Onko teillä Hi-Fi stereoita?

Stereoilla tarkoitan myös 5.1 ja vastaavia. Mikäli ei ole, niin onko teillä sub. joka toistaa ainakin 20hz -3db?

Irse rakensin juuri tähän huoneeseen tarkoitetut kova-ääniset. Lisäksi putkisubin 20Hz neljäsosataajuudella ja suotimena -20Hz/50Hz -18Hz/80Hz

44

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaan 50Hz -24db/oct ja 80Hz -18db/oct

    • Anonyymi

      Stereo tarkoittaa ainoastaan 2-kanava ääntä. 5.1:llä ei ole mitään tekemistä stereon kanssa vaan se on monikanava ääntä.

      • Anonyymi

        Hyvä, että korjasit tietämätöntä RTV-huoltajaa.


      • Toi on muuten totta ja aika huvittavaa, kun monet puhuvat "monikanavastereoista". Vaikka puhuvat monet vieläkin varmaan "cd-levyistä".

        Tai no ihan jonnet ei ehkä edes tiedä mitä sellaiset on.


    • Anonyymi

      5.1 riittää normaalille kuulijalle.
      Itselläni on 19,7 kg painava vahvistin joka toistaa matalalle aina 20 Hz - 20 000 Hz saakka 0,2 % säröllä ja basarille 2 kanavainen 100 W mutta tukemassa matalia ääniä on myös Polk.

      AV

      • Anonyymi

        Kaiuttimet ovat edelleen se heikoin lenkki...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiuttimet ovat edelleen se heikoin lenkki...

        En kirjoittanut kaiuttimista mitään, mutta laatutuotantoa nekin 1000 euron hintaluokassa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaiuttimet ovat edelleen se heikoin lenkki...

        Ehdottomasti.
        Ja nuo wattiluvut on kyllä jotain sellaista joille ei voi kuin nauraa.
        Kukaan ei kuuntele kotona musiikkia 100 watin teholla. Ei pysty, ei kykene, vaikka ne värkit sitten siihen pystyisivätkin (eikä kotikäyttöön tarkeitetut pysty lähellekään).


    • Olin ennen lähestulkoon "hifisti", mutta luovutin kerrostaloasunnossa suosiolla, myin kaikki vehkeet pois ja nykyään kuuntelen taustamusiikit tietokoneella sekä pienillä Pioneerin aktiivikaiuttimilla (2.0) ja "kunnon" musapläjäykset AKG:n over-ear -kuulokkeilla.

      • Anonyymi

        Miksi et vaihtanut esim magneplanareihin tahi johkain elekrostaattiseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vaihtanut esim magneplanareihin tahi johkain elekrostaattiseen?

        Päinvastoin haaveena on tulevaisuudessa esimerkiksi Genelecin pienimmät linnunpöntöt. ; )

        Tai, no enpä tiedä, koska kyllähän näillä Pioneereilla kuuluu niin taustamusat kuin uutisetkin ihan hyvin, mutta kuulokkeet tietysti voisivat olla vähän paremmatkin. Eiväthän nämä kuulokkeet maksaneet kuin kymmenesosan Magnaplanarin kaiuttimista, tuommoinen pihistely on entisellekin audiofiilille kunniatonta! :D


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Päinvastoin haaveena on tulevaisuudessa esimerkiksi Genelecin pienimmät linnunpöntöt. ; )

        Tai, no enpä tiedä, koska kyllähän näillä Pioneereilla kuuluu niin taustamusat kuin uutisetkin ihan hyvin, mutta kuulokkeet tietysti voisivat olla vähän paremmatkin. Eiväthän nämä kuulokkeet maksaneet kuin kymmenesosan Magnaplanarin kaiuttimista, tuommoinen pihistely on entisellekin audiofiilille kunniatonta! :D

        "tuommoinen pihistely on entisellekin audiofiilille kunniatonta!"

        Itse olen myös sortunut audiofiliaan ja pitäisi päästä siitä eroon. Vaikka korvat eivät kuule korkeita taajuuksia ja tinnityttää kovasti, silti katselen himoiten hifi-liikkeiden sivustoja.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        "tuommoinen pihistely on entisellekin audiofiilille kunniatonta!"

        Itse olen myös sortunut audiofiliaan ja pitäisi päästä siitä eroon. Vaikka korvat eivät kuule korkeita taajuuksia ja tinnityttää kovasti, silti katselen himoiten hifi-liikkeiden sivustoja.

        Ottaa silti sydämestä, kuinka nuoriso kuuntelee musiikkia älypuhelimen mukana tulleilla 50 sentin korvanapeilla.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Päinvastoin haaveena on tulevaisuudessa esimerkiksi Genelecin pienimmät linnunpöntöt. ; )

        Tai, no enpä tiedä, koska kyllähän näillä Pioneereilla kuuluu niin taustamusat kuin uutisetkin ihan hyvin, mutta kuulokkeet tietysti voisivat olla vähän paremmatkin. Eiväthän nämä kuulokkeet maksaneet kuin kymmenesosan Magnaplanarin kaiuttimista, tuommoinen pihistely on entisellekin audiofiilille kunniatonta! :D

        Itselläni oli aikoinaan Genelecin 1032:t Aikoinaan myös kävin tehtaallakin Iisalmessa. Kuunteluhuoneessa oli sitten vähän järeämpää kalustoa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ottaa silti sydämestä, kuinka nuoriso kuuntelee musiikkia älypuhelimen mukana tulleilla 50 sentin korvanapeilla.

        NII'IN!!!


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        "tuommoinen pihistely on entisellekin audiofiilille kunniatonta!"

        Itse olen myös sortunut audiofiliaan ja pitäisi päästä siitä eroon. Vaikka korvat eivät kuule korkeita taajuuksia ja tinnityttää kovasti, silti katselen himoiten hifi-liikkeiden sivustoja.

        Hifistit kuuntelee säröjä, me terveet musiikkia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hifistit kuuntelee säröjä, me terveet musiikkia.

        Totta. Hifistillä ei ole koskaan äänenlaatu optimissaan ja se vasta ahdistaa.


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Ottaa silti sydämestä, kuinka nuoriso kuuntelee musiikkia älypuhelimen mukana tulleilla 50 sentin korvanapeilla.

        Mulla on sentään 5 EURON napit. :D

        Vieläkin harmittaa kun hukkasin oikeat luurini kerran kännireissulla. Pitäis joku vuosi tilata uudet, mutta kun tää rahatilanne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et vaihtanut esim magneplanareihin tahi johkain elekrostaattiseen?

        Elektrostaattisiin. Mihinkä elektrostaattisiin ? Elektrostaattiset kaiuttimet ovat puolen seinän kokoisia joidenka napajännite on useita kilovoltteja. Eivät nämä nykyajan USB-liitäntäiset kaiuttimet ole mitään elektrostaattisia kaiuttimia.

        Kaikkea sitä nykynuoriso uskookin kun puhelinmyyjä pakkomyy elektrostaattisia kaiuttimia. Uunituoreet nappikuuloke-elektrostaatiset kaiuttimet suoraan Nigerian tehtaalta.


    • On mulla 5.1, mutta se vahvistin ei oo kovin tehokas. Se ei oo tässä huoneessa vaan olkkarissa, jossa en ees yleensä oo. Mutta oli se sen verran tehokas, että sain naapurin suuttumaan. Meillä on täällä puulattia ja se sen päällä pärisi, niin tuli kaikupohjaa. Mulla ei oo nyt kämppistäkään niin periaatteessa täällä ois vapaus ny, kun nostin sen subinkin ylemmäks ettei rummuta. Mutta jotenkin erikoista asua yksin 70 neliössä, että sen takia mä oon tässä pienessä huoneessa ja täällä on vaan tietokone kaiuttimet.

    • Ei ole minkäänlaisia stereoita

    • Laadukkaissa kaiuttimissa on huomattavan suuria äänensävyllisiä eroja.
      Itselläni on erillisessä käytössä kaksi kaiutinparia ja kolmatta erillistä paria jo kuolataan.

      Ongelmana on olohuoneen tila. Kolmea kaiutinparia on vaikea sovittaa akustisesti mielekkäästi.

      Tarvitsen "all in one" ratkaisua, mutta en usko sellaisen olemassaoloon.

      • Anonyymi

        Onhan niitä, esimerkiksi Denonin Heos tai Genelecin sarja? Pieniä, ei estä sijoittamista ja wau wau mikä ääni jo pienellä volyymilla. Itse en tarvitse mutta ovat hyviä vaihtoehtoja.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä, esimerkiksi Denonin Heos tai Genelecin sarja? Pieniä, ei estä sijoittamista ja wau wau mikä ääni jo pienellä volyymilla. Itse en tarvitse mutta ovat hyviä vaihtoehtoja.

        AV

        Niitä on mietitty, mutta ne vaativat subbarin.
        Subwooferin yhdistäminen pieniin kaiuttimiin on hankalaa. Tuntuu, että taajuusvasteet ovat aina pielessä.
        Hifistely on raskasta puuhaa.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Niitä on mietitty, mutta ne vaativat subbarin.
        Subwooferin yhdistäminen pieniin kaiuttimiin on hankalaa. Tuntuu, että taajuusvasteet ovat aina pielessä.
        Hifistely on raskasta puuhaa.

        Osta saman sarjan Subbari, langattomana monihuone ominaisuudella voi vaikka laittaa omat subbarit jokaiseen huoneeseen ja jopa kuunnella eri musiikkia jokaisessa huoneessa samaan aikaan.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osta saman sarjan Subbari, langattomana monihuone ominaisuudella voi vaikka laittaa omat subbarit jokaiseen huoneeseen ja jopa kuunnella eri musiikkia jokaisessa huoneessa samaan aikaan.

        AV

        Vaikka ostaisi Genelec-sarjan 2.1 kaiuttimet, se toistaisi silti musiikkia omalla, joskin neutraalilla, äänensävyllään.
        Pitäisi saada erilaisia äänikokemuksia yhdellä laitteistolla. PC-softalla voi muokata ääntä monenlaiseksi, mutta siitäkin uupuu sellainen kaiuttimelle persoonallinen muhevuus.

        Kukin kaiutin "laulaa" omalla tavallaan ja se lauluääni on minulle tärkeämpi kuin absoluuttinen äänentoisto.


    • Anonyymi

      Täällä on perinne hifiä. Rotellin hyvä pääte, passiivi diy etunen ja diy kaiuttimet. Kajareita kokeilin monia erilaisia ja päädyin lopulta Tuomelan 12/2 seuraajiin. Erillinen viritinkin löytyy. Viimeisiä Sonyn virittimiä mitä sai.

      Perinteikästä hifiä siis melko tiukalla budjetilla hankittuna. Kaapissa olisi kyllä toiseenkiin settiin hifit..

    • Anonyymi

      Kuten arvelinkin. Koskaan ei tule valmista... Mikä meitä vaivaa?🤣

    • Anonyymi

      Stereot on.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Kolmet löytyy laatumerkkejä ja toiset kolmet vaatimattomampia. Eipä tule juurikaan kuunneltua ja silloinkin hiljaa, koska kerrostalo enkä ala häiriköksi.

      • Anonyymi

        Ei laatu tarkoita häiriköintiä. Oma (itse rakensin) putkeni toistaa kerrostalossa ihan vaivattomasti kuuloalueen alapään ja jopa kuulen sen.

        Tietysti voimaakin löytyy, mutta kyllä laadulla korvaa määrän. Eikun äänenpaineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laatu tarkoita häiriköintiä. Oma (itse rakensin) putkeni toistaa kerrostalossa ihan vaivattomasti kuuloalueen alapään ja jopa kuulen sen.

        Tietysti voimaakin löytyy, mutta kyllä laadulla korvaa määrän. Eikun äänenpaineen.

        Laatu tarkoittaa juurikin laatua. Ääni tulee kaiuttimista soljuen, sujuen ja pehmeästi, häiritsee naapureita vähiten.


    • Anonyymi

      Ei ole tuollaisia. On vain 2-kanavaisia itserakennettuja putkivahvistimia.

    • Japanilainen viritin antaisi mahdollisuuden 7.2 tsydeemin mökätorville. Käytännössä mulla on näistä käytössä kolme, koska en ole tohtinut sisustusasiantuntijalle edes ehdottaa mitään takakaiuttimia. Keskikaiutin kelpaa, koska on tv:n takana piilossa. Itse en ole rakentanut, vaan näyttävät olevan Räsäsen Olavin tekemiä.

    • Anonyymi

      On kyllä jonkinlaiset stereot:
      - NADin cd-soitin
      - Marantzin integroitu 2-kanavainen vahvari
      - System Audio Ranger -kaiuttimet
      - Chord Crimson -välijohdot
      - kaiutinkaapelit merkittömät, mutta ihan OK laatuiset

      Jos kuuntelisin enemmän musiikkia, ostaisin paremmat stereot, mutta ovat niin vähällä käytöllä että antaa olla. Leffoja katsoessa musiikit tietysti stereoiden kautta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onkohan aika ajanut jo erillislaitteiden ohi. Nykyään ei tarvita kuin pieni aktiivikaiutin pari ja se kiinni optisella kaapelilla televisioon. Kaiuttimien välinen kaapeli pitää myös olla valmis kaapeli banaani-liittimin. Sitten passiivinen (ei tuuletinta) Raspberry/vastaava-minitietokone ja siihen Kodi-softa musiikin kuunteluun ja videoiden katseluun. 2-kanavainen ääni on järkevä ratkaisu normi olohuoneeseen.

      • Anonyymi

        Juu ja joo.

        Se televisio pitää tietenkin ostaa kolmenvuoden välein aina uuteen sillä eihän se persutelevisio toimi tuon ajan jälkeen. Minitietokone ei tietenkään päivity netin kautta eikä nuoriso tiedä mitä tehdä, kun tuo kolme vuotta on niiin pitkä aika ettei sitä ymmärrä muut kuin stereopapat.

        Kuka kuuntelee musiikkia olohuoneessa. Sitä varten ovat kaupunginorkesterit.


    • Mulla on Hi-Fi monot. Olen sellainen hifistelijä hiihtoharrastuksessani.

      No ei vaiskaan.

      Ei oo enää stereoita ollenkaan, on vain tollaiset kohtalaisen laadukkaan tarkkailumonitorit (aktiivi siis) jotka toimivat sekä telkkarin katselussa että musiikin kuuntelussa.
      Ihan tyytyväinen noihin olen, vaikkei ole edes subbaria. Ehkä sellaisen vois hommata noille kaveriksi jonakin päivänä.

    • Ei ole streoita mulla ollenkaan. Tyttärillä on ja puolisolla jotkut kaapiston päällä pölyyntymässä.

      Mutta tykkäänkin kuunnella kuvien kera. ;)

      https://youtu.be/Ja3EZc2-Qi0

      On on on nätti.

    • Anonyymi

      On.

      Yksi kasettimatkaradio.
      Kaksi kotistereolaitteistoa.
      Kaksi CD-soitinta kuulokkeilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3489
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      89
      2948
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      55
      2426
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      42
      2338
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2162
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1757
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1726
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1697
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      284
      1628
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1509
    Aihe