Kannattaisiko ostaa? Löytyykö palstalta vankkaa dataa?
Onko se Ruotsin hapansilakka tosi herkkua?
13
59
Vastaukset
- Anonyymi
Suuri herkku,joidenkin mielestk,laivalta sitä sai ennen,voi olla,että se nykyisin luokitellaan vaaralliseksi aineeksi.
- Anonyymi
Auton sisätiloihin leviteltynä hyvää tavaraa hankalalle viranomaiselle
- Anonyymi
On hyvää, suosittelen sukujuhliin joulupöytään..
- Anonyymi
Tee itse. Osta tuoretta, syö se ja toisesta päästä tulee hapansilakkaa.
- Anonyymi
On kyllä pikkaisen huonoja muistoja hapansilakan maistamisesta.
-80-luvulla yhdellä leirillä maistoin, ja valitettavasti se lensi suustani samantien mättääseen.
Maku oli suussa vielä monta tuntia sen jälkeen.
Ei ollut minun makuuni..... - Anonyymi
Kaikki mistä tykkää, on hyvää.
Kalan hapatus on ikiaikainen tapa ja on hienoa että ruotsalaiset ovat säilyttäneet tämän laajalti Euroopassa ja Aasiassa (ehkä Amerikassakin?) aikaisemmin käytössä olleen säilöntätavan. Ruotsalainen hapansilakka on tosin aika suolaista, vaikka kalan hapattaminen oli aikanaan yleinen säilöntätapa juuri siksi että suola oli kallista eikä ollut varaa suolata.
Rohkeasti vain maistamaan.
PS.
Purkki kannattaa avata veden alla (ämpärissä), koska sen sisällä on kova paine ja hapan kalaliemi roiskuu ties minne jos sen avaa esim pöydällä.- Anonyymi
Menit sitten varoittamaan. Jokaisen purkinavaajan tulee saada se ensikokemus, vaikka tiskipöydällä.
- Anonyymi
Ihanaa, naapurin .... tykkää kun heittelen niitä niiden postilaatikosta sisään.
- Anonyymi
Hapansilakkatesti.
https://www.youtube.com/watch?v=DspicfLBhpE - Anonyymi
Blogitekstiä hapansilakasta:
http://elli-neidin-unelmia.blogspot.com/2011/03/kesaytyneet-eli-laukaiset-kalat.html
Tuossa on myös mainittu graavilohi-sanan etymologiasta. - Anonyymi
Unohda ne Youtube-videot joissa tätä otetaan haarukalla suuri pala suoraan purkista ja sitten oksennetaan. Kokeile ottaa pieni pala leivän päälle, sipulin ja keitetyn perunan kera.
- Anonyymi
Akvaviittisnapsia unohtamatta!
- Anonyymi
Aina kannattaa maistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916