PELKÄÄN VÄLILLÄ ETTÄ MINUSTA JUORUTAAN

Anonyymi

moi tää ei ehkä tänne kuulu mutta mua ahdistaa ihan helvetisti riidat omien vanhempieni kanssa jotka ovat aivan turhia mua välillä suututtaa se että minusta juorutaan oman perheeni sisällä tai muualla.. en tykkää siitä ja tää ahdistaa ihan huimasti. en pidä ihmisistä jotka puuttuvat toisten asioihin saatikka riitelystä isäni kanssa

5

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sun kannattais miettii, mistä asiasta/ asioista, ja miksi, sä riitelet sun vanhempien kanssa.
      Mulla oli aika tiukat rajat aina tonne 19 ikävuoteen asti. Olin liian tyhmänrohkee vaikkei sitä tajunnu sillon. Mutsi ja faija yritti pitää mut hengissä ja poissa pahimmista loukkaantumisriskeistä. Ihme ettei menny mitään muuta rikki kuin kerran käsi ja kaks kertaa jalka. Olis ollu mahollisuus vaikka kuolla, nyyn tyhmii tempauksii tein.

      Mua itteeni ärsytti sillon se kun faija oli hyvä kaikessa. Teki se mitä tahansa, niin priimaa tuli. Ärsytti ku se oli aina oikeessa. Mutsi tasapainoili meidän välissä.
      Itsepäisyydessäni halusin tehä kaikki toisin kuin mitä faija sano tai teki. Se johti siihen, että liki joka homman joutu tekeen kaks, jopa kolme, kertaa ennen ku onnistu, jälki vaan oli aivan helv.. huonoo. Hyvin usein joutu nöyrtymään ja tekeen asiat faijan tavalla ja sekös vi****i raskaasti.

      Vanhemmiten oon tajunnu ettei faija omaa erinomaisuuttaan korostanu, vaan yritti säästää mua epäonnistumisilta ja turhautumiselta. Olisin päässy helpommalla ku olisin kuunnellu faijaa. Mut kun oli nuori ja tyhmä niin siitä kärsi sekä minä itte, mutsi ja faija.
      Onneks nykyään ollaan hyvissä väleissä. On pyydetty anteeks puolin ja toisin ja oon kiittäny vanhempii niiden kärsivällisyydestä ja hyvästä sietokyvystä.

    • Anonyymi

      Harhoja syntyy helposti, kun tietynlaiset merkit yleistyy, jotka itse yhdistää sitten samaan kuuluviksi? Osa voi olla onnistumisia eli tottakin, mut monesti myös harhoiksi muuttuvia? Olettaa voi asioita, mut läheisten kanssa varsinkin olisi hyvä puhua, jos tilanteet muuttuvat omassa mielessä negatiivisiksi.

    • Anonyymi

      Miksi riitelet vanhempiesi kanssa? Ovatko he perhettään pahoinpiteleviä juoppoja? Tai jatkuvasti huumehoyryissä sammaltavia harhaluuloisia kuvatuksia? Vai ovato he laiskoja jotka ei ymmärrä että tyo on se joka pitkälti määrittelee ihmisen?

      Onko mielipiteesi kaikkea tuota pahaa ja negatiivista vastaan? Jos noin on, sinulla on aihetta olla tyytymäton heidän käytokseen.
      Sinun holhoava asenteesi ei tule muuttamaanmitään. Riidat eikä tappelut auta yhtään.

      Juoruilut voit jättää täysin sinne minne ne kuuluvat: likakaivoon.

      Saatat olla vastuuntuntoinen ihminen, taitanee olla parasta että koulusi ohella otat ilta- ja viikonlopputyot maksaaksesi oman asuntosi, vuokrasi, ruokasi ja verosi.

      Turhaan odotat heiltä tukea, siitä vain syntyisi taas uusi tyhmä ja tarpeeton riita. saattaa olla että heille aikanaan lamppu syttyy korvien välissä ja he huomaa olleensa väärässä.

      Sinun on kuitenkin itsenäisesti mentävä elämässäsi eteenpäin.
      Ota nyt ohjakset omiin käsiisi ja tee elämästäsi ja tulevaisuudestasi niin tuottava (henkisesti ja taloudellisesti) kuin vain sinun ikiomat rahkeet riittävät.

      Kukaan toinen ei tee sitä sinun puolesta.

    • Anonyymi

      Kuuluu ikään.
      Kun pääset omaan elämääsi ajastaan kiinni,on aivan sama puhuuko kuka mitä tai tuleeko riitaa,jos aihetta on.
      Totta kai jos perhe asuu saman katon alla,ja siinä on alaikäisiä,tekemusuä seurataanvanhemmat puhuvat lapsistaan keskenään.
      Se on välittämistä että nuoren kasvua seurataan.
      Vähän kun löysää omaa pipoa,nii ho.ma toimii.
      Sitten kun elät omillasi,todennäköisesti muistelet hymyillen.
      Sitten,kun täytyy osata itse koko aan ima elänä hoitaa.
      Niinku laskut,töihi lähdöt.
      Elä vaan se nuoruus,iloisena. Se on yhden kerran.

    • Anonyymi

      Jos omat vanhempasi tai perheenjäsenesi juoruilevat sinusta he tekevät väärin. Mikä jo itsessään todistaa että vanhemmillasi on asennevamma sinua kohtaan. En ihmettele jos teillä on riitoja. Kukaan ei riitele vain yksin.

      Valitettavasti tämä on aika tavallinen asennevamma mikä ihmisillä on omia lapsiaan kohtaan. Vanhemmat vieläkin näkevät lapsensa leikkikaluinaan ja omaisuutenaan joiden asiat heillä on oikeus juoruilla pitkin kyliä. Somekanavilla vanhemmat levittelevät pientenkin lastensa kuvia ilman heidän suostumustaan rikkoen lastensa itsemääräämisoikeutta ja riskeeraavat lastensa turvallisuuden sen enempiä miettimättä. Lapsia ei vieläkään lasketa ihmisiksi joilla on itsemääräämisoikeus ja joita pitää kunnioittaa.

      Tämän ajatellaan vieläkin olevan vanhemman oikeus. Se on sellaista vallan käyttöä lapseen joka lankeaa ihmiselle välittömästi kun hänestä tulee vanhempi.

      Monet vanhemmat mustamaalaavat lastensa mainetta ja esittävät itse uhria. Kun heillä on niin ongelmalliset lapset jotka aiheuttavat niin paljon huolta ja murhetta pyhille aina hyvää tarkoittaville vanhemmilleen. Monet lapset ovat jo pienestä pitäen tässä syyllisen roolissa.

      Monet vanhemmat juoruilevat lapsistaan aivan mitä sattuu ja levittävät myös valheita jotka voisivat helposti täyttää jopa kunnianloukkauksen kriteerit.

      Onko sinun mahdollista saada selville mitä he sinusta juoruilevat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe