Ätmin kastike

Anonyymi

Tässä julkaistaan ätmin kastike, sopii jauhelihapihville, maksapihville,lihapullille mm.
Kattilassa kuulloitetaan öljyssä sipulia ja lisätään voita 1-2 rkl.
Lisätään vehnäjauhoja 2-3 rkl ja annetaan käristä, alkaa ruskistumaan.
Sitten lisätään pihvi ja annetaan kuumentua.
Lisätään pussista meiramia ja annetaan jäähtyä, lisätään vettä, että tulee sopivan sakeaa.
Maustetaan mustapippurilla, valkopippurilla ja lihaliemikuutio.
Lisätään noin 1tl sokeria ja lupuksi kermaa 0,5-1dl.

Tarjoillaan perunoiden kanssa, kurkkusalaattia, pihville sinappia, ketsuppia ja hyytelöpuolukkahilloa.

8

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo ja unohtui mainita paprikajauhetta tulee myös ja kastikkeen annetaan hetken porista ja valmis kastike on kullankellan ruskeaa ja liesituuletin pidetään päällä, että ohikulkevat ihmiset ihmettelevät, että joku kokkaa hyväntuoksuista ruokaa.

    • Anonyymi

      Kannattaako yksinäisen panostaa tarjoiluun, kun syö kumminkin yksin tv:n tai tietokoneen ääressä?

      • Anonyymi

        Mihin tarjoiluun, en minä kata pöytää, vaan pelkkä lautanen, lasi, sinappipullo,ketsuppipullo, hillopurkki, voirasia on pöydällä ja kokonainen leipäpussi pöydällä.
        Pöytä on täynnä purkkia ja purnukkaa, että just sopii sekaan syömään.


      • Se menee kuin Penalla (nimi muutettu). Eli pena tulee töistä, näppää telkkarin lämpeneen, tekee ruokaa tunnin, ja sitten telkkarista kuuluu jo ääni. Seuraavaksi panostetaan tarjoiluun puoli tuntia ja tän jälkeen on jo kuvaruudulla kiertävä kuva. Ja lopuksi pena syö vartin ja sen jälkeen kuva on vakautunut ja on valmiiksi katsottavissa. Ja sitä katsoessa meneekin loppupäivä. Mutta tää oli kuvaputki aikaan. Että nuoremmat ei muista sitä kuinka se kuva kiersi pystysuunnassa ruudulla ja hiljeni kun lopulta siihen pysähty.


    • Anonyymi

      Mjaa

      Kastikkeet ovat hieman kuin kermaa lautasen reunalle.

      Ei liikaa eikä liian vähän (valkosipulia).

      (hihitystä)

      • Anonyymi

        Mjaa-a

        Ensinnäkin kastikkeet väsätään yksin.

        Kastikkeeseen ei lisätä mitään muuta kuin kastikkeeseen tarvittava määrä (wtf) ainesosia.

        Tämän nyt ymmärtää jo lapsikin.

        (hirn)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa-a

        Ensinnäkin kastikkeet väsätään yksin.

        Kastikkeeseen ei lisätä mitään muuta kuin kastikkeeseen tarvittava määrä (wtf) ainesosia.

        Tämän nyt ymmärtää jo lapsikin.

        (hirn)

        Eli siis

        "Äiti! Keitin nuudelit ruskeaan kastikkeeseen".

        (naurua)


    • Anonyymi

      Minä teen senverran kastiketta ja keitän perunoita, että seuraavana päivän vaan lämmittää, ei tarvi tehdä joka päivä ruokaa alusta lähtien.
      Olettekos laskeneet kuinka monta tuntia menee elämässä ruaonlaittoon ja kotitöihin.
      Ruoka pitäs saada nopeasti tehtyä ja syötyä, ettei siihen tuhraannu liian paljon aikaa.
      Jos ruoka on monimutkainen, niin siinä menee helposti tunti ja syömisessä voi mennä 15-20 minuuttia.
      Entä sitten ravintolassa, siinä vasta aikaa tuhraantuu.
      Ensin menee lähes tunti ravintola iltaan valmistautumisessa, ruoa tilaamisessa ja odottelussa menee puoli tuntia ja syömisessä menee vähintään tunti, kun syödään nautinnollisesti nauttien ravintolan tunnelmasta ja ruoasta.
      Siksi en ravintolassa käy syömässä ja kallista on ravintolaruoka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2771
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1554
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1436
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1350
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      114
      1276
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1145
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. 55
      744
    Aihe