Suomen Autoliitto uskoo vetyyn

Anonyymi

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuitenkin kerrotaan kuinka isoja kilometrejä on sähköautoilla ajettu ilman akkujen hiipumista ja kuinka halpaa niillä ajaminen on.
      Vety on kallista tuottaa ja sillä sähköllä mitä tarvitaan 100km vetyajoa niin sähköautolla ajetaan lähes tuplat.
      Niille joille sähköauto sopii ja on oma latauspiste, niin se on edullisin ja paras vaihtoehto ja niille joilla ei ole paikkaa ladata niin vety ehkä, jos niitä koskaan tulee. Vetyauto on toisaalta niin kallis ettei meillä ole ostajia niille, esim. Mirai maksaa Saksassa yli 70ke ja siihen meikäläiset verot jne. päälle niin johan hillitsee ostohaluja ja lisäksi auto ei ole ominaisuuksiltaan lähellekään hintansa arvoinen.

    • Anonyymi

      Artikkelista:

      "Autoliiton Tolvasen ennustamaa polttokennoautojen todellista esiinmarssia saadaan siis odottaa vielä useita vuosia. Sitä ennen on löydettävä ratkaisu vetykaasun kustannustehokkaaseen valmistamiseen ja sen myötä tankkauspisteverkoston kehittymiseen."

      Toisinsanoen myöntää Tolvanen että vielä on liikaa ongelmia vetyautoilun toimivuudessa ja SEN TAKIA joudutaan odottamaan vielä VUOSIA = Autoliitto EI USKO vetyyn ainakaan toistaiseksi.

      Taas pitää levitellä VALHEITA että autoliitto mukamas kannattaa vetyä!

    • Anonyymi

      Mirai 5kiloa ihanne kulutuksella 0,8kg/100km = 625 km. Ja huom! IHANNEOLOSUHTEISSA. Oikeassa arkiautoilussa noin 500km, *EI* 700km!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Poltokennoautoissakin on akusto, koska polttokennon teho ei riitä kiihdytyksiin.

      Ajan myötä polttokenno teho vähenee, akuston teho ja kapasiteetti vähenee.

      Eli ihan samanlaiset "ongelmat* kuten akkuautoissa, ja niitä voidaan ratkaista ihan samalla tavalla kun Tesla ratkaisi "akku ongelman", eli laitetaan heti tarpeeksi järeät kennot ja akut ettei niitä tarvii rääkätä kuoliaaksi parissa vuodessa.

      Akkujen kanssa ollaan kuitenkin tällä hetkellä paljon paremmassa tilanteessa. Jo kymmenen vuotta sitten kuka tahansa pystyi tilaamaan akkuja Kiinasta ja muuttaa autoja akkuautoiksi. Eikä edes tarvinnut olla miljardööri.

      Vety olisi järkevää jos sähkö olisi ilmainen.

      • Anonyymi

        "Ajan myötä polttokenno teho vähenee, akuston teho ja kapasiteetti vähenee.

        Laitapa linkittäen faktaa tuosta kennojen tehon hupenemisesta.

        Nykykennoilla ajateaan 300 000 km ja seuraavilla 500 000 km. Vetyauton akut ovat pienet vs. s-auton.

        S-autoja markkinoidaan ja lobataan planeetan pelastavana vaihtoehtona autoilun ongelmien suhteen, vaikka juurikin sen akut ovat todella massiivinen eko-ongelma, eli hyvin kelvoton konsepti jo heti alkuunsa. S-autoon tulisi kehittää ... vihreät akut ..., mutta mahtaneeko sellaisia vielä olla edes innovoitsijoiden teorioissa.

        Niin, ja montakohan prosenttia s-autoista ladataan puhtaasta energiasta globaalilla tasolla, eli se kologisuus ontuu tuossakin kohtaa.


    • Anonyymi

      Näin se asia on

    • Anonyymi

      "Niin, ja montakohan prosenttia s-autoista ladataan puhtaasta energiasta globaalilla tasolla, eli se kologisuus ontuu tuossakin kohtaa."

      Montakohan prosenttia vetyautoista kulkee puhtaalla sähköllä tuotetulla vedyllä varsinkin kun sitä sähköä tarvitaan huomattavasti enemmän? Kuinka paljon enemmän sähkön (vedyn) tuottamiseen tarvitaan sähkäinfraa ja mikä on sen hiilijalanjälki? Paljonko on vedyn kuljettamisen, paineistuksen ja tankkausasemien (välipaineistuksen) käytön hiilijalanjälki? Jos vetykilon tuottamiseen käytetään noin 55kw sähköä plus kaikki muu vielä siihen päälle että se vety on todellakin siellä vetyauton tankissa, niin paljonko se tekee sitten lopulta "globaalilla tasolla"?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      heti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe