Ei ole enää kestäviä autoja

Anonyymi

Kaikki samaa Pask** jakopäät porsii lähes kaikilla merkeillä oli ketju taikka kumiremmi nykyään saavutus 100 000 km männänrengas ongelmia monella merkillä eli kestävät autot niitä ei enää ole ja joku tietysti omaansa kehuu muttei se kauaa kehumisen jälkeen kestä.

38

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Väärin. Jaksaa hihnat ja ketjut kestää helposti 160tkm joka on yleinen hintataso hihnan vaihtoväli nykyautoilla.
      Toki joskus s on ollut viallisia ketjuja, mutta ne on yleensä vaihdettu tuotevastuuseen.

      • Anonyymi

        Jossakin vain 80 000, 120 000 usein ja kaikissa ei kestä vaihtoon asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossakin vain 80 000, 120 000 usein ja kaikissa ei kestä vaihtoon asti.

        Kyllä se on todella harvinainen poikkeus jos ei kestä suositeltuun vaihtovälin verran, pitää tosin muistaa, että siellä on myös ajallinen raja.


    • Anonyymi

      Jos se mäntä liikkuu MINUUTISSA n. 3000 kertaa edestakaisin eli saman verran kuin jakohihna tekee kierroksia niin on aika helvetillinen insinööritaidonnäyte, että sama hihna ja männän rengas kestää 100000 kilometriä!!!! Jokainen voi itse laskea, kuinka monta MILJARDIA kertaa se mäntä tekee liikettä tai jakohihna tekee kierroksia tuolla kilometrivälillä!!!!

      Joten turhat napinat vittuun ja arvostakaa insinöörejä.

      • Anonyymi

        Mutta jos joissakin kestää yli 500 000 ja toisissa vain 60 000-120 000km, niin onhan ne paljon heikompia. Pahinta jos jakopää hajoaa ennen huoltoa ja hajottaa männätkin, kaikki pitäisi olla rakennettu niin ettei venttiilit riko mitään.


    • Anonyymi

      Noo, turboton bensa manuaali on yleensä kestävää sorttia.

      Vaikkapa Toyota ;) Toyotan bensa automaatti hybriditkin kestää :)

      • Anonyymi

        Paitsi ettei kestä. Pieni käyntihäiriö ja kammet tulee lohkon kyljestä läpi ja näitä tapauksia riittää, voi vakuuttaa itsensä Youtubesta.


    • Anonyymi

      Otan osaa ja jaksuhaleja sinnesuuntaan. paksajuttu jos sulle sattunut tuollaisia juttuja.

      Itsellä kaikkien autojen yhteenlaskettu korjausbudjetti kolmenkymmenen vuoden aikana on 230 euroa.

      Mua oikeasti ihmetyttää miten joku pystyy elämään noin pelon kautta. Onko teidän muukin elämä pelkkää pelkoa?

      • Anonyymi

        Eipä ole mukava lottovoitto jos itselle sattuu lomamatkalla ja vaikka ulkomailla, pohumattaakaan jos remontti lähemmäs 10 000, eikä takuu korvaa.


      • Anonyymi

        Jos vaihtaa autonsa kovin usein ja aina uuteen, niin eipä niitä korjauskuluja tule, on takuut ja tuotevastuut näet.
        Suurin osa kuitenkaan ei aja aina uudella tai uudehkolla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole mukava lottovoitto jos itselle sattuu lomamatkalla ja vaikka ulkomailla, pohumattaakaan jos remontti lähemmäs 10 000, eikä takuu korvaa.

        Nykyautot ovat kovin kestäviä aina 250tkm asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaihtaa autonsa kovin usein ja aina uuteen, niin eipä niitä korjauskuluja tule, on takuut ja tuotevastuut näet.
        Suurin osa kuitenkaan ei aja aina uudella tai uudehkolla autolla.

        Ei korvaa takuu ja tuotevastuu sitä uuden auton isoa välirahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyautot ovat kovin kestäviä aina 250tkm asti.

        Ai kaikki vai :)


    • Anonyymi

      Sitä vaan että mitä tuollaista messua kannattaa nostaa tuollaisista. Jos sulla on sattunut paskaa käteen niin se on vain sun ongelma.
      Elä sen kanssa.

    • Anonyymi

      Paskaa myyvät Mersutki ennen kesti ei enää ja todella kalliita vikoja juuri nuo ketjuongelmat Vw ogelmat kaikki tietää Ja jos se kumihihna sitä saa olla kokoajan vaihtamassa ja Fordin ecoboost sillekkin kävi nolostti kumi moska tukkii öljysihdin ettää eipä paljoa arvostusta insinöörit tarivitse. Toyotallakaan ei mene hyvin monet koneet paukkuu.

    • Anonyymi

      Kun suhtautuu autoiluun noin pessimistisesti kuin aloittaja, niin autoa ei todellakaan uskalla ostaa omaksi.

    • Anonyymi

      Toyotassa ketju kestää sen minkä moottorikin. Minulla on 20 vuotta vanha Corolla, moottoriin tai apulaitteisiin ei ole tehty mitään, kilometreja n. 250 000.

      • Anonyymi

        Niinpä ennen ne kesti


      • Anonyymi

        Hihii, voi näitä juttuja jostain yksittäisistä historic-sarjalaisista jolla ei olla kauheasti edes ajettu ja tuokin tarina lähinnä mielikuvitusta.


    • Anonyymi

      Nyky autot sotkee imukanavat /venttiilit niitä joutuu putsaamaan jopa 30 tkm ajetuissa, huohotinjärjestelmät jäätyy ja pokasuttaa tiivisteet yms, mitkähän mahtaa olla tulevien sähköautojen ongelmat ne kun ei Suomen ilmastosta aina tykkää.

      • Anonyymi

        Eipä ole sattunut moisia autoja eteen, ettet vaan taas keksisi omiasi?


    • Anonyymi

      Se on sitä ilmaston säästöö

    • Anonyymi

      Autot kestää helposti 250tkm jos vaan malttaa huollattaa säännöllisesti.
      Ennen vanhaa oli saavutus jos auton moottori kesti yli 100tkm ilman täydellistä moottoriremonttia. Nykyautossa on paljon sälää joita voi joutua korjaamaan, mutta ei vaikuta ajamiseen.

      • Anonyymi

        Miten huollat jakoketjun se joko kestää tai ei kestä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten huollat jakoketjun se joko kestää tai ei kestä .

        Kiristintä voi tarkkailla ja vaihtaa parempaankin tarvittaessa. Takuuseenhan nuo pitäisi korjata missä tyyppivika tai vaihtaa paremmat osat jo ennen hajoamista, mutta ei ne niin kalliita korjauksia suostu tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten huollat jakoketjun se joko kestää tai ei kestä .

        Riittävän hyvä öljy ja vaihto vähintään 20 000 km. välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten huollat jakoketjun se joko kestää tai ei kestä .

        Jakoketjua ei tarvitse huoltaa.


      • Anonyymi

        250 tuhatta ei ole kummoinenkaan matka paitsi Klongswagenille melkein ylittämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        250 tuhatta ei ole kummoinenkaan matka paitsi Klongswagenille melkein ylittämätön.

        Vanhat voslun vaparit on ikuisia koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakoketjua ei tarvitse huoltaa.

        Juu se vaihdetaan kun alkaa oireilemaan, eli ääntelemää tai joku anturi ei enää tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu se vaihdetaan kun alkaa oireilemaan, eli ääntelemää tai joku anturi ei enää tykkää.

        Ei pidä välttämättä mitään poikeavaa ääntä ennen kuin hyppää yli.


    • Anonyymi

      "Niinpä ennen ne kesti"
      Ja paskan marjat ne mitään kesti. Täällä dementikot yrittävät tehdä vanhoista paskoista jotain hyvää.

      • Anonyymi

        Niin, vanha taunus, hyvä että koneella pääsi 150 000km. Tammer dieselistä vaihtokone tilalle tuon jälkeen jatkuvaa savutusta ja öljynsyöntiä, muutama vuosi ajoa, kone auki ja männänrenkaat vaihtoon ja hoonaus. Taas pääsi kakai vuotta ilman öljynlisäilujä. Tehoa 75 heppaa, oi niitä aikoja. Kori ruostui puhki jossain 5 vuoden käytön jälkeen. Melkoista kuraa oli ne vehkeet, öjjyjä piti vaihtaa 5000 km välein. Ei ole paljoa ikävä "kestäviä" vanhoja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vanha taunus, hyvä että koneella pääsi 150 000km. Tammer dieselistä vaihtokone tilalle tuon jälkeen jatkuvaa savutusta ja öljynsyöntiä, muutama vuosi ajoa, kone auki ja männänrenkaat vaihtoon ja hoonaus. Taas pääsi kakai vuotta ilman öljynlisäilujä. Tehoa 75 heppaa, oi niitä aikoja. Kori ruostui puhki jossain 5 vuoden käytön jälkeen. Melkoista kuraa oli ne vehkeet, öjjyjä piti vaihtaa 5000 km välein. Ei ole paljoa ikävä "kestäviä" vanhoja autoja.

        Kyllä vanha ohc oliskin helppo sen pystyisi itse korjaamaan eikä mitään ihmeellisiä anturivikoja ole ja nykyisilläöljyillä se Taunuskin varmaan menisi puolimiljoonaa silloin ei ollut täys synteettisiä huippuöljyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vanha taunus, hyvä että koneella pääsi 150 000km. Tammer dieselistä vaihtokone tilalle tuon jälkeen jatkuvaa savutusta ja öljynsyöntiä, muutama vuosi ajoa, kone auki ja männänrenkaat vaihtoon ja hoonaus. Taas pääsi kakai vuotta ilman öljynlisäilujä. Tehoa 75 heppaa, oi niitä aikoja. Kori ruostui puhki jossain 5 vuoden käytön jälkeen. Melkoista kuraa oli ne vehkeet, öjjyjä piti vaihtaa 5000 km välein. Ei ole paljoa ikävä "kestäviä" vanhoja autoja.

        Ei ne kauaa kestäneet jos valitsi väärän merkin. Simca tonni, korjaamoiden onni.
        Kestivät 100 tkm, kuplavolkkarit sentään melkein 200 tkm hajoamatta.
        Mutta jos ajelit Volvolla 544, Amazon tai 140 sarja, niin helposti yli 300 tkm.
        Autoissa oli jo silloin eroja !
        Sitten 90-luvun tojolla ajelin jo 465 tkm ja vein ehjänä vaihtoon.
        Uudemmat tuntuu jo astetta heiveröisemmiltä kun elektroniikka sotkee.


    • Anonyymi

      Sanokaa mun sanoneen, kaikki pska laatu on lähtenyt tasan siitä kun on tullut päästörajoituksia. Sen kautta kaikki auton tekniikka on jouduttu tekemään liian monimutkaiseksi. Koska tuo myös teettää autotehtaalle kustannuksia niin laatukin kärsii koska autot ei saa alkaa maksaa enempää ainakaan. Totta kai tästä kehityksestä on ollu hyötyäkin kuten tehokkaampia moottoreita. Mutta myös vaihteistoihin tullut kaikenlaisia kikottimia jotka ei sitten edes kestä enää normaalia auton käyttöikää. Dsg on tästä hyvä esimerkki mutta myös cvt on ollu huonoa laatua, e-cvt tekee tässä poikkeuksen.

      Mitä autojen laatua kestävyydessä on seurannut niin ei missään muualla ole niin paljon laatu ongelmia kuin saksalaisissa automerkeissä, kautta linjan liki kaikissa.
      Porsche ainoa missä kaiketi löytyy laatua mutta sekään ei koske kaikkia malleja silläkään merkillä.

      Kannattaa tutkia kiinnostavan auton laatu ongelmat, voi ikävikseen löytyä monestikin jotain ja joskus niin pahoja laatu ongelmia että kannattaa vaan jatkaa auton etsimistä toisesta automerkistä.

      • Anonyymi

        Aivan pakokaasujen kierrätys suuri ongelma auto ei tykkää siitä mutta tosiaan suunnittelupuolellakin paljon lipsahduksia männänrenkaiden yms kanssa jakoketjuista puhumattakaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan pakokaasujen kierrätys suuri ongelma auto ei tykkää siitä mutta tosiaan suunnittelupuolellakin paljon lipsahduksia männänrenkaiden yms kanssa jakoketjuista puhumattakaan,

        EGR pitää poistaa pelistä niin ongelmat loppuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe