Nainen totesi, että on helpompi olla läski, kuin hoikka

Anonyymi

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000008170860.html
"Taru, 36, alkoi kyseen­alaistaa omaa sisäistä läski­vihaansa ja lopetti laihduttamisen – ”Miksi muka olisin huonompi lihavana?”

Kun laihdutus loppui, vuosien kahleet avautuivat. ”Minä päätän, millainen kehoni on”, Taru sanoo nyt.
– Elämä oli laihduttamista ja kaloreiden laskemista, ja liikunta tähtäsi ulkonäön muuttamiseen. Laihduttaminen johti lopulta aina myös lihomiseen, Taru kertoo.
Jatkuva laihduttaminen sai loppua."

Juu, onhan se mukava nauttia mäkkärissä, hesessä, pizzeriassa rasvaisia herkkuja, eikä tarvi laskea kaloreita ja ajan kanssa siinä läskistyy, jos ei välitä, että läskistyy.
En minä lakse ruoan kaloreita, syön perusruokaa ja välillä herkuttelen, mutten ole mikään läski.
Jos ei piittaa, että itsestä tulee läski, niin ei pidä piitata myöskään sivullisten kommenteista, vaan suhtautua niihin samalla tavalla, ettei piittaa.

Tuossakin voi lähteä lumipallo käsistä, kun ei piittaa, että läskistyy ja lopulta käy niin, että löytää itsensä sängyn pohjalta hampurilainen suussa ja on kertynyt painoa yli 200kg, eikä enää pääse sängyn pohjalta ylös.
Toiseksi, on paljon raskaampaa liikkua, kun on enemmän läskiä, kuin lihaksia, mutta jos haluaa läskistyä, niin ei pidä sitten syyttää ketään muita, että on päässyt läskiksi.

28

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse alkanut taas reenaamaan ja olo hyvä, paino putoaa ja alaspäin vaan mennään. Siis painon kanssa. Muuten mennään vaan ylöspäin 😉 Terveys on terveys, hyvä olo ja jaksaminen sekä hyvä kunto ovat elinehto, jotta jaksan nykyistä työtäni josta pidän. Joten ei se ole läskivihaa, jos pitää itsestään huolta. Ite en halua olla huonosti voiva enkä lihava. Se on rumaakin. 😅

    • Anonyymi

      Nätit kasvot ja ihanat hiukset. Hänellä on vielä sentään toivoa toisin kuin naisvijaaha palstaukoilla.

      • Niin siis onhan tuo ihan tuollaisenakin kymmenen kertaa kauniimpi kuin peppu pystyssä ja huulet töröllä poseeraavat silikonilla täytetyt instapirkot.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Niin siis onhan tuo ihan tuollaisenakin kymmenen kertaa kauniimpi kuin peppu pystyssä ja huulet töröllä poseeraavat silikonilla täytetyt instapirkot.

        Nämähän on makuasioita. Ei ole objektiivista totuutta.


      • JustJust kirjoitti:

        Niin siis onhan tuo ihan tuollaisenakin kymmenen kertaa kauniimpi kuin peppu pystyssä ja huulet töröllä poseeraavat silikonilla täytetyt instapirkot.

        Olipas kivasti sanottu.


    • Anonyymi

      Nainen juuri tuollaisissa muodoissa on nainen jollaisen olisin aina toivonut kumppaniksi. On miehiä jotka tietävät mitä tarkoittaa BBW.

    • Näin varmaan jos on ylensyöntiin ja roskaruokaan taipuvainen.
      Minä kun olen luonnostani hoikka, väitän että laihana on helpompi olla ja kevyempi kulkea.

    • 3/4 suomalaisista miehistä on ylipainoisia.

      • Anonyymi

        Suomalaiset on pullukkaa kanssa. Oliko joka toinen vyötärölihava yli 30-vuotiaista..


    • Anonyymi

      Naisilla hormonitoimintakin vaikuttaa, toisin kuin miehillä, ja aineenvaihdunta ylipäätään on hyvin yksilöllistä. Se pitäisi kaikkien toisia ulkonäön perusteella tuomitsevien muistaa.

      • Anonyymi

        eipäs keksitä tekosyitä olla lihava.. painavat luut vain puuttui listasta.


    • Anonyymi

      Helppohan se niillä joille painoa kertyy ja toisaalta naisilla kun ei tarvitse muutakuin pysyä laihana. Ja se onnistuu olemalla syömättä!

      • Anonyymi

        Eihän kukaan voi olla syömättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan voi olla syömättä.

        Jokainen voi silti valita mitä syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan voi olla syömättä.

        Mutta näin miehet olettavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan voi olla syömättä.

        Niin siis tarkoitin että ei ihan kokonaan syömättä mutta ei liikoja. Kun joka kolmas tunti pitäisi vissiin syödä niin johan siinäkin on tekeminen. Kun taas syömättä oleminen (eli ei syö "koko ajan") on helppoa: ei tarvitse tehdä mitään. Minullakun ei paino nouse vaikka söisin miten paljon mutta joskus unohtuu syödä.


    • Omaan silmääni melko normaalinnäköinen, ja kasvoiltaan ihan kauniskin nainen 🙄 Olen mä toki hänestä ennenkin nähnyt kuvia, ja jotain kehopositiivisuus-vuodatuksia, joten ei artikkeli sinänsä tuonut paljoa mitään uutta kiinnostavaa infoa tai mielipiteitä hänestä. Vaikka välillä jotain Maisa-trollauksia tänne latelenkin, niin toisaalta mua viehättää naisessa myös tietynlainen tavallisuus, ja on tuokin nainen kuitenkin melko naisellinen tyyliltään ja olemukseltaan, joten ei ainakaan itselleni olisi ongelma tutustua hänen tasoiseensa (lienee ktn monen silmissä) naiseen.

      Enemmän mietityttää ainakin artikkelin naisen kohdalla jälleen kerran hieman ylimielinen asenne, tuon kehopositiivisuus-agendan jankkaaminen, sekä käsitys omasta tasostaan ja siitä mihin suuntaan se lähivuosien aikana liikkunee varsinkin nykyisillä elintavoilla. Tosin en tiedä artikkelin naisen suhdejutuista yhtään mitään, voi olla vaikkapa onnellisesti naimisissa, mutta ei se ole tässä se pääpointti.
      Vaan lähinnä se, että jos lähdetään liikkeelle siitä oletuksesta että samanikäinen ja -tasoinen nainen on sinkkuna, saa somessa huomiota sillä että on pluskokoinen, ja jos vieläpä pyörii Tinderissä, niin hämärtyyhän siinä helposti käsitys omasta tasosta, vaikka ei toki liikaa pidä yleistää saati henkilöidä.

      Itse realistisesti ajatellen näkisin artikkelin naisen kanssa samanikäisen ja ulkonäöltään samantasoisen naisen suunnilleen samalla tasolla kanssani, pienellä liukumavaralla suuntaan ja toiseen, mutta kuten tuosta mun FB-dating ketjustakin voi lukea, niin harvassa ovat nykyään tavisnaiset ketkä osoittaa pienintäkään huomiota takaisin, jos yrität tutustua. 🙄

      Noin yleisesti ottaen olen vähän sitä mieltä, että sisimmissään kaikkein epävarmimpia naisia ovat ne, joilla on kova tarve jauhaa jostain kehopositiivisuudesta, pitää instaa jonkinlaisena mt-blogina (kuten mä tätä palstaa 😂), esitellä siellä rumia tatuointeja, lävistyksiä, ties mitä, ja kerjätä sillä huomiota. Sisimmissään itsevarman naisen ei mielestäni tarvitsisi määritellä itseään minkään tuollaisen agendan ympärille, joita netissä/somessa nyt tulee ja menee. Mitäs sitten jos kehopositiivisuus onkin yhtäkkiä poissa muodista, tai kyseinen liike ajan kuluessa ikäänkuin hiipuu? 🙄

      Se on mun mielestä ylipäätään huono juttu missä tahansa asiassa rakentaa itsetuntoaan tai minuuttaan yhden, tai muutaman pinnallisen kortin varaan. On kyse sitten vaikkapa huippu-urheilijasta, painonhallinnan kanssa taistelevasta tavisnaisesta someineen, ihmisestä joka määrittelee itsensä työnsä kautta, päihdeongelmaisesta henkilöstä joka vaikkapa rakastuu, mt-ongelmaisesta joka virheellisesti luulee että p*llu parantaa kaikki viat korvien välissä jne. Sellainen korttitalo romahtaa yleensä ennen pitkää, jos se kohentunut itsetunto on rakentunut yksinomaan ulkoisten seikkojen ja/tai kanssaihmisten kautta.

      Artikkelin naiselle ilman muuta kaikkea hyvää. Toivottavasti hänen tyytyväisyytensä itseään kohtaan on aitoa, ja on kummunnut sisältä jo ennen somesuosiota tai lehtiartikkeleja. Nekään kun ei ikuisia ole.

    • Anonyymi

      "– Elämä oli laihduttamista ja kaloreiden laskemista, ja liikunta tähtäsi ulkonäön muuttamiseen. "

      Tuo on se ongelma, kun liikuntaa harrastetaan pelkän ulkonäön vuoksi. Tavoitteeksi kannattaa ottaa aina terveys. Kun tiedostaa sen ylimääräisen rasvan haitat niin ei tee mieli niin paljon lihoa.

    • Anonyymi

      Ihmettelen sitä yhtälöä miten naiset ovat tarkkoja siitä mistä ruoka ostetaan, he tietävät mistä saa parasta ja edullisimpaan hintaan. Hyvä naiset, kumarran. Sitä en ymmärrä miksi te syötte älyttömästi enemmän mitä oma kehonne tarvitsee ja se kertyy läskiksi kehoonne. Paras säästöhän olisi ostaa vähemmän?

    • Anonyymi

      Mut tarulle kelpaa vain komea atleettinen urheilija vartalon omaava mies eli joku seiväshyppääjä.

    • Anonyymi

      Että miksikös sitä syö. On nälkä. On niin hyvää. On tylsää, eli tekemisenpuutetta. Ei ole tarpeeksi inspiroivaa parisuhdetta. Ukko syö. Kaikki syö. Joka kyläily perustuu syömiseen. Tv ohjelmat on yhtä syömistä.

      • Anonyymi

        Miksi on noin?
        Itse laitoin rullikset jalkaan kun naisväki halusi pyöräillä. Pienempi jo kestää mukana mutta vanhempi sanoi että rulliksilla pääsee kovempaa mitä pyörällä, niin kyllä pääsee jos polkijan kunto ei ole hyvä. Tuon jälkeen suoraan rulliksilla salille, pikatreeni koska oli menoja mutta kyllä puolessa tunnissa saa jo hien pintaan. Kuka ajattelee koko ajan syömistä? Hiki on nautinto, parempi mitä ruoka.


    • Anonyymi

      Joo, tuolla näytti rasva kerääntyvän tuonne alas, ei niinkään keskivartaloon. Mikä on terveellisempää kuitenkin. Edes se painon pitäminen samana kuitenkin vaikeutuu iän myötä, jos ei yhtään kato mitä suuhunsa panee.

    • Anonyymi

      Ylipainoisena on todella vaikea liikkua, urheilla, tanssia, olla. Jos tai kun tulee diabetes, verenpaine, kolesteroli ym niin se ei ole helpompaa kuin ilman niitä.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Tuo on ihan totta. Miehenä jonka se ex on vissiin monelle hyvin samantekevä mutta minulle ei koska olemme edelleen ne parhaat ystävät monessa mielessä. Olen hänelle hiljaa varovaisesti vihjaillut miten ehkä voisi syödä vähemmän vaikka hän tekeekin terveellistä ruokaa koska se määrä on laskennallisesti varmasti 30-40 % liikaa siihen liikunan ja painokilojen mukaan laskien mitä hän päivittäin tarvitsee. Helkkarin hankalaahan tämä on tehdä silleen kierosti ettei sano suoraan että miksi syöt kuin syöttäpossu?! Olisiko tämä se oikea tapa, en tiedä. No hän nauttii edelleen miten haluaa ja tekee hyvää ja nautittavaa ruokaa, ihan kiva.
        Miehenä joka on painava mutta lihaskimppu en voi ymmärtää rasvaa kehossa, sehän on jotain mitä en ikinä halua. No, yritän nyt sitä ettei tyttärestä tule samalla tavalla ajattelevaa mitä äidistään, koska hän on varmasti se kehopositiivisin ihminen naisena jonka olen tavannut. Jopa nyt 24 kg painavampana mitä ensi kerran nähtiin ja samassa ajassa olen laihtunut 5 kiloa. Jospa ne miehen menetetyt kilot kertyvät naisen kylkiin, vatsaan, reisiin ja peppuun moninkertaisesti...voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan totta. Miehenä jonka se ex on vissiin monelle hyvin samantekevä mutta minulle ei koska olemme edelleen ne parhaat ystävät monessa mielessä. Olen hänelle hiljaa varovaisesti vihjaillut miten ehkä voisi syödä vähemmän vaikka hän tekeekin terveellistä ruokaa koska se määrä on laskennallisesti varmasti 30-40 % liikaa siihen liikunan ja painokilojen mukaan laskien mitä hän päivittäin tarvitsee. Helkkarin hankalaahan tämä on tehdä silleen kierosti ettei sano suoraan että miksi syöt kuin syöttäpossu?! Olisiko tämä se oikea tapa, en tiedä. No hän nauttii edelleen miten haluaa ja tekee hyvää ja nautittavaa ruokaa, ihan kiva.
        Miehenä joka on painava mutta lihaskimppu en voi ymmärtää rasvaa kehossa, sehän on jotain mitä en ikinä halua. No, yritän nyt sitä ettei tyttärestä tule samalla tavalla ajattelevaa mitä äidistään, koska hän on varmasti se kehopositiivisin ihminen naisena jonka olen tavannut. Jopa nyt 24 kg painavampana mitä ensi kerran nähtiin ja samassa ajassa olen laihtunut 5 kiloa. Jospa ne miehen menetetyt kilot kertyvät naisen kylkiin, vatsaan, reisiin ja peppuun moninkertaisesti...voi olla.

        Liikasyöminen on hoitoa vaativa riippuvuus, kuten liiallinen alkoholin kittaaminen ja kaikki muu liika. Kun ihminen voi huonosti, hän syö. Kun ihmisellä ei ole mitään muuta tekemistä, hän syö.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikasyöminen on hoitoa vaativa riippuvuus, kuten liiallinen alkoholin kittaaminen ja kaikki muu liika. Kun ihminen voi huonosti, hän syö. Kun ihmisellä ei ole mitään muuta tekemistä, hän syö.

        - Sheena

        Hyvä ajatus, pitää järjestää jotain muuta tekemistä.


    • Anonyymi

      Ihminen syö, kunnes on kylläinen. Suosittelen miehiäkin jättämään syömisen vain siihen yhteen haukkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3672
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3008
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      59
      2737
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2385
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2182
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1767
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1756
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1737
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      304
      1710
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      60
      1559
    Aihe