Yhtenä iltana muutama päivä sitten laitoin Youtubesta soimaan tämän otsikossa mainitun bändin musiikkia. En ollut ennen kuunnellut, vaikka Tube oli jo varmaan vuosikin sitten tarjonnu mulle bändin tuotantoa. Nyt päätin jostain syystä kuunnella ja heti kerralla kolahti, ja nyt olen kuunnellut bändin musiikkia jo monta kertaa Tubesta (lainasin kirjastosta myös kokoelma-CD:n, jolla bändin tuotantoa).
Mitä mieltä te muut, jotka olette kuunnelleet bändin musiikkia olette siitä ja myös itse bändistä?
Blue oyster cult
14
51
Vastaukset
- Anonyymi
Aliarvostettu pumppu, ja varsinkin Roeser on aliarvostettu kitaristi. Aivan kaikki kipaleet eivät itseäni sytytä, mutta ne jotka osuvat enemmän hollille oman musiikkimakuni kanssa, kolahtavat lujaa.
Alla Donald "Buck Dharma" Roeserin mallikas kitarasoolo.
https://www.youtube.com/watch?v=7pFdkkjGiEsItse olen saanut käsityksen, että Oyster cult oli 1970-luvulla aika suosittu ja vielä kasarinakin. Ainakin "Don´t fear the reaper" oli aika iso hitti aikoinaan (niin olen lukenut).
Ei tässä bändissä ainakaan huonoja muusikoita ole ollu ja mielestäni laulaja Eric Bloom on hyvä. Itse tykkään paljon tästä kappaleesta "Veteran of the psychic wars", olen kuunnellut sitä paljon viime aikoina.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Ei tässä bändissä ainakaan huonoja muusikoita ole ollu ja mielestäni laulaja Eric Bloom on hyvä. Itse tykkään paljon tästä kappaleesta "Veteran of the psychic wars", olen kuunnellut sitä paljon viime aikoina.
Tuossa liveversiossa on pidennetty soolo, joka on yksi Roeserin parhaista. Tämäkin kitaristi jäänyt muiden varjoon jostain syystä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa liveversiossa on pidennetty soolo, joka on yksi Roeserin parhaista. Tämäkin kitaristi jäänyt muiden varjoon jostain syystä.
Minusta hyvä kitaristi tuo Buck Dharma. Kitaransoiton nopeudessa vetää vertoja jopa Eddie van Halenille. Olen monta kertaa katsonut kappaleen "Veterans of the psychic wars" liveversiota, jossa hän soittaa pidennetyn soolon.
En tiedä miksi Buck Dharma on vähän jäänyt varjoon. No, on kitaristeja, jotka ovat jääneet syystä tai toisesta hieman syrjempään kuten esim. Bernie Marsden (Whitesnaken toinen alkuperäinen kitaristi), Mick Ralphs (Mott the hoople/Bad company), Paul Kossoff (Free, kuoli 1976 26-vuotiaana) vaikkei heidän soittamisessaan ole mitään vikaa. Eivät kaikki tiedä Rory Gallagheriakaan (1948-1995), vaikka hän on monen kitaristin esikuva (esim. Bernie Marsden, Brian May, Glenn Tipton, Slash, Alex Lifeson) tai yksi niistä ja oli todella hyvä muusikko.
- Anonyymi
Jaa, kyllähän tätä jo tuli teininä kuunneltua kultasella kasarilla, perus hard rock meininkiä, scifiä, kauhua, ja sen semmosta josta teinit usein tykkää. Hyvä bändi, paljon hienoja riffejä ja sooloja.
- Anonyymi
Kanadalainen bändi Triumph on toinen bändi, joka oli kenties hivenen aliarvostettu.
Triumph - Lay It On The Line
https://youtu.be/gCWj8Nz5DUgJa samoiten yhdysvaltalainen Steelheart.
Steelheart -She´s gone
https://www.youtube.com/watch?v=aJGhuD4hyag
- Anonyymi
Uusin levy oli ihan hyvä joskin melko geneerinen eikä ollut sitä "menoa" paljoa mutta ihan hyvin jos katselleen etteivät soittajatkaan ole mitään nuoria enää.
Tästä Oyster cultin kappleesta tykkään paljon. On musta mestariteos. "I love the night".
https://www.youtube.com/watch?v=q94EdbBAJEE&list=PL6ogdCG3tAWh3FVdcjn-bfCIskktS62kf&index=9
Muita suosikkeja tähän mennessä esim. "Veteran of the psychic wars" (tämä on myös mielestäni mestariteos), "Burnin for you" ja "Shooting shark".- Anonyymi
Itsellä nousee (ainakin tällä hetkellä) kärkikastiin "Golden Age of Leather", "Perfect Water", "Harvest Moon", "Blue Oyster Cult", "Les Invisibles" ja tietenkin Astronomyn molemmat versiot. Itse asiassa koko Imaginos on hiton hyvä lätty.
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä nousee (ainakin tällä hetkellä) kärkikastiin "Golden Age of Leather", "Perfect Water", "Harvest Moon", "Blue Oyster Cult", "Les Invisibles" ja tietenkin Astronomyn molemmat versiot. Itse asiassa koko Imaginos on hiton hyvä lätty.
Tuosta Oyster cultin kappaleen "Golden age of leather" nimestä tulee mieleen Judas Priestin "Hell bent for leather" ja Mott the hooplen "Golden age of rock n roll".
"Astronomy" on ihan hyvä kappale ja tuo "Golden age of leather" myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010500Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523615Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543381- 642895
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2212281- 1162223
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252053Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671658Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221486Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396