suodattimen joka kerta?
Vaihdatko öljynvaihdon yhteydessä myös
23
123
Vastaukset
- Anonyymi
Suodatin on tärkeämpi vaihtaa kuin öljy esim hydrauliikassa.
Eli moottorista molemmat tottakai. - Anonyymi
Kyllä vaihdan. Original parts toki kestää kaksi vaihtoväliä.
- Anonyymi
Kyllä se kestää sen 20tkm vähintään. Eli jos ajaa vähän esim. 10tkm vuodessa menee kevyesti 2V.tta vaihtaa sitten kolmantena vasta suodattimen.
- Anonyymi
Kyllä minä uskaltaisin ajaa samalla suodattimella 2V:tta jos ajokilometrejä ei tule ohjekirjan vuosittaista vaihtomäärää montaa kymmenttuhatta enemmän.
- Anonyymi
Meikäläiselle ei ole tullut edes 3000 km sitten viime öljynvaihdon.
Turha öljyjä on autoon joka vuosi vaihtaa, jos ajokilometrejä ei tule paljoa.
Tuskinpa autoliikkeen esittelyautoihin, jota liikkeessä muutaman vuoden saattavat olla esitteillä mitään öljyjä aletaan kerran vuodessa vaihtamaan.
Ei se öljy siellä öljytilassa pilalle mene vuodessa.
Jos menisi, niin menisi myös myytävissä öljypöniköissäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meikäläiselle ei ole tullut edes 3000 km sitten viime öljynvaihdon.
Turha öljyjä on autoon joka vuosi vaihtaa, jos ajokilometrejä ei tule paljoa.
Tuskinpa autoliikkeen esittelyautoihin, jota liikkeessä muutaman vuoden saattavat olla esitteillä mitään öljyjä aletaan kerran vuodessa vaihtamaan.
Ei se öljy siellä öljytilassa pilalle mene vuodessa.
Jos menisi, niin menisi myös myytävissä öljypöniköissäkin.vaihda yläkautta öljytikusta kuumana imemellä. lähtee varmaa 95% kaikesta öljystä koneessa vaihtoon. Sillon voit ajella 2V.ttakin samalla suodattimella.
Suomen kovat talvet vetistää öljyä ja kyllä se alkaa huononeen jos sillä esim. 2talvea ja 2 kesää ajaa samalla öljyllä.
- Anonyymi
Mitään suodattimia vaihda.
Ajan tehtaalla laitetulla suodattimella ja öljyillä ja vaihdan uuden auton n. 20 000 km välein.- Anonyymi
Mulla sama mutta vaihdan autoa 250000 välein.
- Anonyymi
Typerää vaihtaa noin usein.
- Anonyymi
Nykyään ajetaan samoilla öljyillä niin pitkään että vaihdan suodattimen joka kerta. Ennen vaihdettiin öljyt 5 tonnin välein niin silloin meni joka toinen kerta.
- Anonyymi
Vaihdan, koska on turbo. Öljyt ja suodattimen.
- Anonyymi
Öljynvaihto on turhaa. Olen ajanut 114000 km samoilla öljyillä, jotka oli autoa ostaessa. Auto ei ole koskaan ollut huollossa. Se on rahan tuhlausta.
- Anonyymi
Sinulla on joku laatuauto tehokkaalla moottorilla, joka ei rasitu lainkaan pitkässä matka-ajossa. Jotain oireita saattaa tulla 300000 km:n jälkeen. Niitä pitää sitten vaan kestää seuraavat 200000 km ja ostaa sitten uusi auto.
- Anonyymi
Tarviiko sähkömoottori vaseliinia, minkä väristä?
- Anonyymi
On karseeta, että aikoinaan kuviteltiin automaateille riittävän saman öljyn koko käyttöiän, koska niissä vaihteistoissa oli ns. "lifetime oilit". Se tarkoitti takuuaikaa.
- Anonyymi
Öljyt pystyy vaihtaa nätisti yläkauttaa öljytikusta jos semmonen on, juuri tätä suodatin kerran 2v:tta menetelmällä. Öljypumppu 20-30e.
- Anonyymi
Ruohonleikkurista pystyy kippaamalla valuttamaan öljyn pois juuri tikunreiästä myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruohonleikkurista pystyy kippaamalla valuttamaan öljyn pois juuri tikunreiästä myös.
Unohdin käsijarrun kun ajoin marinaan purjeveneelle mennessämme.
Auto valui mereen niin siitä meni kaikki nesteet vaihtoon.
Ja sisustus verhousta myöten.
Nyt se on kuin uusi.
- Anonyymi
Ford käy kerran vuodessa huollossa ja silloin siihen vaihdetaan öljyt ja suodattimet.
Veljellä vanhempi Toyota ja siihen hän vaihtaa itse 5 000 km välein öljyt ja suodattimet. - Anonyymi
"Kyllä"!!!
- Anonyymi
Tottakai kannattaa vaihtaa
- Anonyymi
Riippuu paljon ajaa.
- Anonyymi
Tottakai.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735