Ja eräänä päivänä
me koukistumme toistemme ympärille
ja naksahdamme lukkoon emmekä irtoa enää,
sinun kulumavikasi minun kihtiini kietoutuneena,
minun mahahaavani sinun sydänvikasi vieressä
ja reumatismini sinun noidannuoltasi vasten,
emme erkane konsana ei.
Eeva Kilpi
Voisin vetästä tästä: Että yhtenä päivänä jonain tulevaisuuden vuonna me istumme pytyillä käsi kädessä, ärtyvän suolen kouristellessa ja kerromme toisillemme, minä sinulle kertoen kuinka sinun ei olisi pitänyt syödä sitä sipulia ja sinä muistutat kuinka tein virheen ottaessani kolmannen annoksen kaalilaatikkoa, tai jo ensimmäisen kohdalla.
Kiireisen päivän jälkeen kotiin raahautuessa, yksi makaa sängyssä verhot kiinni, toinen sohvalla pyyhe silmillä: migreeni!
Puhumattakaan kun maksaläiskien määrä kertoo jo ikävuodet, on hyvä muistuttaa toiselle miten viehättävä hän on silmärypyissään ja kaulakurtuissaan, ja onni on olla vanha: yhdessä.
Runous....
144
79
Vastaukset
Ja hei huumorilla murut. :)
- Anonyymi
Eeva Kilven runot ovat tuttuja minulle ja tuo, kenen kirjoittama onkaan, "jatko-osa" on mahtava.
Anonyymi kirjoitti:
Eeva Kilven runot ovat tuttuja minulle ja tuo, kenen kirjoittama onkaan, "jatko-osa" on mahtava.
Tuo alempi on tässä äsken lennossa näpytettyä mun aivopuuroa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Tuo alempi on tässä äsken lennossa näpytettyä mun aivopuuroa.
Se on muuten niin, että ensi.n pitää elää, että voi kirjoittaa. 40 tulee parhaimmat lyriikat :)
Anonyymi kirjoitti:
Se on muuten niin, että ensi.n pitää elää, että voi kirjoittaa. 40 tulee parhaimmat lyriikat :)
Yym ja hyvä muusakin auttaa kummasti. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Yym ja hyvä muusakin auttaa kummasti. :)
Brummm…😏*moottori*
Anonyymi kirjoitti:
Brummm…😏*moottori*
Hmph, mikähän moottori siellä käynnistyi? ;`}
Onko brumm vai pppprrrr...?- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Hmph, mikähän moottori siellä käynnistyi? ;`}
Onko brumm vai pppprrrr...?Heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämä kuluttaa ja opettaa, opettaa tuntemaan itsensä paremmin.
Olisi tarvittu vain hiljaisuutta tai sanoja jo paljon aikaisemmin.
Siinä aidassa ei ollut lukittua porttia, mutta en silti avannut sitä.
En halunnut olla kaiken keskipisteenä, vaan miettiä yksin
kuka olin ja mihin olin menossa.
Siksi kaikki tuntui niin äärettömän surulliselta ja kun katsoin yhä hauraammaksi
muuttunutta sisintäni ajattelin aikani käyvän vähiin.
Sellaiselta tuntui tuska, joka yhä on jollain tavalla läsnä, ehkä se on sitä aina.
En tiedä onko minusta kenenkään auttajaksi tai lohduttajaksi.
Ehkä tarvitaan vielä monta vuotta ennen kuin voin avata portin
ja tuntea olevani jälleen oma itseni.
Metelissä ei kuule omaa ääntään.
- Anonyymi
Aika hyvä, tapu tapu tap! Tykkäsin! 😃😁🤗
Sekä Kilvellä että sinulla elämän makua siinä 👍- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Jee. :P
Mut totahan se on.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Sitähän se on, yhteistä arkea ja myötäelämistä.
Niin on ja toisen silittämistä.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Sitäkin.
Ja halimista.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Tottakai.
Oi…🤗
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Hipsuttelua. ;D
…. ;)
- Anonyymi
Runoilta sittenkin *riehaantuu*
Hienoa.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
No sinne päin. :)
Pidit lupauksen 😌
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Yleensä. :)
Kiitos :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Ole hyvä.
🥰🥰
- Anonyymi
Ihan ok :)
Lillis2020- Anonyymi
Se olikin rakkausruno mulle, ja enemmän kuin ok 🥰
Anonyymi kirjoitti:
Se olikin rakkausruno mulle, ja enemmän kuin ok 🥰
Heh, rakkautta pytyltä. :D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, rakkautta pytyltä. :D
🥰😘
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Pikkasen koitin huumoria ottaa mukaan. :)
Huumoria olla pitää!
Anonyymi kirjoitti:
Huumoria olla pitää!
Joo, muuten käy liian painavaksi elämä. Sopivasti vakavuutta, sopivasti hulluutta ja huumoria, maittaa. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Joo, muuten käy liian painavaksi elämä. Sopivasti vakavuutta, sopivasti hulluutta ja huumoria, maittaa. :)
Pitkästä aikaa oot hauskempi ja rennompi. Pidä toi, sillä sä pysyt elossa! Ja se pukee
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
O ou, punastuu. ':')
😉☺️
Anonyymi kirjoitti:
Pitkästä aikaa oot hauskempi ja rennompi. Pidä toi, sillä sä pysyt elossa! Ja se pukee
Okei. Taisi takotsubo tulla tarpeeseen. :'D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Okei. Taisi takotsubo tulla tarpeeseen. :'D
Jotain se teki 🤗
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Helpotti oloa. 🤗
Hyvä kuulla. Lopputulos oli näin hyvä :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Helpotti oloa. 🤗
Onko lillis ihana?
Anonyymi kirjoitti:
Onko lillis ihana?
On, ainakin minua kohtaan ollut aina hyvin hienotunteinen ja kunnioittava, mukava. Ihana ihminen ja nainen.
MCMLXXVI kirjoitti:
On, ainakin minua kohtaan ollut aina hyvin hienotunteinen ja kunnioittava, mukava. Ihana ihminen ja nainen.
Lady joka rockaa. Sopivasti särmää mimmissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko lillis ihana?
Minä en ollut lillis 🥰
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ollut lillis 🥰
Ei se mitään. No hätä. :)
Ei kukaan muu olekkaan Lillis, kun Lillis itse.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Ei se mitään. No hätä. :)
Ei kukaan muu olekkaan Lillis, kun Lillis itse.Eikä kukaan muu ole minä, kuin minä 🥰
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Totta sekin. Hyvä sinuna sinä. :)
🥰🥰
- Anonyymi
Perhana kun hukkasin sen lällykirjan rakkaudesta.
Mistä minä nyt kopsaan tänne vaaleanpunaista höttöä?
-kvm- - Anonyymi
Tosi komean näköinen mies tuossa sun kuvassa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Kiitos. Ikä miehistää. :)
Tuohon saattaa vielä joku ihastua. Paras kuva mitä täällä on nähty. Ihana leuka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon saattaa vielä joku ihastua. Paras kuva mitä täällä on nähty. Ihana leuka.
Leualle oikeasti pisteet. Cuul.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Kiitos. Ikä miehistää. :)
Ja pidä toi asento. Vähän niinku Cheek.
Anonyymi kirjoitti:
Juku, ja menin filtteröimään itseni maidon valkoiseksi. :)
Anonyymi kirjoitti:
Ja pidä toi asento. Vähän niinku Cheek.
Lahden leuakkaat ja leukavat co. :D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Huomasin heti tuon kuvan :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Lahden leuakkaat ja leukavat co. :D
Oliks räppärikin Lahdest? :O
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Miltä näyttäis jos ei olis filtteriä?
Anonyymi kirjoitti:
Miltä näyttäis jos ei olis filtteriä?
Pelottavalta. Olikin hetken selkeempi, Harmis ei uskonut mun kuvaksi. :)
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Joo on. :)
Me täällä ollaa leukavaa porukkaa.Heh :D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Eikä olis pelottava. Harmis on vaan 4g katveessa niin ei ymmärrä.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Mut oikeesti. Täällä ei ole parempaa kuvaa kyllä nähty. Kulma on just hlölle käypä.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä olis pelottava. Harmis on vaan 4g katveessa niin ei ymmärrä.
Voi olla. Ehkä hänen on vaikea uskoa näin kolperiin naamaan, kun on Mailiksiin tottunut. :)
Anonyymi kirjoitti:
Mut oikeesti. Täällä ei ole parempaa kuvaa kyllä nähty. Kulma on just hlölle käypä.
Eikö musta ole muka sivuprofiilia ennen ollut, miljoona kuvaa ja nyt eka?
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Voi olla. Ehkä hänen on vaikea uskoa näin kolperiin naamaan, kun on Mailiksiin tottunut. :)
Sä voisit olla joku urheilija…
Nyrkkeilijä…
Joku taistelulaji, koska kuvassa on asennetta ja runossa näkemystä. - Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Otitko selfien vai ottiko joku toinen kuvan?
Anonyymi kirjoitti:
Heh :D
Puoli vitsi, Lahteen kun tulee tuon leukavuuden kyllä huomaa. ;]
Törmää leukavuuteen..Anonyymi kirjoitti:
Otitko selfien vai ottiko joku toinen kuvan?
Itse mä kaikki kuvani otan. Ajastimella tai kädenmitalla. :)
Anonyymi kirjoitti:
Sä voisit olla joku urheilija…
Nyrkkeilijä…
Joku taistelulaji, koska kuvassa on asennetta ja runossa näkemystä.Heh, noista nyrkkeily on lähinnä sydäntä. Kotona on ollut säkki mitä mätkinyt, mutta nyt on ollut pian vuoden kielto päällä mätkiä mitään. Kaularangan ja käsivarren takia. Kiertäjäkalvosin on yhä kiukustuva.
Ja vanha säkkikin on rikki. Pitäisi ostaa uus ja uudet hanskatkin. :)- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Itse mä kaikki kuvani otan. Ajastimella tai kädenmitalla. :)
Hyvää jälkeä. Mä kokeilin, ei onnistu, kuvaan jäi vaan etuhampaat hahhhaa :’D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Eikö musta ole muka sivuprofiilia ennen ollut, miljoona kuvaa ja nyt eka?
Ei ole ollut tämmöstä.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää jälkeä. Mä kokeilin, ei onnistu, kuvaan jäi vaan etuhampaat hahhhaa :’D
Ota vähän kauempaa. :D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Ota vähän kauempaa. :D
Eiku sitten ne vaan suurenee :D
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Okei. Tulen rohkeemmaksi. ;]
Toi vois olla hyvä edustuskuva missä vaan. Siis en nyt huvikseni sano. Pidä tallessa.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, noista nyrkkeily on lähinnä sydäntä. Kotona on ollut säkki mitä mätkinyt, mutta nyt on ollut pian vuoden kielto päällä mätkiä mitään. Kaularangan ja käsivarren takia. Kiertäjäkalvosin on yhä kiukustuva.
Ja vanha säkkikin on rikki. Pitäisi ostaa uus ja uudet hanskatkin. :)Niinkö? Oh. Sattuipas lähelle :O
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Oh. Sattuipas lähelle :O
Joo'o. Paini on toinen mitä harrastaisin, jos haluisin saada Dumbon korvat. Mutta nyrkkeily on hyvä ja toimii mulla.
Anonyymi kirjoitti:
Toi vois olla hyvä edustuskuva missä vaan. Siis en nyt huvikseni sano. Pidä tallessa.
Okei. :P
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Niin hampaat? x''D
Niih 😂
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Maffe Majafa. ;}
Offi Ofafa 🤓
Viimeinen yhteinen suonenvetomme vetää meidät molemmat pinnan alle.
Romanttista, eiköstä jookosta?- Anonyymi
Ei taas pinnan alle. Sulla oli tänään jo se peruna 👆
Anonyymi kirjoitti:
Ei taas pinnan alle. Sulla oli tänään jo se peruna 👆
En ole messissä, liikun syvissä vesissä.
Vihdy en jengissä, toisten peesissä.- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
En ole messissä, liikun syvissä vesissä.
Vihdy en jengissä, toisten peesissä.Ahaa :)
Vau, hienoja! Sekä Kilvellä että sulla 🤩 Elämänmakua ja näkemystä.
Olet rohkea, kun uskallat runoilla. Mä en ole kirjoittanut montaa runoa sen jälkeen kun täytin 18v. Jotenkin jännittää se kirjoittamisen muoto. Ehkä se on just sen paljauden takia, ei voi paeta henkilöhahmojen ja juonen taakse. Kun runo tulee niin omasta itsestä.- Anonyymi
Turha hävetä! Anna palaa Jack! Kaikkihan täällä kirjoittaa :)
Kiitti. Olen jotenkin luopunut kaikesta jännittämisestä ja peittelystä. On niin paljon helpompaa olla mitä on ja päästää päästään pihalle. :)
MCMLXXVI kirjoitti:
Kiitti. Olen jotenkin luopunut kaikesta jännittämisestä ja peittelystä. On niin paljon helpompaa olla mitä on ja päästää päästään pihalle. :)
Se on hyvä, että sellainen paikka löytyy! Ei läheskään kaikille löydy paikkaa, missä voi päästellä tunteita ulos. :)
Anonyymi kirjoitti:
Turha hävetä! Anna palaa Jack! Kaikkihan täällä kirjoittaa :)
Jos mua tarkoitit, niin häpeä ei ole oikea sana. Kyllä mä kirjoittamalla päästelen ulos vaikka mitä. Ja vaikka missä. Mutta runomuodossa en toistaiseksi ole saanut sitä toimimaan. Mä olen enempi proosallinen kuin lyyrinen. Aina ollut.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Se on hyvä, että sellainen paikka löytyy! Ei läheskään kaikille löydy paikkaa, missä voi päästellä tunteita ulos. :)
No onnistuu nykyään missä vaan. Joku lukitus on päältä pois. :)
- Anonyymi
Jos mua tarkoitit, niin häpeä ei ole oikea sana. Kyllä mä kirjoittamalla päästelen ulos vaikka mitä. Ja vaikka missä. Mutta runomuodossa en toistaiseksi ole saanut sitä toimimaan. Mä olen enempi proosallinen kuin lyyrinen. Aina ollut.
Ei mitään väliä mitä sieltä tulee :)
MCMLXXVI kirjoitti:
No onnistuu nykyään missä vaan. Joku lukitus on päältä pois. :)
Oho, no mutta sehän on mahtavaa! 😄
Itse olen harjoitellut tässä ei-sanan käyttöä ja ikävistä asioista puhumista. Ettei muutu vanhemmiten katkeraksi marttyyriksi tai jotain. Mutta ei ole ollenkaan vielä hanskassa. Helpompi olis olla vaan kaiken tekevä, uhrautuva/uhriutuva marttyyri.😇🤖 Pääsisi "helpommalla", eikä tarvitsisi avata suuta.Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään väliä mitä sieltä tulee :)
Ei kait, mutta se muoto on vieras. Mulla kirjoittaminen alkaa aina henkilöistä, joille luon oman maailman. No ehkä sit, jos se henkilö olisi runoilija?
Oho, no mutta sehän on mahtavaa! 😄
Itse olen harjoitellut tässä ei-sanan käyttöä ja ikävistä asioista puhumista. Ettei muutu vanhemmiten katkeraksi marttyyriksi tai jotain. Mutta ei ole ollenkaan vielä hanskassa. Helpompi olis olla vaan kaiken tekevä, uhrautuva/uhriutuva marttyyri.😇🤖 Pääsisi "helpommalla", eikä tarvitsisi avata suuta.Heh, aika kauan mullakin on mennyt uskaltaa näyttää aito minäni maailmalle. Aina oli jotenkin anteeksi anteeksi ja entäs jos ja mitä ne muut sitten ajattelee.
Sitten joku mutteri putos päästä. :)
Joku päivä Ybis sä sanot napakasti, ei, se ei nyt käy. :)- Anonyymi
Ei kait, mutta se muoto on vieras. Mulla kirjoittaminen alkaa aina henkilöistä, joille luon oman maailman. No ehkä sit, jos se henkilö olisi runoilija?
Aa, sä meinaat noin. Ok.
MCMLXXVI kirjoitti:
Heh, aika kauan mullakin on mennyt uskaltaa näyttää aito minäni maailmalle. Aina oli jotenkin anteeksi anteeksi ja entäs jos ja mitä ne muut sitten ajattelee.
Sitten joku mutteri putos päästä. :)
Joku päivä Ybis sä sanot napakasti, ei, se ei nyt käy. :)Joo, ei siinä loppujen lopuksi mitään häviä, jos onkin ihan oma ittensä? Säästyy vaan väärinkäsityksiltä.
Samoin kuin tässä ei-asiassa. Olen mä itseasiassa tässä parin viikon aikana sanonut jo monelle, että ei käy, en kykene, en ehdi, en suostu. Ja reaktiot on olleet miedompia kuin ajattelin. Joku on ollut, että okei, ei sit, teen itse. Toinen, että kiva, kun kerrankin sanon suoraan. Ja kolmas ehkä suuttui ensin ja niin suutuin minäkin ja päästelin monen vuoden höyryt ulos, mutta nyt on paljon selkeämmät kuviot kaikilla :)Anonyymi kirjoitti:
Aa, sä meinaat noin. Ok.
Joo, kyl mäkin voin tunteista puhua, mutta mielummin jonkun toisen henkilön suulla, että itse asia tulisi jotenkin paremmin esiin. Kuin just mun sanomana. Mulle helpompi ilmaista niin. En koe, että keski-ikäinen naisihminen on aina se kiinnostavin tilittäjä. Joskus on parempi, että "totuus" tulee vaikka lapsihahmon kautta ulos.
Joo, ei siinä loppujen lopuksi mitään häviä, jos onkin ihan oma ittensä? Säästyy vaan väärinkäsityksiltä.
Samoin kuin tässä ei-asiassa. Olen mä itseasiassa tässä parin viikon aikana sanonut jo monelle, että ei käy, en kykene, en ehdi, en suostu. Ja reaktiot on olleet miedompia kuin ajattelin. Joku on ollut, että okei, ei sit, teen itse. Toinen, että kiva, kun kerrankin sanon suoraan. Ja kolmas ehkä suuttui ensin ja niin suutuin minäkin ja päästelin monen vuoden höyryt ulos, mutta nyt on paljon selkeämmät kuviot kaikilla :)Kyllä se pidemmän päälle on parasta olla niin aito ittensä, kun se vaan on mahdollista. Ne tykkää ketkä tykkää ja ketkä ei tykkää, no ei vaan tykkää.
Itselle se on helpointa.
Hyvä hyvä. Oikein. Ei kaikkea tarvi tosiaan aina kyetä, ehtiä ja jaksaa. Multitaskaus maailma kaatuu lopulta uupumukseen.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Joo, kyl mäkin voin tunteista puhua, mutta mielummin jonkun toisen henkilön suulla, että itse asia tulisi jotenkin paremmin esiin. Kuin just mun sanomana. Mulle helpompi ilmaista niin. En koe, että keski-ikäinen naisihminen on aina se kiinnostavin tilittäjä. Joskus on parempi, että "totuus" tulee vaikka lapsihahmon kautta ulos.
Janin kohdalla se taas _on_ kiinnostavaa. Kun hän ei ole se peruspera, vaan itsensä löytänyt ja siitä oivalluksia tekevä.
- Anonyymi
No luot jonkun henkilöhahmon. Luot sille elämän ja ajatukset. Katselet toisen läpi. Sitten tulee runo sen suulla :)
- Anonyymi
Eihän sun tarvii ilmottaa kuka oot tosin. Taiteilija on taiteilija. Ei se ikää katso mitä kertoo
Anonyymi kirjoitti:
No luot jonkun henkilöhahmon. Luot sille elämän ja ajatukset. Katselet toisen läpi. Sitten tulee runo sen suulla :)
Ehkä mä olen jotain sellaista jo tehnytkin :). En tosin tänne.. Mutta joo, tota runoilijahahmoa voisi miettiä. Tunnen sattumalta melko monta runoilijaa, ne on aika vinkeitä tyyppejä. Ihan erilaisia kuin proosan kirjoittajat. Herkkiksiä erillä tapaa.
- Anonyymi
Ehkä mä olen jotain sellaista jo tehnytkin :). En tosin tänne.. Mutta joo, tota runoilijahahmoa voisi miettiä. Tunnen sattumalta melko monta runoilijaa, ne on aika vinkeitä tyyppejä. Ihan erilaisia kuin proosan kirjoittajat. Herkkiksiä erillä tapaa.
Kirjoita elokuvakäsis.
Iso pappani eli äidin pappa oli näytelmäkirjailija, kirjoitti kirjoja muitakin muttei julkaistu. Nimeä en nyt mainitse, kun on niin harvinainen sukunimi ettei ole koko maassa, kun pari ihmistä jäljellä. Mutta liekö joku vimma suoltaa tulee perimässä jo? :)
Olis kiva lukea sun tekstejä. :)Anonyymi kirjoitti:
Kirjoita elokuvakäsis.
Ei ehkä sitä lajia enää. No en sano enää koskaan, mut.. Muut tuulet kirjoittamisessa puhaltaa nyt.
MCMLXXVI kirjoitti:
Iso pappani eli äidin pappa oli näytelmäkirjailija, kirjoitti kirjoja muitakin muttei julkaistu. Nimeä en nyt mainitse, kun on niin harvinainen sukunimi ettei ole koko maassa, kun pari ihmistä jäljellä. Mutta liekö joku vimma suoltaa tulee perimässä jo? :)
Olis kiva lukea sun tekstejä. :)Muistan, että oot kertonut, kiinnostavaa:)
Oot sä voinut niihin mun teksteihin ehkä törmätä, "hyvällä" tuurilla. Jos tässä olisi yksityisviestiominaisuus, niin voisin kertoa, missä.. Mutta nyt on ihan pakko mennä yöpuulle, aikainen herätys aamulla 😬Hyviä öitä!yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Muistan, että oot kertonut, kiinnostavaa:)
Oot sä voinut niihin mun teksteihin ehkä törmätä, "hyvällä" tuurilla. Jos tässä olisi yksityisviestiominaisuus, niin voisin kertoa, missä.. Mutta nyt on ihan pakko mennä yöpuulle, aikainen herätys aamulla 😬Hyviä öitä!Oon varmaan maininnut sulle luultavasti joo. Harmi kun ei ole enää yv-toimintoja. :(
Hyvää yötä, kauniita unia. :)
Runo suoni sykkii ja sormet näppäimistöllä hyppii.
On kesäyö tumma ja olo elokuussa kumma.
Kirjoitan tätä 25 euron kannettavalla, jonka halvalla sain,
mutta pitkään sitä hain.
Olen onnellinen nyt jostain syystä,
vaikka paljon kahvia päivässä ryystä.
Toivon aloittajalle mukavalle pitkää ikää,
toivottavasti toivotukseni hänessä itää.
Sydän pomppasi vähän hetken
ja mieli teki pelokkaan retken.
Nyt se on jo huoli ohi?
Empä enempää sanoillani sohi.MCMLXXVI kirjoitti:
Jesh, hyvä. :D
Kiitos samoin, pitkää ikää.Hyvää yötä!
Meinasin tähänkin runoilla, mutta alkoi väsyttämään niin paljon, että jätän toiseen kertaan. Hyviä öitä! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Hyvää yötä!
Meinasin tähänkin runoilla, mutta alkoi väsyttämään niin paljon, että jätän toiseen kertaan. Hyviä öitä! :)Hyvää yötä. Nuku hyvin. :)
- Anonyymi
Aa! Täällä oli muitakin! Hyvä!
Sulla toi runosuoni kukkii.
Itse runoilin kerran tällaista:
Voisin hukkua tähän hetkeen,
valon ja varjon leikkiin hietikolla, perhosen siiveniskuihin,
voisin hukkua taivaan äärettömyyteen,
sillä täällä ei ole menneisyyttä eikä tulevaisuutta,
täällä on vain tämä hetki.
Onni on etsittävä pieninä murusina,
kauneutta julmuudesta.
Antakaa minulle yksi minuutti, niin minä käyn lepäämään hietikolle.
Antakaa minun kulkea niityn poikki ja
koskettaa kukan terälehteä.
Minä tahdon kulkea sinne minne nenäni näyttää.
Tahdon kuulla lempeän tuulen suhisevan puissa ja
lasten nauravan.
Antakaa minun mennä, jotta voisin kokea
maan jalkojeni alla.
Ja sitten runoilin joskus vähän huumorimielessä tällaista (tuo eka oli vakavammin):
Köyhän laulu (kannanotto maailman tilanteeseen ja siihen, kun kauppoissa hinnat ovat vuosien saatossa nousseet)
Hinnat nousee, hinnat kiitää
alvi sen kuin suurenee
Reissumiestä vai Vaasan ruispalaa,
köyhä se vain haaveilee.
Apostolin kyyti on paras kyyti, rikkaat ne vain autoilee.
Kun hinnat nousee, hinnat kiitää
köyhän mielikuvitus vain liitää.MCMLXXVI kirjoitti:
Näähän on hyviä. :)
Jatka ihmeessä, runous on hieno tapa pukea elämää sanoiksi.En ole pitkään aikaan kirjottanu muuta kuin päiväkirjaa. Runoja ei voi väkisin kirjottaa, tulee jos on tullakseen ja proosatekstiäkään en ole jaksanu vähään aikaan kirjottaa myöskään. Olen tullu iän myötä vähän lyhytjännitteisemmäks (tosin tuon musiikin kuuntelun suhteen olen jaksanu olla vähän pitempijännitteinen). En ihan aina jaksa lukea kirjojakaan.
- Anonyymi
Kolmaskin kirjoittaa vielä! Hyviä. Laittakaa useammin. Teitä pitää aina vaan houkutella. Osa pelkää luovuutta, että se olisi muka liian paljasta. Ei ole :)
Norppa83 kirjoitti:
En ole pitkään aikaan kirjottanu muuta kuin päiväkirjaa. Runoja ei voi väkisin kirjottaa, tulee jos on tullakseen ja proosatekstiäkään en ole jaksanu vähään aikaan kirjottaa myöskään. Olen tullu iän myötä vähän lyhytjännitteisemmäks (tosin tuon musiikin kuuntelun suhteen olen jaksanu olla vähän pitempijännitteinen). En ihan aina jaksa lukea kirjojakaan.
Se tosi, ei tule runoja väkisin. Tulee kun on tullakseen.
MCMLXXVI kirjoitti:
Näähän on hyviä. :)
Jatka ihmeessä, runous on hieno tapa pukea elämää sanoiksi.Kiitos, kun tykkäsit =) Tuo eka runo on kirjotettu jo usemapi vuosi sitten niin kuin tuo toinenkin. Tuo Köyhän laulu oli alunperin vähän pitempi, mutta muistan siitä vain tuon pätkän.
Norppa83 kirjoitti:
Kiitos, kun tykkäsit =) Tuo eka runo on kirjotettu jo usemapi vuosi sitten niin kuin tuo toinenkin. Tuo Köyhän laulu oli alunperin vähän pitempi, mutta muistan siitä vain tuon pätkän.
Tykkäsin, kun ne on hyviä. :)
Mä en aina edes muista runojani, kun ne tulee spontaanisti lennossa.- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Tykkäsin, kun ne on hyviä. :)
Mä en aina edes muista runojani, kun ne tulee spontaanisti lennossa.Parhaat tulee silleen, et hyvä kun ehtii kirjottaa. Mut jos suunnittelee, ei tule mitään.
Runo liikkuu öisin. - Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Kiitos, kun tykkäsit =) Tuo eka runo on kirjotettu jo usemapi vuosi sitten niin kuin tuo toinenkin. Tuo Köyhän laulu oli alunperin vähän pitempi, mutta muistan siitä vain tuon pätkän.
Kirjoittajien pitää panna tuotokset aina talteen.
Anonyymi kirjoitti:
Parhaat tulee silleen, et hyvä kun ehtii kirjottaa. Mut jos suunnittelee, ei tule mitään.
Runo liikkuu öisin.Nimenomaan lennosta. Ei pähkien ikinä.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Nimenomaan lennosta. Ei pähkien ikinä.
Mä herään joskus yöllä, että tulee ajatus, joka haluaa paperille, koneelle. Ulos.
Anonyymi kirjoitti:
Mä herään joskus yöllä, että tulee ajatus, joka haluaa paperille, koneelle. Ulos.
Meikä ei kyllä herää kesken unien juuri mihinkään aivotyöhön. On niin hyvät unenlahjat. Mutta yöllä valvoessa ja usein päänsäryn jälkeen aktivoituu joku kuupassa, alkaa tulee tekstiä ja tuntuu, että aukee kokonaan uusi ulottuvuus.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Meikä ei kyllä herää kesken unien juuri mihinkään aivotyöhön. On niin hyvät unenlahjat. Mutta yöllä valvoessa ja usein päänsäryn jälkeen aktivoituu joku kuupassa, alkaa tulee tekstiä ja tuntuu, että aukee kokonaan uusi ulottuvuus.
Tutkimattomat ovat tekstien tiet.
- Anonyymi
MCMLXXVI kirjoitti:
Polun päästä polun päähän.
Preerian kautta takaisin tielle ja puku suoraks. Se on yöt raadille! 😁
Anonyymi kirjoitti:
Preerian kautta takaisin tielle ja puku suoraks. Se on yöt raadille! 😁
Hyvät yöt, leppoisat unet. :)
- Anonyymi
No johan oli äitelää tekstiä karvakammopakinoitsijalta
- Anonyymi
Aloittaja tuskin on karvakammoinen. Esittelihän hän taannoin säärikarvojaan. Ja muutenkin ilmoittanut olevansa suvaitseva karvoja kohtaan, oli karvojen omistajan sukupuoli mikä hyvänsä.
Outo vainoharhailija olet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303