Pösön diesel sinunkin keulallasi?

Anonyymi

Yllätyin kertakaikkiaan, kun etsin tietoa vaimon diesel-auton moottorista. Samaa Peugeotin valmistamaa 2-litrasta on seuraavissa autoissa:

Peugeot
206, 306, 406, 307, 308, 407, 607, 508, Partner, Expert, 807

Citroen
Xsara, Xsara Picasso, Xantia, Berlingo, Jumpy, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, DS4, DS5

Fiat Scudo

Ford
Focus, C-Max, Galaxy, S-Max, Kuga

Suzuki
Vitara, Grand Vitara

Volvo
C30, S40, V50, C70, S80, V70

Tämä tarkoittaa siis sitä peruskonetta, eri valmistajilla on lisäksi muunneltuja versioita, Ford on tehnyt joitain muutoksia polttoaineruiskutukseen ja kaikki ovat tehneet omia sovelluksia AdBlue-lisäaineen osalta.

2.2 -litrasena pösön konetta löytyy seuraavista autoista:

Peugeot
406, 406 Coupé, 607, 407, 4007, 807

Citroen
C5, C8, C-Crosser, C6

Fiat Ulysse

Ford
Mondeo, S-Max, Galaxy

Jaguar
XF, X-Type

Land Rover
Freelander 2, Discovery Sport, Range Rover Evoque

Mitsubishi Outlander

Aikamoinen kattaus, tai eihän näitä nykydieseleiden valmistajia oikeasti montaa ole, jotka täyttävät saastepäästövaatimukset, mersu, volkkari, pösö, GM ja sitten japsit.

12

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Listastasi puuttuu kokonaan Toyotan pakettiautot!

    • Anonyymi

      Kyllä se on PSA diesel.

    • Anonyymi

      ja öljynsyönti VW TDI koneet kuinka monessa merkissä?

      kts. moottorihiomo-antaa viitteitä

      • Anonyymi

        Eihän niitä vag-koneita ole kuin folkkareissa.

        Itselläni jo 4.s pösön kaxlitranen. Polttoaineen syöttö on ongelmakohta, joissain suihkupää osuu mäntään, joissain ei muuten pysy paineet.

        Pösön koneet ei ihmeemmin syö öljyä, ellei ole kantta poltettu. Öljynvaihto ajallaan on tärkeää, kummasti alkaa kalkattamaan kone jos ylittää vaihtovälin kymppitonnilla. Öljyn lisäilyä ei ole tarvinnut harrastaa vaihtojen välillä.


    • Anonyymi

      Kumma kun pösö on tehnyt loistavan 2-litrasen koneen, mutta tuo 1.6-litranen on TÄYSI SUSI.

      Älkää ostako 1.6-litrasta dieseliä, siinä on paha suunnitteluvirhe ja kone sakkaa yleensä ennen kuin 300.000km on täynnä, joskus jo 150.000km kohdalla. Onnetonta suunnittelua ranskalaisilta...

      Ei kun hetkinen, eikös tämä pikkudiesel ole alunperin BMW:n suunnittelema?

      • Anonyymi

        "tuo 1.6-litranen on TÄYSI SUSI."

        Ei ole.

        "siinä on paha suunnitteluvirhe ja kone sakkaa yleensä ennen kuin 300.000km on täynnä, joskus jo 150.000km kohdalla."

        Ja mikä tämä suunnitteluvirhe on? Ja missä versiossa, moottorista on jo kuudes versio menossa.

        "Ei kun hetkinen, eikös tämä pikkudiesel ole alunperin BMW:n suunnittelema?"

        No ei ollut.


      • Anonyymi

        Muutama oikaisu koskien 1.6 HDI -konetta. Tai tässä linkki jossa Lontoon kielellä kerrotaan ongelmista 1.6- dieseleissä:
        https://pmmonline.co.uk/technical/tackling-turbo-trouble-psa-1-6-hdi-engine/

        Ja BMW:llä ei ole mitään tekemistä ton koneen kanssa, tai on kun se istutettiin Minin keulalle ja ilmeisesti sitä suunniteltiin myös 1-, 2- ja 3- sarjojen diesel-vaihtoehdoksi.

        Tämä 1.6-litranen on aivan alkujaan Fordin suunnittelema, e-driven myötä volvokin osallistui. Peugeot toi mukanaan suunnitteluun polttoaineen syöttöön liittyvän common rail-yhteispaineen. Mitsubishi toi turbotuksen ja se on osa ongelmaa, tietty garrett- ahdin ei kestä. Tämä näin lyhyesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama oikaisu koskien 1.6 HDI -konetta. Tai tässä linkki jossa Lontoon kielellä kerrotaan ongelmista 1.6- dieseleissä:
        https://pmmonline.co.uk/technical/tackling-turbo-trouble-psa-1-6-hdi-engine/

        Ja BMW:llä ei ole mitään tekemistä ton koneen kanssa, tai on kun se istutettiin Minin keulalle ja ilmeisesti sitä suunniteltiin myös 1-, 2- ja 3- sarjojen diesel-vaihtoehdoksi.

        Tämä 1.6-litranen on aivan alkujaan Fordin suunnittelema, e-driven myötä volvokin osallistui. Peugeot toi mukanaan suunnitteluun polttoaineen syöttöön liittyvän common rail-yhteispaineen. Mitsubishi toi turbotuksen ja se on osa ongelmaa, tietty garrett- ahdin ei kestä. Tämä näin lyhyesti.

        1.5 dci Nissan, Mersu, Renault, Dacia.
        Vähäpäästöisin , siksi suosituin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama oikaisu koskien 1.6 HDI -konetta. Tai tässä linkki jossa Lontoon kielellä kerrotaan ongelmista 1.6- dieseleissä:
        https://pmmonline.co.uk/technical/tackling-turbo-trouble-psa-1-6-hdi-engine/

        Ja BMW:llä ei ole mitään tekemistä ton koneen kanssa, tai on kun se istutettiin Minin keulalle ja ilmeisesti sitä suunniteltiin myös 1-, 2- ja 3- sarjojen diesel-vaihtoehdoksi.

        Tämä 1.6-litranen on aivan alkujaan Fordin suunnittelema, e-driven myötä volvokin osallistui. Peugeot toi mukanaan suunnitteluun polttoaineen syöttöön liittyvän common rail-yhteispaineen. Mitsubishi toi turbotuksen ja se on osa ongelmaa, tietty garrett- ahdin ei kestä. Tämä näin lyhyesti.

        " Tai tässä linkki jossa Lontoon kielellä kerrotaan ongelmista 1.6- dieseleissä:"

        Kommenttisi on hieman epätarkka, tuossa linkissä ei kerrota 1.6 dieselistä vaan tarkalleen ottaen tästä moottorista: PSA 1.6 HDi DV6TED4.

        Tuota moottoria valmistettiin vuoteen 2011 asti ja sen jälkeisissä versioissa noita ongelmia ei ole esiintynyt.

        "Tämä 1.6-litranen on aivan alkujaan Fordin suunnittelema, e-driven myötä volvokin osallistui. "

        Mistä tällainen tieto on löytynyt että tuo olisi fordin suunnittelema?

        "Mitsubishi toi turbotuksen ja se on osa ongelmaa, tietty garrett- ahdin ei kestä. "

        Turbotus ei ole osa ongelmaa. Ongelma johtuu siitä, että kyseisessä moottorissa suuttimien löystyessä, polttoainetta sekoittuu voiteluöljyyn joka palaa kuumassa ahtimessa "kokkareiksi". Voitelu häiriintyy ja turbo ottaa ensimmäisenä itseensä tuosta voitelun heikentymisestä.

        Voihan sitä toki syyttää turbon heikkoutta, mutta ei se ole mitenkään syyllinen tuohon tapahtumaketjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.5 dci Nissan, Mersu, Renault, Dacia.
        Vähäpäästöisin , siksi suosituin.

        1.5 dci ihmediesel, kestävä, väkevä.
        Euro 5 vuodesta 2009 , nykyään Euro 6,,,,,,vähäpäästöisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.5 dci ihmediesel, kestävä, väkevä.
        Euro 5 vuodesta 2009 , nykyään Euro 6,,,,,,vähäpäästöisiä.

        Diesel Vikibedia:
        Päästöluokka Käytössä alkaen Häkä (CO) Hiilivety (HC) Typenoksidit (NOx) HC NOx Hiukkaset (PM)
        EM1 tammikuu 1989 2,72 (3,16) - - 0,97 (1,13) 0,14 (0,18)
        Euro 2, IDI tammikuu 1993 1,0 - - 0,7 0,08
        Euro 2, DI tammikuu 1993 1,0 - - 0,9 0,10
        Euro 3 joulukuu 1997 0,64 - 0,50 0,56 0,05
        Euro 4 tammikuu 2003 0,50 - 0,25 0,30 0,025
        Euro 5 syyskuu 2009 0,50 - 0,18 0,23 0,005
        Euro 6 syyskuu 2014 0,50 - 0,08 0,17 0,005


    • Anonyymi

      Aloittajan listan täytyy olla reilusti yli 10 vuoden takainen, koska siitä puuttuvat tuoreemmat automallit. Mainittu 1,6 -litrainen diesel hyötyy ainakin Suomen oloissa suositeltua tiheämmästä öljynvaihtovälistä. Samaa pätee melkein mihin tahansa nykyaikaiseen polttomoottoriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20v on otettu kiinni

      Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      168
      10340
    2. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      55
      2823
    3. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      81
      2539
    4. 85
      2371
    5. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      147
      2104
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

      Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      243
      1952
    7. Ei me taideta

      Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      44
      1402
    8. Kun aika on oikea niin

      Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1385
    9. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

      Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      115
      1197
    10. Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!

      Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei
      Tv-sarjat
      34
      873
    Aihe