Miten teet kaakaosi

Anonyymi

Miettinyt jos ostais kaakaota o boy kaakaota ja jois lasillisen kun tekis suklaata tai makeaa mieli eli kylmään tai kuumaan maitoon ja vois kokeilla kylmään ja kuumaan veteenkin mutta miettii jospa se ei olekkaan hyvää ja aika kultaa muistot lapsuudesta niin nyt maistuis kaakao ja pullapitko pulla

22

337

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaakao on kyllä muuten hyvää, mutta nää valmiskaakaot on kyllä ihan liian makeita mun makuuni. Samoin kuin vaikka kaikkien kehumat maitosuklaat (esmes. Fazerin sininen).

      Pitäis varmaan ostaa jotain van Houtenia, laittaa siihen ihan vähän sokeria ja sit maitojauhetta. Sit kylmää vettä sen verran että siitä tulis sellasta pastaa. Sen jälkeen kiehuvaa vettä, jotta kaakaosta tulis kuumaa.

      Näin aattelisin että vois tulla hyvä kaakao. Pitäis koittaa joskus.

    • Anonyymi

      Kolme lusikallista O'boy kaakaota, mikrolla lämmitettyyn kulutusmaitoon (pun.). Pitkojen pitkoa tai korvapuusti? Molemmat käy ja toimii ainakin itsellä.

      • Anonyymi

        Mitähän o boy maksaa ja onkohan kahvi hyllyssä vai jauho vai karkki hyllyssä tai ehkä mehuhyllyssä täytyykin katsoa seuraavaksi kun menee kauppaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän o boy maksaa ja onkohan kahvi hyllyssä vai jauho vai karkki hyllyssä tai ehkä mehuhyllyssä täytyykin katsoa seuraavaksi kun menee kauppaan

        Jossain oli vähän aikaa sitten kilon pussi 3,50 euroa tarjouksessa? Kahvi/ Tee/ Kaakao yleensä samoilla hoodeilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain oli vähän aikaa sitten kilon pussi 3,50 euroa tarjouksessa? Kahvi/ Tee/ Kaakao yleensä samoilla hoodeilla?

        Aika kallista luulin halvemmaksi mut mikä normi hinta onkaan mut kai riittää vähäksi aikaa sitten no täytyy joskus tässä ostaa ja kokeilla mut mistä sais itse tehtyä pullapitkoa täytyis löytää joku kiva leipuritar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kallista luulin halvemmaksi mut mikä normi hinta onkaan mut kai riittää vähäksi aikaa sitten no täytyy joskus tässä ostaa ja kokeilla mut mistä sais itse tehtyä pullapitkoa täytyis löytää joku kiva leipuritar

        Ei tuo kilolta kyllä kovin kovalle hinnalle kuulosta. Eihän sitä kuitenkaan yhteen kuppiin laiteta kuin ruokalusikallinen tai kaks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo kilolta kyllä kovin kovalle hinnalle kuulosta. Eihän sitä kuitenkaan yhteen kuppiin laiteta kuin ruokalusikallinen tai kaks.

        Niin no voihan enemmänkin pistää jos haluaa enemmän suklaan makua tai jos kylään tulis nainen ja hänelle haluaisi tehdä suklaisempaa kaakaota että naisen suu nauttisi mut tosiaan nyt maistuis kahvi tai kaakao ja lonka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kallista luulin halvemmaksi mut mikä normi hinta onkaan mut kai riittää vähäksi aikaa sitten no täytyy joskus tässä ostaa ja kokeilla mut mistä sais itse tehtyä pullapitkoa täytyis löytää joku kiva leipuritar

        siitä on suurin osa maitoa ja sokeria, niitä halvimpia ainesosia, osta kaakao kaakaona niin maksat siitä mitä oot ostamassa, lidlissä jotain 1,80/200g, kuukauden kestää vaikka joka päivä kupillisen jois


    • Anonyymi

      Lapsena tuli Oboita juotua, mutta nykyään ko. aine on liian makeaa mun makuuni. Oma muksu tuota kyllä juo. Kyllä mä itsellenikin siitä juotavaa saan, kun laitan kuumaan veteen ja reilusti maitoa perään. Mielummin kuintenkin teen oman kaakaoni tummasta kaakajauheesta, kuumasta vedestä ja maidosta. Siihen sitten makeutta oman maun mukaan.

    • Anonyymi

      Parempi olla vitsailematta nyt, sanon että vaahtokarkki

    • Anonyymi

      Minä sekoitan kahvikauramaitoon tummaa kaakaojauhetta enkä mitään muuta.

    • Anonyymi

      Teen vanHoutenista, mutta laitan niin paljon sokeria että varmasti on enemmän kuin missään oBoissakaan. Jotta sais energiaa!

      • Anonyymi

        Ja silleen siis teen että sekoitan joko kylmään maitoon tai veteen. Lämmitän mikrossa kuumaksi ja sitten se hyvin sekoittuu. Lopuksi vielä maitoa sen verran että on juontilämpöistä.


    • Miks kaakaoo on olemassa. Onks siitä jotain etua kahviin verrattuna. Lapsenakin join enemmän teetä.

      • Niin emmä tie miks sitä on olemassa. Kaakao on eri mantereelta ku kahvi. (Kahvi siis ei ole Amerikasta, vaikka sitä kai siellä eniten nykyään kasvatetaankin.)

        Miks kahvia on olemassa?

        Tai tätä (musta ihan typerää) aasialaista teetä?


      • Anonyymi

        Sen kyllä huomaa koitas juoda kaakaota vai rattaat pyörii muttei ketju


    • Anonyymi

      Mutta se on hyvä kun autuaat osaa olla kaikkein vähiten salaperäisiä eriloismerkeistä huolimatta tai niiden vuoksi, että on se kyllä niin se on kyllä kumma jos jos

      • Anonyymi

        Arvaa jotain täällä monimutkaisessa pirstaleisessa maailmassa, joka näyttää kyllä suoralta putkelta minun einiinsinisiin silmiin


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa tummaa kaakaota, siitä saa niin vahvaa ku haluaa tai sokerista. Ja voi vaikka suklaakakunki tekaista. Maitojauhe kaapissa on kans ihan kätevää. Kyllä kai kaakao kuumana pitää juoda. Jotku laittaa siihen päälle vaahtomakeisen vielä.

    • Anonyymi

      Mayoille kaakao "jumalten juomaa", ja Asteekit perivät tavan, mutta sen viljely alkoi väli-amerikassa jo noin 5 500 vuotta sitten mayo-chinchipe-intiaanien toimesta. mayoille sillä oli rituaalinen merkitys. teobromiinia vain kaakaopuiden pavuissa, ei villeissä sukuaisissa.
      mayakaakaoon siis käytetyt ja kuivatut pavut paahdetaan ja jauhetaan, tahnaan vettä, chiliä ja maissijauhoa.
      yle/kunnia kaakaon keksimisestä...
      chiliä vois joskus kokeilla, chilisuklaata olen syönyt, mutakakkuresepteissäkin on.
      Cacao Dancehttps://youtu.be/wKI-ngRQJ90

    • Anonyymi

      Heh hee, ne meinaa koijata pidemmän korren ylälipareita lipoen

    • Nyt kun tuli kaakao puheeksi, niin täytyypä joskus kokeilla tehdä sitä sillä alkuperäisellä tavalla, millä Euroopassa kaakaota tehtiin ja nautittiin, eli suklaata sulattamalla ja maun mukaan ohentamalla kuumalla maidolla tai vedellä.

      Veikkaan, että se "teollisuussuklaa", mitä on kaupoissa yleensä ruuanvalmistusosastolla eikä karkkihyllyssä on kaakaon tekemiseen parasta: kohtuullisen vähäsokerista, mutta yksinkertaisuudestaan ja mainostamisen vähäisyydestä huolimatta aika kallista.

      Kyllä kuuma kaakao sateisina myöhäissyksyn pimeinä iltoina on parasta. Maun mukaan vaikka rommin kanssa. ; )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      330
      11091
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      54
      2272
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      164
      1859
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1354
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1349
    Aihe