Pösön diesel sinunkin keulallasi?

Anonyymi

Yllätyin kertakaikkiaan, kun etsin tietoa vaimon diesel-auton moottorista. Samaa Peugeotin valmistamaa 2-litrasta on seuraavissa autoissa:

Peugeot
206, 306, 406, 307, 308, 407, 607, 508, Partner, Expert, 807

Citroen
Xsara, Xsara Picasso, Xantia, Berlingo, Jumpy, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, DS4, DS5

Fiat Scudo

Ford
Focus, C-Max, Galaxy, S-Max, Kuga

Suzuki
Vitara, Grand Vitara

Volvo
C30, S40, V50, C70, S80, V70

Tämä tarkoittaa siis sitä peruskonetta, eri valmistajilla on lisäksi muunneltuja versioita, Ford on tehnyt joitain muutoksia polttoaineruiskutukseen ja kaikki ovat tehneet omia sovelluksia AdBlue-lisäaineen osalta.

2.2 -litrasena pösön konetta löytyy seuraavista autoista:

Peugeot
406, 406 Coupé, 607, 407, 4007, 807

Citroen
C5, C8, C-Crosser, C6

Fiat Ulysse

Ford
Mondeo, S-Max, Galaxy

Jaguar
XF, X-Type

Land Rover
Freelander 2, Discovery Sport, Range Rover Evoque

Mitsubishi Outlander

Aikamoinen kattaus, tai eihän näitä nykydieseleiden valmistajia oikeasti montaa ole, jotka täyttävät saastepäästövaatimukset, mersu, volkkari, pösö, GM ja sitten japsit.

12

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Listastasi puuttuu kokonaan Toyotan pakettiautot!

    • Anonyymi

      Kyllä se on PSA diesel.

    • Anonyymi

      ja öljynsyönti VW TDI koneet kuinka monessa merkissä?

      kts. moottorihiomo-antaa viitteitä

      • Anonyymi

        Eihän niitä vag-koneita ole kuin folkkareissa.

        Itselläni jo 4.s pösön kaxlitranen. Polttoaineen syöttö on ongelmakohta, joissain suihkupää osuu mäntään, joissain ei muuten pysy paineet.

        Pösön koneet ei ihmeemmin syö öljyä, ellei ole kantta poltettu. Öljynvaihto ajallaan on tärkeää, kummasti alkaa kalkattamaan kone jos ylittää vaihtovälin kymppitonnilla. Öljyn lisäilyä ei ole tarvinnut harrastaa vaihtojen välillä.


    • Anonyymi

      Kumma kun pösö on tehnyt loistavan 2-litrasen koneen, mutta tuo 1.6-litranen on TÄYSI SUSI.

      Älkää ostako 1.6-litrasta dieseliä, siinä on paha suunnitteluvirhe ja kone sakkaa yleensä ennen kuin 300.000km on täynnä, joskus jo 150.000km kohdalla. Onnetonta suunnittelua ranskalaisilta...

      Ei kun hetkinen, eikös tämä pikkudiesel ole alunperin BMW:n suunnittelema?

      • Anonyymi

        "tuo 1.6-litranen on TÄYSI SUSI."

        Ei ole.

        "siinä on paha suunnitteluvirhe ja kone sakkaa yleensä ennen kuin 300.000km on täynnä, joskus jo 150.000km kohdalla."

        Ja mikä tämä suunnitteluvirhe on? Ja missä versiossa, moottorista on jo kuudes versio menossa.

        "Ei kun hetkinen, eikös tämä pikkudiesel ole alunperin BMW:n suunnittelema?"

        No ei ollut.


      • Anonyymi

        Muutama oikaisu koskien 1.6 HDI -konetta. Tai tässä linkki jossa Lontoon kielellä kerrotaan ongelmista 1.6- dieseleissä:
        https://pmmonline.co.uk/technical/tackling-turbo-trouble-psa-1-6-hdi-engine/

        Ja BMW:llä ei ole mitään tekemistä ton koneen kanssa, tai on kun se istutettiin Minin keulalle ja ilmeisesti sitä suunniteltiin myös 1-, 2- ja 3- sarjojen diesel-vaihtoehdoksi.

        Tämä 1.6-litranen on aivan alkujaan Fordin suunnittelema, e-driven myötä volvokin osallistui. Peugeot toi mukanaan suunnitteluun polttoaineen syöttöön liittyvän common rail-yhteispaineen. Mitsubishi toi turbotuksen ja se on osa ongelmaa, tietty garrett- ahdin ei kestä. Tämä näin lyhyesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama oikaisu koskien 1.6 HDI -konetta. Tai tässä linkki jossa Lontoon kielellä kerrotaan ongelmista 1.6- dieseleissä:
        https://pmmonline.co.uk/technical/tackling-turbo-trouble-psa-1-6-hdi-engine/

        Ja BMW:llä ei ole mitään tekemistä ton koneen kanssa, tai on kun se istutettiin Minin keulalle ja ilmeisesti sitä suunniteltiin myös 1-, 2- ja 3- sarjojen diesel-vaihtoehdoksi.

        Tämä 1.6-litranen on aivan alkujaan Fordin suunnittelema, e-driven myötä volvokin osallistui. Peugeot toi mukanaan suunnitteluun polttoaineen syöttöön liittyvän common rail-yhteispaineen. Mitsubishi toi turbotuksen ja se on osa ongelmaa, tietty garrett- ahdin ei kestä. Tämä näin lyhyesti.

        1.5 dci Nissan, Mersu, Renault, Dacia.
        Vähäpäästöisin , siksi suosituin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama oikaisu koskien 1.6 HDI -konetta. Tai tässä linkki jossa Lontoon kielellä kerrotaan ongelmista 1.6- dieseleissä:
        https://pmmonline.co.uk/technical/tackling-turbo-trouble-psa-1-6-hdi-engine/

        Ja BMW:llä ei ole mitään tekemistä ton koneen kanssa, tai on kun se istutettiin Minin keulalle ja ilmeisesti sitä suunniteltiin myös 1-, 2- ja 3- sarjojen diesel-vaihtoehdoksi.

        Tämä 1.6-litranen on aivan alkujaan Fordin suunnittelema, e-driven myötä volvokin osallistui. Peugeot toi mukanaan suunnitteluun polttoaineen syöttöön liittyvän common rail-yhteispaineen. Mitsubishi toi turbotuksen ja se on osa ongelmaa, tietty garrett- ahdin ei kestä. Tämä näin lyhyesti.

        " Tai tässä linkki jossa Lontoon kielellä kerrotaan ongelmista 1.6- dieseleissä:"

        Kommenttisi on hieman epätarkka, tuossa linkissä ei kerrota 1.6 dieselistä vaan tarkalleen ottaen tästä moottorista: PSA 1.6 HDi DV6TED4.

        Tuota moottoria valmistettiin vuoteen 2011 asti ja sen jälkeisissä versioissa noita ongelmia ei ole esiintynyt.

        "Tämä 1.6-litranen on aivan alkujaan Fordin suunnittelema, e-driven myötä volvokin osallistui. "

        Mistä tällainen tieto on löytynyt että tuo olisi fordin suunnittelema?

        "Mitsubishi toi turbotuksen ja se on osa ongelmaa, tietty garrett- ahdin ei kestä. "

        Turbotus ei ole osa ongelmaa. Ongelma johtuu siitä, että kyseisessä moottorissa suuttimien löystyessä, polttoainetta sekoittuu voiteluöljyyn joka palaa kuumassa ahtimessa "kokkareiksi". Voitelu häiriintyy ja turbo ottaa ensimmäisenä itseensä tuosta voitelun heikentymisestä.

        Voihan sitä toki syyttää turbon heikkoutta, mutta ei se ole mitenkään syyllinen tuohon tapahtumaketjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.5 dci Nissan, Mersu, Renault, Dacia.
        Vähäpäästöisin , siksi suosituin.

        1.5 dci ihmediesel, kestävä, väkevä.
        Euro 5 vuodesta 2009 , nykyään Euro 6,,,,,,vähäpäästöisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.5 dci ihmediesel, kestävä, väkevä.
        Euro 5 vuodesta 2009 , nykyään Euro 6,,,,,,vähäpäästöisiä.

        Diesel Vikibedia:
        Päästöluokka Käytössä alkaen Häkä (CO) Hiilivety (HC) Typenoksidit (NOx) HC NOx Hiukkaset (PM)
        EM1 tammikuu 1989 2,72 (3,16) - - 0,97 (1,13) 0,14 (0,18)
        Euro 2, IDI tammikuu 1993 1,0 - - 0,7 0,08
        Euro 2, DI tammikuu 1993 1,0 - - 0,9 0,10
        Euro 3 joulukuu 1997 0,64 - 0,50 0,56 0,05
        Euro 4 tammikuu 2003 0,50 - 0,25 0,30 0,025
        Euro 5 syyskuu 2009 0,50 - 0,18 0,23 0,005
        Euro 6 syyskuu 2014 0,50 - 0,08 0,17 0,005


    • Anonyymi

      Aloittajan listan täytyy olla reilusti yli 10 vuoden takainen, koska siitä puuttuvat tuoreemmat automallit. Mainittu 1,6 -litrainen diesel hyötyy ainakin Suomen oloissa suositeltua tiheämmästä öljynvaihtovälistä. Samaa pätee melkein mihin tahansa nykyaikaiseen polttomoottoriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe