Jospa rakennetaan vetytankkausasemien verkosto

Anonyymi

Jospa lopetetaan tällainen verovarojen tuhlaus ja rakennetaan Suomeen vetytankkausasemien verkosto ja vihreän vedyn tuotantolaitoksia.

Voisimme olla tulevaisuudessa omavaraisia polttokennoautojen polttoaineen suhteen ja josta olisi hyötyä ihan meille Suomalaisille.

Tuolla nyt korruptioon menneellä rahalla olisi Suomi täynnä vetyasemia.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5fcc0bd5-ccdf-41d9-a8b5-d8d8b6e4813f

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Woikoski yritti aikoinaan tosissaan edistää vetyautoilua. Sen toive vetyinfran rakentamisesta muiden toimesta elää edelleen kun eivät enään uskalla ottaa riskiä uudestaan vetyasemien sulkemisesta jos ei vetyautoja saada myytyä.

      "Meiltä on usein kysytty myös, mikä on Woikosken rooli tankkausasemissa, jos ne viimein Suomeen saadaan. Vastauksena kysyjille toteamme, että itse tankkausinfran rakentaminen ei ole pk-yrityksen, jollainen Woikoski on, tehtävä, mutta toimimme mielellämme kehitysprojekteissa asiantuntijoina ja vedyn toimittajina mahdolliseen infraan, mehän hoidamme mittavasti vetylogistiikkaa omalla kuljetuskalustollamme kaiken aikaa, meillä on iso fleet ja osaamme sen loistavasti. Teemme myös paljon asiakasprojekteja, joissa vedyn toimituksen lisäksi suunnittelemme ja rakennamme verkostoratkaisuja, sekä ylläpidämme ja huollamme niitä. Näiden lisäksi toimimme asiantuntijoina erilaisissa foorumeissa vetyyn liittyen, ja olemme mukana useissa mittavissa vetyprojekteissa. Tämä on luonteva rooli Woikoskelle, olemmehan kotimaisia vedyn asiantuntijoita."

      https://www.woikoski.fi/woikoski/uutiset-ja-tapahtumat/woikoski-vedyn-edellakavijana-suomessa.html

      Jos vedyn myyjä, joka on käytännössä vedyn asiantuntija tuntien markkinamekanismit, niin miksi sijoittajatkaan uskaltaisivat omia rahojaan siihen pistää? Juuri sen takia aloittaja haluaa että vetyverkosto maksetaan VERORAHOILLA jolloin TAPPIORISKIÄ ei tarvitse ottaa omalla omaisuudellaan.

      "Mäntyharjulainen Woikoski Oy luopuu toistaiseksi vetyautojen tankkausverkoston rakentamissuunnitelmista. Suomeen suunniteltiin kaksi vuotta sitten jopa 20–30 tankkauspistettä ja Woikoski oli rakentamissuunnitelmissa vahvasti mukana. Yhtiön toimitusjohtaja Clas Palmberg kertoo, että nyt miljoonaprojekti on päätetty laittaa toistaiseksi jäihin. Syynä on kysynnän puute.

      – Kaikki ovat olleet valtavan kiinnostuneita tästä projektista, mutta kukaan ei ole halukas maksamaan siitä mitään, Palmberg summaa.

      Yhtiön rakentamia tankkauspisteitä on ollut tähän mennessä muun muassa Helsingin Vuosaaressa ja Mäntyharjun Voikoskella. Viimeinen käytössä oleva piste löytyy Ruotsin Göteborgista. Tällä hetkellä yhtiö etsii pisteelle jatkajaa.

      Tankkauspisteistä luopuminen ei kuitenkaan tarkoita hankkeen täydellistä hautaamista. Palmberg painottaa, että valmius jakeluverkoston rakentamiseen on edelleen olemassa.

      – Tekniikka on nyt hallussamme, mutta emme jatkokehitä sitä enää eteenpäin. Kun vetyautojen kehittäminen lähtee taas liikkeelle, olemme varmasti leikissä mukana."

      https://www.pitajanuutiset.fi/paikalliset/4072469

    • Anonyymi

      Miljardi on pikkurahoja.
      Meidän pitää antaa mieluummin Suomalaisten verorahat vaikka korruptioon kuin järjettömiin vetyasemien rakentamiseen.
      Näin on toimittu ennen ja toivottavasti toimitaan jatkossakin.
      Ei siis rahaa järjettömyyksiin!

    • Anonyymi

      se on jo valmiina

      kaasuputket sopii vetykäyttöön ja myös kuljetetaan rekilla kuten bensiini sanoo tutkijat lehdissä

      missä mahtaa olla se ongelma?

      painostaako mm VW latausasialla?

      • Anonyymi

        Juu! VW on kaiken pahan alku, se sanelee hallituksellemekin miten tulee toimia. Tämä kaikki on Toyotan vastainen salaliitto jota VW-group johtaa maailmanlaajuisesti ja VW: n johdossa on liskoihmisiä jotka muuttavat ihmisen DNA:ta koronarokotteella. Että näin.


    • Anonyymi

      Hohhoijjaa. Kuka sen maksaa?

    • Anonyymi

      Vedyn tekemiseen tarvitaan 5 kertaa enemmän sähköä, kuin sähköauton akun lataukseen. Jos kaikki Suomen autot olisivat vetykäyttöisiä, montako ydinvoimalaa tarvitaan lisää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe