Petetty eheäksi pettämällä

Anonyymi

Mitä tehdä, kun en pääse miehen vuosien takaisista pettämisistä millään yli!?
Tässä on mennyt jo yli vuosi pettämisten paljastumisesta. Alku oli yhtä kaaosta. Päätimme aloittaa puhtaalta pöydältä, koska rakkaus toisiamme kohtaan ei ollut kuollut. Seurasi kokeilunhaluisempaa aktiivista seksiä, enemmän yhdessäoloa kuin koskaan.
Asioista puhuttiin yhä uudelleen ja uudelleen. Silti mies ei ole pystynyt avautumaan ihan kaikesta. Uskon, ettei suuria tunteita pettämisissä ollut, ainakaan mieheni puolelta. Silti asiat vaivaavat mieltäni aika ajoin.

Seksi vieraan kanssa houkuttaa, välillä voimakkaastikin. Haluaisin kokea miltä tuntuu vieraan kuuma kosketus iholla ja väreily kehossa. Pelkään katuvani myöhemmin, jos jään vaille tätä kokemusta.

18

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eroa.

    • Anonyymi

      No, en halua erota. Haluan vain levollisen olotilan.
      Tiedän, ettei mies petä enää. Ja meillä on asiat muuten hyvin, mutta se mennyt kummittelee.

      • Anonyymi

        Sortumalla tuohon joka on tosiasiassa kostaminen, särjet itsesi. Puhu miehellesi siitä mitä ajattelet ja miksi.

        Ei sinua ehjäksi saa sillä että itse tekisit samoin. Kadut ainoastaan sitä että petit myös eli olet yhtä "likainen " ja epäluotettava kuin toinenkin on ollut. Menkää pariterapiaan. Usein täysin ulkopuolinen ammattilainen jolla on objektiivinen/puolueeton näkökulma asioihin saa tapahtumat ja sen jälkeiset tunteet oikeisiin mittasuhteisiin.

        Kaikkea hyvää sinulle 👍


    • Anonyymi

      Ei enää.

    • Anonyymi

      Onko kosto ainoa keino, jolla voit pettymyksen yli päästä? Vai onko lähtökohta jo sellainen, et mennyttä vaikea hyväksyä ja anteeksi antaa?

    • Anonyymi

      Ero on ainoa vaihtoehto tossa tapauksessa. Et tule pääsemään yli tapahtuneesta.

    • Anonyymi

      Kyse ei ole kostosta. Eikö minullakin ole oikeus elämän nautintoihin ja kokemuksiin, joita voi muistella elämän ehtoopuolella.
      Ap

      • Anonyymi

        Uskon, et monet naiset ajattelevat samoin kuin sinä, siksi he seikkailevat ja elävät nuorempana hetkessä vailla huolen häivää? Jota voivat sitten vanhana muistella? Ajattele mitä se mies ajattelee, jonka kanssa olet vanhana? Onko sen helppo hyväksyä hetkiä, kun alat muistelemaan
        tällaisia menneitä? Tätä vanhempana miehenä miettinyt? Ei hyvää mieltä jää niistä hetkistä miehelle?


      • Anonyymi

        Enpä tuomitse sinua, miehenä olen kokenut yhtä ja toista, Pari eroakin, ja sama syy. molemmilla kerroilla. Pettämisestä ei niin vain pääse yli, kun luottamus on mennyt, ei se palaa, vaikka anteeksi antaisit, asia ei unohdu, vaan pulpahtelee pintaan.
        Myöhäistä on kiikkustuolissa vanhana katua, että kun en aikanaan mennyt, laita joku vinkki, niin höpistään tästä..


    • Anonyymi

      Olette aloittaneet puhtaalta pöydältä. Jos aiot pitää pöydän puhtaana, et voi käydä vieraissa miehesi tietämättä.

      Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, ja tilaisuuden ja ihanan miehen kohdatessani annoin mennä. Kyse ei ollut kostamisesta, en vain katsonut olevani olevani velvollinen olemaan uskollinen.

      Vaikka mies oli ihana, ja meillä oli pitkähkö suhde, totesin ettei seksi ilman oikeita tunteita ole minua varten. Ei, vaikka mies oli minuun todella rakastunut. Itsetuntoni sillä sain kyllä takaisin ja tietoisuuden siitä ettei se pettäminen nyt niin kummallista ole.

      Avioliitto olisi vaan pitänyt päättää siihen miehen ensimmäiseen pettämiseen, sillä niitä tuli lisää ja paljon.

    • Anonyymi

      Epäilen, että itse " ajoit" miehesi uskottomuueen, koska suhteenne oli jo silloin väljähtänyt. Teit ukostasi syntipukin ja nyt haikailet itse uskottomuudesta että saisit muka tasoitusta. Ei teillä ole periaatteessa enää mitään yhteistä. Pidät vain muestäsi pihdeissäsi hänen uskottomuutensa avulla.
      Jos todella haluaisit pelastaa suhteesi, ei ole muuta mahdolisutta kuin unohtaa tuo ja alkaa elämään siten, kuin sitä ei olisi ollutkaan.

      Mutta totuus on se, että itse olit vailla vaihtelua jo ennen ukon uskottomuutta ja nyt luulet olevasi oikeutettu siihen samaan. Et ole, jos miehesi on tehnyt päätöksen korjata suhdettanne a haluaa jatkaa.

      Valinta on sinulla. Pidätkö perheen koossa, vai haluatko eron kautta vaihtelua elämääsi. Siinä on riskinsä, miehesi ei tule enää näkemään sinua sen arvoisena etteikö itse sortuisi taas uusiin pettämisiin. Suhteenne ei tule kestämään jatkossa.

      Jos teillä on lapsia, harkitse tarkkaan seuraava siirtosi.
      Jos kauan sitten tapahtunut virhe, jonka olet teoriassa, mutta et käytännössä, antanut anteeksi, kaivelee vielä, et toivu ennenkuin hyväksyt totuuden ja "armahdat" sekä itsesi että puolisosi.

    • Anonyymi

      miehesi petti kauan aikaa sitten?!
      Miksi maailmassa sinä yhä raahaat tuota kivirekeä mukanasi? Odotatko saavasi jonkinlaisen marttyririn kaavun siitä?

      Ei , ystäväiseni, sitä et koskaan saa.
      Ainoa mitä saat on revittyä perheesi säpäleiksi. Heität sioille kaiken mitä olet yhdessä miehesi kanssa rakentaneet, lapsiakin kenties?
      Vain putsaa isolla pulloharjalla korviesi väli, ala kunnioittaa kaikkea mitä sinulla jo on.
      Lopeta nuo typerät perheen repimishaihattelut!

    • Anonyymi

      Minulla on sama tilanne. Mieheni jäi kiinni pettämisestä noin vuosi sitten. Salasuhde kesti puolisen vuotta ennen kärähtämistä. Ensin mieheni paljasti vain osan pettämiskerroista, kertoi niitä olleen noin kymmenen. Nyt paljastui, että tapaamiskertoja oli ollut kuitenkin yli 50. Kihisen raivosta. Uusi "paljastuminen" avasi haavat tavallaan uudelleen. 10 kertaa vs. 55 kertaa puolessa vuodessa on aivan eri juttu.

      Kun pettäminen oli paljastunut, en edes ajatellut kostavani. Päätimme yrittää yhdessä eteenpäin, mutta sanoin rehellisyyden olevan sille ehdoton edellytys. Tuossakaan vaiheessa ei kertonut totuutta. Nyt parisen viikkoa koko totuuden paljastumisesta olen ruvennut vakavasti harkitsemaan kostoa. Huomaan katselevani miehiä nyt ihan eri tavalla, saatan flirttailla tuntemattomille miehille jne. Sitä olen miettinyt, että jos saan tilaisuuden pettää miestäni, haluanko, että hän saa tietää siitä. Jos ei saa, se ei ole kosto, mutta saanko siitä itse paremman mielenrauhan.

      • Anonyymi

        miksi alentaisit itsesi miehen tasolle viemäriin?

        Pettäminen on sen verran vakava rikos avioliitossa ettei sitä tarvitse antaa anteeksi. Useat eivät voisikaan; onhan kaikista kallein - yhteinen lupaus - revitty hajalle.
        Sinulla on täysi lupa ja oikeus lopettaa liittonne. Se ei välttämättä ole helppoa, mutta pettäjien kanssa yhteinen elämä ei ole sen arvoista.
        Paljon parempi on yksin (lasten kanssa jos heitä on) omassa tuvassa, omassa luvassa. Ilman jatkuvaa, energiaa kuluttavaa mielipahaa.


    • Anonyymi

      Ei se kumppanin pettäminen unohdu vuosienkaan päästä. Eikä se ole millään tavalla petetyn syy. Tarvitaan aika monta askelta suunnitelmasta tekoon, joten pettäminen on laskelmoiva teko. Kumppanin tekemiset tai tekemättä jättämiset ei ole mikään syy pettää - usein toki tekosyy. Toisilla nyt vaan on löyhä moraali...

      Ilmoitin miehelle, että nyt minäkin haen kokemuksia. Olin ollut uskollinen vuosikymmeniä tuossa vaiheessa. Avoimesti kerroin, mitään salaamatta. Ei ollut kyse kostosta, vaan kuten ap sanoi - elämänkokemuksen hankkimisesta. Ei mikään tajunnanräjäyttävä kokemus. Kuulun niihin, joille tunneyhteys on tärkeä.

      • Anonyymi

        "elämänkokemuksen hankkimisesta" !!!!!!!!!!
        Onko huoraaminen todellakin kunnioittamaasi "elämänkokeen hankkimista"?!!!

        Voiko alemmas arvostelukyky enää mennä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "elämänkokemuksen hankkimisesta" !!!!!!!!!!
        Onko huoraaminen todellakin kunnioittamaasi "elämänkokeen hankkimista"?!!!

        Voiko alemmas arvostelukyky enää mennä!

        Minua petetty, yli 20 v avioliiton jälkeen. Se kenen kanssa miehellä suhde, mun paras ystävätär. Haluanko kostaa toki. Nyt viimeinen teko ukko 60 makas meidän tyttären kaverin kanssa. Mä vaan katselen vierestä ja mietin mitä helvettiä tein väärin? Hölmöintä on se että kyllä minullakin noita ottajia olisi mutta en pysty enkä kykene moiseen. Kyllä oma vika kun on tyhmä ja sinisilmänen.


    • Anonyymi

      Kääntykää yhdessä Jumalan puoleen rukouksin, ja antakaa elämänne Jeesukselle. Muuten homma ei onnistu ja eroatte lopulta. Aito katumuksen herääminen ja todellinen anteeksianto ilman ehtoja onnistuu vain Herran avulla. Ellei kiinnosta, huomaatte jossain kohtaa olevanne umpikujassa ja kaikki on päin helvettiä. Nöyrtykää Herran edessä kumpikin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe