Rehellinen ihminen

Anonyymi

Tein vähän aikaa sitten aloituksen ja kyselin minkälaisista ihmisistä pidätte. Aika moni vastasi, että rehellisistä ihmisistä. Siinä sitten aloinkin ajattelemaan, että näinköhän...?

Minkälainen on mielestänne rehellinen ihminen? Onko rehellinen ihminen saman mielinen tai sellainen, joka kertoo rehellisesti eriävänkin mielipiteensä? Ja loppuuko se rehellisestä ihmisestä pitäminen rehellisen eriävän mielipiteen myötä?

Oma kokemukseni tähän asti eletystä elämässäni on se, että ihmiset eivät ole kovin hyviä siinä erimielisyyden sietämisessä ja hyväksymisessä. Aika harvassa ne aidosti rehellisyydestä pitävät ihmiset on nykyaikana.

56

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä ajattelen että pidän sellaisesta jonka kanssa tulen toimeen. En osaa ajatella sitä että minkälainen hänen pitäisi olla.

    • Anonyymi

      Rehellisyys tarkoittaa mulla toisen kunnioittamista ja elämistä siten.

      • Anonyymi

        Entä jos se toisen kunnioittaminen edellyttää oman rehellisen mielipiteen muokkaamista sen kunnioitettavan mielipiteen mukaiseksi oman rehellisen mielipiteen vastaisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos se toisen kunnioittaminen edellyttää oman rehellisen mielipiteen muokkaamista sen kunnioitettavan mielipiteen mukaiseksi oman rehellisen mielipiteen vastaisesti?

        Rehellisyys on sitä ettei tee pahaa toiselle. Siinäpä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisyys on sitä ettei tee pahaa toiselle. Siinäpä se.

        Joskus alussa pahaksi koettu voi kääntyä myöhemmin hyväksi. Ja aika usein näin käykin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus alussa pahaksi koettu voi kääntyä myöhemmin hyväksi. Ja aika usein näin käykin.

        Jokainen tietää mikä on paha. Mikä on hyvä. Sen tietää heti. Muu on selittelyä. Rehellinen ihminen ei selittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tietää mikä on paha. Mikä on hyvä. Sen tietää heti. Muu on selittelyä. Rehellinen ihminen ei selittele.

        Ei tiedä. Jos tietäisi, eläisimme paljon paremmassa maailmassa mitä nyt. Kohtelisimme toisiamme paremmin kuin mitä nyt jne.


      • Rehellisyys on sitä minkä sinä itse ajattelet että on totta ja sanot sen toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tiedä. Jos tietäisi, eläisimme paljon paremmassa maailmassa mitä nyt. Kohtelisimme toisiamme paremmin kuin mitä nyt jne.

        Väitän, että tietää. Mutta se on eri asia, noudattaako sitä.

        Siinä taas mennään viisauteen ja sen vastakohtaan, ja se taas on jo kokonaan eri keskustelun aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän, että tietää. Mutta se on eri asia, noudattaako sitä.

        Siinä taas mennään viisauteen ja sen vastakohtaan, ja se taas on jo kokonaan eri keskustelun aihe.

        Tiedätkö ainuttakaan ihmistä, joka tekee itselle tietoisesti pahaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö ainuttakaan ihmistä, joka tekee itselle tietoisesti pahaa?

        Minä kyllä töissä teen usein. Olen siellä rehellinen eikä ne aina ymmärrä ja saan kyllä kärsiä siitä mutta ei se minua haittaa.
        Kotona joskus olen virheitä tehnyt kun just sillä hetkellä on tuntunut että tämä on totuus ja sitten sanonut jotain väärää mutta olen siillonkin yrittänyt olla rehellinen. Virheitä tekee kaikki.
        Yksi kerta harmittaa mikä vei parhaan naisen ketä olen tavannut pois täältä. Ajattelin vanhoilla arvoilla mitkä olisi pitänyt päivittää. Olisi pitänyt luopua koirasta ajoissa kun se ei meidän elämään mahtunut mutta olin jästipää. Nyt muutuin avoimemmaksi tästä ja olen erimieltä kuin silloin mutta edelleen rehellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö ainuttakaan ihmistä, joka tekee itselle tietoisesti pahaa?

        Esim. viiltely.


      • Anonyymi
        nallukka41 kirjoitti:

        Minä kyllä töissä teen usein. Olen siellä rehellinen eikä ne aina ymmärrä ja saan kyllä kärsiä siitä mutta ei se minua haittaa.
        Kotona joskus olen virheitä tehnyt kun just sillä hetkellä on tuntunut että tämä on totuus ja sitten sanonut jotain väärää mutta olen siillonkin yrittänyt olla rehellinen. Virheitä tekee kaikki.
        Yksi kerta harmittaa mikä vei parhaan naisen ketä olen tavannut pois täältä. Ajattelin vanhoilla arvoilla mitkä olisi pitänyt päivittää. Olisi pitänyt luopua koirasta ajoissa kun se ei meidän elämään mahtunut mutta olin jästipää. Nyt muutuin avoimemmaksi tästä ja olen erimieltä kuin silloin mutta edelleen rehellinen.

        Joo, virheitä tekee kaikki. Kukaan ei voi oppia mitään, ellei myönnä tehneensä virheitä. Aika harvoin, jos ikinä, voidaan oppia mitään oppimisen arvoista onnistumisilla. Epäonnistumiset on ne mitkä opettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, virheitä tekee kaikki. Kukaan ei voi oppia mitään, ellei myönnä tehneensä virheitä. Aika harvoin, jos ikinä, voidaan oppia mitään oppimisen arvoista onnistumisilla. Epäonnistumiset on ne mitkä opettaa.

        Just näin. Etsin itsestäni virheitä aina ja ne auttaa tulevaisuudessa pärjäämään paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. viiltely.

        Mikä on syy viiltelyyn?


    • Anonyymi

      Sinä kyselet hölmöjä.

      • Anonyymi

        Onko kysymys hölmö silloin kun ei tajua koko kysymystä?


      • Anonyymi

        Miten niin?

        Edellisessä aloituksessani moni vastasi pitävänsä rehellisistä ihmisistä ja minua alkoi kovasti kiinnostamaan miten ja minkälaisina he näkevät rehelliset ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin?

        Edellisessä aloituksessani moni vastasi pitävänsä rehellisistä ihmisistä ja minua alkoi kovasti kiinnostamaan miten ja minkälaisina he näkevät rehelliset ihmiset.

        Umpirehellistä ihmistä ei ole, joten kaikki valehtelevat. Rehellinen vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Umpirehellistä ihmistä ei ole, joten kaikki valehtelevat. Rehellinen vastaus.

        Miten kuvailisit umpirehellistä? Onko se mahdollisesti sellainen, joka mielipiteen lukkoon lyötyään ei enää sitä muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kuvailisit umpirehellistä? Onko se mahdollisesti sellainen, joka mielipiteen lukkoon lyötyään ei enää sitä muuta?

        Sun hölmöys taitaa olla kroonista laadultaan? Umpirehellinen on se, ken ei konsaan totuutta riko, epätotuutta kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun hölmöys taitaa olla kroonista laadultaan? Umpirehellinen on se, ken ei konsaan totuutta riko, epätotuutta kerro.

        Onko tämä sinun lopullinen lukkoon lyöty mielipiteesi mitä et enää muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä sinun lopullinen lukkoon lyöty mielipiteesi mitä et enää muuta?

        Rehellisesti? Se ei ole mielipide, vaan tosiasia. Umpirehellinen ei tarkoita samaa, kuin umpimielinen, jota itse meinaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisesti? Se ei ole mielipide, vaan tosiasia. Umpirehellinen ei tarkoita samaa, kuin umpimielinen, jota itse meinaat.

        Minun mielipiteeni taas tässä on se, että ihminen joka ei ikinä muuta mielipidettään, on rehellisesti tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielipiteeni taas tässä on se, että ihminen joka ei ikinä muuta mielipidettään, on rehellisesti tyhmä.

        Ja sinä olet hölmö, kun moisia kyselet. Helmiä sioille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä olet hölmö, kun moisia kyselet. Helmiä sioille.

        Mielipide, ei totuus.

        Siinä ei muuten ole mitään hölmöä kun mennään alkulähteille ja yritetään nähdä missä mentiin vikaan. Eikä siinäkään, että saa vahvistuksen sille miten eri tavalla eri ihmiset näkevät ja kokevat rehellisyyden. Sehän vaan osoittaa sen kuin vähän he ovat aiheelle ajattelua uhranneet. Ja jos meihin sisäänrakennettuun ominaisuuteenkaan ei olla paljon ajattelua uhrattu, uskotko että olisi johonkin muuhunkin?

        Otetaan vaikkapa tämä meidän nykyinen koronatilanne ympäri maailmaa. Ihmiset ovat kärjistetysti jakautuneet kahteen leiriin. On ne foliohatut ja sitten ne rokoteuskovaiset mitkä lie. Keskustelu käy aina lähinnä puolesta ja vastaan, mutta yhteen asiaan ei monikaan ihminen kiinnitä huomiota. Nimittäin ihmisten käytökseen. Ja jokainen leirinsä valinnut uskoo käyttäytyvänsä hyvin, rehellisesti ja oikein. Jokainen uskoo ja luulee olevansa oikeassa. Jokainen uskoo olevan moraalisesti ylempänä kuin vastapuoli. Mutta kuin moni on oikeastikin pysähtynyt, astunut sivuun, kaiken ulkopuolelle ja seurannut sivusta mitä täällä oikein tapahtuu? Sanoisin, että aika harva. Ja ne jotka ovat, heidät on vaiennettu aika tehokkaasti.


    • Rehellinen ihminen on minusta silloin, kun kykenee ilmaisemaan oman itsensä rehellisesti. Sellaisena, kun vilpittömästi on ja ajattelee.

      Se ettei ole samaa mieltä on rehellistä sekin ja henkilökohtaisesti se eriäväkin mielipide on parempi, kun mielistelty valhe. Joskus voi ottaa nokkiinsakin toisen rehellisyydestä, mutta tilanne on ainakin rehellisen selvää.

      • Anonyymi

        Lisäisin tähän vielä, että rehellinen ei esitä olevan jotain muuta mitä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäisin tähän vielä, että rehellinen ei esitä olevan jotain muuta mitä on.

        No niinpä, eikä muut jos ovat fiksuja ja jaloja ihmisiä aiheuta toimillaan sitä, että on pakko esittää roolia.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        No niinpä, eikä muut jos ovat fiksuja ja jaloja ihmisiä aiheuta toimillaan sitä, että on pakko esittää roolia.

        Ja aina vika muissa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja aina vika muissa...

        Toki, jos ei saa olla rehellinen itsensä muiden takia, vaan muut pakottaa nurkkaan.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Toki, jos ei saa olla rehellinen itsensä muiden takia, vaan muut pakottaa nurkkaan.

        Ok. Selvä.


    • Anonyymi

      Rehellisyys on vilpittömyyttä, luotettavuutta "rehtiyttä". Sitä että noudattaa sääntöjä ja toisten kunnioittamistakin.

      Rehti ihminen ilmaisee perustellen, kuulijaa kunnioittaen eriävän mielipiteensä, mutta ei pidä mielipiteitään totuutena.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Entä jos rikkoo sääntöjä ja jättää kunnioittamatta muita rehellisesti? Niin, ettei salaa ja peittele sitä. Onko silloin epärehellinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos rikkoo sääntöjä ja jättää kunnioittamatta muita rehellisesti? Niin, ettei salaa ja peittele sitä. Onko silloin epärehellinen?

        Riippuu mitä sääntöjä rikkoo ja kuinka usein, eikö kunnioita koskaan ketään jne. Usein sellainen, että huutelee muille sanoo "suorat sanat" on vain huonoa ja typerää käytöstä. Sillä ei edes etsitä tasapainoa hallittua vuorovaikutusta ihmissuhteissa vaan päänvastoin halutaan hajottaa ja korostaa miten MINÄ en kunnioita mitään enkä ketään. Epärehellisyyttä ei ole, vaan kuten sanottu huonoa, epätervettäkin käytöstä, jos tuo on ko. ihmisen yleisin tapa toimia.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mitä sääntöjä rikkoo ja kuinka usein, eikö kunnioita koskaan ketään jne. Usein sellainen, että huutelee muille sanoo "suorat sanat" on vain huonoa ja typerää käytöstä. Sillä ei edes etsitä tasapainoa hallittua vuorovaikutusta ihmissuhteissa vaan päänvastoin halutaan hajottaa ja korostaa miten MINÄ en kunnioita mitään enkä ketään. Epärehellisyyttä ei ole, vaan kuten sanottu huonoa, epätervettäkin käytöstä, jos tuo on ko. ihmisen yleisin tapa toimia.

        - Sheena

        Minä en kunnioita esimerkiksi sinua enkä montaa muutakaan vakkaripalstalaista. Teissä ei ole yksinkertaisesti mitään kunnioitettavaa. Enkä noudata teidän kirjoittamattomia sääntöjä. Olenko nyt epärehellinen?


    • No minulle selvisi taannoin kaverin kautta että exä ei ollut koskaan rakastanut minua. Silti sanoi rakastavansa ja halusi kihloihin. Kyllä siinä olisi toivonut rehellisyyttä. Kauniita rakkauslappuja ja sanoja niin varmaan nyt häntä nolottaa että valehteli niin paljon. En häntä syytä, hän on ihana ihminen ja rakastan häntä paljon mutta harmittaa hänen puolestaan valehtelemisen taakka.

      Vastaan rehellisyys.

      • lisään. Arvostus kasvaa heti jos sanoo vastaan, ehdottomasti pitää sanoa ja se pitää ottaa hyvällä.


      • Anonyymi

        Tämä on ikävää. Parempi olisi ollut tunnustamatta rakkautta, jos ei sitä tuntenut.


      • Anonyymi

        "selvisi taannoin kaverin kautta että exä ei ollut koskaan rakastanut minua. "

        Jos exäsi sanoi rakastavansa sinua, ja käyttäytyi sinua kohtaan kaikin puolin hyvin, niin miksi uskot kaveria enemmän?

        Itse epäilen vahvasti, että tuossa on käynyt niin, että exäsi kyllä rakasti sinua, muttei sitten niin paljon tai sillä tavalla, kun hänen mielestään pitäisi parisuhteessa ollessa rakastaa.


        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ikävää. Parempi olisi ollut tunnustamatta rakkautta, jos ei sitä tuntenut.

        Kyllä. Hän joutuu elämään nyt valheensa kanssa ja se harmittaa hänen puolestaan. Minusta se on vaan elämää jos ei rakasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "selvisi taannoin kaverin kautta että exä ei ollut koskaan rakastanut minua. "

        Jos exäsi sanoi rakastavansa sinua, ja käyttäytyi sinua kohtaan kaikin puolin hyvin, niin miksi uskot kaveria enemmän?

        Itse epäilen vahvasti, että tuossa on käynyt niin, että exäsi kyllä rakasti sinua, muttei sitten niin paljon tai sillä tavalla, kun hänen mielestään pitäisi parisuhteessa ollessa rakastaa.


        - Sheena

        Hyvä kysymys. Kaveri laittoi jostain sinkkuryhmästä schreenshotin minulle pyytämättä missä sanoi että on vaan rakastanut yhtä ja se oli ennen minua. Taitavasti osasi valehdella mutta ei se minua haittaa, se on hänen taakka. Nyt vaan otin esimerkiksi kun kysyttiin rehellisyydestä, hänen vastakohta on rehellinen minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "selvisi taannoin kaverin kautta että exä ei ollut koskaan rakastanut minua. "

        Jos exäsi sanoi rakastavansa sinua, ja käyttäytyi sinua kohtaan kaikin puolin hyvin, niin miksi uskot kaveria enemmän?

        Itse epäilen vahvasti, että tuossa on käynyt niin, että exäsi kyllä rakasti sinua, muttei sitten niin paljon tai sillä tavalla, kun hänen mielestään pitäisi parisuhteessa ollessa rakastaa.


        - Sheena

        Monestihan ihmiset eivät ole tarkalleen selvillä omista tunteistaan vasta kuin ajan päästä. Silloin voivat huomata "eihän tämä rakkautta ollutkaan" tai "rakastan kyllä, muttei se pelkästään riitä". Siksipä kun sanoo jollekin "en koskaan rakastanut häntä" tarkoittaa oikeammin "en koskaan rakastanut häntä oikealla tavalla". Ja se puolestaan ei ole valehtelua.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monestihan ihmiset eivät ole tarkalleen selvillä omista tunteistaan vasta kuin ajan päästä. Silloin voivat huomata "eihän tämä rakkautta ollutkaan" tai "rakastan kyllä, muttei se pelkästään riitä". Siksipä kun sanoo jollekin "en koskaan rakastanut häntä" tarkoittaa oikeammin "en koskaan rakastanut häntä oikealla tavalla". Ja se puolestaan ei ole valehtelua.

        - Sheena

        Voi hyvin olla. Ei kukaan muu kun hän voi tietää. Kyllä rakkautta luulin näkeväni mutta kyllä se ihan muuhun kaatui muutenkin. Tiedä sitten. Toivottavasti selviää vanhoista demoneistaan ja löytää joskus itsensä. Traumat on joillekin elämää tallova voima kuten hänellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monestihan ihmiset eivät ole tarkalleen selvillä omista tunteistaan vasta kuin ajan päästä. Silloin voivat huomata "eihän tämä rakkautta ollutkaan" tai "rakastan kyllä, muttei se pelkästään riitä". Siksipä kun sanoo jollekin "en koskaan rakastanut häntä" tarkoittaa oikeammin "en koskaan rakastanut häntä oikealla tavalla". Ja se puolestaan ei ole valehtelua.

        - Sheena

        lisäisin vielä. tunnelukkoja hänellä oli paljon. Paljastui vaan liian myöhään kun ei auennut yhtään. Voihan se olla nekin.
        No niinkun sanoin, toivon hänelle vain hyvää ja olisin minä auttanut häntä jos olisi osannut pyytää. Lähtenyt sitten ehjänä maailmalle.


    • Anonyymi

      Rehellisyys on sitä, että pystyy olemaan rehellinen itselleen ja pystyy elämään itsessään puhtain sydämin tuntematta sinne kuulumattomia flimmereitä.

      • Anonyymi

        Sinä et oo kauheen rehellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et oo kauheen rehellinen

        Kenelle luulet kirjoittelevasi ja millä oikeudella?


    • Anonyymi

      Rehellisyys ei liity mitenkään samaamieltä tai erimieltä olemiseen .

      • Anonyymi

        Mutta kun seuraa sivusta yleistä käsitystä rehellisyydestä, niin näyttäisi liittyvän. Minä voin tästä päätellä ainoastaan yhtä. Sitä, että suurimmalla osalla ei taida olla mitään käsitystä rehellisyydestä.


      • Anonyymi

        No. Kuinka voit olla rehellisesti eri mieltä, jos toinen edustaa enemmistöä ja pitelee palkkapussiasi ja määrää perheesi elannosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Kuinka voit olla rehellisesti eri mieltä, jos toinen edustaa enemmistöä ja pitelee palkkapussiasi ja määrää perheesi elannosta?

        Se on hankala joillakin aloilla. Silloin ehkä parempi olla hiljaa, jos mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hankala joillakin aloilla. Silloin ehkä parempi olla hiljaa, jos mahdollista.

        Sinäpä sen sanot. Aina se ei ole mahdollista ja silloin rehellisyyden kanssa on vähän niin ja näin.


    • Anonyymi

      Niin no - kyllä tosi on että rehellisenä voi olla vaikea elää.
      Itse olen ollut aina. lapsesta asti hyvinkin rehellinen eikä minusta ole pidetty sen takia.
      Mutta kun en voi sietää kiemurtelua ja nuoleskelua ja mielistelyä, vaadin itseltäni rehellisyyttä ja vaadin sitä toisilta.
      Minulla on erittäin herkät tuntosarvet havaitsemaan falskius, minulle on turha tulla esittämään muuta kuin on. Sellaisia "ystäviä" kaipaa enkä halua.

      Muistan muksuna kun pelattiin jotain lautapeliä ja olin häviöllä. Mielessä kävi huijata mutta rehellisyys ei antanut sitä tehdä. En vain pystynyt. Olen myös surkea valehtelija, en vain saa sanottua muuta kuin totuuden. Valehtelun näkee minusta heti.
      Kai sitä pitäisi osata olla oikein mielin-kielin ja imarrella ja nuoleskella mutta kun ei oikeudentaju anna periksi. Ja jos sen takia joku ei ystäväni halua olla en menetä mitään. Onneksi on heitä jotka arvostavat minua ja rehellisyyttäni ja pysyvät rinnallani. Kiitos heille, aidoille ystäville.

    • Anonyymi

      Nykyään rehellisyyden sijaan pitäisi olla 'korrekti' tai 'poliittisesti korrekti'. Kaikki sanominen, perusteltukin, pitäisi muussata mitäänsanomattomaksi mössöksi, ettei ei niin tukevalla pohjalla pönöttävät vaan loukkaantuisi, pahoittaisi mieltään tai muuten joutuisi heikoille epärehellisen tai älyllisesti epärehellisen kutemisensa kanssa.

      Jotenkin ei vaan viitsi tai jaksa enää soseuttaa kaikkea täiaivoille sopivaksi liirumlasrumiksi.

      • Anonyymi

        Amen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1964
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1663
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      245
      1570
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1534
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      17
      1250
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1187
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      34
      987
    Aihe