Korvassa outo ääni

Anonyymi

Olen herännyt parina yönä kun korvassa kuuluu ihan kuin lokki kiljuisi. Siis ei mitään pientä tinnitystä vaan iso rääkyvä ääni. Loppuu heti kun herään.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse kuulen ovikellon tai puhelimen tms. tosinaan, kun herään. Arvelin, että tulee muistista, mutta luultavasti aivojen väsyneenä ollessa ne luo jonkun kellon äänen mun tapauksessa, kunnes olen riittävän herännyt, johon on vuosien kulussa mennyt jopa vartti, ja monta ekaa vuotta vain se heräämishetki.

      Mulla on myös tinnitystä: huminoita, jyrinää, suhinaa, sirinää, joita kuuluu hiljaisuudessa, jotain niistä, ja volyymi riippuu kai miten rasittuneet/väsyneet aivot. En juuri kuule niitä ulkona ja odostustiloissa jne., ja ulkoisten äänien avulla sisällä en kuule myöskään.

      Jotain pielessä kuuloalueessa (kuulo kuitenkin hyvä), kun ei kestä hiljaisuutta, ja sitten on noi heräämisen hetket, joita voi olla tai olla olematta, ja joskus sirisee milloin vain, korkeintaan pari tuntia, kun taas noi muut on vakiota, volyymin vain vaihdellessa.

      Joskus näen valon kuin muistista, mutta se on vain ennen nukahtamista ja harvinaisempi, ja oletan sen olevan muistista.

      Lokkeja en ole kuullut, vaikka kaikenlaiset äänet on tuttuja aina ketjujen raahaamisista pitkin asfalttia etäisyydestä, ja jos se joskus kuuluu lähempää, se muistuttaa myös sataa pikkulintua häkissä pitämässä äänellään ääntä. Ei kuitenkaan koskaan herätessä, jossa kuuluu vain kaikenlaiset kellot, jotka voivat olla manitut, yhtenäiset tai katkonaiset äänet. Pitkään arvelin muistitallenteiksi, jotka kuulee sitten herätessä, mutta liittyy rasitustilaan/aivot ei vielä täysin hereillä, ja ne liittyy tinnitykseen.

    • Anonyymi

      Minulla jatkuva pieni tinnitus vasemmassa korvassa, ollut jo vuosia. Oikeassa ajoittain hiljainen jyrinä. Nukun tehokkaat kuulosuojaimet päässä yläkerran ja lähistön liikenteen äänten takia. Joskus säpsähdän hereille ovikellon kilahdukseen tai puhelimen hälytykseen. Muutaman kerran tarkistanut, niin ei siellä oven takana ketään ole eikä puhelimeen jäänyt mitään muistiin. Nyt vain käännän kylkeä ja yritän päästä taas uneen. Yleensä en pääse.
      Vajaa 80 v mies, jolla työstä saatu meluvamma molemmissa korvissa. Ei korvauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe