Veli kasvattajana

Anonyymi

Olin rippikouluiässä kun jäin äidistäni orvoksi, isä oli kuollut 10 vuotta aikaisemmin. Uusi holhoojani oli ainoa veljeni, reilu parikymppinen jätkä. Siinä koko suku, hyvässä ja pahassa.

Minä tietenkin oireilin ja olin paskamainen, mutta veli työnsi minua eteenpäin. Piti minut koulussa ja hommasi kesäksi työpaikan, opetti minut sillä tavalla ymmärtämään rahan päälle, eli teki minusta rahasta riippuvaisen.

Kaikkea sitä tuli kokeiltua, viinasta koulupinnaukseen. Ne hullutukset loppui lyhyeen, kun veli tajusi missä mennään. Haki kunnollisen koivupiiskan, eikä siinä auttanut mikään, sain sellaisen selkäsaunan, hyvä ettei lastut lennelleet takapuolesta. Maanantaina palasin kouluun persus hellänä, enkä sen jälkeen koulupinnausta harkinnut.

Ei tuo löylytys ainoaksi jäänyt, viimeisen kerran maistoin risua melkein valmiina rakennusmestarina ja piiskaa käytti rakennusmies veljeni.

Kuritukset olivat tulisia, mutta veli sanoi myöhemmin, että hänen oli pakko olla ankara, muuten minä olisin voinut villiytyä täysin ja mennä täysin hunnigolle, rajalinjojen piti olla selvät. Toimiva menetelmä tuo kuitenkin oli ja vieläkin hän tarttuisi siihen jos tarve vaatisi.

Veljeä kuitenkin asia vaivasi ja minä lohdutin häntä, että muutama selkäsauna on halpa hinta, kun vastapuolena puntarissa on koko elämä.

Läheiset suhteet minulla oli veljeen, hän oli minulle enemmän kuin veli. Aikuisena olen tajunnut, että hän todella pelasti minut. Hän oli mitä parhain esikuva ja auktoriteetti. Kun 193 senttinen mies käskee, niin hölmöä on olla tottelematta.

3

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oon 5kymppinen mies ja haluisin löytää kookkaan velipuolen kelle tunnustaa töpeksinnät ja saada niistä kunnon perinteinen selkäsauna.

      • Anonyymi

        Viinapäissäni olen oikealta veljeltäni kunnolla selkääni saanut. Humalassa oltiin kumpikin ja tuli kunnon tappelu. Meinasin käyttää luvattomia temppuja ja sen takia veli kunnolla piiskasi. Takapuoleni oli kuin minulla olisi ollut siniset verkkohousut jalassa, tuntui monta päivää pahalta istuessa.

        Veljen valistus tappelutekniikasta oli niin tehokas, että en ole sen jälkeen hänen kanssaan tapellut. Vaikka olisin ollut kuinka päissäni, niin kyllä muistin kuinka meilä nujakoinnit lopetetaan.


    • Anonyymi

      Minua ei ole koskaan veli piiskannut, mutta minä olen monet kerrat runkannut fantasialla, jossa isoveli piiskaa minun pyllyni vitsalla. Veli olisi oikeastikin saanut helposti minut piiskattua, mutta en osaa kuvitella miten minä olisin suhtautunut oikeaan selkäsaunaan, piiskaamisen aiheuttamaan kipuun ja häpeään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe