Karttaminen menossa poliisitutkintaan

Anonyymi

27

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo huomasin.
      En kuitenkaan halua, että karttavat lapseni joutuisivat minun vuokseni vaikeuksiin, joten jätän haastatteluun vastaamisen väliin.

      • Anonyymi

        Ööö, miksi lapsesi siitä vaikeuksiin joutuisivat?

        Järjestöähän siinä tutkitaan, ei yksittäisiä todistajia. Ehkä ymmärsit asisn väärin.


      • Anonyymi

        Millaisia vaikeuksia tarkoitat? Sinullehan ne vaikeudet tulevat jos tulevat, mutta hankala kuvitella mitä olisivat jos olet jo kartettujen listalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia vaikeuksia tarkoitat? Sinullehan ne vaikeudet tulevat jos tulevat, mutta hankala kuvitella mitä olisivat jos olet jo kartettujen listalla.

        Minun tapaukseni on niin harvinaislaatuinen ja jos se jollain tavoin tulisi selville läheisilleni, että minä se olen, olisi se heidän ajatusmaailmassa painolasti.
        En haluaisi ruokkia heidän maailmaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tapaukseni on niin harvinaislaatuinen ja jos se jollain tavoin tulisi selville läheisilleni, että minä se olen, olisi se heidän ajatusmaailmassa painolasti.
        En haluaisi ruokkia heidän maailmaansa.

        Toivottavasti kyselyyn osallistuu uusia ihmisiä
        Olisi kiva kuulla niitä kokemuksia joita ei vielä ole julkaistu jossain kirjassa tai lehdessä tms


    • Anonyymi

      Kävin vastaamassa, ja jaoin monelle exälle.

      Hyvä jos saadaan asiaa eteenpäin ja julkisuutta tuolle mädälle kultille👍👍👍

      • Anonyymi

        Karttamista puitiin paljon julkisuudessa vuosia sitten mutta ei siitä ollut ilmeisesti juurikaan hyötyä. Mutta on hyvä taas nostaa aihetta esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karttamista puitiin paljon julkisuudessa vuosia sitten mutta ei siitä ollut ilmeisesti juurikaan hyötyä. Mutta on hyvä taas nostaa aihetta esille.

        On siitä hyötyä, mutta muutos ottaa aikansa. Näinhän se on monessa muussakin asiassa: maailma muuttuu vähän kerrallaan.


    • Anonyymi

      Se on kyllä lapsellista ja tyhmää käytöstä mököttää aikuiselta ihmiseltä. Siitä huolimatta vaikka joku lahko käskisi.

      • Anonyymi

        Juuri tähän lahkon käskypuoleen pitäisi saada muutos ja antaa todistajille aito mahdollisuus valita miten toimivat. Lahko itsekin tietää, ettei sillä ole puhtaat jauhot pussissa, kun karttamista pitää niin vääristellä julkisuudessa.


    • Anonyymi

      En voisi liittyä tuollaiseen lahkoon. Hankala jos ei voi mitään kysellä ilman että Jehovat rankaisevat. Minulle pohtiminen ja kyseenalaistaminen ovat tärkeitä asioita.

    • Anonyymi

      Merkittyjä kartetaan myös jt uskonnon sisällä, uskaltautuisipa joku heistä mukaan.

    • Anonyymi

      Toivottavasti tutkinta ja tutkimustulokset saavat mahdollisimman paljon julkisuutta, muutenhan ihmiset eivät tiedä näistä.

    • Anonyymi

      Johanneksenpojalta karttamisesta:

      Ehkä yleisin Vartiotorniseuran perustelu liittyy tähän raamatunkohtaan:
      (1. Korinttilaisille 5:11-13) 11 Mutta nyt kirjoitan teille: lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa. 12 Sillä mitä tekemistä minulla on ulkopuolella olevien tuomitsemisen kanssa? Ettekö te tuomitse sisäpuolella olevia, 13 kun taas Jumala tuomitsee ulkopuolella olevat? ”Poistakaa paha ihminen keskuudestanne.”

      Tuo termi "veljeksi kutsuttu" ei tarkoita erotettua tai eronnutta vaan seurakunnan sisäpuolella olevaa Jehovan todistajaa. Kirkkoraamattu -92 kääntää tuon kohdan sanoilla "jos jotakuta sanotaan veljeksi", ja kirkkoraamattu 33/38 kääntää kohdan sanoilla "joku jota kutsutaan veljeksi". Kyseessä ei siis ole erotettu vaan seurakunnan sisäpuolella oleva henkilö. Miksi häntä piti "karttaa"? Vastaus selviää rinnakkaisesta kohdasta, missä selitetään tarkemmin.

      (2. Tessalonikalaisille 3:14,15) 14 Mutta jos joku ei tottele tämän kirjeen välittämä sanaamme, niin pitäkä häntä merkittynä ja lakatkaa seurustelemasta hänen kanssaan, jotta hän häpeäisi. 15 Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa yhä häntä vakavasti niin kuin veljeä.

      Tuolla väliaikaisella karttamisella yritettiin kertoa, että tämä veli ei noudata nyt seurakunnan sääntöjä. Ja jos hän ei ota opikseen, hänet erotetaan 1. Kor. kohdan mukaisesti. Mutta ei erotettuja ollut tarpeen karttaa, koska he ovat "ulkopuolella", ja heidät tuomitsee Jumala. Näin tuossa 1. Kor. kirjeessä sanotaan.

      Toinen väärin käytetty raamatunkohta erotettujen karttamiseen on tämä:

      (2. Johanneksen kirje 9-11) 9 Kenelläkään, joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa, ei ole Jumalaa. Joka pysyy tässä opetuksessa, sillä on sekä Isä että Poika. 10 Jos joku tulee luoksenne eikä tuo tätä opetusta, niin älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä. 11 Sillä se, joka sanoo hänelle tervehdyksen, on osallinen hänen pahoihin tekoihinsa.

      Nopeasti vilkaistuna tuo näyttäisi puoltavan karttamista ja sitä, ettei erotettuja tervehditä. Mutta mistä oikein oli kyse?

      Vartiotorniseura on tarkoituksellisesti repäissyt tuon kohdan muka tukeakseen karttamista. Jos luemme myös edeltävät jakeet, tulee asia selväksi:

      (2. Johanneksen kirje 7, 8) 7 Sillä monia eksyttäjiä on lähtenyt maailmaan, sellaisia jotka eivät tunnusta Jeesuksen Kristuksen lihaan tulemista. Tämä on eksyttäjä ja antikristus. 8 Olkaa varuillanne, ettette kadota sitä, minkä aikaansaamiseksi olemme työskennelleet, vaan että saisitte täyden palkan.

      Oli siis kyse siitä, että oli ihmisiä, jotka eivät tunnustaneet lainkaan Jeesusta historiallisena henkilönä, ja nämä ihmiset olivat lisäksi antikristuksia. Joten tuo, että ei pitänyt ottaa vastaan koteihin eikä sanoa tervehdysiä, koski antikristuksia, eikä erotettuja. Itse henkilökohtaisesti en tunne yhtään antikristusta. :)

      https://johanneksenpoika.fi/karttaminen_vaarat_tulkinnat.html

    • Anonyymi

      Loistavaa että vastuulliset saadaan kuriin ja ehkä tuomiolle. Olen asunut kartetun kanssa vuoden se oli siis vuoden kakku. Oli aika hankalaa katsoa vierestä ja kuunnella kotona tunteita. Myös Jehovan todistajien suosimalla karavaanialueella oli karttaminen erittäin loukkaavaase oli siis Hauholla. Tuomio annettiin Rekolan salilla syksyllä 2013 Tuomarien nimet ovat tiedossa. Herra rankaisi koko korson seurakuntaa tuomalla homeen salille. Että se piti purkaa ja nyt salin tontti on kuin kobin autiomaa. Olisihan se kiva Mikkolan sisarille jos olisi vara rakentaa uusi sali. Voisi liikunnan nimissä hilpaista salille kuulemaan mitä ne Ameriikan velipuolet ovat taas keksineet. Ja taitaa siinä joukossa olla voidetujakin että tämäkin asia pitää ottaa huomioon. Karttamiseen ja zoom kokoukseen kyllästynyt. Demoni.

      • Anonyymi

        Karttaminen on todella loukkaavaa. En pidä jt rakkautta muuna kuin ulkokultaisena teatterina. Sitä osoitetaan, kenelle osoitetaan. Mutta yhtäkkiä voi huomata, että onkin aivan yksin. Kieroa siinä on se, että kartettava kun harvoin omaa telepaattisia kykyjä, eikä näin ollen voi tietää, että kartetaan, ja syytä siihen, kun ei tulla sanomaan mitään asianosaiselle. Ehkä ei ole otsaa tulla sanomaan. Hävettäväähän tuollainen kieroilu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karttaminen on todella loukkaavaa. En pidä jt rakkautta muuna kuin ulkokultaisena teatterina. Sitä osoitetaan, kenelle osoitetaan. Mutta yhtäkkiä voi huomata, että onkin aivan yksin. Kieroa siinä on se, että kartettava kun harvoin omaa telepaattisia kykyjä, eikä näin ollen voi tietää, että kartetaan, ja syytä siihen, kun ei tulla sanomaan mitään asianosaiselle. Ehkä ei ole otsaa tulla sanomaan. Hävettäväähän tuollainen kieroilu on.

        Minä kartan kaikkia vartiotornilahkolaisia.
        Ei mitään asiaa meidän oven taakse.


    • Anonyymi

      Taitavat olla patavanhoillisia tovereita en kutsu heitä synttäreille.

    • Anonyymi

      Asia on ihan hyvä, kun tätäkin asiaa nyt puidaan.

      Itselläni ei ole enää voimia osallistua tähän. Ikää kun jo on.
      "Vanhoja rupia ei kannata enää kaivella. Ne alkavat uudestaan vuotamaan".

      Annan Jehovan hoitaa asian, omalla tavallaan.

      Ja onhan minulla ollut uusi perhe jo vuosia. Ei perheenikään siitä oikein tykkäis jos lähtisin juttuun mukaan. He puolustavat minua ja sanoisivat:" anna koko roskan olla ".

      Kyllä he tietävät mitä Jehovan todistajat ovat ja saisivat vain liisää aihetta karttaa tuota lahkoa.
      Joten näillä mennään.

    • Anonyymi

      Ei huolta, Jehovan todistajat, ette ole yksin. Skientologiakultti harjoittaa myös karttamista. Heilläkin on oma nimensä ja karsinansa ex-jäsenille. Ex-skientologit ovat tukahduttavia ihmisiä, ex-todistajat ovat luopioita. Skientologeja ohjeistetaan olemaan lukematta järjestöä kohtaan esitettyä kritiikkiä, sama juttu Vartiotorni-kerhossa. Skientologeilla on Reilu peli (Fair Game), todistajilla teokraattinen sodankäynti -- eri nimi, sama asia.

      Nämä kaksi ryhmää olisivat luonnollisia liittolaisia.

      • Anonyymi

        Ja sitten nämä vapaamuurarit.
        Hehän voivat jopa ampua ex- jäsene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten nämä vapaamuurarit.
        Hehän voivat jopa ampua ex- jäsene.

        Kaikkihan voi ampua ex jäsene. Nyt otat myssyn pois silmiltä ja heräät. Ja lopeta se pössyttely...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan voi ampua ex jäsene. Nyt otat myssyn pois silmiltä ja heräät. Ja lopeta se pössyttely...

        Mene sinä vain sinne haaratoimistoon ryyppäämään.


    • Anonyymi

      Siitähän ei kai saa mitään syytettä jos tällainen tavallinen pulliainen karttaa ovelta ovelle kierteleviä jehovia.

      • Anonyymi

        Ei niin. Ehkä "prenikan" rinnuksiin itsenäisyyspäivänä.


    • Anonyymi

      Teveruloa kärrytyöhön lupaan että kyyti on kylmää. Saatte selitellä esin pedofiilikorvauksia ikonivastaisuutta ym. Voitte pudota tekaistulta jallustaltanne.

      • Anonyymi

        Kärrytyössä tuleekin hauskoja tilanteita, kun entinen todistaja yrittää keskustella kärrynvartijoiden kanssa, mutta nämä "karttavat" ja katselevat muualle. Hyvää mainosta lahkolle. Kaikki haluaa liittyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3764
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1853
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      166
      943
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      890
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      848
    Aihe