Koti pitää olla

Anonyymi

kirjava. Ei mikään tylsä skandinaavinen pa..ka.

74

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Just det! Det är sant!

    • Anonyymi

      Kyllä ne v#tun itämaiset lähimaiset trendipellet sais mennä vattuun niitä "värikkäitä" joikhujaan tänne tuomasta. Suomi suomalaisille!

      • Anonyymi

        Kirjava raanu sulle seinälle! Mattoihin väriä, alkaa skandinaaviset tarjoiluvaunut oksettaa.


      • Anonyymi

        Älä syyllisty kiukuissasi rasismiin!


      • Anonyymi

        Skandityylin aallot on nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä syyllisty kiukuissasi rasismiin!

        Ei se ole rasismia että toisiilla vaan on makua ja toisilla ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skandityylin aallot on nähty.

        Muotoilu on rumaa. Ei se ole otettu luonnosta vaikka niin perustellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole rasismia että toisiilla vaan on makua ja toisilla ei

        Skandit ovat jäykkiä ja tosikoita niin kuin muotoilu. Puuttuu ilo.

        Jäykkiä puupökkelöitä. Harmaata, mustaa, valkeaa. Graafista. Ei pehmeyttä, ei väriä, ei lämpöä.

        Kamalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muotoilu on rumaa. Ei se ole otettu luonnosta vaikka niin perustellaan.

        Se on vain jonkun päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole rasismia että toisiilla vaan on makua ja toisilla ei

        Nimenomaan värikkään kannattajilla on makua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skandit ovat jäykkiä ja tosikoita niin kuin muotoilu. Puuttuu ilo.

        Jäykkiä puupökkelöitä. Harmaata, mustaa, valkeaa. Graafista. Ei pehmeyttä, ei väriä, ei lämpöä.

        Kamalaa.

        Skandit ovat mielestään ”eleettömiä” eli tarkoittaa sitä, ettei asukas erotu olohuoneensa tapetista?


      • Anonyymi

        Kylmää asumista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä syyllisty kiukuissasi rasismiin!

        Mikä miestä mielestäsi kiukuttaa kun niin hyvin olet tietävinäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä miestä mielestäsi kiukuttaa kun niin hyvin olet tietävinäsi?

        Et pidä muista kirjoittajista.


    • Anonyymi

      Kodin pitää olla sellainen, että siellä itse viihtyy ja siellä on hyvä olla.

      • Anonyymi

        Väreissä ja lämmössä on hyvä olla. Mustavalkea kolkko. Suorat kovat linjat kolkkoa ja kaikuvaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väreissä ja lämmössä on hyvä olla. Mustavalkea kolkko. Suorat kovat linjat kolkkoa ja kaikuvaa!

        Sinä ajattelet noin, joku toinen toisin. Itse taas en ajaksi noista kumpaakaan. Väriräjähdyksessä olisin levoton ja musta-valkoisessa tiukassa en uskaltaisi koskea mihinkään, ettei vaan harmonia rikkoudu.

        Valkonenkaan sisustus ei ole mua koskaan kiehtonut. Mua ahdistais jo valmiiksi se siivoamisen määrä, mitä sen raikkaana pito vaatii. Parilla ystävällä on valkoiset kodit, jotka ovat kyllä ihan kauniita, vaikkakin ehkä hieman kylmiä. Vaan he molemmat ovatkin ihan "siivousnipoja", jotka kulkevat aina kotona ollessaan rätti tai imuri kädessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väreissä ja lämmössä on hyvä olla. Mustavalkea kolkko. Suorat kovat linjat kolkkoa ja kaikuvaa!

        Tuo on makuasia. Ei kukaan toinen voi sanella missä joku muu viihtyy. Pitäisi olla sanomattakin selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on makuasia. Ei kukaan toinen voi sanella missä joku muu viihtyy. Pitäisi olla sanomattakin selvää.

        Normaali ihminen viihtyy lämpimissä sävyissä. Se on ihan selvää. Mustavalkoisuutta ei voi kuin ihmetellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on makuasia. Ei kukaan toinen voi sanella missä joku muu viihtyy. Pitäisi olla sanomattakin selvää.

        Haluatko elää tehdashallissa siis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ajattelet noin, joku toinen toisin. Itse taas en ajaksi noista kumpaakaan. Väriräjähdyksessä olisin levoton ja musta-valkoisessa tiukassa en uskaltaisi koskea mihinkään, ettei vaan harmonia rikkoudu.

        Valkonenkaan sisustus ei ole mua koskaan kiehtonut. Mua ahdistais jo valmiiksi se siivoamisen määrä, mitä sen raikkaana pito vaatii. Parilla ystävällä on valkoiset kodit, jotka ovat kyllä ihan kauniita, vaikkakin ehkä hieman kylmiä. Vaan he molemmat ovatkin ihan "siivousnipoja", jotka kulkevat aina kotona ollessaan rätti tai imuri kädessä.

        Missä viihdyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali ihminen viihtyy lämpimissä sävyissä. Se on ihan selvää. Mustavalkoisuutta ei voi kuin ihmetellä!

        Mikä ihmeen "normaali ihminen".' Tavlinen luontokin on ihan äärimmäisen kaunis ja minä viihdyn myös talven sävyissä. Itseasiassa minulle oikeastaan sinisen sävyt ovat paljon miellyttävämpiä kuin lämpimät keltaiset ja punaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko elää tehdashallissa siis?

        Öööh, ei se ole minulle tehdashalli. Kuten sanoin, makuasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä viihdyt?

        Varmaankin jossakin noiden ääripäiden välimaastossa. Lisäksi luonto ja luonnollisuus on mun juttu.

        Minä pidän tummista huonekaluista, vaikka eivät ne tietysti ihan kaikkialle sovi. En pidä lainkaan kellertävistä ja punertavista puunsävyistä. Vaaleat ja erityisesti vähän harmaaseen taittavat voimakaskuvioiset puulajit ovat minun mieleeni. Vihreän eri sävyt ja sinisen eri sävyt sekä siniseen taittavat viinipunaiset sävyt. En pidä lainkaan voimakasvärisistä seinäpinnoista, enkä voimakkaista graafisista kuvioista, en varsinkaan geometrisista. Luonnosta otetut kuviot, erityisesti lehtikuviot voivat olla ok, mutta eivät läheskään kaikki. Kaikki viivat ja ruudut ja pallot ja niiden yhdistelmät ovat musta ihan karseita. Rakastan erilaisia tekstuureja, karheaa, sileää, mattaa, kiiltävää. Väreillä yleisesti ottaen on muhun voimakas vaikutus ja musta epämiellyttävät värit ja levoton värien sekamelska saa mut voimaan lähes fyysisesti pahoin. Mulla menee pää kipeäksi, jos tarvii katsella kauan jotain värikkäitä graafisia kuvioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väreissä ja lämmössä on hyvä olla. Mustavalkea kolkko. Suorat kovat linjat kolkkoa ja kaikuvaa!

        Värit eivät poista kaikumista.


      • Anonyymi

        Ja keräävär niin maan helvetisti pölyä. Ei ikinä pistäisi seinälleni moista pölypesää. Kaikumista voi poistaa jo ihan materiaalivalinnoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Värit eivät poista kaikumista.

        Raanut poistavat. Sitä ei silti tarvitse viestinä poistaa vaikka olet kiukkuinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja keräävär niin maan helvetisti pölyä. Ei ikinä pistäisi seinälleni moista pölypesää. Kaikumista voi poistaa jo ihan materiaalivalinnoilla.

        Et ehkä sovellu värikkääseen kämppään ja sinut voi poistaa betoniseen lähiöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ehkä sovellu värikkääseen kämppään ja sinut voi poistaa betoniseen lähiöön?

        Asun erittäin mielelläni nykyisessä paritalonpuolikkaassani. Mulla on takanani asumista ihan riittävän monessä "kämpässä", mutta nyt olen viimein kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun erittäin mielelläni nykyisessä paritalonpuolikkaassani. Mulla on takanani asumista ihan riittävän monessä "kämpässä", mutta nyt olen viimein kotona.

        Jos haluan lämpöä, laitan tulet takkaan. Toimii paremmin kuin seinällä oleva raanu.


    • Anonyymi

      Loft tyyliset hallit karmeimpia betonisia pa…koja.

      • Anonyymi

        Mä olen nähnyt muutaman varsin kivankin loftin. Sitä korkeutta täytyy vaan osata käyttää oikealla tavalla hyödyksi.


      • Anonyymi

        Betoni on ihana materiaali 👌

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Betoni on ihana materiaali 👌

        - Sheena

        Kyllä, sillä saa aikaseksi tosi monenlaista tekstuuriakin.


    • Anonyymi

      Juu itsekin olisin halunnut asunnosta afrikkalaisen kirjavan zamboreen, mutta kun rupesin googlettamaan niin nehän sisustaa kotinsa kolonialistisen maltillisesti ja kaikki ruskeaa ja puun väristä. Tämän täytyy olla rasistien ja kolonialistien syytä, että jalo afrikkalainen sateenkaareen kaikissa väreissä kukoistava sisustuskulttuuri on tuhottu.

    • Anonyymi

      Ihammitevvaa! Mutta oma kotini on asumista varten, ei mikään sisustusnäyttely.

      • Anonyymi

        Asumista asumista. Ei kylmässä ja kolkossa skandissa voi asua (ei ainakaan onnellisena).


    • Japanilainen askeettisuus näyttää hyvältä, mutta tuntuu oudolta.

      Kuvia löytyy kun googlaa "japanese decor".

    • Anonyymi

      Oma koti saa olla juuri sellainen kun itse haluaa.

      • Anonyymi

        Tehdashallissa huijaa itseään, ei siellä rehelliset viihdy


    • Anonyymi

      Mitä hittoa. Viihdy missä viihdyt ja anna muiden viihtyä missä viihtyvät. Miten se muiden muu maku on sinulta pois? Mikä helvatan jumalolento luulet olevasi että sun makumieltymykset on ainoita oikeita. Olet pieni murkku jättimäisessä muurahaispesässä. Tee yhteistyötä ja rakasta lähimmäistäsi tai reppu selkään ja hyvää matkaa👍

      • Anonyymi

        Oletko jotenkin kiihtynyt? Onko kotisi funktionaalisen kylmä skandikoti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jotenkin kiihtynyt? Onko kotisi funktionaalisen kylmä skandikoti?

        Sellaisista tulee hermostuneita ihmisiä.


      • Anonyymi

        Kumman kovat pultit tunnut ottavan jonkun osattoman incelin jutuista


    • Anonyymi

      Jos viihtyy lämpimissä sävyissä on syytä tehdä nuotio aina iltaisin olohuoneen lattialle. kerrostaloasunnoissakin.

      • Anonyymi

        Led-kynttilällä pääset helpommalla.


    • Anonyymi

      Itse tykkään että yleisilme on niitä perusvärejä, mutta joukossa jokin yksi sellainen rohkeampi väri.

      • Anonyymi

        Sinussa voi olla potentiaalia.


    • Anonyymi

      Pelottavia kirkuvia värejä kaikkialle. Mikä väri on kaikista pelottavin?

      • Anonyymi

        Onko väri ongelma?


    • Anonyymi

      Kodin "pitää" olla kodikas. Sellaisen saa monella eri tavalla/maulla.

      Ilmaisutyylisi kaipaisi kauneutta.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Talosi kaipaisi lämpöä, väriä, rakkautta?
        Betonimöykyistä, kylmistä kolkoista mustaharmaista, tulee vihaisia ihmisiä. Ei värejä, vain stressiä ja kireyttä. Se ei ole koti eikä kodikas. Se on tila.

        Kodissa on lämpö ja pehmeys.


      • Anonyymi

        Asut talossa jossa kulmat ovat terävät? Suuria elementtejä. Ei pieniä tiloja? Kylmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talosi kaipaisi lämpöä, väriä, rakkautta?
        Betonimöykyistä, kylmistä kolkoista mustaharmaista, tulee vihaisia ihmisiä. Ei värejä, vain stressiä ja kireyttä. Se ei ole koti eikä kodikas. Se on tila.

        Kodissa on lämpö ja pehmeys.

        Kuten jo sanoin kodikkaan saa monella tavalla, minun tyylini ei ole ainoa. Eikä minua myöskään haittaa yhtään, jos jonkun toisen koti ei ole mielestäni kodikas lainkaan. Se on hänen kotinsa. Makuni on myös vieläkin monipuolisempi toisten ihmisten kotien suhteen.

        Olen muuttanut paljon viime vuosina. Kotia laitellaan sen mukaan minkälainen talo/huonejako/pohja on ja mitä toimintoja arvostan. Jokaisella on omat mieltymyksensä erityisesti värien suhteen. Itse kaihdan täysin valkoista kotia, vaikkei se mielestäni ole ruma tai välttämättä edes kylmä. Riippuu asunnon huonekalujen sijoittelusta, muusta sisustuksesta, feng shuista.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asut talossa jossa kulmat ovat terävät? Suuria elementtejä. Ei pieniä tiloja? Kylmää.

        Asun erittäin vaikeasti sisustettavassa (aikuinen lapseni sanoi), ei suorakulmion- tai neliön muotoisessa huoneistossa, joka on täydellinen monitoimikoti.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Mielummin vaikka kolkko, mutta valoisa kuin lämmin, mutta pimeä.

      • Anonyymi

        Eli kliininen, kova, kylmä, kolkko kuin asujansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kliininen, kova, kylmä, kolkko kuin asujansa

        Kyllä, valoisa ja avoin luonne kuten asukkaallaan. Ei hämärä ja nuhjuinen.


    • Yle esitteli studiotaan. Satoja näyttöjä, useita servereitä ja kontrollipaneeleita.
      Pistemäiset ledivalot laitteiden pinnoilla.
      Siinä sisustus minun mieleeni. 👌

    • Anonyymi

      Jos oksentelee lattioille ja seinille saa hyvin värikkään ja etnisen taiteellisen teoksen asunnostaan monine väreine ja hajuineen :D

    • Tykkään hirrestä ja puusta. Niin lämmintä 🥰

      • Samma här!:) En ymmärrä miksi varsinkin lämpimän sävyistä mäntyä niin kovasti haukutaan. Puu on ihana materiaalina ja sävynä.


      • Anonyymi
        p.Eppis kirjoitti:

        Samma här!:) En ymmärrä miksi varsinkin lämpimän sävyistä mäntyä niin kovasti haukutaan. Puu on ihana materiaalina ja sävynä.

        Ei ole olemassa mitään "puunsävyä". Puita on valtavan monen sävyisiä täysin käsittelemättöminäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään "puunsävyä". Puita on valtavan monen sävyisiä täysin käsittelemättöminäkin.

        No joo, oikeassa olet..mulle tulee aina "puunsävystä" mieleen se mänty ja mäntyhuonekalut joista tykkään:)


      • Anonyymi
        p.Eppis kirjoitti:

        No joo, oikeassa olet..mulle tulee aina "puunsävystä" mieleen se mänty ja mäntyhuonekalut joista tykkään:)

        Sitä mäntyäkin taas on monen sävyistä. Se on oikein tunnettu puu siitä, että vaihtaa väriään vuosien kuluessa. Hyvinkin vaalea puu aluksi ja punertuu pikkuhiljaa.


    • Anonyymi

      Kodin pitää myös tuoksuakin kodille, eli koirien kakkapökäleitä viljelee kaikkialle nurkkiin ja kissan pissiä.

    • Ei tarvitse mikään tivoli olla mutta kokovalkoiset kämpät kyllä ahdistavat.

    • Anonyymi

      Jonkin verran on on kirjoja hyllyssä joo.

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      Niin jos olisi yltiöpäisen absolutisti siisteyden suhteen: kaikki pitää olla tiptop-valkoista ja kiiltävää, vähän rasittavaakin.

      Itselläni on vähän tuollaisen tyyppinen, mutta on joitain pieniä sotkutja jotka tuovat aina piristystä ja värikkyyttäkin huoneistoon.

    • Anonyymi
    • Asunto on asunto vain, koti tulee siitä, että siellä on hyvä olla ja siellä haluaa olla, turvallinen, lämpöinen, mukava oma paikka...

      Ihan sama mitä se kellekin merkkaa. :o)

    • Anonyymi

      Välillä sotkee ja välillä siivoaa...

    • Anonyymi

      Minä tykkään vaaleista sävyistä. Minulla on täällä valkoisen eri sävyjä samoin harmaan kaksi eri sävyä. Myös kodin laitteet ja tv on valkoiset. Aika mielettömän upealta näyttää. :)
      Täällä omassa kodissa mieli rauhoittuu.
      Värien sinfoniaa voin sitten hakea muualta.

    • Anonyymi

      Mielestäni maalaistaloon sopii kirjavat räsymatot ja ryijyt seinille. :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe