Kalorivaje on tärkein,tyhmyys lihottaa eniten,napostelu

Anonyymi

Se ei riitä että tietää tarkat syödyt kalorit joka päivä,kaloreita tärkeämpi merkkaus on kalorivaje.
Kun merkkaa joka päivä vain syödyt kalorit,niin niistä muodostuu vain numeroita mitä ei ajattele sen kummemmin.
Seuranta onnistuu parhaiten kun merkkaa joka päivä myös kalorivajeen
1 syödyt kalorit
2 päivän aikana kulutetut kalorit,ne riippuu aivan liikuntasuorituksista ja arkiaktiivisuudesta.

Esim jos on syönyt 2500 kaloria ja pyöräillyt 4 tuntia 300x 4=1200 kal
Peruskulutus 2000kal 1200 kal =3200 kal eli kalorivaje päivässä n 700 kal
(vajetta saattaa tulla enemmänkin tai vähemmän,se riippuu vauhdista)

Jos plus kaloreita tulee vähänkin alkaa lihominen

TYHMYYS LIHOTTAA ENITEN
Eli liian isot annoskoot esim rasvasta ruokaa isoja määriä kerralla TAI suuria karkki tai pulla yms määriä.Kertaannoksella ottaa helposti jollakin herkulla yli 2000 kaloria lyhyessä ajassa.
-sopivat annoskoot on yleensä 200-700 kaloria,ainakin yksi ateria saa olla n 700 kal

Toinen lihottava tapa on napostelu.Jos esim välillä syö muutaman minutin välein keksin jossa on 50 kaloria tulee siitäkin helposti 500 ylimääräistä kaloria tai enemmän.
Koska jo 6 keksiä sisältää 300 kal

Se pitää siis ajatella joka päivä olenko minä kuluttanut enemmän energiaa vai syönyt enemmän mitä olen kuluttanut.

37

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä ihme sitten. Olenkin ihmetellyt sitä että joku vetää kilotolkulla lidlin hedelmätoffeeta laihtuakseen ja vielä piilottaa niitä kellariin itsepetoksen huipentumana. Tyhmyyttä se munkin mielestä on.

      • Anonyymi

        Saa sitä karkkia syödä jos ei syö liikaa.Näitä asioita pitää ajatella yläpäällä eikä alapäällä.


      • Anonyymi

        Sehän on tyhmää maksaa karkista ja suklaasta 25-30 euroa kilo jos ostaa vain pieniä pakkauksia,.Isommissa pusseissa ja suklaalevyissä hinta on vain 5 euroa kilo.

        Olen aina syönyt karkkia ja suklaata ja tulen AINA syömäänkin,enkä ole lihava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tyhmää maksaa karkista ja suklaasta 25-30 euroa kilo jos ostaa vain pieniä pakkauksia,.Isommissa pusseissa ja suklaalevyissä hinta on vain 5 euroa kilo.

        Olen aina syönyt karkkia ja suklaata ja tulen AINA syömäänkin,enkä ole lihava.

        Minä en pidä karkista enkä suklaasta. Minä pidän juustosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tyhmää maksaa karkista ja suklaasta 25-30 euroa kilo jos ostaa vain pieniä pakkauksia,.Isommissa pusseissa ja suklaalevyissä hinta on vain 5 euroa kilo.

        Olen aina syönyt karkkia ja suklaata ja tulen AINA syömäänkin,enkä ole lihava.

        Alapäähänkö sinä sitä karkkia tunget? Vähän kuin suppona? Ei imeydy sokerit?

        En pidä järin viisaana syödä karkkia laihdutuskuurilla eikä muutenkaan. Tyhmää se munkin mielestä on kun se on pelkkää tyhjää glukoosisiirappia. Sokeri on syövän ravintoa ja pilaa suolistobakteerit. Suklaa on oikeestaan suositeltava, ainut jolla oikeaa ravintoarvoa ja terveysvaikutuksiakin. Runsaasti kaliumia, magnesiumia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tyhmää maksaa karkista ja suklaasta 25-30 euroa kilo jos ostaa vain pieniä pakkauksia,.Isommissa pusseissa ja suklaalevyissä hinta on vain 5 euroa kilo.

        Olen aina syönyt karkkia ja suklaata ja tulen AINA syömäänkin,enkä ole lihava.

        "Sehän on tyhmää maksaa karkista ja suklaasta 25-30 euroa kilo jos ostaa vain pieniä pakkauksia,.Isommissa pusseissa ja suklaalevyissä hinta on vain 5 euroa kilo.

        Olen aina syönyt karkkia ja suklaata ja tulen AINA syömäänkin,enkä ole lihava."

        Miksi laihdutat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tyhmää maksaa karkista ja suklaasta 25-30 euroa kilo jos ostaa vain pieniä pakkauksia,.Isommissa pusseissa ja suklaalevyissä hinta on vain 5 euroa kilo.

        Olen aina syönyt karkkia ja suklaata ja tulen AINA syömäänkin,enkä ole lihava.

        "Sehän on tyhmää maksaa karkista ja suklaasta 25-30 euroa kilo"

        Tyhmää maksaa karkista ja suklaasta kun voi ostaa samalla rahalla kunnollista ruokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alapäähänkö sinä sitä karkkia tunget? Vähän kuin suppona? Ei imeydy sokerit?

        En pidä järin viisaana syödä karkkia laihdutuskuurilla eikä muutenkaan. Tyhmää se munkin mielestä on kun se on pelkkää tyhjää glukoosisiirappia. Sokeri on syövän ravintoa ja pilaa suolistobakteerit. Suklaa on oikeestaan suositeltava, ainut jolla oikeaa ravintoarvoa ja terveysvaikutuksiakin. Runsaasti kaliumia, magnesiumia jne.

        Syöpäsolut RAKASTAA dieetistä saatavia lyhyitä ja tyydytettyjä rasvahappoja. Tarviihan koko ajan monistuvat solut rakenteita solukalvoilleen. Syöpäsoluille kelpaa myös elimistön liikaproteiineista muodostama glukoosi ja ne rasvahapot energiaksi.


    • Anonyymi

      Mikä tuossa avauksen pelleilyssä on taas teema eli miksi avaus on tehty?

      • Anonyymi

        Avaaja on tikkulaiha, entinen ultraläski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaaja on tikkulaiha, entinen ultraläski.

        Kyllä minä läski olen ennen ollutkin,nyt pitää vain varoa ettei tule uudestaan läskiksi.


    • Anonyymi

      Näin se on asia.Mitään EI saa syödä liikaa.Lihominen tulee vain siitä kun syö LIIKAA jotain ruokaa tai herkkua.

      Paino PYSYY SAMASSA vaikka syö hyvin aamusta iltaan kun ei syö liian suuria määriä ja harrastaa paljon liikuntaa.

      Näillä metodeilla saa turvallisesti syödä noin 2700 kaloria joka päivä,eikä tarvitse pelätä lihomista.
      Sopivasta syömisestä on muutenkin hyötyä esim hormoonitoiminnalle yms
      Esim Testosteroditaso pysyy korkeana kun ei syö liian vähän tai liian paljon.

      • Anonyymi

        Minun testotredoditasoni on äärettömän korkea kun syön HYVÄÄ karkkia ja piilotan ne kelkariin. Moni nuori nainen on kehunut tesrtodredoniani kun esittelen alavatsaani kaupoissa. Kerron että voin esitellä myös pananiani mutta sitten naiset kutsuu vartijan.


      • Anonyymi

        "Esim Testosteroditaso pysyy korkeana kun ei syö liian vähän tai liian paljon"

        Joo "testosterodi" tason korkealla pitäminen onkin näin keski-ikäiselle naisihmiselle tosi tärkeä juttu laihdutuksessa.

        "Lihominen tulee vain siitä kun syö LIIKAA jotain ruokaa tai herkkua."

        Mahtava oivallus. Enpä olisi millään itse keksinyt...


    • Anonyymi

      Sellaisen on vaikea ymmärtää juopon addiktiota joka ei itse tarvitse alkoholia mihinkään. Sama asia kun on kyse makeasta ja siihen addiktoitumisesta.

      Silmät pyöreänä kattoo kun yksi puolustaa verissä päin karkin ja kakun syömistään. Tärkein ensin. Oudommaksi asia vielä menee kun joku piilottaa karkkinsa kellariin itseltään. Makea on koko ajan mielessä niin kovasti että sitä pitää koettaa koko ajan "hallita". Ihminen jolla ei moisia ole ei tarvi hallita mitään olematonta. Karkkihylly ei herätä mitään himoja.

      Minusta tuossa tilanteessa voisi hakea apua vaikka vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta tai jostain sokeririippuvaisten tukiryhmästä. Paha olo varmasti on aluksi kun keho on marinoitu viinalla vuosia mutta kyllä siitä kuulemma irti pääsee kun vaan nöyrtyy yrittämään. Nöyryys vaan ei ole addiktin luonteenpiirre vaan muiden tyhmäksi ja läskiksi haukkuminen tuo vähän itsetunnon kohotusta vaikkei oma addiktio sillä häviä.

      Usein alkoholin tuoma pelastus omien tunteiden käsittelyn sijaan vaihtuukin sokeririippuvuuteen. Siihenkin löytyy tukea jos vain hakee.

      • Alkoholismi muuttuu monella joksikin muuksi riippuvuudeksi, ei välttämättä sokeririippuvuudeksi. Karppausta ei tuon takia kannata aloittaa koska riski siitä että siitä tulee uusi riippuvuus on suuri. Tälläkin palstalla tapaa karppausriippuvaisia ja kyse on ihan todellisesta ongelmasta.

        Pääongelmia varten on psykologit ja psykiatrit sekä terapeutit. Vertaistukikin voi auttaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Alkoholismi muuttuu monella joksikin muuksi riippuvuudeksi, ei välttämättä sokeririippuvuudeksi. Karppausta ei tuon takia kannata aloittaa koska riski siitä että siitä tulee uusi riippuvuus on suuri. Tälläkin palstalla tapaa karppausriippuvaisia ja kyse on ihan todellisesta ongelmasta.

        Pääongelmia varten on psykologit ja psykiatrit sekä terapeutit. Vertaistukikin voi auttaa.

        Olisitko sinä insuliini- ja laihdutuslääkeriippuvaisena ja kovana kaljottelijana nyt tätä asiaa hyvä arvioimaan? Karppaus sisältää aitoa ruokaa, vihanneksia ja hyviä proteiineja ja on verensokerin tasaaja eikä silloin tarvitse vahingollisia lääkkeitä, viinaa ja sokeria korjaamaan aivokemian epätasapainoa.

        Jos ruoka voi olla lääke niin sellainen on hyvin kannatettava ruokavalio. Sehän sinua kismittää kun et itse ole päässyt eroon kemiallisista riippuvuuksistasi jos joku pärjää ilman lääkkeitä. Sinäkin pääsisit kaljasta eroon kun vain vähän edes yrittäisit. Mutta addikti pelkää että elämä romahtaa kun se rakas kulta, viina ja sokeri riistetään. Nämä on ihan omia valintoja minkä jokainen voi itse tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko sinä insuliini- ja laihdutuslääkeriippuvaisena ja kovana kaljottelijana nyt tätä asiaa hyvä arvioimaan? Karppaus sisältää aitoa ruokaa, vihanneksia ja hyviä proteiineja ja on verensokerin tasaaja eikä silloin tarvitse vahingollisia lääkkeitä, viinaa ja sokeria korjaamaan aivokemian epätasapainoa.

        Jos ruoka voi olla lääke niin sellainen on hyvin kannatettava ruokavalio. Sehän sinua kismittää kun et itse ole päässyt eroon kemiallisista riippuvuuksistasi jos joku pärjää ilman lääkkeitä. Sinäkin pääsisit kaljasta eroon kun vain vähän edes yrittäisit. Mutta addikti pelkää että elämä romahtaa kun se rakas kulta, viina ja sokeri riistetään. Nämä on ihan omia valintoja minkä jokainen voi itse tehdä.

        En käytä insuliinia enkä ole kova kaljoittelija. Verensokerini ovat tavoitearvoissa ja metformiini jopa pidentää elinikää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko sinä insuliini- ja laihdutuslääkeriippuvaisena ja kovana kaljottelijana nyt tätä asiaa hyvä arvioimaan? Karppaus sisältää aitoa ruokaa, vihanneksia ja hyviä proteiineja ja on verensokerin tasaaja eikä silloin tarvitse vahingollisia lääkkeitä, viinaa ja sokeria korjaamaan aivokemian epätasapainoa.

        Jos ruoka voi olla lääke niin sellainen on hyvin kannatettava ruokavalio. Sehän sinua kismittää kun et itse ole päässyt eroon kemiallisista riippuvuuksistasi jos joku pärjää ilman lääkkeitä. Sinäkin pääsisit kaljasta eroon kun vain vähän edes yrittäisit. Mutta addikti pelkää että elämä romahtaa kun se rakas kulta, viina ja sokeri riistetään. Nämä on ihan omia valintoja minkä jokainen voi itse tehdä.

        Milloin HPV:n kulta on riistetty?


      • valitim1000 kirjoitti:

        Milloin HPV:n kulta on riistetty?

        Mökkielämä vei oluen koska paikallisen Alkon valikoima oluiden suhteen on surkea ja ravintolaan on 10 km matkaa.

        Verensokerini ovat oikein hyvät. Pitkä sokeri 43 kun terveen ylin arvo on 42 ja hyvä hoitotasapaino alle 48. Paastot jopa alle 5 mmol/l kun normaali on 4-6.

        Karppaus ei ole mitenkään erityisen tehokas diabeteksen hoidossa. Lyhyellä aikajänteellä eli 3-6 kk ajanjaksolla parantaa pitkää sokeria 0.5 prosenttiyksikköä mutta ei enää pitkällä tähtäimellä. Tuo selviää varsin hyvin tästä blogikirjoituksesta: 'Vähähiilihydraattinen (VHH) ruokavalio ja diabetes'.

        Karppaajien mukaan suositusruokavalio rajoittaa kasviksia mutta todellisuudessa karppaus rajottaa raskaasti täysjyvää, hedelmiä ja palkokasveja. Hulluimmat versiot myös juureksia ja kasviöljyjä.


    • Anonyymi

      Aloittajalta kysyisin oletko itse kuinka tyhmä kun olet kerran lihonut?

      • Anonyymi

        Olen minä tehnyt tyhmyyksiä,ei siinä ole mitään järkeä syödä sellaisia kaloriannoksia kerralla.
        Esim kedab ranskalaisilla perunoilla 2000 kal pitsa 800 kal,karkki 300g 1200 kal .

        Niin ei kannata KOSKAAN syödä edes silloin kun on laihtunut ja pitää yllä samaa painoa,koska isolla vaivalla laihdutetut kilot tulee vauhdilla takaisin,jo 3 messa päivässä lihoo kilon oikeaa läskiä.

        Laihdutan yleensä suurilla kaloreilla ja paljolla liikunnalla.Voisin nyt kokeilla iltasyönnin lopettamista 4 jäksi päiväksi.Näin kalorit pienentyy puolella,mutta siinäkin on suuri vaara lihoa takaisin.Se on ainakin varma juttu että matalilla kaloreilla ei kannata olla sitä kauempaa aikaa.
        Paino laskee pysyvästi hitaammalla tahdilla ja suuremmilla kaloreilla.
        Nopean laihtumisen jälkeen seuraa yleensä AINA nopea painonnousu,tästä on paljon omaakin kokemusta monista aikaisemmista laihdutuskuureista.

        Nyt tällä hetkellä pyöräilen 4-5 tuntia joka päivä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen minä tehnyt tyhmyyksiä,ei siinä ole mitään järkeä syödä sellaisia kaloriannoksia kerralla.
        Esim kedab ranskalaisilla perunoilla 2000 kal pitsa 800 kal,karkki 300g 1200 kal .

        Niin ei kannata KOSKAAN syödä edes silloin kun on laihtunut ja pitää yllä samaa painoa,koska isolla vaivalla laihdutetut kilot tulee vauhdilla takaisin,jo 3 messa päivässä lihoo kilon oikeaa läskiä.

        Laihdutan yleensä suurilla kaloreilla ja paljolla liikunnalla.Voisin nyt kokeilla iltasyönnin lopettamista 4 jäksi päiväksi.Näin kalorit pienentyy puolella,mutta siinäkin on suuri vaara lihoa takaisin.Se on ainakin varma juttu että matalilla kaloreilla ei kannata olla sitä kauempaa aikaa.
        Paino laskee pysyvästi hitaammalla tahdilla ja suuremmilla kaloreilla.
        Nopean laihtumisen jälkeen seuraa yleensä AINA nopea painonnousu,tästä on paljon omaakin kokemusta monista aikaisemmista laihdutuskuureista.

        Nyt tällä hetkellä pyöräilen 4-5 tuntia joka päivä

        Kebab-lihassa on Finelin mukaan 212 kcal per 100 g ja ranskalaisissa 316 kcal per 100 g. Keskimäärin siis noin 250 kcal. Tuskin saat mistään pikaruokapaikasta 800 g annosta vaan todennäköisemmin 400 g ja 1000 kcal.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kebab-lihassa on Finelin mukaan 212 kcal per 100 g ja ranskalaisissa 316 kcal per 100 g. Keskimäärin siis noin 250 kcal. Tuskin saat mistään pikaruokapaikasta 800 g annosta vaan todennäköisemmin 400 g ja 1000 kcal.

        Tämän mukaan siinä on 1500 kaloria,ja siihen kun lisää ison kolajuoman niin tulee lähes 2000 kaloria.
        Näissä hyvän maun salaisuus on nimenomaan suuressa rasvamäärässä.Esim pakastetuista ranskalaisista perunoista saa puolet paremman makuisia jos kypsentää ne upporasvassa,näin kalorimäärä kasvaa puolella,mutta ruoka on herkullista.

        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1252029


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän mukaan siinä on 1500 kaloria,ja siihen kun lisää ison kolajuoman niin tulee lähes 2000 kaloria.
        Näissä hyvän maun salaisuus on nimenomaan suuressa rasvamäärässä.Esim pakastetuista ranskalaisista perunoista saa puolet paremman makuisia jos kypsentää ne upporasvassa,näin kalorimäärä kasvaa puolella,mutta ruoka on herkullista.

        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1252029

        Tätä roskaa ja pitsoja tilataan erittäin paljon nykyään kotiin.

        Eivät varmasti tilaisi,jos tietäisivät että se lihottaa,ei sitä eikä muuta lihottavaa ruokaa kannata kotiinkaan ostaa.

        Lihottuja kiloja EI nimittäin ole helppo laihduttaa pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämän mukaan siinä on 1500 kaloria,ja siihen kun lisää ison kolajuoman niin tulee lähes 2000 kaloria.
        Näissä hyvän maun salaisuus on nimenomaan suuressa rasvamäärässä.Esim pakastetuista ranskalaisista perunoista saa puolet paremman makuisia jos kypsentää ne upporasvassa,näin kalorimäärä kasvaa puolella,mutta ruoka on herkullista.

        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1252029

        Itse teen lohkoperunat kuumailmakypsntimessä ja rasvaa on todella vähän. Tuo 1500 kcal on mitattu maksimi kebabannokselle ja keskimääräinen on paljon pienempi. Finelinkin mukaan isossa kebabissa ranskalaisilla on vain 1200 kcal. Pienessä vastaavasti vähemmän.

        Ei pitsa lihota vaan kalorit. Pitsaa ei kannata syödä usein eikä paljon. Virvoitusjuomia raas ei kannata juoda ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minä tehnyt tyhmyyksiä,ei siinä ole mitään järkeä syödä sellaisia kaloriannoksia kerralla.
        Esim kedab ranskalaisilla perunoilla 2000 kal pitsa 800 kal,karkki 300g 1200 kal .

        Niin ei kannata KOSKAAN syödä edes silloin kun on laihtunut ja pitää yllä samaa painoa,koska isolla vaivalla laihdutetut kilot tulee vauhdilla takaisin,jo 3 messa päivässä lihoo kilon oikeaa läskiä.

        Laihdutan yleensä suurilla kaloreilla ja paljolla liikunnalla.Voisin nyt kokeilla iltasyönnin lopettamista 4 jäksi päiväksi.Näin kalorit pienentyy puolella,mutta siinäkin on suuri vaara lihoa takaisin.Se on ainakin varma juttu että matalilla kaloreilla ei kannata olla sitä kauempaa aikaa.
        Paino laskee pysyvästi hitaammalla tahdilla ja suuremmilla kaloreilla.
        Nopean laihtumisen jälkeen seuraa yleensä AINA nopea painonnousu,tästä on paljon omaakin kokemusta monista aikaisemmista laihdutuskuureista.

        Nyt tällä hetkellä pyöräilen 4-5 tuntia joka päivä

        "Nyt tällä hetkellä pyöräilen 4-5 tuntia joka päivä"

        Onko mansikkakakut tiukasti tarakalla?


    • Anonyymi

      "3 messa päivässä lihoo kilon oikeaa läskiä."

      Onko tämä pilailijan teksti?

      Siis 330 grammaa läskiä päivässä, joka tarkoittaa 2500 kilokaloria ylimääräistä energiaa - siis kaiken muun päälle. Tuo on siis viisi ylimääräistä Bic Mac -kerroshampurilaista päivässä ja 15 ylimääräistä kolmessa päivässä.

      TAI vajaa 1,5 kiloa suklaata kolmessa päivässä.

      Suomen kioskeilta saatavat VALTAVIMMAT ja rasvaisimmat Kebab-annokset sisältävät 1500 - 2000 kaloria, jolloin annos on siis todella iso ja rasvainen. Niitä pitää syödä ylimääräisenä 1 - 2 annosta. Tavallisia annoksia vielä enemmän.

      Edellinen ei tapahdu vahingossa, vaan kuvastaa pahaa ahmintaongelmaa, jossa osaa auttaa parhaiten päälääkäri.

      • Anonyymi

        Korjaus: "Niitä pitää syödä ylimääräisenä 1 - 2 annosta. Päivässä."


      • Päälääkäristä samaa mieltä mutta en usko kovinkaan monessa kebabissa olevan edes 1500 kcal ja tuo vaatii sen, että lisuke on uppopaistettua perunaa. Finelin mukaan kebab ranskalaisilla, iso annos on 1200 kcal. 150 g kebablihaa on noin 350 kcal ja siihen riisi 350 g on toiset 350 kcal.

        MKH:lla on virhettä tuollaiset 50% eli tuon verran voi laskea pois hänen kaloriarvioistaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Päälääkäristä samaa mieltä mutta en usko kovinkaan monessa kebabissa olevan edes 1500 kcal ja tuo vaatii sen, että lisuke on uppopaistettua perunaa. Finelin mukaan kebab ranskalaisilla, iso annos on 1200 kcal. 150 g kebablihaa on noin 350 kcal ja siihen riisi 350 g on toiset 350 kcal.

        MKH:lla on virhettä tuollaiset 50% eli tuon verran voi laskea pois hänen kaloriarvioistaan.

        "....en usko kovinkaan monessa kebabissa olevan edes 1500 kcal ja tuo vaatii sen, että lisuke on uppopaistettua perunaa. "

        Vaikea onkin uskoa, mutta totta se on. Normaali on normaali, ja valtava tai valtavan rasvainen on juuri nimensä mukainen. Olen itsekin ollut tuollaisen aterian äärellä, siis kaukana peruslounaasta.

        Lainaus 1: "Kaloripommiksi paljastui myös kebab-ateria ranskalaisilla, siinä oli lähes 1500 kaloria."

        Lainaus 2: "Varo kebabia! Tutkijat analysoivat yhteensä 494:n kebab-annoksen ravintosisällöt. Paljastui, että yksi kebab-lautasellinen sisältää keskimäärin 1000 kilokaloria, mikä on noin puolet naisen päivittäisestä energiantarpeesta. Osa annoksista sisälsi jopa liki 2000 kilokaloria ilman, että mukaan laskettiin salaatin ja kastikkeen sisältämiä energiamääriä."

        (Iltalehti.fi)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "....en usko kovinkaan monessa kebabissa olevan edes 1500 kcal ja tuo vaatii sen, että lisuke on uppopaistettua perunaa. "

        Vaikea onkin uskoa, mutta totta se on. Normaali on normaali, ja valtava tai valtavan rasvainen on juuri nimensä mukainen. Olen itsekin ollut tuollaisen aterian äärellä, siis kaukana peruslounaasta.

        Lainaus 1: "Kaloripommiksi paljastui myös kebab-ateria ranskalaisilla, siinä oli lähes 1500 kaloria."

        Lainaus 2: "Varo kebabia! Tutkijat analysoivat yhteensä 494:n kebab-annoksen ravintosisällöt. Paljastui, että yksi kebab-lautasellinen sisältää keskimäärin 1000 kilokaloria, mikä on noin puolet naisen päivittäisestä energiantarpeesta. Osa annoksista sisälsi jopa liki 2000 kilokaloria ilman, että mukaan laskettiin salaatin ja kastikkeen sisältämiä energiamääriä."

        (Iltalehti.fi)

        Jeps, tuo 1000 kcal kuulostaa oikeasuuntaiselta. Maksimikalorit ovat tarkoituksettomia kun keskimääräinen energiansaanti kertoo lihooko tai laihtuu. Puolen litran limussakaan ei ole 500 kcal kun siinä on noin 50 g sokeria eli 200 kcal.

        Edellisestä kebabista on aikaa ja voisi sunnuntaina syödä sellaisen. Salaatilla ehkä 600 kcal.


      • Anonyymi

        Jos kulutus on sohvaperunana vain 2000 kaloria ja syö 4000 kolmen päivän ajan LIHOO oikeaa läskiä melkein kilon

        4000kal x3 pv= 12.000 kal
        2000 kal x 3 pv= 6000 kal
        (erotus 6000 kal)
        Rasvakilo on 7000 kal eli kilo läskiä

        Jos oikein hyvin syö niin siinä tulee 4000-5000 kaloria päivässä


    • Anonyymi

      Laihdutusohjelmat ja esimerkit kummastuttavat. Laihtunut henkilö on kuurin jälkeenkin edelleen pulska tai lihava. Nykystandardit suosivat ylipainoa, joka on suuri terveysriski. 70-luvulla suurin ihanne oli selkeästi laiha vartalo. Miten se silloin oli mahdollista, mutta ei enää. Hoikkuus tavoite on täysin karannut käsistä.

      • Alipaino ei ole terveellistä eli kun painoindeksi menee alle 20 niin terveys ei lisäänny. Vanhemmille laihduttaminen edes normaalipainoon ei kannata vaan painoindeksi 27 on hyvä. Esimerkiksi diabeteksen kannalta ylipainoisen muutaman kilonkin laihdutus helpottaa ja 15 kg laihdutus poistaa lääkkeiden tarpeen 90% potilaista.


    • Anonyymi

      -- Lihottuja kiloja EI nimittäin ole helppo laihduttaa pois.--

      Tämä on hyvä oivallus; sen takia asioihin pitää tarttua heti.

      • Anonyymi

        Se on tyhmä teko lihottaa itseään.Henkilö voi olla viisas,mutta teko on tyhmä.
        Kalorit pitäisi AINA pitää alle 3000 päivässä niin lihomisesta ei olisi mitään vaaraa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe