Blue oyster cult

Yhtenä iltana muutama päivä sitten laitoin Youtubesta soimaan tämän otsikossa mainitun bändin musiikkia. En ollut ennen kuunnellut, vaikka Tube oli jo varmaan vuosikin sitten tarjonnu mulle bändin tuotantoa. Nyt päätin jostain syystä kuunnella ja heti kerralla kolahti, ja nyt olen kuunnellut bändin musiikkia jo monta kertaa Tubesta (lainasin kirjastosta myös kokoelma-CD:n, jolla bändin tuotantoa).

Mitä mieltä te muut, jotka olette kuunnelleet bändin musiikkia olette siitä ja myös itse bändistä?

14

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aliarvostettu pumppu, ja varsinkin Roeser on aliarvostettu kitaristi. Aivan kaikki kipaleet eivät itseäni sytytä, mutta ne jotka osuvat enemmän hollille oman musiikkimakuni kanssa, kolahtavat lujaa.

Alla Donald "Buck Dharma" Roeserin mallikas kitarasoolo.
      https://www.youtube.com/watch?v=7pFdkkjGiEs

• Itse olen saanut käsityksen, että Oyster cult oli 1970-luvulla aika suosittu ja vielä kasarinakin. Ainakin "Don´t fear the reaper" oli aika iso hitti aikoinaan (niin olen lukenut).

• Ei tässä bändissä ainakaan huonoja muusikoita ole ollu ja mielestäni laulaja Eric Bloom on hyvä. Itse tykkään paljon tästä kappaleesta "Veteran of the psychic wars", olen kuunnellut sitä paljon viime aikoina.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Ei tässä bändissä ainakaan huonoja muusikoita ole ollu ja mielestäni laulaja Eric Bloom on hyvä. Itse tykkään paljon tästä kappaleesta "Veteran of the psychic wars", olen kuunnellut sitä paljon viime aikoina.

Tuossa liveversiossa on pidennetty soolo, joka on yksi Roeserin parhaista. Tämäkin kitaristi jäänyt muiden varjoon jostain syystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossa liveversiossa on pidennetty soolo, joka on yksi Roeserin parhaista. Tämäkin kitaristi jäänyt muiden varjoon jostain syystä.

Minusta hyvä kitaristi tuo Buck Dharma. Kitaransoiton nopeudessa vetää vertoja jopa Eddie van Halenille. Olen monta kertaa katsonut kappaleen "Veterans of the psychic wars" liveversiota, jossa hän soittaa pidennetyn soolon.

En tiedä miksi Buck Dharma on vähän jäänyt varjoon. No, on kitaristeja, jotka ovat jääneet syystä tai toisesta hieman syrjempään kuten esim. Bernie Marsden (Whitesnaken toinen alkuperäinen kitaristi), Mick Ralphs (Mott the hoople/Bad company), Paul Kossoff (Free, kuoli 1976 26-vuotiaana) vaikkei heidän soittamisessaan ole mitään vikaa. Eivät kaikki tiedä Rory Gallagheriakaan (1948-1995), vaikka hän on monen kitaristin esikuva (esim. Bernie Marsden, Brian May, Glenn Tipton, Slash, Alex Lifeson) tai yksi niistä ja oli todella hyvä muusikko.

• Anonyymi

Jaa, kyllähän tätä jo tuli teininä kuunneltua kultasella kasarilla, perus hard rock meininkiä, scifiä, kauhua, ja sen semmosta josta teinit usein tykkää. Hyvä bändi, paljon hienoja riffejä ja sooloja.

• Samantyylisiä aiheita kappaleissa kuin vaikka Judas Priestillä.

• Hyvää musiikkia.

• Anonyymi

Kanadalainen bändi Triumph on toinen bändi, joka oli kenties hivenen aliarvostettu.

Triumph - Lay It On The Line
      https://youtu.be/gCWj8Nz5DUg

• Anonyymi

Uusin levy oli ihan hyvä joskin melko geneerinen eikä ollut sitä "menoa" paljoa mutta ihan hyvin jos katselleen etteivät soittajatkaan ole mitään nuoria enää.

• Anonyymi

Itsellä nousee (ainakin tällä hetkellä) kärkikastiin "Golden Age of Leather", "Perfect Water", "Harvest Moon", "Blue Oyster Cult", "Les Invisibles" ja tietenkin Astronomyn molemmat versiot. Itse asiassa koko Imaginos on hiton hyvä lätty.

• Anonyymi kirjoitti:

Itsellä nousee (ainakin tällä hetkellä) kärkikastiin "Golden Age of Leather", "Perfect Water", "Harvest Moon", "Blue Oyster Cult", "Les Invisibles" ja tietenkin Astronomyn molemmat versiot. Itse asiassa koko Imaginos on hiton hyvä lätty.

Tuosta Oyster cultin kappaleen "Golden age of leather" nimestä tulee mieleen Judas Priestin "Hell bent for leather" ja Mott the hooplen "Golden age of rock n roll".

"Astronomy" on ihan hyvä kappale ja tuo "Golden age of leather" myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10500
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3615
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3381
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2895
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      221
      2281
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2223
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1658
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1486
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe