Mitä pitää tehdä ennen kuin pääsee kasteelle?

Anonyymi

Kysyn tätä, koska aion mennä kasteelle.

336

1454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensiksi sun pitää olla uskossa. Ei siihen muuta tarvita. Parannus alkaa siitä.

      • Anonyymi

        Ihminen ei voi olla oikeassa lahjauskossa ennen kuin on saanut kasteessa lahjaksi sen uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan.
        Kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuuksia kun on usko, toivo,, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei voi olla oikeassa lahjauskossa ennen kuin on saanut kasteessa lahjaksi sen uskonhengen eli Pyhän Hengen lahjan.
        Kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuuksia kun on usko, toivo,, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkinta.

        Tuo on totta, vain kasteessa lahjaksi saatava Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki tuo ihmiseen sen Jeesuksen uskon, joka Jeesuksella oli.

        Ilm. 14:12 "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

        Harhaoppiset lahkolaiset (Jehovantodistajat, Helluntailaiset,Mormoonit) ovat heittäneet nuo Jumalan käskyt roskikseen ja luottavat omiin uskonratkaisuihinsa.



    • Anonyymi

      Nyt puhutaan ainakin 2000 vuotta vanhoista tapahtumista meille vieraassa Lähi-Idän kulttuurissa.

      Miehet sanotaan olleen kuulemassa Pietarin puhetta. Naiset hoiti lapsia kotona.

      Miehet kun ottivat vaarin kastekäskyn lupauksesta menivät kotiinsa ja koko perhekunta sanotaan kastetun samalla kertaa.

      Samoin Lyydian tapauksessa vain Lyydia yksin oli joen rannassa kuulemassa puhetta ja otti vaarin eli totteli kastekäskyä:

      Koko Lyydian perhekunta kastettiin heti välittömästi Kristuksen omiksi.

      Kastettu Perhekunta käsitti kaikkien isäntäperheen jäsenten lisäksi palvelijoiden orjien ja työntekijöiden perheet kokonaisuudessaan.

      Historian puolelta tiedetään alkuseurakunnan aikana suurin kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä aina vauvasta vaariin asti.

      "Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi. "

      Helluntailaiset jättävät kylmästi lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan. Helluntailaisuus on 100 v. sitten alkanut paha harhaoppi eli heresia.

      • Anonyymi

        Onkohan tuolla trollilla ja paniikki päällä, kun kopioi tuota samaa valhettaan jokaiselle palstalle.
        Raamatussa ei kastettu koko perhekuntaa tai kaikkia kuulijoita, vaan vain ne, jotka uskoivat:
        Ap 8
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

        Vauvoista ei ole mitään havaintoa.


    • Minkä tahansa uskonlahkon vesi kaste ei johda taivaaseen, vaan suoraan Saatanan, tämän maailman jumalan syliin ja hoitoon.

      Miksi sinullakin on kiire?

      Kun et malta odottaa Jeesuksen ilmestymistä?

      Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
      Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

      Kuka teille on kiireen antanut, kun ette ole pystyneet noudattamaan edes tätä Jeesuksen käskyä.

       "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

      Jumala ei kiirettä tunne, mutta Saatanalla on jatkuva kiire - helvetin tuli takapuolen alla:

      "Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt." 

      Sen aika on jokaisen ihmisen kohdalla lyhyt. Koska sen on ehdittävä saada jokainen ihminen omakseen, ennen kuin Jumala ehtii väliin.

      Siksi sillä on koko maailma täynnä eriuskoisten jumalanhuoneita , valtava pappien armeija, pyhäkoulut, rippileirit ja virret:

      "Joutukaa sielut on on aikamme kallis
      Tulkaa kotiin kaikki tulkaa
      Vielä Herra kutsuu meitä
      Kirkkautta kohti kulje
      Kiiruhda kohta jo hetkesi lyö.

      Silloin kun nuori saa papin kädet päänsä päälle, hänen siunauksen ja todistuksen: "Sinä olet nyt Jeesuksen oma."

      Se on siinä.

      Ja siksi minäkin saan jatkuvasti elää omassa kodissa vihollisen rinnalla.

      "Oikeamieliset ovat kadonneet maasta, yhtään rehellistä ei ole ihmisten joukossa.
      Ihmiset vaanivat tilaisuutta veritekoihin, metsästävät toinen toistaan verkkoihinsa.
      He tekevät taitavasti pahaa.
      Virkamies vaatii lahjuksia, tuomari tuomitsee maksun mukaan, mahtimies puhuu omaan pussiinsa.
      Yhtä köyttä he kaikki vetävät.
      Paras heistä on kuin orjantappura, oikeamielisin kuin ohdakepensas. Jerusalem! Koston päivä on tulossa, tähystäjäsi ovat sen ilmoittaneet. Kaikki on kaaosta ja sekasortoa!
      Älä luota naapuriin, älä turvaa parhaaseen ystävään.
      Varo puhumasta mitään vaimolle, joka lepää sylissäsi.
      Poika halveksii isäänsä, tytär nousee äitiään vastaan, miniä anoppiaan vastaan.
      Viholliset ovat oman talon väkeä.

      Mutta minä kohotan katseeni Herraan, odotan pelastusta Jumalaltani. Jumalani kuulee minua!"

      Lue myös: Yksi kaste on Pyhän Hengen kaste

    • Anonyymi

      älä ny ainakaan, UUDESTI-kasteelle mene, siis JOS olet jo kristillisen kasteen saanut !!

    • Anonyymi

      Ei ihmisen oma "uskonratkaisu" ihmisen syntejä pois pese.

      Ps. 51:2

      (51:4) Pese minut puhtaaksi rikoksestani ja anna lankeemukseni anteeksi.

      Ap. t. 22:16

      Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

      Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani."

      Ei Paavalille olisi enää mitään synneistä puhuttu kasteen yhteydessä, jos hän olisi synnit saanut anteeksi aikaisemmin.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

      Parannuksen teotko sen ihmisen synnit pois pesee?

      Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

      PESO=KASTE
      YKSI KASTE, HEN BAPTISMA

      Kyllä siihen kasteeseen helluntainakin liittyi vesi Henki yhteen ja saman kasteeseen.
      Eikä sitä hoviherraakaan voitu millään pelkällä hengellä kastaa.
      Kyllä siellä erämaassa piti ensin löytää jostain purosta tai veslähteesta tavallista vettä.
      "Vedestä ja Hengestä" Kasteessa tarvitaan molempia niitä yhtä aikaa.

      Ef.4:5 "Yksi kaste" on uuden liiton merkki. Ei useita erilaisia kasteita.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaista ole erikseen. Kaste on oikea kun ensimmäisen kerran kastetaan

        Kun ensimmäisen kerran pakanallisella kasteella kastetaan, se on pakanallinen kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ensimmäisen kerran pakanallisella kasteella kastetaan, se on pakanallinen kaste.

        Joo ensimmäinen uudestikaste on pakanallinen kaste


    • Anonyymi

      Harhaoppiset lahkolaiset juottavat siinä epäraamatullisessa uudestikasteessa jo entuudestaan kastetuille kristityille sitä käärmeen myrkkyä, joka pistää jalat setsuurille ja ihminen menee maahan selälleen sen lahkokäärmeen kiemuroihin sidottavaksi. Lahkosaarnaajien kiihkeiden puheiden ja musiikin saattelemassa hurmoksessa ihmisen tajunnan tila lastee nollaan ja ihminen kaadetaan maahan, jotta se näkymätön peto voi laittaa merkkinsä ihmisen otsaan ja käsivarteen.

      • Anonyymi

        Älä mene lahkokasteelle:

        5. Moos. 32:33

        Heidän viininsä on lohikäärmeitten kähyä, kyykäärmeitten kauheata myrkkyä.

        Job 18:8

        Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä.


    • Anonyymi

      Amerikasta tänne tulleiden lahkolaisten uudestikasteet lahkoon on paholaisen kasteita, jolla se sitoo ihmisen itseensä. Monet erehtyvät menemään lahkoon väkevämmän hengellisyyden ja hurmoskokemusten perässä.

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Amerikasta on työntynyt Suomeen vaarallinen udestikastekultti joka kastaa uudestaan. Sekoittaa totuuden ja valheen läträtessään upottamisensa kanssa. Ryhmään kuuluu anabaotisteista koostuva tapporyhmä. Varokaa noita kultin jäseniä. Ne eivät ole kristittyjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikasta on työntynyt Suomeen vaarallinen udestikastekultti joka kastaa uudestaan. Sekoittaa totuuden ja valheen läträtessään upottamisensa kanssa. Ryhmään kuuluu anabaotisteista koostuva tapporyhmä. Varokaa noita kultin jäseniä. Ne eivät ole kristittyjä!

        UUDESTI-kastajat, ei ole KOSKAAN raamattu tutkinut KOKONAISUUDESSAAN, kristillisestä kasteesta !

        kaste alkaa jo 1 Mooseksen kirjasta, koko raamatun lävitse, ja siitä Paavalikin kirjoittaa:

        "ja HÄNESSÄ te myös olette YMPÄRILEIKATUT, ette käsin tehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin pois riisumisella, KRISTUKSEN YMPÄRILEIKKAUKSELLA:
        ollen haudattuina HÄNEN kanssaan KASTEESSA"
        Kol: 2: 11-12

        Alkuseurakunnassa he:
        "tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11
        Paavali ja alkuseurakunta tutkivat VANHAN LIITON (Vanha testamentti) kirjoituksia, jossa, ympärileikkaus kasteen esikuvana. Uutta testamenttia, ei heillä edes ollut . . .)

        "Tämä mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanikojen loppukausi on tullut"
        1 Kor: 10: 11 ("loppukausi = jälkeen Jeesuksen Kristuksen)


    • Anonyymi

      Parhamista on levitetty täällä tahallaan väärää tietoa.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Fox_Parham

      Finally, the District Attorney decided to drop the case. Parham and his supporters insisted that the charges had been false, and were part of an attempt by Wilbur Voliva to frame him.[23] Parham had previously stopped preaching at Voliva's Zion City church in order to set up his Apostolic Faith Movement. However, Parham's opponents used the episode to discredit both Parham and his religious movement.

      Käännös:
      Lopulta käräjäoikeus päätti luopua tapauksesta. Parham ja hänen kannattajansa väittivät, että syytteet olivat vääriä, ja ne olivat osa Wilbur Volivan yritystä vangita hänet. [23] Parham oli aiemmin lopettanut saarnaamisen Volivan Siion Cityn kirkossa perustaakseen apostolisen uskonnon. Parhamin vastustajat käyttivät kuitenkin jaksoa häpäistäkseen Parhamin ja hänen uskonnollisen liikkeensä.

      • Anonyymi

        Amerikassa todistajiin vaikuttaminen on yleistä.


    • Anonyymi

      Kun minä menin kasteelle, huomaavaisuudesta toisia kastettavia kohtaan peseydyin kotona huolellisesti. Pesin itseni kaikkialta ja laitoin puhtaat alusvaatteet. Jumala huomioi sen niin, että olin ensimmäinen altaaseen menijä.
      Tänä päivänä hygienia on varmaan jokaiselle vielä selvempi asia kuin silloin muinoin.

    • Anonyymi

      Jeesus ei aseta kastettavalle mitään pääsyvaatimuksia. Armoa ei ansaita, vaan se otetaan vastaan lahjana.

      Anabaptistiset lahkolaiset asettavat omia ehtojaan, koska he eivät ole kristittyjä ollenkaan.

      Moni erehtyy menemään väkevämmän hengellisyyden houkuttelema hurmoskokemusten perässä heidän mukaansa, mutta totuus selviää heille liian myöhään.

      Mt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Sylilapsen sydän on täysin auki ottamaan kasteessa vastaan kaikki Jumalan valtakunnan siunaukset ja lupaukset.

      Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu.

      "Totisesti sanon minä teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei hän ikinä siihen tule siihen sisälle." (Biblia)

      "Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla." (Biblia)

      • Anonyymi

        Oh hoh: "Sylilapsen sydän on täysin auki ottamaan kasteessa vastaan kaikki Jumalan valtakunnan siunaukset ja lupaukset."

        Oletkohan sinä täysissä sielun voimissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Sylilapsen sydän on täysin auki ottamaan kasteessa vastaan kaikki Jumalan valtakunnan siunaukset ja lupaukset."

        Oletkohan sinä täysissä sielun voimissa?

        Jeesus sanoo raamatussa:

        "SALLIKAA lasten tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä, sillä senkaltaisten on taivasten
        valtakunta"
        Totisesti, minä sanon teille; joka ei ota vastaan, Jumalan valtakuntaa niinkuin LAPSI, se ei pääse sinne sisälle"
        Mark: 10: 14 - 15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo raamatussa:

        "SALLIKAA lasten tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä, sillä senkaltaisten on taivasten
        valtakunta"
        Totisesti, minä sanon teille; joka ei ota vastaan, Jumalan valtakuntaa niinkuin LAPSI, se ei pääse sinne sisälle"
        Mark: 10: 14 - 15

        Jotainhan sen lapsenkin on otettava vastaan. Mutta mitään ei vaadita lapselta. Eihän armo muuten armoa olisi, jos sen saadakseen pitäisi joitakin ehtoja täyttää.

        Totisesti, minä sanon teille; joka ei ota vastaan, Jumalan valtakuntaa niinkuin LAPSI, se ei pääse sinne sisälle"
        Mark: 10: 14 - 15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotainhan sen lapsenkin on otettava vastaan. Mutta mitään ei vaadita lapselta. Eihän armo muuten armoa olisi, jos sen saadakseen pitäisi joitakin ehtoja täyttää.

        Totisesti, minä sanon teille; joka ei ota vastaan, Jumalan valtakuntaa niinkuin LAPSI, se ei pääse sinne sisälle"
        Mark: 10: 14 - 15

        Oikeassa olet: siinä puhutaan vain vastaanottamisesta avoimella sydämellä.

        Raamatu kielessä kun Jeesus puhuu "voimasta", niin se tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        "Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä VOIMAN, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisi" (Biblia)

        Ps. 8:2

        (8:3) Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

        Matt. 21:16

        ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa olet: siinä puhutaan vain vastaanottamisesta avoimella sydämellä.

        Raamatu kielessä kun Jeesus puhuu "voimasta", niin se tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        "Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä VOIMAN, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisi" (Biblia)

        Ps. 8:2

        (8:3) Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

        Matt. 21:16

        ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

        Helluntailaiset ovat juuri noita Jeesuksen vihollisia ja kostonhimoisia.


    • Anonyymi

      Luuk. 18:17

      Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

      Portti on ahdas mutta pieni lapsi mahtuu siitä kasteessa menemään Jumalan valtakuntaan, Jumala hänet sinne vetää.

      Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      Aikuiselle on vaikea päästä sisälle Jumalan valtakuntaan

      "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."

      • Anonyymi

        Hurmahenget julistavat itse itsensä autuaaksi kun julistavat omaa uskonratkaisuaan ja järjenpäätelmiään ja pitävät niitä kaatumisia pyhyyden merkkeinä.

        Luuk. 16:16

        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Vain Kristillisen kasteen kautta kulkee tie Jumalan valtakuntaan, siksi asia on monelle niin vaikeata.

        Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse siälle.

        On vaarallista siirtää kastetta hamaan tulevaisuuteen. Voi olla, että niitä parempia päiviä ei koskaan edes tule. Nyt on pelastuksen päivä.

        Katakombien vainonut uskovat kastoivat lapsensa heti vauvoina ja hakkasivat kallioon jälkipolvien nähtäväksi lapsen syntymäpäivän, kastepäivän ja kuolinpäivän.

        Amerikkalaiset hurmahenkiset lahkolaiset tulevat tänne riekkumaan, että he tekivät väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmahenget julistavat itse itsensä autuaaksi kun julistavat omaa uskonratkaisuaan ja järjenpäätelmiään ja pitävät niitä kaatumisia pyhyyden merkkeinä.

        Luuk. 16:16

        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Vain Kristillisen kasteen kautta kulkee tie Jumalan valtakuntaan, siksi asia on monelle niin vaikeata.

        Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse siälle.

        On vaarallista siirtää kastetta hamaan tulevaisuuteen. Voi olla, että niitä parempia päiviä ei koskaan edes tule. Nyt on pelastuksen päivä.

        Katakombien vainonut uskovat kastoivat lapsensa heti vauvoina ja hakkasivat kallioon jälkipolvien nähtäväksi lapsen syntymäpäivän, kastepäivän ja kuolinpäivän.

        Amerikkalaiset hurmahenkiset lahkolaiset tulevat tänne riekkumaan, että he tekivät väärin.

        Joo hakkaa sinäkin vastaavat momentit peruskallioon, aloita jo huomenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hakkaa sinäkin vastaavat momentit peruskallioon, aloita jo huomenna.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        nyt muistit nimen lausumisenkin, paljon onnea !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Täh: "["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"?????

        Taas valheita. Jeesuksen nimi on mainittu Raamatussa lukuisia kertoja, eivätkä ne viittaa kastehetkeen.
        Raamattu viittaa kintaalla tuon pellen kirjoituksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"?????

        Taas valheita. Jeesuksen nimi on mainittu Raamatussa lukuisia kertoja, eivätkä ne viittaa kastehetkeen.
        Raamattu viittaa kintaalla tuon pellen kirjoituksiin.

        Kasteessa lusutaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa lusutaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi

        Täh: "Kasteessa lusutaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi".????

        Lusutaanko noin siinä vauvojen otsan kastelussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Kasteessa lusutaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi".????

        Lusutaanko noin siinä vauvojen otsan kastelussa?

        Mikö ihme vauvakuume sulla taas on?


    • Anonyymi

      Uudestikastajat ovat syntyneet valheen hengestä.

      En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jolla olsi ollut Totuuden Henki,

      • Anonyymi

        sinä tuskin erotat Totuuden Henkeä pesemättömistä hampaista eli se siitä tapaamisistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä tuskin erotat Totuuden Henkeä pesemättömistä hampaista eli se siitä tapaamisistasi.

        Kirjoituksesi todistaa tuon väitteen oikeaksi


    • Anonyymi

      Helluntilaisten suusta lähti 1403 valheellista väittämää parantumisihmeestä, jotka lääk.tri Miettinen totesi tarkastetussa lääk.trin väitöskirjassaan valheiksi kaikki. Valheen henki pistää ihmisen valehtelemaan.

      Jos heillä olisi ollut Totuuden Henki, niin kukaan ei silloin olisi valehdellyt.

      Lääkäri sai helluntailaisilta 40 kg paperista vihapostia ja yliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.

      Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, mikä henki helluntailaisilla on.

    • Anonyymi

      Jeesuksen sanat ja teot pitää tuntea hyvin ja totella eli ottaa vaarin niistä ja uskoa Jeesuksen sanat todeksi.

      Jeesus antoi viimeisinä sanoinaan oikeille 11 apostolille kastekäskyn kastaa itselleen opetuslapsia nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

      Taivaaseen päästyään Jeesus lähetti samoille opetuslapsille kasteeseen kuuluvan Totuuden eli oman Henkensä, joka kasteessa luvataan ihmiselle antaa uuden liiton merkiksi ja sinetiksi Jeesus lupasi olla hänelle opetuslapsia kastavien opetuslasten kanssa joka päivä aina maailman loppuun asti.

      Mutta, jolla ei ole Kristuksen Henkeä eli Totuuden Henkeä, se ei ole Jeesuksen oma.

      Heluntailaiset eivät usko Jeesuksen sanoihin, eikä sitä Totuuden Henkeä ole vielä kukaan heistä löytänyt.

    • Anonyymi

      Lapsikastehörhöilijät yrittävät sekoittaa hyvää aihetta. Älä välitä. Mukana on raamatullistakin opetusta.

      • Anonyymi

        Uudestikastehörhöilijät yrttävät sekottaa ja hylätä Raamatun


    • Anonyymi

      Kastettavan ei tarvitse tehdä itse yhtään mitään, riittää kun syntyy. Lapsen vanhemmat kyllä hoitavat käytännön asiat ja Luterilaisesta seurakunnasta voi kysyä neuvoja. Lahko kuten esim. helluntailaiset on eri juttu, siellä lahkosaarnaaja tyrkkää onnettoman kastettavan uppeluksiin merkkinä kymmenysten maksamisen alkamisesta.

      • Anonyymi

        Mutta kastettavan vauvan vanhempien täytyy tehdä paljon. Vauva pitää kiikuttaa papin käsien alle, vaikka vauva kuinka itkisi ja huutaisi. Siinä ei pullikoiminen auta, kun vauvaa yritetään pakottaa kasteen armoon!
        Ihmistekoista yritystä alusta loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kastettavan vauvan vanhempien täytyy tehdä paljon. Vauva pitää kiikuttaa papin käsien alle, vaikka vauva kuinka itkisi ja huutaisi. Siinä ei pullikoiminen auta, kun vauvaa yritetään pakottaa kasteen armoon!
        Ihmistekoista yritystä alusta loppuun.

        Kasteessa tapahtuvat asiat ovat Jumalan tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kastettavan vauvan vanhempien täytyy tehdä paljon. Vauva pitää kiikuttaa papin käsien alle, vaikka vauva kuinka itkisi ja huutaisi. Siinä ei pullikoiminen auta, kun vauvaa yritetään pakottaa kasteen armoon!
        Ihmistekoista yritystä alusta loppuun.

        Raamatussakin piti pysäyttää vaunut, astua veteen, jne. Mutta kaste on siinäkin Jumalan teko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kastettavan vauvan vanhempien täytyy tehdä paljon. Vauva pitää kiikuttaa papin käsien alle, vaikka vauva kuinka itkisi ja huutaisi. Siinä ei pullikoiminen auta, kun vauvaa yritetään pakottaa kasteen armoon!
        Ihmistekoista yritystä alusta loppuun.

        kuinkahan paljon lapset silloin itki, kun Jumalan säätämä Liitto Vanhassa testamentissa ollut pienten vauvojen ympärileikkaus:

        "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne, iankaikkiseksi liitoksi"
        1 Moos: 17: 13

        Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden Liiton kasteen esikuva.

        "Tämä mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varotukseksi meille, joille
        aikauden loppukausi on tullut"
        Kor: 10: 11 loppukausi = jälkeen Jeesuksen Kristuksen)


    • Anonyymi

      Hurmahenkien ihmisiä maahan kaatava henki on paha villitsevä pahan parhamin henki, sieltä syvältä jostakin se tulle ja viskoo ihmisiä maahan selälleen ja vie tajun kankaalle pitkäksi aikaan.

      Sarvipää siellä lahkoissa aniitä ihmisä maahan viskoo. Hurmoslahkoihin ei kenenkään pidä mennä edes uteliaisuuttaa.

      "Sitä katsellessani tuli LÄNNESTÄ vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi." (Raamattu)

      "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko." (Raamattu)

      • Anonyymi

        Lännestähän se tuli se lutterin vuohipukki aikanaan ja alkoi tökkiä keihäillä suomalaisi a pakkokasteille !

        siitä suomipoika sitten ryntäsi pesemään tuota lutterin losteutta pois Katumajärvelle.

        väittäkää nyt vastaan ettei niin ollut ollut ei ollut eiöö..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lännestähän se tuli se lutterin vuohipukki aikanaan ja alkoi tökkiä keihäillä suomalaisi a pakkokasteille !

        siitä suomipoika sitten ryntäsi pesemään tuota lutterin losteutta pois Katumajärvelle.

        väittäkää nyt vastaan ettei niin ollut ollut ei ollut eiöö..

        Parhami tökki lapsia ja kerropa meille minne

        Väitä toki ettei niin ollut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami tökki lapsia ja kerropa meille minne

        Väitä toki ettei niin ollut!

        Onko sinun ajatusmaailmasi noin sairas? Tuota samaa sontaa olet postannut jo monta kertaa.


    • Anonyymi

      On tosiaan tervettä pysyä kaukana luterilaisesta uskonnosta. Ja kaikki muutkin lapsikasteen riivaajaopeissa olevat ovat kartettavaa seuraa.

      • Anonyymi

        helluntailaisuudessa ainakin huudetaan,

        "herra, herra, ja NYT ylistämme herraa" . . .

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?
        Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"
        Matt: 7: 22-23


      • Anonyymi

        Suuri onni etteä kirkot on sentään melko kaukana maanteistä ei tartu sekohenget ainakaan jos kovaa ajaa ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa ainakin huudetaan,

        "herra, herra, ja NYT ylistämme herraa" . . .

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?
        Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät"
        Matt: 7: 22-23

        Harmittaako se paljonkin kun ei kirkossa koskaan ylistetä Herraa ?!

        miksi ette aloita ylistämistä ja lakat ase puuäijinä istuminen jäykästi penkeissä virsikirjaa roplaten ja kelloa vilkuillen.

        laulutkin on kuin loppusuoralla olevan sairaan kitinää, laulaisitte riemulla Jumalan ylistystä !

        mallia vaikkapa tuosta ;


        https://www.youtube.com/watch?v=E0BT0OF-Rd4

        siinä on muutenkin vähän uskovaisten kokoontumisesta kyse !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaako se paljonkin kun ei kirkossa koskaan ylistetä Herraa ?!

        miksi ette aloita ylistämistä ja lakat ase puuäijinä istuminen jäykästi penkeissä virsikirjaa roplaten ja kelloa vilkuillen.

        laulutkin on kuin loppusuoralla olevan sairaan kitinää, laulaisitte riemulla Jumalan ylistystä !

        mallia vaikkapa tuosta ;


        https://www.youtube.com/watch?v=E0BT0OF-Rd4

        siinä on muutenkin vähän uskovaisten kokoontumisesta kyse !

        kirkossa ylistetään,

        Kaikkivaltiasta taivaan ja maan luojaa, ja Jeesusta Kristusta, Jumalan ainokaista Poikaa, meidän herraamme.

        tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkossa ylistetään,

        Kaikkivaltiasta taivaan ja maan luojaa, ja Jeesusta Kristusta, Jumalan ainokaista Poikaa, meidän herraamme.

        tiedoksi.

        Ketkä ylistävät?


    • Anonyymi

      Tässäkin on vähän kuvaa mitä mailmalla tapahtuu hengen rintamilla !

      nämkä kirkkohoperot luulee että suomen vapaat uskovat ovat jotain kummajaisia otuksia, mutta jos uskaltaa irrottaa silmänsä kastemekosta sitä näkee vähän laajemmin asioita !

      tällaista ei suomen luttereissa näe koskaan, miksi ei?

      sokeakin näkee ett'ä tässäkin on uskovaisia kokoontunut jumalanpalvelukseen, eikä istumaan muotojumalaisena kuin kuvanveistäjän mallina hokemassa kasteen armoa.

      https://www.youtube.com/watch?v=zxByxI0Dl84

    • Anonyymi

      Joku tuolla sanoi ettei tarvita muuta kuin olla "uskossa". Hyvin pintapuolinen näkemys tuollainen. Se että joku menee kasteelle tarkoitta sitä, että hänestä tulee Jumalan virkaanasetettu palvelija ja hän luovuttaa elämänsä Jumalan käyttöön.. Hänestä tulee vastuullinen ihminen Jumalan edessä. Jotta joku voisi mennä kasteelle, siihen ei todellakaan riitä , että on vain "uskossa" ja that´s it. Tietenkin se on välttämätöntä, sillä "ilman uskoa et voi miellyttää Jumalaa".
      Jotta ihminen voi mennä kasteelle ja tulla hyväksyttyyn asemaan Jumalan edessä, hänen täytyy Raamatun mukaan puhdistaa elämänsä siihen kuuluvasta roskasta ja tavoista, jotka eivät kuulu kristilliseen identiteettiin. Ja erittän tärkeää on, että kasteelle aikova tuntee hänet, jolle hän on kasteensa yhteydessä antamassa elämänsä. Yksinkertaisesti ilmaistuna on hankittava TIETOA Jumalasta ennen kasteelle menoa. Tämä tieto löytyy lukemalla Raamattua ja soveltamalla oppimaansa elämäänsä. Nämä edellä maiitut askeleet on otettava jotta voi mennä kasteelle.
      Ei kaste ole mikään hokkus pokkus juttu että vaan mennään. Se on TÄRKEIN valinta ihmisen koko elämässä johon täytyy suhtautua vakavasti. Kyseessä on henkilökohtainen suhde Jumalaan, jonka ihminen mennessään kasteelle solmii. Sitä voidaan myös kutsua ystävyys suhteeksi, sillä Jumalasta voi todellakin tulla ihmisen paras ja luotettavin ystävä.
      Et voi mennä kasteelle tupakka suussa tai kossupullo takataskussa. Jumala ei hyväksy sellaisia tapoja. Elämäntapa täytyy olla puhdas. Tämä ei tarkoita täydellisyyttä tai msitä, ettemme kasteenkin jälkeen tekisi syntiä tai virheitä.

      Tätä suhdetta täytyy pitää yllä tutkimalla säännöllisesti Raamattua, käymällä hengellisissä tilaisuuksissa ja rukoilemalla.

      • Anonyymi

        kristillistä kastetta ei tule pidättää, eikä viivytellä.

        Lyydia: "ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu
        Apt: 16: 15

        Filippus: "ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta"
        Apt: 16: 33

        alkuseurakunnassa kastettiin, KIIREESTI , myös perhekunnat / omaiset, orjat, palkolliset, ym. perheeseen kuuluvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristillistä kastetta ei tule pidättää, eikä viivytellä.

        Lyydia: "ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu
        Apt: 16: 15

        Filippus: "ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta"
        Apt: 16: 33

        alkuseurakunnassa kastettiin, KIIREESTI , myös perhekunnat / omaiset, orjat, palkolliset, ym. perheeseen kuuluvat.

        Totta: "kristillistä kastetta ei tule pidättää, eikä viivytellä."

        Heti, kun ihminen on tullut uskoon ja uudestisyntynyt, hänen tulee ottaa uudestisyntymisen peson eli kasteen.. Luonnossakin lapsi pestään vasta syntymän jälkeen, mutta lut kirkko yrittää pestä ennen syntymää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristillistä kastetta ei tule pidättää, eikä viivytellä.

        Lyydia: "ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu
        Apt: 16: 15

        Filippus: "ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta"
        Apt: 16: 33

        alkuseurakunnassa kastettiin, KIIREESTI , myös perhekunnat / omaiset, orjat, palkolliset, ym. perheeseen kuuluvat.

        Mitä ytität sanoa raamatussa kastetaan uskoontulleet, tajuatko, ne kastetaan jotka uskoontulevat evankeliumin kuultuaan ja ottivat sen vastaan mikä on sanomasi tarkoitus ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "kristillistä kastetta ei tule pidättää, eikä viivytellä."

        Heti, kun ihminen on tullut uskoon ja uudestisyntynyt, hänen tulee ottaa uudestisyntymisen peson eli kasteen.. Luonnossakin lapsi pestään vasta syntymän jälkeen, mutta lut kirkko yrittää pestä ennen syntymää!

        Ei uudestisyntymisen pesoa voi ottaa. Kaste eli uudestisyntymisen peso on se joka uudestisynnyttää. Mistään uudestisyntyneen pesosta ei Raamattu puhu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "kristillistä kastetta ei tule pidättää, eikä viivytellä."

        Heti, kun ihminen on tullut uskoon ja uudestisyntynyt, hänen tulee ottaa uudestisyntymisen peson eli kasteen.. Luonnossakin lapsi pestään vasta syntymän jälkeen, mutta lut kirkko yrittää pestä ennen syntymää!

        Niin kristityt uskovat Paavalia joka opettaa että uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kristityt uskovat Paavalia joka opettaa että uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä.

        Jeesus sanoi hänelle: "Joka kylpee, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaanpuhdas"
        Joh: 13: 10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kristityt uskovat Paavalia joka opettaa että uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä.

        Miksi kirjoitat tuollaista roskaa,,sellaista ei kukaan opeta raamatussa, katkismus on toinen kirja olet sekottanut tekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat tuollaista roskaa,,sellaista ei kukaan opeta raamatussa, katkismus on toinen kirja olet sekottanut tekijät.

        Miksi märiset, lue Raamattua ja Tiituksen kirettä jossa Paavali sanoo että uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä puhtaaksi.

        Miksei Raamattu kelpaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi märiset, lue Raamattua ja Tiituksen kirettä jossa Paavali sanoo että uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä puhtaaksi.

        Miksei Raamattu kelpaa?

        Jeesus sanoo raamatussa:

        "vedestä ja hengestä"
        Joh: 3: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo raamatussa:

        "vedestä ja hengestä"
        Joh: 3: 5

        siis kuka sanoo "Tiituksen kirjettä ??

        lukea tarkemmin, se on kyllä Jeesuksen sanat ! (Joh: 13:10 !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi märiset, lue Raamattua ja Tiituksen kirettä jossa Paavali sanoo että uudestisyntyminen tapahtuu pesemällä puhtaaksi.

        Miksei Raamattu kelpaa?

        On luettu ja on ymmärretty siitä asti kun Jumalan Henki uudestisynnytti uuteen elämään.

        Kumpikin on 99 pros kirkkolailta tapahtumatta.

        Kukaaan ei synny pesemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi hänelle: "Joka kylpee, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaanpuhdas"
        Joh: 13: 10

        Kokeileppa olla muutama viikko niin että pidät vain jalkoja pesuvadissa !

        Alkaa pian kärpäset surrata peräpeilissä.

        Eli ymmyrrys haloo haloo !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On luettu ja on ymmärretty siitä asti kun Jumalan Henki uudestisynnytti uuteen elämään.

        Kumpikin on 99 pros kirkkolailta tapahtumatta.

        Kukaaan ei synny pesemällä.

        Ei näköjään ole luettu eikä ymmärretty kun moista väität. 99% ukastajista uudestisyntymättömiä räpeltäjiä. Pesemällä puhtaaksi, sanoo Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeileppa olla muutama viikko niin että pidät vain jalkoja pesuvadissa !

        Alkaa pian kärpäset surrata peräpeilissä.

        Eli ymmyrrys haloo haloo !

        Koitapa kirjoittaa yksi viesti jossa et käy toiseen käsiksi tai kommentoi toisten järkeä tai älyä vaan argumentoit Raamatulla, onko vaikeaa moinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitapa kirjoittaa yksi viesti jossa et käy toiseen käsiksi tai kommentoi toisten järkeä tai älyä vaan argumentoit Raamatulla, onko vaikeaa moinen?

        Ei kuulu hänen tapoihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu hänen tapoihinsa.

        pesemällä puhtaaksi joka tapauksessa eikö niin!


    • Anonyymi

      Ei Kristillistä kastetta voi "ottaa", niinkuin harhaoppiset helluntailaiset opettaa.

      Kristillinen kaste annetaan.

      Joh. 3:27

      "Johannes vastasi: "Kukaan ei voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta."

      • Anonyymi

        Nytg pitäis taas peräänkuuluttaa sitä tervettä järkeä mutta katotaan mitä Sana sanoo aiheesta !

        12. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.

        kas... mitäs siinä lukeekaan hm,m..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytg pitäis taas peräänkuuluttaa sitä tervettä järkeä mutta katotaan mitä Sana sanoo aiheesta !

        12. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.

        kas... mitäs siinä lukeekaan hm,m..

        oi, löysit ihan KOKONAISEN yhden jakeen, kasteesta !!
        no, ilman muuta, kyllähän se YKSI JAE, "kattaa" kokonaisen raamatun, entä jos tutkisit vähän enmmän raamattua . . .
        ALKAEN raamatun alusta, -raamatun loppuun . . .

        apostolitkin, tutkivat Vanhan Liiton kirjoituksia,
        heillä kun ei mitään Uutta testamenttia ollut !!

        "ja tutkivat, joka päivä k i r j o i t u k s i a, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11

        Apostoleista esimerkkiä, he tutkivat kirjoituksia, ne mitä heillä oli 2000 vuotta sitten


    • Anonyymi

      Jeesuksen ilmestyminen tarkoittaa juuri sitä kun ihminen Kristillisessä kasteessa saa Jeesuksen Hengen sisälleen.

      Jeesuksen kasteeseen lähettämä Henki on Jeesuksen oma Henki eli Totuuden Henki.

      Jeesus kun on Tie, Totuus ja Elämä.

      Siksi kasteessa tullaan osalliseksi koko Jeesuksesta, kuolemasta, sovintoverestä ja ylösnousemusruumiista eli liitytään Kristuksen kuoleman tuomaan syntien sovitukseen. Kristusruumis on seurakunta, Kyriekee, kreikaksi.

      3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      3 Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      Kastaminen tarkoittaa "yhteenliittämistä" Jumalan tekona (Ylhäältä)

      • Anonyymi

        Noinko se hedberi on teille sanonut !?

        sanoiko myös kenelle se kirjoitettiin se " me kaikki ", oliko vauvat kirjeen kohteena vaiko uskoontulleet ja seurakuntaan liittyneet kasteen jälkeen, olisko niin ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko se hedberi on teille sanonut !?

        sanoiko myös kenelle se kirjoitettiin se " me kaikki ", oliko vauvat kirjeen kohteena vaiko uskoontulleet ja seurakuntaan liittyneet kasteen jälkeen, olisko niin ollut?

        raamatussa, Jeesus sanoo:

        "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kas vot, joka on taivaissa"
        Matt: 18: 10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa, Jeesus sanoo:

        "Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kas vot, joka on taivaissa"
        Matt: 18: 10

        Ymmärrätkö myös mitä luet?

        Nuo pienet lapset, josta tuossa puhutaan on niitä vähäisiä,, jotka vietiin lahkolaisten eli fariseusten estelyistä huolimatta Jeesuksen syliin samaan Jeesukseltä pelastavaa ja parantavaa "kosketusta".

        Jeesuksen pelastava "kosketus" tarkoitti lapselle uskonhengen saamista.

        Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.

        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Nyt Jeesus on taivaassa.

        Nyt Jeesuksen pelastava ja uskonlahjan antava "kosketus" vähäisille lapsille tapahtuu Kristittyjen lasten kasteessa.

        "pieniä lapsia" brephos, infant=imeväisiä lapsia vietiin Jeesuksen syliin saamaan Jeesuksen pelastavaa ja uskonlahjan antavaa "kosketusta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko se hedberi on teille sanonut !?

        sanoiko myös kenelle se kirjoitettiin se " me kaikki ", oliko vauvat kirjeen kohteena vaiko uskoontulleet ja seurakuntaan liittyneet kasteen jälkeen, olisko niin ollut?

        Eikös se teidän helluntailaisten kaste ole pelkkää vettä ja liittymisrituaalia lahkoon kymmenyksien maksajaksi.
        Samoin kuin teidän ehtoolline on pelkkää vettä ja liraus "Mehukattia" sekaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se teidän helluntailaisten kaste ole pelkkää vettä ja liittymisrituaalia lahkoon kymmenyksien maksajaksi.
        Samoin kuin teidän ehtoolline on pelkkää vettä ja liraus "Mehukattia" sekaan,

        Milloinkahan se teidän viinakaupan ehtoollinen alkaa vaikuttaa onko tietoa?

        viissataa vuotta sitä on kansalle tarjottu, tulokset on varsin heikot mikäli on silmiään uskominen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkahan se teidän viinakaupan ehtoollinen alkaa vaikuttaa onko tietoa?

        viissataa vuotta sitä on kansalle tarjottu, tulokset on varsin heikot mikäli on silmiään uskominen!

        Onko uuedstikastajien ehtoollinen vaiinakaupassa?

        Kristitty ei kysy milloin ailkaa vaikuttamaan vaan kristitty tietää että se vaikuttaa jo.


    • Anonyymi

      Voima eli Pyhä Henki siirtyi siihen, joka sai Jeesuksen pelastavan "KOSKETUKSEN" Jeesuksen eläissä maan päällä.

      Luuk. 8:46 Voima=Pyhä Henki

      Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".

      Jeesuksella oli maan päällä valta antaa syntejä anteeksi ja pelastaa, keitä hän tapasikin maan päällä ilman kastetta (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)

      Matt. 9:6 "Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

      Kristillisen kasteen aika tuli vasta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen, kun Jeesus lähetti kasteeseen oman Henkensä, joka on uskonhenki.
      Kristillinen kaste on Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen liittämistä Ylhäältä eli Jumalan tekona.

      • Anonyymi

        Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen.

        tuo "Amen" oli tarkoitus tuohon klo.22.05 osion jälkeen, !!


      • Anonyymi

        Jeesus ei mitään kasteenhenkiä lähettänyt, teet syntiä vääristelemällä Herran Sanaa!


    • Anonyymi

      > Mitä pitää tehdä ennen kuin pääsee kasteelle?

      No, itse suosittelen miettimään, mitä akste tarkoittaa ja miksi sen ottaa. Jeesus opetti, että kasteella ihmisestä tulee hänen opetuslapsi. Hienoa, jos haluat olla Jeesuksen opetuslapsi.

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

      http://www.kolumbus.fi/r.berg/kaste.html

      • Anonyymi

        Siinä se Roope näköjään kertoo kirkkoisien kaikuna vanhoja uskomuksia kasteen ihmevoimista.

        lutteri kääntää kylkeään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se Roope näköjään kertoo kirkkoisien kaikuna vanhoja uskomuksia kasteen ihmevoimista.

        lutteri kääntää kylkeään.

        "vanhoja uskomuksia",

        sehän se kun KAIKKI ei usko r a a m a t t u u n !!

        Jeesus sanoo, eivät kaikki, jotka sanovat "Herra, Herra,

        Matt: 7: 22


      • Anonyymi

        " Mitä pitää tehdä ennen kuin pääsee kasteelle?"

        Lut kirkossa vanhempien ja kummien pitää tehdä paljonkin. Siellä kun on sellainen oppi, että kastettava ei saa tehdä mitään. Vanhemmat tekevät kaiken.

        Uskovien kasteessa taas uskoontullut seuraa Jeesuksen esimerkkiä:
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mitä pitää tehdä ennen kuin pääsee kasteelle?"

        Lut kirkossa vanhempien ja kummien pitää tehdä paljonkin. Siellä kun on sellainen oppi, että kastettava ei saa tehdä mitään. Vanhemmat tekevät kaiken.

        Uskovien kasteessa taas uskoontullut seuraa Jeesuksen esimerkkiä:
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua."

        Uudestikastajissa pitää tehdä paljonkin, pitää esitellä omaa uskoaan ja vannoa kuuliasisuutta. Lisäksi häntä tarkkaillaan.

        Kristilisessä kasteessa taas jokainen halukas kastetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajissa pitää tehdä paljonkin, pitää esitellä omaa uskoaan ja vannoa kuuliasisuutta. Lisäksi häntä tarkkaillaan.

        Kristilisessä kasteessa taas jokainen halukas kastetaan

        Vanhat lahkolaisnaiset kiertelee iltaisin kahviloiden ikkunoiden takana, näkyykö siellä sisällä niitä synnintekijöitä, joista he kertovat paimenelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajissa pitää tehdä paljonkin, pitää esitellä omaa uskoaan ja vannoa kuuliasisuutta. Lisäksi häntä tarkkaillaan.

        Kristilisessä kasteessa taas jokainen halukas kastetaan

        Totta.
        Vaikka yksikään uudestikastaja ei ole seurakunnut Jeesuksen esimerkkiä kasteasiassa ja ottanut Johannekselta kastetta Jordan-virrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat lahkolaisnaiset kiertelee iltaisin kahviloiden ikkunoiden takana, näkyykö siellä sisällä niitä synnintekijöitä, joista he kertovat paimenelleen.

        Uskonlahkot on sairaita yhteisöjä. Niihin ei kannata liittyä ja rahojaan viedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajissa pitää tehdä paljonkin, pitää esitellä omaa uskoaan ja vannoa kuuliasisuutta. Lisäksi häntä tarkkaillaan.

        Kristilisessä kasteessa taas jokainen halukas kastetaan

        Ennen lahkoihin menoa kannattaa tutustua, mitä siellä oikeasti tehdään:

        Uskontojen Uhrien sivut kannattaa lukea, niin tietää etukäteen mitä on tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mitä pitää tehdä ennen kuin pääsee kasteelle?"

        Lut kirkossa vanhempien ja kummien pitää tehdä paljonkin. Siellä kun on sellainen oppi, että kastettava ei saa tehdä mitään. Vanhemmat tekevät kaiken.

        Uskovien kasteessa taas uskoontullut seuraa Jeesuksen esimerkkiä:
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua."

        "hän KIELTÄKÖÖN itsensä"

        helluntailaiset ei mitään muuta, kuulutakaan, kuin että , MINÄ tein , ja MINÄ, ja MINÄ, ja Minä, niin se on.


    • Anonyymi

      Jos on uskossaan epävarma eikä luota Jumalan ilmoittamaan sanaan, tällöin voi varmuuden vuoksi mennä kastettavaksi tai uudelleenkastettavaksi.
      Jos kasteen yhteydessä ei tapahdu mitään järisyttävää tai tajunnanräjäyttävää henkistä avautumista, se vain tarkoittaa että olit jo aiemmin ottanut vastaan Pyhän Hengen lahjan, ja uudelleenkastetta ei tarvittu. Raamatussa Jumalan ilmoittaman sanan mukaan Pyhän Hengen lahja saadaan jo lapsivedessä.

      "Sillä hän on oleva suuri Herran edessä, viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta."

      • Anonyymi

        Tuo kylläkin koski vain Johannesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kylläkin koski vain Johannesta

        Ilmoitus ei koskenut vain Johannesta, vaan oli yleisluontoinen ilmoitus että olet tullut raskaaksi ja sinulle tulee poikalapsi.
        Enkelin ilmoituksessa mainitaan seuraavat asiat: Lapsi kasvaa äitinsä kohdussa. Kyseessä on mies. Lapsi on täynnä pyhää henkeä. Sellaisia kaikki poikalapset ovat, ei voi sanoa että Johannes olisi ainoa mies, tai ainoa lapsi joka on ollut äitinsä kohdussa. Nämä samat asiat pätevät kaikkiin eikä vain Johannekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitus ei koskenut vain Johannesta, vaan oli yleisluontoinen ilmoitus että olet tullut raskaaksi ja sinulle tulee poikalapsi.
        Enkelin ilmoituksessa mainitaan seuraavat asiat: Lapsi kasvaa äitinsä kohdussa. Kyseessä on mies. Lapsi on täynnä pyhää henkeä. Sellaisia kaikki poikalapset ovat, ei voi sanoa että Johannes olisi ainoa mies, tai ainoa lapsi joka on ollut äitinsä kohdussa. Nämä samat asiat pätevät kaikkiin eikä vain Johannekseen.

        Raamattu vain ei sano missään etä tuo pätee kaikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu vain ei sano missään etä tuo pätee kaikkiin.

        Olisiko enkelin pitänyt vielä lisätä että kaikki lapset kasvavat äitinsä kohdussa ennen syntymäänsä. Voisi uskoa sen olevan totta jos se olisi ihan Raamattuun kirjattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko enkelin pitänyt vielä lisätä että kaikki lapset kasvavat äitinsä kohdussa ennen syntymäänsä. Voisi uskoa sen olevan totta jos se olisi ihan Raamattuun kirjattu.

        Kaikki lapset eivät ole Johannes Kastajia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki lapset eivät ole Johannes Kastajia

        Iso osa on Johanneksia. Kyseessä on yksi yleisimmistä etunimistä. Myös itsellä on nimipäivä 24.6.


    • Anonyymi

      Ihmisen pitää olla aidossti uskossa ennen kasteelle menemistään, muuten siitä ei ole mitään hyötyä.

      Johannes oli selvästi poikkeustapaus. Hän oli profeetta, jonka tuleminen oli ennustettu VT:ssa.

      • Anonyymi

        Johannes ei tainnut olla poikkeuksellinen. Äitinsä kohdussa kasvaminen taitaa olla aika yleistä.

        Asiaa voi tutkia empiirisesti kyselylomakkeella, jolla kartoitetaan tajunnantilassa tapahtuneita muutoksia ennen ja jälkeen kasteen. Annetaan kastettaville lomakkeet täytettäviksi. Jos mitään todennettavia muutoksia tutkimuksessa ei löydy, voidaan todeta että he ovat olleet jo äitinsä kohdussa lapsivedessä ja täyttyneet Pyhästä Hengestä, jolloin lisäkaste ei vaikuttanut mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes ei tainnut olla poikkeuksellinen. Äitinsä kohdussa kasvaminen taitaa olla aika yleistä.

        Asiaa voi tutkia empiirisesti kyselylomakkeella, jolla kartoitetaan tajunnantilassa tapahtuneita muutoksia ennen ja jälkeen kasteen. Annetaan kastettaville lomakkeet täytettäviksi. Jos mitään todennettavia muutoksia tutkimuksessa ei löydy, voidaan todeta että he ovat olleet jo äitinsä kohdussa lapsivedessä ja täyttyneet Pyhästä Hengestä, jolloin lisäkaste ei vaikuttanut mitenkään.

        Kyllä Johannes oli poikkeuksellinen. Hän valmisti Herralle tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Johannes oli poikkeuksellinen. Hän valmisti Herralle tietä.

        Johannes oli varajeesus. Lapsikuolleisuus oli lähi-idässä korkea, ja jos Jeesukselle olisi jotain sattunut, olisi Johannes julistettu Messiaaksi ja messiaaninen juutalaisuus saanut samalla tavoin alkunsa mutta vain ilman Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Johannes oli poikkeuksellinen. Hän valmisti Herralle tietä.

        Johannes Kastaja oli erityinen henkilö. Jumalan nasiiri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes oli varajeesus. Lapsikuolleisuus oli lähi-idässä korkea, ja jos Jeesukselle olisi jotain sattunut, olisi Johannes julistettu Messiaaksi ja messiaaninen juutalaisuus saanut samalla tavoin alkunsa mutta vain ilman Jeesusta.

        Jeesus ristiinnaulittiin.

        Herodes tapatti Johanneksen.


      • Anonyymi

        Kuulemisesta tullut usko tarkoittaa tottelemista ja vaarinottoa ottaa vastaan kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja, joka on uskohenki. Ei pelkkä kuulemisesta tullut usko vielä ketään pelasta.

        Jaak. 2:17

        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Jaak. 2:26

        Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Siinä teolla tarkoitetaan Jumalan uudestisynnyttävää tekoa kasteessa vedestä ja Hengestä.

        Helluntailaset kieltävät, että heidän kasteensa olisi Jumalan teko ja siihen liityisi Pyhän Hengen lahjan saaminen. Sellainen rituaali on yhtä tyhjän kanssa.

        Pyhä Henki on hienotunteinen, ei hän tule väkisin sellaisiin helluntailaisten lahkoon liittymisrituaaleihin, joita he virheellisesti kutsuvat kasteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ristiinnaulittiin.

        Herodes tapatti Johanneksen.

        Jeesuksen teloitti Juudean kuvernööri Pontius Pilatus.
        Pilatus mestasi niin paljon juutalaisia, että lopulta Rooman keisari erotti hänet tehtävistään, eikä katsonut sopivaksi hoitamaan kuvernöörin tehtäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemisesta tullut usko tarkoittaa tottelemista ja vaarinottoa ottaa vastaan kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja, joka on uskohenki. Ei pelkkä kuulemisesta tullut usko vielä ketään pelasta.

        Jaak. 2:17

        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Jaak. 2:26

        Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Siinä teolla tarkoitetaan Jumalan uudestisynnyttävää tekoa kasteessa vedestä ja Hengestä.

        Helluntailaset kieltävät, että heidän kasteensa olisi Jumalan teko ja siihen liityisi Pyhän Hengen lahjan saaminen. Sellainen rituaali on yhtä tyhjän kanssa.

        Pyhä Henki on hienotunteinen, ei hän tule väkisin sellaisiin helluntailaisten lahkoon liittymisrituaaleihin, joita he virheellisesti kutsuvat kasteeksi.

        "Pyhä Henki on hienotunteinen, ei hän tule väkisin sellaisiin helluntailaisten lahkoon liittymisrituaaleihin, joita he virheellisesti kutsuvat kasteeksi."

        Voisiko aamusuihku olla aito kaste?
        Nimittäin aamulla todella väsyneenä pakottautuu suihkuun, mutta viileässä suihkussa virkistyy niin että on jo täysin pirteä. Kyseessä on valtaisa tajunnantilan muutos, joka tuntuu ihan siltä kuin Pyhä Henki täyttäisi koko kehon ja mielen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemisesta tullut usko tarkoittaa tottelemista ja vaarinottoa ottaa vastaan kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja, joka on uskohenki. Ei pelkkä kuulemisesta tullut usko vielä ketään pelasta.

        Jaak. 2:17

        Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        Jaak. 2:26

        Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Siinä teolla tarkoitetaan Jumalan uudestisynnyttävää tekoa kasteessa vedestä ja Hengestä.

        Helluntailaset kieltävät, että heidän kasteensa olisi Jumalan teko ja siihen liityisi Pyhän Hengen lahjan saaminen. Sellainen rituaali on yhtä tyhjän kanssa.

        Pyhä Henki on hienotunteinen, ei hän tule väkisin sellaisiin helluntailaisten lahkoon liittymisrituaaleihin, joita he virheellisesti kutsuvat kasteeksi.

        onko muita ongelmia kuin tuo kopiokoneena toimiminen ?

        ei suinkaan pakkoliikkeitä ole kuitenkaan.

        mikään kaste ei ketään synnytä miksikään, ei ol esellaist apappi ajoka tempuillaan saa syntisen kääntymään pois pahoilta teiltään ja sovittamaan rikoksensakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko muita ongelmia kuin tuo kopiokoneena toimiminen ?

        ei suinkaan pakkoliikkeitä ole kuitenkaan.

        mikään kaste ei ketään synnytä miksikään, ei ol esellaist apappi ajoka tempuillaan saa syntisen kääntymään pois pahoilta teiltään ja sovittamaan rikoksensakin.

        Onko käkätys taas juonut kun tulee niin leveonto tekstiä

        "ei ol esellaist apappi "????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastaja oli erityinen henkilö. Jumalan nasiiri.

        Johannes Kastajalle annettu tehtävä oli valmistella Israelin kansa jälleen vastaanottamaan vanha heprealainen pääjumala El. Siis sama Jumala, jolla on 2 vaimoa ja jonka vanhimmat pojat ovat Shahar ja Salem.

        Herran enkeli Gabriel on tämän ilmoittanut. Gabriel on hepreaa ja tarkoittaa "El on sankarini". Tässä kohden UT:ta, ennen Jeesuksen syntymää, Herralla tarkoitetaan Jumalaa, ja vieläpä kanaanilaista El-jumalaa eikä Jahvea.

        Luuk 1
        "Hän kulkee Herran edelläkävijänä Elian hengessä ja voimassa, hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja ohjaa tottelemattomat ajattelemaan hurskaiden tavoin, näin valmistaakseen kansan Herran tuloa varten.» 18 Sakarias kysyi enkeliltä: »Mistä voin tietää, että niin käy? Minähän olen jo vanha, ja vaimonikin on iäkäs.» 19 Enkeli vastasi: »Minä olen Gabriel, yksi niistä, jotka seisovat Jumalan edessä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastajalle annettu tehtävä oli valmistella Israelin kansa jälleen vastaanottamaan vanha heprealainen pääjumala El. Siis sama Jumala, jolla on 2 vaimoa ja jonka vanhimmat pojat ovat Shahar ja Salem.

        Herran enkeli Gabriel on tämän ilmoittanut. Gabriel on hepreaa ja tarkoittaa "El on sankarini". Tässä kohden UT:ta, ennen Jeesuksen syntymää, Herralla tarkoitetaan Jumalaa, ja vieläpä kanaanilaista El-jumalaa eikä Jahvea.

        Luuk 1
        "Hän kulkee Herran edelläkävijänä Elian hengessä ja voimassa, hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja ohjaa tottelemattomat ajattelemaan hurskaiden tavoin, näin valmistaakseen kansan Herran tuloa varten.» 18 Sakarias kysyi enkeliltä: »Mistä voin tietää, että niin käy? Minähän olen jo vanha, ja vaimonikin on iäkäs.» 19 Enkeli vastasi: »Minä olen Gabriel, yksi niistä, jotka seisovat Jumalan edessä."

        "Palvelustoimia tavan mukaan arvottaessa tuli hänen tehtäväkseen mennä Herran temppeliin toimittamaan suitsutusuhri. 10 Kansanjoukko oli suitsuttamisen aikana ulkopuolella ja rukoili. 11 Silloin Sakariaalle ilmestyi Herran enkeli suitsutusalttarin oikealla puolella."

        Luukkaan evankeliumin alussa sekavasti Herra -nimeä käytetään eri jumalista mutta ei kuitenkaan Jeesuksesta. Herran temppeli oli Jerusalemin temppeli eli Jahve-jumalalle perustettu temppeli. Herran enkeli puolestaan oli kanaanilaisen El-pääjumalan enkeli, ei Jahven lähettämä.


    • Anonyymi

      Kuulemisesta tullut usko tarkoittaa tottelemista ja vaarinottoa ottaa vastaan kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja, joka on uskonhenki.

      Ei pelkkä kuulemisesta tullut usko vielä ketään pelasta, niinkuin helluntailaiset luulevat.

      Jaak. 2:17

      Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

      Jaak. 2:26

      Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

      Siinä teolla tarkoitetaan Jumalan uudestisynnyttävää tekoa kasteessa vedestä ja Hengestä.

      Helluntailaset kieltävät, että heidän kasteensa olisi Jumalan teko ja siihen liityisi Pyhän Hengen lahjan saaminen. Sellainen rituaali on yhtä tyhjän kanssa.

      Pyhä Henki on hienotunteinen, ei hän tule väkisin sellaisiin helluntailaisten lahkoon liittymisrituaaleihin, joita he virheellisesti kutsuvat kasteeksi.

      Lahkolaisten, uudestikastajien pelkällä vedellä kasteeksi kutsumat lahkoon liittymisrituaalit eivät ole Jumalasta.

      • Anonyymi

        kommenttisi on satasella valhe ja epäraamatullinen, varsinainen hevosmiesten baarin päätelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kommenttisi on satasella valhe ja epäraamatullinen, varsinainen hevosmiesten baarin päätelmä.

        Ihan raamatullinen oli tuo kirjoitus


    • Anonyymi

      Kristittyjen ja Helluntailaisten oppien yhteetörmäys on väistämätön.

      Kristityt tunnustaa todeksi oikean Kirkkoraamatun sanoman ja pitävät siitä kiinni.

      Helluntailaisilla on ihan omiin tarkoituksiin käänetty ja painettu "Raamattu kansalle/rahvaalle versio. Ja siinä versiossa on menty siitä yli, mistä aita on matalin.

      • Anonyymi

        helluntalaisilla on paljon käännöksiä, tuo mainitsemasi on muutamalla ehkä hankittuna, siinä ei perusilmoitus poikkea mistään käännöksestä eli puhut pasca a kuten tavallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntalaisilla on paljon käännöksiä, tuo mainitsemasi on muutamalla ehkä hankittuna, siinä ei perusilmoitus poikkea mistään käännöksestä eli puhut pasca a kuten tavallista.

        Helluntailaisten käännös on susi. Eli pappa puhuu pascaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten käännös on susi. Eli pappa puhuu pascaa

        He tulevat lammasten vaatteisiin pukeutuneita susia.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset kun lukevat oikeasta Kirkkoraamatusta kopioidun kohdan Raamatusta, niin he väittävät sitä "valheeksi" tai "käännösvirheeksi".

    • Anonyymi

      työttömät luuserit on taas miittaamassa vauvakasteitaan ja luulouskoaan!

      ilman uudestisytymää kukaan ei ole näkevö Herraa.

      j amikään kaste ei tee yhtään mitään siinä savotassa.

      • Anonyymi

        Siinä yksi työtön luuseri ja kastehopero mittaa uudestikastettaan ja sodomiauskoaan.

        Uudestisyntymätön ihminen ei edes tiedä miten uudestisyntyminen apahtuu kuten papasta näemme.


      • Anonyymi

        Niin uudestikastajien kaste ei tee mitään kun se on vain vettä vailla Kristusta.


      • Anonyymi

        Ei se pikku-ukkonen näkeminen tarkoita sitä Raamatullista uudestisyntymistä.


    • Anonyymi

      Uudestisyntyminen tapahtuu Kristittyjen kasteessa.

      Uskonnollisten yhdistyksen eli uskonlahkojen säännöt määräävät kastamaan kaikki yhdistyksen täysjäseneksi liittyvät, jotta heiltä voidaan alkaa periä kymmenyksiä heti kastepäivästä alkaen.

      Suomessa on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa.
      Jokaiseen niihin liitytään niiden uskonlahkojen oppien kuulemisesta syntyneen uskon perusteella. Kyllä erilaisia uskoja piisaa vaikka kuinka monta sataa erilaista uskoa.

      Raamattu sanookin ihmisen omasta uskoontulosta näin: uskoontulossa ei tapahdu mitään uudestisyntymistä, niinkuin moni väärin ajattelee tapahtuvan, koska heille on sillä tavalla hoettu ja toisteltu.

      Jaak. 2:17

      Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Vain Jumala voi sen pelastavan teon tehdä Kristittyjen kasteessa, kuten Jeesus sanoo:

      Uudestisyntyminen tapahtuu Kristittyjen kasteessa (ei lahkokasteissa)

      " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      Jeesusta meidän on uskominen ja totteleminen, eikä minkään uskonnolisen yhdistyksen ry:n sääntöjä.

    • Anonyymi

      Parhamilaiset on liitossa Haagarin kanssa ja ovat Ismaelin rintaperillisiä.

      Toinen kaste - toinen tarkoitus - toinen henki - vieras kieli - vieras herra

      • Anonyymi

        Mistähän noiden vedenpalvojien raivo raamatullista uskovien kastetta kohtaan johtuu?
        Onko heillä huono omatunto?

        Heillä ei ole mitään hätää niistä miljoonista harhaanjohdetuista,jotka ovat matkalla kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän noiden vedenpalvojien raivo raamatullista uskovien kastetta kohtaan johtuu?
        Onko heillä huono omatunto?

        Heillä ei ole mitään hätää niistä miljoonista harhaanjohdetuista,jotka ovat matkalla kadotukseen.

        järkyttää ainakin sellainen, että yleensä kukaan /yksikään voisi KIELTÄÄ, keneltäkään kristillistä kastetta, vielä hullumpaa on, että mennä, UUDESTAAN, - kasteelle , ainakin raamatussa:
        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"
        Ef: 4: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän noiden vedenpalvojien raivo raamatullista uskovien kastetta kohtaan johtuu?
        Onko heillä huono omatunto?

        Heillä ei ole mitään hätää niistä miljoonista harhaanjohdetuista,jotka ovat matkalla kadotukseen.

        Mistähän noien lastenraiskaajien raivo lasten kasteta kohtaan johtuu?

        Heillä ei kiinnosta uskooko joku Jeesukseen, vaan heille on tärkeintä että kaikki ovat saaneet heidän kasteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän noien lastenraiskaajien raivo lasten kasteta kohtaan johtuu?

        Heillä ei kiinnosta uskooko joku Jeesukseen, vaan heille on tärkeintä että kaikki ovat saaneet heidän kasteensa.

        Ehkä heillä on huono omatunto ja toisaalta heitä harmittaa kun joutuvat oman oppinsa takia hylkääämään osan Raamatun aineistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän noien lastenraiskaajien raivo lasten kasteta kohtaan johtuu?

        Heillä ei kiinnosta uskooko joku Jeesukseen, vaan heille on tärkeintä että kaikki ovat saaneet heidän kasteensa.

        Vaikeaa on enää ylittää kommentin tyhmyyttä ja epäasiallisuutta.

        ...lasteraiskaaj...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaa on enää ylittää kommentin tyhmyyttä ja epäasiallisuutta.

        ...lasteraiskaaj...!

        Vaikeaa on enää ylittää kommentin tyhmyyttä ja epäasiallisuutta.

        ...vedenpalvoja..!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaa on enää ylittää kommentin tyhmyyttä ja epäasiallisuutta.

        ...vedenpalvoja..!

        Eli siellä sitä päivystetään kuin lukki verkolla keskellä työaikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siellä sitä päivystetään kuin lukki verkolla keskellä työaikaa!

        Niin tunnut tekevän


    • Anonyymi

      Lahkolaiseksi kastamisessa ne kuulemma seisovat matalassa vedessä ja lahkopastori tai -saarnaaja tyrkkää ne uppeluksiin. Ei se sen kummempaa tekemistä kai vaadi.

      • Anonyymi

        lapsellinen kommentti vuoden 2021 suomessa !

        miksi ette ota asioista selvää, lukekaa joskus muutakin kuin katkismusta!

        suomi on hengellinen takapajula, ymmärtäkää se edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lapsellinen kommentti vuoden 2021 suomessa !

        miksi ette ota asioista selvää, lukekaa joskus muutakin kuin katkismusta!

        suomi on hengellinen takapajula, ymmärtäkää se edes.

        Lapsellienn vastaus 2021 Suomessa !

        Ota asioista selvää enennkuin kirjoitat moista.


    • Anonyymi

      Ota yhteyttä kastavaan seurakuntaan

    • Anonyymi

      raamatussa ei yhtään esimerkkiä, että kukaan, kuka tahtoi kasteen, olisi KIELTÄYSYTTY, vaan kaikki kastettiin, - perhekunnittain.

      kaikki kaste-esimerkit ei raamattuun tietenkään ole kirjoitettu, vaan:
      "kaikki jotka tahtoivat, kastettiin, ja niitä lisääntyi jo SAMANA PÄIVÄNÄ, "kolmetuhatta", että siis kaikki kastettiin, jotka tahtoivat kasteen.

      • Anonyymi

        niin ajatella kuinka vaunuistakin kuului huuto, tahdon kasteelle ja heti, ja sitten lensi maitopullo reunan yli !

        ei tätä ole kirjoitettu Raamatussa mutt akyllä sellainen tapahtui niin uskon vahvasti, saatta alutterikin niin uskoa ainakin joinain päivinä niin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ajatella kuinka vaunuistakin kuului huuto, tahdon kasteelle ja heti, ja sitten lensi maitopullo reunan yli !

        ei tätä ole kirjoitettu Raamatussa mutt akyllä sellainen tapahtui niin uskon vahvasti, saatta alutterikin niin uskoa ainakin joinain päivinä niin !

        tolla yhdellä kyllä joku tuttipullotrauma . . .
        itte kai saanut lapsena tyhjän tuttipullon, ja viskosnu sitä sitten . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tolla yhdellä kyllä joku tuttipullotrauma . . .
        itte kai saanut lapsena tyhjän tuttipullon, ja viskosnu sitä sitten . .

        Joo tuttipullot, vaavit, sokea kansa, sakasti, vaunut jne.

        Aina samat jutut. Joku mielenvikainen tuntuu olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuttipullot, vaavit, sokea kansa, sakasti, vaunut jne.

        Aina samat jutut. Joku mielenvikainen tuntuu olevan.

        Totta: "Aina samat jutut. ".

        Siitä veden taikavoimasta nuo pellet jaksavat paasata viikosta toiseen. Mikään järkipuhe ei mene heillä perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Aina samat jutut. ".

        Siitä veden taikavoimasta nuo pellet jaksavat paasata viikosta toiseen. Mikään järkipuhe ei mene heillä perille.

        Veden taikavoimasta jauhaa vain uudestikastajat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veden taikavoimasta jauhaa vain uudestikastajat

        Heille ei mene Raamatun Sana pareille vaan he kuulemma uskovat veden taikavoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Aina samat jutut. ".

        Siitä veden taikavoimasta nuo pellet jaksavat paasata viikosta toiseen. Mikään järkipuhe ei mene heillä perille.

        Totta.
        Vaavien, tappamisen ja tuttipullojsen lisäksi uudestikastajat puhuvat koko ajan veden taikavoimasta...
        Siinä ero kristityihin.


    • Anonyymi

      Lapselta ei kysytä mutta aikuisen pitää seota päästäkseen kasteelle.

    • Anonyymi

      "Mitä pitää tehdä ennen kuin pääsee kasteelle?"

      Eiköhän tuo hoidu ottamalla yhteys johonkin kasteita tomittavaan järjestöön. Googlaamalla loytyy lahkoja jotka neuvovat toimituksen toteuttamisesta.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset harhaopppiset eivät myönnä, että Kristillinen kaste ja Herran pyhä ehtoollinen liittyisivät mitenkäään ihmisen synteihin.

      Helluntailaisuus on paha Amerikasta lähtenyt harhaoppi eli heresia, joka pitää kiertää kaukaa.

      Amerikasta 100 v. sitten lähteneet uskonkultit eivät ole mitään kristinuskoja ollenkaan. (Jehovantodistaminen, Helluntailaisuus, Mormonismi)

      Kristinusko kasteineen tuli Suomeen itäistä reittiä pitkin jo yli tuhat vuotta aikaisemmin.

      • Anonyymi

        ""Mitä pitää tehdä ennen kuin pääsee kasteelle?"

        Ei tarvitse tehdä mitään. Odottele vain kaikessa rauhassa, niin kyllä jumala tulee kastamaan sinut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Mitä pitää tehdä ennen kuin pääsee kasteelle?"

        Ei tarvitse tehdä mitään. Odottele vain kaikessa rauhassa, niin kyllä jumala tulee kastamaan sinut!

        Huomaa että ukastajat kirjoittavat Jumalan pienellä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa että ukastajat kirjoittavat Jumalan pienellä...

        Vesijumala pitää kirjoittaa pienellä, koska se on luterilainen keksintö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesijumala pitää kirjoittaa pienellä, koska se on luterilainen keksintö.

        Uudestikastajilla on vesijumala joka kirjoitetaan pienellä

        Meille luterilaisila on Raamatun elävä Jumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa että ukastajat kirjoittavat Jumalan pienellä...

        Mutta iso se on heidän arkielossaan toisin kuin kirkon asiakkailla joiden JUmalasta saa lukea roskalehdistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta iso se on heidän arkielossaan toisin kuin kirkon asiakkailla joiden JUmalasta saa lukea roskalehdistä.

        Helluntaikirkon jumala voi olla roskalehdissä mutta kristittyjen Jumala ilmaisee itsensä Sanassaan, Raamatussa.


    • Anonyymi

      "JOS, ME TUNNUSTAMME SYNTIMME....

      DAAVID: "SYNTINEN OLIN JO SYNTYISSÄNI...

      HELLUNTAILAISET EIVÄT NIIN SANO.

      Amerikkalaiset uskonkultit eivät ole aitoa kristinuskoa ollenkaan

      (Jehovantodistajat,Helluntailaiset,Mormonistit)

      • Anonyymi

        Muten olet päässyt peruskoulun läpi tuolla järjenjuksulla, oliko opettaja armahtavainen, luterulainen se ainakin oli .


    • Anonyymi

      Helluntaina ja muiden apostolien saarnojen tarkoitus oli herättää ihmisten synnintunto. Se tieto oli se "pisto sydämeen" (Apt.2)

      Pyhä Henki näyttää todeksi synnin, tuomion ja pelastuksen tien. (Raamatun järjestys)

      Eiköhän niille ihmisille sanottu suoraan, että te kaikki olette syntisiä ja tarvitsette Jumalan armon, joka kasteessa teidän päällenne lasketaan siitä vakudeksi saatte kasteessa Pyhän Hengen lahjan.

      Kyllä ne kuulijat otti sydämeensä tämän sanan ja ottivat vaarin tästä julistuksesta ja tottelivat sanaa ja antoivat kastaa itsensä ja pestä pois syntinsä.

      Room. 5:12

      "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

      "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion."

      Tälläiset sanat Ananias murhamies Saulus Tarsolaiselle sanoi:

      Ap. t. 22:16

      "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois."

    • Anonyymi

      Vaan kun Parhami tulee, niin hän näyttää teille kaiken totuuden.

      • Anonyymi

        Ompa taas väkevää vauvakasteteologiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa taas väkevää vauvakasteteologiaa!

        Parhami edustaa uudestikasteteologiaa


    • Anonyymi

      En tiedä onko aikuiskaste oikein voi se ollakkin,valmistaudu kuitenkin siihen mitä sosiaalsia jälkivelvoitteita sisältyy.

      • Anonyymi

        Valheen kaatava henki niitä lahkolaisia maahan viskoo, se on varsin epäpyhä henki sellainen.

        Kannattaa varoa lahkoissa riehuvia irtohenkiä, jotka pistää ihmisen sekaisin ja maahan selälleen makaamaan, niin peto voi laittaa heihin vaikka minkälaisen pedonmerkin ja luvun, kun järki on heitetty narikkaan.


    • Anonyymi

      1. Joh. 1:8

      "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. "

      Kristillinen kaste on syntisille tarkoitettu.

      Kristillinen ehtoollinen on tarkoitettu syntisille.

      • Anonyymi

        ja mitä sitten tapahtuu sille synnille ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mitä sitten tapahtuu sille synnille ?

        Se saadaan anteeksi


    • Anonyymi

      Parhami oli Amerikkalainen ei-kristitty eksyttäjjä, joka perusti Pentecostalismin ja suunnitteli sen opit ja säännöt.
      Paha mies oli.

    • Anonyymi

      Kun s ekirkollinen syntinen menee ehtoolliselle niin mitä tapahtuu synnille ja sille synnin tekjälle?

      jatkuuko sam apeli maanantaina j atiistaina ja kes... niinkö Raamattu opettaa?

      • Anonyymi

        Etkö tiedä mitä Raamattu opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä mitä Raamattu opettaa?

        Toki tiedän, mutta milloin kirkko alkaa sitä samaa julistamaan, se on avainkysmys.

        toistaiseksi ei ole valoa näkyvissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki tiedän, mutta milloin kirkko alkaa sitä samaa julistamaan, se on avainkysmys.

        toistaiseksi ei ole valoa näkyvissä.

        Helluntaikirkon parannusta odotellaan. Nyt ne vaan phuu vauvoista


    • Anonyymi

      Synnin tunto ja syntiseksi itsensä ja lapsiensa tunnustaminen on kasteen edellytys.

      Kasteessa ihmisen synnit pestää pois ja ihminen saa uskonhengen eli Pyhän Hengen.

    • Anonyymi

      Jenkkilahkot eivät ole Kristittyjä.

      Jenkkilahkot viittaa kintaalla tällaisiin Jumalan sanan totuuksiin.

      Room. 5:12

      "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

      Room. 9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.

      Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

      • Anonyymi

        Jenkeil on lahkotyyli suht tärkeä, ne valikoivat jonkin osion, mutta jättävät loput. Karismaattisuus vetää ihmisiä puoleensa. Jotkut tietysti puhuu asiaakin, mutta varovainen pitää olla, muuten voi olla tosi syvässä jossain, missä ei ehkä pitäisi. Kävisivät kunnon kirkossa kerran viikossa, niin eiköhän olisi parempi.


    • Anonyymi

      Raamattu opettaa mm; ette ole vielä verille asti tehneet synnille ja lihan himoille vastarintaa!

      kirkko opettaa ettei pidä sortua omavanhurskaasti tekemään mitään, paitsi syntiö tietysti,

      tilanne on kuin eräällä sokeritautisella. söi possua ja munkkia posket sokerissa ja kun siitä huomautettiin, sanoi että minull aon lääkkeet !

      niin on kirkollakin, tee syntiä vaan ja tule sitten ehtoolliselle.

      • Anonyymi

        Niinkö helluntaikirkko opettaa?

        Kristityt opettavat päinvastoin


    • Anonyymi

      Daavid tunnusti syntisyytensä, hellarit eivät sitä tee.

      "Syntinen oli jo syntyissäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

      Tärkein tieto ennen kastetta on tietää, että jokainen ihminen lapset mukaan lukien on syntinen Jumalan edessä.

      Ilman Jumalan syntejä pesevää tekoa (kaste) ihminen on kadotuksen lapsi.

      "yhden ihmisen teon seurauksena tuli kadotustuomio kaikkien ihmisten osaksi"

    • Anonyymi

      1. Joh. 1:8

      Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

    • Anonyymi

      1. Joh. 2:12

      Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      Palstalle on pesiytynyt muutama Saatanalle heitetty luopio, jotka työkseen täällä herjaavat Kristittyjen lapsien saamaa Pyhää Kastetta.

      "Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja,"

      Juud. 1:8

      Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]

      Juud. 1:10

      Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon.

      • Anonyymi

        Viruslinkkejä pitää varoa ja Amerikasta tuotuja harhaoppeja eli heresioita.


      • Anonyymi

        Lukisit oikeata Kirkkoraamattua huoneessasi ovi kiinni, kuten Jeesus on neuvonut tekemään, älä tuijota mitään Ameikan formaattia tv-ohjelmia, jossa ihmisiä kehotetaan lähettämään viimeiset rahansa ruudussa pyöriville tilinumeroille ja maksullisille puh.soitot jne.

        Ei niitä mitkään opit siellä kiinnosta, raha siellä niitä lahkosaarnaajia kiinnostaa.

        Mitä enemmän ihmisiä sitä enemmän rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukisit oikeata Kirkkoraamattua huoneessasi ovi kiinni, kuten Jeesus on neuvonut tekemään, älä tuijota mitään Ameikan formaattia tv-ohjelmia, jossa ihmisiä kehotetaan lähettämään viimeiset rahansa ruudussa pyöriville tilinumeroille ja maksullisille puh.soitot jne.

        Ei niitä mitkään opit siellä kiinnosta, raha siellä niitä lahkosaarnaajia kiinnostaa.

        Mitä enemmän ihmisiä sitä enemmän rahaa.

        Monet lahkosaarnaajat on taustaltaan linnakundenja, murhamiehiä,narkareita jne.

        Minkä nuorena oppii sen vanhanakin taitaa.

        Kuuntelisisit yliopistossa Raamattua opiskelleita oikeita teologeja ja alkukielen asiantuntijoita.

        Erilaisilla henki-ilmiöillä kun niin helppo ihmisiä eksyttää, kun eivät tunne eivätkä usko mitä Raamattu sellaisista asioista oikeasti sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet lahkosaarnaajat on taustaltaan linnakundenja, murhamiehiä,narkareita jne.

        Minkä nuorena oppii sen vanhanakin taitaa.

        Kuuntelisisit yliopistossa Raamattua opiskelleita oikeita teologeja ja alkukielen asiantuntijoita.

        Erilaisilla henki-ilmiöillä kun niin helppo ihmisiä eksyttää, kun eivät tunne eivätkä usko mitä Raamattu sellaisista asioista oikeasti sanoo.

        Uskonasioilla ihmisiä rahastavista lahkoista varoitetaan:

        2. Piet. 2:3

        ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonasioilla ihmisiä rahastavista lahkoista varoitetaan:

        2. Piet. 2:3

        ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

        tarkoitat kaiketi lutterin kirkon pakkoveroja joilla jäsen osamaksulla maksaa mailman kalleinta kahta neliötään koko ikänsä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkoitat kaiketi lutterin kirkon pakkoveroja joilla jäsen osamaksulla maksaa mailman kalleinta kahta neliötään koko ikänsä !

        Lutterilla ei ole mitään kirkkoa. Mutta uudestikastajalajkot rahastavat ihmisiä ja eräskin poppoo pytää rahaa että pääsee temppeliin suorittaman iankaikkisen avioliiton joka tarvitaan pelastumisen korkeimpaan kirkkauteen.

        hehehee, mitä rahastusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterilla ei ole mitään kirkkoa. Mutta uudestikastajalajkot rahastavat ihmisiä ja eräskin poppoo pytää rahaa että pääsee temppeliin suorittaman iankaikkisen avioliiton joka tarvitaan pelastumisen korkeimpaan kirkkauteen.

        hehehee, mitä rahastusta!

        Oho et sitten mitään typerämpää saanut aikaan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterilla ei ole mitään kirkkoa. Mutta uudestikastajalajkot rahastavat ihmisiä ja eräskin poppoo pytää rahaa että pääsee temppeliin suorittaman iankaikkisen avioliiton joka tarvitaan pelastumisen korkeimpaan kirkkauteen.

        hehehee, mitä rahastusta!

        Sinulla ei taida kaikki kipinäy olla tallella!

        Jospa oletkin leikkurirobotti sossun luukun pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei taida kaikki kipinäy olla tallella!

        Jospa oletkin leikkurirobotti sossun luukun pihalla.

        Sossu taitaa käydä vaarille kalliiksi


    • Anonyymi

      Helluntailaisten kastevalinta ei perustu Raamattuun, vaan riitaisaan äänestykseen.

      Norjalainen T.B.Barrat kannatti lasten kastamista seurakunnan jäseniksi.

      Gerhard Olsen-Smild kannatti pelkästään aikuisten kastamista.

      Riitaisan äänestyksen voitti niukasti tuo Gerhard Olsen-Smildin ehdotus.

      googlaa: Gerhard Olsen-Smild

      Hän on paljon kuuluisampi helluntailainen Suomen rajojen ulkopuolella kuin Niilo Ylivainio.

      Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat häntä Suomen ainoaksi helluntaiapostoliksi.

      • Anonyymi

        Ja sitten...!?


      • Anonyymi

        Hah hah hah!!!
        Tuo oli taas täyttä puppua ja rienausta. Kukaan ei kutsu Smithiä helluntaiapostoliksi, paitsi tuo yksi pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah hah!!!
        Tuo oli taas täyttä puppua ja rienausta. Kukaan ei kutsu Smithiä helluntaiapostoliksi, paitsi tuo yksi pelle.

        ei kai kutsukaan, kun ette tunne lahkonne "juuria", ettekä uskaltaiskaan, vois mahdollisesti silmät avautua, mut parempi vaan elää illuusiossa, niin suurinpiirtein pitää silmänsä kiinni, tosin Jeesus sanoo raamatussa:

        "ostaa silmävoidetta, jotta näkisit" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kai kutsukaan, kun ette tunne lahkonne "juuria", ettekä uskaltaiskaan, vois mahdollisesti silmät avautua, mut parempi vaan elää illuusiossa, niin suurinpiirtein pitää silmänsä kiinni, tosin Jeesus sanoo raamatussa:

        "ostaa silmävoidetta, jotta näkisit" . . .

        Meidän juuremme ovat tukevasti Raamatussa, eikä erään juoppomunkin sepustuksissa.
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän juuremme ovat tukevasti Raamatussa, eikä erään juoppomunkin sepustuksissa.
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."

        Teidän juurenne ovat 1900-luvun Amerikasn hörhöjen keksinnöissä. Meidän uskovien juuret tiukasti Raamatussa

        Ette edes usko jaetta jonka siteerasit vaan käännätte senkin päälaelleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän juuremme ovat tukevasti Raamatussa, eikä erään juoppomunkin sepustuksissa.
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."

        Markuksen evankeliumin loppu on tuntemattoman runoilijan kirjoitusta. (uskotaan ja kastetaan, juodaan myrkkyä , annetaan käärmeiden purra, ojennellaan käsiä ja ne tulevat terveiksi) kohta satoja vuosia jälkikäteen tehtyä lisäystä, jonka kirjoittajasta ei ole mitään tietoa. Ei Jeesus mistään myrkynjuonnista puhunut. Helluntailaisen Mansonin lahko teki joukkomurhan juottamalla myrkkyä lahkolaisille. Nuoria pitäisi varoittaa hurmoshenkisistä jenkkilahkoista ettei käy samalla tavalla kun he jatkuvasti sitä Markuksen lopun lisäystä kopioivat ja toistelevat.

        Asiasta on maininta ja varoitus Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markuksen evankeliumin loppu on tuntemattoman runoilijan kirjoitusta. (uskotaan ja kastetaan, juodaan myrkkyä , annetaan käärmeiden purra, ojennellaan käsiä ja ne tulevat terveiksi) kohta satoja vuosia jälkikäteen tehtyä lisäystä, jonka kirjoittajasta ei ole mitään tietoa. Ei Jeesus mistään myrkynjuonnista puhunut. Helluntailaisen Mansonin lahko teki joukkomurhan juottamalla myrkkyä lahkolaisille. Nuoria pitäisi varoittaa hurmoshenkisistä jenkkilahkoista ettei käy samalla tavalla kun he jatkuvasti sitä Markuksen lopun lisäystä kopioivat ja toistelevat.

        Asiasta on maininta ja varoitus Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Mark. 16:16 on sopisoinnussa koko Raamatun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markuksen evankeliumin loppu on tuntemattoman runoilijan kirjoitusta. (uskotaan ja kastetaan, juodaan myrkkyä , annetaan käärmeiden purra, ojennellaan käsiä ja ne tulevat terveiksi) kohta satoja vuosia jälkikäteen tehtyä lisäystä, jonka kirjoittajasta ei ole mitään tietoa. Ei Jeesus mistään myrkynjuonnista puhunut. Helluntailaisen Mansonin lahko teki joukkomurhan juottamalla myrkkyä lahkolaisille. Nuoria pitäisi varoittaa hurmoshenkisistä jenkkilahkoista ettei käy samalla tavalla kun he jatkuvasti sitä Markuksen lopun lisäystä kopioivat ja toistelevat.

        Asiasta on maininta ja varoitus Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Taas tuo sama valhe! "Markuksen evankeliumin loppu on tuntemattoman runoilijan kirjoitusta."

        Luterilaisten teologien keksimä valhe, kun se kumoaa vauvakasteen!!!!
        Tuo jae löytyy jo vanhimmasta UT:n käännöksestä, eli koptilaisesta käännöksestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo sama valhe! "Markuksen evankeliumin loppu on tuntemattoman runoilijan kirjoitusta."

        Luterilaisten teologien keksimä valhe, kun se kumoaa vauvakasteen!!!!
        Tuo jae löytyy jo vanhimmasta UT:n käännöksestä, eli koptilaisesta käännöksestä!

        Ei se kumoa lasten kastamista mitenkään! Mutta se kumoaa uudestikastjien väitteen siitä että kasteella ei ole tekemistä pelastuksen kanssa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kumoa lasten kastamista mitenkään! Mutta se kumoaa uudestikastjien väitteen siitä että kasteella ei ole tekemistä pelastuksen kanssa!!!

        Totta. Jeesus selvästi liitti pelastukseen sekä kasteen että uskon.

        Jae kuuluu Raamattuun ja on tärkeä pelastusopillinen kohta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kai kutsukaan, kun ette tunne lahkonne "juuria", ettekä uskaltaiskaan, vois mahdollisesti silmät avautua, mut parempi vaan elää illuusiossa, niin suurinpiirtein pitää silmänsä kiinni, tosin Jeesus sanoo raamatussa:

        "ostaa silmävoidetta, jotta näkisit" . . .

        minkälaisen purkin sillä ulosottokelpoisella kirkkoverolla saa sitä silmää voitelevaa rasvaa?

        onko ihan satakrammaa vai miten ison?

        sakastin tiskin altako sitä saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minkälaisen purkin sillä ulosottokelpoisella kirkkoverolla saa sitä silmää voitelevaa rasvaa?

        onko ihan satakrammaa vai miten ison?

        sakastin tiskin altako sitä saa?

        Saako niillä kymmenuksiläl sen taivaspaikan lahkokellrissa kun on tehnyt temppelirituaalit?

        Onko lupais varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jeesus selvästi liitti pelastukseen sekä kasteen että uskon.

        Jae kuuluu Raamattuun ja on tärkeä pelastusopillinen kohta,

        Niin teki. Luotamme Jeesuksen sanoihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jeesus selvästi liitti pelastukseen sekä kasteen että uskon.

        Jae kuuluu Raamattuun ja on tärkeä pelastusopillinen kohta,

        Ovatkohan nuo vedenpalvojat täysiä tolloja vai muuten vain lukutaidottomia:
        "totta. Jeesus selvästi liitti pelastukseen sekä kasteen että uskon."????

        Ei muuten liittänyt. Pelastukseen riittää pelkkä usko Jeesukseen.
        Jeesus sanoi syntiselle naiselle:
        "Mene rauhassa. Sinun uskosi on sinut pelastanut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatkohan nuo vedenpalvojat täysiä tolloja vai muuten vain lukutaidottomia:
        "totta. Jeesus selvästi liitti pelastukseen sekä kasteen että uskon."????

        Ei muuten liittänyt. Pelastukseen riittää pelkkä usko Jeesukseen.
        Jeesus sanoi syntiselle naiselle:
        "Mene rauhassa. Sinun uskosi on sinut pelastanut."

        Onkohan tuo vedenpalvojauudestikastaja TÄYSIN SOKEA????

        Hän ITSE siteerasi kohdan "joka USKOO JA KASTEAAN PELASTUU"

        Selvästi Jeesus liitti pelastukseen sekä uskon että kasteen. Sokea ei sitä vain tajua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatkohan nuo vedenpalvojat täysiä tolloja vai muuten vain lukutaidottomia:
        "totta. Jeesus selvästi liitti pelastukseen sekä kasteen että uskon."????

        Ei muuten liittänyt. Pelastukseen riittää pelkkä usko Jeesukseen.
        Jeesus sanoi syntiselle naiselle:
        "Mene rauhassa. Sinun uskosi on sinut pelastanut."

        Jos pelastukseen riittää pelkkä usko ilman kastetta niin Jeesus ei olisi ikinä sanonut "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

        Jeesus ei sotka asioita kuten tuo vettä palvova uudestikastajatollo, joka siteeraa jaetta jonka saman tien hylkää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pelastukseen riittää pelkkä usko ilman kastetta niin Jeesus ei olisi ikinä sanonut "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

        Jeesus ei sotka asioita kuten tuo vettä palvova uudestikastajatollo, joka siteeraa jaetta jonka saman tien hylkää

        Olisiko se uudestikaste sumentanut hänen aivonsa?


    • Anonyymi

      Eihä niin lahkolaissii kasteil eikä ehtoollisii oo mittää virkaa, nehä on pelkkä teatterii ja upotusesityksii.

    • Anonyymi

      "mitä pitää tehdä",

      menet lahkossa sinne puhujapönttöön, ja "todistat", kunnon palopuheen, että ny VARMAAN olet uskossa, - heidän mittapuunsa mukaan . . .
      lahkoissa ihan omat "mitat", kuka kelpuutetaan "uskovaksi" . . .

      raamatussa ei kyllä esimerkkiä, että jokainen "todistanut pyhäkössä", todistajien läsnäollessa . . .

      Lyydia,PERHEKUNTINEEN kastettiin, eikä perhekunnan uskoontulosta mitään todistuksia raamattu kerro
      ja
      Filippus, hänet ja kaikki hänen omaisensa, - eikä kerrota, että yksitellen,jokainen olisi pitänyt "todistuspuheenvuoron . . .

      lahkkooilla ihan oma raamattunsa, ja "oma lehmä ojassa" !!

      • Anonyymi

        No ei todistanut ei mutta ketään ei kuitenkaan kastettu ennen Pietarin saarnaa ja sen vaikutusta.

        mikä se lehmä siellä ojassa olisi, kerrotko sen nyt kun en sitä osaa arvata?

        ojassa olevaa lehmää on tosi hanakalaa lypsää, se on ainakin varmaa vaikka et taida lehmää olla koskaan nähnytkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todistanut ei mutta ketään ei kuitenkaan kastettu ennen Pietarin saarnaa ja sen vaikutusta.

        mikä se lehmä siellä ojassa olisi, kerrotko sen nyt kun en sitä osaa arvata?

        ojassa olevaa lehmää on tosi hanakalaa lypsää, se on ainakin varmaa vaikka et taida lehmää olla koskaan nähnytkään!

        On taas tuulimyllynlämmittäjävanhus ollut asialla, niin sekavaa tekstiä !


      • Anonyymi

        Ja kaikki hänen omaisensa kastettiin heti, koko perhekunta kastettiin heti. Jopa keskellä yötä.

        Jumala pelastaa koko perheen kerralla.

        Verensively tehtiin talon ovipieleen, niin koko perhe pelastui vihan enkelin kulkiessä koko perheen ohi.

        Koko Israelin 2 miljoonainen kansa sai saman kasteen.

        Kaikkiin Jumala ei kuitenkana mielistynyt heidän tekojensa takia.

        Heistä tuli niitä tuhlaajapoikia ja tyttöjä, mutta kaikki he olivat kerran kastettu PunaisenMeren ylityksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki hänen omaisensa kastettiin heti, koko perhekunta kastettiin heti. Jopa keskellä yötä.

        Jumala pelastaa koko perheen kerralla.

        Verensively tehtiin talon ovipieleen, niin koko perhe pelastui vihan enkelin kulkiessä koko perheen ohi.

        Koko Israelin 2 miljoonainen kansa sai saman kasteen.

        Kaikkiin Jumala ei kuitenkana mielistynyt heidän tekojensa takia.

        Heistä tuli niitä tuhlaajapoikia ja tyttöjä, mutta kaikki he olivat kerran kastettu PunaisenMeren ylityksen aikana.

        Jumalan tekemä liitto kasteessa pysyy voimassa ikuisesti ajan rajan taakse asti.

        Ihmisen usko voi hävitä elämän aikana, mutta Jumala ei unohda koskaan tekemäänsä liittoa Kristillisessä kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan tekemä liitto kasteessa pysyy voimassa ikuisesti ajan rajan taakse asti.

        Ihmisen usko voi hävitä elämän aikana, mutta Jumala ei unohda koskaan tekemäänsä liittoa Kristillisessä kasteessa.

        Kristillinen Kaste lapselle on Jumalan tekemä uusi liitto.

        ns. uudestikaste lahkon jäseneksi on ihmisen tekemä liitto uskonnnollisen yhdistyksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen Kaste lapselle on Jumalan tekemä uusi liitto.

        ns. uudestikaste lahkon jäseneksi on ihmisen tekemä liitto uskonnnollisen yhdistyksen kanssa.

        Vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus. Uuden liiton merkki on kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan tekemä liitto kasteessa pysyy voimassa ikuisesti ajan rajan taakse asti.

        Ihmisen usko voi hävitä elämän aikana, mutta Jumala ei unohda koskaan tekemäänsä liittoa Kristillisessä kasteessa.

        Onkohan tuo pelle lukenut koskaan Raamattua?
        Kaste ei ole mikään liitto Jumalan kanssa mutta vauvakaste on kirkon yritys sitoa vauva kirkon oppiin. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan liiton kanssa.

        Jumala teki UUDEN LIITON Israelin kanssa, kun he rikkoivat tuon vanhan liiton. Vauvakasteen "liittoa" ei Jumala voi rikkoa, koska Hän ei ole sen takana. Se on ihmistekoinen yritys pelastaa pieni ihmistaimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus. Uuden liiton merkki on kaste.

        niin kauan kun ei käsitä: MYÖS , liittyen kasteeseen:

        "Tämä mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille
        maailmanaikojen loppukausi on tullut . " (jkr)
        Kor: 10: 11

        - Vanhan liiton ympärileikkaus = Uuden liiton kasteen, "ESIKUVA"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan tuo pelle lukenut koskaan Raamattua?
        Kaste ei ole mikään liitto Jumalan kanssa mutta vauvakaste on kirkon yritys sitoa vauva kirkon oppiin. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan liiton kanssa.

        Jumala teki UUDEN LIITON Israelin kanssa, kun he rikkoivat tuon vanhan liiton. Vauvakasteen "liittoa" ei Jumala voi rikkoa, koska Hän ei ole sen takana. Se on ihmistekoinen yritys pelastaa pieni ihmistaimi.

        Onneksi kristillinen kaste ei ole mitään yritys

        Uudestikaste voi ola ihmisen yitys sitoa kastettava uudestikastelahkoon ja sen harhaoppeihin. Jumala ei ole uudestikasteen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin kauan kun ei käsitä: MYÖS , liittyen kasteeseen:

        "Tämä mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille
        maailmanaikojen loppukausi on tullut . " (jkr)
        Kor: 10: 11

        - Vanhan liiton ympärileikkaus = Uuden liiton kasteen, "ESIKUVA"

        Totta: ""Tämä mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille
        maailmanaikojen loppukausi on tullut . "

        Nooan aikana vain ne pelastuivat, jot uskoivat Nooan saarnan ja menivät itse vapaaehtoisesti arkkiin.
        Ne, jotka luottivat veden pelastavaan voimaan, hukkuivat. Samoin käy sille, joka luottaa kasteen pelastavan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: ""Tämä mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille
        maailmanaikojen loppukausi on tullut . "

        Nooan aikana vain ne pelastuivat, jot uskoivat Nooan saarnan ja menivät itse vapaaehtoisesti arkkiin.
        Ne, jotka luottivat veden pelastavaan voimaan, hukkuivat. Samoin käy sille, joka luottaa kasteen pelastavan!

        Ja samoin kristillinen kaste pelastaa jokaisen joka uskoo kuten Pietari selvästi sanoi

        Veden taikavoimaan luottavat vain uudestikastajat.


      • Anonyymi

        Täh: "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä"????

        Millä tavalla se vauva luopuu saastaisesta elämästä. Vaihtaako hän tuttipullon kokoa vai lastenvaunujen väriä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä"????

        Millä tavalla se vauva luopuu saastaisesta elämästä. Vaihtaako hän tuttipullon kokoa vai lastenvaunujen väriä?

        Kohtaha sanoo että "EI SIKSI" Etkö osaa lukea?

        Miksihän nuo Pietarin sanat eivät kelpaa veden taikavoimaan luottaville uudestikastajille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä"????

        Millä tavalla se vauva luopuu saastaisesta elämästä. Vaihtaako hän tuttipullon kokoa vai lastenvaunujen väriä?

        kun te ette TUNNUSTA, - raamatun mukaista PERISYNTIÄ !!

        raamatussaa, - ympärileikkaus oli JUMALAN säätämä: (ihmisen PERISYNTI)

        "Kuinka voisi vaimosta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso pyhiinsäkään hän ei luota, eivät TAIVAATKAAN ole PUHTAAT hänen silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        helluntailaiset KATSOO vain IHMISEN silmillä, ei siis niin, kuin JUMALA katsoo !!??

        Vanhan liiton ympärileikkaus 8 päivän ikäisille poikalapsille,
        = Uuden liiton, kasteen "esikuva"


      • Anonyymi

        Se on kohta tunnin täällä määkinyt, luterilaisuus palstalle oli kirjoittanut kalja-aiheisen viestin 14:33. Päivän kolmas päivystyssessio sillä menossa. Varmaan vielä pari tulossa.


    • Anonyymi

      Vanhan liiton merkki oli ympärileikkaus. Uuden liiton merkki on Kristilinen kaste lapselle.

      ns.uudestikaste lahkon jäseneksi on ihmisen tekemä liitto uskonnollisen yhdistyksen ry:n kanssa.

      • Anonyymi

        " Uuden liiton merkki on Kristilinen kaste lapselle."

        Noin on varmaan vedenpalvojilla, mutta meille, jotka uskomme Jeesukseen, merkki on meille Jeesus Kristus:
        "Tämä on teille merkkinä. Te löydätte lapsen..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Uuden liiton merkki on Kristilinen kaste lapselle."

        Noin on varmaan vedenpalvojilla, mutta meille, jotka uskomme Jeesukseen, merkki on meille Jeesus Kristus:
        "Tämä on teille merkkinä. Te löydätte lapsen..."

        Uuden liiton merkki on kaste Kristukseen johon uskomme

        Vettä palvovilla uudestikastajila voi olla omat merkkinsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden liiton merkki on kaste Kristukseen johon uskomme

        Vettä palvovilla uudestikastajila voi olla omat merkkinsä

        Tuo on totta teille vedenpalvojlle: "Uuden liiton merkki on kaste",

        Kuljetatteko te sitä kastevettä pullossa mennessänne taivaan portille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta teille vedenpalvojlle: "Uuden liiton merkki on kaste",

        Kuljetatteko te sitä kastevettä pullossa mennessänne taivaan portille.

        Uuden liiton uskoville kaste on liion merkki ja Jumalan tekemä liitto

        Kaltaisellesi vedenpalvojalle se ei ole sitä. Joudut sitten kai kantamaan sitä vettä mukanasi taivaan portille kun toivosi siinä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden liiton uskoville kaste on liion merkki ja Jumalan tekemä liitto

        Kaltaisellesi vedenpalvojalle se ei ole sitä. Joudut sitten kai kantamaan sitä vettä mukanasi taivaan portille kun toivosi siinä on.

        No miten meinaat esittää Jumalalle sen merkin? Sinullehan se kaste on ainoa toivosi. Miksi yrität taas valehdella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten meinaat esittää Jumalalle sen merkin? Sinullehan se kaste on ainoa toivosi. Miksi yrität taas valehdella?

        Jumala on työnsä tehnyt ei sitä' tarvitse esitellä. Kristus on tosiaan ainoa toivoni

        Sinullle se on taas taikavetesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on työnsä tehnyt ei sitä' tarvitse esitellä. Kristus on tosiaan ainoa toivoni

        Sinullle se on taas taikavetesi.

        No vihdoin puhut asiaa: "Kristus on tosiaan ainoa toivoni"!!

        Unohda jo se taikavesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vihdoin puhut asiaa: "Kristus on tosiaan ainoa toivoni"!!

        Unohda jo se taikavesi!

        Mutta sinä et unohda taikavettä vaan puhut siitä joka päivä

        Olet vedenpalvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä et unohda taikavettä vaan puhut siitä joka päivä

        Olet vedenpalvoja.

        Tarkoitatko, että minun pitää unohtaa pakollinen vauvakaste!

        Sen teen mielelläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että minun pitää unohtaa pakollinen vauvakaste!

        Sen teen mielelläni.

        Kyllä, unohda se termi "pakollienn vauvakaste" koska sellaista ei ole muualla kuin pääsi sisällä


      • Anonyymi

        Sitä vaan on vaikeaa unohtaa, koska te höpötätte siitä jatkuvasti. Sotkette joka asiaan kasteen. Mielelläni unohtaisin koko teidän vesiteatterinne, ja keskittyisin vain raamatulliseen uskovien kasteeseen, mutta jos te koko ajan puhutte vain veden ihmeitätekevästä voimasta, niin vaikeaa sitä on olla vaiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä vaan on vaikeaa unohtaa, koska te höpötätte siitä jatkuvasti. Sotkette joka asiaan kasteen. Mielelläni unohtaisin koko teidän vesiteatterinne, ja keskittyisin vain raamatulliseen uskovien kasteeseen, mutta jos te koko ajan puhutte vain veden ihmeitätekevästä voimasta, niin vaikeaa sitä on olla vaiti.

        Sinä olet ainoa joka siitä höpöttää. Sinä ja uudestikastajat. Keskity sinä vain vesiteatteriinne eli uudestikasteeseen ja jätä kristillinen kaste niille jotka Jeesukseen uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ainoa joka siitä höpöttää. Sinä ja uudestikastajat. Keskity sinä vain vesiteatteriinne eli uudestikasteeseen ja jätä kristillinen kaste niille jotka Jeesukseen uskovat.

        Lisäksi sinä puhut veden ihmeitä tekevästä voimasta, olet siis vedenpalvoja

        Mutta nyt voi unohtaa kokonaan sen "pakollisen vauvakasteen", eli pidä lupauksesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi sinä puhut veden ihmeitä tekevästä voimasta, olet siis vedenpalvoja

        Mutta nyt voi unohtaa kokonaan sen "pakollisen vauvakasteen", eli pidä lupauksesi!

        Mielenkiinnolla odotetaan pitääkö hän lupauksensa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi sinä puhut veden ihmeitä tekevästä voimasta, olet siis vedenpalvoja

        Mutta nyt voi unohtaa kokonaan sen "pakollisen vauvakasteen", eli pidä lupauksesi!

        Lutherhan se puhui veden ihmeitätekevästä voimasta:
        "Kuinka vesi voi vaikuttaa noin suuria."

        Sanoin edellä, että unohdan mielelläni vauvakasteen, mutta EN OLE LUVANNUT mitään, joten koettakaa hillitä innostustanne.
        Väkisinsuoritettavasta vauvakasteesta puhuminen on eri asia kuin unohtaminen. Te näköjään tulkitsette joka asian päin honkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherhan se puhui veden ihmeitätekevästä voimasta:
        "Kuinka vesi voi vaikuttaa noin suuria."

        Sanoin edellä, että unohdan mielelläni vauvakasteen, mutta EN OLE LUVANNUT mitään, joten koettakaa hillitä innostustanne.
        Väkisinsuoritettavasta vauvakasteesta puhuminen on eri asia kuin unohtaminen. Te näköjään tulkitsette joka asian päin honkia.

        Valehteleva kusipää!!!!

        Luther ei puhunut missään mistään veden ihmeitä tekevästä voimata! Hän puhui Jumalan Sana voimasta! Luther jatkaa "sitä ei saa aikaan vesi vaan Jumalan Sana"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherhan se puhui veden ihmeitätekevästä voimasta:
        "Kuinka vesi voi vaikuttaa noin suuria."

        Sanoin edellä, että unohdan mielelläni vauvakasteen, mutta EN OLE LUVANNUT mitään, joten koettakaa hillitä innostustanne.
        Väkisinsuoritettavasta vauvakasteesta puhuminen on eri asia kuin unohtaminen. Te näköjään tulkitsette joka asian päin honkia.

        Olet vaöehteleva lastenraiskaaja jolle veden taikavoima on kaikki kaikessa! Mitään "väkisin suoritettavaa vauvakastetta" ei ole olemasskaan joten voi lopettaa sellaiasestaa urputtamisen!


    • Anonyymi

      Gal.5:20 "lahko"

      Mitä uskonlahkolla tarkoitetaan?

      Entuudestaan kristityiksi kastettuja kristittyjä ihmisiä omiin uskonliikkeihinsä saalistavia ja epäraamatullisia lisäkasteita heille tekeviä uskonkultteja nimitetään"lahkoiksi". Gal.5:20

    • Anonyymi

      EI SITÄ USKOISI ETTÄ eletään vuotta 2021 maassa jossa on lukutaito ja joka paikassa vapaasti raamatuita saatavana.

      vauvakastejutut on kuin jostain pyöreästä huoneesta tuotettuja.

      • Anonyymi

        No nyt tuli sodomiasaastakin puhuvaan vauvoista. Jokainen Raamattua lukevat kun voi kasteasian händä

        vauvakasteesta puhuvat vain uudestikastajat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli sodomiasaastakin puhuvaan vauvoista. Jokainen Raamattua lukevat kun voi kasteasian händä

        vauvakasteesta puhuvat vain uudestikastajat

        Ne tuo sairaita halujaan sillä tavalla tiettäväksi.

        Eikös se pääpelle saanutkin syytteen sodomiasta?


    • Anonyymi

      Eikös juuri se hellarilahkon perustanut Parhami sen lahkon perustanut omien lihan himojensa tyydyttämisen helpottamiseksi?

      Gal.5
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset
      20 LAHKOT,

      Parhamihan sen syytteen sodomiasta sai eikä Luther.

      • Anonyymi

        luuletko, ettei helluntailaiset käytä "voima"-sanoja . . . älä luulekaan . ..


      • Anonyymi

        sairastahan tollanen herjaus lasten "raiskaaja", silloin kun aiheena on

        Kristillinen KASTE !! Järkyttävää, noin alhaisia sanoja ei kukaan "Jumalan Hengessä, silloin kun aiheena on Jeesuksen antama, kaste-KÄSKY.


    • Anonyymi

      Raamatun oppi

      Uskoontulo on täysin eri asia kuin syntien peseminen kristillisessä kasteessa.

      Uskoontulossa tapahtuu ihmisen mielenmuutos, mutta ei se vielä syntejä pois pese.

      Raamatun mukaan synnit pestään pois ja ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä vain Kritillisessä kasteessa, kuten Jeesus sanoo tapahtuvan.

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      Ap. t. 22:16

      Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

      • Anonyymi

        Henki -kaste - peseminen - uudestisyntyminen - vesi - veri....ne liittyy aina yhteen..Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä

        "Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus. "

        "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Jumalan sanaa meidän on uskominen!

        " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki -kaste - peseminen - uudestisyntyminen - vesi - veri....ne liittyy aina yhteen..Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä

        "Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus. "

        "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Jumalan sanaa meidän on uskominen!

        " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Kyllä, ne jolme pitävt yhtä!


    • Anonyymi

      Pyydät syntejäsi anteeksi, kadut pahoja tekojasi ja teet parannuksen. Esim jos ryyppäät, niin lopetat ja elät kunnollista elämää. 🙂

      • Anonyymi

        PESO=KRISTILLINEN KASTE, YKSI KAST, HEN BAPTISMA


        Tit. 3:5

        pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PESO=KRISTILLINEN KASTE, YKSI KAST, HEN BAPTISMA


        Tit. 3:5

        pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

        Kristillinen kaste on Jumalan kertaluonteinen pelastusteko syntiselle ihmiselle.

        Opetus, oppiminen ja parannuksenteko on elinikäinen prosessi.


    • Anonyymi

      Epäraamatulliset lisäkasteet jo entuudestaan Kritityksi kastetulle on silkkaa NOITUUTTA.

    • Anonyymi

      Pääsiäisenä lähti liikkeelle pääsiäsnoidat.

      Helluntaina lähti liikkeelle helluntainoidat.

      • Anonyymi

        Ja keskiajalla lähtivät liikkeelle luterilaiset noidat, jota teurastivat toisinajattelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja keskiajalla lähtivät liikkeelle luterilaiset noidat, jota teurastivat toisinajattelijoita.

        Uudestikastajilla tappaminen ja teurastaminen on suuri fantasia


    • Anonyymi

      Hes. 13:17

      "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

      Suggestiiviset puheet, hypnoottiset eleet, hypyt ilmaan, käsien läimäytykset, tuijotukset, voimakkaat huudot, kehotukset,kirkuminen, kaatuminen maahan, mielentiloihin vaikuttava musiikki , pelottavat asiat, vankilatausta, helvetti, ylöstempaaminen mahdollisesti jo huomenna.

      Hes. 13:17

      "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan".

      • Anonyymi

        Ole rauhassa sinua ei temmata ainakaan ylös ellei tule isoa muutosta !


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on antikristillinen henkivalta, jonka tarkoitus on eksyttää niin monta ihmistä kuin mahdollista.

    • Anonyymi

      Raamattu varoittaa monessa kohtaa tänä lopun aikana ilmestyneistä eksyttävistä hurmoslahkoista, joita 100 v. sitten Amerikassa syntyi monta erilaista uskonlahkoa ja uskonkulttia ja niitä levisi tänne Suomeenkin kristittyjä saalistamaan omiin lahkoihinsa.

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      • Anonyymi

        "He tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevia susia." (Jeesus)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "He tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevia susia." (Jeesus)

        Noinhan se yleensä on, kun pappi pyrkii kastamaan vauvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se yleensä on, kun pappi pyrkii kastamaan vauvan.

        Ai onko kaste uudestikastajille raatelua? He sitten raatelevat ihan kunnolla kun upottavat ihmisiä veteen.


    • Anonyymi

      Ei mitään. Sinne vaan. Johannes kastaja kastoi ihmisiä. Jeesuksenkin muistaakseni.

      • Anonyymi

        jos menet ENSIMÄISELLE kasteelle, niin en tiedä, minkälaiset on talon tavat siellä, JOS olet saanut jo kristillisen kasteen, USKO raamatun sana.

        lue: Gal: 4: 5

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos menet ENSIMÄISELLE kasteelle, niin en tiedä, minkälaiset on talon tavat siellä, JOS olet saanut jo kristillisen kasteen, USKO raamatun sana.

        lue: Gal: 4: 5

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"

        mitähän tuokin höpötys lienee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitähän tuokin höpötys lienee.

        Ethnän sinä mistään mitään ymmärrä


    • Anonyymi

      Pelkästään uskosta pelastavana asiana puhuvat uskonlahkot ovat petollisia
      ei-kristillisiä uskonlahkoja. (Jehovantodistamat, Helluntailaiset, Mormonit)

      Jaak. 2:20

      "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Ei se pelkkä uskominen vielä ketään pelasta, eikä pese pois ihmisen syntejä eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.

      Ihmisen pitää uudestisyntyä Ylhäältä vedestä ja Hengestä kasteessa.

      Jumalan pelastusteko tapahtuu Kritillisessä kasteessa, jossa Jumala uudestisynnyttää ihmisen ja liittää Kristuksen ruumiin jäseneksi.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE,
      ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21
      Äänestä

      Anonyymi
      18.08.2021 19:26

      Jumalan Uusi Liitto tulee voimaan Kristillisessä kasteessa (Raamatun opetus) ei missään uskoontulossa.

    • Anonyymi

      Raamattu varoittaa lahkolaisista. He kiertelevät kirkkojen ympärillä silmät kiiluen, etsien kenet voisivat uudestikastaa.

    • Anonyymi

      Lahkoihnsa lisäkasteita tekevät hurmahenkiset lahkolaisilla on pahat mielessä.

    • Anonyymi

      Jumalan Uusi Liitto tulee voimaan Kristillisessä kasteessa (Raamatun opetus) ei missään uskoontulossa tai ihmisen maahan kaatamisissa.

      Vanha liitto tuli voimaan lapselle ympärileikkauksessa pojat ja tytöistä uhrattiin syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

      Vanha liitto tuli voimaan lapselle ympärileikkauksessa pojat ja tytöistä uhrattiin syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

      Jumala halusi lapset vanhan liiton jäsneksi ja Jumala haluaa ottaa lapset uuden liiton jäseniksi kristillisessä kasteesa.

      Jumala halusi lapset vanhan liiton jäseieksi ja samalla tavalla Jumala haluaa ottaa lapset uuden liiton jäseniksi heti lapsina kristillisessä kasteesa.

      Nämä on ihan Raamatun perusasioita, jotka Kristityt tunnustaa ja tottelee Jumalan sanaa ja tahtoa.

      Helluntailaiset eivät ole kristittyjä ja he herjaavat pyhiä asioita ja niskoittelevat Jumalan käskyille ja tahdolle.

      Nämä on ihan Raamatun perusasioita, jotka Kristityt tunnustaa ja tottelee Jumalan sanaa ja tahtoa.

      Helluntailaiset eivät ole kristittyjä he herjaavat pyhiä asioita ja niskoittelevat Jumalan käskyille ja tahdolle.

      Kasteessa voimaantulevan Uuden Liiton vakuutena on Jeesuksen kuolema ja veren sovitus.

      Uusi liitto on Veriliitto, joka on Jumalan yksipuolinen varma lupaus, joka ei petä.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan uusi liitto tulee voimaan kristillisessä kasteessa.

      Jumala halusi lapset vanhan liiton jäseniksi heti lapsina 8 pv ikäisenä. Pojat ympärileikkaus ja tytöistä syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

      Toki Jumala haluaa lapset samalla tavalla heti Uuden Liiton jäseniksi heti lapsina.
      Uudessa liitossa liiton jäseneksi tullaan Kristillisessä kasteessa..

      • Anonyymi

        Onko tuo automaattikopioja eksynyt tällekin palstalle?
        Samat jutut ja samat valheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo automaattikopioja eksynyt tällekin palstalle?
        Samat jutut ja samat valheet.

        Onkohan tuokin kirjoittaja keksinyt automaattiparkumisen tälläkin palstalla? Samat ininät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo automaattikopioja eksynyt tällekin palstalle?
        Samat jutut ja samat valheet.

        ja sulla ei ole MITÄÄN raamatun tekstiä . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja sulla ei ole MITÄÄN raamatun tekstiä . . .

        Mitä te niillä tekisitte, kun ette kuitenkaan korvianne kopsauta niille Raamatun faktoille !!

        Jos totean että Raamatussa ei kastettu ketään ilman että ensin tultiin uskoon, niin mitä te siihen sanotte!`

        alatte väittää vastaan, eli se siitä Raamatun tekstistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä te niillä tekisitte, kun ette kuitenkaan korvianne kopsauta niille Raamatun faktoille !!

        Jos totean että Raamatussa ei kastettu ketään ilman että ensin tultiin uskoon, niin mitä te siihen sanotte!`

        alatte väittää vastaan, eli se siitä Raamatun tekstistä.

        Onko fiksia argumentoida sillä mitä Raamatussa ei tehty.

        Sulle ei Raamatun Sana ja Jeesuksen käsky kelpaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko fiksia argumentoida sillä mitä Raamatussa ei tehty.

        Sulle ei Raamatun Sana ja Jeesuksen käsky kelpaa!

        Mutta muutoinhan vauvakastetta ei voi puolustaa. Kun Raamatussa ei ole ensimmäistäkään mainintaa siitä, niin pitää keksiä käänteinen puolustus vauvojen kastamiselle ja sitähän nuo vedenpalvojat ovat yrittäneet vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta muutoinhan vauvakastetta ei voi puolustaa. Kun Raamatussa ei ole ensimmäistäkään mainintaa siitä, niin pitää keksiä käänteinen puolustus vauvojen kastamiselle ja sitähän nuo vedenpalvojat ovat yrittäneet vuosikymmeniä.

        Muutoin uudestikastetta ei voi puolistaa kun puhua siitä mitä Raamatussa ei tehdä

        Raamatussa on paljon mainintoja kasteesta ja yleinen käsky kastaa mutta senhn nuo vedenpalvojanoidat on yrittäneet kieltää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutoin uudestikastetta ei voi puolistaa kun puhua siitä mitä Raamatussa ei tehdä

        Raamatussa on paljon mainintoja kasteesta ja yleinen käsky kastaa mutta senhn nuo vedenpalvojanoidat on yrittäneet kieltää

        No kerrotaampa sitten, mitä Raamatussa tehtiin:
        Ap 8
        "Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui"

        Teillehän tämä "vaarin ottaminen "on ihmisteko, jota pitää välttää.

        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!

        Kastettiinko tuossa "yleisen käskyn perusteella" kaikki ihmiset???
        Kastettiinko tuossa vauvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerrotaampa sitten, mitä Raamatussa tehtiin:
        Ap 8
        "Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui"

        Teillehän tämä "vaarin ottaminen "on ihmisteko, jota pitää välttää.

        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!

        Kastettiinko tuossa "yleisen käskyn perusteella" kaikki ihmiset???
        Kastettiinko tuossa vauvoja?

        Yleinen käsky on tässä:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Kyllä appstolien teoissa kastettiin juuri yleisen käskyn perusteella uskovat perhekuntineen. Kaikkia ihmisiä ei kastettu

        Kastetiinko tuossa lapsia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleinen käsky on tässä:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Kyllä appstolien teoissa kastettiin juuri yleisen käskyn perusteella uskovat perhekuntineen. Kaikkia ihmisiä ei kastettu

        Kastetiinko tuossa lapsia?

        uskovat perhekuntineen,

        ja helluntailainenko määrittää, yhdenkään "sydämen uskon" !!

        Jeesus antoi käskyn:

        "kaikki kansat minun opetuslapsikseni"
        Matt: 28: 19

        - ensin kaste, sitten opetus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleinen käsky on tässä:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Kyllä appstolien teoissa kastettiin juuri yleisen käskyn perusteella uskovat perhekuntineen. Kaikkia ihmisiä ei kastettu

        Kastetiinko tuossa lapsia?

        Sinä hoet tuota "yleistä käskyä", joka on peräisin väärinkäännetystä ja väärin tulkitusta Lähetyskäskystä. Sellaista yleistä käskyä kastaa kaikki ihmiset, on Raamatun vastainen oppi.

        Raamatun esimerkki ja käytäntö on selvä: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."
        Kastamattomuuden perusteella kukaan ei joudu kadotukseen.
        Niin toimivat apostolitkin. Miksi se ei kelpaa teille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä hoet tuota "yleistä käskyä", joka on peräisin väärinkäännetystä ja väärin tulkitusta Lähetyskäskystä. Sellaista yleistä käskyä kastaa kaikki ihmiset, on Raamatun vastainen oppi.

        Raamatun esimerkki ja käytäntö on selvä: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."
        Kastamattomuuden perusteella kukaan ei joudu kadotukseen.
        Niin toimivat apostolitkin. Miksi se ei kelpaa teille?

        "yleistä käskyä",

        se on kuule Ylösnousseen JEESUKSEN antama KÄSKY; ei siis mikään "yleinen . . .

        Jeesuksen sanathan lahkoille mitään merkitsekääm eikä edes kasteen tutkiminen, raamatun mukaisesti, Apostolit "tutkivat kirjoituksia", mitä kirjoituksia ??

        Vanhaa testamnettia, jossa kaste jo kirjoiettu !!
        (Uutta testamnettia, heillä ei ollut . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä hoet tuota "yleistä käskyä", joka on peräisin väärinkäännetystä ja väärin tulkitusta Lähetyskäskystä. Sellaista yleistä käskyä kastaa kaikki ihmiset, on Raamatun vastainen oppi.

        Raamatun esimerkki ja käytäntö on selvä: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."
        Kastamattomuuden perusteella kukaan ei joudu kadotukseen.
        Niin toimivat apostolitkin. Miksi se ei kelpaa teille?

        Hhaha, väärinkäännetty ja väärin tulkittu, olipa epätoivoinen yritys!!!

        Miksi tuo käsky ei kelpaa ukastajille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hhaha, väärinkäännetty ja väärin tulkittu, olipa epätoivoinen yritys!!!

        Miksi tuo käsky ei kelpaa ukastajille?

        Miksihän lut kirkko ei edes noudata tuota Jeesuksen käskyä, eikä opeta väkisinkastamiaan vauvoja, ei anna heille ehtoollista eikä vie heitä rukoilemaan?

        Niin tehtiin alkuseurakunnassa:
        Ap 2
        "1Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän lut kirkko ei edes noudata tuota Jeesuksen käskyä, eikä opeta väkisinkastamiaan vauvoja, ei anna heille ehtoollista eikä vie heitä rukoilemaan?

        Niin tehtiin alkuseurakunnassa:
        Ap 2
        "1Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. "

        Ei sinun sitä tarvise huolehtia miksi lut. kirkko ei tee jotakin. Kirkko kyllä opettaa lapsia, pienet lapset eivät täytäehtoollisen kriteerejä.

        Huolehdi että te uudestikastajat uskotte Jeesuksen käskyn!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun sitä tarvise huolehtia miksi lut. kirkko ei tee jotakin. Kirkko kyllä opettaa lapsia, pienet lapset eivät täytäehtoollisen kriteerejä.

        Huolehdi että te uudestikastajat uskotte Jeesuksen käskyn!!!!

        Epätoivoinen yritys väittää Kristuksen käskyä väärennetyksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun sitä tarvise huolehtia miksi lut. kirkko ei tee jotakin. Kirkko kyllä opettaa lapsia, pienet lapset eivät täytäehtoollisen kriteerejä.

        Huolehdi että te uudestikastajat uskotte Jeesuksen käskyn!!!!

        Se, että pienet lapset eivät täytä ehtoollisen kriteerejä, todistaa sen, että alkuseurakunnassa ei kastettu vauvoja.
        Ei ehtoollisen asetussanoissa sanota: Tämä ei koske vauvoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epätoivoinen yritys väittää Kristuksen käskyä väärennetyksi!

        Miksihän tuo Jeesuksen käsky ei kelpaa uudesikastajille?


      • Anonyymi

        Täh: "Alkuseurakunnassa kasettiin lapsia eikä itään estettä ole lasten"

        Joko taas aloitit ryyppäämisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän tuo Jeesuksen käsky ei kelpaa uudesikastajille?

        Tarkoitatko tuolla, " uudesikastajille?" vauvakastetta, jossa desilitra vettä riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko tuolla, " uudesikastajille?" vauvakastetta, jossa desilitra vettä riittää?

        Tarkoitan uudestikastajille vedenpalvojanoitia jotka taistelevat täällä lasten kastamista vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Alkuseurakunnassa kasettiin lapsia eikä itään estettä ole lasten"

        Joko taas aloitit ryyppäämisen?

        Se on jännä miten ukastajat puhuu aina ryyppäämisestä kun niiden opit kumotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jännä miten ukastajat puhuu aina ryyppäämisestä kun niiden opit kumotaan.

        juu, ne ei muuta elämsätä tiedäkään, kuin "ryyppääminen tai uskoontulo . . .

        siinä niitten "maailma / maailmankatsomus . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, ne ei muuta elämsätä tiedäkään, kuin "ryyppääminen tai uskoontulo . . .

        siinä niitten "maailma / maailmankatsomus . . .

        Totta.
        Siksi uudestikastajille tuo kaljja tulee joka keskusteluun mukaan.


    • Anonyymi

      Amerikkalaisisssa harhaopeissa:

      Kymmenykset on pakkko maksaa, mutta lapsia ei saa viedä kristilliseen kirkkoon kasteelle.

      Jumala halusi ottaa lapset heti 8pv. ikäisenä vanhaan liittoon.

      Toki Jumala haluaa ottaa lapset kasteessa uuteen liittoon.

      Jumala on sama eilen tänään ja ikuisesti.

      Jumala ei muutu.

      Uusi liitto tulee voimaan kristillisessä kasteessa.

      • Anonyymi

        Siinäpä ero kristittyjen je vedenpalvojanoitien välillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä ero kristittyjen je vedenpalvojanoitien välillä

        Siinäpä yksinkertaisuus ja väärän todistuksen antaminen kaikkien nähtävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä yksinkertaisuus ja väärän todistuksen antaminen kaikkien nähtävänä.

        Ihan oikea todistus oli! Uudestikastajat palvovat vettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikea todistus oli! Uudestikastajat palvovat vettä!

        Ainakin tuo vedenpalvojanoita tekee niin

        Me uskovat kristityt tas ylistämme Jeesusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikea todistus oli! Uudestikastajat palvovat vettä!

        Häh: "Uudestikastajat palvovat vettä!"???

        Onkohan tuo pelle täysin sekaisin. Luther, heidän epäjumalansa sanoi: Kuinka vesi voi vaikuttaa noin suuria."
        Vauvakaste on vedenpalvontaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Uudestikastajat palvovat vettä!"???

        Onkohan tuo pelle täysin sekaisin. Luther, heidän epäjumalansa sanoi: Kuinka vesi voi vaikuttaa noin suuria."
        Vauvakaste on vedenpalvontaa!

        Taasko tuo vedenpalvojanoita tulee tänne mäkisemään. Vain uudestikastajat palvovat vettä! Me kristityt palvomme Jumalaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko tuo vedenpalvojanoita tulee tänne mäkisemään. Vain uudestikastajat palvovat vettä! Me kristityt palvomme Jumalaa

        Vauvakastetta ei ole olemassakaan, kaste on ja se on Krisuksen asettama tomitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "Uudestikastajat palvovat vettä!"???

        Onkohan tuo pelle täysin sekaisin. Luther, heidän epäjumalansa sanoi: Kuinka vesi voi vaikuttaa noin suuria."
        Vauvakaste on vedenpalvontaa!

        Lutherhan vastasi kysymykseensä:
        "sitä ei vaikuta vesi vaan Jumalan Sana"

        Uudestikastajat palvovat vettä, eivätkö usko Jumalan Sanaa. Kristitty uskoo Jumalan Sanaan ja lupaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherhan vastasi kysymykseensä:
        "sitä ei vaikuta vesi vaan Jumalan Sana"

        Uudestikastajat palvovat vettä, eivätkö usko Jumalan Sanaa. Kristitty uskoo Jumalan Sanaan ja lupaukseen.

        Siinä se ero juuri onkin!


    • Anonyymi

      on kirkkohoperoilla paniikkinappulaa painettu ja joku makaakin sen päällä yötä päivää!

      aivan väkisten mainaa tulla kaikille selväksi millainen höpölaitos on pakkoverojen keräämiseen erikoistunut lkirkko !

      pitkä teksti oli kirkolliskokouksessa mitä nyt onkin päätetty, edes Jumalaa ei mainittu kertaakaan ja Jeesus oli aivan kauhea sana koska siitäkään ei kukaan muistanut puhua mitään!
      mihin tällaist asysteemiä tarvitaan, ei ainakaan taivaaseen pääsemiseen.

      • Anonyymi

        Nyt on lahkohoperokääkllä paniikki päällä,

        Jokainen on perillä siitä mikä höpölaitos tuo parhamin lahko on


      • Anonyymi

        pitäskö sinunkin jatkaa peruskoulua loppuun asti, saisit edes jonkinlaisen paperin tuon kirkosta jauhamisen lisäksi, mieti asiaa.


    • Anonyymi

      aloitukseen,

      lahkoonko olet menossa kasteelle ?

      luterilaisuudessa otetaan yhteyttä kirkkoherranvirastoon, siitä se sitten selvenee :)

      • Anonyymi

        Ja vauva kiikutetaan väkisin papin käsien alle.
        Meillä kristityllä sellainen pakkotoimi ei ole käytössä. Raamattu kehoittaa: Anna kastaa ITSESI."
        Ei vauvojasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vauva kiikutetaan väkisin papin käsien alle.
        Meillä kristityllä sellainen pakkotoimi ei ole käytössä. Raamattu kehoittaa: Anna kastaa ITSESI."
        Ei vauvojasi.

        Me kristtyt luotemma Jeesuksen käskyyn ja kastamme lapsemme, sillä Jeesushan sanoi että "sallikaa lasten tulla".
        Mutta uudestikastajilal on käytössä pakollinen vauvasiunaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me kristtyt luotemma Jeesuksen käskyyn ja kastamme lapsemme, sillä Jeesushan sanoi että "sallikaa lasten tulla".
        Mutta uudestikastajilal on käytössä pakollinen vauvasiunaus

        Heillä siis on pakkotoimet käytössä. Vanhemmat syöttävät ja pukevat lapsiaan väkisin. Niin se menee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vauva kiikutetaan väkisin papin käsien alle.
        Meillä kristityllä sellainen pakkotoimi ei ole käytössä. Raamattu kehoittaa: Anna kastaa ITSESI."
        Ei vauvojasi.

        raamatussa:

        "joka ei huolehdi perhekunnastaan, on uskomatonta pahempi"

        vastuulliset vanhemmat, tahtoo antaa myös "perhekunnalleen" krisitllisen kasteen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa:

        "joka ei huolehdi perhekunnastaan, on uskomatonta pahempi"

        vastuulliset vanhemmat, tahtoo antaa myös "perhekunnalleen" krisitllisen kasteen :)

        kasvatus vielä odottaa saapumistaan hetijovauvanapelastuneilla.

        perhekuntakasvatus tapahtuu siellä perhekuntateeveen edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa:

        "joka ei huolehdi perhekunnastaan, on uskomatonta pahempi"

        vastuulliset vanhemmat, tahtoo antaa myös "perhekunnalleen" krisitllisen kasteen :)

        Joopa joo.
        "Krisitllistähän" tuo teidän touhu tuntuu olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasvatus vielä odottaa saapumistaan hetijovauvanapelastuneilla.

        perhekuntakasvatus tapahtuu siellä perhekuntateeveen edessä.

        "millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin"
        Mark: 4: 24


    • Anonyymi

      Jumala on sokaissut anabaptistien silmät, että eivät näkisi eivätkä ymmärtäisi.

      Kristittyjen, siis entuudestan Kristillisellä kasteella kastettujen ihmisten liittämien lisäkasteilla uskonlahkon jäseneksi on Jumalan sanan vastainen laittomuuden teko
      ja paha synti. (Ef.4:5 "Yksi Kaste") Jumalan sana.

      Room. 9:18

      Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1475
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1040
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe