Mietin vaan kun lataan matkoilla autoni akun täyteen hotellissa ja se ei maksa mitään.
Kuinka monessa hotellissa bensa kuuluu huoneen hintaan?
37
53
Vastaukset
- Anonyymi
Minä lataisin turvallisuuden vuoksi autoni pihamaalla. Normaalin saunan ja erillisen makuuhuoneen sisältävän huoneen hinnassa, kulutettu polttoaine on jokseenkin pieni kustannus. Tähän kaikilla on varaa autojen hintaeron perusteella. Oletan olevani myös aikaisemmin perillä polttomoottorilla varustetulla koslallani, kuten varmaan mielellään tätä kutsut.
- Anonyymi
Minä taas ajan ihan perille saakka bensa-autollani, koska range riittää siihen kevyesti.
Ei siis tarvitse viettää aikaa hotellihuoneissa auton latausta odotellen.- Anonyymi
Olet yksi näistä innokkaista veronmaksajista. Hyvä niin koska jostain verorahat sähköautojen tukemiseen on kaivettava.
Sun älyllinen taso ei ole kovin korkea jos kuvittelet että että provosi hotellihuoneen varaamisesta auton lataamiseen menisi läpi.
Sun äitisi häpee sua. Noin huono trolli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet yksi näistä innokkaista veronmaksajista. Hyvä niin koska jostain verorahat sähköautojen tukemiseen on kaivettava.
Sun älyllinen taso ei ole kovin korkea jos kuvittelet että että provosi hotellihuoneen varaamisesta auton lataamiseen menisi läpi.
Sun äitisi häpee sua. Noin huono trolli."Sun älyllinen taso ei ole kovin korkea jos kuvittelet että että provosi hotellihuoneen varaamisesta auton lataamiseen menisi läpi.
Sun äitisi häpee sua. Noin huono trolli."
Sinun älyllinen taso ei riitä edes muistamaan aloituksen ilosanomaa sähkärin lataamisesta hotellihuoneessa odotellen. Sun koko sukusi häpee sua. - Anonyymi
Kyllä suurimalle osaa riittää 500km päivän ajoiksi, eikä aina ole tarkoitus ajaa mahdollisimman pitkälle hoitamaan asioitaan tai vaikka sukuloimaan.
Jännä kun noilla köyhillä bensalenkkareilla kaikki asiat ja kulut on aina kovin kaukana, missäköhän perämetsissä ne asuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä suurimalle osaa riittää 500km päivän ajoiksi, eikä aina ole tarkoitus ajaa mahdollisimman pitkälle hoitamaan asioitaan tai vaikka sukuloimaan.
Jännä kun noilla köyhillä bensalenkkareilla kaikki asiat ja kulut on aina kovin kaukana, missäköhän perämetsissä ne asuu?Kyllä sukulomaankin pitää päästä ja ne saattavat asua kaukanakin. Aina ei ole sukulaisten luona mitään latausmahdollisuuksia, varsinkaan jos keskustassa asuvat ilman mitään vierasparkkia.
- Anonyymi
Eiköhän edes kohta alamaissa vai uskotko Joulupukki on vielä samoin sähkön hinta tuskin halpeneva
Kokoomus monen ottaa osansa myös yritystuistakin- Anonyymi
Eipä tuolla ole väliä, tuskin bensankaan hinta tästä laskee. Paljon todennäköisempää on, että bensan hinta nousee reilusti. Vaikka sähkön hinta nousisikin, pysyy se silti reilusti halvempana.
- Anonyymi
Vetysähköauto ( polttokennoauto, FCEV) on tulevaisuutta.
Ei tarvitse viettää aikaa hotelleissa akkujen latautumista odotellen.
Vetysähköauton tankkaa 3-4 minuutissa.- Anonyymi
Eli bensasta suoraan vetyyn käy järki-ihmisen tie.
- Anonyymi
Ensin pitää vetyauto viedä Viroon, että saa takit täyteen.
Aika lyhyeksi se todellinen range jää kun lähtöpiste on aina Länsisatama. Taitaa Jyväskylä olla jo liian kaukana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli bensasta suoraan vetyyn käy järki-ihmisen tie.
Kyllä, näin on. Jos nyt hankkii hyvän dieselin, menee sillä seuraavat 10 vuotta. Ja sitä seuraava onkin FCEV.
- Anonyymi
"Ei tarvitse viettää aikaa hotelleissa akkujen latautumista odotellen.
Vetysähköauton tankkaa 3-4 minuutissa."
Olet kyllä täysin daiju. Ei kukaan mene hotelliin lataamaan auton akkuja.
Akut latutuu siinä sivussa.
Vetysähköauton lataus on kuin yksisarvinen. Täysin taruolento. - Anonyymi
"Vetysähköauton tankkaa 3-4 minuutissa."
Kerropa kuinka monen tunnin ajomatkan takana on lähin tankkausasema. Ja kuinka paljon vetyä on tankissa kun pääset takaisin sieltä tankkausmatkaltasi. - Anonyymi
Eipä taida monessakaan hotellissa kuulua lataus hintaan
- Anonyymi
Lataus on ollut ilmainen kaikissa hotelleissa missä minä olen yöpynyt. Aivan samoin kuin aamiainen.
Toki kaikki on leivottu sisään huoneen hintaan mutta sen maksaa työnantaja. Minä vaan kuittaan kilometrikorvaukset matkalaskussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataus on ollut ilmainen kaikissa hotelleissa missä minä olen yöpynyt. Aivan samoin kuin aamiainen.
Toki kaikki on leivottu sisään huoneen hintaan mutta sen maksaa työnantaja. Minä vaan kuittaan kilometrikorvaukset matkalaskussa.Kuinka yleisesti hotelleilta löytyy latauspisteet ja on ne riittäneet hyvin, vai joudutko valitsemaan hotellin sen mukaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki kaikki on leivottu sisään huoneen hintaan mutta sen maksaa työnantaja. Minä vaan kuittaan kilometrikorvaukset matkalaskussa.Et ole sitten vissiin kovin monessa hotellissa yöpynyt. Niissä missä minä olen yöpynyt joko ei ole sähköauton latausasemia ollenkaan tai sitten niitä on muutama maksullinen mitä ei kehtaa käyttää kun muutaman tunnin ja illalla viimmeisenä käydään siirtämässä autoa omaehtoisen? raittiin illallisen jälkeen tai käydään katsomassa onko paikka vapautunut.
- Anonyymi
Mutta kertokaapa missä hotellissa tankataan yön aikana autoon bensaa ilmaiseksi niin että tankki on täynnä kun aamulla lähtee jatkamaan matkaa.
- Anonyymi
No miksi pitäisi?
- Anonyymi
En ymmärrä miksi pitäisi ladata hotellissa kun voi ladata kotonakin. Lähtee vain matkaan täydellä akulla niin ei tarvitse ladata välillä.
- Anonyymi
Säköauton käyttämä sähkö pitäisi kuulua polttoaineveron piiriin kuten kaikkien muidenkin liikenpolttoaineiden huolimatta siitä, että ladataan kotona. Autoihin vain kWh mittarit ladatun sähkön mittamiseksi.
Muuten toiminta on eriarvoista ja toisia syrjivää tai muutkin polttoaineet vapautetaan polttoaineverosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säköauton käyttämä sähkö pitäisi kuulua polttoaineveron piiriin kuten kaikkien muidenkin liikenpolttoaineiden huolimatta siitä, että ladataan kotona. Autoihin vain kWh mittarit ladatun sähkön mittamiseksi.
Muuten toiminta on eriarvoista ja toisia syrjivää tai muutkin polttoaineet vapautetaan polttoaineverosta.Voi kun kateusveroa poika kaipaisi. Ei vaan tule koskaan näissä jutuissa olemaan kun valtiovalta haluaa mahdollisimman paljon ja nopeasti sähköautot käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun kateusveroa poika kaipaisi. Ei vaan tule koskaan näissä jutuissa olemaan kun valtiovalta haluaa mahdollisimman paljon ja nopeasti sähköautot käyttöön.
Arvatkaapa miten sähköautojen verotuksen tulee vielä käymään kun polttoaineesta saatavat verotulot pienenevät.. Sama raha otetaan edelleen autoilijoilta tavalla tai toisella vai kuvitteletko että valtio luopuu näistä tuloista? Tällä hetkellä sähköauton käyttö voi olla parhaillaan ”ilmaista” mutta katsotaanpa sitten joskus..
- Anonyymi
Bensa-autolla ei tarvi hotellia koska nopeiden tankkauksien ansiosta ehtii kotiin samana päivänä.
Sähköautolla joudut hitaan latauksen takia maksamaan hotellista, eikä siinä vielä kaikki, joudut tuhlaamaan myös ylimääräisen lomapäivän.- Anonyymi
On niitä pikalatureitakin olemassa, ei latauksen takia hotellissa tarvitse yöpyä. Tuskin kukaan ottaa hotellihuonetta vain ladatakseen autoa, tuo on vain bonus jos hotellissa sattuu yöpymään.
- Anonyymi
Nyt olet pihalla kuin puistotäti. Ei kukaan vietä yötä hotellissa auton lataamisen takia. Duunimatkalla pitää välillä yöpyä hotellissa joka tapauksessa. On mukavaa plussaa kun auton saa ladattua siinä samassa ilmaiseksi ja kuitata kilometrikorvaukset vielä päälle.
Verottajalta oli hyvä veto tehdä työnantajan tarjoamasta lataussähköstä verovapaa työsuhde-etu. Meidän päällikkö on vaihtamassa dieselliisariaan sähköautoon joten on hyvin todennäköistä että meidänkin parkkikselle tulee latauspisteet lähiaikoina. - Anonyymi
Ei kai sitä kukaan hotelliin mene yöksi autonsa lataamisen takia.
Sinähän se olet melkoinen hölmöläinen.
Mistä näitä neroja sikiää? - Anonyymi
Itse ajan usein 13-14h matkan päivässä (noin 980km). Tulen saman päivänä kotiin koska bensan tankkaa parissa minuutissa ja tuohon riittää yksi tankkaus matkan aikana.
Esim 400km sähköautolla (todellinen kesällä 350 ja talvella 250), joutuisin todennäköisesti lataamaan 3 kertaa vähintään. Eli noin 3x2h tauot, en enää ehtisi samana päivänä kotiin vaan pitäisi ottaa hotellin hitaan latauksen takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajan usein 13-14h matkan päivässä (noin 980km). Tulen saman päivänä kotiin koska bensan tankkaa parissa minuutissa ja tuohon riittää yksi tankkaus matkan aikana.
Esim 400km sähköautolla (todellinen kesällä 350 ja talvella 250), joutuisin todennäköisesti lataamaan 3 kertaa vähintään. Eli noin 3x2h tauot, en enää ehtisi samana päivänä kotiin vaan pitäisi ottaa hotellin hitaan latauksen takia.Tuossa ei kerkeä enää töitä tekemään jos koko päivä menee autonratissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niitä pikalatureitakin olemassa, ei latauksen takia hotellissa tarvitse yöpyä. Tuskin kukaan ottaa hotellihuonetta vain ladatakseen autoa, tuo on vain bonus jos hotellissa sattuu yöpymään.
No jos meno ja paluumatka kestää molemmat tunnin enemmän niin kyllä siinä helposti käy niin että jäädään hotelliin yöksi. Bensa autolla voi myös matkaa vanyttää hieman iltaan. Mikään ei ole niin tympeää kun viettää iltanaa ja istua autossa tyhjällä ABC parkkipaikalla odottamassa että pääsee kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei kerkeä enää töitä tekemään jos koko päivä menee autonratissa.
Kaikki asiat ei vain onnistu etänä, ja jos asia tulee kuntoon on se työpäivän palkan arvoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki asiat ei vain onnistu etänä, ja jos asia tulee kuntoon on se työpäivän palkan arvoinen.
Joitain tuollaisia keikkahommia on missä joutuu tekemään pitkiäkin päiväreissuja. On aika selvää että tuollaiseen ajoon sähköauto ei ole mitenkään optimaalisin ratkaisu. Tosin itse jo ihan liikenneturvallisuuden vuoksi jäisin hotelliin yöksi, jos takana on 500 km töitä.
- Anonyymi
Aloittajalla ei taida olla varaa maksaa itse latauksista. Aamiaiseltakin ottaa ruokaa mukaan koko päiväksi.
- Anonyymi
Ei kun ajan mielummin ilmaiseksi ja kuittaan kilometrirahat. Ei tarvitse ottaa aamupalalta eväitä mukaan niinkuin turistit, päiväraha on sitä varten että voli syödä ostarin ravitolassa sillä aikaa kun sähköauto lataantuu parkkihallissa suurteholaturilla.
- Anonyymi
Saako hotellilla pitää sitä sähkäriänsä koko yön johdossa kiinni? Mitenkäs se onnistuu sitten niiltä muilta sähkäriautoilijoilta samassa hotellissa, kun latauspaikat on varattu koko yön?...
- Anonyymi
Se joka ehtii ensin ....
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743980Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1903258Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473006Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle732623Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3792398- 1812062
- 781595
- 361566
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391392