Näettekö painajaisia?

Minä en sellasia oikeasti pelottovia ainakaan, mutta viime yönä oli kyllä aika kamala, kun unessa huomasin että mulle oli ilmaantunut kalju kohta päälaelle. Ei nyt jumalauta sellasta, enhän mä ole paljoa päälle viittäkymmentä edes ja jo kaljuuntumassa. Oli se hirveetä, mutta onneksi vain unta.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus nään. Ne on sellaisia ahdistavia unia. Liittyy varmaan alitajunnasta kumpuaviin pelkoihin tai huoliin.

      • Minä näen jonkinlaista painajaisunta, että olen yli 30-vuotiaana jälleen armeijan peruskoulutuskaudella, jonka olen jo kerran suorittanut. Unissa olen yli-ikäinen, mutta armeijassa jälleen. Mukavampia unia on se, että olen jälleen lukiossani. Sielläkin olen yli-ikäisenä ja läsnä uudempaan kertaan monen entisen lukiokaverini kanssa. Mitäkähän tälläiset unet kertovat? Osaatko selittää?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minä näen jonkinlaista painajaisunta, että olen yli 30-vuotiaana jälleen armeijan peruskoulutuskaudella, jonka olen jo kerran suorittanut. Unissa olen yli-ikäinen, mutta armeijassa jälleen. Mukavampia unia on se, että olen jälleen lukiossani. Sielläkin olen yli-ikäisenä ja läsnä uudempaan kertaan monen entisen lukiokaverini kanssa. Mitäkähän tälläiset unet kertovat? Osaatko selittää?

        "Mitäkähän tälläiset unet kertovat? Osaatko selittää?"

        -Armeijakammo tai ahdistus, että olisit vanhempana nuorukaisten leirissä? Ikäkriisi? :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        "Mitäkähän tälläiset unet kertovat? Osaatko selittää?"

        -Armeijakammo tai ahdistus, että olisit vanhempana nuorukaisten leirissä? Ikäkriisi? :)

        Kiitos selittämisehdotuksista. Mitäs viikonloppuun kuuluu?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minä näen jonkinlaista painajaisunta, että olen yli 30-vuotiaana jälleen armeijan peruskoulutuskaudella, jonka olen jo kerran suorittanut. Unissa olen yli-ikäinen, mutta armeijassa jälleen. Mukavampia unia on se, että olen jälleen lukiossani. Sielläkin olen yli-ikäisenä ja läsnä uudempaan kertaan monen entisen lukiokaverini kanssa. Mitäkähän tälläiset unet kertovat? Osaatko selittää?

        Mä olen kans tosi usein unissani koulussa. Mitään painajaisia ne ei ole, lähinnä siellä on hauskaa.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Kiitos selittämisehdotuksista. Mitäs viikonloppuun kuuluu?

        Nuo tuli mieleen.

        Vähän järjestelty huonekaluja eri paikoille, siistitty nurkkia eli roskiin joutavaa roskiin, muut siististi säilöön tai paikoilleen.

        Puoliso pakkeloi lisäksi eteisen seinää. Poisti yhden kapoisen ikkunan ja teki seinän tilalle, niin nyt levytetty pinta pakkeloitu toistamiseen, hionta, pölyt pois ja tapetti pintaan, listat paikoilleen. Valmis.


      • JustJust kirjoitti:

        Mä olen kans tosi usein unissani koulussa. Mitään painajaisia ne ei ole, lähinnä siellä on hauskaa.

        Mielenkiintoista, että sinäkin olet ollut koulussa. Itse olen ollut unissani ainakin kaksi ylimääräistä kertaa ylioppilaskirjoituksissa. Kaksi ainetta reaalissa meni varsinaisissa kirjoituksissa laudaturin arvoisesti, mutta unissa en saakaan laudaturia, joten petyn unissani. Englannin tai jonkun kielen kyllä kirjoitin ainakin kerran unissani paremmin.

        Oikeastaan minullakaan koulu-unet varsinaisesti ole painajaisia!


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Nuo tuli mieleen.

        Vähän järjestelty huonekaluja eri paikoille, siistitty nurkkia eli roskiin joutavaa roskiin, muut siististi säilöön tai paikoilleen.

        Puoliso pakkeloi lisäksi eteisen seinää. Poisti yhden kapoisen ikkunan ja teki seinän tilalle, niin nyt levytetty pinta pakkeloitu toistamiseen, hionta, pölyt pois ja tapetti pintaan, listat paikoilleen. Valmis.

        Ei muuta kuin hyvää viikonlopun jatkoa ja kauniita unia. Itse taidan lopetella tähän tämänpäivän osalta, joten öitä ja kauniita unia! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Ei muuta kuin hyvää viikonlopun jatkoa ja kauniita unia. Itse taidan lopetella tähän tämänpäivän osalta, joten öitä ja kauniita unia! :)

        Kiitos. Mä taidan jäädä joksikin aikaa täältä tauolle. Keskittyä vähän muuhun. Joten jos ei näy nimimerkkiä, en ole täällä. :)

        Öitä, iltoja ja hyvää syksyä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kiitos. Mä taidan jäädä joksikin aikaa täältä tauolle. Keskittyä vähän muuhun. Joten jos ei näy nimimerkkiä, en ole täällä. :)

        Öitä, iltoja ja hyvää syksyä.

        MCMLXXVI: "Mä taidan jäädä joksikin aikaa täältä tauolle. Keskittyä vähän muuhun. Joten jos ei näy nimimerkkiä, en ole täällä. :)"

        Toivottavasti et ole liian pitkää poissa! Itsekin palasin sittenkin ainakin hetkeksi täksi illaksi. Hyvää syksyä sinnullekin ja lähimmäisillesi.


    • Anonyymi

      merkityksellinen uni

      ehkä oivalsit jotakin i

    • Vain ja ainoastaan painajaisia. Eiköhän ne "ihanat unet" muillakin kuulu pääasiassa toiveajatteluun.

    • Anonyymi

      Minä näin päiväunillani pamaus-painajaisen: piti yrittää kytkeä jotain voimakasvirtaista starttimoottoria suoraan akkuun pyörimään, kova pamaus kuului kun 100A teholla johtimet ottivat yhteen, heräsin.

    • randombypasser

      En tiiä mitä unia nään, kun en muista mitään aamulla. Joskus yöllä herätessä on havainto unesta, mutta kunnolla herätessä ei muuta muistikuvaa että jotain näin. Eka uni varmaan viiteentoista vuoteen jonka muistin aamulla kunnolla, oli pari yötä sitten ja se oli todella hämmentävää aamulla. Valitettavasti se ei ollut painajainen.

    • Anonyymi

      Mutta tuollainen painajainen että unessa näkisit, kun katsoisit peiliin itseäsi takaapäinkin mille hiukset näyttävät, niin sitten takaraivossa olisi joku patti, ja tarkemmin sitä katsoen se olisikin silmä joka avaisi ripsensä hiuksen lomasta ja tuijottaisi itseäsi.

      Tuollaisia kammottaviakin juttuja sarjassa jota olen katsonut jo 15 osaa, jotkut huonoja mutta tuo on jo melkoinenkin.

      Eivät läheskään kaikki ole tuollaisia on monenlaisia tarinoita Wes Cravenin juttu olisi, siis ohjaama jakso kai seuraavana mahtaa olla kauhua tuo...

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe