Mustavalkoisten ihmisten mustavalkoiset kodit

Muistan kun olin lapsi, sanoin mutsille että sitten kun saan oman kodin, niin hommaan kaikki kalusteet mustina ja valkoisina.
#Suomen kaunein koti

121

800

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä unohda seeprantaljaa lattialla. - cu-

      • Anonyymi

        Sama nainen, nyt miehenä!!


    • Aika hurjan näköisiä nämä sisustukseltaan huikean valkoiset "kodit", joissa vesikalusteissa vähän kromia ja kodinkoneissa hiukan mustaa värimaailmaa antamassa. ; )

    • Anonyymi

      Kotini on mustavalkoinen.höystettynä kromilla hopeisella ja kristalleilla💎

      • Anonyymi

        Kun päivittäin näen ökyjen koteja.otan niistä parhaat palat itselleni mitkä omakseni tunnen. Minulle onkin kehittynyt loistava maku. 😃💎




      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tyttärelläni oli teininä pitkään musta kausi.
      Kaikki piti olla mustaa, huoneensakin halusi maalata mustaksi mutta se jäi aikomuksen asteelle.
      Vaatteet mustia, hiukset värjäsi mustaksi jne. Nyt hieman vanhempana käyttää edelleen paljon mustaa, mutta se ei enää ole pääväri.
      Itse tykkään valoisasta ja oman näköisestäni kodista. sellaisesta jossa viihdyn ja jossa on hyvä olla ja jonne vieraatkin saavat tuntea olonsa mukavaksi.
      Itselläni on yksi hyvä ystävä miehineen joiden kotiin on epämukava mennä, koska kaikki on niin sisustettua ja harkittua. Pelottaa ihan liikkua siellä ettei mitenkään riko vaikutelmaa ja siirrä vahingossa jotain tai vielä kamalampaa riko jotain.
      En voisi elää niin.
      Kotini on linnani sanotaan. Kodin pitäisi olla koti jossa on hyvä ja turvallinen olla kaikilla siellä asuvilla. Väreistä huolimatta.

      • Kotia ei pidä sisustaa muita varten. Kodin pitää olla KOTOisa, paikka jossa siellä asuvat tuntevat omaksi kodikseen.

        Musta oli hauska kun Intian matkltani palasin kotiin. Ovella jäin haistelemaan, että TÄMÄ on KOTI. Se tuoksuu (ja näyttää) omalta kodilta.


      • JustJust kirjoitti:

        Kotia ei pidä sisustaa muita varten. Kodin pitää olla KOTOisa, paikka jossa siellä asuvat tuntevat omaksi kodikseen.

        Musta oli hauska kun Intian matkltani palasin kotiin. Ovella jäin haistelemaan, että TÄMÄ on KOTI. Se tuoksuu (ja näyttää) omalta kodilta.

        Olen samaa mieltä. Jokainen tyylillään.


    • Mä tykkään väreistä. Etenkin kirjahylly on kiva kun siinä on erivärisiä kirjoja.

      Vai pitäisikö ostaa vain mustia ja valkoisia kirjoja? Tai päälystää ne noilla värellä?
      Viherhasvit luovat myös kotoisuutta. Pitäisikö etsiä mustavalkoisia kasveja?

      • Mäkin olen väri-ihmisiä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mäkin olen väri-ihmisiä.

        Farkut on mulla mustat, ei siniset. Viimeksi kun kävin uudet ostamassa, kaupassa ei edes ollut muunvärisiä. Petyin vahvasti, sillä olisin halunnut jotain muuta kuin tätä iänikuista mustaa.

        Musta musta on sinänsä ihan tyylikäs väri, sopii yhteen kaikkien kanssa. Mutta kyllä kokomusta on musta liikaa.


      • JustJust kirjoitti:

        Farkut on mulla mustat, ei siniset. Viimeksi kun kävin uudet ostamassa, kaupassa ei edes ollut muunvärisiä. Petyin vahvasti, sillä olisin halunnut jotain muuta kuin tätä iänikuista mustaa.

        Musta musta on sinänsä ihan tyylikäs väri, sopii yhteen kaikkien kanssa. Mutta kyllä kokomusta on musta liikaa.

        Tuli mieleen Anssi Kela, sillä ei varmaan muun värisiä vaatteita olekaan..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tuli mieleen Anssi Kela, sillä ei varmaan muun värisiä vaatteita olekaan..

        Mua vähän harmittaa noi mun soittimet. Basso on valkoinen ja telecaster on mustavalkoinen.
        Tekis mieli maalata ne iloisiksi.

        Tää nyt ei suoraan liity tähän, mut tää asenne.
        Ja mä luulen että tää laulaja kertoo enemmän itestään ku jostain muusta.


        https://www.youtube.com/watch?v=L0-HI8VGgoE
        "Sä vaan haluut maalaa ihmisiä, ja auringon kaupungin ylle"


      • JustJust kirjoitti:

        Mua vähän harmittaa noi mun soittimet. Basso on valkoinen ja telecaster on mustavalkoinen.
        Tekis mieli maalata ne iloisiksi.

        Tää nyt ei suoraan liity tähän, mut tää asenne.
        Ja mä luulen että tää laulaja kertoo enemmän itestään ku jostain muusta.


        https://www.youtube.com/watch?v=L0-HI8VGgoE
        "Sä vaan haluut maalaa ihmisiä, ja auringon kaupungin ylle"

        Tykkäsin biisist. 👍


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tykkäsin biisist. 👍

        Kiva. Mä kuuntelen just tätä koko levyä. Sisko osti tän sinä päivänä kun tää ilmestyi, ja illalla osasin jo sanat ulkoa. Mä olin esiteini silloin.

        Myöhemmin olen sit enemmän ymmärtänyt levyn tekstejä, ja huomannut miten olen häntä (laulajaa/biisintekijää) ihaillut. Aluksi ihan tietämättäni.
        Punk-aikoina hänestä sanottiin, että hän on "punkkarityttöjen hippipoika" tai "hippityttöjen punkkaripoika". Siihen aikaan punkkareilla ei ollut pitkää tukkaa.

        No mä olen kans tällanen hippipunkkari.

        Jotenkin tietämättäni olen seurannut hänen polkujaan, mutta koskaan en ole häntä tavannut. Nyt se on mahdotontakin, kun hän on kuollut. Viinaan.
        Kerran olen pyytänyt häntä poseeraamaan, ja sain hänestä hyvän valokuvan. Se oli vuonna 1984 Hämeenlinnassa, muuten en ole häntä nähnyt.


      • JustJust kirjoitti:

        Kiva. Mä kuuntelen just tätä koko levyä. Sisko osti tän sinä päivänä kun tää ilmestyi, ja illalla osasin jo sanat ulkoa. Mä olin esiteini silloin.

        Myöhemmin olen sit enemmän ymmärtänyt levyn tekstejä, ja huomannut miten olen häntä (laulajaa/biisintekijää) ihaillut. Aluksi ihan tietämättäni.
        Punk-aikoina hänestä sanottiin, että hän on "punkkarityttöjen hippipoika" tai "hippityttöjen punkkaripoika". Siihen aikaan punkkareilla ei ollut pitkää tukkaa.

        No mä olen kans tällanen hippipunkkari.

        Jotenkin tietämättäni olen seurannut hänen polkujaan, mutta koskaan en ole häntä tavannut. Nyt se on mahdotontakin, kun hän on kuollut. Viinaan.
        Kerran olen pyytänyt häntä poseeraamaan, ja sain hänestä hyvän valokuvan. Se oli vuonna 1984 Hämeenlinnassa, muuten en ole häntä nähnyt.

        Tuli siitä biisistä ihan vatsasta kourasevan nostalginen fiilis. Mäkin tykkäsin nuorena punkista, Pelle, Hassisen kone, Neljä ruusua yms.. ja tykkään toki edelleen.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tuli siitä biisistä ihan vatsasta kourasevan nostalginen fiilis. Mäkin tykkäsin nuorena punkista, Pelle, Hassisen kone, Neljä ruusua yms.. ja tykkään toki edelleen.

        Tuppaa olemaan niin, et se musikki josta teininä diggas, jää aina jotenkin hienoksi. Silloinkin vaikka sen toteais aikuisena olevan aikas jaskaa. Siis kun aikuisen analyyttisesti ajattelee.
        Nämä nyt mun mielestäni ei ole vaikka miten analysois. Musiikissa kun tärkein on "se fiilis".

        Mut tästä Woudesta vielä. Mulla on näissä vähän sellasetkin sympatiat, et vaikka meillä ei himassa mitään ongelmia ollutkaan, niin jokin sai mun vereni silti vetämään "suurkaupunkiin", ja siellähän sitten tuli tää katuelämäkin tutuksi. Eihän sitä nyt illaksi ikinä kotiin päässyt.
        Ja onhan kaduilla yöpyminen rankkaa, mut jotenkin senkin pystyy aina romantisoimaan.

        Kun Woude kävi Salossa keikalla (en muuten ollut siellä), paikallisessa lehdessä luki et Wuode.


      • JustJust kirjoitti:

        Tuppaa olemaan niin, et se musikki josta teininä diggas, jää aina jotenkin hienoksi. Silloinkin vaikka sen toteais aikuisena olevan aikas jaskaa. Siis kun aikuisen analyyttisesti ajattelee.
        Nämä nyt mun mielestäni ei ole vaikka miten analysois. Musiikissa kun tärkein on "se fiilis".

        Mut tästä Woudesta vielä. Mulla on näissä vähän sellasetkin sympatiat, et vaikka meillä ei himassa mitään ongelmia ollutkaan, niin jokin sai mun vereni silti vetämään "suurkaupunkiin", ja siellähän sitten tuli tää katuelämäkin tutuksi. Eihän sitä nyt illaksi ikinä kotiin päässyt.
        Ja onhan kaduilla yöpyminen rankkaa, mut jotenkin senkin pystyy aina romantisoimaan.

        Kun Woude kävi Salossa keikalla (en muuten ollut siellä), paikallisessa lehdessä luki et Wuode.

        Lol. Wuode. 😂


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Lol. Wuode. 😂

        Siis tota, haukutko nyt?

        Tässä on hänen katufilosofiaa. Kaikki on asenteesta kiinni.
        https://www.youtube.com/watch?v=MHbSgwH9Gfc&list=OLAK5uy_n61_W0qmGhxw42O2uMRbnXi_svJ1malb0&index=18



    • Jostakin syystä ei aijaa.com toimi edelleenkään. Liekö selain pitäisi olla joku muu. Mutta musta sisustuksessa on ihan jees, kun sitä ei ole liikaa. :)

      • Oisko jotain muuta ilmaista kuvapalvelua?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Oisko jotain muuta ilmaista kuvapalvelua?

        En tiedä onko?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        En tiedä onko?

        No sitähän mä kysyin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No sitähän mä kysyin.

        Heh. :)


      • Mulla välillä Fox ei näytä linkkejä, mut sit jos koitan cromessa niin näkyy. Ihan randomia, kun välillä toimii.

        Foxia käytän täällä ollessani, kun siinä on parempi mainosblokkeri.


      • JustJust kirjoitti:

        Mulla välillä Fox ei näytä linkkejä, mut sit jos koitan cromessa niin näkyy. Ihan randomia, kun välillä toimii.

        Foxia käytän täällä ollessani, kun siinä on parempi mainosblokkeri.

        Mulla on se chrome. Yks kaks lakkas aijaa toimimasta ihan tyystin. Kuin olis kadonnut kartalta.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mulla on se chrome. Yks kaks lakkas aijaa toimimasta ihan tyystin. Kuin olis kadonnut kartalta.

        Mulla pelittää chromella.. Oisko sulla jotain päivityksiä?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla pelittää chromella.. Oisko sulla jotain päivityksiä?

        Mä ajattelin oisko siellä jotain niissä yksityisyysasetuksissa tai jossain. Onko siellä jotain estoa ettei vaikka lapsille arveluttavaa saa näyttää tai jotain.

        Mä en oo niin perehtynyt. Joskus esmes täällä laitettu iltapäivälehden linkki ei aukea. Musta outoa, kun ei sen nyt pitäis olla mikään arvelluttava (tai no miten sen ottaa).


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla pelittää chromella.. Oisko sulla jotain päivityksiä?

        Kun ei toimi millään 5 älylaitteesta.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kun ei toimi millään 5 älylaitteesta.

        Aijaa on antanu sulle bannin.. hihihii.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aijaa on antanu sulle bannin.. hihihii.

        Se voi olla. Oli täällä muutamalla muullakin samat ongelmat, ei aukea koko aijaa. :)


      • Ei muuten mullakaan puhelimella näkynyt Aijaa, mutta tabletilla näkyy..🤷‍♂️


    • Mun himasta..
      https://aijaa.com/gtDjtJ
      Tää oli alkujaan ihan tavallinen valkoinen seinä.. rimoista tein tuommoset neliöt ja tietysti maalia päälle. Kaikki mun seinät on joko maalattu tai tapetoitu. ☺

      • Mulla ei vaan toimi aijaa. :(


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mulla ei vaan toimi aijaa. :(

        Aijaa..☹



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aijaa..☹

        Juu ei näy mitään, ei minkäänlaista tekstiä missään. Ei kuvia ei mitään, vain blanco.






      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kivat värit, pirteä. :)

        Aika skandinaavisen hillittyä se munkin värien käyttö kuitenkin on, verrattuna esim meksikolaiseen tyyliin. Tykkäisin kun Suomessakin olisi enemmän kaaria ja pyöreitä muotoja, ei pelkkää laatikkoa., siis rakennuksissa.



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aika skandinaavisen hillittyä se munkin värien käyttö kuitenkin on, verrattuna esim meksikolaiseen tyyliin. Tykkäisin kun Suomessakin olisi enemmän kaaria ja pyöreitä muotoja, ei pelkkää laatikkoa., siis rakennuksissa.

        Kaaret on kivoja. Meillä on kaaren muotoiset oviaukot parissa kohtaa huushollia. Espanjalaiseen tyyliin.

        Joo tämän maan arkkitehtuuri on aika yksitoikkoista. :(


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kaaret on kivoja. Meillä on kaaren muotoiset oviaukot parissa kohtaa huushollia. Espanjalaiseen tyyliin.

        Joo tämän maan arkkitehtuuri on aika yksitoikkoista. :(

        Love it, eli lavit.. 😍





      • elisakettu kirjoitti:

        Älyttömän ihana. Ihana toi misukin katkaisijassa

        Kiiz.. 💪☺


      • elisakettu kirjoitti:

        Nätti talvikuva. Joo, ei mullakaan pelitä aijaa

        Ei ole mun ottama kuva, ihan vaan testikuva. Mutta hyvin on kaunis minustakin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kiiz.. 💪☺

        Pullistelija :-D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kaaret on kivoja. Meillä on kaaren muotoiset oviaukot parissa kohtaa huushollia. Espanjalaiseen tyyliin.

        Joo tämän maan arkkitehtuuri on aika yksitoikkoista. :(

        Suomalaista arkkitehtuuria:
        https://yle.fi/uutiset/3-10786083



      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Betonibunkkerit sucks. Mutta puu olis kyllä yes. Puutarhat myös. :)

        Itse asuin ennen kuin muutin tähän nykyiseen asuntoon kaupunginosassa, jossa on juurikin tuon linkittämäni kuvan tyylisiä betonibunkkereita ja asuin myös yhdessä bunkkerissa (yli 11 vuotta).


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Betonibunkkerit sucks. Mutta puu olis kyllä yes. Puutarhat myös. :)

        Tässä kaupunginosassa, jossa nyt asun on vähän monimuotoisempaa rakennuskantaa. Täällä on asuinalueita, joissa on kerrostaloja, mutta on myös aluita, joissa on rivi-ja omakotitaloja. Betonipunkkereita taas ei ole.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse asuin ennen kuin muutin tähän nykyiseen asuntoon kaupunginosassa, jossa on juurikin tuon linkittämäni kuvan tyylisiä betonibunkkereita ja asuin myös yhdessä bunkkerissa (yli 11 vuotta).

        Joo, mäkin olen asunut niissä bunkkereissa. Isommissa ja pienemmissä koko lapsuuteni ekat 13 vuotta ja aikuisenakin muutaman vuoden.

        Puustakin saisi ihan nättejä pienkerrostaloja.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tässä kaupunginosassa, jossa nyt asun on vähän monimuotoisempaa rakennuskantaa. Täällä on asuinalueita, joissa on kerrostaloja, mutta on myös aluita, joissa on rivi-ja omakotitaloja. Betonipunkkereita taas ei ole.

        Okei. 👍


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Joo, mäkin olen asunut niissä bunkkereissa. Isommissa ja pienemmissä koko lapsuuteni ekat 13 vuotta ja aikuisenakin muutaman vuoden.

        Puustakin saisi ihan nättejä pienkerrostaloja.

        Tää talo, jossa nyt asun on ainakin osittain tiiltä.

        Tässä aika lähellä on muutama puusta tehty kerrostalo. Ei ihan naapurissa, mutta ei kovin kaukana.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tää talo, jossa nyt asun on ainakin osittain tiiltä.

        Tässä aika lähellä on muutama puusta tehty kerrostalo. Ei ihan naapurissa, mutta ei kovin kaukana.

        Ja nyt mä kysyn, että missäkä päin maata asut?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Joo, mäkin olen asunut niissä bunkkereissa. Isommissa ja pienemmissä koko lapsuuteni ekat 13 vuotta ja aikuisenakin muutaman vuoden.

        Puustakin saisi ihan nättejä pienkerrostaloja.

        Tää talo, jossa nyt asun on ainakin osittain tiiltä.

        Tässä lähellä on muutama puusta tehty kerrostalo. Ei ihan naapurissa, mutta ei kauhean kaukana.




      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu, Jeesusta yritin. :)

        Hahahaa =D


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ja nyt mä kysyn, että missäkä päin maata asut?

        Keski-Suomessa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Keski-Suomessa.

        Aahaa. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu, Jeesusta yritin. :)

        Ja nyt öitä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja nyt öitä.

        Öitä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Aahaa. :)

        Tarkemmin sanottuna Suomen Ateenassa eli siellä Keski-Suomen keskuksessa Päijänteen pohjoipuolella. Enempää en nyt paljasta. Yksityisyys pitää säilyttää. Netin maailmassa voi liikkua ketä vaan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tarkemmin sanottuna Suomen Ateenassa eli siellä Keski-Suomen keskuksessa Päijänteen pohjoipuolella. Enempää en nyt paljasta. Yksityisyys pitää säilyttää. Netin maailmassa voi liikkua ketä vaan.

        Rallipitäjässä. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Rallipitäjässä. :)

        Just siellä. Tänä vuonna Suomen MM-rallien osakilpailu on nyt syksyllä, olisko nyt syyskuussa vai lokakuussa, jos muistan oikein. Itse en ole mennyt ralleihin, mutta joskus olen mennyt keskustaan kahtomaan kaikenlaista oheishulinaa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Rallipitäjässä. :)

        Paljasjalkainen rallipitäjäläinen melkeen kolmannessa polvessa (melkeen, kun äidin vanhemmat on kotoisin muualta, mutta asuneet täällä vuosikymmeniä, mummo vieläkin ja isän äiti eli mummi oli kotoisin täältä Keski-Suomesta ja muutti tänne rallipitäjään 15-vuotiaana työskentelemään ja isän isä ukki tuli tänne Karjalasta ensin talvisodan aikaan ja sitten myöhemmin meni perheineen takaisin Karjalaan ja lopullisesti tuli tänne sitten joskus jatkosodan loppuaikoina tai jotain, mun vanhemmat on täältä kotoisin, tosin äiti syntyi Helsingissä, mutta oli lapsi kun muutti tänne).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Just siellä. Tänä vuonna Suomen MM-rallien osakilpailu on nyt syksyllä, olisko nyt syyskuussa vai lokakuussa, jos muistan oikein. Itse en ole mennyt ralleihin, mutta joskus olen mennyt keskustaan kahtomaan kaikenlaista oheishulinaa.

        Ralleissa olen käynyt lapsuudessani vanhempien kanssa monet kerrat, oli ihan perinne. :)


    • Anonyymi

      Huolestuttaa aloittajalla on mieli musta valkoinen ja koti musta valkoinen no en sitä sano parempi tuokin kuin mieli olis mustaa ja koti synkkää ja mustaa

    • Anonyymi

      Jos musta on jonkun mielestä ehdottomasti maailman kaunein väri, hän maalaa koko asuntonsa täysin mustaksi kaiken paitsi ikkunat ja peilit.

    • Anonyymi

      Itselläni on 70-luvun tummanruskeat, täyspuiset huonekalut. Ne ei vaan hajoa ikinä. Yksi 60-luvun kiikustuolikin on ja siinä on kangaspääsystetty pehmustettu istuin. Se on hieman aikaa nähneen näköinen samoin, kun sen yhteydessä oleva nahkainen rahi.

    • Anonyymi

      Minulla on asunnossa valkoisesta... tummanharmaaseen, ihan mustaa ei ole ollenkaan, valaisimet katossa valkoisia tai kiiltävää alumiinia.

      Mutta oikeastihan musta ja valkoinen ovat sama väri, niissä on vain, toinen on tummempi ja toinen vaaleampi, sama väri.

      Sinistä ja punaista ei voi sanoa samaksi väriksi kyllä.

      • Niin.. Tarkallaan ottaen musta ja valkoinen eivät ole värejä lainkaan..


    • Anonyymi

      Itse en juurikaan pidä mustasta väristä, en vaatteissa enkä muutenkaan. Ihminen joka pukeutuu paljon mustiin vaatteisiin, ei tunnu hyvältä ihmiseltä.

      • Aika mustavalkoisia ajatuksia sulla.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Aika mustavalkoisia ajatuksia sulla.

        Musta väri on mielestäni synkkä väri ja siksi ajattelen noin. Se on hautajaisiin liittyvä väri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Musta väri on mielestäni synkkä väri ja siksi ajattelen noin. Se on hautajaisiin liittyvä väri.

        Niin on valkoinenkin.


      • Anonyymi

        Höpönpöpön. Mustiin pukeutuvat ihmiset kuten minä ovat nimenomaan hyviä ihmisiä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta väri on mielestäni synkkä väri ja siksi ajattelen noin. Se on hautajaisiin liittyvä väri.

        Aasiassa valkoinen on hautajaisväri.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Voi olla myös kunnioituksen väri, eli pukeutumalla kokonaan mustaan kuin joku Johnny Cash, hän sympatioi kärsiviä ihmisiä pukeutumalla mustaan kunnioittaen heitä.

      Mustassa asunnossa tietysti lika ei näy niin helposti, saattaa olla tonneittain koirankakkaa lattiallakin eikä sitä silloin huomaa.

      • Eri värien symboloimiset on ihmisten pään sisäisiä tuotoksia..


    • Anonyymi

      Elektroniikkalaitteissa yleisin värivaihtoehto on musta. Sammutettu TV on myös musta.
      Jotta erilliset mustat saarekkeet saadan sulautettua yhteen, laitteiden taustalla olevat kalusteet pitää olla tumman harmaita.
      Kovin on meillä mennyt sisustus tummaksi.😒

      • Kodinkoneet taas pääosin valkoisia jääkaapista lähtien.


    • Nyt vasta luin tuon otsikon kunnolla...

      Mä nyt en ihan mustavalkoista ole ikinä kotiin halunnut, mutta selkeyttä ja yksinkertaisuutta. Ja helppokäyttöisen selkeää.

      Muuten en pidä itseäni kovinkaan mustavalkoisena ihmisenä, mutta toisaalta haluan kaikkea yksinkertaistaa....mitä vähemmällä saa jonkun tehtyä, sen parempi.

      • En minäkään halunut musta-valkoista kotia, mutta sellaisen sain ensimmäisenä opiskelulukukautena. Äiti nimittäin osti minulle mustavalkoiset verhot ja sängynpeitteen. Ne värittivät opiskelusolukämpän pintoja.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        En minäkään halunut musta-valkoista kotia, mutta sellaisen sain ensimmäisenä opiskelulukukautena. Äiti nimittäin osti minulle mustavalkoiset verhot ja sängynpeitteen. Ne värittivät opiskelusolukämpän pintoja.

        No niin... Saahan sitä äkkiä vaihdettua väritystä pikkuhiljaa mihin itse haluaa.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No niin... Saahan sitä äkkiä vaihdettua väritystä pikkuhiljaa mihin itse haluaa.

        Nyt ikkunaverhot ovat punavalkeat ja sängyn peitto hopean värinen. Faijan luona sängyssäni peittona on ikivanha äidin ostama mustavalkoinen.

        Oletko töissä vai lomalla?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Nyt ikkunaverhot ovat punavalkeat ja sängyn peitto hopean värinen. Faijan luona sängyssäni peittona on ikivanha äidin ostama mustavalkoinen.

        Oletko töissä vai lomalla?

        Töissä...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Töissä...

        Hyvät yöt ja työt! :) Itse taidan ryhtyä nukkumaan, kun alkoi väsyttämään. Futiksessa juuri Ruotsi meni 2-1 johtoon Espanjaa vastaan. En jaksa enää katsoa matsia tai kirjoitella täällä. Hyvät yöt! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Hyvät yöt ja työt! :) Itse taidan ryhtyä nukkumaan, kun alkoi väsyttämään. Futiksessa juuri Ruotsi meni 2-1 johtoon Espanjaa vastaan. En jaksa enää katsoa matsia tai kirjoitella täällä. Hyvät yöt! :)

        Hyvää yötä vaan.


    • Anonyymi

      Oma kotini on värikäs, ja juuri tälläisenä siitä pidän. En muuttaisi nykyisessä sisustuksessani mitään. Mustavalkoinen värimaailma ei sopisi kotiini, sellainen koti ei tuntuisi kodilta. Paljon on huonekaluissa ja sisustuselementeissä mm. turkoosia, joka on suosikkivärini.

      Kirjautumaton palstalutka

    • Anonyymi

      En koskaan ole halunnut kotiin mustavalkoista, mutta ihailin suuresti ystäväni kotia, jossa oli kaikki juuri niin. Suuret mustat nahkasohvat, kiiltäväpintainen pöytä ja keittiössä musta astiasto ym. ym.. Ruoka loisti mustaa vasten suuremmoisesti ja kontrasti sitä huikeampi lautasella, kun katettiin vihreään ja punaista.

      Ystäväni koti oli upea, mutta minun ei. Itselläni tarve valoisuuteen, keveyteen ja kodikkuuteen ja lisänä jännittävän värikkääseen etnisyyteen ja tumman puhuvaan veistettyyn puuhun
      . t.sxth

      • . t.sxth ??


    • Anonyymi

      Mustaa ja valkoista, harmaatakin on hieman piristeenä (no on harkittuja värejäkin sopivasti 👌).

      Sisustuksessa tärkeintä on hyvä feng shui ja pienet oudot yksityiskohdat 🤔.

      - Sheena

      • Anonyymi

        "Pienet oudot yksityiskohdat", pidän tavallaan tuosta :) Haluan katsella ympärilläni kaikenlaista kaunista ja mielenkiintoista. Sytyttelen pimeän laskeutuessa lyhdyt ja tuikut ja pienet ja itsevalaisevat puutarhalamput piilottavat terassin nurkkin käpertyneeet lehdet ja kesän pölypallot. Se on kodikasta ja rauhoittavaa ja antaa ajatusten liikkua vapaasti.

        Kaikenlaisia vastoinkäymisiä läheisilleni. Voiko feng suilla tehdä etänä heidän elämään onnellisemmaksi?

        t.sxth


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pienet oudot yksityiskohdat", pidän tavallaan tuosta :) Haluan katsella ympärilläni kaikenlaista kaunista ja mielenkiintoista. Sytyttelen pimeän laskeutuessa lyhdyt ja tuikut ja pienet ja itsevalaisevat puutarhalamput piilottavat terassin nurkkin käpertyneeet lehdet ja kesän pölypallot. Se on kodikasta ja rauhoittavaa ja antaa ajatusten liikkua vapaasti.

        Kaikenlaisia vastoinkäymisiä läheisilleni. Voiko feng suilla tehdä etänä heidän elämään onnellisemmaksi?

        t.sxth

        Voi varmasti, jos on puhelin sinulla ja läheisillä, joilla menee huonommin. Suusanallisesti voi kuvata toiselle kodikkaita ja rauhoittavia mielen maisemia, älypuhelimella lähetellä kauniita kuvia. Feng shuihan on ympäristöoppia, joka liittyy mielenrauhaan ja -tasapainoon kovasti paljon. Jos oikein hurjaksi ryhtyy, voi lähettää postikortteja tai teettää paperikuvia ja lähettää ne kirjeenä. Näin teen vanhojen sukulaisteni kanssa (ja ennen kännykkää/sähköpostia kaikkien läheisten kanssa). Paperivalokuva ja postikortti ovat niin hyviä, kun ne ovat oikeasti olemassa 🤔.

        Kun aikuisella lapsellani oli rankkaa, enkä ensin oikein tiennyt miten häntä tsemppaisin. Tuli mieleeni, että nyt on aika ottaa elämäni ensimmäinen selfie. Sellaisesta kulmasta, että taustalta näkyy rauhoittavia asioita. Mutta kuvasta tulikin todella hauska.. oman ilmeeni vuoksi. Rentouduin itsekin ja unohdin kaikki murheet hetkeksi. Onneksi sillä oli sama vaikutus lapseenikin 😊

        - Sheena


    • Anonyymi

      Musta väri sisältää kaikki muut värit. Elämän eri vaiheissa tykkää erilaisesta sisustuksesta.. olen huomannut😊oma makunikin on muuttunut moneenkin kertaan🧡

    • Anonyymi

      En tajua sisustamisesta mitään. Ovatko verhot hyvää sävyä? Onko ornamentti riittävän Zen?
      T: Janna420

    • Miten sisukseen vois saada ees jonkinlaista yhtenäisyyttä. Mulla ois iso kämppä ja siinä tollanen hieno erkkelikin ja se on niin hieno että oon ihan kateudesta vihree. Mulla on tollanen tosi kirjava sohva ja periaatteessa ihan kiva. Ja musta nahkanojatuoli, joka ei sen kanssa sovi. Sitten on sohvapöytä ja tv taso tummaa kirsikkajäljitelmää ja ruokaryhmä taas vaaleempaa kirsikkaa. On vielä kirotuspöytä mäntyä ja sitten valkonen pieni kirjahylly. Vieraat haukkuu lasten hyllyksi, mutta mulla on tosi vähä kirjoja. Lattailaminaatti on taas aika vaalee.pitäs olla tammee, mutta en usko. Rispoo jo niin pahasti että se ainaki pitäs uusia. Velhot on taas harmaat, mutta tangot terästä. heitin ne lastulevykotelot roskiin. Mulla oli ennen vaatteetkin aikalailla , mustas ja valkosta ja harmaata plus punasta tehosteena. Mutta viimeaikoina mulla siinäkin enempi kirjavuutta. esim toi Puma huppari on tollanen graafinen, siinä on ainakin kaikkia värejä. se niin sanottu disharmonia, mutta sekin toimii jos hyvin suunnittelee. ja yks kans bmw motorsport värit, vaaleen sininen tumman sininen ja punanen menee hyvin vaatteissakin, mutta ei siitä sisustukseen ois, paitsi ehkä tekstiileihin, mutta en tiedä onko myynnissä.

    • Hei, sitteen sellasta sisustuselementtiä. Mistä vois ostaa Kaws patsaita, ne ois hienoja. Tosi kallitta, että mistä tietää että on aito.

    • Tai sitten se on vaan tuomittu niin, että kun on mieheks syntyny, niin sitten pitää asua ihan jossakin missä sattuu, eikä saa mitään yhtenäisyyttä ja on ruma kämppä.

    • Itse tykkään väreistä.

      • Anonyymi

        Intuitio sanoi

        Ja taas menin IHAN sattumalta noille sivuille

        Usko pois, hyvä siitä tulee, niin luotan

        Ja voihan aina palauttaa

        Vaikka huonon puolison. . ,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      445
      13966
    2. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      164
      3108
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      62
      2761
    4. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2652
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2127
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2098
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1987
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1585
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      64
      1547
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      23
      1512
    Aihe