Painonpudotuspäiväkirja 3. viikko

Pituus ja paino noin 2kk sitten 161cm/ yli 88kg
Paino ennen päiväkirjan aloittamista 84kg
Paino ensimmäisen viikon jälkeen 81,6kg
Paino nyt 80,3kg eli -1,3kg on toisen viikon tulos.
Metodi: kutistaa ruoka-annokset 1/3 osaan entisestä (ja syödä harvemmin sipsejä).
Ruokavalio: vegaani
Erityishaasteet: BED ahmintahäiriö (ja keski-ikä).

Nyt voi jo sanoa, että ensi viikolla toivon pääseväni alle 80 kilon. 2kk sitten sopivat vaatteet tuntuvat jo siltä kuin pukeutuisi säkkiin. Silloin sain painon alas vain liikkumalla tehokkaammin. Ruokailuissa ei suuria muutosta tapahtunut, tein vain löntystelylenkeistä hkkitreenejä. Nyt kun aloitin tämän päiväkirjan, olen pienentänyt annoksia niin paljon, että liikunnan suhteen olen palannut rauhallisempaan menoon. Liikunta on minulle terapiaa, ei laihdutuskeino.

On melkein epäuskoinen olo. Yhden päivän romahduksesta huolimatta yli kilo viikossa. Ei haittaa yhtään, vaikka vauhti hidastuu tästä. Motivaatio jatkaa on niin suuri, että uskon selviäväni vaikeistakin päivistä.

51

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kilo tuli eilisestä,mutta niin ounastelinkin. Mutta ei ole morkkista koska en mässyyn sortunut.Yhden aterian olisin voinut olla syömättä.En tiennyt että kolmesta ateriasta tulee vatsa täyteen.Tiedämpähän seuraavalla kerralla ostaa vaan kolmelle aterialle ruokaa.

      LihavaLady onnittelut pudotuksesta.Ei se yksi huono päivä kaada koko urakkaa.

      • Kiitos! Ja mitä sinun punnitukseen tulee niin kilo on loppujen lopuksi tosi pieni painonnousu etenkin kun suhteutetaan meidän lähtöpainoon. Sinulla on jo terve ajattelutapa. Tuolla mentaliteetilla et voi epäonnistua.


      • Anonyymi
        LihavaLady kirjoitti:

        Kiitos! Ja mitä sinun punnitukseen tulee niin kilo on loppujen lopuksi tosi pieni painonnousu etenkin kun suhteutetaan meidän lähtöpainoon. Sinulla on jo terve ajattelutapa. Tuolla mentaliteetilla et voi epäonnistua.

        Kun on mekaaninen vaaka niin se tuloksen näkee puolen kilon tarkkudella.Mä yleensä pyöristän ylöspäin lukemaa jos on millinkin yli viivan. Olin kyllä yllättynyt kun vikan aterian "jouduin" syömään klo 20 että miten paljon mahalaukku on pienentynyt. Mä oon aina kuvitellut että mun mahalaukku on niin venynyt etten tule normaalista annoskoosta täyteen. Mutta oon huomannut näiden viikkojen aikana että sitä ruokaa ei tartte kaksin käsin vetää,että tulis täyteen. Uskon kyllä että toi mun kilo lähtee nopeesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on mekaaninen vaaka niin se tuloksen näkee puolen kilon tarkkudella.Mä yleensä pyöristän ylöspäin lukemaa jos on millinkin yli viivan. Olin kyllä yllättynyt kun vikan aterian "jouduin" syömään klo 20 että miten paljon mahalaukku on pienentynyt. Mä oon aina kuvitellut että mun mahalaukku on niin venynyt etten tule normaalista annoskoosta täyteen. Mutta oon huomannut näiden viikkojen aikana että sitä ruokaa ei tartte kaksin käsin vetää,että tulis täyteen. Uskon kyllä että toi mun kilo lähtee nopeesti.

        Ihmisen paino vaihtellee luokkaa /- 2.5 kg yhden vuorokauden sisällä, riippun nesteytyksen ja dietaaristen lopputuotteiden tilanteesta.

        Kun mittaushetkien ero on useita vuorokauia, on niissä kummassakin tuo /- 2.5 kg virhe. Silloin kahden yksittäisen mittaustuloksen ero on luokkaa /- 5 kg. Painon yksittäiset mittaustulokset ovat siis kelvotottomia seuranta/säätöarvoja.

        Hyvä säätöarvo on aamupainojen keskiarvo, joko 7 tai 14 vuorokauden aajalta. Minusta 14 vrk liukuva keskiarvo on parempi. Helppo ylläpitää taulukkolaskennalla (LibreOffice, Apace OpenOffice, Microsoft Office, y.m.s.).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen paino vaihtellee luokkaa /- 2.5 kg yhden vuorokauden sisällä, riippun nesteytyksen ja dietaaristen lopputuotteiden tilanteesta.

        Kun mittaushetkien ero on useita vuorokauia, on niissä kummassakin tuo /- 2.5 kg virhe. Silloin kahden yksittäisen mittaustuloksen ero on luokkaa /- 5 kg. Painon yksittäiset mittaustulokset ovat siis kelvotottomia seuranta/säätöarvoja.

        Hyvä säätöarvo on aamupainojen keskiarvo, joko 7 tai 14 vuorokauden aajalta. Minusta 14 vrk liukuva keskiarvo on parempi. Helppo ylläpitää taulukkolaskennalla (LibreOffice, Apace OpenOffice, Microsoft Office, y.m.s.).

        Joo kyllä on iltapaino enemän kuin aamupaino.Mä tarkoitan nyt aamupainoa ja sitä että mä 2,5 viikkoa sain kaloreita noin 800 päivässä ja eilen sain 2500 kcal.Eli nesteitä tuli kehoon.Sä et ole tainnut seurata tätä ketjua pidempään koska et näköjään tiedä mitä näissä ketjuissa on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen paino vaihtellee luokkaa /- 2.5 kg yhden vuorokauden sisällä, riippun nesteytyksen ja dietaaristen lopputuotteiden tilanteesta.

        Kun mittaushetkien ero on useita vuorokauia, on niissä kummassakin tuo /- 2.5 kg virhe. Silloin kahden yksittäisen mittaustuloksen ero on luokkaa /- 5 kg. Painon yksittäiset mittaustulokset ovat siis kelvotottomia seuranta/säätöarvoja.

        Hyvä säätöarvo on aamupainojen keskiarvo, joko 7 tai 14 vuorokauden aajalta. Minusta 14 vrk liukuva keskiarvo on parempi. Helppo ylläpitää taulukkolaskennalla (LibreOffice, Apace OpenOffice, Microsoft Office, y.m.s.).

        Eli kun vaaka näyttää - 4 kiloa niin mä en ole siis pudottanut painoa yhtään vaan lihonut?Miksi sitten mahan ympärys on pienentynyt jos paino ei ole pudonnut .sisältää nesteiden lähdön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä on iltapaino enemän kuin aamupaino.Mä tarkoitan nyt aamupainoa ja sitä että mä 2,5 viikkoa sain kaloreita noin 800 päivässä ja eilen sain 2500 kcal.Eli nesteitä tuli kehoon.Sä et ole tainnut seurata tätä ketjua pidempään koska et näköjään tiedä mitä näissä ketjuissa on kirjoitettu.

        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg aamusta seuraavaan aamuun.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg keskipäivästä seuraavaan keskipäivän.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg illasta seuraavaan iltaan.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg illasta seuraavaan aamuun.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg aamusta seuraavaan iltaan.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg keskipäivästä seuraavaan aamuun.
        j.n.e.

        Lyhyesti: Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg yhden vuorokauden sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun vaaka näyttää - 4 kiloa niin mä en ole siis pudottanut painoa yhtään vaan lihonut?Miksi sitten mahan ympärys on pienentynyt jos paino ei ole pudonnut .sisältää nesteiden lähdön.

        Painon yksittäiset mittaustulokset ovat kelvotottomia seuranta/säätöarvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg aamusta seuraavaan aamuun.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg keskipäivästä seuraavaan keskipäivän.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg illasta seuraavaan iltaan.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg illasta seuraavaan aamuun.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg aamusta seuraavaan iltaan.
        Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg keskipäivästä seuraavaan aamuun.
        j.n.e.

        Lyhyesti: Ihmisen paino vaihtelee luokkaa /- 2.5 kg yhden vuorokauden sisällä.

        No kerrohan miksi paino pysyy samassa pudotuksen jälkeen kunnes kalorivajetta on syntynyt niin paljon että paino tippuu? Eli tänään kun olen saanut 760 kcal niin mä lihon huomiseksi 2,5 kiloa.Hienoa. Mun kohdalla kyllä se kalorivaje näkyy puntarilla.

        En jatka enää tätä koska en pilaa toisen henkilön aloittamaa ketjua johon päivitän tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen paino vaihtellee luokkaa /- 2.5 kg yhden vuorokauden sisällä, riippun nesteytyksen ja dietaaristen lopputuotteiden tilanteesta.

        Kun mittaushetkien ero on useita vuorokauia, on niissä kummassakin tuo /- 2.5 kg virhe. Silloin kahden yksittäisen mittaustuloksen ero on luokkaa /- 5 kg. Painon yksittäiset mittaustulokset ovat siis kelvotottomia seuranta/säätöarvoja.

        Hyvä säätöarvo on aamupainojen keskiarvo, joko 7 tai 14 vuorokauden aajalta. Minusta 14 vrk liukuva keskiarvo on parempi. Helppo ylläpitää taulukkolaskennalla (LibreOffice, Apace OpenOffice, Microsoft Office, y.m.s.).

        Ihan kauheaa puppua. Kahden mittauksen ero ei koskaan voi olla viittä kiloa, ellei ole ammatiltaan norsu. Tarina on omasta päästä keksitty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun on mekaaninen vaaka niin se tuloksen näkee puolen kilon tarkkudella.Mä yleensä pyöristän ylöspäin lukemaa jos on millinkin yli viivan. Olin kyllä yllättynyt kun vikan aterian "jouduin" syömään klo 20 että miten paljon mahalaukku on pienentynyt. Mä oon aina kuvitellut että mun mahalaukku on niin venynyt etten tule normaalista annoskoosta täyteen. Mutta oon huomannut näiden viikkojen aikana että sitä ruokaa ei tartte kaksin käsin vetää,että tulis täyteen. Uskon kyllä että toi mun kilo lähtee nopeesti.

        Pieniin annoskokoihin tottuu yllättävän nopeasti. Minulla tuo vie pari viikkoa. Valitettavasti myös isoihin annoskokoihin tottuu nopeasti.

        Mittaamiseenkaan ei kannata kiinnittää liikaa huomiota koska se ei edistä laihtumista yhtään, pitää vaan syödä vähemmän kuin mitä kuluttaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pieniin annoskokoihin tottuu yllättävän nopeasti. Minulla tuo vie pari viikkoa. Valitettavasti myös isoihin annoskokoihin tottuu nopeasti.

        Mittaamiseenkaan ei kannata kiinnittää liikaa huomiota koska se ei edistä laihtumista yhtään, pitää vaan syödä vähemmän kuin mitä kuluttaa.

        Näinhän se on.Mutta musta on kiva pitää kirjaa painosta vaikka se ei kolmeen päivään muutu. Kun mä merkkaan painon ylös niin mä näen miten paino muuttuu viikon aikana.Mua ei stressaa merkata painoa ylös vaikka se olis sen muutaman päivän samassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on.Mutta musta on kiva pitää kirjaa painosta vaikka se ei kolmeen päivään muutu. Kun mä merkkaan painon ylös niin mä näen miten paino muuttuu viikon aikana.Mua ei stressaa merkata painoa ylös vaikka se olis sen muutaman päivän samassa.

        On erittäin harvinaista että aamusta-aamuun ei painossa olisi lainkaan muutosta. Sinulla saattaa olla viallinen vaaka.

        Paino vaihtelee vuorokauden aikana ainakin haarukassa -2.5 kg … 2.5 kg, on siis jotain k.o. väliltä. Kun tarkastellaan kahta yksittäistä painon mittaustulosta, niin kummassakin on tuo epävarmuus. Siispä kahden yksittäisen painon mittaustuloksen erotuksessa on -5 kg ... 5 kg epävarmuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On erittäin harvinaista että aamusta-aamuun ei painossa olisi lainkaan muutosta. Sinulla saattaa olla viallinen vaaka.

        Paino vaihtelee vuorokauden aikana ainakin haarukassa -2.5 kg … 2.5 kg, on siis jotain k.o. väliltä. Kun tarkastellaan kahta yksittäistä painon mittaustulosta, niin kummassakin on tuo epävarmuus. Siispä kahden yksittäisen painon mittaustuloksen erotuksessa on -5 kg ... 5 kg epävarmuus.

        Lopeta tuo valehtelu! -5 kg ... 5 kg epävarmuus on täyttä puppua.

        Minkä tahansa vaakan todellinen herkkyys ja tarkkuus tehtaan kalibrointivirheineen on puoli kiloa tai vähemmän. Ellei henkilövaakan toistettavuus kotioloissa samalle testipainolle - vaikkapa sanko täynnä vettä - ole peräkkäisissä mittauksissa 0,5 kiloa tai pienempi, vaaka on rikki. Otaniemen Excel-ihmeen on ihan turhaa sotkea tilastollista osittaisderivaattaa asiaan.

        Toimivassa ja toimivassa 20 euron digitaalivaakassa toistettavuus samalle massalle on tyypillisesti aina alle 200 grammaa.

        1) Aamupaino on AINA pienempi kuin iltapaino;
        2) Paino on aina suurempi ruokailun jälkeen;
        3) Paino on aina pienempi vessakäynnin jälkeen;
        4) Liikuntasuoritteen jälkeen paino saattaa vaihdella nautitun nestemäärän mukaan;
        5) Jos on tiedossa, että on ollut illalla "ryyppykierroksella" tai syönyt äärimmäisen tuhdin silli-meetrwursti-kinkku -illallisen, paino seuraavana aamuna voi olla poikkeuksellinen. Silloin on turha laahutua vaakan päälle.

        Henkilön oman painon vaihtelu on taviksella nautitun ruuan, suolan, hikoilun ja vastaavien muuttujien mukaan maksimissaan 2 - 3 kiloa vertailukelpoisissa olosuhteissa. Pitää verrata aina kahta vertailukelpoista painoa keskenään, tyypillisesti kahta aamupainoa keskenään. Kahden peräkkäisen aamun paino ei terveellä laihduttavalla ihmisellä koskaan ole viisi kiloa alhaisempi tai viisi kiloa suurempi kuin todellinen paino - se on puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On erittäin harvinaista että aamusta-aamuun ei painossa olisi lainkaan muutosta. Sinulla saattaa olla viallinen vaaka.

        Paino vaihtelee vuorokauden aikana ainakin haarukassa -2.5 kg … 2.5 kg, on siis jotain k.o. väliltä. Kun tarkastellaan kahta yksittäistä painon mittaustulosta, niin kummassakin on tuo epävarmuus. Siispä kahden yksittäisen painon mittaustuloksen erotuksessa on -5 kg ... 5 kg epävarmuus.

        Tuon väitteen mukaisesti maanantaina vaaka näyttäisi 95 kiloa ja tiistaina 105 kiloa. Aamusta aamuun kymmenen kilon heitto. Pelkkä satutuokio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On erittäin harvinaista että aamusta-aamuun ei painossa olisi lainkaan muutosta. Sinulla saattaa olla viallinen vaaka.

        Paino vaihtelee vuorokauden aikana ainakin haarukassa -2.5 kg … 2.5 kg, on siis jotain k.o. väliltä. Kun tarkastellaan kahta yksittäistä painon mittaustulosta, niin kummassakin on tuo epävarmuus. Siispä kahden yksittäisen painon mittaustuloksen erotuksessa on -5 kg ... 5 kg epävarmuus.

        Anteeksi nyt mutta mulla on ollut sama mekaaninen vaaka 25 vuotta joten kyllä se näyttää ihan oikein.Se vaaka ei ole koskaan heittänyt eri lukemaa vaikka punnitsen itseni useamman kerran herättyäni.

        Minä kerroin että tiedän kyllä että iltapaino on mulla 1,5 kiloa enemmän kuin aamupaino.Minä puhun nyt aamupainosta.Paino ei voi laskea joka päivä koska kalorivajetta ei tule minulla useampi tuhansia päivässä. Mulla alkaa huomenna neljäs viikko.Ekalla viikolla putosi paino joka päivä,koska nesteet lähti.

        En todellakaan ole lihonut huomiseksi 5 kiloa. Sinä toivot että olisin syönyt tänään tuhansia kaloreita jotta vaaka näyttäis 5 kiloa enemmän kuin tänään aamulla.


    • Anonyymi

      Lihava Lady, olet tuhti Typy!
      Pian saat ne lapset ja miehen kiitoradalle! 😅
      Tuo hiittailu luonnossa vapauttaa monenlaista stressiä.
      Onnea matkaasi!🍃🚶‍♀️ 👋🏃‍♀️👋🚶‍♀️👋🌾🍂
      Minerva

    • LihavaLady

      Kiitos, että pidätte keskustelun asiallisena! Paljon mukavampaa ilman väittelyä. Ja kiitos tsempistä! Mies on tosin singottu kiitoradalle jo ajat sitten, eikä uutta tule kuvioihin ikinä enää 😁

      • Anonyymi

        No,mies on tehnyt tehtävänsä, kun sanotaan, että ilman niitä ei olisi lapsia.

        Mutta siinä tapauksessa nauti luonnon tasapainottavasta rauhasta.
        Sinähän hoidat molempien osat, joten ei ole ihme, jos stressistä sait sen BED!
        OLET KAKSIN VERROIN TUHTI TYTTÖ! Nostan hattua! 🎩

        Minerva


    • Leivoin eilen sämpylöitä ja täytyy sanoa, että elämä olisi helpompaa jos ei tykkäisi leipomisesta niin paljon. Mutta ihan asiallisena syömiset silti pysyivät. Tänään taidan tehdä tuosta kaappiin unohtuneesta nyhtökaurasta jotain, ettei mene vanhaksi. Kävely tuntuu kevyeltä ja olo hyvältä. Tsemppiä kaikille kilokeijuille ensi viikkoon!

    • Tiedän, että paino on putoamassa vauhdilla ilman tämän kummempaa yrittämistä, mutta toivoisin selkeämpää muutosta vatsan seudulle. Olen liikunnan ansiosta pitänyt alakropan aika jäntevänä, jopa timminä hurjista painolukemista huolimatta. Voin esim. kävellä lyhyissä shortseissa ilman häpeää, vaikka reisistä vähän ylimääräistä löytyykin. Mutta keskivartaloani inhoan. Kyllä vyötärö on kaventunut, vaatteista sen huomaa, mutta silti vatsa pullottaa inhottavasti. Keski-iässä on terveysnäkökohdastakin tärkeää, että keskivartalolihavuudesta pääsee eroon.

      Jumppaamaan en kuitenkaan rupea. Rakastan liikuntaa, mutta jumpat ja lihastreenit on saatanasta.

      Ruokailuni ovat vakiintuneet kolmeen kertaan päivässä. Aamupala on tosi niukka. Pääruoan syön klo 13.00 ja se on niin tuhti, etten ollenkaan kaipaa ruokaa ennen iltaa.

      • Valitettavasti ihminen ei voi valita mistä laihtuu ja yleensä ylipaino lähtee viimeiseksi sieltä minne se ensiksi tuli.


      • Anonyymi

        Lihava Lady, tässä toinen samanmoinen vatsan seutuaan vaikeroiva. 😪
        Pidin aika tiukkaa patkäpaastoa n. 20 päivää, mutta viimeiset
        10 pvä olen syönyt 1600kcal/pvä, sillä en halua pitää 1200kcal/pvä kauemmin.
        63kg ahkerasta syöpöttelystä. Syyskuussa sama systeemi.
        Tänään ihania jauhoisia perunoita ja Hätälän lohta. Sellerijuomaa. Rasvakahvia.

        En ole kuin kävellyt 1tunti ja siivoskellut, mutta tänään otin 30min. Yogaa.
        Se paransi ryhtiä, auttoi hengittämään syvään ja sai rasvattu älynystyröitä.
        Jaksaa taas opiskella keskittyneesti yön hiljaiset tunnit.

        Hengitysharjoitukset vaikka sängyssä aamulla ja illalla voisivat olla sinulle hyväksi.
        Siksi tätä naputtelen. Sitä voi voimistella mukavasti jalkoja nostellen ja se vahvistaa vatsalihaksia antamaan tukea selkärankaan. You Tubesta löytyy liikkeitä.
        Ajattelin, että sinulla voi olla se makuuhuone yksityinen alue, missä voit hengähtää.
        Kyllä minä ne pennut tiedän... aina marisemassa mamia...

        Pääasia, että kohtelet kehoasi lempeydellä! 😚 KEHOSI työskentelee koko ajan parhaaksesi.
        Ei mitään kritiikkiä, vaan rauhoittavaa omien toimiensa oikaisua.

        Hyvää jatkoa sinulle tässä alkaneessa syksyssä. 💐🌾😀🍂

        Minerva


    • Anonyymi

      Kolme viikkoa takana. Paino 75 kiloa. - 4 kiloa.Lähti se tankkauspäivän kilokin pois.Viimeksi alle 75 (73 kg) olen painanut maaliskuussa 2020.

      • Hyvä hyvä! Sinulla sujuu tosi hienosti 😊


    • Meiltä kuoli koira tänään. On ollut aivan jyrän alle jäänyt olo koko päivän. En ole vahdannut syömisiäni, mutta ainakaan en ole syönyt itseäni tainnoksiin.

      • Anonyymi

        Voi ei.Otan osaa.

        Hyvin toi puuro vaikuttaa.Olo on kuis ois syönyt liikaa.Mutta eiköhän toi vatsa ole tyhjä puolen yön jälkeen kun käyn nukkuu. On tässä dietin aikana miettinyt että syönkö mä liikaa puuroa.Tosin kun syön sen omenan puuron kanssa niin ainakin kuitua saa,jonka takia varmaan tässä kolmen tunnin jälkeenkin on vatsa täysi. Mikä on ihan hyvä niin ei tartte edes miettiä ruokaa.

        Huomenna aion pitää taas einespäivän,mutta kolmella aterialla ja niiden lisäksi salaattia.Kalorit olen laskenut valmiiksi.Tänään oli päivällä taas olo että haluis repsahtaa kunnolla ja päätin että parempi sitten noita pieniä valmisruokia syödä päivän mittaan kuin sortua järjettömään määrään sokeria ja rasvaa.

        Huomenna tulee kaloreita 2400 mutta ei se mun diettiä kaada. Koska muuten saan ruuilla pudotettua ainakin kilon viikossa,niin on silleen syödä muutakin kuin salaattia ja puuroa.


    • Anonyymi

      Itse nuorempana tiputin painoa. Keino oli ravinnon ja kulutuksen seuranta, sekä monipuolinen liikunta. Huomasin, että paino saattoi pysyä samoissa lukemissa lähes viikon, jonka jälkeen tipahti nopeasti kunnes tasaantui.
      Paino ei itselleni kasaantunut nopeasti, vaan pikkuhiljaa vuosien aikana.
      Painon saa kyllä tilapäisesti nopeasti tippumaan, mutta pitempiaikainen ratkaisu vaatii myös aikaa ja ravinnon kulutuksen seurantaa.

    • Tämä päivä alkoi huonoilla uutisilla, mutta en anna sen masentaa. Kyllä tästäkin selvitään, kun selvittiin kerran eilisestäkin.

      Lapset ovat sairaana. Minä en edes muista milloin olisin viimeksi saanut pientäkään flunssaa, siitä on vuosia, mutta aina lasten sairastaessa pelkään, että se tarttuu. Olen muutenkin tällainen pahinta pelkäävä ja stressaava luonne. Nyt, kun toinen koira kuoli, pelkään jo etukäteen, että nuorempi saa siitä hirveän ahdistuksen ja käytösongelmia.

      Liittyyköhän tällainen (pienissä ja suurissa asioissa) ainainen veitsenterällä eläminen myös BED oireiden laukeamiseen. Mahdollisesti. Pitäisi opetella rennommaksi.

      • Anonyymi

        Kyllä voi laukaista.Kävin lukasee netissä niin stressi ja kuormittava elämäntilanne voi altistaa.Sulla ei varmasti tule olemaan helppoa. Mutta onko se mahdollinen ahminta ratkaisu,jos se morkkis sitten lisää sitä ahdistusta. Sitten sä sitä ahdistusta hoidat ruualla.Tämä on mun oma näkemys ja kokemus.

        Mä tein eilen illalla jonkinlaisen oivalluksen. Se miksi taas olen ostanut eineksiä johtunee siitä että mun diettiruuat on mauttomia. En haluis alkaa käyttää salaattien kanssa mitään salaatinkastikkeita. Aino mauste jota käytän on suola puurossa.

        LihavaLady tsemppiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi laukaista.Kävin lukasee netissä niin stressi ja kuormittava elämäntilanne voi altistaa.Sulla ei varmasti tule olemaan helppoa. Mutta onko se mahdollinen ahminta ratkaisu,jos se morkkis sitten lisää sitä ahdistusta. Sitten sä sitä ahdistusta hoidat ruualla.Tämä on mun oma näkemys ja kokemus.

        Mä tein eilen illalla jonkinlaisen oivalluksen. Se miksi taas olen ostanut eineksiä johtunee siitä että mun diettiruuat on mauttomia. En haluis alkaa käyttää salaattien kanssa mitään salaatinkastikkeita. Aino mauste jota käytän on suola puurossa.

        LihavaLady tsemppiä

        Tuo ruuan mauttomuus kyllä saa herkuttelemaan kaikella ylimääräisellä. Vegaanin elämän alkuvaiheilla kärsin omaa osaamattomuuttani siitä, ettei ruoka maistunut miltään. Nykyään oikein leikittelen mausteilla! Eli ei muuta kuin maustehyllylle vain!


      • Anonyymi
        LihavaLady kirjoitti:

        Tuo ruuan mauttomuus kyllä saa herkuttelemaan kaikella ylimääräisellä. Vegaanin elämän alkuvaiheilla kärsin omaa osaamattomuuttani siitä, ettei ruoka maistunut miltään. Nykyään oikein leikittelen mausteilla! Eli ei muuta kuin maustehyllylle vain!

        Tässä on vaan se ongelma ettei niitä mausteita voi laittaa salaattiin vai voiko?


    • Päivän ruuat:

      Aamupala veg.riisipiirakka paprikalevitteellä ja tuorekurkulla. Lounas Kaurakas putkipastaa ja nyhtökaurapihvejä sekasalaattia. Päivällinen sekasalaattia ja Falleroita. Iltapala voi jäädä syömättä. Useimmiten jää.

      • Anonyymi

        Mulla on kolmelta seuraava ateria.Eka oli klo 12. Ja vika ateria sitten normi tapaan klo 18. Hyvin noi valmiruuatkin pitää nälän pois. Ihan hyvät fiilikset vaikka poikkeenkin normaalista.Jaksaa taas ainakin muutaman päivän syödä salaattia ja puuroa.Mitkä siis on ihan ok mulle.Se on vaan kun on niin mautonta.Toki suolaa saan salaattijuustosta.Mutta nyt ostin samat mausteiset valmisruuat eli ehkä mun elimistö huutaa mausteita.Mä en silleen normaalisti syö kovin mausteisia ruokia.

        Mutta koska paino pudonnut siihen tahtiin niin eipä tässä ole kiire. 10 kiloa ensi kesään pitäis onnistua vaikka välillä syö noita eineksiä.


    • Anonyymi

      Lainaus: "Sinä toivot että olisin syönyt tänään tuhansia kaloreita jotta vaaka näyttäis 5 kiloa enemmän kuin tänään aamulla."

      Tuo vaakaukko kuuluu sarjaa ihmisiä, jotka toivovat muiden epäonnistuvan.

      On selvää, että samalla vaa'alla vertailukelpoisesti, parhaiten aamuisin, mitattuna epätarkkuus ei ole plus-tai-miinus viisi kiloa. Paino on mitä on, ja laihduttajalle on oleellista verrata samalla tavalla mitattua painoa eli samalla vaa'alla samaan aikaan samoissa vaatteissa tai vaatteitta. On ihan turha verrata omaa kotona mitattua aamupainoaan naapurissa kengät ja ulkovaatteet päällä mitattuun iltapainoon. Pelkät vaatteet ja kengät saattavat painaa kilon tai pari tai jouluateria sillin, perunalootan, suolakurkun, kinkun ja jouluoluen kera pari-kolme kiloa vielä seuraavana aamuna.

      Vaa'alle oleellista on toistettavuus. Jos samalle jo virrat sammuttaneelle - tai mekaaniselle - vaa'alle astuu viisi eri kertaa kymmenen sekunnin välein, ero mittausten kesken ei saa olla yli ½ kiloa. Jos ero on suurempi, vaaka on rikki tai se vain on huono ja tarkoitukseen kelpaamaton.

      Vaakan sijaan voi myös käyttää vyötä ja vyön reikiä referenssinä tai vaikkapa mittanauhaa.

      • Anonyymi

        Mulla on toiminut mekaaninen vaaka jo 25 vuotta eikä se mittaustulos useammlla kerralla ole heittänyt yhtään siitä ekasta lukemasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on toiminut mekaaninen vaaka jo 25 vuotta eikä se mittaustulos useammlla kerralla ole heittänyt yhtään siitä ekasta lukemasta.

        Vaakaukko sanoi, että voi heittää kymmenellä kilolla. Älytön väite, jolla yrittää lannistaa laihduttajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaakaukko sanoi, että voi heittää kymmenellä kilolla. Älytön väite, jolla yrittää lannistaa laihduttajia.

        Taisi väittää että -2.5 kg. Heittoa on kyllä johtuen punnitettavasta mutta ei noin paljoa. Minusta painoa ei tarvitse seurata kovinkaan usein ja jos paino on noussut pari kiloa niin on syytä pienentää annoksia/syödä kevyempää ruokaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Taisi väittää että -2.5 kg. Heittoa on kyllä johtuen punnitettavasta mutta ei noin paljoa. Minusta painoa ei tarvitse seurata kovinkaan usein ja jos paino on noussut pari kiloa niin on syytä pienentää annoksia/syödä kevyempää ruokaa.

        Vaakaukko sanoi, että "kahden yksittäisen painon mittaustuloksen erotuksessa on -5 kg ... 5 kg epävarmuus."

        Siis kun menee kahtena peräkkäisenä aamuna vaa'alle, ero voi todellisuudessa olla 10 kiloa. Täyttä roskaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaakaukko sanoi, että "kahden yksittäisen painon mittaustuloksen erotuksessa on -5 kg ... 5 kg epävarmuus."

        Siis kun menee kahtena peräkkäisenä aamuna vaa'alle, ero voi todellisuudessa olla 10 kiloa. Täyttä roskaa.

        Minulla eroa voi kyllä olla tuollaiset 1.5 kiloa parin päivän sisällä. Koska heittoa on noin paljon niin käyn vaa'assa yleensä kerran viikossa.

        Kun tuo painon vaihtelu johtuu punnittavasta niin sille ei oikein voi tehdä mitään.


    • Otan riskin ja teen ruuaksi soijalasagnea. Se on niin hyvää, että tulee helposti syötyä ylitarpeen. Nyt laitan rasioihin heti, kun jäähtyy. Kun on valmiiksi annoksissa, toivottavasti se nostaa ylensyönnin kynnystä.

      • Oletko kokeillut tehdä raakana pakkaseen? Pastitiota pitäisi kokeilla ja mielellään soijarouheesta.


    • Anonyymi

      Paino nousi eilisestä kilolla,mutta se oli odotettavissa. Vaikka laihduttaja ei saa repsahtaa,niin aion pitää perjantaina herkkupäivän. Ja aion hyvällä omallatunnolla nauttia siitä päivästä. Uskallan ottaa sen riskin.Mä en loppuikääni jaksa syödä pelkkiä diettiruokia.

      • Laihduttaja saa repsahtaa mutta repsahduksesta pitää päästä nopeasti yli. Pysyvä dieetti pitäisi mielellään miettiä jo ennen laihdutusta ja viimeistään laihdutuksen aikana. Paluu vanhaan lihottaa myös entiselleen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Laihduttaja saa repsahtaa mutta repsahduksesta pitää päästä nopeasti yli. Pysyvä dieetti pitäisi mielellään miettiä jo ennen laihdutusta ja viimeistään laihdutuksen aikana. Paluu vanhaan lihottaa myös entiselleen.

        Siinpä oli monta ihan täysin oleellista asiaa muutamassa lauseessa.


    • Anonyymi

      Tarkoitus ei ole palata entiseen. Jotkut rentoutuu alkoholin ja tupakan kanssa.Minulla ei kumpaakaa noista rentoutumismuotoina. Ei ole tarkoitus kun pitäytyä tossa yhdessä päivässä,jolloin saan syödä rennommin ja epäterveellisemmin.Kohta mulla on neljä viikkoa täynnä ilman mässypäivää.Ja mulle neljä viikkoa on pitkä aika olla ilman lempiherkkuja.

      Kun aloitin dietin niin mulla ei ollut tarkoitus olla koko projektia ilman herkkupäivää. Joten kun melkein neljä viikkoa ollut ilman herkkuja niin mulle se on hyvä saavutus.

      Mä haluan nauttia elämästä ilman että se ois koko vuoden pelkkää salaatin ja puuron syömistä.

      • Näinpä. Yksi painon nousun syy on jatkuva herkuttelu mutta kyllä laihduttajakin voi herkutella silloin tällöin. Minulla jää herkuttelu viikonlopulla väliin kun lähden suoraan mökiltä kotiin käymättä välillä kahvilla.


    • Paino nyt 79,6kg eli alle 80 kilon hurahti helposti, vaikka ruokailut ovat menneet päin persausta koko viikon. Oltiin patikoimassa. Ehkä se vähän auttoi. 2 päivän metsäreissulla ei voi syödä rajattomasti. Aloitan 4. vkon keskusteluketjun, kunhan ennätän.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon 80 kilon alittamisesta. Itselläni mässypäivä nosti painoa puolella kilolla. Harmiitti että mulla oli jo morkkis valmiina.Eli en todellakaan nauttinut herkuttelusta. Mutta tiedämpähän nyt etten vähään aika pidä samanlaista päivää.

        Mä oon syönyt salaatissa vihreää paprikaa,koska punaisia paprikoita ei ole ollut myynnissä.Noi vihreät on vaan mun mielestä älyttömän väkevän makuisia joista mulle jää jälkimaku suuhun.Aattelin vaihtaa sen päärynään.Kuitenkin ruuan pitäis maistua hyvältä.


    • Minäkään en tykkää siitä vihreästä paprikasta. Ihan liian kitkerää 😖 Ja morkkiksessa herkuttelu on aina virhe, mutta onneksi tuollaiset hetkelliset herkuttelut on nopeasti kuitattu.

    • Hienoa että tuloksia on saatu. Itsekin laihdutan ja paino oli viime mittauksessa 88,5kg ja alkaa jo tuntua monet vanhat paidat säkkimäisiltä. Kengätkin mahtuu paremmin jalkaan. Kokelin tässä vanhaa sormusta ajalta 26kg vähemmän ja ihmettelin miten sormetkin voi lihoa. Tänään laihdutusruokana ollut yksi voileipä voilla, näkkileipää ilman päällisiä, lihakeittoa kasviksilla ja omenaa. Lihotusjuomana nyt illalla onkin taas wiskiä. Onneksi ei tee muit herkkuja mieli. Tsemppiä kaikille. PS. Eikö sopivin aika punnitukseen olisi heti aamulla herättyä. Tällöin tulokset olisi aina vakio-olosuhteissa ja päivän syömisten ja juomisten ja suolen ja virtsarakon toiminnan vaikutus olisi eliminoitu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1253
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1157
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1156
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      601
      1114
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1027
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      964
    Aihe