hese, mäkki, piknik, subway yms

Lexi

Heips!

Millasta palkkaa pikaruokamyyjät saavat?! Onko alussa harjoittelijana palkka huonompaa ja kuinka paljon?! Paljonko ovat ilta- ja viikonloppulisät. Onko saman "firman" kaikissa ruokaloissa samat palkat vai päättääkö yrittäjä itse maksamansa palkat?! Eli onko määriteltynä palkkojen vakiosuurus?! Kiitos kaikesta tiedosta :)

9

2841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hese-koira

      en muista paikoista osaa sanoa, mutta eiköhän niissäkin samat säännöt päde..
      Eli siis kyllä harjoitteluajan palkka on pienempi kuin normaali palkka (muistaakseni 80%:a täydestä palkasta). Harjoitteluaika kestää jotain 200-300 tuntia..muistaakseni (voin olla väärässäkin..)
      Tuntipalkka on 8,32
      iltälisä 0,89.

      Niin ja tietysti jokaisessa ravintolassa on sama palkka, ei se yrittäjä siihen vaikuta!

      • ei ole

        Kukin yrittäjä saa maksaa korkeampaa palkkaa, mutta näinä päivinä ei taida olla yleistä.

        Sellainen muistutus vaan, että harjoittelija ei sitten saa tehdä yksin töitä ja muitakin vastuurajoituksia on. Niin ettei firma voi olla täynnä harjoittelijoita ja kukaan ei saa täyttä palkkaa.


    • mäkki...

      mäkissä palkka on 6,66e kunnes on tehnyt 230tuntia... tai jos oppii nopeemmin ne kaikki jutut. sitten palkka nousee 8,32e plus siihen kaikki lisät...

    • mammadsexy7

      oon 14v. ja haluun esim subwaylle kesätöihin pääsenkö sinne jos oon 14v.?? mun mese [email protected].

      • daa

        subiin pääsee vast sit ku on 17 nii kesätöihin


    • jhhay

      subiin voi päästä töihin kyllä ihan 16 tai jopa 15 vuotiaatkin. riippuu subista.

    • apuaa!!

      Oon 15-vuotias ja pääsenkö esim. mäkkiin, piknikkiin tai muihin pikaruoka paikkoihin kesätöihin ja voitteko kertoo palkka myös. :))

    • ....................

      Ihme uusavutonta porukkaa liikkeellä :-D Mä oon ainakin hakenut noihin kaikkiin avoimella hakemuksella ja vielä osoittanut aktiivisuutta soittamalla hakemuksen perään, mutta en silti ole saanut ilta- tai kesätöitä mistään noista (muutamista muista paikoista tosin kyllä). Että mitenköhän te kuvittelette saavanne töitä hengaamalla jossain suomi24-palstalla?

    • ...............

      No itekki hengaat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe