Suomen Autoliitto uskoo vetyyn

Anonyymi

10

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuitenkin kerrotaan kuinka isoja kilometrejä on sähköautoilla ajettu ilman akkujen hiipumista ja kuinka halpaa niillä ajaminen on.
      Vety on kallista tuottaa ja sillä sähköllä mitä tarvitaan 100km vetyajoa niin sähköautolla ajetaan lähes tuplat.
      Niille joille sähköauto sopii ja on oma latauspiste, niin se on edullisin ja paras vaihtoehto ja niille joilla ei ole paikkaa ladata niin vety ehkä, jos niitä koskaan tulee. Vetyauto on toisaalta niin kallis ettei meillä ole ostajia niille, esim. Mirai maksaa Saksassa yli 70ke ja siihen meikäläiset verot jne. päälle niin johan hillitsee ostohaluja ja lisäksi auto ei ole ominaisuuksiltaan lähellekään hintansa arvoinen.

    • Anonyymi

      Artikkelista:

      "Autoliiton Tolvasen ennustamaa polttokennoautojen todellista esiinmarssia saadaan siis odottaa vielä useita vuosia. Sitä ennen on löydettävä ratkaisu vetykaasun kustannustehokkaaseen valmistamiseen ja sen myötä tankkauspisteverkoston kehittymiseen."

      Toisinsanoen myöntää Tolvanen että vielä on liikaa ongelmia vetyautoilun toimivuudessa ja SEN TAKIA joudutaan odottamaan vielä VUOSIA = Autoliitto EI USKO vetyyn ainakaan toistaiseksi.

      Taas pitää levitellä VALHEITA että autoliitto mukamas kannattaa vetyä!

    • Anonyymi

      Mirai 5kiloa ihanne kulutuksella 0,8kg/100km = 625 km. Ja huom! IHANNEOLOSUHTEISSA. Oikeassa arkiautoilussa noin 500km, *EI* 700km!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Poltokennoautoissakin on akusto, koska polttokennon teho ei riitä kiihdytyksiin.

      Ajan myötä polttokenno teho vähenee, akuston teho ja kapasiteetti vähenee.

      Eli ihan samanlaiset "ongelmat* kuten akkuautoissa, ja niitä voidaan ratkaista ihan samalla tavalla kun Tesla ratkaisi "akku ongelman", eli laitetaan heti tarpeeksi järeät kennot ja akut ettei niitä tarvii rääkätä kuoliaaksi parissa vuodessa.

      Akkujen kanssa ollaan kuitenkin tällä hetkellä paljon paremmassa tilanteessa. Jo kymmenen vuotta sitten kuka tahansa pystyi tilaamaan akkuja Kiinasta ja muuttaa autoja akkuautoiksi. Eikä edes tarvinnut olla miljardööri.

      Vety olisi järkevää jos sähkö olisi ilmainen.

      • Anonyymi

        "Ajan myötä polttokenno teho vähenee, akuston teho ja kapasiteetti vähenee.

        Laitapa linkittäen faktaa tuosta kennojen tehon hupenemisesta.

        Nykykennoilla ajateaan 300 000 km ja seuraavilla 500 000 km. Vetyauton akut ovat pienet vs. s-auton.

        S-autoja markkinoidaan ja lobataan planeetan pelastavana vaihtoehtona autoilun ongelmien suhteen, vaikka juurikin sen akut ovat todella massiivinen eko-ongelma, eli hyvin kelvoton konsepti jo heti alkuunsa. S-autoon tulisi kehittää ... vihreät akut ..., mutta mahtaneeko sellaisia vielä olla edes innovoitsijoiden teorioissa.

        Niin, ja montakohan prosenttia s-autoista ladataan puhtaasta energiasta globaalilla tasolla, eli se kologisuus ontuu tuossakin kohtaa.


    • Anonyymi

      Näin se asia on

    • Anonyymi

      "Niin, ja montakohan prosenttia s-autoista ladataan puhtaasta energiasta globaalilla tasolla, eli se kologisuus ontuu tuossakin kohtaa."

      Montakohan prosenttia vetyautoista kulkee puhtaalla sähköllä tuotetulla vedyllä varsinkin kun sitä sähköä tarvitaan huomattavasti enemmän? Kuinka paljon enemmän sähkön (vedyn) tuottamiseen tarvitaan sähkäinfraa ja mikä on sen hiilijalanjälki? Paljonko on vedyn kuljettamisen, paineistuksen ja tankkausasemien (välipaineistuksen) käytön hiilijalanjälki? Jos vetykilon tuottamiseen käytetään noin 55kw sähköä plus kaikki muu vielä siihen päälle että se vety on todellakin siellä vetyauton tankissa, niin paljonko se tekee sitten lopulta "globaalilla tasolla"?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      heti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2442
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      301
      2014
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      22
      1816
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1595
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      24
      1445
    6. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1329
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      43
      1328
    8. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1275
    9. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      37
      1171
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1046
    Aihe