Korvassa outo ääni

Anonyymi

Olen herännyt parina yönä kun korvassa kuuluu ihan kuin lokki kiljuisi. Siis ei mitään pientä tinnitystä vaan iso rääkyvä ääni. Loppuu heti kun herään.

2

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse kuulen ovikellon tai puhelimen tms. tosinaan, kun herään. Arvelin, että tulee muistista, mutta luultavasti aivojen väsyneenä ollessa ne luo jonkun kellon äänen mun tapauksessa, kunnes olen riittävän herännyt, johon on vuosien kulussa mennyt jopa vartti, ja monta ekaa vuotta vain se heräämishetki.

Mulla on myös tinnitystä: huminoita, jyrinää, suhinaa, sirinää, joita kuuluu hiljaisuudessa, jotain niistä, ja volyymi riippuu kai miten rasittuneet/väsyneet aivot. En juuri kuule niitä ulkona ja odostustiloissa jne., ja ulkoisten äänien avulla sisällä en kuule myöskään.

Jotain pielessä kuuloalueessa (kuulo kuitenkin hyvä), kun ei kestä hiljaisuutta, ja sitten on noi heräämisen hetket, joita voi olla tai olla olematta, ja joskus sirisee milloin vain, korkeintaan pari tuntia, kun taas noi muut on vakiota, volyymin vain vaihdellessa.

Joskus näen valon kuin muistista, mutta se on vain ennen nukahtamista ja harvinaisempi, ja oletan sen olevan muistista.

Lokkeja en ole kuullut, vaikka kaikenlaiset äänet on tuttuja aina ketjujen raahaamisista pitkin asfalttia etäisyydestä, ja jos se joskus kuuluu lähempää, se muistuttaa myös sataa pikkulintua häkissä pitämässä äänellään ääntä. Ei kuitenkaan koskaan herätessä, jossa kuuluu vain kaikenlaiset kellot, jotka voivat olla manitut, yhtenäiset tai katkonaiset äänet. Pitkään arvelin muistitallenteiksi, jotka kuulee sitten herätessä, mutta liittyy rasitustilaan/aivot ei vielä täysin hereillä, ja ne liittyy tinnitykseen.

• Anonyymi

Minulla jatkuva pieni tinnitus vasemmassa korvassa, ollut jo vuosia. Oikeassa ajoittain hiljainen jyrinä. Nukun tehokkaat kuulosuojaimet päässä yläkerran ja lähistön liikenteen äänten takia. Joskus säpsähdän hereille ovikellon kilahdukseen tai puhelimen hälytykseen. Muutaman kerran tarkistanut, niin ei siellä oven takana ketään ole eikä puhelimeen jäänyt mitään muistiin. Nyt vain käännän kylkeä ja yritän päästä taas uneen. Yleensä en pääse.
      Vajaa 80 v mies, jolla työstä saatu meluvamma molemmissa korvissa. Ei korvauksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      137
      5037
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      70
      3480
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      106
      3366
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      47
      2694
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      34
      2346
    6. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      115
      1662
    7. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      358
      1185
    8. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      49
      1156
    9. 49
      892
    10. Mitä luulet mies

Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin
      Ikävä
      55
      711
    Aihe