Meillä on yksi yhteinen lapsi ja avopuolisollani yksi lapsi aiemmasta suhteesta. Haluaisin kovasti toisen oman lapsen. Olen keskustellut asiasta puolisoni kanssa jo kauemman aikaa sitten ja silloin hän lupasi miettiä asiaa myöhemmin. Se myöhemmin tuli ja hän sanoi olevansa valmis koittamaan vielä lasta kanssani ja että perheeseemme vielä mahtuisi yksi mutta hänelle se ei ole myöskään välttämätöntä vaan on tyytyväinen tilanteeseen myös tällaisenaan. Innostuin kovasti kun puoliso näytti vihreää valoa. Harrastimme seksiäkin kertaalleen otolliseen aikaan ilman suojausta, ilman tulosta. Minua kuitenkin vaivaa, että minun ollessani innoissani asiasta ja miettivän otollista aikaa, hän vaikuttaa ahdistuvan keskustelusta. Otin asian puheeksi ja sanoin, että haluan olla varma, ettei puolisoni ole näyttänyt vihreää valoa vain minun toiveen takia vaan haluaa lasta itsekin omasta tahdosta. Hänen ajatuksena on, että lapsi tulee jos on tullakseen. Harrastamme seksiä melko harvoin ja toki lapsi voi sattumasta saadakin alkunsa, mutta ei tuo lähitulevaisuudessa mitenkään erityisen todennäköistä ole tällä aktiivisuudella. En haluaisi olla yksin se, joka asiaa miettii ja toivoo, saati ajoittaa. Mietinkin pitäisikö minun luopua omasta toiveestani vai odotanko liikaa, kun toivoisin, hänenkin edes kerran sanovansa tahtovansa lapsen eikä niin että tulee jos on tullakseen? Toivoisin niin, että tämä olisi enemmän yhteinen asia ja toive alusta alkaen. Tiedän kyllä, että hänkin olisi onnellinen lapsesta. Rakastan myös puolisoani niin, että olisin valmis luopumaan omasta haaveestani. Olen myös lukenut muiden tarinoita, jossa toinen on luopunut haaveistaan ja jälkeenpäin katunut jääneensä suhteeseen.
Puolison kanssa eriävät ajatukset lapsen hankinnasta
Anonyymi
1
75
Vastaukset
- Anonyymi
Siis ihminen jota ei ole vielä olemassa tuntuu ajatuksissasi niin tärkeältä että jättäisit sen takia ihmisen joka on tällä hetkellä elämässäsi. Ehkä suhteesi ei tosiaan ole se jossa tulet kuitenkaan loppuikääsi olemaan, varsinkin jos seksiäkin kerran jo harvemmin. Vanhemmuus on kovin pitkä rasti ja vaatii sitoutumista, siihen ei kyllä ketään kannata painostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 295500
- 1701999
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601601Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141334Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281278Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan561176- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701154viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121078- 41940