ja olemuksen huonompaa suuntaan.
Työ rasittaa henkiesti ja uuvuttaa ja sairastuttaa ihmisen täysin.
Kun jää työttömäksi, huomaa muutoksen parempaan päin heti. On jaksamista, terveyttä ja iloisuutta ja harrastuksia ja kaikki toiminta lisääntyy.
Työ vie kaiken voiman ja iloisuuden ihmisestä, itsestään ei jaksa enää välittää eikä ystävistä, perheenjäsenstä, harrastuksista... terveydestä ei mistään. Se on pelkkää nukkumista ja työntekoa. Vkl:t menee nukkuessa ja mitään iloa ei ole, ilokin on kadonnut elämästä. Kaverit kaikkoaa ja perhe hajoaa.
Työttömällä on jaksamista itseensä ja muihin. Sairasttaminen on työssä ollessa useinkin tahallista, kun ei vaan jaksa mennä duuniin niin ottaa sairaslomaa.
Työtön tuskin sairaslomalla on koskaan.
Jos töitä voisi tehdä 3 kk vuodess ja lomaa loput, niin se kävisi hyvin, aivan kuin eduskunta tekee, seillä lomaillaan vieläkin. On ne vaan epeleitä.
Työ muuttaa ihmisen luonteen
47
352
Vastaukset
- Anonyymi
Niin muuttaa!
Työllään itsensä ja perheensä elättävä kulkee suoraselkäisenä, oman arvon tuntoisena tietäessään olevansa riippumaton yhteiskunnan armopaloista.
Työllinen saattaa tuntea lievää paremmuutta tietäessään osallistuvansa maksamiensa verojen kautta loisien elättämiseen.- Anonyymi
On hienoa että osaat arvostaa itseäsi yhtä lailla kuin työtönkin. Olet sentään jotain oppinut meiltä. Sitän me ollaan jo kauan sanottukin että itseään täytyy arvostaa, sitä kukaan muu ei tee, ja nyt se on mennyt sulle perille. Hieno homma.
Omaksu vielä se että työllinen saa myös kelan ym sosiaalitukia koko ajan. Lapsilisät, sairaspäivärhat, asumistuki, lääkealennukset, et maksa koskaan reseptilääkkeistä koko summaa vaan kelasta saat siihen alennuksen, lääkärikäynnit ovat kelan piirissä, työtömyyseläke mahdollinen, on kelan piirissä, ja monet muut joista kela maksaa osuuden tai koonaan tai avustuksia.
Vai oletko kertonut kelalle ettet tarvi esim lapsilisiä? Ne ei tule itsestään niitä pitää hakea, oletko ilmoittanut, ettet ota niitä vastaan.
Aivan varmasti sinulle kelpaa kelan tuet ja ehkäpä tt tukikin. Et vaan myönnä, koska leiktit parempaa kuin muut.
Muista, kun jäät työttömäksi vaikkapa työpaikkasi tekee konkurssin, niin et ota kelan etuuksia vastaan koskaan! Et pysty siihen, menet ekana päivänä kerjäämään kaikki kelan etuudet. Ellet ole jo hakenut ja oletkin.
Ihminen on tyhmä kun elää niinkuin muut sanoo, eikä niinkuin itse haluaa ja on mahdollista. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hienoa että osaat arvostaa itseäsi yhtä lailla kuin työtönkin. Olet sentään jotain oppinut meiltä. Sitän me ollaan jo kauan sanottukin että itseään täytyy arvostaa, sitä kukaan muu ei tee, ja nyt se on mennyt sulle perille. Hieno homma.
Omaksu vielä se että työllinen saa myös kelan ym sosiaalitukia koko ajan. Lapsilisät, sairaspäivärhat, asumistuki, lääkealennukset, et maksa koskaan reseptilääkkeistä koko summaa vaan kelasta saat siihen alennuksen, lääkärikäynnit ovat kelan piirissä, työtömyyseläke mahdollinen, on kelan piirissä, ja monet muut joista kela maksaa osuuden tai koonaan tai avustuksia.
Vai oletko kertonut kelalle ettet tarvi esim lapsilisiä? Ne ei tule itsestään niitä pitää hakea, oletko ilmoittanut, ettet ota niitä vastaan.
Aivan varmasti sinulle kelpaa kelan tuet ja ehkäpä tt tukikin. Et vaan myönnä, koska leiktit parempaa kuin muut.
Muista, kun jäät työttömäksi vaikkapa työpaikkasi tekee konkurssin, niin et ota kelan etuuksia vastaan koskaan! Et pysty siihen, menet ekana päivänä kerjäämään kaikki kelan etuudet. Ellet ole jo hakenut ja oletkin.
Ihminen on tyhmä kun elää niinkuin muut sanoo, eikä niinkuin itse haluaa ja on mahdollista. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.Luettelet itsestään selvyyksiä rinnastaen ne loisijoiden ylimääräisiin tukiin!
En ole koskaan saanut asumistukea.
Eniten olen käyttänyt yksityisiä terveydenhuollon palveluja ajoituksen ja laadun vuoksi.
Kaksi työnantajaani on tehnyt konkurssin. En ymmärrä mitä tekemistä kelalla olisi ollut niiden yhteydessä. Etsin itse uudet työt!
TT-tuki? Mikä se on?
Ainoa asiointini kelassa oli kun jouduin hakemaan sieltä jonkin dokumentin lähtiessäni työnhakijaksi Espanjaan. Sain sen ilmaiseksi joten jotain hyötyä minulle on kelastakin ollut!
Olemme vaimoni kanssa eläneet tavallamme ja se lankeemus odottaa itseään.
Ylpeys? On itsestään selvää, että terve ihminen elättää itsensä jonkin sortin työn teolla joutuen maksamaan palkastaan inhottavan paljon veroa osittain loisien elättämisen vuoksi.
Ymmärrän hyvin OIKEASTI työrajoitteisia mutta mentaaliset työrajoitteiset, joutilaisuuden valinneet loiset, eivät saa myötätuntoani.
Jossakin vaiheessa eväät loisien elättämiseen vähenevät ja karu totuus tulee vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on tyhmä kun elää niinkuin muut sanoo, eikä niinkuin itse haluaa ja on mahdollista. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.On hakenut jo ennakkoon koska potkut on ovella.
- Anonyymi
Työttömyys sairastuttaa. Työttömyys lisää masentuneisuutta. Työttömyys johtaa itsemurhiin. Työttömyys lisää rikollisuutta.
Työttömyys tylsistyttää. Työttömyys lisää alkoholismia. Työttömyys vie pois pohjan toimivalta yhteiskunnalta. Työttömyys lisää köyhyyttä. Työttömyys on rutto suomineidossa.
Työttömyys ei ole useinkaan työttömien vika. Työttömyys on usein työttömän vika. Työttömyys on myös rosvoyritysten vika. Työttömyys katkiaa kun työtön menee töihin!- Anonyymi
Nuo tuo on sun kokemus omasta työttömyydestä, eikä sitä käy kiistäminen.
Jokainen tietysti tekee omalla tavalla, jos ei keksi esim mitään tekemistä eikä harrastuksia ja kavereita ei ole.
Me muut taas olemme iloisia ja jaksavia, ja elämämme kunnossa.
Harmi että sinä olet noin alkoholisoitunut ja onneton. Halimme sua ja toivotamme parempaa elämää joskus sitten. Pärjäile. Hae sitä apua myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo tuo on sun kokemus omasta työttömyydestä, eikä sitä käy kiistäminen.
Jokainen tietysti tekee omalla tavalla, jos ei keksi esim mitään tekemistä eikä harrastuksia ja kavereita ei ole.
Me muut taas olemme iloisia ja jaksavia, ja elämämme kunnossa.
Harmi että sinä olet noin alkoholisoitunut ja onneton. Halimme sua ja toivotamme parempaa elämää joskus sitten. Pärjäile. Hae sitä apua myös.Kyllä tuo on ihan tilastollista faktaa. Työttömät tekevät enemmän itsemurhia kuin työssäkäyvät ja syyllistyvät rikoksiin useammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo on ihan tilastollista faktaa. Työttömät tekevät enemmän itsemurhia kuin työssäkäyvät ja syyllistyvät rikoksiin useammin.
Faktaa on housuissas. Sinun keksimäsi faktat on puppua, tujotat vaan yhtä asiaa ja se on siinä, kun yksi masentuu niin sinun mielestä kaikki masentuu. Sinä et osaa tehdä tilastoja eikä tilastoja pidä edes katsella. Jos niihin tuijottaa niin kaikki näyttää kauheelta kun ne tehdään näyttämään kauheilta. Kaikissa asioissa on pahaa, ei niisä koskaan hyvistä asioita mainita.
Kuten täälläkin osa työttömistä on tosi onnellisia ja tykkäävät elämästään, mutta heidät ammutaan heit alas, kun oletetaan että kun yksi masentuu niin kaikkien pitä olla masentuneita, ja jos ei ole ne laitetaan masentuneiksi, Hyvistä asioista ei vaan SAA manita.
Kuten politiikassa, hyviä asioita ei saa tehdä tai sinut lempataan pihalle, sinun on vaan kurjistettava jo kurjassa tilanteessa olevein elämää, sitten olet hyvä
Rokotuksissa sama, jos et ota rokotetta ole thuono ja vastainen, mutta jos otat myrkkyä, olet tosi hyvä ja hieno ihminen. Rokotteistakaan ei puhuta miten paljon ne tappaa ja sairastuttaa ihmisiä, mutta niitä kehutaan ja puhutaan vaan ne hyvät asiat.
Ja näitä on paljon, home koulut, vanhustenasiat....homettakaan ei ole vaan lapsi sairastuu ihan muista syistä... vanhukset ei saa kunnon hoitoa, kun ei ole rahaa, vaikka rahaa on pilvin pimein hallintoon ja omistajille... niin. Joten lopeta se turhan päiväinen jaarittelu faktosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo on ihan tilastollista faktaa. Työttömät tekevät enemmän itsemurhia kuin työssäkäyvät ja syyllistyvät rikoksiin useammin.
Horouutisista huomenta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktaa on housuissas. Sinun keksimäsi faktat on puppua, tujotat vaan yhtä asiaa ja se on siinä, kun yksi masentuu niin sinun mielestä kaikki masentuu. Sinä et osaa tehdä tilastoja eikä tilastoja pidä edes katsella. Jos niihin tuijottaa niin kaikki näyttää kauheelta kun ne tehdään näyttämään kauheilta. Kaikissa asioissa on pahaa, ei niisä koskaan hyvistä asioita mainita.
Kuten täälläkin osa työttömistä on tosi onnellisia ja tykkäävät elämästään, mutta heidät ammutaan heit alas, kun oletetaan että kun yksi masentuu niin kaikkien pitä olla masentuneita, ja jos ei ole ne laitetaan masentuneiksi, Hyvistä asioista ei vaan SAA manita.
Kuten politiikassa, hyviä asioita ei saa tehdä tai sinut lempataan pihalle, sinun on vaan kurjistettava jo kurjassa tilanteessa olevein elämää, sitten olet hyvä
Rokotuksissa sama, jos et ota rokotetta ole thuono ja vastainen, mutta jos otat myrkkyä, olet tosi hyvä ja hieno ihminen. Rokotteistakaan ei puhuta miten paljon ne tappaa ja sairastuttaa ihmisiä, mutta niitä kehutaan ja puhutaan vaan ne hyvät asiat.
Ja näitä on paljon, home koulut, vanhustenasiat....homettakaan ei ole vaan lapsi sairastuu ihan muista syistä... vanhukset ei saa kunnon hoitoa, kun ei ole rahaa, vaikka rahaa on pilvin pimein hallintoon ja omistajille... niin. Joten lopeta se turhan päiväinen jaarittelu faktosta.Ihan miten vaan, mutta yritä kuitenkin olla tappamatta itseäsi tai muita, vaikka miten mieli tekisi. Tilastollisesti tarkasteltuna luultavasti tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan miten vaan, mutta yritä kuitenkin olla tappamatta itseäsi tai muita, vaikka miten mieli tekisi. Tilastollisesti tarkasteltuna luultavasti tekee.
Ei sun pidä katkeroitua. Sitä se tyä tekee, ihmisen katkeraksi ja kateelliseksi. Olet omalta osalta sen saanut kokea, harmillista.
Miksi luulet että mun tekee mieli tappaa joku?????????? Onko sulla musta mieli vai mistä moinen ajatus? Varmasti jos olet työssä, voi ajatella mitä tahansa, valitettavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sun pidä katkeroitua. Sitä se tyä tekee, ihmisen katkeraksi ja kateelliseksi. Olet omalta osalta sen saanut kokea, harmillista.
Miksi luulet että mun tekee mieli tappaa joku?????????? Onko sulla musta mieli vai mistä moinen ajatus? Varmasti jos olet työssä, voi ajatella mitä tahansa, valitettavaa.En minä luule, viittasin tilastolliseen todennäköisyyteen. Tiesitkö muuten sen, että pitkäaikaistyöttömillä on paljon hoitamattomia mielenterveyshäiriöitä?
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/alkuperaistutkimukset/pitkaaikaistyottomilla-on-runsaasti-hoitamattomia-mielenterveyshairioita/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä luule, viittasin tilastolliseen todennäköisyyteen. Tiesitkö muuten sen, että pitkäaikaistyöttömillä on paljon hoitamattomia mielenterveyshäiriöitä?
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/alkuperaistutkimukset/pitkaaikaistyottomilla-on-runsaasti-hoitamattomia-mielenterveyshairioita/En tiennyt. Mun lähipiirissä ei kellään ole ovat virkeempiä ja jaksavampia ja terveempiä kuin koskaan. Monet ollut vuosia työttömänä ja toiset vähemmän, mutta kaikki me ollaan terveempiä kuin ikinä työssä ollessa.
Sillon ei jaksanu harrastaakkaan mitään, ja nyt lähes päivittäin ollaan menossa. Työttömyys on ihmisen parhainta aikaa.
Työ on se joka sairastuttaa ihmiset.
Ei kannata uskoa mitä lehdet kirjottaa vaan parhaimmat asiantuntijat ovat ne joilla on kokemusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiennyt. Mun lähipiirissä ei kellään ole ovat virkeempiä ja jaksavampia ja terveempiä kuin koskaan. Monet ollut vuosia työttömänä ja toiset vähemmän, mutta kaikki me ollaan terveempiä kuin ikinä työssä ollessa.
Sillon ei jaksanu harrastaakkaan mitään, ja nyt lähes päivittäin ollaan menossa. Työttömyys on ihmisen parhainta aikaa.
Työ on se joka sairastuttaa ihmiset.
Ei kannata uskoa mitä lehdet kirjottaa vaan parhaimmat asiantuntijat ovat ne joilla on kokemusta.Kyllä minä luotan tutkimustuloksiin. Toisaalta työttömissä on tutkitusti paljon myös diagnostisoimattomia kehitysvammaisia ja kehitysvammaiset ovat usein onnellisia. Se saattaa olla selitys onnellisuuteesi työttömänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä luotan tutkimustuloksiin. Toisaalta työttömissä on tutkitusti paljon myös diagnostisoimattomia kehitysvammaisia ja kehitysvammaiset ovat usein onnellisia. Se saattaa olla selitys onnellisuuteesi työttömänä.
Ai jaa! Miksii et ryhtynyt lääkäriksi tai teidemiheksi kun osaat noin hyvin kertoa kaikista asioista faktaa joista moni ei maattilisestikaan osaa?
Vai oletko ennustaja eukko? Arvailija vai manipuloija? Narsisti?
Voisitko kertoa mitä minulle ensivuonna tähän aikaan tapahtuu? Sinä kun sen osaat ja tiedät???? Kerrotko mitä tein eilen, noin niinkuin tarkistan että tiedät, etkä puhu potaskaa?????
- Anonyymi
Hyvä alustus.
Yleensä tulee jokaiseen aloitukseen olis e mitä hyvänsä kauhea vastarinta. Se johtuu siitä ettei kyseinen ihminen ymmärrä asian sisältöä vaanpaukuttaa oman näkemyksensä suoraan lukematta sisältöä.
Mikään asia ei ole mustavalkoinen. Jokaiseen asiaan oli se puoelsta tai vastaan, löytyy aina syy.
Kaikki ei voi pitää kaikesta, eikä tarvikkaan. Mutta kenenkään omaa ratkaisua ja tapaa tehdä asioita, ei tarvi kyseenalaistaa ja kommentoida omalla näkemyksellä joka on vain se oikea, koska se ei ole. Yksi samanlainen juttu, siihen voi olla monia eri ratkaisuja ja tapoja, jokaiselle oma.
Ei kukaan osta kaupastakaan tuotetta joka ei sovi vaan sen takia että kaikki muut sen ostaa.
Joku tykkää punaisesta toppatakaista ja toinen ei, niin ei hän sitä osta vaan jättää ostamatta, eikä kukaan siitäkään kritisoi että olitpa tyhmä ja idiootti kun et sitä ostanut, se pitää sun ostaa tai olet luuseri???
On tää kummallista. - Anonyymi
Mitä ihmeen hienoa työttömyydessä on kun joutuu kituttaan 500eur kk ja joskus vähemmälläkin huh huh ihmettelen tuollaisia aloituksia.
- Anonyymi
No sillä rahalla ei paikkakuntia vaihdeta. Faktat on ne
- Anonyymi
Kuka kituuttaa kuka ei. Kokeile, on kokeilemisen arvoista.
Kaikkea elämää ei mitata rahassa. Vaan se mitataan elämisessä tahtomisessa, ja onnellisuudessa. Ei raha ole onnen tae, vaan miten sinä sen elämän käytät ollaksesi onnellinen.
Vaikka minä olen varakas, en miljonääri enkä köyhä, vaan varakas, en tuhlaa olen erittäin nuuka ihminen Vaikka ruokaan olisi käytettvissä 500 e päivä, en käytä en edes viikossa. Hyvä jos kahdessakaan viikossa menee. Mulla on budjetti jota noudatan, tingin siitä harvoin.
Köyhä ei ole se jolla on vähemmän rahaa kuin sinulla.
Tulee huono omatunto jos ostan otamisen vuoksi, siksi että haluisin näyttää että saan mitä haluan ja rahaa on.
Elän normaalisti, ostan mitä tarvin ja harkitsen tarkkaan. Vaatteetkin löydän kirpparilta.
Jos työtömän laskut maksaa tt tuesta ja saa vielä käyttörhaa, kyllä pärjää, riippuu miten käytät sitä rahaa. Mutta pärjäät kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kituuttaa kuka ei. Kokeile, on kokeilemisen arvoista.
Kaikkea elämää ei mitata rahassa. Vaan se mitataan elämisessä tahtomisessa, ja onnellisuudessa. Ei raha ole onnen tae, vaan miten sinä sen elämän käytät ollaksesi onnellinen.
Vaikka minä olen varakas, en miljonääri enkä köyhä, vaan varakas, en tuhlaa olen erittäin nuuka ihminen Vaikka ruokaan olisi käytettvissä 500 e päivä, en käytä en edes viikossa. Hyvä jos kahdessakaan viikossa menee. Mulla on budjetti jota noudatan, tingin siitä harvoin.
Köyhä ei ole se jolla on vähemmän rahaa kuin sinulla.
Tulee huono omatunto jos ostan otamisen vuoksi, siksi että haluisin näyttää että saan mitä haluan ja rahaa on.
Elän normaalisti, ostan mitä tarvin ja harkitsen tarkkaan. Vaatteetkin löydän kirpparilta.
Jos työtömän laskut maksaa tt tuesta ja saa vielä käyttörhaa, kyllä pärjää, riippuu miten käytät sitä rahaa. Mutta pärjäät kyllä.Nuukalta ihmiseltä menee tonni rahaa kuukaudessa ruokaan ja ollaan toimeentulotuella?
- Anonyymi
Herrat ja rouvat tietävät asioiden oikean laidan.
- Anonyymi
Valitettavasti työ tekee niin, että masentuu, sairastuu, väsyttää, äkäistyy, ei jaksa yhtään mitään. Työ on se kun ihminen voi huonosti.
- Anonyymi
Ilman työn tekemistäkin elää tosi hyvä elämää, miltei parempaa. Kun rahaa tulee kelasta sovitusti ajallaan, niin osaa rahansa mitoittaa oikein.
Me ollaaneletty työttöminä 4 v miehen kanssa ja hyvin menee, paremmin menee kuin työsä ollessa. Tuskin tunnettiin tosiamme kun oltiin aina vuorotellen työssä ja kotona! Oli tosi rankkaa kun ei nähnyt toista, nyt ollaan jatkuvasti yhdessä ja tästä onensta työttömyydestä ei luovuta. - Anonyymi
Minun työttömistä kavereistani ensimmäinen kupsahti hieman yli 2-kymppisenä ja viimeinenkin alle 5-kymppisenä.
Hieman samaa elämäntapaa omaksunut vakituisessa työssä käynyt eli 62 vuotiseksi jolloin ehti olemaan 2 vuotta joutilaana eläkeläisenä.
Muista kavereistani vaihtelevia töitä tehneet ovat useimmat hengissä.
ikäasteikko 70v - 80v.
Tuostakin voi vetää tietyn suuntaisen johtopäätöksen.
Olen itse 14 vuotisesta alkaen ollut täysiaikaisissa töissä kaikki kesälomat. Silloin ei suojeltu nuorta työvoimaa. Opin mm. puikkohitsauksen auttavaan tasoon 15v ikäisenä. 17v ikäisenä tiilitehtaalla 3-vuorotyössä latomassa tiiliä urakalla uunivaunuihin.
Jne.
Opiskelun ikeestä vapautuneena kaikki vuodet täystyöllisenä varsin usein työpaikkaa ja paikkakuntaa vaihtaen. Yksi ahne lomaton putki kesti 3,5 vuotta.
On se vaan kumma, että ikänsä töitä tehnyt 77v ikäinen ukko on paremmassa lihaskunnossa kuin useimmat armeijaan menijät.- Anonyymi
Tuskin kupasahti sen vuoksi että oli työtön? Kyllä ne syyt on ihan muualla.
Minä ollut vaan valikoidusti työssä, mennyt mihin halunnut, paskaduunia en ole teynyt päivääkään,Mennyt jos olen halunnut. Nyt ollut vuosia jo kotona ja elämänlaatu parantunut huomattavasti. Enää en lähde töihin rasittamaan ja stressaamaan itseäni.
Koskaan en ole harrastanutkaan yhtä paljon asioita kuin nyt, aina on kiirettä, ja kun voi valita tekemisesnsä niin parempaa elämää ei voi olla.
Rahaa tulee ja jos raataa haluaa niin voi tehdä muutaman päivän duunia ja levät taas puoli vuotta. Ei kiinnosta työt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kupasahti sen vuoksi että oli työtön? Kyllä ne syyt on ihan muualla.
Minä ollut vaan valikoidusti työssä, mennyt mihin halunnut, paskaduunia en ole teynyt päivääkään,Mennyt jos olen halunnut. Nyt ollut vuosia jo kotona ja elämänlaatu parantunut huomattavasti. Enää en lähde töihin rasittamaan ja stressaamaan itseäni.
Koskaan en ole harrastanutkaan yhtä paljon asioita kuin nyt, aina on kiirettä, ja kun voi valita tekemisesnsä niin parempaa elämää ei voi olla.
Rahaa tulee ja jos raataa haluaa niin voi tehdä muutaman päivän duunia ja levät taas puoli vuotta. Ei kiinnosta työt.Kyllä kaverit kupsahtelivat juuri työttömyytensä seurauksena.
Ylenpalttinen vapaa-aika salli sellaiset harrastukset jotka eivät suosineet terveyttä eivätkä pitkää ikää. Työssä käyminen olisi rajoittanut liikaa.
Vaikka oli töissä niin olin epäsäännöllisen toistuvasti kanssakäymisessä näien nuoruuden kavereiden kanssa.
Eräs riveistä poistumista nopeuttava kynnys näyttää olevan eläköityminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaverit kupsahtelivat juuri työttömyytensä seurauksena.
Ylenpalttinen vapaa-aika salli sellaiset harrastukset jotka eivät suosineet terveyttä eivätkä pitkää ikää. Työssä käyminen olisi rajoittanut liikaa.
Vaikka oli töissä niin olin epäsäännöllisen toistuvasti kanssakäymisessä näien nuoruuden kavereiden kanssa.
Eräs riveistä poistumista nopeuttava kynnys näyttää olevan eläköityminen.No vi itku, harmillista heille.
Min ja mun mies ym meidän ystävät ja tutu ketkä ovat olleet työttömiä ja on nyt parhaillaan ei kukaan ole kupshtanut siksi että on jäänyt työttömäksi! Ompa teillä outoa.
Oletko varma ettei ole mitään vakavaa sairautta, ettet vaan pistä työttömyyden piikkiin????
Mies oli viime vuonna työtön eikä kupahtanut seuraavana päivän ja tuossa vielä pyörii. Ym tuttavat.. kaikki elinvoimaisia. En jotenkin usko että tyttömyys aiheuttaa kuolemia. Tutkippa asioita uudelleen, äläkä kommentoi asiaa huvikseen, tutkimatta syytä.
- Anonyymi
Otsikko on oikein, kommentin sisällön arvaan. Työ no. kasvattaa ja kehittää tekijänsä luonnetta ja kapasiteettia, laiskat luuserit lahoavat tyhjyyteensä. - Nm. Revi siitä
- Anonyymi
Näitä aloituksia lukiessa alkaa vaikuttaa selvästi siltä, että Suomessa on liian hyvät sosiaalituet. Noh, eiköhän tämäkin ongelma ratkea lähivuosina kun alkaa nykyisen hallituksen velanoton seuraukset näkyä. Tulossa on menoleikkauksia menoleikkausten perään.
- Anonyymi
Oletko katkera kun jotkut elää helpommalla kuin sinä? No onneksi palkat alenee hyvää vauhtia kun veroja tulee uusia ja ne nousee ja maksut ym laskut nousee, bensan hinta nousee, ja ne tuet joita saat palkan päälle laskee tai poistuu sulta... ja työpaikkakin saattaa sulta lähtä alta.
Onneksi kohta on sun pakko ostaa sähköauto, ym... et koet itse omalta kohdalta sen mitä nyt parjaat. Noin katkeraa vuodatusta niin onhan se hyvä että voit itse omalla kohdalla sen kokea, ehkä se katkeruuskin helpottaa.
Katkeraahan se on kun tuilla elää paremmin kuin aina alenevalla palkalla,ja kallistuvilla työmatkoilla. Minua ainkain huvittaa tuo sun ennustaminen joka ikinen päivä... se antaa niin kateellisen kuvan sinusta. Oikei nautin sun jutuistasi, kuin kärsit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko katkera kun jotkut elää helpommalla kuin sinä? No onneksi palkat alenee hyvää vauhtia kun veroja tulee uusia ja ne nousee ja maksut ym laskut nousee, bensan hinta nousee, ja ne tuet joita saat palkan päälle laskee tai poistuu sulta... ja työpaikkakin saattaa sulta lähtä alta.
Onneksi kohta on sun pakko ostaa sähköauto, ym... et koet itse omalta kohdalta sen mitä nyt parjaat. Noin katkeraa vuodatusta niin onhan se hyvä että voit itse omalla kohdalla sen kokea, ehkä se katkeruuskin helpottaa.
Katkeraahan se on kun tuilla elää paremmin kuin aina alenevalla palkalla,ja kallistuvilla työmatkoilla. Minua ainkain huvittaa tuo sun ennustaminen joka ikinen päivä... se antaa niin kateellisen kuvan sinusta. Oikei nautin sun jutuistasi, kuin kärsit.Palkat nousee inflaatiota ja tukia nopeammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkat nousee inflaatiota ja tukia nopeammin.
Hoh hoo, no ei nouse, ainoastaan veroja alentamalla voi saada enempi rahaa, mutta se tietää mätkyjä sitten, ettei mitään hyötyä.
No tuet ei nouse ne junnaa 30 v takaisessa tasossa, mutta niissä on hyvä puoli et saat sitten tt tukea aina kun tarvit. Että ei se haittaa sinäsnä.
Työläinen maksaa siitä että käy töissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoh hoo, no ei nouse, ainoastaan veroja alentamalla voi saada enempi rahaa, mutta se tietää mätkyjä sitten, ettei mitään hyötyä.
No tuet ei nouse ne junnaa 30 v takaisessa tasossa, mutta niissä on hyvä puoli et saat sitten tt tukea aina kun tarvit. Että ei se haittaa sinäsnä.
Työläinen maksaa siitä että käy töissä.Olen sitten varmaan erehtynyt, kun omassa tilinauhassa netto tuntuu kasvavan koko ajan hintoja nopeammin. Sama juttu työkavereilla, joiden kanssa palkoista olen sattunut juttelemaan. Onneksi korjasit tuon käsityksen. Varmasti työkavereille nauru maanantaina maittaa, kun kerron miten ollaan ymmärretty numerot väärin. Että palkka onkin oikeasti laskenut? Ei olisi uskonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sitten varmaan erehtynyt, kun omassa tilinauhassa netto tuntuu kasvavan koko ajan hintoja nopeammin. Sama juttu työkavereilla, joiden kanssa palkoista olen sattunut juttelemaan. Onneksi korjasit tuon käsityksen. Varmasti työkavereille nauru maanantaina maittaa, kun kerron miten ollaan ymmärretty numerot väärin. Että palkka onkin oikeasti laskenut? Ei olisi uskonut.
On tosi hienoa että teillä on hauskaa töissä, kaikilla ei ole. Hienoa että otat opiksesi mitä sulle sanotaan. Avautuvat työkavereitesi silmätkin kerrot oikean laidan asioita.
Mekin nauramme isolla porukalla sinulle ja sun katkeruutta, ja ihmettelemme miten idiootti voi ihminen olla, mutta se ei meitä haittaa, me van nauramme ja tee kuin itse näet parhaaksi. Niin mekin nautimme kelan etuuksista, joten kipi kapi töihin siitä tienaamaan meille rahaa... korvuasket tulee tiistaina ja laksut on masettu ja asumienn tt tuesta että mikäs tässä on oodtellessa tiistaita.
raada raada hyvä mies ei tuo 9 e sulle paljon elämän iloa tuo, vai mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tosi hienoa että teillä on hauskaa töissä, kaikilla ei ole. Hienoa että otat opiksesi mitä sulle sanotaan. Avautuvat työkavereitesi silmätkin kerrot oikean laidan asioita.
Mekin nauramme isolla porukalla sinulle ja sun katkeruutta, ja ihmettelemme miten idiootti voi ihminen olla, mutta se ei meitä haittaa, me van nauramme ja tee kuin itse näet parhaaksi. Niin mekin nautimme kelan etuuksista, joten kipi kapi töihin siitä tienaamaan meille rahaa... korvuasket tulee tiistaina ja laksut on masettu ja asumienn tt tuesta että mikäs tässä on oodtellessa tiistaita.
raada raada hyvä mies ei tuo 9 e sulle paljon elämän iloa tuo, vai mitä?Kyllä meillä on kaikilla vähintään tessin mukainen palkka ja se on aika paljon yhdeksää euroa enemmän tunnissa. Eikös sinulla muuten tuolla toisessa ketjussa ole ihan varallisuuttakin ja tässä ketjussa elät toimeentulotuella. Koita hyvä ihminen päättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meillä on kaikilla vähintään tessin mukainen palkka ja se on aika paljon yhdeksää euroa enemmän tunnissa. Eikös sinulla muuten tuolla toisessa ketjussa ole ihan varallisuuttakin ja tässä ketjussa elät toimeentulotuella. Koita hyvä ihminen päättää.
Niinkö olen sanonut? Lueppa uudelleen MUN kirjoitukset, älä muiden joiden luulet olevan mun tekstiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö olen sanonut? Lueppa uudelleen MUN kirjoitukset, älä muiden joiden luulet olevan mun tekstiä.
En luule, tiedän.
- Anonyymi
Kyllä. Juuri siitä syystä työn vieroksujia on aina vain enemmän. Missä hemmetissä he ovat olleet kouluaikoinaan niillä tunneilla, kun on kerrottu miten tämä yhteiskunta toimii? Vai onko kaikki koulut jääneet väliin, jos ei käsitä, mistä se sossun tuki tulee? - Nm. Käsittämätöntä
- Anonyymi
Mäkin luulin että työnteko kannattaa sitten hyppäsin "oravanpyörästä" pois 20v sitten , ei ole päivääkään kaduttanu ja rahaa senkun kertyy että sijoitusongelmat on nyt päälimmäisenä mielessä , eiköhän korjaannu kun maailma avautuu että uskaltaa taas pidemmillekin matkoille , jaksamisia siellä sorvin ääressä.
- Anonyymi
Olen minäkin sitä ihmetellyt, että miten voi olla mahollista että työttömänä voi tehdä sijoituksia ja elää parempaa elämää kuin työläinen? Jotenkin on käsittämätöntä, mutta se on totta. En uskoisi jos en itsekin niin tekisi.
Ei se työ kannata eikä siitä tarvi ylpeillä, kun se ei ole ylpeyden aihe. Työttömänä elät parempaa elämää niin fyysisesti kuin psyykkisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen minäkin sitä ihmetellyt, että miten voi olla mahollista että työttömänä voi tehdä sijoituksia ja elää parempaa elämää kuin työläinen? Jotenkin on käsittämätöntä, mutta se on totta. En uskoisi jos en itsekin niin tekisi.
Ei se työ kannata eikä siitä tarvi ylpeillä, kun se ei ole ylpeyden aihe. Työttömänä elät parempaa elämää niin fyysisesti kuin psyykkisesti.Työtön ei ole synonyymi köyhyydelle ainakaan kaikille.
Tulotonkin voi olla varakas ja sekös teitä paskahousu duunareita ketuttaakin.
Itse pyritte samaan mutta koskaan ette saavuta työstä irtautumista ja oloneuvokseksi pääsemistä.
On monta tarinaa ja yhtä monta kohtaloa, Kateelliset vinkuu ja valittaa, jätkä senkun porskuttaa menemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se työ kannata eikä siitä tarvi ylpeillä, kun se ei ole ylpeyden aihe. Työttömänä elät parempaa elämää niin fyysisesti kuin psyykkisesti.Jos työttömänä elää parempaa elämää, niin miksi työttömät tekevät huomattavasti enemmän itsemurhia kuin työlliset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos työttömänä elää parempaa elämää, niin miksi työttömät tekevät huomattavasti enemmän itsemurhia kuin työlliset?
Kuin niin päättelet? Arveletko? Ennustatko? Puhutko kun ei ole oikeaa asiaa? Ihan huviksesi heittelet ajatuksia?
Miksi muuten sinun kaltaisessi on niin usien alkoholisoituneita? Mistä se johtuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se työ kannata eikä siitä tarvi ylpeillä, kun se ei ole ylpeyden aihe. Työttömänä elät parempaa elämää niin fyysisesti kuin psyykkisesti.Kun käyttää työllään ansaisemiaan tuloja järkevästi voi jäädä työttömäksi haluamansa ikäisenä tarvitsematta mitään asumis.-tt-, toimeentulo tai mitä tukia niitä nyt onkaan.
Nostin ne 500 anssia ja sen jälkeen ei mitään.
2008 oli kastarofaalinen vuosi. Kurssit sukelsivat ja me olimme vaimoni kanssa silloin kiertelemässä Kiinan sisämaata jossa nettiyhteydet olivat surkeat.
Ulkopuolisista tekijöistä ja omasta hölmöilystä johtuen 2009 alkupuolella tuli takkiin 6-numeroisen summan verran. Jotain sentään jäikin. Elpyminen vei muutaman vuoden.
Aloitin pienimuotoisesti 70-luvun alkupuolella mutta salkku tyhjeni talovelkoihin.
Ryhdyin opastamaan ala-aste ikäisiä tenaviani.
Ihminen voi olla työtön ja viralisesti köyhä olematta silti varaton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuin niin päättelet? Arveletko? Ennustatko? Puhutko kun ei ole oikeaa asiaa? Ihan huviksesi heittelet ajatuksia?
Miksi muuten sinun kaltaisessi on niin usien alkoholisoituneita? Mistä se johtuu?Itsemurhat ovat tilastollista faktaa. Ja itseasiassa työttömät ovat useammin alkoholisoituneita kuin kaltaiseni. Tilastollista faktaa sekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsemurhat ovat tilastollista faktaa. Ja itseasiassa työttömät ovat useammin alkoholisoituneita kuin kaltaiseni. Tilastollista faktaa sekin.
Jos sinä tuosta asiasta kirjotat ja sanot että teidät , niin täytyy sun olla sitten tietoinen niistä perin juurin. Ja alkoholisoituneena olet se asiantuntija, jos niin sanot että tiedät,. Monet alan asiantuntijoilla on omakohtaisia kokemuksia, eivät ne muuten voi muita vakuuttaa.
Olen pahoillani että olet alkoholisotunut, mutta koita hakea apua koska nyt tiedät omasta kokoemuksesta asioita, niin helppo hakea sitä apua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä tuosta asiasta kirjotat ja sanot että teidät , niin täytyy sun olla sitten tietoinen niistä perin juurin. Ja alkoholisoituneena olet se asiantuntija, jos niin sanot että tiedät,. Monet alan asiantuntijoilla on omakohtaisia kokemuksia, eivät ne muuten voi muita vakuuttaa.
Olen pahoillani että olet alkoholisotunut, mutta koita hakea apua koska nyt tiedät omasta kokoemuksesta asioita, niin helppo hakea sitä apua.Jos myönnät että olen asiantuntija, niin kovastipa väität vastaan esittämättä mitään faktoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796