Miksi pitäisi uskoa jumalaan?

Anonyymi

Miksi pitäisi uskoa jumalaan? Tähän päivään asti en ole saanut vielä kunnon vastausta, vain liirumlaarumia, raamatun lauseita ja ääriuskovaisten kirjoituksia. Vastaukseksi ei riitä että jumala on. No tavallaan mutta vain uskovaisen mielen alueella, ei missään muualla.

44

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No tietysti siksi, että Jumala on Rakkaus. Jos Rakkaus on olemassa niin se todistaa, että Jumalakin on olemassa.

• Anonyymi

---Miksi pitäisi uskoa jumalaan?---

Jotta pelastuisit syntiinlankeemuksen tilastasi iankaikkiseen elämään Taivaan kirkkauteen, etkä joutuisi Helvettiin, iankaikkiseen kadotukseen.

Jeesus Kristus sovitti sinunkin syntisi Golgatan ristin verisellä kuolemalla.
      Mutta tämä sovitus jää turhaksi sinun osaltasi, ellet halua ottaa Jeesusta Kristusta vastaan omaan elämääsi syntien anteeksiantajaksi, Herraksi ja Vapahtajaksi.

Johanneksen evankeliumi:
      1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (Jeesuksen) vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä

Apostolien teot:
      16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."  

Johanneksen evankeliumi:
      3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. 

Apostolien teot
      4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. 
      4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
      4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.

• Aloitko sinä uskomaan Jumalaan, jotta et joutuisi ikuiseen kadotukseen ja pääsisit ”Taivaan kirkkauteen”?

• Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

Aloitko sinä uskomaan Jumalaan, jotta et joutuisi ikuiseen kadotukseen ja pääsisit ”Taivaan kirkkauteen”?

>>>Aloitko sinä uskomaan Jumalaan, jotta et joutuisi ikuiseen kadotukseen ja pääsisit ”Taivaan kirkkauteen”?<<<

Jumalaan uskovaiseksi ei aleta, eikä ryhdytä tuosta vaan.
        Uskonnoissa ihminen etsii / miellyttää Jumalaa/epäjumalia uskonnollisella elämällä, omin yrityksin.
        Kristinuskossa Jumala kutsuu ihmistä luokseen Jeesuksen Kristuksen Golgatan ristin sovitustyön kautta.
        Pelastus Jeesuksessa Kristuksessa on yksin armosta, ei omien tekojen, yritysten, pinnistysten ja ponnistusten kautta.
        Tämä on Jumalan armon ymmärtäminen on vaikea asia, koska tässä maailmassa kaikki pitää ansaita. Koulutodistuksen numerot pitää ansaita kokeissa, palkka ansaitaan työtä tekemällä, joskus joululahjakin pitää ansaita - kiltteydellä, syntymäpäivälahja saadaan kun on eletty tiettyyn ikään, eläkettä ansaitaan työvuosien aikana, olympiamitali ansaitaan vain kovalla harjoittelulla ja huippusuorituksella ym. ym.

Tulin uskoon kun Jumala kutsui minua yhteyteensä, annoin elämäni Jeesukselle Kristukselle, ja pelastuin yksin armosta.
        Jumalan hyvyys veti minua parannukseen.
        Helvetti ei tullut edes mieleeni uskoon tullessani. Koin vain Jumalan hyvyyttä ja tiesin saaneeni syntini anteeksi armosta.
        Siis Jumala yksin vetää puoleensa ja pelastaa armosta.
        Vaikka ihminen pelkäisi helvettiin joutumista niin että polvet tutisee ja sydän hakkaa, niin tämä PELKO EI PELASTA IHMISTÄ.
        Yksin Jumala pelastaa Jeesuksessa Kristuksessa.

Näin sanoo Raamattu, Jumalan sana:

Roomalaiskirje:
        2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

Johanneksen evankeliumi:
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

2.Korinttolaiskirje:
        6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

Efesolaiskirje:
        2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, 
        2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

• Anonyymi kirjoitti:

>>>Aloitko sinä uskomaan Jumalaan, jotta et joutuisi ikuiseen kadotukseen ja pääsisit ”Taivaan kirkkauteen”?<<<

Uskonnoissa ihminen etsii / miellyttää Jumalaa/epäjumalia uskonnollisella elämällä, omin yrityksin.
        Kristinuskossa Jumala kutsuu ihmistä luokseen Jeesuksen Kristuksen Golgatan ristin sovitustyön kautta.
        Pelastus Jeesuksessa Kristuksessa on yksin armosta, ei omien tekojen, yritysten, pinnistysten ja ponnistusten kautta.
        Tämä on Jumalan armon ymmärtäminen on vaikea asia, koska tässä maailmassa kaikki pitää ansaita. Koulutodistuksen numerot pitää ansaita kokeissa, palkka ansaitaan työtä tekemällä, joskus joululahjakin pitää ansaita - kiltteydellä, syntymäpäivälahja saadaan kun on eletty tiettyyn ikään, eläkettä ansaitaan työvuosien aikana, olympiamitali ansaitaan vain kovalla harjoittelulla ja huippusuorituksella ym. ym.

Tulin uskoon kun Jumala kutsui minua yhteyteensä, annoin elämäni Jeesukselle Kristukselle, ja pelastuin yksin armosta.
        Helvetti ei tullut edes mieleeni uskoon tullessani. Koin vain Jumalan hyvyyttä ja tiesin saaneeni syntini anteeksi armosta.
        Vaikka ihminen pelkäisi helvettiin joutumista niin että polvet tutisee ja sydän hakkaa, niin tämä PELKO EI PELASTA IHMISTÄ.

Roomalaiskirje:
        2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

Johanneksen evankeliumi:
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

2.Korinttolaiskirje:
        6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

Efesolaiskirje:
        2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, 
        2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

”Tämä on Jumalan armon ymmärtäminen on vaikea asia, koska tässä maailmassa kaikki pitää ansaita.”

Eikä pidä. Minä olen saanut osaksi paljon ystävällisyyttä, jopa rakkautta, jota en ole ansainnut. Olen myös auttanut toisia ilman, että haluan siitä heiltä mitään vastineeksi. Tällainen toisten pyyteetön auttaminen on nähdäkseni osa ihmisyyttä. En ole koskaan ajatellut, että se olisi joillekin vieras ja vaikeasti ymmärrettävä asia. Toki se voi olla harvinaista, mutta olen aina ajatellut, että jokainen on sitä joskus kokenut - moni jopa omilta vanhemmiltaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Roomalaiskirje:

Johanneksen evankeliumi:

2.Korinttolaiskirje:

Efesolaiskirje:

”Tulin uskoon kun Jumala kutsui minua yhteyteensä, annoin elämäni Jeesukselle Kristukselle, ja pelastuin yksin armosta.”

Nyt käytät sellaisia korulauseita, että itse sisältö jää hämäräksi. Alla se, mitä minä kuvittelen tuon lauseen sisällöksi. Tässä laitan sanoja suuhusi, mikä on minulta virhe, mutta epäilen, että muuten sinulta tulee pelkkää uskonnollista liturgiaa vailla todellista sisältöä.

Jos ymmärrän tuon oikein, niin sinulla ei ollut hyvää syytä uskoon tulemiselle. Tuskinpa Jumala sinua huuteli luokseen siten, että olisit ihan oikeasti kuullut joitain kutsumisia. Tarkoittanet jotain epämääräisempää, mikä sai sinut kuvittelemaan asioita. Yhdistelit kenties päässäsi erilaisia tapahtumia, unia ja kuvitelmia vakuuttuen lopulta, että niiden takana olisi jokin Yliluonnollinen entiteetti, Jumala. Kun sitten tulit uskoon, niin olet omistanut elämäsi tälle Jumalalle ja legendalle kristinuskon Suuresta profeetasta, vapahtajasta, joka oli myös jollakin tavalla tämän Yliluonnollisen entiteetin ruumiillistuma. Luulet, että sinun pahat teot voidaan sovittaa tuon viattoman profeetan kärsimyksen kautta vähän samaan tapaan kuten ennen sovitettiin syntejä eläimiä uhraamalla.

• Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

”Tulin uskoon kun Jumala kutsui minua yhteyteensä, annoin elämäni Jeesukselle Kristukselle, ja pelastuin yksin armosta.”

Nyt käytät sellaisia korulauseita, että itse sisältö jää hämäräksi. Alla se, mitä minä kuvittelen tuon lauseen sisällöksi. Tässä laitan sanoja suuhusi, mikä on minulta virhe, mutta epäilen, että muuten sinulta tulee pelkkää uskonnollista liturgiaa vailla todellista sisältöä.

Jos ymmärrän tuon oikein, niin sinulla ei ollut hyvää syytä uskoon tulemiselle. Tuskinpa Jumala sinua huuteli luokseen siten, että olisit ihan oikeasti kuullut joitain kutsumisia. Tarkoittanet jotain epämääräisempää, mikä sai sinut kuvittelemaan asioita. Yhdistelit kenties päässäsi erilaisia tapahtumia, unia ja kuvitelmia vakuuttuen lopulta, että niiden takana olisi jokin Yliluonnollinen entiteetti, Jumala. Kun sitten tulit uskoon, niin olet omistanut elämäsi tälle Jumalalle ja legendalle kristinuskon Suuresta profeetasta, vapahtajasta, joka oli myös jollakin tavalla tämän Yliluonnollisen entiteetin ruumiillistuma. Luulet, että sinun pahat teot voidaan sovittaa tuon viattoman profeetan kärsimyksen kautta vähän samaan tapaan kuten ennen sovitettiin syntejä eläimiä uhraamalla.

Tämä keskustelumme ei natsaa se takia koska sinä jumalattomana et voi ymmärtää hengellisiä asioita.

Korinttolaiskirje:2:14
        ***Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.***

Sen parempaa minulle ei voi enää tapahtua kuin mitä tapahtui loppuvuonna 1973 - siis 48 vuotta sitten, 18-vuotiaana: - Tulin uskoon; uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen.
        Sinulle luonnollisena ihmisenä tämä on hullutusta, mutta sanon sinulle:
        Mitään parempaa sinun elämässäsi ei voi tapahtua kuin se, että tulet uskoon.
        Silloin sinusta tulee Jeesukseen uskova, hengellinen ihminen.

Johanneksen evankeliumi 3:3:
        ***Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."***

Jossain TV-ohjelmassa kysytään:
        - Haluatko miljonääriksi?

Minä en halua. Se ei riitä.
        Jumalan läsnäoloa elämässä ei mitkään tämän maailman rikkaudet voi korvata.

Kuulostaako edellä mainittu jotenkin tyhmältä, hullutukselta?
        Varmaan, koska jumalattoman elämä on vain tässsä maailmassa.

Johanneksen evankelium14:6:
        ***Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.***

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä keskustelumme ei natsaa se takia koska sinä jumalattomana et voi ymmärtää hengellisiä asioita.

Korinttolaiskirje:2:14
        ***Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.***

Sen parempaa minulle ei voi enää tapahtua kuin mitä tapahtui loppuvuonna 1973 - siis 48 vuotta sitten, 18-vuotiaana: - Tulin uskoon; uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen.
        Sinulle luonnollisena ihmisenä tämä on hullutusta, mutta sanon sinulle:
        Mitään parempaa sinun elämässäsi ei voi tapahtua kuin se, että tulet uskoon.
        Silloin sinusta tulee Jeesukseen uskova, hengellinen ihminen.

Johanneksen evankeliumi 3:3:
        ***Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."***

Jossain TV-ohjelmassa kysytään:
        - Haluatko miljonääriksi?

Minä en halua. Se ei riitä.
        Jumalan läsnäoloa elämässä ei mitkään tämän maailman rikkaudet voi korvata.

Kuulostaako edellä mainittu jotenkin tyhmältä, hullutukselta?
        Varmaan, koska jumalattoman elämä on vain tässsä maailmassa.

Johanneksen evankelium14:6:
        ***Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.***

” Tämä keskustelumme ei natsaa se takia koska sinä jumalattomana et voi ymmärtää hengellisiä asioita.”

Ei ole minun vikani, jos sinä et halua selittää asioita. Ihmiset voivat kokea asioita todeksi ilman älyllistä pohjaa. Kyse on epärationaalisesta uskomuksesta eikä ihminen tällöin välttämättä itsekään ymmärrä, miksi on mennyt uskomaan sellaista. Nämä tunnistaa siitä, ettei ihminen kykene selittämään niitä. Nuo lainaamasi Raamatun kohdat puhuvat juurikin tästä ilmiöstä: Hullutusta eivät kykene muut ymmärtämään kuin hullu itse. Se, että harhassa elävä ymmärtää tämän ei ole mikään todiste hullutuksen todellisuudesta.

Nuo Jeesuksen sanomiset eivät ole mitenkään ihmeellisiä. Useilla uskovilla on ajatus, että juurikin heillä on se oikea usko, vaikka he eivät pysty tätä perustelemaan. Jeesus ei ollut tästä mikään poikkeus. Hänelläkään ei ollut esittää hyviä perusteita uskolleen.

• Anonyymi

> Miksi pitäisi uskoa jumalaan?

Niinpä, Raamatun mukaan riivaajatkin uskovat, ei näytä erityisen hyödylliseltä.

"Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat."
      Jaakobin kirje 2:19

Yhtä hyvin voisi kysyä, mitä järkeä uskoa esim. Sauli Niinistöön. Se nyt vaan on fakta. Raamatullisessa mielessä paljon tärkeämpää olisi tulla vanhurskaaksi, koska:

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

• Anonyymi

> Miksi pitäisi uskoa jumalaan?"

Ei sillä nykyään merkitystä ole mutta ennen piti uskoa että kelpasi kirkkojen vallassa oleviin yhteiskuntiin sai mahdollisuuden hakea valtion virkaa ei poltettu noitana ja yleensäkin ihmiseltä vaadittiin uskontunnustus että pystyi elämään normaalia arkea.Se oli hyvä ja paras syy uskoa jumalaan.

Jos mennään vielä pidemmälle historiaan silloin piti uskoa jumalaan että sai yleensäkin vain elää ja pitää päänsä.

Nykyään tämä kaikki on taakse jäänyttä eikä oikein ole mitään syytä uskoa jumalaan siksi sivistysmaat ovatkin ateistuneet valtavalla vauhdilla .

• Anonyymi

Kaikki vaivat paranevat. Korona ja syöpä hoituvat, amputoidut raajat kasvavat takaisin. Ei tarvitse kuin rukoilla Jeesusta. Uskovaiset eivät käytä lääkäreitä eivätkä syö lääkkeitä.

• Anonyymi

Käyttävät tietenkin. Eihän tätä hyvää asiaa:
        lääketiedettä pidä jättää käyttämättä terveydekseen. Eikös ateistitkin arvosta nimenomaan tiedettä, tässä tapauksessa lääketiedettä.

Mutta kuoleman jälkeen Taivaan kirkkaudessa ei syntiä ja sairautta ole enää oleva. Siitä kertoo
        Raamatun Ilmestyskirja:

Ilmestyskirja 21:4
        ****ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."****

• Anonyymi

Kristinuskon olemassaolo se vaan riepottelee ateistiparkoja yötä-päivää vuosituhannesta toiseen.

• Anonyymi

"Kristinuskon olemassaolo se vaan riepottelee ateistiparkoja yötä-päivää vuosituhannesta toiseen."

Unohditko tarkoituksella miljoonat muut uskonnot joissa on yhteiskunnalle kristinuskon fundamentalistien tapaan vahingollisia piirteitä joita uskonnottomat pitävät negatiivisina asioina ?
        Kristinusko on vain palanen ja sen jumalharha osanen koko uskonnollista maailmaa.

• Anonyymi

Mitään kunnon vastausta en siis saanut uskovilta, mutta sitä tuskin odotinkaan. Kiitoksia kuitenkin sanahelinästä joka ei sinänsä avannut mitään. Se oli ihan sitä samaa mitä ennenkin. Oletteko uskovat älyllisesti epärehellisiä???

• Kannattaa uskoa, koska Jeesus sovitti kaikki synnit. Siksi minäkään en ole saanut enää sakkoja sen jälkeen, kun ryhdyin uskomaan. Jeesus sovitti näyttelemällä hetken kuollutta myös sakkoni. Tosi kätevää kyllä. Jos ajat ylinopeutta, sano poliisille, että Jeesus sovitti jutskan, joten pääset jatkamaan matkaa ilman sakkoja.

• Anonyymi

Kyllä on siinon ateismi laimeaa.
        Joko kaverin ateismi-uskonto alkaa horjahdella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on siinon ateismi laimeaa.
        Joko kaverin ateismi-uskonto alkaa horjahdella.

Päin vastoin. Synnitönnä sakoitta piilee suuri ratkaisu kaikkeen. Jeesuksen ansiosta voimme elää ilman sakkoja, halleluja!!!!

• Anonyymi

Täyttä puutaheinää. Siinoki on siinä iässä että järki pitäis alkaa louskuttaa. Mitä siitä elämästä tulee kun vaan pilkkaa koko ajan, Ei jatkoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Täyttä puutaheinää. Siinoki on siinä iässä että järki pitäis alkaa louskuttaa. Mitä siitä elämästä tulee kun vaan pilkkaa koko ajan, Ei jatkoon.

Sitä järkeä kaipaat juuri sinä. Uskovaisten naiivit jutut eivät ansaitse muuta kuin pilkkaa osakseen. Kuoltuasi et pääse jatkoon.

• Anonyymi

Miksi ei? Kait sitä ihminen voi joskus kyseenalaistaa ääriateistihihhulien jututkin.
      Vastaukseksi en ole saanut mitään kunnollista, kuin vain todistamattomia ääriateistien lauseita ja kirjoituksia, liirumlaarumia.
      Vastaukseksi ei riitä, että uskotaan tai uskotaan tietävänsä, että jumalaa ei ole. No tavallaan, mutta vain ateistien mielen alueella, mutta ei missään muualla.

• Anonyymi

"Miksi ei? Kait sitä ihminen voi joskus kyseenalaistaa ääriateistihihhulien jututkin."

Nyt vain valitsemaan sitten itselleen jumala mihin alat uskomaan ja mitä palvoa niitä on jokunen miljoona kyllä sieltä mieluisan itselleen varmasti löytää.

• Anonyymi

Ja tuoko oli sinun vastaukseksi. Saivartelet ja vitsailet uskovien tapaan. Etkä edes onnistu siinäkään. Säälittävää!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuoko oli sinun vastaukseksi. Saivartelet ja vitsailet uskovien tapaan. Etkä edes onnistu siinäkään. Säälittävää!!

Ole ilman sitten jos ei tarjonta kelpaa äläkä pidä tuollaista turhaa mitäänsanomatonta piipitystä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Miksi ei? Kait sitä ihminen voi joskus kyseenalaistaa ääriateistihihhulien jututkin."

Nyt vain valitsemaan sitten itselleen jumala mihin alat uskomaan ja mitä palvoa niitä on jokunen miljoona kyllä sieltä mieluisan itselleen varmasti löytää.

Samoin on ateistisia näkemyksiä niin monta kuin on ateisteja. On heikkoa ateismia ja vahvaa ateismia sekä asioita siltä väliltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole ilman sitten jos ei tarjonta kelpaa äläkä pidä tuollaista turhaa mitäänsanomatonta piipitystä

Minä jatkan niinkuin että että te uskovat myönnätte ettei jumalaa ole muualla kuin päänne sisällä eikä hänellä ole vaikutusta mininkään mitä ihminen tekee. Että joku teistä tulisi järkinnsä.

• Anonyymi

Mikä on motivaatiosi, kun kyselet uskovan motivaatiota uskoonsa? Täällä moni uskova perusteli omat syynsä uskoon tuloonsa ihan pätevästi. Mutta sinä aloit selitellä päämme sisäisiä, subjektiivisia kokemuksia, harha aistimuksiksi. Älä huolehdi uskovien mielenterveydestä. Me kyllä kykenemme tekemään omat diaknoosimme tasan tarkkaan. Taivaan Isä, Jeesus kristus ja Pyhä Henki, vahvistavat omat kokenuksemme selvästi ehdottomasti todeksi. Tämä ei ole sokeaa uskoa, vaan kristallin kirkasta Jumaluus suhteen tajuamista kokemuksellisesti. Motivaatiosi näyttää olevan käännyttää uskovat pois uskostaan. Mutta se ei tietenkään onnistu. Oletko harkinnut itse, karkottaa mielesi vallanneen demonin pois, joka panee sinut, aikaihmisen, höpöttämään täällä joutavia.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä on motivaatiosi, kun kyselet uskovan motivaatiota uskoonsa? Täällä moni uskova perusteli omat syynsä uskoon tuloonsa ihan pätevästi. Mutta sinä aloit selitellä päämme sisäisiä, subjektiivisia kokemuksia, harha aistimuksiksi. Älä huolehdi uskovien mielenterveydestä. Me kyllä kykenemme tekemään omat diaknoosimme tasan tarkkaan. Taivaan Isä, Jeesus kristus ja Pyhä Henki, vahvistavat omat kokenuksemme selvästi ehdottomasti todeksi. Tämä ei ole sokeaa uskoa, vaan kristallin kirkasta Jumaluus suhteen tajuamista kokemuksellisesti. Motivaatiosi näyttää olevan käännyttää uskovat pois uskostaan. Mutta se ei tietenkään onnistu. Oletko harkinnut itse, karkottaa mielesi vallanneen demonin pois, joka panee sinut, aikaihmisen, höpöttämään täällä joutavia.

"Taivaan Isä, Jeesus kristus ja Pyhä Henki, vahvistavat omat kokenuksemme selvästi ehdottomasti todeksi."

Onko tämä tapahtunut muuallakin kuin pääsi sisäisessä kokemusmaailmassa?

"Tämä ei ole sokeaa uskoa, vaan kristallin kirkasta Jumaluus suhteen tajuamista kokemuksellisesti."

Jos se kerran ei ole sokeaa uskoa, niin sittenhän sen paikkansapitävyyden voi tarkistaa jollain uskosta riippumattomalla keinolla. Millä?
        Olen lukemattomia kertoja tiedustellut kokemuksiaan todisteiksi tarjoavilta uskovaisilta, että miten subjektiivisten kokemusten totuusarvon voi tarkistaa. Kukaan ei ole vielä paljastanut sitä, mutta ehkäpä sinä olet ensimmäinen, joka siihen kykenee.

• Anonyymi

Sielusi tähden.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tätä samaa liirumlaarumia taas.

• Vanhurskas on pakettiautolla hurskasteleva vanhus.

• Anonyymi

Sinun ei pitäisi tai kenenkään muunkaan uskoa minkään syyn takia. Se on täysin vapaaehtoista. Tutustu Raamattuun ja kokeile rukoilla Jeesusta elämääsi. Et menetä siinä mitään. Toivon että löydät vastauksia. Me kaikki olemme täällä syystä ja jos haluat pelastua kuolemasi jälkeen kehottaisin vahvasti tutustumaan Raamattuun. Kristinusko ei pakota ketään mihinkään mutta se rauha, rakkaus ja turva mitä saat elämääsi kun pääset uskoon on jotain niin mahtavaa ja palkitsevaa että suosittelen suuresti edes kokeilemaan.
      Ilmestyskirjan viimeiset tapahtumat ovat täällä hetkenä minä hyvänsä. Meille ei ole aikaa tuhlattavaksi.

• Anonyymi

Yhdyn täysin kommenttiisi ei asioista voi saada mielikuvaa jos niihin ei tutustu itselleni rehellinen raamatunluku toi varmuuden siihen että kyseinen tarukirja kertoo taikuskoisten ihmisten primitiivisestä kulttuurista kuten muidenkin kulttuurien vastaavat muinaiset tarustot .

Yhdyn täysin Einsteinin mielipiteeseen :
        "Sana Jumala ei ole minulle mitään muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote; Raamattu on kokoelma kunniallisia, mutta silti alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia."[

• Anonyymi

Kun maapallo tuhoutuu, johtuu se puhtaasti ihmisestä itsestään. Ilmastonmuutoksen vuoksi elämä tuhoutuu, ja sinä vaan vaahtoat jumalastasi. Katsoisit ympärillesi ja tekisit jotain, ei sinun olematon jumalasi sinua pelast, jos ilma loppuu, vesi loppuu, ja maa kuivu, ja tuhotulvat tuhoavat loputkin.

• Anonyymi

Kun kiittää ja ylistää Jumalaa saa hyvän olon, terveen vastustuskyvyn, hyvät hormonit ja entsyymin iloinen mielen itselle ja iloksi muille. Tieteellinen tosiasia.

• Anonyymi

Sinun pitää uskoa julmalaan koska muuten herkkähipiäinen uskova niin kovin pahastuu. Uskovia harmittaa niin vietävästi jos joku ei usko samaan taruolentoon kuin he itse. Ovat kiukusta sykkyrällä mikäli joku epäilee että heidän mielikuvituskaverinsa on pelkkä mielikuvitusolento.

Mutta kun pyytää jotain todistetta siitä että kyseessä ei olisi mielikuvitusolento, niin yhtään mitään ei ole koskaan löytynyt. Mitä ei voi tietenkään sanoa uskovalle ilman että tämä kovasti pahoittaa mielensä ja alkaa vielä paasaamaan jostain vainoamisesta.

Uskovan niin tyypillinen, säälittävä ja epätoivoinen seliseli-selitys että "hengelliset asiat voi kokea vain uskonhengessä" tarkoittaa vain täsmälleen samaa kuin että mielikuvitusasiat voi kokea vain mielikuvituksessa.

• Anonyymi

Uskon vaikutus antaa hyvän olon, terveen vastustuskyvyn, hyvät hormonit ja entsyymin iloinen mielen itselle ja iloksi muille. Tieteellinen tosiasia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon vaikutus antaa hyvän olon, terveen vastustuskyvyn, hyvät hormonit ja entsyymin iloinen mielen itselle ja iloksi muille. Tieteellinen tosiasia.

Karl Marx: "Jumala on oopiumia kansalle!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivätpä nuo tulikivenkatkuista vihaansa homoja ja ateisteja ja vääräuskoisia kohtaan raivoavat uskovat kovin iloisilta vaikuta. "Synnin palkka on kuolema". Onko iloisempaa lausetta olemassakaan. Synkempää ja ankeampaa porukkaa ei maailmasta löydykään kuin nuo itkuvirsien veisaajat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivätpä nuo tulikivenkatkuista vihaansa homoja ja ateisteja ja vääräuskoisia kohtaan raivoavat uskovat kovin iloisilta vaikuta. "Synnin palkka on kuolema". Onko iloisempaa lausetta olemassakaan. Synkempää ja ankeampaa porukkaa ei maailmasta löydykään kuin nuo itkuvirsien veisaajat.

Saatana haluaa, että sitä vihataan, se haluaa tarkoituksella herättää vihan tunteen, näin se pääsee ihmisen sisään vaikuttamaan, jotta ymmärtämätön ihminen projisoi vihaansa itsestään ulos.
        Sydämen kyllyydestä suu puhuu, ja metsä vastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eivätpä nuo tulikivenkatkuista vihaansa homoja ja ateisteja ja vääräuskoisia kohtaan raivoavat uskovat kovin iloisilta vaikuta."

No sitä samaa sontaa niiden ulosanti on ollut koko kristityiden historian ainoana erona nykyaikaan on etteivät enään pääse fyysisesti raivoaan toteuttamaan koska tietävät että siinä saattaisi tulla noutaja ja tuomiot hyvin nopeaan itselle ja koko uskonnolle tai ainakin lahkolle jota edustavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana haluaa, että sitä vihataan, se haluaa tarkoituksella herättää vihan tunteen, näin se pääsee ihmisen sisään vaikuttamaan, jotta ymmärtämätön ihminen projisoi vihaansa itsestään ulos.
        Sydämen kyllyydestä suu puhuu, ja metsä vastaa.

Siinäpä oikein malliesimerkki hihhulin ulosannista. Ääliömäinen vuodatus jossa ei ole järjen eikä logiikan hiventäkään. Vain täysin merkityksetöntä diibadaabaa ja uskonjargonin vainoharhaista sanahelinää vailla mitään yhtymäkohtaa todellisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä oikein malliesimerkki hihhulin ulosannista. Ääliömäinen vuodatus jossa ei ole järjen eikä logiikan hiventäkään. Vain täysin merkityksetöntä diibadaabaa ja uskonjargonin vainoharhaista sanahelinää vailla mitään yhtymäkohtaa todellisuuteen.

Mitä ulos annat itsestäsi se tulee sinun sisältäsi omia tunteitasi sinä vain ulos heität, ja paljasta itsesi,
        Kai ymmärrä mitä projisointi tarkoittaa mikä on sen lähde; se on oma sielu sen vihainen olotila.
        Jeesus rakastaa sinuakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      375
      4975
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      354
      2870
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2531
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      93
      2133
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      468
      1879
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1604
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1436
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1392
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1332
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1233
    Aihe