Diane Nova pillereistä- halut hävinneet?!

Olen syönyt vuoden verran diane nova pillereitä ja nyt on viimisen kuukauden sisällä halut hävinneet, kuin "seinään". Voiko asia johtua pillereistä (syönyt niitä kuitenkin jo vuoden)? Te, jotka olette kirjoittaneet vaihtaneenne pillereitä halujen puuttumisen takia, onko pillerin vaihtaminen auttanut asiaa?
81078
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Moi!
Luulisin, että kyseessä on aika yleinen ilmiö - ainakin sen perusteella mitä olen ystävieni kanssa jutellut. Itse päädyin siihen, että lopetin pillerit kokonaan juuri kyseisestä syystä johtuen ja siirryin "varmat päivät-menetelmään". Tämä sopii tietenkin vain silloin, jos raskaaksi tulo ei olisi mikään katastrofi. Vuoden on nykyinen ehkäisymenetelmä jo toiminut ja seksi sujunut.

Äänestä

vaimokkeella on samat pillerit, halut tyystin poissa muttei suostu myöntämään sitä, what I should do ?

Äänestä

Olen syönyt noita pillereitä kokonaista seitsemisen vuotta yhteensä, jona aikana olen rakastellut ihan normaalisti eli melko usein. Nyt suunnittelemme raskautta ja olen ollut puoli vuotta ilman näitä pillereitä enkä ole huomannut mitään eroa. Haluan edelleen miestäni yhtä paljon.

Jos haluttomuutesi olisi pillereiden aikaansaamaa, olisit huomannut sen muutaman kuukauden sisällä niiden aloittamisesta. Vuoden jälkeen yhden kuukauden "haluttomuus" on ihan normaalia. Näissäkin asioissa on omat syklinsä, ja lähes kaikki vaikuttaa kaikkeen. Älä stressaa haluttomuudestasi vaan anna ajan kulua.

Miettikää siis rauhassa älkääkä tehkö hätäisiä päätelmiä mutu-tiedon varassa. Myös monet muut asiat kuin pillerit aiheuttavat haluttomuutta - stressi, kiire, huolet jne. Myös parisuhteen ongelmat. En myöskään suosittele ehkäisyn lopettamista kokonaan (ns. varmat päivät eivät ole koskaan täysin varmoja, luonnolla on oma aikataulunsa jota ei voi ennustaa) vain tämän asian takia.

Mieluummin menkää päivä kerrallaan, miettikää suhdettanne ja omaa elämäntilannetta ja lopulta jos ei muutosta tule niin vaikka sitten lääkärin kanssa keskustellen pillerimerkkiä tai muuta ehkäisymuotoa voitte kokeilla. Suomi on jo nyt täynnä lapsia, joita ei rakasteta - ja yksikin uusi on liikaa. Ei siis turhia riskejä ehkäisyn kanssa!

Äänestä
  • Toisaalta olen kuullut monen kertovan, että pillereistä johtuva haluttomuus ei ala heti, vaan jonkin ajan kuluttua, tosin kuulo puhetta vain.
    Mietityttää tämä asia, koska pitäisi ensi viikolla hakea pillereitä lisää ja toisaalta, mikäli ne ovat syypää haluttomuuteen niin tuskin kannattaa hakea.
    Syitä voi toki olla muitakin, omasta mielestäni suhteessa on jonkin näkösiä ongelmia tällä hetkellä (miehen mielestä ei).
    En ole harkinnutkaan varmoihin päiviin siirtymistä, tosin merkin vaihtokaan ei houkuttele, kun lueskelee sivuvaikutuksista ja kuuntelee lähipiiriään:-( Eikä kortsutkaan pidemmän päälle innosta, toivottava kai sitten vaan, että hetkellinen ilmiö vain.

    Äänestä

olen syönyt diane novaa noin vuoden päivät, nyt vaihto edessä sillä koen, että kyseiset pillerit vaikuttavat mielialaani aika järisyttävästi. varsinaista haluttomuutta en ole pannut merkille.

faktahan on, että diane nova on markkinoiden "tuhdein" pilleri, juuri finneihin kohdistuvan vaikutuksensa vuoksi.

ei kun kokeilemaan !

Äänestä

halut lähtee mercilon pillereistäkin, en kyllä ole vaihtoa kokeillu, mutta kk tauon aikana muistui taas mieleen, miltä se oikeesti tuntuikaan kun haluaa...

Äänestä

Itse oon syönyt n. puolitoista vuotta Dianeja, eikä halut oo menny. Niinkuin joku tuola jo sanoinkin, luulen että haluttomuus johtuu jostain muusta kuin pillereistä? Ei itseänikään aina seksi huvita, enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. Aina kultani kuitenkin saa minut haluamaan, koska osaa juuri oikeat niksit... ;)

Äänestä

Oli ne halut hukkuneet parin kuukauden päästä kun aloitin niitä syämään... mut kyllä ne siitä sitten takaisin tuli takasi. En mä niitä viittiny vaihtaa, kun ne on mulla myös sairauden hoitona... Haluja ei tosin tullut niin paljon takaisin, kuin niitä oli enne kuin aloitin niitä syömään, mutta ehkä se siitäkin saattaa johtua, että nyt ne halut tyydytetään sitten heti.... ;)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Maria kirjoitti:

Olen syönyt vuoden verran diane nova pillereitä ja nyt on viimisen kuukauden sisällä halut hävinneet, kuin "seinään". Voiko asia johtua pillereistä (syönyt niitä kuitenkin jo vuoden)? Te, jotka olette kirjoittaneet vaihtaneenne pillereitä halujen puuttumisen takia, onko pillerin vaihtaminen auttanut asiaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu