Kertokaa kokemuksia käytetyistä autoista :)

Anonyymi

TÄSSÄ OMA KOKEMUKSENI KÄYTETYSTÄ AUTOSTA :)


Itse ostin viime vuonna ensiautokseni vm 1988 vw passatin ja ruostetta oli, mutta vain vähän ja katsastuksesta oli mennyt läpi joka vuonna hyvän huolenpidon takia. Hämmästyin suuresti kulutusta, kun kuskasin mummoni noin 150km päähän ja polttoainetta kului vain vähän reilu 10L vaikka autoa haukuttiin kauheaksi bensarosvoksi. Kyyti oli myös oikein miellyttävää ja vaikkei auto uusien kyrvänjatkeiden perässä pysy niin tykästyin siihen heti. Tämän vähän reilun vuoden aikana olen jo tällä autolla hinannut korjattavaksi parin kaverin uudehkot autot ja kyydinnyt setääni jonka melko uusi citroen meni rikki. Toinen kavereistani ei edes saanut autoaan korjautettua korjaamolla jonne hinasin, koska sielä ei ollut valmiuksia korjata näitä tietokoneella varustettuja romuja. Tämän minun auton osaan itse korjata, kun on niin yksinkertainen :D ja on tällä tyttöjäkin saanut kuskata vaikkei olekaan se uusin ja tehokkain munanjatke😏 ja tämä auto on todiste siitä ettei vanhat autot ole kauheita brnsasyöppöjä, epäluotettavia ja äänekkäitä, koska tämä oikeesti käy nyt tosi hiljaisesti. Vaihdoin tulpat niin nyt käy vielä tasasemmin ku ennen!

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No sul o käyny hyvä tuuri. Usein tuo käytetyn auton osto on riski, koska myyjät usein huijaavat ja eivät kerro autoa vaivaamista vioista. Itsekin tähän syyllistynyt olen, kun piti päästä nopeasti eroon vaihdelaatikkovikaisesta autosta. Pyysin 400€ ja toki alhainen hinta ihmetytti ostajaa ja selvästi muutenkin piti mua epäilyttävänä, koska mä olen huono valehtelija. Mainitsin sitten että etupyörän laakeri pitää välillä outoa ääntä ja että ehkä pitää lähtiaikoina vaihtaa. Tämän jälkeen ostaja taisi ajatella että noh, kun se tuon vian kertoi niin ei kai se muutakaan pimitä :) oikeestihan etupyörän laakeri ei ollut pitänyt mitään outoa ääntä ikinä, mutta piti keksi nopeesti syy alhaiselle hinnalle että pääsin eroon ennen kuin loota hajos. Yllätyksekseni se samainen auto tuli tänä kesänä mua vastaan eli ehkei se laatikko loppupeleissä ollutkaan hajoamassa. Tais käydä niin et ostajalla kävi hyvä tuuri, kun sai auton joka toimii halvalla tyhmältä omistajalta joka luuli sen olevan hajoamassa 🤣

    • Anonyymi

      Joo. Ei monikaan välttele käytettyjä autoja siksi että ne muka kuluttaisi enemmän vaan siksi että myyjät ovat usein täysiä huijareita

    • Anonyymi

      80 luvulla volkkaritkin oli suht laadukkaita ja luotettavia. Jotkut oven kahvat ja lukot oli huonoja ja muoviosat heppoisia.
      Sata varma on että jos olisi nyt ajamaton vm 88 passat ja uusi vm 2021 passat ja lähdetään ajamaan 400 tkm kymmenen vuoden aikana niin edullisimmat kilometrit ajaa sillä 88 vuoden autolla.
      Paskoja päivitettäviä tietokoneromuja ovat uudet autot.

      • Anonyymi

        Näin!


      • Anonyymi

        No huh huh mitä tietoa....88 mallin auto todennäköisesti on ajettu vähintään 300 000km tulee siihen aivan varmasti ruostumisen lisäksi kaikenlaista jos 2021 uuteen passattiiin voisi tulla vikaa menisi se ainakin takuun piikkiin,
        Uudempi auto on panostus turvallisuuteen uudempi auto kuin ko, 88 malli museoon se kuuluu , sunnuntai ajoon silloin tällöin.
        Uudempi on myös satsaus ekologisuuteen; kulutus lienee samaa luokkaa vaikka uudempi on varmasti 300 kg painavampi ja 100% mukavampi.

        Tietokoneita tulee olla ja paljon ja niitä tietenkin päivitetään itse juurikin oli passatti huollossa 35 000 km välein öljyt ja jotain päivityksiä se tietenkin sai mutta vaikka aikoinaan
        oli tuo 88 malli en sitä enään ajaisi päivittäin enkä ainakaan pidä ko. mallin autoa mitenkään laadukkaana, koska mittarit siihenkin muuttuu ; kuten varmasti itsekin tiedät.


    • Anonyymi

      Anteeksi vaan, mutta -88 Passatti on jo käytetty auto statuksen tuollapuolen, sehän on jo museoiässä.
      Minäkin ostin 80-luvun auton ensiautokseni, mutta se oli 90-luvulla...

      • Anonyymi

        Ajatella, museolentokoneilla hoidetaan päivittäin matkustajaliikennettä. Ei silti taida tippua sen useammin kuin uusia.


    • Anonyymi

      En ole koskaan ostanut uutta tuliterää autoa. Ajo-oikeus 80-luvulta asti. Kokemukseni käytetyistä autoista on se, että hyvin pärjää.

    • Anonyymi

      Saabia ei kannata ostaa niistä menee tukivarret aivan vitun helposti

      • Anonyymi

        Älä puhu paskaa


      • Anonyymi

        Vanhoissa ruostui esim kallistuksenvakaajan kiinnitykset ja hajosi kaikki mahdollinen, uusissa paljon kalliita vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoissa ruostui esim kallistuksenvakaajan kiinnitykset ja hajosi kaikki mahdollinen, uusissa paljon kalliita vikoja.

        Tai siis viimeisissä, uusia ei ole tullutkaan vuosiin.


    • Anonyymi

      Takavetoinen olisi parempi

    • Anonyymi

      Useimmat auton omistajat ei osaa korjata mitään, nippanappa saavat renkaat vaihdettua, nekin pyörii sitten väärin päin.

      • Anonyymi

        osaatko sinä korjata television? silti katselet sitä


      • Anonyymi

        Useimmat auton omistajat eivät osta autoa korjattavaksi vaan paikasta toiseen liikkumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat auton omistajat eivät osta autoa korjattavaksi vaan paikasta toiseen liikkumiseen.

        auto on kotitalouden monimutkaisin laite, siihen tulee väkisinkin korjattavaa, ennemmin tai myöhemmin

        jos siis ostat auton, olet ostanut samalla itsellesi korjattavaa

        siitä korjaamisesta pitää vaan selvitä joko lompakkoa avaamalla tai sitten duunaamalla itse


    • Anonyymi

      En ole koskaan ostanut yhtäkään autoani uutena. Kaikki ostamani autot ovat olleet sellaisia joita ei kuulemma kannata enää korjauttaa ja osa on ollut jo lähdössä paalattavaksi. Osasta pitänyt jotain maksaa, osa ollut ilmaisia. Autojen rakentelu on muutenkin harrastuksena niin nuo ovat olleet vain mukavaa puuhaa. Täydellisen kunnostuksen jälkeen toimivat siinä kuin uusikin. Tai nykyiset uudet kompuroivat sähkövioissa niin oikeastaan toimivat paremmin kuin uudet.
      Viimeisimmässä on jo moottorinohjaus tietokoneella. Ei ole kuitenkaan päivitettävissä muuten kuin piirin vaihdolla. Nykysiin kotteroihin jätetään varmasti tahallaan bigeja, joita sitten pikku hiljaa korjaillaan päivittämällä että saadaan asiakasta laskuttaa. Jälkimarkinointia nääs. Ennen se ohjelma tehtiin kerralla kunnolla ettei tarvinnut päivittää. Joihinkin on myös tehty ansa asiakkaalle. Jos akku tyhjenee tai irrotat akkukaapelin niin ohjelmamuisti tyhjenee. Kuulostaako rehelliselle toiminnalle. Eikä tuo ole ainut ansa. Vanhassa siis vara parempi. Niin se mun uusin käyttöautoni on1988-mallia. Muita harrasteautoja on paljon vanhempia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe