Voisitko elää ihmisen kanssa joka on joskus pettänyt?

Anonyymi

Eli: Kuten otsikossa kirjoitin, voisitko elää ja luottaa ihmiseen joka on joskus pettänyt? Ei välttämättä sinua, mutta aikaisemmassa suhteessa/suhteissa.

Olen itse kokenut petetyksi tulemisen ja vaikka tiesin vastapuolen pettämishistorian, niin halusin pitää itseäni poikkeuksena. Kävi ilmi etten ollut....

MM

44

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En voisi todellakaan. Kenkää heti.

      • Anonyymi

        Voisin. Ei järvi soutamalla kulu.


    • Anonyymi

      Enpä näkisi järkeväksi lähteä suhteesen tuon kaltaisen ihmisen kanssa. Tavat voivat muuttua, mutta luonne harvoin. Eli nallukkaa kompaten, monoa vaan...

    • Anonyymi

      En voisi.
      -nainen sivusta

    • Anonyymi

      Ehdoton ei täältäkin

      -kohtalontoveri

    • Anonyymi

      itse voisin antaa anteeksi jokainen tekee virheitä joku oppii virheestään ja muuttaa tapaansa toinen taas jatkaa ikuisesti samaan tapaan ei pettämistä voi yleistää kuten ei muutakaan

      • Anonyymi

        Kuinka monelle henkilölle tuon pettämisen pitää sitten tapahtua, ennen kuin pettäjä voidaan todeta parantumattomaksi?


      • Samaa mieltä.

        Riippuu paljon kuinka tämä pettäjä käsittelee virheitään/pettämistään. Ottaako hän siitä vastuun, vai onko pettäminen jostain muusta seikasta johtuvaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monelle henkilölle tuon pettämisen pitää sitten tapahtua, ennen kuin pettäjä voidaan todeta parantumattomaksi?

        Se ei oikeastaan ole kysymys määrästä. Yksikin kerta voi olla liikaa. Ikinä ei voi myöskään olla varma, kertooko pettäjä muutenkaan rehellisesti pettämisten määrää.

        Kokonaisuus ratkaisee. Myöntääkö pettäjä virheensä. Onko hän huomionhakuinen luonne. Onko hänellä muuten värikäs parisuhdehistoria. Millainen on hänen itsetuntonsa jne.


    • Anonyymi

      Paljolti riippuu siitä miten hän asiaan itse suhtautuu ja miten tuo asian ilmi. Jokainen suhde on uusi aloitus.

      • Anonyymi

        Omalla kohdallani voin sanoa, että kysyttyäni tapauksista on hän vähätellyt niiden merkitystä ja kertonut puolitotuuksia esimerkiksi siitä miten pitkälle hän on mennyt...

        MM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdallani voin sanoa, että kysyttyäni tapauksista on hän vähätellyt niiden merkitystä ja kertonut puolitotuuksia esimerkiksi siitä miten pitkälle hän on mennyt...

        MM

        Niin ... heräähän tuossa väistämättä myös kysymys, että mitä ihmettä entisen suhteen asiat sinulle edes kuuluvat. Jos et ole itse ollut tuossa osapuolena niin moinen kuulustelu kuulostaa mun korvaani hyvin oudolta. Itse en ole ketään koskaan pettänyt, mutta jos olisin niin miettisin kyllä miksi ihmeessä mun pitäisi sitä täysin ko. asian ulkopuoliselle tilittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ... heräähän tuossa väistämättä myös kysymys, että mitä ihmettä entisen suhteen asiat sinulle edes kuuluvat. Jos et ole itse ollut tuossa osapuolena niin moinen kuulustelu kuulostaa mun korvaani hyvin oudolta. Itse en ole ketään koskaan pettänyt, mutta jos olisin niin miettisin kyllä miksi ihmeessä mun pitäisi sitä täysin ko. asian ulkopuoliselle tilittää.

        Niinpä! En ennusta kauhean hyvää parisuhteelle, jossa tarvitsee puida ja selittää edellisen parisuhteen tapahtumia. Ei todellakaan kuulosta normaalilta, jos nyksälle pitäisi selittää jo eksän kanssa vatvottuja asioita. Kuka ihme tuollaiseen pidemmän päälle suostuu?


    • Anonyymi

      Niitäkin tilanteita on niin monenlaisia, että voisin kyllä.

    • Anonyymi

      Itsekin luulin ennen etten voisi olla suhteessa pettäjän kanssa. Toisaalta petin itse nuorempana kumppaniani. Vanhemmalla iällä sitten kävi niin että vaimo hairahti vieraisiin. Lapsiakin on ja perhe-elämä muuten toimivaa. Mietin vaan että ehkä karma puraisi takaisin johtuen nuoruuden hölmöilyistäni. Asiat puhuttu selviksi eikä tässä oikein mitään rikkikään mennyt. Rakkaus säilyi suhteessa. Kaikki jatkuu kuin ennenkin. Eipä sitä voi itse tehdä kuin sen minkä tuntee oikeaksi.

    • Anonyymi

      Voisin,mikäli opikseen ottanut.Olen joskus pettänyt itse ,vihaisena kostomielellä. Enään en moiseen typeryyteen alkaisi. Paha olo pettämisestä oli suorastaan fyysisesti etovaa,siksi itse lähdin liitosta,vaikka ei syytä ainoastaan minussa ollut. En kestänyt pahaa oloa. Tunsin että kaikki oli pilalla lopullisesti. Älkää ikinä pettäkö kumppaneitanne! Herkkäsieluinen rikkoo siinä myös itsesnä.

    • Anonyymi

      Jotenkin ensimmäisenä mietin, että kauhean pienissä piireissä ihmiset tapailevat, jos tuollaiset aiemmat pettämiset ovat tiedossa. Rehellisesti sanoen ei ole tullut kertaakaan keskusteltua tuosta asiasta. En koe menneitä asioita kauhean olennaisiksi uuden suhteen kannalta. Eivät ne mahdolliset aiemmat pettämiset varsinaisesti minulle kuulu. Joistain vanhoista jutuista on tullut sitten jo suhteessa ollessa juteltua, mutta eivät ne mun olemassa ollutta käsitystäni ihmisestä ole muuttaneet. Jokaisessa parisuhteessa on ihan oma dynamiikkansa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mulle on olennaisempaa oppia tuntemaan ihminen, kuin pohtia hänen menneitä ihmissuhteitaan.

    • Anonyymi

      Kyllähän nuo aika usein tulevat ilmi jos nykyisessä parisuhteessa on ilmennyt pettämistä. Siinä vaiheessa toinen osapuoli on monesti kiinnostunut, onko tälläistä tapahtunut pettäjän historiassa aikaisemminkin.

      • Anonyymi

        Eikö siinä(kin) kohtaa ole kuitenkin oleellisinta se itseä kohtaan tehty petos? Ei mun ainakaan olis yhtään sen helpompaa antaa anteeksi, vaikkei olisikaan koskaan aiemmin ketään pettänyt.


      • Anonyymi

        Ymmärränkö nyt oikein: jos tulisit petetyksi niin lähtisit kyselemään kavereiltaja eksiltä, että onko tuo aiemmin pettänyt? Itsellä ei kyllä kävisi mielessäkään alkaa kysellä ja alkaa tuuletella niitä "likapyykkejä" koko tuttavapiirille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärränkö nyt oikein: jos tulisit petetyksi niin lähtisit kyselemään kavereiltaja eksiltä, että onko tuo aiemmin pettänyt? Itsellä ei kyllä kävisi mielessäkään alkaa kysellä ja alkaa tuuletella niitä "likapyykkejä" koko tuttavapiirille.

        Eiköhän tuossa kirjoittaja tarkoittanut, että kysyy pettäjältä itseltään🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuossa kirjoittaja tarkoittanut, että kysyy pettäjältä itseltään🙄

        No, se lienee vaatii sitten kuitenkin luottoa sen toisen sanaan. Jos toinen sanoo, ettei ole muita pettänyt niin riittääkö se sitten aidosti? Jos epäilee toisen pettäneen muitakin niin eikö sen voisi silloin kuvitella myös helposti valehtelevan tuosta asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, se lienee vaatii sitten kuitenkin luottoa sen toisen sanaan. Jos toinen sanoo, ettei ole muita pettänyt niin riittääkö se sitten aidosti? Jos epäilee toisen pettäneen muitakin niin eikö sen voisi silloin kuvitella myös helposti valehtelevan tuosta asiasta?

        Ainakin AP kysyi viestissään mitä ihmiset tekevät silloin kun toisen pettämistausta on tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin AP kysyi viestissään mitä ihmiset tekevät silloin kun toisen pettämistausta on tiedossa.

        Kyllä ... kysymys kuitenkin kuuluu, että mistä kautta se on tiedossa. Joskus asiat ovat totta, mutta joskus myös eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ... kysymys kuitenkin kuuluu, että mistä kautta se on tiedossa. Joskus asiat ovat totta, mutta joskus myös eivät.

        Onko sillä merkitystä jos tieto pitää paikkaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä merkitystä jos tieto pitää paikkaansa?

        Tietysti sillä on paljonkin merkitystä. Mistä epämääraisestä lähteestä tulleen tiedon voisi varmasti tietää pitävän paikkansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti sillä on paljonkin merkitystä. Mistä epämääraisestä lähteestä tulleen tiedon voisi varmasti tietää pitävän paikkansa?

        No Ap lähti ilmeisesti lähti ajatuksesta, että asia on tosi ja todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti sillä on paljonkin merkitystä. Mistä epämääraisestä lähteestä tulleen tiedon voisi varmasti tietää pitävän paikkansa?

        Tämä!

        Tietysti tiedon lähteellä on väliä. On hyvin oleellista ymmärtää sen kertojan motiivit tiedon kertomiselle. Kertojalla voi olla ihan yhtä suuri tarve värittää se kertomus jotenkin itselleen positiivisella tavalla, kuin sillä mahdollisella pettäjälläkin. Mielestäni ei ole erityisen järkevää olettaa kummankaan kertomuksen olevan automaattisesti totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Ap lähti ilmeisesti lähti ajatuksesta, että asia on tosi ja todettu.

        Saahan sitä aina lähteä siitä oletuksesta. Itse en kuitenkaan vastannut ap:lle, vaan 12.40:lle.

        Pettäminen on oikeasti välillä myös hieman kimurantimpi kuvio. Entä jos kyseessä on ollut vaikkapa voimakas humalatila, jota on käytetty hyväksi? Jollakulla voi hyvinkin olla tarve värittää se "yhteiseksi suostumukseksi" ja toinen osapuoli voi haluta vain yrittää unohtaa tapahtuneen. No, faktisesti voi hyvin olla tapahtunut yhdyntä, mutta onko se ollut pettämistä? Jokainen voi aina kehitellä mielessään erilaisia skenaarioita ja miettiä mikä täyttää mitkäkin kriteerit.


    • Anonyymi

      Kontrollifriikki.

    • Kyllä mä voisin, vaikka ainahan miehet voi sanoo ettei hän oo koskaan pettänyt. Mistä sitä sitten voi tietää, että onko hän vai eikö ole? Varsinkaan jos ei oo aiemmin pyörinyt samoissa piireissä sen miehen kanssa tai hänen kavereittensa kanssa.

    • Anonyymi

      Ap tässä:

      Tarkennan vähän kysymystä. Siis omalla kohdallani kävi niin, että kumppani petti minua ja siitä keskustellessamme, hän tunnusti tehneensä sitä myös aikaisempien seurustelukumppanien kanssa. Olin kiinnostunut tietämään miten ihmiset ovat reagoineet vastaavassa tilanteessa ja mitä yleisesti ajattelevat tämän kaltaisesta asiasta. Tieto on siis tullut minulle suoraan.

      -AP

      • Anonyymi

        Minulle ei tosiaan olisi mitään väliä niillä aiemmilla tekosilla. Ei mun olisi yhtään sen helpompaa antaa anteeksi ja unohtaa, vaikkei yhtään aiempaa juttua olisi.

        Vaan en tiedä, ehkä olen muutoinkin hyvin outo tapaus. En ole pennin vertaa mustasukkainen yksilö, en vahdi toisen menemisiä enkä vaadi tilityksiä tekemisistä. Minua ei ole ikinä petetty ja jokainen kumppanini on myös tiennyt seuraukset jos niin tekee. Mä saatan ehkä kenties ja mahdollisesti, tietyissä olosuhteissa, antaa anteeksi, mutta valehtelua ja peittelyä en ikinä. Jos jotain tulisi mokailtua, niin pitäisi olla munaa sanoa se suoraan. Jos jälkikäteen kiinni niin multa on ihan turha anteeksiantoa anella. Toisaalta on myös ollut tilanteita, joissa en ole halunnut edes tietää, eikä mua ole vattujakaan kiinnostanut mitä on tapahtunut, jos on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Aika harvalla täällä kommentoineella tuntuu olevan kokemusta petetyksi tulemisesta. Meinaan että kyllä hiukan kirpaisee kun on oltu yhdessä ties kuinka pitkään ja sitten paljastuu toisen tekoset selän takana. Samalla siinä menee pohja kaikista yhteisistä muistoista

      • Anonyymi

        Been there, done that ... sattuuhan se, mutta kaikesta selviää. Tärkeintä, ettei siihen jää vellomaan.


      • Anonyymi

        Niin totta puhut. Siinä menee ihan kamalasti mukana jo silloin kun asia tulee ilmi ja kaikki loputkin, jos tulee ero. Ihmiseltä menee siinä koti, ystävät, terveys, läheisyys lapsiin ja talous. Ei voi enää pitää huolta lapsistaan, hädintuskin itsestään kriisin keskellä. Pettäjäkumppani voi myös lisätä tuskaa estämällä asian käsittelyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Been there, done that ... sattuuhan se, mutta kaikesta selviää. Tärkeintä, ettei siihen jää vellomaan.

        Et ole nyt kartalla ainakaan pidempien suhteiden kaikista ero-ongelmista. Vakuutusyhtiöt esim. tunnistavat hyvin eron taloudellisen riskin suuruuden ja vaikutukset yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole nyt kartalla ainakaan pidempien suhteiden kaikista ero-ongelmista. Vakuutusyhtiöt esim. tunnistavat hyvin eron taloudellisen riskin suuruuden ja vaikutukset yleensä.

        Kyllä, olen erinomaisesti kartalla erottuani 20 vuoden parisuhteesta. Se taas on sitten ihan toinen kysymys, jos on ollut niin tyhmä, että on laittanut koko taloutensa yhden parisuhteen varaan. Yllättävää ehkä, mutta harva mies on niin tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olen erinomaisesti kartalla erottuani 20 vuoden parisuhteesta. Se taas on sitten ihan toinen kysymys, jos on ollut niin tyhmä, että on laittanut koko taloutensa yhden parisuhteen varaan. Yllättävää ehkä, mutta harva mies on niin tyhmä.

        Ei ollenkaan. Yllätys on vain tulla petetyksi ja luotettavan kumppanin taholta. Jos luonne on pettäjä, niin ei se muutu luottamalla. Alkuperäiseen kysymykseen kantaa ottaen.


    • Anonyymi

      Tämä ihmeellinen maailman meno
      Exäni petti minua vuoden
      Panen nyt silti itse myös exäni kanssa vaikka hän nyt tämän vanhan pettäjän kanssa jonkinlaisessa suhteessa

      Pannaan vaan
      No saa hyvää seksiä ;)
      Tällä hetkellä tyydytän haluni mielellään sinkkuna hänen kanssaan

    • Anonyymi

      Minä elän miehen kanssa, joka on pettänyt. Olen myös itse pettänyt. Mieheni on pettänyt entistä vaimoaan minun ja muiden kanssa. Minä olen pettänyt entistä miestäni. Avioerosimme yhdessä.

      Me emme petä toisiamme. Minä tiedän sen.

      • Anonyymi

        😂😂😂


    • Anonyymi

      En voisi. Pettäminen on minulle niin paha asia, että en ikinä pystyisi tehdä niin kenellekään. Joten samaa odotan myös toiselta.

    • Anonyymi

      Ex-vaimoa nuorempana petin suhteen loppuvaiheessa. Huono päätös kaikin puolin. Nyt olen ollut uuden kumppanin (en siis tämän kanssa pettänyt exää) kanssa 13v. enkä ole pettänyt tai sitä aiokaan tehdä. Tämä nykyinen kumppani myös pettänyt nuorena. Kyllä ihminen voi kasvaa ja kehittyä henkisesti aikaa myöten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe