Haluan erota miehestäni

Anonyymi

Olen 52-vuotias nainen ja mieheni pari vuotta vanhempi. Meidän suhteessa ei ole ollut enää pitkään aikaan kipinää ja edellisestä seksikerrasta on jo rehellisesti useampi vuosi. Mies on ollut aina sellaista laatua, että hänen kanssaan on hankala keskustella eikä hän ylipäätään puhu juuri mistään. Jos joku lapsistamme vaikka kertoo jotain hänelle niin ei hän puhu asiasta minulle vaan kuulen vasta lapselta ja käy ilmi, että oli kertonut isälle jo paljon aijemmin. Muutenkin suhteesta puuttuu aivan kaikki intohimo ja läheisyys. Mies käy töissä loppupäivän on joko tietokoneella tai katsoo televisiota. Ruokaa kyllä tekee tasavertaisesti.

Tosiaan syy miksen ole vielä eronnut on se, etten halua lapsien enää asuvan kotona ja kun siihen ei mene enää kauaa. Kaksi vanhinta ovat jo muuttaneet useampi vuosi sitten ja nuorimmainenkin muuttanee ensi vuonna viimeistään. Sen verran ajattelen etten halua erota ennen kuin viimeinenkin on lähtenyt koska suhde ei kuitenkaan ole riitaisa eikä ongelmat näy kenellekkään muulle. Kukaan ei osaisi aavistaakkaan eroamme ja kieltämättä hirvittää miten jälkikasvu suhtautuu ja omat vanhemmat. On yhteinen omakotitalo, omaisuus, pitkä avioliitto eikä mies ole koskaan ollut uskoton. Eikä suvussamme ole juuri erottu.

Olen kuitenkin jo päättänyt asiasta sillä tuntuu ettei mies arvosta enää suhdetta tarpeeksi ja ennen kaikkea ei huomioi minua mitenkään eikä puhu. Ei myöskään kiinnostu tekemään mitään yhdessä haluaa vain lösöttää kotona. En halua itse elää loppuelämääni näin vaan haluan jotain muutakin. Kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta erosta ja miten on sujunut?

10

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysehän ei ole siitä mitä me ulkopuoliset olemme tehneet tai teemme.
      Sinun parisuhde on sinun ja miehesi välinen suhde.
      Olet ilmeisesti jo päättänyt lopullisesti että te kaksi eroatte.

      20- 30 vuotta yhdessä oleminen, ei siis vaikuta sinuun sen vertaa, että puhuisit miehellesi vielä kerran - kaksi -kolme kertaa, suoraan tunteistasi.
      Siitä mitä haluat tulevaisuudessa tehdä ja miten haluaisit miehen olevan osa elämääsi vielä vuoden tai kahdenkin päästä.

      Jos olet jo tässä vaiheessa vakaasti sitä mieltä, että et enää halua elää yhdessä miehesi kanssa, niin rehellisempää olisi sanoa se jo nyt ääneen, eikä odottaa viimeisenkin lapsen lähtemistä.
      Jos epäröit vielä, niin puhu, mutta puhu jo tänään eikä vastavuoden tai kahden päästä.

      Niin minä tekisin jos olisin sinä.

      • Anonyymi

        Minäpä puolestani neuvoisin, että et todellakaan puhu miehellesi, että haluat erota vuoden päästä, ym. ja miksikö ei kannata puhua. Jos kerrot tuon päätöksenä niin kaikki miehet ei tuota varmasti hyvällä ota. Sinulle saattaa tulla äärettömän rankka vuosi, neuvoni siis, älä toimi niin. Voit ap toki puhua, että sinusta avioliitto ei toimi tietyiltä osin ja että mietit eroa, eri asia vaikuttaako se mieheesi mitenkään ja ottaako asian vakavasti ( tämä lienee sitten hänen ongelmansa), jos näkee sinut ja suhteenne tärkeäksi niin varmaan tekee asioille jotain. Turhan monet suree menetetyn kumppanin perään, vaikka oikeasti olisivat asioille monesti tehdä jotain.


    • Anonyymi

      Eihän naiset puhu, eikä etenkään kuuntele. sitten ne valittaa kun mies ei puhu. Mies joutuu käyttämään suhteen korvikkeena telkkaria ja tietokonetta. Nainen sitten kehtaa vielä syyllistää.

      Miehelläsi on täysi oikeus ja velvollisuuskin keskustella lastensa kanssa. Hän ei tosiaankaan ole niistä tilivelvollinen sinulle.

      Miksi miehesi puhuisi sinulle mistään, koska et kuitenkaan kuuntelisi? Hän on todennut sen turhaksi. Tietenkin sinä syyllistät miestäsi.

      Miehesi tulee onnelliseksi kun vapautuu pirttihirmusta ja voi etsiä itselleen kunnollisen rakastavan kumppanin. Hän ei sitä ehkä vielä usko, mutta juuri 50 v kunnolliset miehet ovat kovaa valuuttaa.

      Eikö ole mielestäsi törkeää, pelaa tollasta peliä miehesi selän takana? Itse voit valmistautua eroon kaikessa rauhassa raukkamaisesti. Miehesi pitää kerätä palaset sitten nopeasti elämäänsä. Ymmärräthän että olet kuvottava.

      Toimiiko keskustelunnekin niin? Pureksit mielessäsi asian valmiiksi ja miehesi pitäisi siltä istumalta antaa oma näkemyksensä. heittäessäsi pienessä päässäsi pureksitun asian ikään kuin valmiina. Miehesi jättää vastaamatta, koska pystyy käymään mielessään keskustelun, todeten sen turhaksi.

      Toivottavasti et ole pahuuttasi siirtänyt lapsiisi. Eikö olisi hyvä kasvattaa lapsista edes vastuuntuntoisia, toisia ihmisiä huomioiden?

      Kun lähdet, ota mukaasi vain mitä sinulla oli tullessasi. Tiedät itsekin sisimmässäsi ettet ole muuta ansainnut.

      Toivottavasti et koskaan mene uuteen parisuhteeseen pilaamaan kenenkään elämää. Tiedät itsekin, jos vain uskallat myöntää, sinusta ei ole parisuhteeseen. Avioliittosi *ongelmat* on siitä kiistaton todiste.

    • Anonyymi

      Tuo lasten asioista puhuminen on tietyllä tavalla kakspiippunen juttu, johon on vaikea ottaa tarkasti kantaa, kun ei tiedä yksityiskohtia. Vaan jos itse kerroin jotain toiselle vanhemmalle luottamuksella niin ei hän todellakaan mennyt siitä toiselle puhumaan. Se toisellekin kertominen oli minun asiani, mutta siihen toki kannustettiin. sitten olivat erikseen ne asiat, joitaerikseen oikein pyysin kertomaan.

    • Anonyymi

      Olen mies ja eronnut muutama vuosi sitten, pitkästä 30v avioliitosta, ei pettämisiä, mutta en eron syitä tässä kerro. Otin eron puheeksi yli kaksivuotta aikaisemmin jo kunnes erosimme, en silloin tietenkään tiennyt että aikaa menee yhdessä vielä kaksi vuotta, mutta hyvää siinä oli se että pystyimme työstämään eromme valmiiksi yhdessä ja riidatta. Nuorin lapsistamme muutti kotoa pois vain 4 kuukatta eromme jälkeen, mikä oli myöskin jo tiedossa silloin, muutti tyttöystävänsä kanssa yhteen. Meillä meni näin hyvin ei tullut riitaa osituksista ym. Nykyäänkin exään hyvät välit. Tietenkin kaikki erot ja parisuhteet ovat yksilöllisiä, ei ole valmiita kaavoja, eli harkitset ja punnitse että päätät itse tietenkin. Et missään nimessä mielestäni toimi huonosti kun kyselet täällä, älä välitä negatiivisita kommenteista, he ehkä itse katkeria ja siksi ilkeitä. Avioliitto neuvonta voi olla myös yksi keino. Tsemppiä sinulle ja voimia valitsemallasi tielläsi.

    • Anonyymi

      Mitäpä jos olisit aloitteellinen? Otat härkää sarvista ja kerrot että tämä on tässä ja suunnittelette miten hoidatte eron mallikkaasti minimivaurioin ja jatkatte elämää tahoillanne ystävinä, jos se on suinkin mahdollista.

      Seksin loppu kyllä kertoo minun mielestä jotain parisuhteesta ja sen tilasta: polttoaine on vain nyt loppu.

    • Anonyymi

      50% 50v Suomi naisista haluaa erota. 50% 50v naisista on miehestään taloudellisesti riippuvainen.

      Onneksi meille miehille on muualla kunnollisia rakastavia naisia.

    • Anonyymi

      Syökää nyt sitä viekraa!Saavat vaimonne edes liikettä jos raukkautta ei olisikaan.
      TK: lääkärit kirjoittavat.Vaimonne kärsii selvästi puutetta,josta saavat kärsiä läheisetkin jatkossa.50 elämä on eletty,Dänejä on turha matkia,vanhassa on aina vara parempi,yhdessä leikkiä lasten/lapsien kanssa.Ei sitä koskaan tiedä eteenpäin ,mitä elämä tuo tullessaan/eletään yhdessä.Viekraa saa myös vaimotkin,on kumma jos ei alaa makuukammarissa tapahtumaan.On aivan turhaa erota,tulee tämä arki uudessakin liitossa,vähän vain eri paketissa.

    • Anonyymi

      Itsellä pari vuotta sitten samankaltainen tilanne. Olin jo mielessäni suunnitellut eroavani mutta sitten kohtalo puuttui peliin. Elämääni astui yllättäen ihana, minua 12-v nuorempi mies.
      Olemme siis molemmat tahoillamme avioliitossa. Aloitimme seksisuhteen joka on siis jatkunut jo yli 3 vuotta, tämä suhde tavallaan pelasti avioliittoni kun saan tältä salasuhteeltani seksiä, juttuseuraa ja ystävyyttä. Suosittelen lämpimästi kaikille naisille joiden puolisot eivät huomioi.

    • Anonyymi

      Joo-o pienet on sulla murheet... ajatteles nyt vähä muitakin kun ittees

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe