Kummallisimmat väittelyt/ihmettelyn aiheet

Kerroin kaverilleni näkemästäni videosta, jossa lemmikkikilpikonna oli oppinut avaamaan pihaportin. Juttu päättyi ihmettelyyn siitä, että..

1. Onko kilpikonnilla hippulat ?
ja
2. Jos voidaan sanoa että on, pääseekö kilpikonna sellaista vauhtia, että kyseisten hippuloiden voidaan olettaa vinkuvan?

Referenssi..
https://youtu.be/6FRzmTY7wrk

😯

33

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hippulat vinkumaan!
      https://www.youtube.com/watch?v=IwlQXPR4-j4

      Ette usko miten näiden jumppalaulujen kanssa on tullu hikoiltua kun tyttö oli pieni.
      Naurakaa vaan, mutta ei ole huono bändi. Kerran käytiin keikallakin katsomassa.

      Ehkä laitan myöhemmin kilpikonnastakin kertovia kokemuksiani. En kuitenkaan just nyt.

      • Joidenkin arveluiden mukaan hippulat tarkoittavat kiveksiä..

        Luultavimmin kuitenkin jonkinlaisia koriste-esineitä ajoreessä, tai hevoskärryissä..

        Minusta nuo kilpikonnan töppöset, jotka eivät siis ole tassuja sen enempää kuin kavioita tai sorkkiakaan, vois hyvin kuvailla sanalla " hippulat".


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joidenkin arveluiden mukaan hippulat tarkoittavat kiveksiä..

        Luultavimmin kuitenkin jonkinlaisia koriste-esineitä ajoreessä, tai hevoskärryissä..

        Minusta nuo kilpikonnan töppöset, jotka eivät siis ole tassuja sen enempää kuin kavioita tai sorkkiakaan, vois hyvin kuvailla sanalla " hippulat".

        Voin ymmärtää kuvainnollisesti tuon kives-ajattelun. Jalat liikkuu niin kovaa, että kivekset siellä toisiaan hangatessa alkaa vinkumaan.

        Mahdoitko kysyä kirjastotädiltä:
        https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-tulee-sanonta-menna-niin?language_content_entity=fi

        Töppösestä tulee mieleen mun vanha chat-nikkini.


      • JustJust kirjoitti:

        Voin ymmärtää kuvainnollisesti tuon kives-ajattelun. Jalat liikkuu niin kovaa, että kivekset siellä toisiaan hangatessa alkaa vinkumaan.

        Mahdoitko kysyä kirjastotädiltä:
        https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-tulee-sanonta-menna-niin?language_content_entity=fi

        Töppösestä tulee mieleen mun vanha chat-nikkini.

        En kysynyt, mutta luin tuon toki.

        Ainoa muistoni kilppareista on, kun joskus naperona ollessani jossain, ehkä Kanarian saarilla, näin kun kilpikonnat parittelivat ja kuinka uroskilpikonna päästi omituista huutoa.

        https://youtu.be/CD1lhmS8bmQ


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En kysynyt, mutta luin tuon toki.

        Ainoa muistoni kilppareista on, kun joskus naperona ollessani jossain, ehkä Kanarian saarilla, näin kun kilpikonnat parittelivat ja kuinka uroskilpikonna päästi omituista huutoa.

        https://youtu.be/CD1lhmS8bmQ

        En oo ennen nähnyt kilppareiden parittelevan. Kissakin oli hämmentynyt.

        Yllättävän naisellista ääntä se uros piti.
        Tuli lähinnä mieleen mun eka kissani, kun hän pääsi ensimmäisin kerran hommiin. Kun se narttu oli kyltymätön (eikös nartut yleensä ole) eikä mun kissani enää jaksanut/pystynyt/kyennyt parin päivän ympärivuorokautisen session jälkeen, niin hän katsoi mua anovasti, ja sanoi aikalailla samalla äänellä "onks mun pakko vielä, mä en enää jaksa".


      • JustJust kirjoitti:

        En oo ennen nähnyt kilppareiden parittelevan. Kissakin oli hämmentynyt.

        Yllättävän naisellista ääntä se uros piti.
        Tuli lähinnä mieleen mun eka kissani, kun hän pääsi ensimmäisin kerran hommiin. Kun se narttu oli kyltymätön (eikös nartut yleensä ole) eikä mun kissani enää jaksanut/pystynyt/kyennyt parin päivän ympärivuorokautisen session jälkeen, niin hän katsoi mua anovasti, ja sanoi aikalailla samalla äänellä "onks mun pakko vielä, mä en enää jaksa".

        No sun kolli sentäs kykeni, toisin kuin tää mun koirapoika, joka on leikattu. Yritti kyllä parhaansa, kun meijän edesmennyt tyttö oli juoksussa. Tyttökoira sitten ärhenteli ja ahdisteli poikaparkaa kun ei homma hoitunut.. 😞

        Kissapentueella voi muuten olla monta eri isää.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No sun kolli sentäs kykeni, toisin kuin tää mun koirapoika, joka on leikattu. Yritti kyllä parhaansa, kun meijän edesmennyt tyttö oli juoksussa. Tyttökoira sitten ärhenteli ja ahdisteli poikaparkaa kun ei homma hoitunut.. 😞

        Kissapentueella voi muuten olla monta eri isää.

        Sama taitaa päteä myös koiranpentuihin..

        Jostain luin aikoinaan, että on mahdollista myös ihmisillä, että kaksosilla on eri isät. Niin.. ja mikseipä olisi mahdollista.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sama taitaa päteä myös koiranpentuihin..

        Jostain luin aikoinaan, että on mahdollista myös ihmisillä, että kaksosilla on eri isät. Niin.. ja mikseipä olisi mahdollista.

        Koirista.. "Kun pentueella on 2 isää, puhutaan ns. kaksoisastutuksesta."


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sama taitaa päteä myös koiranpentuihin..

        Jostain luin aikoinaan, että on mahdollista myös ihmisillä, että kaksosilla on eri isät. Niin.. ja mikseipä olisi mahdollista.

        Mutta voi sitä vanhoillisten ulinan määrää jos ihmisperheen lapsilla on eri iskät. Mikä nyt kuitenkin olisi kaikista luonnollisinta..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No sun kolli sentäs kykeni, toisin kuin tää mun koirapoika, joka on leikattu. Yritti kyllä parhaansa, kun meijän edesmennyt tyttö oli juoksussa. Tyttökoira sitten ärhenteli ja ahdisteli poikaparkaa kun ei homma hoitunut.. 😞

        Kissapentueella voi muuten olla monta eri isää.

        No eikai leikatut nyt kykenekään. Paitti kyllä toi mun kolli kykeni leikattunakin. Mut hän oli siis leikattu vasta aikuisena, kun oli ja monesti päässyt "hommiin".

        Kyllä kokenut osaa temput edelleen.

        "Kissapentueella voi muuten olla monta eri isää."

        Ton kyllä tiedän. Tiedän kissojen seksuaalikäyttäytymisestä ja seksologiasta melkeen enemmän kuin haluaisin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sama taitaa päteä myös koiranpentuihin..

        Jostain luin aikoinaan, että on mahdollista myös ihmisillä, että kaksosilla on eri isät. Niin.. ja mikseipä olisi mahdollista.

        On se ihmisillä mahdollista. Tosi harvinaista, mutta mahdollista silti. Kun puhutaan erimunaisista kaksosista.
        Identtisillähän on väkisinkin sama isä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mutta voi sitä vanhoillisten ulinan määrää jos ihmisperheen lapsilla on eri iskät. Mikä nyt kuitenkin olisi kaikista luonnollisinta..

        Mä en pahemmin vanhoillisten ulinalle korvaani lotkauta. Sori vaan.

        En ymmärrä miksen saisi rakastaa lapseni isosiskoa kuten omaa lastani.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mutta voi sitä vanhoillisten ulinan määrää jos ihmisperheen lapsilla on eri iskät. Mikä nyt kuitenkin olisi kaikista luonnollisinta..

        Asiasta ihan toiseen, Sori.

        Mä en voi sietää sanaa "iskä". Jos jotkut sitä haluaa käyttää ja tykkäävät siitä, niin se on mulle ok. Mä en silti suostu olemaan "iskä".

        Tein sen jo äidilleni selväksi, mutta hän yritti opettaa lastani nimittelemään sillä nimellä.
        Mä suljen korvani. Mä en ole "iskä".

        Olen ehkä kertonut, en ole varma muistatko tai oletko huomannut, mullä nimellä tyttäreni mua kutsuu.

        Mun yks lempparisarjakuvani, argentiinalainen Mafalda:
        https://imgur.com/pZvuDny

        Suomennan:

        - Mitä eroa on jos sanotaan "iskä" tai "isä"?
        - Ei mitään

        - paitsi että "iskä" on enemmän kaveri, ja "isä" on se jota kunnioitat

        - En siis voi koskaan sanoa sinua isäksi!?


      • JustJust kirjoitti:

        No eikai leikatut nyt kykenekään. Paitti kyllä toi mun kolli kykeni leikattunakin. Mut hän oli siis leikattu vasta aikuisena, kun oli ja monesti päässyt "hommiin".

        Kyllä kokenut osaa temput edelleen.

        "Kissapentueella voi muuten olla monta eri isää."

        Ton kyllä tiedän. Tiedän kissojen seksuaalikäyttäytymisestä ja seksologiasta melkeen enemmän kuin haluaisin.

        Ai? Kyllä tää meijänkin poika kovasti yritti, mutta ei siitä tullut..no lasta eikä paskaa.. ( typerä sanonta)
        Tytöllä taas oli ollut pennut aiemminkin ennen kuin tuli meille, että se kyllä tiesi miten pitäisi homman hoitua.. Kerran kun olimme Kreetalla ja tyttö oli mukana, niin tietysti sille tuli juoksut . No siellähän sitten perässä tuli näitä katupoikia.. ja eikös vain sitten yks rantakoira onnistunutkin tekemään temput. Se oli niin koomista kun jäivät toisiinsa jumiin ja olivat siinä peput vastakkain ja mun puoliso yritti niitä vielä erotella. Käytiin sitten Suomessa tarkistuksessa, mutta ei onneks ollut nalli napsahtanut. Yks ehdokas tuli muuten ovelle kopsuttamaan.. avasin oven ja siinä koiraherra seisoi mairean näkösenä, kas kun ei ollut kukkapuskaa mukana. Me oltiin siis vuokrattu asunto sieltä kuukaudeks ja siksi koirakin oli mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta ihan toiseen, Sori.

        Mä en voi sietää sanaa "iskä". Jos jotkut sitä haluaa käyttää ja tykkäävät siitä, niin se on mulle ok. Mä en silti suostu olemaan "iskä".

        Tein sen jo äidilleni selväksi, mutta hän yritti opettaa lastani nimittelemään sillä nimellä.
        Mä suljen korvani. Mä en ole "iskä".

        Olen ehkä kertonut, en ole varma muistatko tai oletko huomannut, mullä nimellä tyttäreni mua kutsuu.

        Mun yks lempparisarjakuvani, argentiinalainen Mafalda:
        https://imgur.com/pZvuDny

        Suomennan:

        - Mitä eroa on jos sanotaan "iskä" tai "isä"?
        - Ei mitään

        - paitsi että "iskä" on enemmän kaveri, ja "isä" on se jota kunnioitat

        - En siis voi koskaan sanoa sinua isäksi!?

        Me sanottiin faijaa ukoksi. Mutsia taas jostain kumman syystä Almaksi..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Me sanottiin faijaa ukoksi. Mutsia taas jostain kumman syystä Almaksi..

        yks mun lapsuudenkaveri kans kytsu isääänsä nimellä "uko".


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai? Kyllä tää meijänkin poika kovasti yritti, mutta ei siitä tullut..no lasta eikä paskaa.. ( typerä sanonta)
        Tytöllä taas oli ollut pennut aiemminkin ennen kuin tuli meille, että se kyllä tiesi miten pitäisi homman hoitua.. Kerran kun olimme Kreetalla ja tyttö oli mukana, niin tietysti sille tuli juoksut . No siellähän sitten perässä tuli näitä katupoikia.. ja eikös vain sitten yks rantakoira onnistunutkin tekemään temput. Se oli niin koomista kun jäivät toisiinsa jumiin ja olivat siinä peput vastakkain ja mun puoliso yritti niitä vielä erotella. Käytiin sitten Suomessa tarkistuksessa, mutta ei onneks ollut nalli napsahtanut. Yks ehdokas tuli muuten ovelle kopsuttamaan.. avasin oven ja siinä koiraherra seisoi mairean näkösenä, kas kun ei ollut kukkapuskaa mukana. Me oltiin siis vuokrattu asunto sieltä kuukaudeks ja siksi koirakin oli mukana.

        "Se oli niin koomista kun jäivät toisiinsa jumiin"

        Koirilla tosiaan käy noin.


      • JustJust kirjoitti:

        "Se oli niin koomista kun jäivät toisiinsa jumiin"

        Koirilla tosiaan käy noin.

        Eikö kissoillekin käy niin?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Eikö kissoillekin käy niin?

        Ei niillä mun käsittääkseni ole samanlaista lukkoa.
        Kissat vaan tuikkaa ja se on siinä. Poikakissoilla sitten on pippelissä ne väkäset. Sen ulosotto sattuu narttuun, mut se juuri käynnistää ovulaation. (Eka panija ei siis välttämättä olekaan pentujen isä)

        Tekis mieli laittaa parikin kissabiisiä, mut en tiiä viittinkö. Ei ne kuitenkaan liittyis seksiin.


      • JustJust kirjoitti:

        Ei niillä mun käsittääkseni ole samanlaista lukkoa.
        Kissat vaan tuikkaa ja se on siinä. Poikakissoilla sitten on pippelissä ne väkäset. Sen ulosotto sattuu narttuun, mut se juuri käynnistää ovulaation. (Eka panija ei siis välttämättä olekaan pentujen isä)

        Tekis mieli laittaa parikin kissabiisiä, mut en tiiä viittinkö. Ei ne kuitenkaan liittyis seksiin.

        No niitä väkäsiä mä muistelin..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No niitä väkäsiä mä muistelin..

        Joo siis poikakissat ei rakastele, ne tulee ekalla työnnöllä.
        Se tuuppaamin ei narttuun satu, mutta ulosveto sattuu.

        Vähän sama kun laittaisit kävyn pilluusi. Kyllä sen sisälle saa, mutta otappa pois.


      • JustJust kirjoitti:

        Joo siis poikakissat ei rakastele, ne tulee ekalla työnnöllä.
        Se tuuppaamin ei narttuun satu, mutta ulosveto sattuu.

        Vähän sama kun laittaisit kävyn pilluusi. Kyllä sen sisälle saa, mutta otappa pois.

        Anteeks nyt vaan, hyvä rouva, mutta minulla näin heteromiehenä ei ole pillua.

        Mutta vielä yks juttu aiheesta, nimittäin useimmilla koiraslinnuilla ei ole penistä lainkaan, eikä muutoinkaan ulkoisia sukupuolielimia, vaan sekä naaraalla että koiraalla on kloaakki, jonka ne parittelun yhteydessä lättäsee yhteen.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Anteeks nyt vaan, hyvä rouva, mutta minulla näin heteromiehenä ei ole pillua.

        Mutta vielä yks juttu aiheesta, nimittäin useimmilla koiraslinnuilla ei ole penistä lainkaan, eikä muutoinkaan ulkoisia sukupuolielimia, vaan sekä naaraalla että koiraalla on kloaakki, jonka ne parittelun yhteydessä lättäsee yhteen.

        Oiskohan ne väkäset samanlaisia kuin tämä kissan toinen elin..

        https://external-preview.redd.it/Z568oddsgDM-98e8lRYo6Qi_2s-yLTWrGf8l8jgVEaU.jpg?auto=webp&s=10a772f73edec7784075691b04664fd4c523e22d


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Anteeks nyt vaan, hyvä rouva, mutta minulla näin heteromiehenä ei ole pillua.

        Mutta vielä yks juttu aiheesta, nimittäin useimmilla koiraslinnuilla ei ole penistä lainkaan, eikä muutoinkaan ulkoisia sukupuolielimia, vaan sekä naaraalla että koiraalla on kloaakki, jonka ne parittelun yhteydessä lättäsee yhteen.

        Emmäkään ole rouva.

        Mut voit koittaa sen saman laittamalla sen kävyn anukseen. Ein tietenkään suosittele, mutta jollet muuten ymmärrä, niin koita.

        Tiedän kyllä lintujen anatomian. Joillain linnuilla (esmes puluilla eli kyyhkysillä) on uroksilla penis, mutta useimmilla lajeilla on vain kloaakkiaukko, josta tulee sekä pissa että shitti, ja jonka kanssa suoritetaan myös suvunjatkamistouhut.

        Emmä ny susta puhu, mutta vaikka onkin kätevää että yhdellä elimellä voidaan tehdä monia asioita, monet ihmiset tarvitsevat kaksikin eri aukkoa suoltaakseen jaskaa.


      • JustJust kirjoitti:

        Emmäkään ole rouva.

        Mut voit koittaa sen saman laittamalla sen kävyn anukseen. Ein tietenkään suosittele, mutta jollet muuten ymmärrä, niin koita.

        Tiedän kyllä lintujen anatomian. Joillain linnuilla (esmes puluilla eli kyyhkysillä) on uroksilla penis, mutta useimmilla lajeilla on vain kloaakkiaukko, josta tulee sekä pissa että shitti, ja jonka kanssa suoritetaan myös suvunjatkamistouhut.

        Emmä ny susta puhu, mutta vaikka onkin kätevää että yhdellä elimellä voidaan tehdä monia asioita, monet ihmiset tarvitsevat kaksikin eri aukkoa suoltaakseen jaskaa.

        Öö.. no miksen ymmärtäis muuten?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Öö.. no miksen ymmärtäis muuten?

        Hyvä jos ymmärrät mistä on kyse.

        Kaikkia tyhmyyksiä ei tartte ite tehdä.

        Kuten kielen laittamista kovalla pakkasella rautatankoon. Mä olen sen verti fiksu, et opin jopa muiden virheistä.
        Silti pitää kyllä tunnustaa, et joitain virheitä on pakko tehdä itse ennenku oppii, joskus jopa useampaankin kertaan.

        Emmä oikeesti kamalan viisas ole.



      • No siinä oli kunnon hippulointia.. Oliko toi se karhunpentu Aina?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No siinä oli kunnon hippulointia.. Oliko toi se karhunpentu Aina?

        Joo. Piti tänään käydä ihan katsomassa. 😬

        Sulo on kyllä huigee äijä. Se isoin köriläskin, Juuso, vaan jossain yritti pusutella sitä, se tuumas rauhallisesti, että sun henki haisee. 😂

        Sekin taitaa painaa joku 500 kg, se Juuso. 😳


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo. Piti tänään käydä ihan katsomassa. 😬

        Sulo on kyllä huigee äijä. Se isoin köriläskin, Juuso, vaan jossain yritti pusutella sitä, se tuumas rauhallisesti, että sun henki haisee. 😂

        Sekin taitaa painaa joku 500 kg, se Juuso. 😳

        Suurpetokeskuksessa? Näitkö Pihla-ketunkin?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Suurpetokeskuksessa? Näitkö Pihla-ketunkin?

        No sitä en tainnut nähdä, mutta kävin mä joskus siellä ihan livenäkin...oli aika myöhäinen syksy...ehkä silloin ois pitänyt niiden laittaa jo paikka kiinni....karhuista jotkut oli vähän sellaisia hermostuneita....tekivät vähän sellaista autistista liikettä... ei oikein vaikuttaneet tasapainoisille...ehkä yleisö vähän v.tutti siinä vaiheessa, kun ois pitänyt jo päästä unille. :o/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1795
    2. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1392
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      28
      1189
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      116
      1132
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1049
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      977
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      899
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe