Paljonko sitten kuluu sokeria???

Anonyymi

Paljokos kuluu sokeria eli kauanko kestää kilon sokeripaketti???
Piilosokeria on monessa asiassa, joten arviointi on vaikeaa.
No kahviin en enää laita sokeria, kun ennen laiton pari t-lusikkaa ja sitä vähensin ja enää en ole laittanut kahviin sokeria.
Sitten laitoin vahingossa vajaa pari t-lusikkaa kahviin ja olipa ällömakeaa, kun on tottunut jo juomaan ilman sokeria.
Kyllä kilon sokeripussi kestää 4-5 kuukautta, jos ei leivo mitään kakkuja.
Aamupuuroon tulee laitettua noin 2 tl sokeria, kun siihen on laittanut sokerinta puolukka survosta ja muita marjoja, joihin ei ole sokeria lisätty, niin on puolukkasurvos niin kirpeää ja hapanta, että sokeri antaa paremman maun.

Pullan ja kakun syöntiä olen vähentänyt, että kahvin kanssa menee leipää, leikkelettä ja juustoa, mutta välillä pullaa ja kakkua.
Sokeria menee varmaan 2-4 ruokalusikallista päivässä, vähän vaikea arvioida tarkasti.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko pihi?’

      Jokainen saa käyttää vaikka vuoren sokeria ja suolaa!

      Älä sinä sitä ala säännöstellä!!

      • Ei kai sokerin käyttö tänä päivänä rahasta ole kiinni.
        Joskus muinoinhan se oli luksusta, nykyään lähinnä merkki huonosta mausta.


      • JustJust kirjoitti:

        Ei kai sokerin käyttö tänä päivänä rahasta ole kiinni.
        Joskus muinoinhan se oli luksusta, nykyään lähinnä merkki huonosta mausta.

        Joskus duunissa olen katellut kun lihavat naiset (jostain syystä ne on aina lihavia) laittavat kahvimukilliseen viisikin Hermesetasta.
        Itse jos joudun hermesetakseen tyytymään, eli olen paikassa jossa ei sokeria ole, isoon kahvimukilliseen menee vajaa puolikas. Peinempää kahvikupillista en vaivaudu edes makeuttamaan.

        Kahviloissakin pitää aina puolittaa sokeripala, kun muuten tulee ällömäkeeta.


    • Anonyymi

      En käytä sokeria missään muussa syömisessä tai juomisessa, kuin marja/lappapuurossa, koska puolukka vaatii sitä. Silti minulla kuluu 7Kg sokeria/kk.😉

      • Anonyymi

        Ootko hammaslääkärissä käynyt hammas tarkastuksessa.
        Tuolla sokerimäärällä on hamphat täynnä reikää ja yhden reiän paikkaus maksaa monta kymppiä, että kallista on se sokerin syönti ja päälle kaikki paikkaus kärsimykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko hammaslääkärissä käynyt hammas tarkastuksessa.
        Tuolla sokerimäärällä on hamphat täynnä reikää ja yhden reiän paikkaus maksaa monta kymppiä, että kallista on se sokerin syönti ja päälle kaikki paikkaus kärsimykset.

        En minä syö sitä sokeria. Juon sen sitten 3-4 viikon päästä.


    • En itse käytä sokeria, paitsi leivonnassa ja minä leivon harvoin. Puoliso leipoo aika usein, en osaa sanoa paljon menee. Käyttää myös kahvissaan sokeria.

    • En käytä sokeria lainkaan.

    • Sokeria mulla kuluu paljon. Yhteen kiljupänikkään menee seitsemän kiloa.

      Muuten mulla menee sokeria tosi vähän. Kahviin laitaa teelusikan kärjellisen, muttei sekään ole välttämätöntä jos syö kahvin kanssa jotain.
      Muuhun en sokeria käytä.

      • Anonyymi

        5Kg sokeria, 1,5Kg rusinoita 25L:aan ja käyminen ihan Sunnuntai leivontahiivalla. Hyvää tulee. Pikahiivalla olen laittanut 7Kg, koska kestää suurempia etanolipitoisuuksia.


    • Anonyymi

      Kilo sokeria on kestänyt minulla 2 vuotta. En tosiaan käytä paljon sokeria. Joskus leivon pullaa niin siihen menee sokeria mutta muuten en käytä.

    • Anonyymi

      Reilusti yli 30 kiloa menee vuoteen kun sokeroin alapääni karvoista, makeutan kahvini ja sokeroin hillot. kotiviiniä 60 litraa.

    • Anonyymi

      En käytä sokeria ja jos leivon niin muuten ohjeen mukaan mutta jätän sokerin pois ja on silti tosi hyvii ja makeita nams ja en juo kahvia enkä teetä vaan vettä ja jos oikein on jano ja haluan ns limsaa niin juon samariinia

    • Anonyymi

      Kuten suolaa, en myöskään osta koskaan sokeria.
      Lopetin lisätyn sokerin syömisen teini-iässä ja se tapa on jäänyt pysyväksi.
      En syö myöskään pullaa, kakkuja, keksejä tai muita makeita leivonnaisia. En juo limsoja enkä syö karkeista kuin sellaisia hedelmäkarkkeja joskus ja suklaata kerran viikossa.
      Kun jätin sokerin, se alkoi aika pian maistua pahalle. en pysty syömään makeaa, se ällöttää. eikä se teitenkään ainakaan haitaksi ole.
      Jogurteista syö maustamatonta kreikanjogurttia johon lisään marjoja ilman sokeria tietysti.
      Se seuraus sokerin jättämisestä oli myös, että paino laski. En ole koskaan ollut ylipainoinen joten laihduttamisen tarvetta ei ollut. Painan tänä päivänä nelisen kiloa vähemmän kuin teininä. Tiedän että iän mukana pitäisi sitten alkaa saada hieman painoa osteoporoosi vaaran takia, mutta sokeria en aio alkaa syödä!

      • "Kun jätin sokerin, se alkoi aika pian maistua pahalle. en pysty syömään makeaa, se ällöttää. eikä se teitenkään ainakaan haitaksi ole."

        Tismalleen sama. Kaupan suklaatkin maistuu ällömakealle..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        "Kun jätin sokerin, se alkoi aika pian maistua pahalle. en pysty syömään makeaa, se ällöttää. eikä se teitenkään ainakaan haitaksi ole."

        Tismalleen sama. Kaupan suklaatkin maistuu ällömakealle..

        Kokeileppa joskus laittaa kahviin edes teelusikallinen sokeria. Hyi! Sitä ei kyllä sitten juo enää väkisinkään.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        "Kun jätin sokerin, se alkoi aika pian maistua pahalle. en pysty syömään makeaa, se ällöttää. eikä se teitenkään ainakaan haitaksi ole."

        Tismalleen sama. Kaupan suklaatkin maistuu ällömakealle..

        Täällä samoin.
        Jos suklaata ostan, niin Lidlistä mahdollisimman tummaa. Karkkeja tai mekeita leivonnaisia en syö ollenkaan.


    • Anonyymi

      Tarviiko aloittaja puolukkaa tai puolukkasurvoksia älä pilaa puolukanmakua sokerilla eli puolukkaa suuhun ja sokeri jätetään kaupan hyllylle eli lopetetaan sokerin suklaan ym makeisten valmistus ja sokeripellon tilalle vaikka porkkana peltoa

      • Anonyymi

        Eikä lopeteta suklaan valmistusta ☝

        - Sheena


      • Anonyymi

        Porkkana parantaa "mieskuntoa" "Välis".


    • Anonyymi

      Mä tykkään leipoa itse pullaa ja kakkuja jne.., kun leivon menee enemmänkin sokeria, mutt laitan vähän vähempi sokeria leipomuksiin mitä ohjeissa on ollut, ihan hyvää on tullut niinkin. Kahvimukiin laitan hermesetasta yhden vaan, muuten on liian äkläkän makuista. Mun pitäis vähentää makeisten syöntiä, suklaatakin tulee syötyä, ehkä sitten onnistuu vähentäminen, kun on muuta tekemistä. Huomannut ett nk.sokeroimattomiin tuotteisiin käytetään makeutusaineita, jotka saattaa myös lisätä diabetesriskiä ja joihinkin käytetty rasvoja enempi sokerin sijasta, sama juttu myös vähärasvaisissa tuotteissa, niihin lisätty sokeria tai suolaa makua antamaan. Tietenkin piilosokeria on maidoissakin ja jotkut hedelmistäkin sisältävät paljon luonnollista sokeria.

    • Anonyymi

      Henkilökohtaiseen käyttöön 500 g paketti eko ruokosokeria on kestänyt ainakin 2,5 vuotta. Siitä on lähes puolet jäljellä.

      Leipoessa joskus harvoin menee tavallista sokeria.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Tässä kuussa menee varmaan noin 10kg
      Puolisen kiloa mennyt tänään.

    • Anonyymi

      Säilöntään saattaa mennä satokautena ja leivontaan. Muuten en sokeria mihinkään laita.

      • Anonyymi

        Kroppa kertoo

        Joskus tekee makeaa mieli

        Ei mahan täydeltä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kroppa kertoo

        Joskus tekee makeaa mieli

        Ei mahan täydeltä

        Kroppa taitaa silloin yrittää kertoa että vitamiineja pitäisi saada, sillä missäpä niitä paremmin on kuin marjoissa ja hedelmissä (jotka yleensä tuppaavat olemaan makeita),


    • Puolesta vuodesta vuoteen riittänee kilo. Mutta sokeria pitää kuitenkin olla. Sekä paloina, että hienona. Lisäksi pitää olla hunajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1270
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      39
      1116
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1005
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      175
      964
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      43
      841
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      122
      755
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      728
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      713
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      671
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      657
    Aihe