SSRI-lääkkeet ovat perseestä

Tervehdys kaikille.

Minulle kirjoitettiin tammikuussa resepti Sertralin 50 mg johtuen silloisista mielenterveyden ongelmistani, jotka tuolloin olivat pinnalla. Yksi pilleri aamuisin veden kanssa naamariin.

Nyt kahdeksan kuukauden käytön jälkeen aion lopettaa koko roskan, kerrasta poikki. Minusta on tullut tunteeton zombi, joka ei koe mielihyvää oikein yhtään mistään asiasta. Ennen olin herkkä ja tunteellinen ihminen, joka koki asiat ja maailman aidolla tavalla, mutta lääkkeiden aloituksen jälkeen tunne-elämäni on latistunut. Se on masentanut minua syvästi. Yhtään pilleriä en enää syö, heitin kaiken roskiin. En keksi mitään muuta syytä latistumiseeni kuin aloittamani lääkitys.

En tiedä että onko luvassa jonkinlaisia vieroitusoireita näin lyhyen käytön jälkeen enkä tiedä että onko niistä jäänyt jotain pysyvää. Käyttöä on kuitenkin ollut ainoastaan 8kk joten en itse usko että mitään peruuttamatonta on tapahtunut.

Kokemuksia?
2112
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Älä lopeta seinään, silloin vasta tuleekin paska olo

Äänestä

ei mitään lääkkeitä kannata käyttää jos ei niitä tartte. Lopeta pois vaan.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Tervehdys kaikille.

Minulle kirjoitettiin tammikuussa resepti Sertralin 50 mg johtuen silloisista mielenterveyden ongelmistani, jotka tuolloin olivat pinnalla. Yksi pilleri aamuisin veden kanssa naamariin.

Nyt kahdeksan kuukauden käytön jälkeen aion lopettaa koko roskan, kerrasta poikki. Minusta on tullut tunteeton zombi, joka ei koe mielihyvää oikein yhtään mistään asiasta. Ennen olin herkkä ja tunteellinen ihminen, joka koki asiat ja maailman aidolla tavalla, mutta lääkkeiden aloituksen jälkeen tunne-elämäni on latistunut. Se on masentanut minua syvästi. Yhtään pilleriä en enää syö, heitin kaiken roskiin. En keksi mitään muuta syytä latistumiseeni kuin aloittamani lääkitys.

En tiedä että onko luvassa jonkinlaisia vieroitusoireita näin lyhyen käytön jälkeen enkä tiedä että onko niistä jäänyt jotain pysyvää. Käyttöä on kuitenkin ollut ainoastaan 8kk joten en itse usko että mitään peruuttamatonta on tapahtunut.

Kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu