Metsän hakkuu

Anonyymi

Viime aikoina on toinen toistaan arvovaltaisempi agitaattori eri tiedotusvälineissä puolustellut suomalaista metsätaloutta ja ennen kaikkea metsänhakkuuta.
Kun tutkiskelee hieman näiden henkilöiden taustoja, niin he ovat laitaa lukien sillä tavalla kytköksissä metsätalouteen, että heidän ansiotulonsa on riippuvainen siitä, kuinka paljon metsää kaatuu. Näin ollen nämä kirjoitukset ovat olleet etupäässä kirjoittajien omien tekemisten peittelyä ja ansiotulon turvaamista.
Lapin Kansassa 24. 7 Metsähallitus Metsätalous Oy:n aluejohtaja oli myös samalla asialla.
Hän väitti, että avohakkuiden osuus kaikista Lapin valtion metsissä tehdyistä oli viime vuonna vain 12 prosenttia.
Niinhän se tietysti onkin silloin kun tilastoihin merkitään avohakkuun kohdalle 12 %.
Totuus on kuitenkin aivan toisenlainen. Metsähallituksella näyttää olevan tapana jättää täysin selvästi avohakatulle alueelle sinne tänne taimi pystyyn ja väittää sen jälkeen, että alueella on tehty jonkinlainen harvennushakkuu.
Tosiasia on kuitenkin, että jos hakkuu näyttää avohakkuulta, niin se on avohakkuu riippumatta siitä mitä jossakin paperissa lukee.
Metsähallituksenkin sopisi lopettaa totuuden venyttäminen ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

60

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeneena motomiehenä kerron pari asiaa... Jos hakkuun jälkeen jää puita pystyyn, se on harvennushakkuu. Ja jos sattuu jäämään liian pitkät kannot sekin lasketaan harvennushakkuuksi

      • Anonyymi

        Jos hakkuu näyttää avohakkuulta, niin se on avohakkuu. Jos kymmenen hehtaarin hakkuuaukealle jätetään yksi puu pystyyn, niin se on avohakkuu, koska se näyttää avohakkuulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hakkuu näyttää avohakkuulta, niin se on avohakkuu. Jos kymmenen hehtaarin hakkuuaukealle jätetään yksi puu pystyyn, niin se on avohakkuu, koska se näyttää avohakkuulta.

        Motomiehiä ei kannata uskoa. Juuri niiden jälkiä yritetään peitellä.


    • Anonyymi

      Suomalainen "metsätalousosaaminen" on suuri vitsi! Metsäoppilaitokset kouluttavat hyväuskoisista ummikoista narsistisia "metsien sankareita"! Opiskeluaikana ajattelu, varsinkaan oma ajattelu ei ole suotavaa! Kaikki ylhäältä annetun omaksuminen takaa hyvät arvosanat päästötodistukseen, ja siten myös ehkä pysyvän työpaikan samassa "potaskaorganisaatiossa".

      Hyvänä esimerkkinä Someroharjun kiitotiesuoran Norvajärven puoleiseen päähän tehty hakkuupalsta. Telakoneella myllätty koko maapohja raiskatuksi risukoksi, jossa sinnetänne jätetty viisimetrisiä koivunalkuja "siemenpuiksi". Ja metsälle niin tärkeiksi sanotut lahopuut ovat telojen alle silppuuntuneita "saunavastoja"!

      Mistä löytyy se reaaliaikainen ilmakuva-aineisto, joka paljastaa kaikki sankareiden tekemät suuret urotyöt? Metsäammattilaiset ( niin sanotut ) tekevät myyräntyötä julkisuudelta salassa tuhoten metsojen soitimet ja pienempien metsäneläjien kodit.

      Rovaniemen VR:n puulanssi Santamäessä on surullista katsottavaa. Ihmissäären vahvuista "tukkia" roudataan Kemiin, jossa se jauhetaan selluksi Kiinalaisille WC:n välttämättömäksi tarveaineeksi! Kiinalaisia riittää, mutta suomalaiset metsät eivät enää pitkään riitä!!!

      Aloittajalle kymmenen pistettä!!!

      • Anonyymi

        Kiitos pisteistä. Nämä ns. metsäammattilaiset tekevät vielä suuren osan tuhotyöstään kesäaikana tuhoten samalla valtavan määrän linnunpesiä.
        Reipas selkäsauna pari kertaa viikossa olisi paikallaan jokaiselle avohakkaajalle.


      • Anonyymi

        No, no. Suurin osa meistä konemiehistä on itseoppineita ja isäntä se meille sanoo tehäänkö laatua vai määrää. Usein se tahtoopi olla sitä määrää. Niin tahtoo se laatu kärsiä, niin ku Uunolla armeijan kone kirjoittajana. Ja mitä siihen mettoon tulee, niin kyllä sillä passaa pitkän kannon nokassa kukkua ja pörhistellä. Ei ole liian tihiä mettä tiellä, näkeepi kauas katella morsiamia. Että tämmösiä ajatuksia motomieheltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, no. Suurin osa meistä konemiehistä on itseoppineita ja isäntä se meille sanoo tehäänkö laatua vai määrää. Usein se tahtoopi olla sitä määrää. Niin tahtoo se laatu kärsiä, niin ku Uunolla armeijan kone kirjoittajana. Ja mitä siihen mettoon tulee, niin kyllä sillä passaa pitkän kannon nokassa kukkua ja pörhistellä. Ei ole liian tihiä mettä tiellä, näkeepi kauas katella morsiamia. Että tämmösiä ajatuksia motomieheltä

        Monesti jälki on aivan kuin tykistökeskityksen jäljiltä, joten oppimisesta on turha puhua mitään. Olen joskus nähnyt asiallisesti ja siististi tehtyjä harvennushakkuitakin ja tiedän, että se on mahdollista. Valitettavasti sellaisia näkee harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti jälki on aivan kuin tykistökeskityksen jäljiltä, joten oppimisesta on turha puhua mitään. Olen joskus nähnyt asiallisesti ja siististi tehtyjä harvennushakkuitakin ja tiedän, että se on mahdollista. Valitettavasti sellaisia näkee harvoin.

        Ja hiilinielu pienenee aina kun puu kaatuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hiilinielu pienenee aina kun puu kaatuu.

        Avohakkuukielto tulee toivottavasti mahdollisimman nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avohakkuukielto tulee toivottavasti mahdollisimman nopeasti.

        Pitäisi määritellä myös, mikä on avohakkuu. Muuten käy niin. että tulee tuhannen hehtaarin hakkuita, johon jätetään yksi puu pystyyn ja sanotaan hakkuuta harvennushakkuuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi määritellä myös, mikä on avohakkuu. Muuten käy niin. että tulee tuhannen hehtaarin hakkuita, johon jätetään yksi puu pystyyn ja sanotaan hakkuuta harvennushakkuuksi.

        Ja määrittelijänä ei missään nimessä saa olla Metsähallitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja määrittelijänä ei missään nimessä saa olla Metsähallitus.

        Eikä Maanmittauslaitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Maanmittauslaitos.

        Suurille hakkuille pitäisi olla ympäristölupa tai vastaava, niin että sen ympäristövaikutukset tutkittaisiin etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurille hakkuille pitäisi olla ympäristölupa tai vastaava, niin että sen ympäristövaikutukset tutkittaisiin etukäteen.

        Tuo on kyllä sellainen ajatus, että pitäisi heti tehdä lakialoite.


      • Anonyymi

        Ei ne metsää hoida varalaskupaikan päässä vaan jatketaan kiitotietä. Voi teitä suuret metsänhoitajat?


    • Anonyymi

      Tänään 24.8. kävimme sienessä Mäntyvaaran takana Mellalammen maastoissa. Sieniä löytyi kivasti. Mutta se, mikä pisti silmään ja korvaan, oli metsäkoneen telajäljet tiellä. Melkoisen järeä kone oli mennyt Mellalammen itäpuoliseen maastoon ja koneen ääni kuului selvästi ehkä kilometrin päähän.

      Seuraavalla sienireissulla otan kameran mukaan ja käyn ottamassa dokumenttia siitä, miten maamme "metsäammattilaiset" ohjeistavat motokuskeja toimimaan maastossa! Saattaa tulla mielenkiintoista kuvamateriaalia.

      Odotelkaamme rauhassa loppuviikkoon!

      • Anonyymi

        Siellä on jonkun metsänomistajan hakkuutyömaa, johon sinulla ei ole mitään sanomista! Vai joko täällä ollaan sosialisoimassa yksityisen ihmisen omaisuutta?
        Toisen maalla on mukava marjastaa ja sienestää, eikö se riitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on jonkun metsänomistajan hakkuutyömaa, johon sinulla ei ole mitään sanomista! Vai joko täällä ollaan sosialisoimassa yksityisen ihmisen omaisuutta?
        Toisen maalla on mukava marjastaa ja sienestää, eikö se riitä?

        Sanoa voi mistä asiasta tahansa. Saattaapi olla, että työmaa on maanomistajan, mutta ympäristö on yhteinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoa voi mistä asiasta tahansa. Saattaapi olla, että työmaa on maanomistajan, mutta ympäristö on yhteinen.

        Sano, sano, mutta on maanomistajan asia, hakkaako vai ei!
        Mikä on yhteinen ympäristö? Vihreät toki yrittävät omia myös yksityisen omaisuuden arvoilleen sopivaan käyttöön.
        Jokamiehen oikeus takaa marjastuksen ja sienestyksen, mutta se mielestäni pitäisi koskea vain Suomen kansalaisia!!
        Metsäähän on myytävänä, joten hanki itsellesi oma ympäristö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano, sano, mutta on maanomistajan asia, hakkaako vai ei!
        Mikä on yhteinen ympäristö? Vihreät toki yrittävät omia myös yksityisen omaisuuden arvoilleen sopivaan käyttöön.
        Jokamiehen oikeus takaa marjastuksen ja sienestyksen, mutta se mielestäni pitäisi koskea vain Suomen kansalaisia!!
        Metsäähän on myytävänä, joten hanki itsellesi oma ympäristö!

        Kohtapuoliin on yhteiskunnan asia kuitenkin valvoa, miten hakataan.
        PS. Minulla on oma ympäristö 253 ha. Sitä ei hakata motolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtapuoliin on yhteiskunnan asia kuitenkin valvoa, miten hakataan.
        PS. Minulla on oma ympäristö 253 ha. Sitä ei hakata motolla.

        miten meinaat että mahtus hautaasi hehtaarit, elä ja nauti metsästä saatavaa tuloa tai perikunta nauraa partaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten meinaat että mahtus hautaasi hehtaarit, elä ja nauti metsästä saatavaa tuloa tai perikunta nauraa partaansa.

        Kulutan rahaa enkä metsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutan rahaa enkä metsää.

        oot kyllä tampio metsää pitää hoitaa tampio, itsekin olen metsänomistaja tampio.


    • Anonyymi

      Jokamiehen oikeudet olisi syytä lopettaa. Paskanjauhajat kulkevat toisten metsissä ja ryhtyvät neuvomaan. Jokainen metsänomistaja saa tehdä maalleen mitä haluaa. Ennenhän oli kaikki paremmin, uusi laki jatkuvasta kasvatuksesta on hujareille mieluisa, ei tarvi tehdä mitään.

      • Anonyymi

        Eihän maanomistaja saa nytkään tehdä mitä haluaa. Rakentamistakin rajoitetaan.
        Maat on pakkolunastettava pois niiltä, jotka eivät osaa tai halua niitä hyödyntää ympäristönsuojelu edellä.


    • Anonyymi

      Jokamiehenoikeudet EU:N lakien tasolle vai mitä piipittäjät? Marjoja saa kerätä Suomen kansalaiset ei yritystasolla. Eletään työtä tekemällä eikä ukomaanvelalla siitä kait olemme yhtä mieltä. Kelan tuet minimiin. Yksityisten maanomistajien rakentamilla metsäautoteillä ei ajella autoilla kävellä toki voi. Meneekö se jo täysien kusiaisten kalloon. Suomalaiset metsäomistajat on hoitanut metsänsä maailmanlaajuseti kaikkein parhaiten.

      • Anonyymi

        Suomalaiset metsänomistajat ovat maailman surkeimpia metsänhoitajia, täysiä nollia.
        Onneksi näyttää siltä, että EU puuttuu asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset metsänomistajat ovat maailman surkeimpia metsänhoitajia, täysiä nollia.
        Onneksi näyttää siltä, että EU puuttuu asioihin.

        Ja on hyvä, että thaimaalaiset tulevat keräämään marjoja, niin suomalaiset rasvapallot voivat sitten ostaa niitä kaupasta. Muuten ne jäisivät metsään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset metsänomistajat ovat maailman surkeimpia metsänhoitajia, täysiä nollia.
        Onneksi näyttää siltä, että EU puuttuu asioihin.

        Miten on mahdollista, että Suomessa on maailmassa eniten metsää? Jos tiedät miten Euroopassa on joka puolella hassattu kautta historian metsävaroja, niin ei ehkä kannattaisi pelotella EU:lla.
        Oletko muuten hahmottanut, kuinka monella toimialalla metsätalous tuo hyvinvointia meille kaikille? Mieti sitä vaikka seuraavalla kerralla, kun pyyhit perseesi puhtaalla suomalaisella pehmopaperilla.

        Kateus jättäisi puutkin metsään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on mahdollista, että Suomessa on maailmassa eniten metsää? Jos tiedät miten Euroopassa on joka puolella hassattu kautta historian metsävaroja, niin ei ehkä kannattaisi pelotella EU:lla.
        Oletko muuten hahmottanut, kuinka monella toimialalla metsätalous tuo hyvinvointia meille kaikille? Mieti sitä vaikka seuraavalla kerralla, kun pyyhit perseesi puhtaalla suomalaisella pehmopaperilla.

        Kateus jättäisi puutkin metsään!

        Suomessa on paljon metsäpinta-alaa, mutta metsissä on vähän puuta. Katso tilastoista.
        Metsätalous työllistää puolet vähemmän kuin esim. matkailu ja vähenee koko ajan.
        Ja lisäksi ilmastonmuutoksen hillintä on paljon tärkeämpää kuin työllisyys. Ei täällä kukaan nälkään kuole, vaikka koko metsäteollisuus lopetettaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on paljon metsäpinta-alaa, mutta metsissä on vähän puuta. Katso tilastoista.
        Metsätalous työllistää puolet vähemmän kuin esim. matkailu ja vähenee koko ajan.
        Ja lisäksi ilmastonmuutoksen hillintä on paljon tärkeämpää kuin työllisyys. Ei täällä kukaan nälkään kuole, vaikka koko metsäteollisuus lopetettaisiin.

        Anna olla. Idiootti on idiootti. Ei sille kannata yrittää selittää, ei se ymmärrä kuitenkaan.


    • Anonyymi

      Onko sosiaalitoimen elättämät vihervassarit heränneet päiväuniltaan kommentoimaan asiantuntijoina metsäalaa?

      • Anonyymi

        Omalla yritykselläni olen itseni ja monta muutakin elättänyt jo useamman kymmenen vuotta ja melko hyvin olenkin elättänyt.
        Mielestäni olen enemmän viheroikeistolainen kuin vihervasemmistolainen. Täysin velaton olen ollut myös jo kymmeniä vuosia. Näin ollen en tarvitse apua sosiaalitoimistosta eikä lainahanojen asento minua häiritse tippaakaan.
        Suojelen omia varsin mittavia metsäalueitani aivan miten haluan, koska minulla on varaa suojella ja samoin tekisin, vaikka olisin rahatonkin. Osaamisesta ei myöskään ole puutetta.
        Älkää, persaukiset, alkako minulle aukomaan naamaanne ja arvostelemaan metsäalan osaamistani.
        Avohakkuukielto pitäisi saada voimaan heti. Samoin persaukisille suunsoittokielto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla yritykselläni olen itseni ja monta muutakin elättänyt jo useamman kymmenen vuotta ja melko hyvin olenkin elättänyt.
        Mielestäni olen enemmän viheroikeistolainen kuin vihervasemmistolainen. Täysin velaton olen ollut myös jo kymmeniä vuosia. Näin ollen en tarvitse apua sosiaalitoimistosta eikä lainahanojen asento minua häiritse tippaakaan.
        Suojelen omia varsin mittavia metsäalueitani aivan miten haluan, koska minulla on varaa suojella ja samoin tekisin, vaikka olisin rahatonkin. Osaamisesta ei myöskään ole puutetta.
        Älkää, persaukiset, alkako minulle aukomaan naamaanne ja arvostelemaan metsäalan osaamistani.
        Avohakkuukielto pitäisi saada voimaan heti. Samoin persaukisille suunsoittokielto.

        Tee omalla maallasi ja yrityksessäsi mitä haluat, mutta älä kuvittele, että määräät minun omaisuuteni hoitoa! Omillani olen minäkin pärjännyt, mutta toisin kuin sinä osaan arvostaa muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään kyselemättä lompakon paksuutta. Yhtä ainoaa totuutta ei ole olemassakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee omalla maallasi ja yrityksessäsi mitä haluat, mutta älä kuvittele, että määräät minun omaisuuteni hoitoa! Omillani olen minäkin pärjännyt, mutta toisin kuin sinä osaan arvostaa muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään kyselemättä lompakon paksuutta. Yhtä ainoaa totuutta ei ole olemassakaan!

        Avohakkuukielto olisi pirun hyvä juttu. Toivottavasti se saadaan aikaan ainakin valtion maille heti ja yksityisillekin mahdollisimman nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee omalla maallasi ja yrityksessäsi mitä haluat, mutta älä kuvittele, että määräät minun omaisuuteni hoitoa! Omillani olen minäkin pärjännyt, mutta toisin kuin sinä osaan arvostaa muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään kyselemättä lompakon paksuutta. Yhtä ainoaa totuutta ei ole olemassakaan!

        Kyllä yksi totuus ainakin on olemassa. Saattaa olla useampikin.


    • Anonyymi

      Ulkomaan velanotolla nämä tukiaisilla elelijät mölyää. Velkahanat vain kiini, niin loppuu kaiken räkätys heti.

    • Anonyymi

      Mitä te enään vaahtoatte kun ei ole enään luonnontilaisia vanhoja metsiä juurikaan metsätalouden piirissä vaan ne on hakattu ja loput on pakko suojeltu vihreiden johdolla.

      Nyt hakataan aukoksi vain päätehakkuu ikään tulleita kasvatusmetsiä. Suojelualueita on jo paljon Lapissa, eikö mikään riitä?

      • Anonyymi

        Metsähallitus avohakkaa alle 70 vuotiaita metsiä. jättää pystyyn taimen hehtaarille ja kutsuu sitä harventamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsähallitus avohakkaa alle 70 vuotiaita metsiä. jättää pystyyn taimen hehtaarille ja kutsuu sitä harventamiseksi.

        Kyllä on hupaisaa lukea edellä olevia "kaupunkilaisasiantuntijoita" jotka omasta mielestään vain he tietävät miten Suomen metsiä pitää hoitaa.
        Ei siinä metsäammattilaisten eikä tutkijoiden opit paljon paina.
        Ei varsinkaan koko elämänsä metsien parissa työskennelleiden .
        Tuntuu että onkohan nuo omatekoiset asiantuntijat metsässä koskaan käyneetkään niin typeriltä niiden kirjoitukset vaikuttavat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on hupaisaa lukea edellä olevia "kaupunkilaisasiantuntijoita" jotka omasta mielestään vain he tietävät miten Suomen metsiä pitää hoitaa.
        Ei siinä metsäammattilaisten eikä tutkijoiden opit paljon paina.
        Ei varsinkaan koko elämänsä metsien parissa työskennelleiden .
        Tuntuu että onkohan nuo omatekoiset asiantuntijat metsässä koskaan käyneetkään niin typeriltä niiden kirjoitukset vaikuttavat..

        Koko ikänsä metsissä työskennelleet ovat lähes laitaa lukien koko ikänsä tuhonneet metsiä ja ovat juuri niitä omien möhläystensä peittelijöitä joista tämänkin ketjun aloittaja viisaasti kirjoitti.
        Tulevaisuus on todennäköisesti aivan toisenlainen, sillä nämä ympäristön pilaajat ovat enimmäkseen sitä ikäluokkaa, joka on juuri poistumassa ajasta ikuisuuteen ja nuorempi metsänomistajasukupolvi on onneksi koulutetumpaa eikä siksi läheskään yhtä typerää kuin vanhempi.
        Lisäksi on erinomainen asia, että EU on viisaasti päättänyt alkaa ohjaamaan metsien käyttöä ja sieltä on onneksi tulossa rajoituksia myös tälle koko ajan tapahtuvalle ympäristön tuhoamiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ikänsä metsissä työskennelleet ovat lähes laitaa lukien koko ikänsä tuhonneet metsiä ja ovat juuri niitä omien möhläystensä peittelijöitä joista tämänkin ketjun aloittaja viisaasti kirjoitti.
        Tulevaisuus on todennäköisesti aivan toisenlainen, sillä nämä ympäristön pilaajat ovat enimmäkseen sitä ikäluokkaa, joka on juuri poistumassa ajasta ikuisuuteen ja nuorempi metsänomistajasukupolvi on onneksi koulutetumpaa eikä siksi läheskään yhtä typerää kuin vanhempi.
        Lisäksi on erinomainen asia, että EU on viisaasti päättänyt alkaa ohjaamaan metsien käyttöä ja sieltä on onneksi tulossa rajoituksia myös tälle koko ajan tapahtuvalle ympäristön tuhoamiselle.

        Minä voin myydä sinulle n. 100 ha hakkaamatonta metsää, jos suostut suojelemaan sitä hakkuilta maailman tappiin saakka. Jos et osta, niin panen jossakin vaiheessa koko palstan rahaksi! Näinhän se menee, kun metsänomistajakin tarvitsee muuttaa omaisuuttaan rahaksi.
        Persaukiset suojelevat mielellään toisen omaisuutta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voin myydä sinulle n. 100 ha hakkaamatonta metsää, jos suostut suojelemaan sitä hakkuilta maailman tappiin saakka. Jos et osta, niin panen jossakin vaiheessa koko palstan rahaksi! Näinhän se menee, kun metsänomistajakin tarvitsee muuttaa omaisuuttaan rahaksi.
        Persaukiset suojelevat mielellään toisen omaisuutta!!

        Persaukiset myyvät metsiään sen takia että ei olis enää perse auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voin myydä sinulle n. 100 ha hakkaamatonta metsää, jos suostut suojelemaan sitä hakkuilta maailman tappiin saakka. Jos et osta, niin panen jossakin vaiheessa koko palstan rahaksi! Näinhän se menee, kun metsänomistajakin tarvitsee muuttaa omaisuuttaan rahaksi.
        Persaukiset suojelevat mielellään toisen omaisuutta!!

        Hyvinkin voit saada siitä tulevaisuudessa hakkaamatta aivan saman rahan kuin hakatessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ikänsä metsissä työskennelleet ovat lähes laitaa lukien koko ikänsä tuhonneet metsiä ja ovat juuri niitä omien möhläystensä peittelijöitä joista tämänkin ketjun aloittaja viisaasti kirjoitti.
        Tulevaisuus on todennäköisesti aivan toisenlainen, sillä nämä ympäristön pilaajat ovat enimmäkseen sitä ikäluokkaa, joka on juuri poistumassa ajasta ikuisuuteen ja nuorempi metsänomistajasukupolvi on onneksi koulutetumpaa eikä siksi läheskään yhtä typerää kuin vanhempi.
        Lisäksi on erinomainen asia, että EU on viisaasti päättänyt alkaa ohjaamaan metsien käyttöä ja sieltä on onneksi tulossa rajoituksia myös tälle koko ajan tapahtuvalle ympäristön tuhoamiselle.

        Se sinun mielestäsi tyhmä ikäluokka on kuitenkin hoitanut Suomen metsiä metsäammattilaisten kanssa siten että puuston määrä on sinä aikana kasvanut n. kaksinkertaiseksi ja varsikin vuosikasvu noussut roimasti. Mitä sinä olet saanut Suomen metsissä aikaiseksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sinun mielestäsi tyhmä ikäluokka on kuitenkin hoitanut Suomen metsiä metsäammattilaisten kanssa siten että puuston määrä on sinä aikana kasvanut n. kaksinkertaiseksi ja varsikin vuosikasvu noussut roimasti. Mitä sinä olet saanut Suomen metsissä aikaiseksi .

        Todellisuudessa puun kappalemäärä on suurempi siitä syystä, että metsät ovat suurimmaksi osaksi pelkkiä taimikoita johtuen ääliöikäluokan harrastamasta metsien tuhoamisesta.
        Tilavuudeltaan puumäärä on kuitenkin pienentynyt koko ajan.


    • Ilman muuta pitäis Suomessa siirtyä enemmän jatkuvaan kehitykseen. Metänomistajat luulee usein että tulot vähenee mutta tosiasissa moni saa paremman hinnan jatkuvalla kehityksellä. Se on aina avohakkuu vaikka sinne mettään jättäis muutaman puun pystyyn. Lintujen takia jätetään usein se muutama puu pystyyn nakottamaan kun avohakkuu tehdään.

      • Anonyymi

        Mitenkähän sinun kappalemääräteoriasi sopii siihen että Suomen metsien kiintokuutiometrimäärä on kasvanut 1950 luvun jälkeen melkein kaksinkertaiseksi.
        Harvennushakkuilla puut on saatu pysymään kasvukuntoisina eli latvuston koko riittävänä. Silloin ne ei voi olla kovin sakeita eli kappalemäärä ei siis ole hehtaarilla iso mutta kuutioita on enemmän kuin ennen.
        Lueppa vaikka valtakunnallisten metsäinventointien tulokset 1950 luvulta ja nyt 2018.

        Hyvin hoidetulla metsätilalla tulee olla ERI IKÄISTÄ PUUTA taimikoista hakkuukypsään saakka ja niitä hoidetaan ja hakataan ajallaan .
        Harsintahakkuilla pilattiin Suomen metsät 1950 luvulle saakka. Nykyisin niitä voisi käyttää joissakin valituissa uudistuskohteissa.
        y


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän sinun kappalemääräteoriasi sopii siihen että Suomen metsien kiintokuutiometrimäärä on kasvanut 1950 luvun jälkeen melkein kaksinkertaiseksi.
        Harvennushakkuilla puut on saatu pysymään kasvukuntoisina eli latvuston koko riittävänä. Silloin ne ei voi olla kovin sakeita eli kappalemäärä ei siis ole hehtaarilla iso mutta kuutioita on enemmän kuin ennen.
        Lueppa vaikka valtakunnallisten metsäinventointien tulokset 1950 luvulta ja nyt 2018.

        Hyvin hoidetulla metsätilalla tulee olla ERI IKÄISTÄ PUUTA taimikoista hakkuukypsään saakka ja niitä hoidetaan ja hakataan ajallaan .
        Harsintahakkuilla pilattiin Suomen metsät 1950 luvulle saakka. Nykyisin niitä voisi käyttää joissakin valituissa uudistuskohteissa.
        y

        Riittää kun katselee vähän ympärilleen. Ympäri Lappia on valtavia alueita, jotka ovat lähes pelkkää taimikkoa. Tukkipuut alkavat olla suorastaan harvinaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää kun katselee vähän ympärilleen. Ympäri Lappia on valtavia alueita, jotka ovat lähes pelkkää taimikkoa. Tukkipuut alkavat olla suorastaan harvinaisuuksia.

        Siinä taas asiantuntija joka tietää Suomen metsien tilan katsellessaan vähän ympärilleen.
        Toisilta asiantuntijoilta menee pari - kolme vuotta valtakunnallisen metsäinventaarion suorittamiseen. Taitava kaveri ja päätyy vielä täysin päinvastaseen johtopäätökseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas asiantuntija joka tietää Suomen metsien tilan katsellessaan vähän ympärilleen.
        Toisilta asiantuntijoilta menee pari - kolme vuotta valtakunnallisen metsäinventaarion suorittamiseen. Taitava kaveri ja päätyy vielä täysin päinvastaseen johtopäätökseen.

        Toiset on etevämpiä kuin toiset. Niinhän se on joka asiassa nyt ja aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset on etevämpiä kuin toiset. Niinhän se on joka asiassa nyt ja aina.

        Kyllä minustakin on vaikea uskoa niitä inventaarioita. Metsät ovat tosiaan lähes kokonaan pelkkiä taimikoita. Tuttu sahanomistaja sanoi, että tukkipuuta ei enää ole helppoa löytää mistään.


    • Anonyymi

      Metsä hallitus kaataa koivikoita kahdella katepillarilla, joiden välissä on teräs vaijeri.
      Vihreät räjättävät suuria puita tynämiitillä.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Metsätilalla joka tuottaa parhaiten on karkeasti jakaen neljää eri metsän kehitysluokan kuvioita.
        Taimikoita, nuoria kasvatusmetsiä, varttuneita kasvatusmetsiä ja hakkuukypsiä.
        Eli taimikoita ( n. 1- . 25 vuotiaita)) siis voi olla neljäsosa metsätilasta. ja jos sattuu katsomaan niitä kuvioit niin eihän sieltä tukkeja löydy. Käyppä katsomassa hakkuukypsiä kuvioita.

        Edellä kehuttu etevyys on vähän monipiippuinen juttu.
        Hölmöläinenkin kehui itseään eteväksi kun hakkasi kaikki talon seinät nurin saadakseen valoa sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsätilalla joka tuottaa parhaiten on karkeasti jakaen neljää eri metsän kehitysluokan kuvioita.
        Taimikoita, nuoria kasvatusmetsiä, varttuneita kasvatusmetsiä ja hakkuukypsiä.
        Eli taimikoita ( n. 1- . 25 vuotiaita)) siis voi olla neljäsosa metsätilasta. ja jos sattuu katsomaan niitä kuvioit niin eihän sieltä tukkeja löydy. Käyppä katsomassa hakkuukypsiä kuvioita.

        Edellä kehuttu etevyys on vähän monipiippuinen juttu.
        Hölmöläinenkin kehui itseään eteväksi kun hakkasi kaikki talon seinät nurin saadakseen valoa sisälle.

        Viisaampi hölmöläinen kantoi valon sisälle säkissä, olitko se sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaampi hölmöläinen kantoi valon sisälle säkissä, olitko se sinä?

        Vaikka olisinkin niin en toisi tyhmyyttäni esiin niin kuin jotkut..
        Itse asia tässä nyt ainakin unohtui jonnekin.


      • Anonyymi

        Itsekehujalla sitä selkärankaa ei tunnu näköjään olevan.
        Itse asiassa ole sinä omassa uskomuksessasi . Minä kuitenkin uskon paremmin valtakunnallisiin metsäinventaarioihin ja ollaan onnellisia uskomuksissamme.
        Minä siirryn muihin keskusteluihin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekehujalla sitä selkärankaa ei tunnu näköjään olevan.
        Itse asiassa ole sinä omassa uskomuksessasi . Minä kuitenkin uskon paremmin valtakunnallisiin metsäinventaarioihin ja ollaan onnellisia uskomuksissamme.
        Minä siirryn muihin keskusteluihin..

        Älä unohda säkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekehujalla sitä selkärankaa ei tunnu näköjään olevan.
        Itse asiassa ole sinä omassa uskomuksessasi . Minä kuitenkin uskon paremmin valtakunnallisiin metsäinventaarioihin ja ollaan onnellisia uskomuksissamme.
        Minä siirryn muihin keskusteluihin..

        Osta voohi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe