Mitkä 5 on sinun inhokki ruokaa

Pakko tehdä tällainen avaus koska joku kysyi lempi ruokia.

1.kasviskeitot
2.hernekeitto
3.pinaattikeitto
4.kalakeitto
5.simpukat ja äyriäiset ja katkarapu

38

279

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edottomasti kaikista
      kaikista pahinta on nokkoskeitto!

      • Anonyymi

        Nokkoskeitto on parhaiden listalla.


    • Anonyymi

      Mä yritän tässä miettiä jotain ns inhokkiruokaa, mutten saa yhtäkään mieleeni.
      No, kerran maistoin ruokaa jota en ole toista kertaa suostunut syömään. Se oli valmisruokana myytävä kalagratiini, jossa oli makaroneja. Se oli aika epämiellyttävä kokemus. :-(

    • Anonyymi

      En jaksa miettiä kamaluusjärjestykseen, mutta mm.

      maksalaatikko
      kaikki silakkaruoat
      simpukat
      mäti
      joulukinkku

      • Anonyymi

        Simpukkaa purkitettuna ja tuote pitsan päälle, niitä syön ainoastaan hyvin piilotettuna pitsaan!
        Maksalaatikko, silakat, mäti, ( paitsi kaviaarinkuulia, en syö) ja kinkkua kaksin käsin!
        Ostereita en edes yritä enää koskaan nielaista; kävivät vatsanpohjassa kääntymässä.
        Oksensin sen limanuljaskan,... ylös tuli paluupostissa, ja uus yritys,... samalla tuloksella!

        Kovin meillä on erilainen maku! Mä olen lähes kaikkiruokainen ja kokeilun haluinen!
        trollikka


      • Anonyymi

        Maksalaatikko on hyvää, kun siihen laittaa päälle voita ja makeaa puolukkahilloa.
        Jos vielä paistaa paistinpannulla voissa, että tulee rapeaksi, niin kyllä on hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simpukkaa purkitettuna ja tuote pitsan päälle, niitä syön ainoastaan hyvin piilotettuna pitsaan!
        Maksalaatikko, silakat, mäti, ( paitsi kaviaarinkuulia, en syö) ja kinkkua kaksin käsin!
        Ostereita en edes yritä enää koskaan nielaista; kävivät vatsanpohjassa kääntymässä.
        Oksensin sen limanuljaskan,... ylös tuli paluupostissa, ja uus yritys,... samalla tuloksella!

        Kovin meillä on erilainen maku! Mä olen lähes kaikkiruokainen ja kokeilun haluinen!
        trollikka

        Yksi tubettaja ei pysy syömään kalaa, tulee ylös, mutta purkkisilliä kehuu ja pystyy syömään.
        En ymmärrä, jos ei kalaa pysty syömään, niin miten silliä pystyy syömään, sehän on kala.
        Minusta purkkisilli maistuu pahemmalle, kuin vaikka savustettu lohi tai lohikeitossa lohi.
        Myöskään inkiväärillä maustettua ruokaa ei tubettaja pysty syömään tai juomaan inkiväärillä maustettuja juomia.
        Minusta inkivääriolut on tosi hyvän makuista.


    • Anonyymi

      Minä en tykkää mistään keitoista. Ne ovat liian suomalaisia minusta.

      • Anonyymi

        Borssikeitto ja siihen voi halutessaan lisätä vaikka sianlihaa; pekonia tai kassleria, tai vaihtoehtoisesti vaikka nakkeja. Väriltäänkin aivan jotain muuta kuin tylsä suomalainen makkarakeitto! Borssikeiton ohjeen löydät varmaan netistä, mä vielä tarkistin asian!

        Mä vaan odottelen vielä, ett punajuuret kasvavat hitusen isommiksi ja keitän sitten vasta borskeittoa, ison kattilallisen! Syödään smetanan kera, kuten muksusta asti olen syönyt!
        trollikka


      • Anonyymi

        Korjaus: suolaisia.


    • Anonyymi

      Minä kyllästyn kaikkeen kun tarpeeksi syön joten lempiruokani vaihtelee lähes päivittäin.

    • Anonyymi

      Tai no oikein inhokkiruoka: ohrapuuro.

    • Anonyymi

      Nämä ovat saaneet vatsan kääntymään nurin:

      1. Hanhenmaksa
      2. Hapan maito
      Nämä taas lähes ovat saaneet
      3. Camping grillimakkara
      4., Kieli
      Näitä en muuten söisi vaikka väittävät hyviksi:
      5. Etanoita ja tai muita nilviäisiä kuten en myöskään hyonteisruokajuttuja.

      -harmiseikirj-

      • Haittaako kielessä se, että se on jo ollut jonkun toisen suussa?

        Oletko sydäntä syönyt? Kieli ja sydän ovat tavallaan vähän saman tapaisia: lihaksia jotka eivät koskaan lepää :D


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Haittaako kielessä se, että se on jo ollut jonkun toisen suussa?

        Oletko sydäntä syönyt? Kieli ja sydän ovat tavallaan vähän saman tapaisia: lihaksia jotka eivät koskaan lepää :D

        "Haittaako kielessä se, että se on jo ollut jonkun toisen suussa?"

        Mä syön mielelläni kananmunia. Eivät taatusti ole olleet kenenkään suussa! ;)
        trollikka


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Haittaako kielessä se, että se on jo ollut jonkun toisen suussa?

        Oletko sydäntä syönyt? Kieli ja sydän ovat tavallaan vähän saman tapaisia: lihaksia jotka eivät koskaan lepää :D

        Olen maistanut kielstä tehtyä ruokaa, eikä kieli pahalle maistunut, vaan oli yllättävän herkullista.
        Se on miten ruoka valmistetaan, niin se ratkaisee.
        Ala-asteella inhokkiruoka oli maksastroganoff, joka oli ruskean kastikkeen tapaista, porkkanakutioita ja maksakuutioita, ihan pahan makuista.
        Olen tehnyt maksapihvejä ja maksakastiketta, niin oli kyllä herkullisen makuista.
        Kun käytetään oikeita raaka-aineita eli voita ja kermaa, niin maksasta saa tosi hyvää.


    • Inhokki on aika voimakas sana, mutta yritetään...

      En tykkää maitoon tehdyistä keitoista. Mitä niitä nyt tehdään... kesäkeittoa ja kalakeittoa joskus. Maa-artisokkakeitosta on jäänyt huonot muistot. Pitäisi kokeilla joskus uudestaan. Ja sitten suolasillin ja vastaavan kanssa olen ronkeli. Syön, jos se on hyvässä seurassa ruisleivän ja munan tai vaikka perunoiden kanssa. Mutta ei jumalauta ruveta sotkemaan niitä silliviipaleita muualle tai sotketa niistä jotain janssoninkiusausta. Ja sitten jos jotain rose- tai viherpippuria sotketaan ruokaan niin paljon, ettei niitä pippureita enää pysty nyppimään pois ja niitä menee hampaiden väliin joka puraisulla. Ja ruskea jauhokastike ei myöskään ole suosikki.

      • Anonyymi

        Mistä lähtien janssoninkiusausta on sillistä tehty? Janssonin kiusaus tehdään anjovisfileistä, tikkuperunasta ja kuohukermasta... sipulia voi laittaa myös mukaan, antamaan makua.

        Sillistä tehdään sillilaatikkoa, perunat viipaloidaan 3 mm. ja sillinpalasia: peruna kerrosten väliin, (sipulia viipaleina) munamaito niskaan ja muutamia voilastuja laatikon päälle.
        200 °c, ensimmäiselle tasolle alhaalta ja 1h, 3litran uunivuoka!

        Rose- tai viherpippurit eivät ole pippuria alkuunkaan. Viherpippuri muuttaa väriään kypsyessä, punertavaksi... käsittääkseni se on sama "pippuri", riippuen vaan kypsymisasteesta.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lähtien janssoninkiusausta on sillistä tehty? Janssonin kiusaus tehdään anjovisfileistä, tikkuperunasta ja kuohukermasta... sipulia voi laittaa myös mukaan, antamaan makua.

        Sillistä tehdään sillilaatikkoa, perunat viipaloidaan 3 mm. ja sillinpalasia: peruna kerrosten väliin, (sipulia viipaleina) munamaito niskaan ja muutamia voilastuja laatikon päälle.
        200 °c, ensimmäiselle tasolle alhaalta ja 1h, 3litran uunivuoka!

        Rose- tai viherpippurit eivät ole pippuria alkuunkaan. Viherpippuri muuttaa väriään kypsyessä, punertavaksi... käsittääkseni se on sama "pippuri", riippuen vaan kypsymisasteesta.
        trollikka

        Se laatikko tai kiusaus ei sen paremmaksi muutu käyttääkö siihen suolattua silliä tai anjovista. Mitä edes on anjovis? Jossain etelämpänä sillä nimellä kutsutaan sardellia ja täälläpäin kilohailia. Kilohaili muuttuu anjovikseksi kun hyppää purkkiin. Vähän kuin naudasta tulee härkä kun se viedään ravintolaan. Mutta joo, olet varmaan oikeassa janssoninkiusauksen reseptin suhteen. En syö jos vaihtoehtoja on.

        Viherpippuri muuten on se sama kasvi joka kypsänä on valkopippuri ja jotenkin raakana käsiteltynä mustapippuri. Viherpippurista tulee miedompi kun se raaka pippuri jotenkin marinoidaan. Maustepippuri, jota ainakin mummoni holvasi kokonaisena keittoihin yms., on eri kasvi. Ehkä kiintiö täynnä, mutta hyvin olen pärjännyt ilmankin.


    • Anonyymi

      En nyt ehkä ihan inhokkeina pitäisi, mutta ei oikein omaistu:

      1. Maksalaatikko rusinoilla
      2. Mämmi
      3. Kaikki missä on reilusti sian tai naudan rasvaa, ja sianliha yleensäkin
      4. En ole syönyt eläviä ostereita enkä syö
      5. En nyt keksi enempää.

      Aloittajan lista on herkkuruokia mulle, tosin nuo äyriäiset eroteltuna listalla vähän epäilyttää - jos tarkoitettiin rapuja niin nam 😋

      xLiner

      • Anonyymi

        5. Kieli. Luntattu ylempää. Lapsena joskus vähän söin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5. Kieli. Luntattu ylempää. Lapsena joskus vähän söin.

        Noh, lipesi näpeistä ennen aikojaan.

        ...Muutama vuosi sitten ostin ja valmistin, mutta ei maistunut enää. Jäi syömättä.

        xLiner


    • Anonyymi

      Joku puhui että jossain etelä-karjalassa tarjottiin häissä karjalanpiirakoita, niistä tulikin mieleen että: tekisikin mieli niitä pitkästä aikaa ja munavoillakin.

      Huomasinkin kaupassa sellaisia pakastettuja mitä voisi uunissa lämmittää...
      - Seuraavalla ostoskerralla ehkä kokeilla.

      • Anonyymi

        Kysy K- kauppiaalta Valion perinteisiä karjalanpiirakoita 90g x 100 kpl pakasteena.
        Mä ainakin ostan niitä, parempia kuin muut karjalanpiirakat! Paistat itse sen verrankun tarvitset. Käyvät voileivästä aamuisin, valmiiksi paistetut pystyt lämmittämään mikrossa.
        Mä paistan kotona aina 9/10kpl kerrallaan, 5 ihmistä syö ne päivässä tai parissa, toisena päivänä jos niitä vielä on lämmitän mikrossa. Se laatikollinen menee meillä n. kuukaudessa.
        trollikka


    • Anonyymi

      Katkarapukeitto ja pinaattikeitto parhautta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      nooh... hasxsujas sajsaytuksia mielessä mitä seuraana päivä jne.. .oikeeasti tehdä...

    • Anonyymi

      Maksapihvit, muikut, mäti, silakat, hirvipaisti.

    • Ei kyllä taida oikein inhokkiruokaa löytyä. Joitain kotoisia erikoisuuksia kuuluu ei-kiva -listalle, mutta muuten jokseenkin kaikki menee, etenkin jos ei kerro että tähän on laitettu sitä tai tätä.

      Jostain syystä kieli, pallit, silmät jne. on asioita joita ei mielellään ruokaansa saa. Kai sitä on niin vieraantunut vanhoista ajoista, tottunut siihen että ruokansa voi valita.

      • Anonyymi

        Varmasti syöt muikut silmineen ja palleinneen vai mitä niillä kaloilla on? Samallahan menee sisukalutkin suolineen.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti syöt muikut silmineen ja palleinneen vai mitä niillä kaloilla on? Samallahan menee sisukalutkin suolineen.

        >simiti<

        Muikut ja silakat on oma lukunsa, ei niitä ehkä lasketa. Mutta jos on lampaan silmiä erillisenä annoksena, niin alkaa kyllä kurkussa kiristämään. Ainakin Turkissa kannattaa olla tarkkana siitä mitä ne maustetut marmorikuulat lautasella onkaan 🙄😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti syöt muikut silmineen ja palleinneen vai mitä niillä kaloilla on? Samallahan menee sisukalutkin suolineen.

        >simiti<

        Helposti menee, kun on muikut paistettu voissa ruisjauhoilla ja ovat niin rapeita, että rapsahtaa vaan suussa.


    • Anonyymi

      Hiirulaisella ei ollenkaan hassummat suosikit. Muistan kun kerran tein itse pitsan ihan pohjankin leipomalla.

      Silloinen puoliso (tenavan äiti) kehui sitä ja kysyi, mitä nuo tummat löntit ovat?

      Kerroin niiden olevan simpukoita, niin lopetti syömisen siihen?

      Harkinnassa toki oli etanoiden kokeilu. Mitähän siihen olisi tuumannut?

      >simiti<

    • Anonyymi

      aiheuttaa kansallista väsymystä ja opizxkeluxzxzakin honoja jouliokxzia: aPROTEIININ PUUTETILA KAIKILLA.

      • Anonyymi

        Pavuissa on paljon proteiinia.

        Proteiinia 100 grammassa

        Soijapavut/edamame: 36 g

        Punaiset linssit: 27 g

        Belugalinssit: 25,8 g

        Mung-pavut: 24 g

        Valkoiset pavut: 21 g

        Kikherneet: 20 g

        Ruskeat pavut: 19 g


    • Anonyymi

      Suomen hallisytuskin voi syödä ohraleipää ja ohrapuuroa muuytamasn ku7mmen bvuottsa...

    • Anonyymi

      Ehdoton inhokkiruoka on eineslihapullet, jotka jääkaapissa ovat muuttuneet vihreiksi.

      • Anonyymi

        Pitää syödä vihreää. Se on terveellistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      641
      20217
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      103
      16975
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      395
      9581
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      102
      7525
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      20
      5202
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      224
      4480
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      133
      2417
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1545
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      115
      1500
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1317
    Aihe