Kaikki samaa Pask** jakopäät porsii lähes kaikilla merkeillä oli ketju taikka kumiremmi nykyään saavutus 100 000 km männänrengas ongelmia monella merkillä eli kestävät autot niitä ei enää ole ja joku tietysti omaansa kehuu muttei se kauaa kehumisen jälkeen kestä.
Ei ole enää kestäviä autoja
38
237
Vastaukset
- Anonyymi
Väärin. Jaksaa hihnat ja ketjut kestää helposti 160tkm joka on yleinen hintataso hihnan vaihtoväli nykyautoilla.
Toki joskus s on ollut viallisia ketjuja, mutta ne on yleensä vaihdettu tuotevastuuseen.- Anonyymi
Jossakin vain 80 000, 120 000 usein ja kaikissa ei kestä vaihtoon asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossakin vain 80 000, 120 000 usein ja kaikissa ei kestä vaihtoon asti.
Kyllä se on todella harvinainen poikkeus jos ei kestä suositeltuun vaihtovälin verran, pitää tosin muistaa, että siellä on myös ajallinen raja.
- Anonyymi
Jos se mäntä liikkuu MINUUTISSA n. 3000 kertaa edestakaisin eli saman verran kuin jakohihna tekee kierroksia niin on aika helvetillinen insinööritaidonnäyte, että sama hihna ja männän rengas kestää 100000 kilometriä!!!! Jokainen voi itse laskea, kuinka monta MILJARDIA kertaa se mäntä tekee liikettä tai jakohihna tekee kierroksia tuolla kilometrivälillä!!!!
Joten turhat napinat vittuun ja arvostakaa insinöörejä.- Anonyymi
Mutta jos joissakin kestää yli 500 000 ja toisissa vain 60 000-120 000km, niin onhan ne paljon heikompia. Pahinta jos jakopää hajoaa ennen huoltoa ja hajottaa männätkin, kaikki pitäisi olla rakennettu niin ettei venttiilit riko mitään.
- Anonyymi
Noo, turboton bensa manuaali on yleensä kestävää sorttia.
Vaikkapa Toyota ;) Toyotan bensa automaatti hybriditkin kestää :)- Anonyymi
Paitsi ettei kestä. Pieni käyntihäiriö ja kammet tulee lohkon kyljestä läpi ja näitä tapauksia riittää, voi vakuuttaa itsensä Youtubesta.
- Anonyymi
Otan osaa ja jaksuhaleja sinnesuuntaan. paksajuttu jos sulle sattunut tuollaisia juttuja.
Itsellä kaikkien autojen yhteenlaskettu korjausbudjetti kolmenkymmenen vuoden aikana on 230 euroa.
Mua oikeasti ihmetyttää miten joku pystyy elämään noin pelon kautta. Onko teidän muukin elämä pelkkää pelkoa?- Anonyymi
Eipä ole mukava lottovoitto jos itselle sattuu lomamatkalla ja vaikka ulkomailla, pohumattaakaan jos remontti lähemmäs 10 000, eikä takuu korvaa.
- Anonyymi
Jos vaihtaa autonsa kovin usein ja aina uuteen, niin eipä niitä korjauskuluja tule, on takuut ja tuotevastuut näet.
Suurin osa kuitenkaan ei aja aina uudella tai uudehkolla autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole mukava lottovoitto jos itselle sattuu lomamatkalla ja vaikka ulkomailla, pohumattaakaan jos remontti lähemmäs 10 000, eikä takuu korvaa.
Nykyautot ovat kovin kestäviä aina 250tkm asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vaihtaa autonsa kovin usein ja aina uuteen, niin eipä niitä korjauskuluja tule, on takuut ja tuotevastuut näet.
Suurin osa kuitenkaan ei aja aina uudella tai uudehkolla autolla.Ei korvaa takuu ja tuotevastuu sitä uuden auton isoa välirahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyautot ovat kovin kestäviä aina 250tkm asti.
Ai kaikki vai :)
- Anonyymi
Sitä vaan että mitä tuollaista messua kannattaa nostaa tuollaisista. Jos sulla on sattunut paskaa käteen niin se on vain sun ongelma.
Elä sen kanssa. - Anonyymi
Paskaa myyvät Mersutki ennen kesti ei enää ja todella kalliita vikoja juuri nuo ketjuongelmat Vw ogelmat kaikki tietää Ja jos se kumihihna sitä saa olla kokoajan vaihtamassa ja Fordin ecoboost sillekkin kävi nolostti kumi moska tukkii öljysihdin ettää eipä paljoa arvostusta insinöörit tarivitse. Toyotallakaan ei mene hyvin monet koneet paukkuu.
- Anonyymi
Kun suhtautuu autoiluun noin pessimistisesti kuin aloittaja, niin autoa ei todellakaan uskalla ostaa omaksi.
- Anonyymi
Toyotassa ketju kestää sen minkä moottorikin. Minulla on 20 vuotta vanha Corolla, moottoriin tai apulaitteisiin ei ole tehty mitään, kilometreja n. 250 000.
- Anonyymi
Niinpä ennen ne kesti
- Anonyymi
Hihii, voi näitä juttuja jostain yksittäisistä historic-sarjalaisista jolla ei olla kauheasti edes ajettu ja tuokin tarina lähinnä mielikuvitusta.
- Anonyymi
Nyky autot sotkee imukanavat /venttiilit niitä joutuu putsaamaan jopa 30 tkm ajetuissa, huohotinjärjestelmät jäätyy ja pokasuttaa tiivisteet yms, mitkähän mahtaa olla tulevien sähköautojen ongelmat ne kun ei Suomen ilmastosta aina tykkää.
- Anonyymi
Eipä ole sattunut moisia autoja eteen, ettet vaan taas keksisi omiasi?
- Anonyymi
Se on sitä ilmaston säästöö
- Anonyymi
Autot kestää helposti 250tkm jos vaan malttaa huollattaa säännöllisesti.
Ennen vanhaa oli saavutus jos auton moottori kesti yli 100tkm ilman täydellistä moottoriremonttia. Nykyautossa on paljon sälää joita voi joutua korjaamaan, mutta ei vaikuta ajamiseen.- Anonyymi
Miten huollat jakoketjun se joko kestää tai ei kestä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten huollat jakoketjun se joko kestää tai ei kestä .
Kiristintä voi tarkkailla ja vaihtaa parempaankin tarvittaessa. Takuuseenhan nuo pitäisi korjata missä tyyppivika tai vaihtaa paremmat osat jo ennen hajoamista, mutta ei ne niin kalliita korjauksia suostu tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten huollat jakoketjun se joko kestää tai ei kestä .
Riittävän hyvä öljy ja vaihto vähintään 20 000 km. välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten huollat jakoketjun se joko kestää tai ei kestä .
Jakoketjua ei tarvitse huoltaa.
- Anonyymi
250 tuhatta ei ole kummoinenkaan matka paitsi Klongswagenille melkein ylittämätön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
250 tuhatta ei ole kummoinenkaan matka paitsi Klongswagenille melkein ylittämätön.
Vanhat voslun vaparit on ikuisia koneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakoketjua ei tarvitse huoltaa.
Juu se vaihdetaan kun alkaa oireilemaan, eli ääntelemää tai joku anturi ei enää tykkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu se vaihdetaan kun alkaa oireilemaan, eli ääntelemää tai joku anturi ei enää tykkää.
Ei pidä välttämättä mitään poikeavaa ääntä ennen kuin hyppää yli.
- Anonyymi
"Niinpä ennen ne kesti"
Ja paskan marjat ne mitään kesti. Täällä dementikot yrittävät tehdä vanhoista paskoista jotain hyvää.- Anonyymi
Niin, vanha taunus, hyvä että koneella pääsi 150 000km. Tammer dieselistä vaihtokone tilalle tuon jälkeen jatkuvaa savutusta ja öljynsyöntiä, muutama vuosi ajoa, kone auki ja männänrenkaat vaihtoon ja hoonaus. Taas pääsi kakai vuotta ilman öljynlisäilujä. Tehoa 75 heppaa, oi niitä aikoja. Kori ruostui puhki jossain 5 vuoden käytön jälkeen. Melkoista kuraa oli ne vehkeet, öjjyjä piti vaihtaa 5000 km välein. Ei ole paljoa ikävä "kestäviä" vanhoja autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vanha taunus, hyvä että koneella pääsi 150 000km. Tammer dieselistä vaihtokone tilalle tuon jälkeen jatkuvaa savutusta ja öljynsyöntiä, muutama vuosi ajoa, kone auki ja männänrenkaat vaihtoon ja hoonaus. Taas pääsi kakai vuotta ilman öljynlisäilujä. Tehoa 75 heppaa, oi niitä aikoja. Kori ruostui puhki jossain 5 vuoden käytön jälkeen. Melkoista kuraa oli ne vehkeet, öjjyjä piti vaihtaa 5000 km välein. Ei ole paljoa ikävä "kestäviä" vanhoja autoja.
Kyllä vanha ohc oliskin helppo sen pystyisi itse korjaamaan eikä mitään ihmeellisiä anturivikoja ole ja nykyisilläöljyillä se Taunuskin varmaan menisi puolimiljoonaa silloin ei ollut täys synteettisiä huippuöljyjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vanha taunus, hyvä että koneella pääsi 150 000km. Tammer dieselistä vaihtokone tilalle tuon jälkeen jatkuvaa savutusta ja öljynsyöntiä, muutama vuosi ajoa, kone auki ja männänrenkaat vaihtoon ja hoonaus. Taas pääsi kakai vuotta ilman öljynlisäilujä. Tehoa 75 heppaa, oi niitä aikoja. Kori ruostui puhki jossain 5 vuoden käytön jälkeen. Melkoista kuraa oli ne vehkeet, öjjyjä piti vaihtaa 5000 km välein. Ei ole paljoa ikävä "kestäviä" vanhoja autoja.
Ei ne kauaa kestäneet jos valitsi väärän merkin. Simca tonni, korjaamoiden onni.
Kestivät 100 tkm, kuplavolkkarit sentään melkein 200 tkm hajoamatta.
Mutta jos ajelit Volvolla 544, Amazon tai 140 sarja, niin helposti yli 300 tkm.
Autoissa oli jo silloin eroja !
Sitten 90-luvun tojolla ajelin jo 465 tkm ja vein ehjänä vaihtoon.
Uudemmat tuntuu jo astetta heiveröisemmiltä kun elektroniikka sotkee.
- Anonyymi
Sanokaa mun sanoneen, kaikki pska laatu on lähtenyt tasan siitä kun on tullut päästörajoituksia. Sen kautta kaikki auton tekniikka on jouduttu tekemään liian monimutkaiseksi. Koska tuo myös teettää autotehtaalle kustannuksia niin laatukin kärsii koska autot ei saa alkaa maksaa enempää ainakaan. Totta kai tästä kehityksestä on ollu hyötyäkin kuten tehokkaampia moottoreita. Mutta myös vaihteistoihin tullut kaikenlaisia kikottimia jotka ei sitten edes kestä enää normaalia auton käyttöikää. Dsg on tästä hyvä esimerkki mutta myös cvt on ollu huonoa laatua, e-cvt tekee tässä poikkeuksen.
Mitä autojen laatua kestävyydessä on seurannut niin ei missään muualla ole niin paljon laatu ongelmia kuin saksalaisissa automerkeissä, kautta linjan liki kaikissa.
Porsche ainoa missä kaiketi löytyy laatua mutta sekään ei koske kaikkia malleja silläkään merkillä.
Kannattaa tutkia kiinnostavan auton laatu ongelmat, voi ikävikseen löytyä monestikin jotain ja joskus niin pahoja laatu ongelmia että kannattaa vaan jatkaa auton etsimistä toisesta automerkistä.- Anonyymi
Aivan pakokaasujen kierrätys suuri ongelma auto ei tykkää siitä mutta tosiaan suunnittelupuolellakin paljon lipsahduksia männänrenkaiden yms kanssa jakoketjuista puhumattakaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan pakokaasujen kierrätys suuri ongelma auto ei tykkää siitä mutta tosiaan suunnittelupuolellakin paljon lipsahduksia männänrenkaiden yms kanssa jakoketjuista puhumattakaan,
EGR pitää poistaa pelistä niin ongelmat loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760