pilkkasitte minuakin "jumalansyöjäksi".

Jeesuksen ristiä te pilkkaatte. Nauratte ja solvaatte meitä, jotka kannamme Kristuksen ristiä kaulallamme, uskomme tunnustamiseksi: "Jos Jeesus olis tapettu giljotiinilla, piäisitsä sitte kiljotiinia kaulakoruna?! (Ja koko helluntailainen Netmissio nauroi ja irvaili ristiä kantaville kristityille.)

Osaatko jo edes hiukan "kuvitella"? Et. Hellari ei koskaan tunnusta omiensa rikoksia, vaan aina puolustaa niitä, myös nopeasti "lakaisten ne maton alle". Kyllähän teidän pitäisi osata omat puheenne ja kirjoituksenne muistaa.

Ja todellisuudessa te olette antisemitistejä. Tuo uslospäin esitetty "Israelin siunaamisenne" johtuu vain oman hyödyn tavoittelustanne. Mutta totuus on toinen. Netmissionin Hollituvassa, joka näkyi vain kirjautuneille, te avoimesti hyökkäsitte tuon foorumin osajuutalaisia kristittyjä vastaan. Meitä oli siellä muist. ainakin 6 enemmän tai vähemmän judea. Kun olitte kahdessa 500-sivuisessa (ei 500 viestiä, vaan 500 sivua) oikein herjanneet juutalaisia, nimitelleet meitä, mode sitten "heitti ne bittiavaruuteen".

Juutalaisella foorumilla, vuosia sitten, te laitoitte öisin seksi-ilmoituksia tuolloisella nickilläni. Hyökkäsitte muutoinkin herjaten, koska olimme kristittyjä (kuka juuriltaan enemmän tai vähemmän) "juutalaisia", kiinnostuneita juutalaisuudesta, esivanhempiemme uskosta, emme helluntailaisuudestanne. Niitä sitten S24-mode poisteli aamuisin.

Te nimittelitte sekä juutalaisia että kristittyjä Valheenisän lapsiksi. Häiriköitte keskustelua juutalaisuudesta, väittäen omaa uskontoanne aidoksi juutalaisuudeksi. Itse juutalaiset kirjoittajat te näin hääditte pois foorumilta. Näin on edelleenkin: se on täynnä teidän valhemessiaanisia höpinöitänne, juutalaiset te vaiennatte.

Missä minä olen panetellut juutalaisia ja kristittyjä valheenisän lapsiksi ? Missä minä olen laitellut öisin seksi-ilmoituksia ? Milloin olen hyökännyt herjaten jotain ?'

Sinä et tunne jokaista helluntailaista, niin silloin sinä et voi yleistää meitä ja kirjoittaa kaikista hellustailaisista niitä asioita, mitä kirjoittelet. Siinä minä voin sanoa, että sinä et kirjoita totta.

Minä en ole antisemitisti. Minä olen lapsuudesta asti tuntenut rakkautta juutalaista kansaa kohtaan. Israel on minulle yhtä rakas maa kuin Suomikin. Minä en ole koskaan herjannut juutalaisia. Minä olen heidän puolellaan aina. Se on minulle rakas kansa. Minulla on hyviä ystäviä, jotka ovat samaa mieltä kanssani. Me siunaamme Israelia usein, kun olemme yhdessä.

Minä aloin tutkia sukuanikin, kun toivoin, että minussa olisi juutalaista verta. Yksi sukuhaara näyttäisi siltä, että olisi, mutta sukututkijat vielä ovat eri mieltä tämän esi-isäni vanhemmista. Olin jo niin onnellinen, että minussa on juutalaista verta, mutta täytyy odottaa, että he löytäisivät todisteen, kuka on tämä esi-isä.

En tiedä, millaisia helluntailaisia sinä olet tavannut, mutta tuollaisia en ole tavannut yhtään. Mutta älä joidenkin hellarien takia tuomitse meitä kaikkia samanlaisiksi. En minäkään tuomitse kaikkia suomalaisia murhaajiksi, vaikka täällä on jotkut ihmiset murhanneet. Meissä ihmisissä on kaikenlaisia

• Anonyymi kirjoitti:

"Taas yksi hellari joka nimittelee lahkonsa kristittyä uskonnonuhria "valehtelijaksi"."

Minä tarkoitin, että et pysty tuntemaan kaikkia helluntailaisia ja siihen minä kirjoitin, että valehtelet. Ethän sinä tunne minuakaan. Sinä et voi tietää, mitä minä ajattelen. Tule tutustumaan ja jutellaan, silloin sinä tiedät, mitä mieltä minä olen asioista. Eihän tuntemattoman suuhun saa laittaa sellaista, mitä toinen ei ole sanonut.

Oletko sinä uskonnonuhri? En tiedä, mitkä ovat ne syyt, joitten takia olet joutunut uhriksi. Me ihmiset olemme niin erilaisia. Toiset ovat luonteeltaan "hallitsijoita", jotka mielellään määrävät toisia.

Kun ihminen tulee uskoon, ei hän heti ole omaksunut raamatun sanaa. Se on opettelua alussa, kun niin monet asiat ovat monille vieraita. Jos kotona ei ole puhuttu uskon asioita, niin melkein kaikki on vierasta. Kasvaminen uskossa ei ole aina niin nopeata, kuin haluaisi. Äitini luona kävivät Jehovan todistajat ja äitini opetti minulle sen opin. Kun tulin uskoon, raamatusta luin ne kohdat, jotka olivat Jehovan todistajien opissa. Pääsin niistä vääristä opinkohdista eroon, kun tutkin raamattua.

Älä yleistä, että kaikki helluntailaiset ovat samanlaisia. Meissä kaikissa suomalaisissa on niin paljon rikkinäisyyttä, että se tekee kanssakäymisemme hankalaksi. Me olemme niin helposti toisiamme vastaan ja syytämme toisiamme kaikesta. Syyttäminen on monista ihanaa, koska silloin tuntee itse olevansa parempi kuin tuo toinen.

Minä olen arka ihminen, olen joutunut kiusatuksi lapsena. Vetäydyin ihmisistä ja kartan vieläkin ihmisryhmiä. En viihdy ihmisten keskellä. Loukkaukset ovat sattuneet välillä kovastikin, mutta, kun tulin uskoon, halusin antaa kaikille anteeksi. Eikö Jeesuskin sanonut, että me ihmiset olemme pahoja. Ja se on totta. Olen onnellinen, että Jeesus on näyttänyt, millainen minä olen. Luulin itseäni paremmaksi, mutta nyt olen vapaa niistä luuloista.

• Anonyymi

Kol.2:13-14 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. 1Joh.2:2 Ja hän on meidän tyntiemme sovitus, eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. Room.3:25. 2Kor.5:18-19. Kol.1:20

• Anonyymi

4Moos.15:16 Sama laki ja sama ja sama oikeus olkoon teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne. Matt.7:12 Sentähden, kaikki, mitä tahdotte ihmisen teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Matt.22:35-40 ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten: Opettaja, minä on suurin käsky laissa? Niin Jeesus sanoi hänelle: Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikkesta mielestäsi. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Näistä kahdesta käskystä riipuu kaikki laki ja profeetat. Luuk.16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Room.3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia. Jes.53:11-12.

• Anonyymi

Jes.24:19-20 Maa murskaksi musertuu, maa hakee ja hajoaa, maa horjuu ja huojuu. Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin lehvämaja. Raskaana painaa sitä rikkomus, se kaatuu eikä enää nouse. Jooel.2:31. 3:14-17. Ilm.21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistuksen tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, kotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. Ilm.3:5. 13:8. 20:12,15. 22:14-15

• Anonyymi

Saarn.2:25 Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman minua? Joh.15:5 Minä ole viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. 2Kor.3:5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, Jumalasta. Fil.2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen ja tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Itse olen ruokani, suuhun mättänyt, ja itse pepun pyykinyt.

• Anonyymi

Matt.27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: Eeli, Eeli, lama sabaktani? Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Mark.15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: Eeli, Eeli, lama sabaktani? Se on käänettynä: Jumalani, Jumalani, niksi minut kylkäsit? 1Moos.33:20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel, Israelin Jumala. 2Moos.17:15 Ja Mooses kakensi alttarin ja pani sille nimeksi: Herra on minun lippuni. Ps.22:2

• Anonyymi

antti, Jumalan pilkkaaja, OLET PAHA!!!!

• Anonyymi

Matt.26:35 Pietari sanoi hänelle: Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sitenkään minä sinua kiellä. Samoin sanoivat myös kaikki muutkin opetuslapset. Mark.14:31 Mutta hän vakuutti vielä luemmin: Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä. Ja samoin sanoivat kaikki muutkin.

• Anonyymi

Olet tyypillinen suomalainen, epäuskoinen. Mene nurkkaasi häpeämään. Olet pimeää pimeämpi.

• Anonyymi

Ahaa. Ja mitäs herrarotua sinä sitten edustat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa. Ja mitäs herrarotua sinä sitten edustat?

Iranilaista.

• Anonyymi

Sulla on vapaa-ajan ongelmia.

• Anonyymi

Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna.

Luukkaan evankeliumi:
      24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
      24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      24:48 Te olette tämän todistajat.
      24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

• Anonyymi

ei helluntailaisuudessa voi / saa kyseenalaistaa mitään, - ei ainakaan ääneen, se iskostetaan kyllin tehokkaasti:

"ei saa arvostella Jumalan miestä . . .

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      309
      4014
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2515
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      304
      2493
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      69
      2210
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      78
      1851
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      409
      1611
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      32
      1381
    8. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      1232
    9. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1196
    10. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1182
    Aihe